abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2007 @ 00:58:34 #1
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54882519
!

[ Bericht 100% gewijzigd door PresidentQ op 29-11-2007 03:03:02 ]
  woensdag 28 november 2007 @ 01:05:10 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54882635
quote:
Wij bevinden ons op het hogere morele niveau, omdat het recht aan onze kant staat.
Ga een trein kapen man. Dat zielige slachtoffer rol zoeken van die eeuwige allochtoon....
Gezeik als dit maakt je juist een allochtoon. Je zet jezelf in een hoek.

En je artikel klinkt als Malcolm-x achtig geblaat.
  woensdag 28 november 2007 @ 01:08:26 #3
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54882691
hahaha je vindt het aanstootgevend
  woensdag 28 november 2007 @ 01:14:04 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54882756
Waarom wil je een speciale behandeling? Dat is toch ook racisme?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 november 2007 @ 01:17:06 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54882796
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:08 schreef PresidentQ het volgende:
hahaha je vindt het aanstootgevend
Nee, typisch semi intellectueel ge-leuter van een kind uit een ge-mengt gezin wat zijn eigen identiteit nooit heeft kunnen vinden en het nu af wil reageren op de boze Nederlands maatschappij....

Daarnaast -> what's with all the - - - - -

Heeft die gast geen Nederlands geleerd ? Hij zoekt constant de slachtofferrol op en gelooft dat allochtonen elkaar gaan "helpen" door zijn woorden.... Terwijl als je zoals mij in een achterstandwijk hebt gewoont je als eerste leert dat allochtonen het leuk vinden om samen te rellen tegen de politie maar niets moeten hebben van andere allochtonen als het om bepaalde zaken gaat. Daar zijn voorbeelden te over van waar allochtone groepen met elkaar in gevecht raken om ruzies etc. Er zijn daarentegen maar 1 of 2 van dat soort vechtpartijen tussen blanken en allochtonen bij mij bekend. En dat gebeurde op het platteland.

En hij vergeet dat zijn woorden niets veranderen aan de aard van de mensen. Er wonen al 500 jaar blanken in Afrika maar geen enkele zwarte zal ooit een blanke als Afrikaan zien.

werkt ook de andere kant op he
  woensdag 28 november 2007 @ 01:20:13 #6
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54882839
Je komt erg gefrustreerd over. Vanwaar die vijandigheid?
  woensdag 28 november 2007 @ 01:36:30 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54883040
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:20 schreef PresidentQ het volgende:
Je komt erg gefrustreerd over. Vanwaar die vijandigheid?
Ik neem aan dat jij de schrijver van de tekst bent ?

Dan mag ik zeker wel stellen dat jij nog veel gefrustreerder bent Die tekst is een samenhangsel van ongefundeerde frustraties. Ik begrijp dat je uit een dorp komt waar je een van de weinige allochtonen was maar in de grote stad wonen een hele andere soort allochtonen (of autochtonen met allochtone achtergrond).

Die dingen die jij als haat bestempeld zijn gewoon dingen die mensen opmerken na een tijd "multi-culti".

Ik hoop dat je je realiseert dat de gemiddelde allochtoon zichzelf niet wil zien als Nederlander. Te trots op hun achtergrond omdat dat vaak het enigste is waar ze trots op kunnen zijn. In een opvoeding waar materialisme een groot goed is. En de Nederlandse staat verantwoordelijk stellen voor het feit dat hun vaders voor een hongerloontje het "vuile werk" moesten opknappen voor die "kaaskoppen". Niet realiserende dat in de bergen er geen werk was en dat ze nooit naar school hadden gekunt als hun vaders niet naar het land van melk en honing kaas was gekomen.

Teleurgesteld in de wereld nadat ze op de basisschool niet goed kunnen meekomen omdat hun ouders nooit Nederlands spraken met ze en dus ook van andere zaken geen weet hebben om hun kinderen bij te staan in hun educatie. Geen intresse tonen in hun vervolgstudie. En dan klagen dat ze nergens werk kunnen krijgen als ze in hun baggy pants met hun handen in hun zakken en starend naar de grond om een baantje vragen.

Dan kom jij weer aan met zo'n onzin verhaal en dan denk ik.....

leer toch eens naar jezelf kijken. Of i.i.g naar de mensen om je heen.

Dat frustreert me i.d.d. Maar anders dan veel allochtonen met zo'n zwarte negatieve kijk op de NL maatschappij als jij (of de schrijver als jij hem niet bent) heb ik wel een realistisch beeld van Nederland en van de reden dat men het spuugzat is.
  woensdag 28 november 2007 @ 01:42:15 #8
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54883115
Wij delen een gezamenlijke, gezichtsloze vijand: we lijden onder vreemdelingenhaat, vooroordelen, (staats)racisme, discriminatie, politieke repressie en sociale degradatie.
  woensdag 28 november 2007 @ 01:46:08 #9
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54883162
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:42 schreef PresidentQ het volgende:
Wij delen een gezamenlijke, gezichtsloze vijand: we lijden onder vreemdelingenhaat, vooroordelen, (staats)racisme, discriminatie, politieke repressie en sociale degradatie.
Nee. Allochtonen die zich normaal gedragen worden net zoals elk ander persoon nog steeds gewoon geaccepteerd. Nederlanders zijn echt heel soepel daarin.

Het zijn juist de allochtonen die zich afkeren van de Nederlandse maatschappij die je tot een halt moet roepen. Die mensen verpesten het voor anderen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  woensdag 28 november 2007 @ 01:49:04 #10
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54883191
Je wordt inderdaad geaccepteerd als je je als een onderdanige housenigger gedraagt, ja. Hebben alleen autochtonen recht op een eigen identiteit?
  woensdag 28 november 2007 @ 01:50:01 #11
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54883211
quote:
Dat frustreert me i.d.d. Maar anders dan veel allochtonen met zo'n zwarte negatieve kijk op de NL maatschappij als jij (of de schrijver als jij hem niet bent) heb ik wel een realistisch beeld van Nederland en van de reden dat men het spuugzat is.
quote:
“We bereiken de verlichting niet door ons het licht voor te stellen, maar door ons bewust te worden van de duisternis.”
quote:
En hij vergeet dat zijn woorden niets veranderen aan de aard van de mensen. Er wonen al 500 jaar blanken in Afrika maar geen enkele zwarte zal ooit een blanke als Afrikaan zien.
Misschien omdat zij de koloniale vijand zijn?
  woensdag 28 november 2007 @ 01:51:45 #12
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54883228
Als het over allochtonen gaat voel ik mij ook nooit aangesproken. Ik ben een Nederlander. Tja, als Marokkaan X beweert een allochtoon te zijn, dan zal dat geklaag wel over hem gaan.
  woensdag 28 november 2007 @ 01:54:18 #13
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54883267
Jammer dat je je broeders niet steunt uit morele en ethische verplichtingen.
  woensdag 28 november 2007 @ 02:00:20 #14
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54883342
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:49 schreef PresidentQ het volgende:
Je wordt inderdaad geaccepteerd als je je als een onderdanige housenigger gedraagt, ja. Hebben alleen autochtonen recht op een eigen identiteit?
Nou ja, als je niet tevreden bent met de Nederlandse identiteit, dan moet je niet klagen als je niet gezien wordt als Nederlander.
  woensdag 28 november 2007 @ 02:02:18 #15
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54883363
Vind jij dat een rechtvaardiging om te discrimineren dan?
  woensdag 28 november 2007 @ 02:15:45 #16
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54883481
Als er sprake is van discriminatie dan keur ik het af.

