Ga een trein kapen man. Dat zielige slachtoffer rol zoeken van die eeuwige allochtoon....quote:Wij bevinden ons op het hogere morele niveau, omdat het recht aan onze kant staat.
Nee, typisch semi intellectueel ge-leuter van een kind uit een ge-mengt gezin wat zijn eigen identiteit nooit heeft kunnen vinden en het nu af wil reageren op de boze Nederlands maatschappij....quote:Op woensdag 28 november 2007 01:08 schreef PresidentQ het volgende:
hahaha je vindt het aanstootgevend
Ik neem aan dat jij de schrijver van de tekst bent ?quote:Op woensdag 28 november 2007 01:20 schreef PresidentQ het volgende:
Je komt erg gefrustreerd over. Vanwaar die vijandigheid?
Nee. Allochtonen die zich normaal gedragen worden net zoals elk ander persoon nog steeds gewoon geaccepteerd. Nederlanders zijn echt heel soepel daarin.quote:Op woensdag 28 november 2007 01:42 schreef PresidentQ het volgende:
Wij delen een gezamenlijke, gezichtsloze vijand: we lijden onder vreemdelingenhaat, vooroordelen, (staats)racisme, discriminatie, politieke repressie en sociale degradatie.
quote:Dat frustreert me i.d.d. Maar anders dan veel allochtonen met zo'n zwarte negatieve kijk op de NL maatschappij als jij (of de schrijver als jij hem niet bent) heb ik wel een realistisch beeld van Nederland en van de reden dat men het spuugzat is.
quote:“We bereiken de verlichting niet door ons het licht voor te stellen, maar door ons bewust te worden van de duisternis.”
Misschien omdat zij de koloniale vijand zijn?quote:En hij vergeet dat zijn woorden niets veranderen aan de aard van de mensen. Er wonen al 500 jaar blanken in Afrika maar geen enkele zwarte zal ooit een blanke als Afrikaan zien.
Nou ja, als je niet tevreden bent met de Nederlandse identiteit, dan moet je niet klagen als je niet gezien wordt als Nederlander.quote:Op woensdag 28 november 2007 01:49 schreef PresidentQ het volgende:
Je wordt inderdaad geaccepteerd als je je als een onderdanige housenigger gedraagt, ja. Hebben alleen autochtonen recht op een eigen identiteit?
Als jij je te goed voelt om je normaal te gedragen tov je medemens omdat je geen housenigger wilt zijn dan vraag je om problemen.quote:Op woensdag 28 november 2007 01:49 schreef PresidentQ het volgende:
Je wordt inderdaad geaccepteerd als je je als een onderdanige housenigger gedraagt, ja. Hebben alleen autochtonen recht op een eigen identiteit?
Iedereen heeft het recht om te discrimineren op negatief gedrag.quote:Op woensdag 28 november 2007 02:02 schreef PresidentQ het volgende:
Vind jij dat een rechtvaardiging om te discrimineren dan?
Alle goede eigenschappen van een allochtoon worden toegeschreven aan “de Nederlandse invloeden” en alle slechte aan de buitenlandse. Waarom is een Surinaamse drugsverslaafde een Surinamer, maar een Surinaamse voetballer van Jong Oranje een Nederlander, en wordt er zelfs schande van gesproken als hij zich profileert als Surinamer .quote:Op woensdag 28 november 2007 02:15 schreef Gabry het volgende:
Als er sprake is van discriminatie dan keur ik het af.
Maar de maatschappij heeft bepaalde verwachtingen van iedereen die in Nederland woont, bijvoorbeeld bepaalde omgangsvormen en basisverwachtingen, en als iemand daar niet aan voldoet, Nederlander of niet-Nederlander, dan wordt 'ie daar op afgerekend. Vaak wordt dat ten onrechte gezien als discriminatie.
Ik vraag me daarom ook af wat jij dan bedoelt met het 'recht op een eigen identiteit'. Dat zegt mij namelijk vrij weinig. Als het voldoet aan de normen die onze maatschappij stelt dan is er geen probleem. Dan zou je niet gediscrimineerd mogen worden, maar volgens mij wordt je dan ook niet gediscrimineerd.
wil je samenspannen tegen dequote:Op woensdag 28 november 2007 01:54 schreef PresidentQ het volgende:
Jammer dat je je broeders niet steunt uit morele en ethische verplichtingen.
Omdat ie met Surinaamse vlaggen over het veld loopt misschien?quote:Op woensdag 28 november 2007 02:48 schreef PresidentQ het volgende:
[..]
Alle goede eigenschappen van een allochtoon worden toegeschreven aan “de Nederlandse invloeden” en alle slechte aan de buitenlandse. Waarom is een Surinaamse drugsverslaafde een Surinamer, maar een Surinaamse voetballer van Jong Oranje een Nederlander, en wordt er zelfs schande van gesproken als hij zich profileert als Surinamer .
Je spreekt feitelijk jezelf tegen. Je stelt eerst dat we allochtonen buitensluiten in Nederland en vervolgens kom je met deze opmerking. Daaruit blijkt namelijk dat mensen die iets positiefs bijdragen, wel degelijk als 'Nederlander' worden gezien. Een voetballer (of wie dan ook) mag zich van mij best als Surinamer profileren, maar NIET als je in het shirt van het Nederlands elftal loopt.quote:Op woensdag 28 november 2007 02:48 schreef PresidentQ het volgende:
Waarom is een Surinaamse drugsverslaafde een Surinamer, maar een Surinaamse voetballer van Jong Oranje een Nederlander, en wordt er zelfs schande van gesproken als hij zich profileert als Surinamer.
Een, om het zo te zeggen, blanke Nederlander die crimineel is wordt toch ook gewoon als Nederlander gezien? Wat jij nu eigenlijk zegt is dat Nederlanders met een niet-europese etnische achtergrond zich nog steeds als gasten moeten gedragen. Het is gewoon een feit dat in elke bevolkinggroep criminelen zitten. Dat er verhoogde criminaliteit onder allochtonen is heeft maken met meer factoren dan "ze willen ze gewoon niet aanpassen" zoals sommige mensen hier stellen.quote:Daaruit blijkt namelijk dat mensen die iets positiefs bijdragen, wel degelijk als 'Nederlander' worden gezien.
Welke factoren dan ?quote:Op woensdag 28 november 2007 18:15 schreef PresidentQ het volgende:
[..]
Een, om het zo te zeggen, blanke Nederlander die crimineel is wordt toch ook gewoon als Nederlander gezien? Wat jij nu eigenlijk zegt is dat Nederlanders met een niet-europese etnische achtergrond zich nog steeds als gasten moeten gedragen. Het is gewoon een feit dat in elke bevolkinggroep criminelen zitten. Dat er verhoogde criminaliteit onder allochtonen is heeft maken met meer factoren dan "ze willen ze gewoon niet aanpassen" zoals sommige mensen hier stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |