Nou ja, we weten niet echt waar de film over zal gaan, dus ook niet of het een film word die puur gaat over hoe achterlijk de koran is. Het lijkt me trouwens voor eenieder wel leerzaam zelf de koran te lezen voordat men oordeelt omdat wilders roept dat het achterlijk en fascistisch is.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Homo's vergelijken met varkens die vernietigd zouden moeten worden, is ook haatzaaierij.
En dat staat dan niet met zoveel woorden in de bijbel en de koran, maar het wordt in sommige moskeeën wel zo gebracht. En er zijn inderdaad al incidenten geweest dat homo's worden lastiggevallen door moslims.
Maar dat is okay? Dat is vrijheid van meningsuiting?
Haatzaaierij is niet een film maken over hoe achterlijk een boek is. De haat komt in dat geval juist van moslimzijde, waardoor wat in die film beweerd wordt, juist gestaafd wordt. Nee, dan ben je goed bezig.
Moslims moeten juist laten zien dat Wilders het bij het verkeerde eind heeft, door NIET te reageren op een geweldadige manier, maar door gewoon netjes naar een rechtbank te stappen, als ze vinden dat de film haatzaaiend is. Dan kan een rechter uitmaken of de film inderdaad haatzaaiend is, of dat de haat alleen maar uit lange tenen komt.
Ik heb het niet over executies, ik heb het over het over een kam scheren van mensen. Er wordt echt niet alleen geageerd tegen moslims die het eens zijn met die wantoestanden. Door dat te stellen doe je mijnsinsziens aan oogkleppen. Er wordt geageerd tegen elke moslim, of die het nu eens of niet eens is met deze wandaden. Kan je afdoen als slachtofferolisme, ik noem het realisme.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt hier geen enkele moslim geëxecuteerd vanwege wantoestanden in Irak.
Hooguit wordt geageerd tegen moslims die het eens zijn met die wantoestanden.
Als illustratie wat ik eerder schreef, elfletterig: de vijand van binnen wordt als gevaarlijker gezien dan de vijand van buiten.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja toe maar. In de rechts extremistische hoek plaatsen als je niet gecharmeerd bent van een religie.
Ik heb je er eerder op gewezen, je bent gevaarlijker voor de samenleving dan een moslimfundamentalist.
Als Het Westen iets doet hoor je alle moslims protesteren, als de extremisten iets doen hoor je zeker nie alle moslims protesterenquote:Op woensdag 28 november 2007 12:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Die laatste conclusie kun je zo niet trekken. Waar haal je dat uit?
-edit- compleet nutteloos en trollerig.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaal jij wat beledigend is voor moslims.
En sinds wanneer ben jij begaan met de gevoelens van anders en niet gelovigen?quote:Sinds wanneer ben jij begaan met de gevoelens van moslims?
Is dat niet vice versa?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als Het Westen iets doet hoor je alle moslims protesteren, als de extremisten iets doen hoor je zeker nie alle moslims protesteren
Je mist eigenlijk de punt wanneer je ze het boek afneemt om een vergelijkenis te maken met een ander boek.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Je denkt dat er iets verandert als je ze dat boek afneemt? Extremisten verander je niet op die manier. Je moet die mensen heropvoeden inderdaad, en ze juridisch bestrijden - onzin om een boek de schuld te geven.
Dat zullen we dan wel zienquote:Op woensdag 28 november 2007 12:31 schreef R@b het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij juridisch expert?
Er is niets mis met mijn teksten. Niet uit historisch oogpunt, noch uit juridisch oogpunt.
Laat ik het anders stellen. Hier kan elke moslim nog gewoon over straat, zonder angst te hoeven hebben ter plekke gedood te worden. Kun je dat ook garanderen voor Nederlanders in Irak en SA, wanneer Wilders zijn film uitbrengt?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over executies, ik heb het over het over een kam scheren van mensen. Er wordt echt niet alleen geageerd tegen moslims die het eens zijn met die wantoestanden. Door dat te stellen doe je mijnsinsziens aan oogkleppen. Er wordt geageerd tegen elke moslim, of die het nu eens of niet eens is met deze wandaden. Kan je afdoen als slachtofferolisme, ik noem het realisme.
Omdat ik van SCH niet zulke achterlijke comments heb gezien jegens moslims. En ik ben sinds mijn geboorte begaan met de gevoelens van de medemens. Zit in de aard van het beessie he.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als SCH dit geschreven had zat je nu te fappen.
[..]