Maar de maatschappij heeft bepaalde verwachtingen van iedereen die in Nederland woont, bijvoorbeeld bepaalde omgangsvormen en basisverwachtingen, en als iemand daar niet aan voldoet, Nederlander of niet-Nederlander, dan wordt 'ie daar op afgerekend. Vaak wordt dat ten onrechte gezien als discriminatie.

Ik vraag me daarom ook af wat jij dan bedoelt met het 'recht op een eigen identiteit'. Dat zegt mij namelijk vrij weinig. Als het voldoet aan de normen die onze maatschappij stelt dan is er geen probleem. Dan zou je niet gediscrimineerd mogen worden, maar volgens mij wordt je dan ook niet gediscrimineerd.
  woensdag 28 november 2007 @ 02:16:42 #17
pi_54883494
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:49 schreef PresidentQ het volgende:
Als jij je te goed voelt om je normaal te gedragen tov je medemens omdat je geen housenigger wilt zijn dan vraag je om problemen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 28 november 2007 @ 02:18:23 #18
pi_54883513
quote:
Op woensdag 28 november 2007 02:02 schreef PresidentQ het volgende:
Vind jij dat een rechtvaardiging om te discrimineren dan?
Iedereen heeft het recht om te discrimineren op negatief gedrag.
  woensdag 28 november 2007 @ 02:48:08 #19
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54883680
quote:
Op woensdag 28 november 2007 02:15 schreef Gabry het volgende:
Als er sprake is van discriminatie dan keur ik het af.

Maar de maatschappij heeft bepaalde verwachtingen van iedereen die in Nederland woont, bijvoorbeeld bepaalde omgangsvormen en basisverwachtingen, en als iemand daar niet aan voldoet, Nederlander of niet-Nederlander, dan wordt 'ie daar op afgerekend. Vaak wordt dat ten onrechte gezien als discriminatie.

Ik vraag me daarom ook af wat jij dan bedoelt met het 'recht op een eigen identiteit'. Dat zegt mij namelijk vrij weinig. Als het voldoet aan de normen die onze maatschappij stelt dan is er geen probleem. Dan zou je niet gediscrimineerd mogen worden, maar volgens mij wordt je dan ook niet gediscrimineerd.
Alle goede eigenschappen van een allochtoon worden toegeschreven aan “de Nederlandse invloeden” en alle slechte aan de buitenlandse. Waarom is een Surinaamse drugsverslaafde een Surinamer, maar een Surinaamse voetballer van Jong Oranje een Nederlander, en wordt er zelfs schande van gesproken als hij zich profileert als Surinamer .
pi_54884090
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:54 schreef PresidentQ het volgende:
Jammer dat je je broeders niet steunt uit morele en ethische verplichtingen.
wil je samenspannen tegen de autochtonen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54884093
quote:
Op woensdag 28 november 2007 02:48 schreef PresidentQ het volgende:

[..]

Alle goede eigenschappen van een allochtoon worden toegeschreven aan “de Nederlandse invloeden” en alle slechte aan de buitenlandse. Waarom is een Surinaamse drugsverslaafde een Surinamer, maar een Surinaamse voetballer van Jong Oranje een Nederlander, en wordt er zelfs schande van gesproken als hij zich profileert als Surinamer .
Omdat ie met Surinaamse vlaggen over het veld loopt misschien?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54884342
je begin, waar je fok analyseert vind ik goed, maar je gaat gewoon iets te ver met je plannen in de paragrafen erna
pi_54887585
quote:
Op woensdag 28 november 2007 02:48 schreef PresidentQ het volgende:
Waarom is een Surinaamse drugsverslaafde een Surinamer, maar een Surinaamse voetballer van Jong Oranje een Nederlander, en wordt er zelfs schande van gesproken als hij zich profileert als Surinamer.
Je spreekt feitelijk jezelf tegen. Je stelt eerst dat we allochtonen buitensluiten in Nederland en vervolgens kom je met deze opmerking. Daaruit blijkt namelijk dat mensen die iets positiefs bijdragen, wel degelijk als 'Nederlander' worden gezien. Een voetballer (of wie dan ook) mag zich van mij best als Surinamer profileren, maar NIET als je in het shirt van het Nederlands elftal loopt.

Verder vind ik je betoog een hoog huil-gehalte hebben. Als jij je constructief opstelt en normaal gedraagt, vind je echt je plaats in de Nederlandse samenleving wel. Ik hoor de laatste dertig jaar verdomd weinig over problemen met Molukkers. En ik hoor ook erg weinig over bijvoorbeeld Vietnamezen en Chinezen. Het zijn met name Antillianen, Marokkanen en in iets mindere mate Turken waarover de berichten doorsijpelen. En dan zeg ik: sorry hoor, maar de keiharde, objectieve cijfers wijzen gewoon duidelijk uit dat deze groepen mensen veel vaker crimineel gedrag vertonen. En dan nog: een Marokkaan die zich normaal gedraagt, kan het beslist ver schoppen in Nederland: bijvoorbeeld tot staatssecretaris, om maar eens wat te noemen.

Ik vind je verontwaardiging ook selectief. Je windt je op over anonieme Nederlanders die op internet hun gal spuwen. Maar dan zou je ook zo eerlijk moeten zijn om een forum als Marokko.nl eens te analyseren. Ik ben en blijf van mening dat grote groepen allochtonen in Nederland helemaal niet WILLEN integreren. Ga eens snuffelen op zo'n partyflock-profielensite. Zie je allemaal van die jochies van 15, met kreten als '100% Marokko', 'Marokkaans bloed' en een Marokkaans vlaggetje achter hun naam. Of kijk eens op het voetbalveld. Hoe veel wil tot integratie straalt er uit van een clubnaam als Turkyemspor?
  woensdag 28 november 2007 @ 18:15:57 #24
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54899122
quote:
Daaruit blijkt namelijk dat mensen die iets positiefs bijdragen, wel degelijk als 'Nederlander' worden gezien.
Een, om het zo te zeggen, blanke Nederlander die crimineel is wordt toch ook gewoon als Nederlander gezien? Wat jij nu eigenlijk zegt is dat Nederlanders met een niet-europese etnische achtergrond zich nog steeds als gasten moeten gedragen. Het is gewoon een feit dat in elke bevolkinggroep criminelen zitten. Dat er verhoogde criminaliteit onder allochtonen is heeft maken met meer factoren dan "ze willen ze gewoon niet aanpassen" zoals sommige mensen hier stellen.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:19:01 #25
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54899194
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:15 schreef PresidentQ het volgende:

[..]

Een, om het zo te zeggen, blanke Nederlander die crimineel is wordt toch ook gewoon als Nederlander gezien? Wat jij nu eigenlijk zegt is dat Nederlanders met een niet-europese etnische achtergrond zich nog steeds als gasten moeten gedragen. Het is gewoon een feit dat in elke bevolkinggroep criminelen zitten. Dat er verhoogde criminaliteit onder allochtonen is heeft maken met meer factoren dan "ze willen ze gewoon niet aanpassen" zoals sommige mensen hier stellen.
Welke factoren dan ?
  woensdag 28 november 2007 @ 19:41:56 #26
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54901358
Sociaal-economische omstandigheden, afwijzing door de maatschappij, discriminatie op de arbeidsmarkt, op school, worsteling met eigen identiteit, sell-out rapgroepen zoals LSD die onze gemeenschap vergiftigen met hun denkbeelden.
pi_54901484
Een schattig pamflet, maar ik vraag me af of je juist hier jouw doelgroep weet te bereiken.
Verder hoop ik, dat jouw activisme niet gepaard gaat met geweld, want misdaad loont niet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 28 november 2007 @ 19:57:30 #28
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54901769
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:41 schreef PresidentQ het volgende:
Sociaal-economische omstandigheden, afwijzing door de maatschappij, discriminatie op de arbeidsmarkt, op school, worsteling met eigen identiteit, sell-out rapgroepen zoals LSD die onze gemeenschap vergiftigen met hun denkbeelden.
Allemaal links gebrabbel....

Je had beter kunnen schrijven.

Ouders die niet weten wat hun kinderen op straat uitspoken. Moeders die op hun 14e zwanger raken en tig kinderen krijgen bij verschillende mannen en op een uitkering leven. Materialisme wat een grote rol speelt in bepaalde culturen. Geweld tegen (kefir) Nederlanders goedkeuren. Klagen als ze niet aangenomen worden omdat ze naar de grond kijken bij een een sollicitatie in slechte kleding. Worsteling met eigen identiteit doordat papa constant zit te ouwehoeren wat voor een kutland Nederland is en dat het in de bergen veel beter is.

Dat LSD verhaal Ken ze niet maar in de tijd mozes werden liedjesmakers al de schuld gegeven van jeugdige baldadigheid..... Zwak verhaal.
  woensdag 28 november 2007 @ 21:19:58 #29
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54904504
-

[ Bericht 64% gewijzigd door Gabry op 28-11-2007 21:31:48 (leidt af van het onderwerp) ]
  woensdag 28 november 2007 @ 22:18:27 #30
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54906468
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:57 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ouders die niet weten wat hun kinderen op straat uitspoken
Dat is niet alleen een probleem van allochtone ouders. En als ik op dezelfde manier generaliseer, zou ik kunnen zeggen dat autochtone ouders het wangedrag van hun kinderen gewoon goedkeuren (Friesche drankproblemen)
quote:
. Moeders die op hun 14e zwanger raken
Dat is meer te wijten aan de sexuele revolutie gecombineerd met domheid.
quote:
en tig kinderen krijgen bij verschillende mannen en op een uitkering leven.
Hoe ga je werken als je een alleenstaande moeder bent die meerdere kinderen moet opvoeden.
quote:
Materialisme wat een grote rol speelt in bepaalde culturen.
Dat materialisme komt voor uit een slechte economische positie. De cultuur die materialisme verheerlijkt is trouwens de Amerikaanse, waar in Nederland de deur zo wagenwijd voor open staat.
quote:
Geweld tegen (kefir) Nederlanders goedkeuren.
Ik denk dat de groep die dit doet, net zo groot is als de groep Nederlanders die geweld tegen allochtonen goedkeurd.
quote:
Klagen als ze niet aangenomen worden omdat ze naar de grond kijken bij een een sollicitatie in slechte kleding.

Dus geen enkele allochtoon weet volgens jou hoe ze zich moeten kleden bij sollicitaties? En waarom hebben hoger opgeleide allochtonen hier dan ook last van, zelfs bij schriftelijke sollicitaties?
quote:
Worsteling met eigen identiteit doordat papa constant zit te ouwehoeren wat voor een kutland Nederland is en dat het in de bergen veel beter is.
Moet ik je serieus nemen als je met dit soort argumenten komt?

[ Bericht 2% gewijzigd door PresidentQ op 28-11-2007 22:25:16 ]
  woensdag 28 november 2007 @ 22:23:17 #31
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54906666
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:46 schreef damian5700 het volgende:
Een schattig pamflet, maar ik vraag me af of je juist hier jouw doelgroep weet te bereiken.
Verder hoop ik, dat jouw activisme niet gepaard gaat met geweld, want misdaad loont niet.
Het is ook niet mijn bedoeling om hier de doelgroep te bereiken, maar om de reacties van de "gemiddelde autochtoon" te analyseren. Heftige reacties sporen meer aan tot nadenken dan reacties die mijn tekst bevestigen.

Het is trouwens een slotwoord van een langer artikel, dat op sommige punten nog verfijnd wordt.

Ik keur geweld af.

Heb jij trouwens op andere fora gezeten, zo ja welke? Je naam komt me bekend voor.
  woensdag 28 november 2007 @ 22:38:24 #32
pi_54907224
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:18 schreef PresidentQ het volgende:

[..]

Dat is niet alleen een probleem van allochtone ouders. En als ik op dezelfde manier generaliseer, zou ik kunnen zeggen dat autochtone ouders het wangedrag van hun kinderen gewoon goedkeuren (Friesche drankproblemen)
Dat is niet tegen de wet. Homo's in elkaar slaan en drankzaken beroven wel.
quote:
De seksuele revolutie ging samen met seksueel onderwijs en verstandig gedrag. De draai die jij er aan probeert te geven is hypocriet, wel neuken maar niet nadenken en anderen op laten draaien voor de gevolgen.
quote:
Hoe ga je werken als je een alleenstaande moeder bent die meerdere kinderen moet opvoeden.
Dan krijg je geen kinderen voordat je de (financiële) basis hebt om ze op te voeden. Je krijgt niet vanzelf kinderen.
quote:
Dat materialisme komt voor uit een slechte economische positie. De cultuur die materialisme verheerlijkt is trouwens de Amerikaanse, waar in Nederland de deur zo wagenwijd voor open staat.
Geld uitgeven als je het hebt is wat anders dan geld eisen omdat je te beroerd bent om er voor te werken en naar anderen te wijzen (die wel werken) als argument om net te doen alsof je recht hebt op geld dat je niet zelf hebt verdient.
quote:
Ik denk dat de groep die dit doet, net zo groot is als de groep Nederlanders die geweld tegen allochtonen goedkeurd.
Bron?
quote:

Dus geen enkele allochtoon weet volgens jou hoe ze zich moeten kleden bij sollicitaties? En waarom hebben hoger opgeleide allochtonen hier dan ook last van, zelfs bij schriftelijke sollicitaties?
Omdat ze niet aan de eisen voldoen? Je kan een werkgever niet verplichten om iemand aan te nemen. Als een Nederlander word afgewezen solliciteert hij verder. Als een allochtoon word afgewezen gaat ie meteen lopen piepen over discriminatie? Waarom eis je een speciale behandeling? dat is toch ook discriminatie?
quote:
Je moet de invloed van omgeving niet onderschatten. Als je met een negatieve houding de straat op gaat dan kan je problemen verwachten. je kan daar net zo goed je ouders de schuld van geven als "de maatschappij". Maar dan komen we weer op het punt dat sommige mensen het moeilijk vinden om kritisch naar zichzelf te kijken.
  woensdag 28 november 2007 @ 23:57:06 #33
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54909794
Het enige wat jij doet is generaliseren.

Je vraagt trouwens om een bron, maar laat Buschette maar komen met bronnen die wat hij claimt bevestigen.
  donderdag 29 november 2007 @ 00:14:23 #34
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54910248
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:18 schreef PresidentQ het volgende:

[..]

[..]
Grappige is dat ik zowel in de randstedelijke ghetto's heb gewoont als in Friesland. Die friesche jongeren met drankproblemen noemen normale Nederlanders dus ook tuig of aso-volk. What's your point ?
quote:
quote:
Dat is te wijden aan de Z-amerikaanse allochtoonse vrouw (meisje) die haar gezinssituatie wil ontsnappen en op zichzelf wil gaan wonen en de snelste manier is om zwanger te geraken.

Daarnaast is er door de slavencultuur een bepaalde mentaliteit onder de zwarte man om meerdere kinderen te maken bij meerdere vrouwen. Dit is onderzocht door veel universiteiten ook door zwarte proffesoren (voordat je me een racist noemt)
quote:
Je bent duidelijk niet bekend met de Zuiderlijke culturen waar het belangrijker is om een kilo zware koningsketting te hebben op je 16e of een scooter en een Mercedes te rijden op je 18e dan in plaats van te studeren te gaan werken om die dingen te bemachtigen.
quote:
Wellicht zou dat kunnen kloppen maar de realiteit is volgens mij anders als je naar de intimidatie cijfers kijkt op basisscholen door allochtonen jegens blanken.
quote:
Dit speelt al een tijd natuurlijk dus de meeste bedrijven hebben de moed opgegeven en besteden hun aandacht liever aan sollicitanten waar ze meer van verwachten. Is triest natuurlijk maar wel de waarheid.
quote:
Misschien wel een goed idee aangezien ik jaren tussen de allochtonen heb gewoont als een van de weinige Nederlanders en dit dagelijks zag gebeuren.

Kijk het trieste van dit soort discussies is dat jij ons/mij al als een racist ziet of als de vijand. Terwijl ik jou gewoon zie als een jongen die problemen probeert aan te pakken zonder ze bij kop en staart te nemen en te zoeken naar andere oorzaken.

Ik realiseer me heel goed dat veel jongeren tussen wal en schip belanden door bepaalde problemen. Maar ik geloof dat ik heel goed aanduidt wat die problemen precies zijn. Zolang allochtonen of autochtonen met allochtone ouders niet leren om de hand in eigen buidel te steken zal er dus nooit wat veranderen. Dat heeft jarenlang laks beleid wel bewezen.

Ik heb vaak genoeg tegen maatjes van me als ze weer eens teleurgesteld bij me langs kwamen om het een of ander en ze zeiden weer iets in de trant van.... "fuck Nederland ik pak m'n geld en ga terug naar mijn eigen land" in hun gezicht gezegt van wat lul je nou je bent hier geboren en je bent gewoon Nederlander. Je spreekt amper Turks/Marrokaans/Surinaams. Je kan amper schrijven. Is het niet tijd om eens daaraan wat te doen.

Zolang ze die afstand voelen tot Nederland zal er nooit wat veranderen en word elke generatie erger en verbitterder....
  donderdag 29 november 2007 @ 00:20:42 #35
pi_54910379
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:57 schreef PresidentQ het volgende:
Het enige wat jij doet is generaliseren.

Je vraagt trouwens om een bron, maar laat Buschette maar komen met bronnen die wat hij claimt bevestigen.
Jij roept dat alle allochtonen gediscrimineerd worden. Als dat geen generalisatie is...
  donderdag 29 november 2007 @ 00:23:18 #36
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54910425
quote:
[..]

Grappige is dat ik zowel in de randstedelijke ghetto's heb gewoont als in Friesland. Die friesche jongeren met drankproblemen noemen normale Nederlanders dus ook tuig of aso-volk. What's your point ?
Ik heb nog nooit een allochtoon Nederlanders tuig of aso volk horen noemen.
quote:
[..]

Dat is te wijden aan de Z-amerikaanse allochtoonse vrouw (meisje) die haar gezinssituatie wil ontsnappen en op zichzelf wil gaan wonen en de snelste manier is om zwanger te geraken.

Daarnaast is er door de slavencultuur een bepaalde mentaliteit onder de zwarte man om meerdere kinderen te maken bij meerdere vrouwen. Dit is onderzocht door veel universiteiten ook door zwarte proffesoren (voordat je me een racist noemt)
En wie zijn er verantwoordelijk voor de slavernij? Juist...
quote:
[..]

Je bent duidelijk niet bekend met de Zuiderlijke culturen waar het belangrijker is om een kilo zware koningsketting te hebben op je 16e of een scooter en een Mercedes te rijden op je 18e dan in plaats van te studeren te gaan werken om die dingen te bemachtigen.
Door dit te zeggen laat je blijken dat juist jij dat niet bent.
quote:
[..]

Wellicht zou dat kunnen kloppen maar de realiteit is volgens mij anders als je naar de intimidatie cijfers kijkt op basisscholen door allochtonen jegens blanken.
Bron.
quote:
[..]

Dit speelt al een tijd natuurlijk dus de meeste bedrijven hebben de moed opgegeven en besteden hun aandacht liever aan sollicitanten waar ze meer van verwachten. Is triest natuurlijk maar wel de waarheid.
Wat bedoel je hiermee?
quote:
[..]

Misschien wel een goed idee aangezien ik jaren tussen de allochtonen heb gewoont als een van de weinige Nederlanders en dit dagelijks zag gebeuren.
Ik heb ook jaren tussen autochtonen gewoond. Is alles wat ik zeg over autochtonen nu waar? Als ik zeg dat autochtonen een staart hebben geloof je me dan?
quote:
Kijk het trieste van dit soort discussies is dat jij ons/mij al als een racist ziet of als de vijand. Terwijl ik jou gewoon zie als een jongen die problemen probeert aan te pakken zonder ze bij kop en staart te nemen en te zoeken naar andere oorzaken.
Drogreden.
quote:
Ik realiseer me heel goed dat veel jongeren tussen wal en schip belanden door bepaalde problemen. Maar ik geloof dat ik heel goed aanduidt wat die problemen precies zijn. Zolang allochtonen of autochtonen met allochtone ouders niet leren om de hand in eigen buidel te steken zal er dus nooit wat veranderen. Dat heeft jarenlang laks beleid wel bewezen.
Steek jij eerst maar de hand in eigen boezem.
quote:
Ik heb vaak genoeg tegen maatjes van me als ze weer eens teleurgesteld bij me langs kwamen om het een of ander en ze zeiden weer iets in de trant van.... "fuck Nederland ik pak m'n geld en ga terug naar mijn eigen land" in hun gezicht gezegt van wat lul je nou je bent hier geboren en je bent gewoon Nederlander. Je spreekt amper Turks/Marrokaans/Surinaams. Je kan amper schrijven. Is het niet tijd om eens daaraan wat te doen.
Ik geloof niet dat jij allochtone vrienden hebt.
quote:
Zolang ze die afstand voelen tot Nederland zal er nooit wat veranderen en word elke generatie erger en verbitterder....
Die afstand wordt gecreerd doordat mensen zoals jij hen niet accepteren als Nederlanders.
  donderdag 29 november 2007 @ 00:46:40 #37
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54910814
quote:
Op donderdag 29 november 2007 00:23 schreef PresidentQ het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een allochtoon Nederlanders tuig of aso volk horen noemen.
Ik denk dat ik het hier maar bij ga laten want je begrijpt simpele vergelijkingen niet dus dan houdt het op.
Het gaat om de gemiddelde Nederlanders !!!!! niet om allochtonen. Dus veroordeling van gedrag en opvoedings omgeving.
quote:
En wie zijn er verantwoordelijk voor de slavernij? Juist...
Weer zoiets waaruit blijkt dat je niet erg op de hoogte bent van de geschiedenis. De Ashanti is namelijk begonnen met het verkopen van slaven.
quote:
Door dit te zeggen laat je blijken dat juist jij dat niet bent.
Kijk om je heen en ga eens met autodealers spreken en vraag aan ze wie de meeste golfjes en mercedessen of bmw's kopen ? En hoe oud die kopers zijn ?
quote:
Bron.
In jouw stellingen worden geen bronvermeldingen genoemd. Ik ga ervanuit dat je google kent ? Zijn vrij algemene onderzoeken hoor.
quote:
Wat bedoel je hiermee?
Precies wat er staat. Als je tien keer word gebeten door een valse hond dan......
quote:
Ik heb ook jaren tussen autochtonen gewoond. Is alles wat ik zeg over autochtonen nu waar? Als ik zeg dat autochtonen een staart hebben geloof je me dan?
Nee maar dan kan je wel stellen dat je bepaalde observaties kan maken en bij een weergave ervan je conclusies trekken.
quote:
Drogreden.
Niet dus aangezien jij in je onderstaande reacties weer de situatie naar "de Nederlanders" verplaatst die het wel goed doen.
quote:
Steek jij eerst maar de hand in eigen boezem.
Waarom ? Ik ben niet degene met waanbeelden en denk dat ze me discrimineren terwijl ik er gewoon niets van bak en ten einde raad maar in de criminaliteit beland en dan vervolgens weer zielig ga ouwehoeren dat ik nooit een kans heb gehad in de harde maatschappij....
quote:
Ik geloof niet dat jij allochtone vrienden hebt.
Wat lul je nou man ik ben zelf een allochtoon nu. En in Rotterdam/Amsterdam ging ik dagelijks om met Marokkanen, Turken en Surinamers. Zulke gasten. Heel vaak onbaatzuchtig en fantastische gebaren van ze gezien in tijden van nood. Ik zou ze voor geen goud in Nederland willen missen. Maar ik zou wel graag willen zien dat ze eens wat meer naar de echte oorzaken van alle problemen keken.
Vage is dat Moslim Joegoslaven die ik ken daar wel die problemen weten aan te wijzen.
quote:
Die afstand wordt gecreerd doordat mensen zoals jij hen niet accepteren als Nederlanders.
Flikker toch op met je zielige geouwehoer. Als je mijn betoog had begrepen dan had je geweten dat ik dat wel doe maar dat ze dat zelf vaak niet willen accepteren.

Het ga je goed. Bittere Nederlander....
  donderdag 29 november 2007 @ 00:50:12 #38
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54910860
Bronnen? Zoek er maar eentje uit:

“Nederland gaat gebukt onder discriminatie”, NRC Handelsblad, 14 juni 2006
“Eén op de tien Nederlanders racistisch”, NRC Handelsblad, 3 juni 2006
“Afro-America & The Fourth World: Identity, Status, & Political Program”, Amin Sharif
“Allochtonen krijgen smulbos”, FOK.nl, 5 april 2005
“Allochtonen krijgen een Bos om van te smullen”, De Telegraaf, 4 april 2004
“Sticker AZC-fiets leek op jodenster”, Volkskrant, 8 augustus 2001
“Ophef Surinaamse vlag bij Oranje”, Algemeen Dagblad, 24 juni 2007
“Allochtonen voelen zich steeds meer thuis in Nederland. Niettemin hechten zij veel waarde aan het behoud van hun culturele identiteit. Maar juist dit streven wordt door autochtone Nederlanders meestal niet gesteund. Dit is de belangrijkste conclusie van het onderzoek Allochtonen over Nederlanders in 2001 van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB). Uit het onderzoek onder Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen, Afrikaanse en Aziatische migranten en autochtone Nederlanders komt naar voren dat Nederlanders dikwijls een vertekend beeld hebben van culturele opvattingen van allochtonen. Nederlanders hebben weinig oog voor de grote diversiteit onder allochtonen”, conclusie uit het onderzoek “Allochtonen over Nederlanders” in 2001 door het Nederlands Centrum Buitenlanders
“Ophef in trein door verdachte mannen in djellaba”, ANP, 1 november 2005
“NOM Print Monitor oktober 2006 t/m juli 2007”, NOM/Infomart GfK, 12 oktober 2007
Persbericht Mr. Bakker-Schut en Mr. van der Plas, 15 juli 2007
“Man uit Terneuzen vast in de Gazastrook”, BN/DeStem, 5 oktober 2007
RTL Nieuws, 4 oktober 2007
“De film van Hirschi Ali en van Gogh”, Nova, 30 augustus 2004
“Ik ben een burgertrut… en daar ben ik trots op”, Volkskrant Blog, 12 mei 2007
“De vier mythen van de Marokkaanse onderklasse” Fleur Jurgens, 28 maart 2007
“Why is ‘Eurabia’ like ‘Jew York City’? An examination of terminologies”, Randy Mac, 17 januari 2005
“Deze neger buigt voor niemand”, Marcel Rözer, Uitgeverij Houtekiet 2005
“Derde Turkse vrouwen kent huiselijk geweld”, Algemeen Dagblad, 8 november 2007
“Derde Turkse vrouwen kent huiselijk geweld”, Reformatorisch Dagblad, 8 november 2007
Factsheet “Huiselijk geweld: feiten en cijfers”, Ministerie van Justitie/MOVISIE, mei 2007
“Sexy spionne sloopt AEL in Nederland”, De Telegraaf, 12 juli 2005
“Kritiek op uitspraken minister Vogelaar over islam”, Trouw, 14 juli 2007
“Factsheet discriminatie en beeldvorming op de arbeidsmarkt”, E-Quality, juni 2005
“Werkgevers discrimineren allochtonen”, Algemeen Dagblad, 15 november 2007
“De hoofddoek (…) vormt een van de grootste obstakels voor toegang tot de arbeidsmarkt, en ook binnen het werk zelf. In alle gevallen voerde de werkgever aan dat klanten beschermd moesten worden tegen de aanblik van een werknemer met een hoofddoek. (…) Van hun kant schatten de vrouwen hun kans op werk laag in. (…)”, Factsheet Discriminatie en Beeldvorming op de arbeidsmarkt, E-Quality, p. 5
“Discriminatie bij hypotheken”, Het Financieele Dagblad, 16 december 2006
Onderzoeksrapport “Voortgezet onderwijs in beeld 2005”, Nova, 20 februari 2007
Onderzoeksrapport “Voortgezet onderwijs in beeld 2005”, Nova, 20 februari 2007
“The Timothy McVeigh Story”, The Crime Library
“Imagoprobleem veroorzaakt exodus imams”, Wereldomroep, 18 januari 2007
“Interview met imam El Moumni”, Nova, 23 januari 2003
“Israel moet desnoods Gaza verwoesten”, Leon de Winter in Elsevier, 26 juni 2007
“Voordat het te laat is”, Geert Wilders voor geenstijl.nl, 12 juni 2007
“Overzicht familiedrama’s sinds 2000”, RTL Nieuws, 22 februari 2006
“De Eeuwige Jood”, Joseph Goebbels, 1941
“Verklaring delinquent groepsgedrag Marokkaanse jongens deugt niet”, Nieuwsbank, 6 november 2007
“Bezuinigingen en Inkomstenverhogingen 2006-2009”, Gemeente Amsterdam – Stadsdeel Centrum, 2006
“Zwaardere straf voor allochtone jongeren”, Het Parool, 6 oktober 2005
“Discriminatie in jeugdrecht”, NRC Handelsblad, 6 november 2007
“Politie fouilleerde selectief”, AT5, 5 november 2007
“Ons selectief fouilleerbeleid”, Marco Arbouw, 24 oktober 2007
“Politie vol vooroordelen”, Rotterdams Dagblad, 12 maart 2005
“Geen perspectief voor allochtoon bij politie”, De Pers, 8 april 2007
“Discriminatie probleem bij meer korpsen”, NRC Handelsblad, 19 augustus 2006
“Veel uitval allochtonen Pabo”, NOS, 29 oktober 2007
“Geweld tegen Angolees meisje”, Algemeen Dagblad, 28 augustus 2007
“Liberiaans gezin weggepest uit Waspik”, Algemeen Dagblad, 2 oktober 2007
“Bespuugd en met eieren bekogeld”, Algemeen Dagblad, 2 oktober 2007
“Racistisch en extreem-rechts geweld in 2006”, Jaap van Donselaar en Willem Wagenaar.
“Wij moeten strijden voor het vaderland”, Metro, 15 oktober 2007
“Moslimintegratie”, Rowena de Bas, 30 mei 2002
“Libanese familie: ze pesten ons weg”, Algemeen Dagblad, 30 oktober 2007
“Moslims in Europa doelwit discriminatie”, NRC Handelsblad, 18 december 2006
“Gemeenten bestrijden discriminatie nauwelijks”, NRC Handelsblad, 2 mei 2007
“Rechtbank: Rutte zette aan tot discriminatie”, Algemeen Dagblad, 19 mei 2007
“Meer meldingen over discriminatie op internet”, Trouw, 1 februari 2006
“Meer meldingen moslimhaat op internet”, Trouw, 16 mei 2007
  donderdag 29 november 2007 @ 00:52:15 #39
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_54910891
Ik vind het eigenlijk frappant dat je begint te zeggen dat je een Nederlander bent en weet ik niet wat, maar heel snel vervalt in wij en zij termen.
  donderdag 29 november 2007 @ 00:54:05 #40
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54910915
quote:
Op donderdag 29 november 2007 00:52 schreef Fliepke het volgende:
Ik vind het eigenlijk frappant dat je begint te zeggen dat je een Nederlander bent en weet ik niet wat, maar heel snel vervalt in wij en zij termen.
Precies wat ik duidelijk wil maken. Ze creeren dat zelf.
  donderdag 29 november 2007 @ 00:54:36 #41
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54910924
Brabanders kunnen toch ook over Friezen praten als zij.
  donderdag 29 november 2007 @ 00:55:52 #42
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54910939
TS besef je wel dat zeker 50% van die linkjes gaat over cultuurgebonden problemen ? Of slaan Nederlanders ook Turkse vrouwen in opdracht van hun man in elkaar ?!?!?

Weltrusten.
pi_54910962
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:15 schreef PresidentQ het volgende:
Het is jammer dat je maar één zin uit mijn betoog citeert om daar op in te gaan. De rest van mijn post negeer je kennelijk. Een blanke Nederlander die crimineel is, wordt ook bij voorkeur in een groepje gestopt. Net wat van toepassing is: hooligan, neonazi, aso, tuig, misdadiger, tbs'er.... legio termen hebben we om mensen in groepen in te delen. Ik stel nergens dat mensen zich in Nederland als 'gast' moeten gedragen. Ik stel dat mensen zich moeten gedragen!

Ik beweer nergens dat alle allochtonen crimineel zijn. Ik wijs er alleen op dat de verhoogde graad van criminaliteit onder allochtonen wel bijdraagt aan de beeldvorming. Neem daarbij nog eens verschijnselen als mensen die al 40 jaar in Nederland wonen en de taal nog steeds niet spreken, en de teneur is gezet. Nogmaals: ga eens snuffelen op Partyflock of Marokko en kom dan nog eens beweren dat grote groepen allochtonen er NIET bewust voor kiezen om zichzelf af te scheiden en te onderscheiden...
  donderdag 29 november 2007 @ 00:58:50 #44
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54910989
Dit lijkt ernstig, maar wat er niet bij wordt vermeld is dat 45% van de Nederlanders te kampen heeft gehad met huiselijk geweld . Laat men eerst maar de hand in eigen boezem steken, voordat men anderen gaat veroordelen.

Nederland kan aan Turkije nog een voorbeeld nemen als het gaat om de emancipatie van de vrouw. Mijn leraar, Gerard Burger, was laatst op een universiteit in Istanbul, en daar worden alle hoge functies bekleedt door vrouwen.
  donderdag 29 november 2007 @ 00:59:48 #45
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_54911003
quote:
Op donderdag 29 november 2007 00:54 schreef PresidentQ het volgende:
Brabanders kunnen toch ook over Friezen praten als zij.
Hoe wil je ooit een worden met de Nederlandse maatschappij, waar je je duidelijk buitengesloten van voelt, als je al spreekt over wij en zij. Een betere maatschappij begint bij jezelf, zullen we dan maar zeggen
  donderdag 29 november 2007 @ 01:00:53 #46
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_54911022
quote:
Op donderdag 29 november 2007 00:58 schreef PresidentQ het volgende:
Dit lijkt ernstig, maar wat er niet bij wordt vermeld is dat 45% van de Nederlanders te kampen heeft gehad met huiselijk geweld . Laat men eerst maar de hand in eigen boezem steken, voordat men anderen gaat veroordelen.

Nederland kan aan Turkije nog een voorbeeld nemen als het gaat om de emancipatie van de vrouw. Mijn leraar, Gerard Burger, was laatst op een universiteit in Istanbul, en daar worden alle hoge functies bekleedt door vrouwen.
Dat is een debiele aanname dat je daaraan een voorbeeld moet nemen. Kies de juiste persoon voor de taak en kijk niet naar geslacht of wat dan ook. Als er iets net zo erg of misschien wel erg is dan gewone discriminatie is het wel positieve discriminatie
  donderdag 29 november 2007 @ 01:03:34 #47
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54911050
quote:
Op donderdag 29 november 2007 01:00 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dat is een debiele aanname dat je daaraan een voorbeeld moet nemen. Kies de juiste persoon voor de taak en kijk niet naar geslacht of wat dan ook. Als er iets net zo erg of misschien wel erg is dan gewone discriminatie is het wel positieve discriminatie
Dat is niet het gevolg van positie discriminatie, maar omdat vrouwen daar niet tegen een "glazen plafond" aanlopen zoals hier in Nederland.
  donderdag 29 november 2007 @ 01:09:11 #48
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54911107
quote:
Het is jammer dat je maar één zin uit mijn betoog citeert om daar op in te gaan. De rest van mijn post negeer je kennelijk. Een blanke Nederlander die crimineel is, wordt ook bij voorkeur in een groepje gestopt. Net wat van toepassing is: hooligan, neonazi, aso, tuig, misdadiger, tbs'er.... legio termen hebben we om mensen in groepen in te delen.
Waarom worden dan niet alle misdadigers in die groep gezet?
quote:
Ik beweer nergens dat alle allochtonen crimineel zijn. Ik wijs er alleen op dat de verhoogde graad van criminaliteit onder allochtonen wel bijdraagt aan de beeldvorming.
Waar, maar dat is geen legitimatie om allochtonen anders te behandelen
quote:
Neem daarbij nog eens verschijnselen als mensen die al 40 jaar in Nederland wonen en de taal nog steeds niet spreken, en de teneur is gezet.
Dat is een kleine minderheid.
quote:
Nogmaals: ga eens snuffelen op Partyflock of Marokko en kom dan nog eens beweren dat grote groepen allochtonen er NIET bewust voor kiezen om zichzelf af te scheiden en te onderscheiden...
Dat is iets wat jongeren doen, net zoals skaters, gothics e.d.
  donderdag 29 november 2007 @ 01:09:51 #49
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54911116
quote:
Op donderdag 29 november 2007 01:03 schreef PresidentQ het volgende:

[..]

Dat is niet het gevolg van positie discriminatie, maar omdat vrouwen daar niet tegen een "glazen plafond" aanlopen zoals hier in Nederland.
Het gaat hier over Nederland toch ???

En wil je een bron hier http://www.ijee.dit.ie/articles/Vol18-4/IJEE1285.pdf Kan je lezen waarom 50% van de vrouwen in Turkije kapt met werken door salaris verschillen en wat de opzet en reden is dat ze op de universiteit werken.....
quote:
The fact that women have had the opportunity
to attain higher representation in the field of
engineering shows that the situation in Turkey is
different from that in other countries. Dependent
on historical reasons instead of consciously held
policies to encourage women to go into this
profession, this situation results in specific attitudes
of women engineers in Turkey. Women's
denial of the existence of discrimination during
their educational period can be evaluated as one of
these results. It is argued that they define discrimination
in terms of legal regulations and conceive
of it in more overt forms. However, more covert
forms of discrimination still occur in the educational
institutions of Turkey, such as the tendency
to guide female graduate students into those fields
of engineering which are viewed as more convenient
for women, jokes made by the professors
about women's incompetence in engineering and
the marginalising attitudes of male classmates
towards female students.
The gendered distribution in the field of engineering
is assessed as a covert form of discrimination.
This uneven distribution is evaluated as both
a symptom and a means of the masculine discourse
of technology. This paper has attempted to show
which respects this discourse articulates women's
and men's gender roles with the constructed
genders of the departments. Within the scope of
this article, I especially intended to show how socalled
feminine attributes such as technological
incompetence, mothering, vulnerability, and meticulousness
became a tool for women's exclusion
from some fields and pushed them into others.
Over discriminatie gesproken
  donderdag 29 november 2007 @ 01:10:39 #50
pi_54911126
quote:
Op donderdag 29 november 2007 00:58 schreef PresidentQ het volgende:

Dat heeft misschien meer te maken met de slechte kwaliteit van de mannelijke kandidaten. In een cultuur waar je als vrouw niets mag behalve braaf huisvrouw zijn of studeren is het niveau van opleiding bij vrouwen al snel een stuk groter dan bij mannen die wel uit mogen en plezier maken.

Als je als Nederlandse vrouw gewoon je gang kan gaan is er minder noodzaak tot doorstuderen en carrière maken. Dus de mate van arbeidsparticipatie in topfuncties wil niet meteen aangeven dat vrouwen in Turkije meer geëmancipeerd zijn.
  donderdag 29 november 2007 @ 01:21:51 #51
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54911233
quote:
kapt met werken door salaris verschillen
Waar kennen we dat nog meer van hmmm...
  donderdag 29 november 2007 @ 01:35:16 #52
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54911380
Hoe verklaar jij dit trouwens, Buschette:

"Similarly in the Netherlands the latest available
figures from Statistics Netherlands from 2005 showed that unemployment among
immigrant groups had risen very slightly in comparison with 2004, whilst the rate
for native Dutch unemployment remained virtually the same."
  donderdag 29 november 2007 @ 01:51:16 #53
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54911522
quote:
Op donderdag 29 november 2007 01:35 schreef PresidentQ het volgende:
Hoe verklaar jij dit trouwens, Buschette:

Similarly in the Netherlands the latest available
figures from Statistics Netherlands from 2005 showed that unemployment among
immigrant groups had risen very slightly in comparison with 2004, whilst the rate
for native Dutch unemployment remained virtually the same.
Maar wie veroorzaakt dat probleem? Jij gaat er vanuit dat autochtonen de problemen van allochtonen veroorzaken. Maar werkgevers en autochtonen hebben daar absoluut geen baat bij. Werkgevers willen gewoon de beste mensen. Gothics, skinheads of mensen die amper Nederlands spreken na vele jaren zijn gewoon minder geschikt.

Ik spreek als tweede generatie allochtoon ook vloeiend Nederlands, echt geen hol aan. Ik ken meerdere meisjes die sinds één jaar in Nederland wonen en onze taal al genoeg beheersen om te kunnen studeren. Als mensen die hier hun hele leven wonen zich niet inzetten om Nederlands te spreken, tja, dan is dat toch echt hun eigen fout. Maar als jij een betere keuze bent dan een autochtoon, dan wordt jij echt wel gekozen. Werkgevers kopen gewoon het beste voor hun geld.

Natuurlijk gaan mensen dan klagen dat ze niet integreren als een groep in de statistieken uitblinkt. Dat heeft geen hol met een eigen identiteit te maken. Ze moeten zich gewoon ontwikkelen en werken. En als er gediscrimineerd wordt, dan komt dat door zulke mensen die geen reet willen doen.

En wat roepen de mensen die 'discrimineren'? "Doe eens normaal."

Als jij gaat verkondigen dat ik geen eigen identiteit heb of als housenigger gedraag omdat ik mij heb aangepast dan lach ik je vierkant uit. Het lijkt mij eerder dat die allochtone huilies die zich niet weten te gedragen en discriminatie roepen in een identiteitscrisis zitten. Allochtonen die zich niet aanpassen zijn gewoon superkneuzen. Blijf maar lekker huilen in je achterstandspositie totdat de hele wereld het spuugzat is, terwijl andere allochtonen hun zaken wel voor elkaar krijgen.
quote:
Laat men eerst maar de hand in eigen boezem steken, voordat men anderen gaat veroordelen.
Jij veroordeeld autochtonen ook tot discriminerend tuig, daar gaat dit topic eigenlijk over. Misschien moet je nog eens kritisch kijken naar de situatie. Naar wat er gezegd wordt, waarom en hoe alle partijen daarmee omgaan. Vooral als je hogerop komt dan zie je dat het echt reuze meevalt. Sterker nog, het is de wereld op zijn kop.

Je kan beter die loze praatjes over culturele identiteiten gewoon vergeten, en proberen succes te behalen in de maatschappij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gabry op 29-11-2007 03:44:45 ]
  donderdag 29 november 2007 @ 03:03:30 #54
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54911787
2.1 DE FACTO TWEEDERANGSBURGERS ^

“The Fourth World is made up of those descendants of Third World people who were brought to the First World—America or Europe—as a source of cheap labor. Whether their appearance within the West was forced as in the case of the African slave or a result fleeing the poor economic conditions in their own countries, the Fourth World is locked in a struggle within the First World for democratic rights.” – Uittreksel “Afro America and the Fourth World” van Amin Sharif