En sinds wanneer ben jij begaan met de gevoelens van anders en niet gelovigen?
Dat sowieso, ik deel ook niet zijn standpunten, ik keer me alleen tegen de moslims die vervolgens slachtoffers maken van andere moslims en zo de Islam door eigen toedoen nog verder laten zinken en barbaars laten lijken.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik geef hem geen ongelijk in zijn aanpak, ik geef hem ongelijk in zijn standpunten. Dat neemt niet weg dat er aan de andere kant ook sprake is met eenzelfde discussie met de extremisten binnen de moslimwereld. Alhoewel daar heb ik persoonlijk minder last van, die hebben namelijk geen podium om op te staan en te schreeuwen dat ze gelijk hebben. Dat doet Wilders al voor ze.
quote:Op woensdag 28 november 2007 12:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als Het Westen iets doet hoor je alle moslims protesteren,
Nee, en dat was mijn punt nu ook. SA en Irak zijn andere landen, met andere wet en regelgeving. Dat ik hier grotendeels zonder angst over straat kan lopen, heeft o.a. te maken met het rechtssysteem. Niet omdat er geen mensen zijn die mij dood zouden willen hebben.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen. Hier kan elke moslim nog gewoon over straat, zonder angst te hoeven hebben ter plekke gedood te worden. Kun je dat ook garanderen voor Nederlanders in Irak en SA, wanneer Wilders zijn film uitbrengt?
Door een wedervraag te stellen beantwoord je niet mijn punt, maar goed ik verwerp om zelfde reactie als het Westen te tonen, misschien daarom, dat het juist vice versa is?quote:
Dat zal best, maar dat kan je alleen doen door met en over hen te debateren. Maar nogmaals, daar ligt mijn prioriteit nu helemaal niet. Die ligt bij de mensen die een platform hebben om hun achterlijk gedachtegoed rond te spuien. Dat is in dit geval Wilders.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat sowieso, ik deel ook niet zijn standpunten, ik keer me alleen tegen de moslims die vervolgens slachtoffers maken van andere moslims en zo de Islam door eigen toedoen nog verder laten zinken en barbaars laten lijken.
Mijn wedervraag, die je niet anders dan positief kan beantwoorden, laat zien dat het in de aard van de mens zit om zo te reageren en zo te handelen. En dat dat in die zin niet te veranderen is.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Door een wedervraag te stellen beantwoord je niet mijn punt, maar goed ik verwerp om zelfde reactie als het Westen te tonen, misschien daarom, dat het juist vice versa is?
Achterlijke gedachtegoed van Wilders wordt gevoed door het eerste waar je prioriteit niet ligt. Je kunt Wilders intellectueel wel kapot maken, maar die gasten werken nu eenmaal met generalisaties en vooroordelen en onder de massa's win je er nooit van omdat het onderbuik gevoelens voedt.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dat kan je alleen doen door met en over hen te debateren. Maar nogmaals, daar ligt mijn prioriteit nu helemaal niet. Die ligt bij de mensen die een platform hebben om hun achterlijk gedachtegoed rond te spuien. Dat is in dit geval Wilders.
Ik geloof niet dat er hier mensen zijn die alle moslims het liefst zouden willen doden.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, en dat was mijn punt nu ook. SA en Irak zijn andere landen, met andere wet en regelgeving. Dat ik hier grotendeels zonder angst over straat kan lopen, heeft o.a. te maken met het rechtssysteem. Niet omdat er geen mensen zijn die mij dood zouden willen hebben.
Dat hebben we al lang gezien.quote:
Nee hoor. Ik wens niemand dood of de hel toe.quote:Ze zijn in ieder geval net zo haatdragend als de teksten van de mensen tegen wie je ageert.
Sorry, maar ik maak mensen liever intellectueel kapot, dan dat ik mij ga verlagen tot een manier van redeneren waardoor ik de massa's voor mij win. Ik bedoel, dan hoeft het voor mij niet. Dan win ik er maar niet van.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Achterlijke gedachtegoed van Wilders wordt gevoed door het eerste waar je prioriteit niet ligt. Je kunt Wilders intellectueel wel kapot maken, maar die gasten werken nu eenmaal met generalisaties en vooroordelen en onder de massa's win je er nooit van omdat het onderbuik gevoelens voedt.