Het gegeven dat iedere niet-blanke Nederlander als allochtoon wordt bestempeld, zegt genoeg over de verhoudingen. Dit is veralgemeniserend met de smaak van racisme. De blanke, Engelse immigrant, die vloeiend Nederlands spreekt zal nog eerder als volwaardig lid van het Nederlandse Volk geaccepteerd worden dan de derde generatie Marokkaan, die ook vloeiend Nederlands spreekt. Een voorbeeld hiervan is de volgende conversatie, die ons allemaal wel bekend in de oren zal klinken:
“Waar kom je vandaan?”
“Ik kom uit Utrecht.”
“En waar kom je oorspronkelijk vandaan?”
“Ik ben geboren in Alkmaar.”
“Waar komen je ouders vandaan dan?”
“Uit Wormerveer en Arnhem.”
“Maar ik bedoelde eigenlijk te vragen uit welk land je komt.”
De Engelse immigrant had waarschijnlijk alleen de eerste vraag hoeven te beant-woorden. Dit soort conversaties komen voort uit de neiging om gekleurde Neder-landers niet als onderdeel van het Nederlandse volk te zien, en liever te bestempelen als buitenlander. (behalve als zij Patrick Kluivert of Laetitia Griffith heten).
Het is een diepgeworteld probleem dat veel Neder-landers mensen met een donkere huidskleur per definitie als “primitief” zien. Dit kwam in 2004 tot uiting in een initiatief van stichting wAarde, het zogenaamde “smulbos” . De achterliggende gedachte was dat allochtonen te weinig in de natuur kwamen, en dat een bos met eetbare vruchten en planten(waarom geen dieren) een motivatie zou kunnen zijn om zich meer buiten stad te begeven. Net alsof wij apen zijn die niet kunnen aarden in hun nieuwe “habitat”. Een ander voorbeeld is de sticker met de tekst “OC Leiden”, die de Leidsche asielzoekers op hun fiets kregen om aan te tonen dat het exemplaar niet gestolen was . Kennelijk denken veel mensen dat allochtonen per definitie crimineel zijn.
Men wil ons de facto tot tweederangsburgers maken en het lijkt alsof de rassentheorieën van de 19e eeuw weer terug zijn. De manier waarop veel politici en journalisten de term allochtonen gebruiken, reflecteert de sociale acceptatie van xenofobe denkbeelden en racistische stereotypen. Het doet denken aan de manier waarop voor de oorlog over joden werd gesproken, op een minachtende en afkeurende manier.
De mond van onze gezamenlijke vijand loopt over met het woord “aanpassen”. Gekleurde Nederlanders worden verteld dat ze zich moeten aanpassen aan de blanke Nederlanders, dit bevestigt wederom ons de facto tweederangsburgerschap. Hebben alleen blanke Nederlanders recht op een eigen culturele identiteit?
Kennelijk wordt het ons niet gegund een eigen identiteit te ontwikkelen , wat ik vind rieken naar apartheid. Tegenwoordig kunnen moslims zelfs met veel vertoon opgepakt worden , als zij zich te duidelijk als moslim profileren. Zelfontplooiing is een funda-menteel mensenrecht dat men ons hiermee wil ontnemen; culturele repressie in de ogen van auteur, hierover later meer. Er wordt nota bene niet eens verteld waaraan we ons moeten aanpassen. Aan de maatschappij, dat is duidelijk. Maar wij maken de maatschappij ook. En dat is wat door veel mensen vergeten wordt. Het lijkt erop dat leden van één bevolkingsgroep vinden dat zij het alleenrecht hebben om te bepalen hoe de maatschappij eruit moet zien, om te bepalen hoe anderen moeten leven.
Constant wordt er met een dubbele moraal gehandeld. Waarom vindt men het compleet acceptabel dat Nederlanders hun geluk gaan zoeken in het buitenland, maar staat iedereen op zijn achterste benen als buitenlanders dat hier komen doen? Waarom maakt Theo van Gogh, die moslims “geitenneukers” noemt, gebruik van zijn vrijheid van meningsuiting, maar is de imam die homoseksualiteit een ziekte noemt, iemand die “niet past in onze samenleving”?
Het antwoord op deze vragen is algemeen bekend maar wordt door niemand uitgesproken: wij worden als tweederangsburgers gezien door een groot deel van de bevolking.
pi_54920550
quote:
Op donderdag 29 november 2007 01:09 schreef PresidentQ het volgende:
Waarom worden dan niet alle misdadigers in die groep gezet?

Waar, maar dat is geen legitimatie om allochtonen anders te behandelen

Dat is een kleine minderheid.

Dat is iets wat jongeren doen, net zoals skaters, gothics e.d.
Als een jonge Nederlander van Marokkaanse afkomst (pakweg 15 jaar) zichzelf profileert als "Marokkaan", in plaats van skater of gothic, waarom mag ik dan een misdadige Marokkaan geen "Marokkaan" noemen en in de desbetreffende groep indelen? Je meet met twee maten.

Ik betwijfel of allochtonen echt zo vaak anders worden behandeld. Natuurlijk, ik ontken niet dat er discriminatie voorkomt, maar ik zie genoeg allochtonen die gewoon een baan hebben. Waar wil je heen? De torenhoge schooluitval van jonge Marokkanen die zonder diploma de opleiding verlaten, is dat de schuld van de leraar die het proefwerk nakijkt en daarbij oneerlijk de fouten telt? Of zou het zo kunnen zijn dat de betreffende leerlingen er ZELF met de pet naar gooien?

Ik vind dit echt een non-discussie, omdat je te vooringenomen bent in je standpunt. Je ziet alleen wat je wilt zien.
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:40:33 #56
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54963615
quote:
Als een jonge Nederlander van Marokkaanse afkomst (pakweg 15 jaar) zichzelf profileert als "Marokkaan", in plaats van skater of gothic, waarom mag ik dan een misdadige Marokkaan geen "Marokkaan" noemen en in de desbetreffende groep indelen? Je meet met twee maten.
Omdat je het dan doet voortkomen of misdaad inherent is aan zijn Marokkaan-zijn.
pi_54963669
Vanwaar het weghalen van de OP?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:10:44 #58
pi_54963882
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 10:48 schreef damian5700 het volgende:
TS vond de reacties te lauw denk ik.
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:24:53 #59
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54964050
quote:
Hij is tot inkeer gekomen. Of hij is bang dat hij op een AIVD lijstje terecht komt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:30:42 #60
pi_54964122
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:24 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Hij is tot inkeer gekomen. Of hij is bang dat hij op een AIVD lijstje terecht komt.
Whehehehe, mooie UI
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:55:06 #61
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54964450
quote:
Omdat het volledige artikel nog niet af is.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:00:42 #62
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54964520
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef PresidentQ het volgende:

[..]

Omdat het volledige artikel nog niet af is.
Je begrijpt dat dit erg zwak is van jou ? En dat in de toekomst mensen niet meer met je in discussie willen gaan omdat dit hele topic nu verkloot is en zinloos is omdat mensen de reacties niet meer in perspectief klunnen lezen ?

Zag je in dat je betoog nergens op sloeg en probeer je het nu allemaal te nuanceren ?

Plaats het gewoon terug en zet je "verbeterde" versie later alsnog neer.

Dit is gewoon topic fucken
  maandag 3 december 2007 @ 12:40:09 #63
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_55011012
Het artikel waar dit topic mee is begonnen gaat inhoudelijk niet meer veranderen. Het is onderdeel van een groter geheel.
pi_55011995
Geachte TS.

Helaas moet ik u melden dat ik het topic moet sluiten. Er is namelijk geen OP meer, hierdoor kunnen mensen die het artikel niet eerder hebben gelezen er niet meer over discussieren. Het was een moeilijk besluit dat mijn brein uitputte, maar uiteindelijk heb ik het toch moeten nemen. Mocht u toch vragen hebben, dan kunt u deze stellen in POL- Feedback. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mutant01.

PS: Is het echt belangrijk, dan mag u mij ook PM-en.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')