Mits bewust is een innerlijk gedrag wel degelijk te veranderen, juist niet als men het enkel doet omdat de tegenpartijen het ook doet. Als de handelingen worden geïnspireerd door de tegenpartij die je veracht dan ben je irrationeel bezig, zit het in aard van de mens, dan ben je zelf geen haar beter dan de tegenpartijen.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn wedervraag, die je niet anders dan positief kan beantwoorden, laat zien dat het in de aard van de mens zit om zo te reageren en zo te handelen. En dat dat in die zin niet te veranderen is.
We zullen zien - je misbruikt FOK op deze manier en het schaadt FOK als er gedonder mee komt.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:42 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat hebben we al lang gezien.
De rechter heeft Ayaan Hirshi Ali indertijd vrijgesproken toen ze de profeet een pedofiele en perverse man had genoemd. Alhoewel de rechter merkwaardig genoeg wel stelde dat ze de verzinner van het islamitische geloof niet te vaak zo moest noemen?
Maar goed, dat was een kort geding rechtertje. Iedere weldenkende rechter zal tot het oordeel komen dat je over een geschiedkundig persoon mag zeggen wat je wilt. Belediging geldt strafrechterlijk gezien namelijk niet meer als de persoon en zijn naasten zijn overleden.
Je teksten zijn haatdragend en opruiend.quote:Nee hoor. Ik wens niemand dood of de hel toe.
Het is dan misschien een eerste stap om te erkennen dat die mensen er weldegelijk zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er hier mensen zijn die alle moslims het liefst zouden willen doden.
Zeker niet om zaken die ze niet zelf gedaan hebben.
Kan me voorstellen dat er mensen zijn die liefst alle moslims uit Nederland weg willen hebben en ook dat er mensen zijn die extremistische moslims liefst op willen sluiten, maar dat is wel iets heel anders dan doden.
Sorry, denk dat we langs elkaar heen lopen, wat ik bedoel is dat als je je prioriteit niet bijstelt en reageert op de extremisten die idioten als Wilders voeden dat je nooit maar dan ook nooit op lange termijn kunt winnen, denk dat het voor jou niet om een persoonlijke overwinning/nederlaag gaat maar om je achtergrond namelijk de Islam te verdedigen.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik maak mensen liever intellectueel kapot, dan dat ik mij ga verlagen tot een manier van redeneren waardoor ik de massa's voor mij win. Ik bedoel, dan hoeft het voor mij niet. Dan win ik er maar niet van.
Dat is het hem nou juist, dat zijn geen bewuste handelingen. Eerder natuurlijke handelingen, je bent altijd geneigd positiever naar je eigen "soort" te kijken.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mits bewust is een innerlijk gedrag wel degelijk te veranderen, juist niet als men het enkel doet omdat de tegenpartijen het ook doet. Als de handelingen worden geïnspireerd door de tegenpartij die je veracht dan ben je irrationeel bezig, zit het in aard van de mens, dan ben je zelf geen haar beter dan de tegenpartijen.
Walgelijk gewoon.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:02 schreef Jarno het volgende:
Wat een aandachtshoer is het toch ook.
Nou poehoe, so hé, heb ik even veel gedaan.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:42 schreef SCH het volgende:
[..]
En je ageert niet tegen extremisten?
Nou dan, wat is je punt dan?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou poehoe, so hé, heb ik even veel gedaan. [ afbeelding ]
en je bent het hopelijk met me eens dat dat een onterechte milde vorm al dan wel niet bewust toch wel een uiting van blindheid, inzichtsbeperking en arrogantie is?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist, dat zijn geen bewuste handelingen. Eerder natuurlijke handelingen, je bent altijd geneigd positiever naar je eigen "soort" te kijken.
Nee hoor, in jouw gedachten misschien. Als die mensen er waren, in voldoende aantallen om je daar druk over te maken, dan was er allang een onschuldige moslim gedood om het feit dat hij moslim was.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is dan misschien een eerste stap om te erkennen dat die mensen er weldegelijk zijn.
Je vergist jequote:Op woensdag 28 november 2007 12:43 schreef SCH het volgende:
Je teksten zijn haatdragend en opruiend.
Het is maar goed dat figuren zoals jij geen podium hebben zoals wilders want volgens mij zou je zelfs meer kwaad en verdeeldheid aanrichten dan wilders zelf met zijn geblaat.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zullen we dan wel zien
Ze zijn in ieder geval net zo haatdragend als de teksten van de mensen tegen wie je ageert.
Zo zo en dat staat allemaal in de Koran?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:48 schreef R@b het volgende:
[..]
Je vergist je
De teksten uit de Koran zijn haatdragend en opruiend.
Mijn teksten zijn dat niet, want die zij gewoon gebaseerd op de geschiedkundige overlevering.
Lees eens wat over Mohammed, over de 11 vrouwen die hij neukte en waarvoor hij, toen er kritiek op kwam, gewoon een paar Koran verzen verzon.
Succes er mee!
Ik denk niet dat we langs elkaar heen lopen, maar puur dat we van mening verschillen op dit vlak. Ik zie er niets in om mijn prioriteit te richten op moslimextremisten, als deze momenteel toch al geen platform hebben binnen dit land om op te staan. Ik reageer slechts op diegene die via een platform weldegelijk een publiek bereiken met hun extremistische gedachtegoed. Dat is in deze zaak Wilders. Zou er in plaats van Wilders een extremistische Imam hetzelfde hebben gedaan, dan zou ik me daar op richten.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry, denk dat we langs elkaar heen lopen, wat ik bedoel is dat als je je prioriteit niet bijstelt en reageert op de extremisten die idioten als Wilders voeden dat je nooit maar dan ook nooit op lange termijn kunt winnen, denk dat het voor jou niet om een persoonlijke overwinning/nederlaag gaat maar om je achtergrond namelijk de Islam te verdedigen.
Je vergist je.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:48 schreef R@b het volgende:
[..]
Je vergist je
De teksten uit de Koran zijn haatdragend en opruiend.
Mijn teksten zijn dat niet, want die zij gewoon gebaseerd op de geschiedkundige overlevering.
Lees eens wat over Mohammed, over de 11 vrouwen die hij neukte en waarvoor hij, toen er kritiek op kwam, gewoon een paar Koran verzen verzon.
Succes er mee!
Meid, ik heb het in den levende lijve meegemaakt. Het is dat de persoon in kwestie net niet doodgeslagen was. Bleef het maar bij mijn gedachten.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, in jouw gedachten misschien. Als die mensen er waren, in voldoende aantallen om je daar druk over te maken, dan was er allang een onschuldige moslim gedood om het feit dat hij moslim was.
Holocaust ontkennen, gaat een beetje te ver, SCH.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Tief toch eens op met die bagger, engerd
Zeer zeker!quote:Op woensdag 28 november 2007 12:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zo zo en dat staat allemaal in de Koran?
quote:Op woensdag 28 november 2007 12:50 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Holocaust ontkennen, gaat een beetje te ver, SCH.
Waar heb jij gezien dat de extremisten, moslimextremisten noemen vind ik irrelevant, dat ze wel een openlijk platform hebben om op te staan? Wilders is wat mij betreft gewoon hetzelfde, hij doet alleen alles andersom op een rechtser manier, onderscheid maken tussen wel en niet moslims, tussen wel en niet moslimlanden, het enige wat verschilt is dat als de moslimextremisten in dit land werkelijk buitenspel stonden of vernietigd werden door de moslim zelf dat Wilders letterlijk geen poot meer had om op te staan.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we langs elkaar heen lopen, maar puur dat we van mening verschillen op dit vlak. Ik zie er niets in om mijn prioriteit te richten op moslimextremisten, als deze momenteel toch al geen platform hebben binnen dit land om op te staan. Ik reageer slechts op diegene die via een platform weldegelijk een publiek bereiken met hun extremistische gedachtegoed. Dat is in deze zaak Wilders. Zou er in plaats van Wilders een extremistische Imam hetzelfde hebben gedaan, dan zou ik me daar op richten.
Haha, mijn schoonbroertje verzon vroeger ook altijd eigen regels bij zijn bordspellen als dat hem op dat moment het beste uitkwam.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:51 schreef R@b het volgende:
[..]
Zeer zeker!
Toen er kritiek kwam op het aantal echtgenotes van Mohammed, gaf Allah hem de verzen 33:55-51 in de mond die hem een ongelimiteerde beschikking gaf over vrouwen van zijn stam (uitgezonderd zijn dochters en tantes) en van slavinnen uit oorlogsbuit.
Nou boeiend zeg. Nog meer leuke fictieweetjes? Mijn kast staat er vol mee. So what?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:51 schreef R@b het volgende:
[..]
Zeer zeker!
Toen er kritiek kwam op het aantal echtgenotes van Mohammed, gaf Allah hem de verzen 33:55-51 in de mond die hem een ongelimiteerde beschikking gaf over vrouwen van zijn stam (uitgezonderd zijn dochters en tantes) en van slavinnen uit oorlogsbuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |