Hier , vorige week was het in de US. Komende week bij ons dus.quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:36 schreef Maidenfan het volgende:
In amerika dan? Of hier ook?
Nou, ik heb even vluchtig gekeken, en de prijzen zijn vrijwel hetzelfde als normaal. Alleen nu met rode strikquote:
Jeuj, ik krijg een gratis nieuwe en waarschijnlijk grotere harde schijf..quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:00 schreef Geqxon het volgende:
http://core.tweakers.net/(...)acbook-schijven.html
Dan zou dus mijn scherm-bezel, mijn topcase, accu, adapter, logic-board én hardeschijf vervangen zijn!
Zoals gezegd is die kortingsdag pas vrijdag. Dus je moet nog even geduld hebben, verder las ik dat vorige week vrijdag in Amerika de Office 2004 Student versie voor $49,95 te krijgen was. Op zich aantrekkelijk omdat je er dus de semi-gratis upgrade naar Office 2008 erbij krijgt. Als ze dat komende vrijdag in NL ook doen, is het misschien nog wel het overwegen waard om in NL te kopen...quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nou, ik heb even vluchtig gekeken, en de prijzen zijn vrijwel hetzelfde als normaal. Alleen nu met rode strik
quote:
Ik ga'm morgen ophalenquote:
Cool. Ik ga'm sowieso pas 's avonds halen ivm arbeid. En ik denk dat ik gewoon hier ga beginnen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik kan je evt. pas morgenavond helpen; ik ben overdag pleite voor arbeid.
Uhm niet veel, ik heb een uur aan de telefoon gehangen... Volgens Apple heb ik maar 2 reparaties gehad, terwijl beide service providers zeggen dat ze alle reparaties kunnen zien. Ik werd op het laatst afgescheept met het excuus dat ik de apple service providers moest bellen om te vragen naar de reparatiebonnen terwijl het bij apple in het systeem moet staan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:25 schreef Guppyfriend het volgende:
nog niks opgeschoten DE?
Hmm, een paar dagen geleden had ik een soortgelijke wallpaper als achtergrond! Maar dan met donkere/zwarte houten balken. Voor de rest leekhij precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:32 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoi.
Ik zoek deze wallpaper al een tijdje (1680x1050), maar ik kan 'm niet vinden. Iemand hier toevallig?
[ afbeelding ]
Hier had ik de mijne vandaan:quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:32 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoi.
Ik zoek deze wallpaper al een tijdje (1680x1050), maar ik kan 'm niet vinden. Iemand hier toevallig?
[ afbeelding ]
ben benieuwd, wat een drama zeg...quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:39 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Uhm niet veel, ik heb een uur aan de telefoon gehangen... Volgens Apple heb ik maar 2 reparaties gehad, terwijl beide service providers zeggen dat ze alle reparaties kunnen zien. Ik werd op het laatst afgescheept met het excuus dat ik de apple service providers moest bellen om te vragen naar de reparatiebonnen terwijl het bij apple in het systeem moet staan.
Dus ik heb vriendelijk tegen die meneer gezegd dat hij zelf maar naar groningen en drachten moest bellen, omdat ik mijn zaakjes wel op orde had (ik heb hier wel die bonnen liggen maar om ze nu in te scannen is ook weer zoiets) maar apple niet. Dus nu gaat die meneer beter in zijn systeem kijken of hij het dan wel kan vinden en belt me dan terug...
Ach ja, het is ook wel weer leuk elke keer zeiken ze dan weer van, als u toch zoveel problemen had waarom kocht u dan geen applecare plan... Omdat ik recht heb op 2 jaar garantie volgens europese wetgeving... oh, okay...quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ben benieuwd, wat een drama zeg...
als je hem vindt hoor ik het graagquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:32 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoi.
[ afbeelding ]
Nee, inderdaad. Jammer is dat. Ik exporteerde pas geleden een Pages-document naar Word. Toen ik het daarna weer opende met Pages kreeg ik een waarschuwing dat een bepaalde functie niet werd ondersteund. Een functie die hij er dus kennelijk wél zelf in kan zetten...quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Pages->Word compatibiliteit is nog niet van jewelste..
99 euro.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:28 schreef JoMo0 het volgende:
Dat geheugen daalt net als een gek.
Een 2 GB reepje kost nu rond de 40 euro.
Binnenkort maar eens wat upgraden dan.
Bij Alternatequote:Op dinsdag 27 november 2007 22:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
heb je linkje..? Ik zoek nog wel n reepje
Die kromme vergelijkingen (zoals nu met de autoindustrie) staan me niet zo aan, maar hij heeft wel gelijk dat MS het wat al te makkelijk op drivers dan wel software van derden gooit. En, belangrijker, dat 'de gebruiker' het ervaart als 'Vista is rot', of dat nu wel of niet aan MS ligt.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:24 schreef Svyatagor het volgende:
Vista-bash column
http://www.planet.nl/plan(...)tid=899760/sc=96511e
Dat de dock-connector van 2 naar < 1 centimeter is gegaan met de iPhone en Touch kabels.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Eh,,,welke bedoel je? Ik heb nl. een USB-kabel bij mijn iPhone gekregen, die prima op mijn Nederlandse oplader past.
MS moet zn eigen producten compatible maken met de drivers van andere fabrikanten, zoals gamedevs en anderen doen. Desnoods worden de drivers bijgepast.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die kromme vergelijkingen (zoals nu met de autoindustrie) staan me niet zo aan, maar hij heeft wel gelijk dat MS het wat al te makkelijk op drivers dan wel software van derden gooit. En, belangrijker, dat 'de gebruiker' het ervaart als 'Vista is rot', of dat nu wel of niet aan MS ligt.
Ja volgens mij wel . Die kleinere USB kabel wordt ook alleen geleverd bij de iPod Touch , en iPhone.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:43 schreef super-muffin het volgende:
Klopt het dat ik nergens in de Store de iPod Touch/iPhone USB kabels kan vinden? Die met de kortere plug aan de connector kant.
Goedemorgen trouwens.
lol ik snap niets van deze zin...quote:Op woensdag 28 november 2007 11:06 schreef Sjibble het volgende:
Mja, op vista kan je meer installeren spelen gebruiken e.d. als op een Mac, sowieso qua upgraden
Welk merk heb je besteld ?quote:Op woensdag 28 november 2007 09:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...heb nog maar 's een reepje van 2Gb besteld. 52 euro, inclusief verzenden. Erg goedkoop zeg.
De gemiddelde lalnaab kan windows gemakkelijker verprutsen dan osxquote:Op woensdag 28 november 2007 11:28 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
lol ik snap niets van deze zin...
quote:Op woensdag 28 november 2007 09:42 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb vorige week iets minder dan 50 euro voor 512MB RAM betaald.
quote:Op woensdag 28 november 2007 12:42 schreef Maidenfan het volgende:
Hoe doe je dat
Ebay staat vol met macbook-owners die van hun 512 af willen, voor 5 euro plus verzend ofzo...
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Eh,,,welke bedoel je? Ik heb nl. een USB-kabel bij mijn iPhone gekregen, die prima op mijn Nederlandse oplader past.
Nee , het was vorige week in de VS . En vrijdag bij ons.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:57 schreef Jarno het volgende:
Ik snap de hele Black Friday hype niet zo. Je kunt toch niks bestellen uit de VS store?.
Ahkay. Ik dacht dat het een VS-only ding was.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:30 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nee , het was vorige week in de VS . En vrijdag bij ons.
My thoughts exactlyquote:Op woensdag 28 november 2007 13:59 schreef Geqxon het volgende:
Is de bluetooth headset 130 euro? O my fucking god....
En m'n oren doen al zeer als ik er naar kijk.quote:
quote:Op woensdag 28 november 2007 16:13 schreef Geqxon het volgende:
Bespaar je het gehannis, koop de 2.2Ghz.
Mooi product! Ook al een hele tijd onder Tiger gebruikt. Alleen zonde dat je ervoor moet betalen.. nouja, officieel danquote:Op woensdag 28 november 2007 13:36 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]
CandyBar 3, met Pixadex samen in 1
http://www.panic.com/candybar/
quote:CNET's Top Ten Terrible Tech Products
Windows Vista
Any operating system that provokes a campaign for its predecessor's reintroduction deserves to be classed as terrible technology. Any operating system that quietly has a downgrade-to- previous-edition option introduced for PC makers deserves to be classed as terrible technology. Any operating system that takes six years of development but is instantly hated by hordes of PC professionals and enthusiasts deserves to be classed as terrible technology.
Windows Vista conforms to all of the above. Its incompatibility with hardware, its obsessive requirement of human interaction to clear security dialogue box warnings and its abusive use of hated DRM, not to mention its general pointlessness as an upgrade, are just some examples of why this expensive operating system earns the final place in our terrible tech list.
Bron
Haha ja, 't viel mij ook op. Grappig contrast, een vrouw die in een afgelegen blokhut in de bossen woont maar wel een dikke iMac heeft staanquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:41 schreef Geqxon het volgende:
Nice, Heroes heeft een Alu Intel iMac in een scene gebruikt.
quote:Op woensdag 28 november 2007 18:26 schreef H4ze het volgende:
[..]
Haha ja, 't viel mij ook op. Grappig contrast, een vrouw die in een afgelegen blokhut in de bossen woont maar wel een dikke iMac heeft staan
en wat stond op nummer 6quote:
http://crave.cnet.co.uk/gadgets/0,39029552,49293700-6,00.htmquote:Apple Puck Mouse
Apple shipped the hockey puck-shaped mouse with the iMac G3 in 1998. What in Jobs' name was this supposed to bring the user? This obscenely unusable excuse for a human interface device was one of Apple's most abject creations. It had a single button that was difficult to find without looking and made the experience of 'mousing' totally rubbish -- you didn't know which way it was pointing.
In all fairness, it did have one redeeming innovation -- the puck was the first mouse to use the USB standard as its method of connectivity.
The puck mouse was discontinued around 2000. Good riddance 'n' that.
Hm, zou zomaar kunnen.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vieren we binnenkort niet je 1-jarige bekering, J..?
Dat is onzin. Elke normale USB-muis doet het gewoon, en elk toetstenbord ook - hoogstens moet je't even calibreren, maar dat geeft de mac zelf aan als je'm voor het eerst aansluit. Maar voor het toetsenbord zou ik wel voor een Apple gaan, want die zijn A) mooier en typen lekkerder, B) ipv een windowstoets heb je een mooie Apple-toets die hetzelfde doet. Het nieuwe toetsenbord dat bij de iMac zit is wel populair, en die kost iets van 30 euro.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:31 schreef Karina het volgende:
Voor een klant moet ik een Mac Mini bestellen, geen probleem. Maar er moet ook een toetsenbord en muis voor worden besteld. De muis die ik kan vinden (Mighty mouse) kost iets van 40 euro! Het toetsenbord, de goedkoopste ronde 25 euro.
Zijn er ook goedkopere muizen/toetsenborden voor de Mac te koop? Ik begrijp dat een "normaal" toetsenbord en muis niet goed gaat werken, of is dat onzin?
Ban! Ban! Ban!quote:Op donderdag 29 november 2007 12:15 schreef Maidenfan het volgende:
Ik zou zeggen Apple Keyboard met draad + microsoft basic optical mouse...
Vind die van ms beter klikken en het scrollwieltje aangenamer, en de plastic is ook minder glad/hard.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ban! Ban! Ban!
Dan op zijn minst een Logitech muis.
WTF?!quote:Op donderdag 29 november 2007 13:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die vind mijn vriendin vast wel cute. Die had ook al een strikje op mijn iMac geplakt.
Nee en kunnen bovenstaande posts gewist worden svp!quote:Op donderdag 29 november 2007 13:20 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Heeft YPPY dat nog niet gedaan dan?
Hoezo? Leest ze mee?quote:Op donderdag 29 november 2007 13:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee en kunnen bovenstaande posts gewist worden svp!.
Ik neem geen risico.quote:
Yikes.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:22 schreef Anthraxx het volgende:
Ze heeft ook al mijn iBook uit haar handen laten vallen.
quote:Op donderdag 29 november 2007 13:22 schreef Anthraxx het volgende:
Ze heeft ook al mijn iBook uit haar handen laten vallen.
Wat is het voordeel tegen over firmware 1.0.2 want die heb ik er nu nog steets op staanquote:Op donderdag 29 november 2007 13:05 schreef Jarno het volgende:
Hm, ik ga vanavond toch eens deze guide volgen en het er op wagen om naar 1.1.2 te gaan denk ik.
Geen idee, maar een avondje prutsen is wel weer leuk en is het risico op een totale brick wel redelijk beperkt nu.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Wat is het voordeel tegen over firmware 1.0.2 want die heb ik er nu nog steets op staan
En voordeel van 1.0.2 naar 1.1.1 gaan danquote:Op donderdag 29 november 2007 13:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geen idee, maar een avondje prutsen is wel weer leuk en is het risico op een totale brick wel redelijk beperkt nu.
Ik nog nietquote:Op donderdag 29 november 2007 11:11 schreef Jarno het volgende:
Hilarisch, iedereen die zo'n ding beet heeft gehad wil er één.
1.1.1. kan wel Postbank TAN codes ontvangen, dat was voor mij de reden.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En voordeel van 1.0.2 naar 1.1.1 gaan dan![]()
Nope, dacht het niet.quote:trouwens, Zit er in de nieuwe firmware al de NL taal?
mooi dan wil ik ook naar 1.1.1 welke guide heb jij gevolgt om van 1.0.2 naar 1.1.1 te gaan.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
1.1.1. kan wel Postbank TAN codes ontvangen, dat was voor mij de reden.
[..]
Nope, dacht het niet.
Ik heb deze gebruikt (vergeet stap 2, 3 en 4 niet!). Goed te doen hoor, maar ga er even rustig voor zitten.quote:Op donderdag 29 november 2007 14:04 schreef ook_gek het volgende:
[..]
mooi dan wil ik ook naar 1.1.1 welke guide heb jij gevolgt om van 1.0.2 naar 1.1.1 te gaan.
Ik ben echt een noob wat dat betreft
godskolere wat een werk. M'n iPod touch jailbraken was een stuk eenvoudiger.quote:Op donderdag 29 november 2007 14:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb deze gebruikt (vergeet stap 2, 3 en 4 niet!). Goed te doen hoor, maar ga er even rustig voor zitten.
Helemaal mee eens hoor, en dat is ook de reden dat we Mac's zijn gaan gebruiken waarschijnlijk. Maar zo heel af en toe vind ik dat gepiel en gekloot toch wel een beetje leuk. Zeker bij zo'n 'exotisch' apparaat als de iPhone, je voelt je dan een hele 1337-hackz0rz enzo.quote:Op donderdag 29 november 2007 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
godskolere wat een werk. M'n iPod touch jailbraken was een stuk eenvoudiger.
Ik heb hier ook geen zin meer in. Vroeger vond ik dit gezoek fantastisch, maar nu wil ik het gewoon gebruiken. Een van de redenen waarom ik ook gewoon games voor mijn PSP koop
Aha. Nou wou ik toevallig al een toetsenbord kopen. Dan gooi ik die ook maar gelijk in mijn mandje.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:56 schreef JoMo0 het volgende:
Nee alleen op bepaalde producten. Vorig jaar was het o.a. de iMac met 100 euro korting en Macbook. Ook de iPods waren goedkoper . Verder zijn ook accesoires goedkoper . Zwarte vrijdag houdt dus niet in dat alles goedkoper is.
quote:Op donderdag 29 november 2007 14:47 schreef Geqxon het volgende:
Drie popups om een programma te openen. Het lijkt Vista wel.
Read-only, voor write-support heb je een of andere Google G3 plugin nodig.quote:Op donderdag 29 november 2007 15:49 schreef YuckFou het volgende:
[..]ik wist t! >:)
maareh ander vraagje, kan ik als windows-kind mn externe NTFS HD aan een G5 hangen? ik wil wat filmpjes overpompen van een vriend....
Hey! Hoofdletters en interpunctie jij!quote:Op donderdag 29 november 2007 16:19 schreef Svyatagor het volgende:
post vanaf een geunlockte en gejailbroken iphone
Geef hem deze linkjes maar mee:quote:Op donderdag 29 november 2007 16:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Had iemand nog een link naar dat plaatje en de prijs van die Dell All-in-One pc? Er moet weer zonodig iemand zeiken dat Macs altijd duurder zijn dan normale PC's.
quote:Dell heeft vrijdag de XPS One geïntroduceerd, een alles-in-ééncomputer die de strijd aan moet gaan met Apple's iMac, de Gateway 'One' en de Sony Vaio LT. Cnet plaatste de systemen in de ring.
De site maakte voor zijn vergelijkende warentest gebruik van het high-endmodel, The Entertainment One, die voorzien is van een prijskaartje van 2399 dollar. Daarnaast biedt Dell een Essential One, een Music One en een Performance One, waarvan de basisconfiguraties respectievelijk 1499, 1748 en 1999 dollar kosten. De geteste XPS One beschikte over een 20&quot;-scherm, een Intel Core 2 Duo E6550 die op 2,33GHz klokt, 2GB werkgeheugen en een ATi Mobility Radeon HD 2400 met 256MB geheugen voor het grafische werk. Verder zijn nog noemenswaardig de blu-ray-brander, de ondersteuning voor 802.11n-wifi en bluetooth en de geïntegreerde tv-tuner.
Voor zover ik weet niet. Ben er nu overigens wel aan gewend, dus het zal voor jou ook wel snel gewend raken. Heb er zelfs geen last meer van nu ik afwisselend weer op Windows en Mac werk.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:04 schreef Metroid het volgende:
Vraagje. Ik heb sinds een paar weken een MacBook, maar waar ik niet aan kan wennen is hoe je speciale tekens moet typen zoals é, è en ë. Je moet dan met Alt + een letter + de letter waar je het geselecteerde teken op wilt zien indrukken, maar ik wil dit graag hebben zoals ik het op Windows doe: drukken op de apostrof ' en dan op de 'e'-toets voor de 'é'. Hetzelfde geldt voor op de ` toets drukken, en dan op e voor de è.
Is dit mogelijk? Alvast bedankt voor het antwoorden =)
Als je dit niet grappig vindt vanwege een affectieve band met een computerprogramma ben je fout bezig imo.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:51 schreef Tomasso het volgende:
Ow, sorry, ik dacht dat ik in de Apple SC was, maar blijkbaar is dit de bash-windows-op-elk-moment-van-de-dag-en-zoveel-mogelijk SC.
Balen, maarja 't zal dan hopelijk wel wennen want ik zit nu altijd maar een beetje te kloten met m'n vingers (als ik me de combinatie nog herinnerquote:Op donderdag 29 november 2007 17:39 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Ben er nu overigens wel aan gewend, dus het zal voor jou ook wel snel gewend raken. Heb er zelfs geen last meer van nu ik afwisselend weer op Windows en Mac werk.
Voor mij hoeft het niet meer, tegen die tijd heb ik al de series en films die ik wil zien allang binnen, bekeken en weggegooid. Anders moet ik nog 3 jaar wachten...quote:Op donderdag 29 november 2007 19:56 schreef Maidenfan het volgende:
Ik ben trouwens eens benieuwd wanneer we hier eindelijk series en films gaan kunnen kopen via iTunes, in Amerika kost lost 35$, das maar iets van een 22 euro ofzo...
Nuja, hier zal 't ook wel 35¤ minstens zijn...
Probleem voor mij is dat 35$ nog de prijs is die ik ervoor wil geven (55 euro voor de dvdbox van Lost 3,quote:Op donderdag 29 november 2007 19:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Voor mij hoeft het niet meer, tegen die tijd heb ik al de series en films die ik wil zien allang binnen, bekeken en weggegooid. Anders moet ik nog 3 jaar wachten...
quote:Op donderdag 29 november 2007 19:58 schreef Jarno het volgende:
Of op naar een hele dure paperweight.
Ik nietquote:
quote:Op donderdag 29 november 2007 20:45 schreef Jarno het volgende:
Kolere, dat is nog best wel een beetje spannend geworden ook.. Die java file liep vast ofzo, heb toen op de gok maar wat zitten rebooten en op een gegeven moment was -ie toch jailbroken. Fjew. Daarna AnySIM 1.2.1u gedraaid, wat duurt dat laaaaaaaaang! De vorige versie voor 1.1.1 was in tien tellen klaar ofzo. Maar goed, het werkt allemaal weer en ik zit op 1.1.2.
Joechei.
Ik was al zo aan het hopen op taartquote:Op donderdag 29 november 2007 20:53 schreef Jarno het volgende:
En wat ben ik er mee opgeschoten? He-le-maal niks..
quote:Op donderdag 29 november 2007 21:23 schreef Jarno het volgende:
Kut kut kut kut.
Net m'n iPhone gereboot, weer op emergency scherm.. Kan die guide niet meer volgen want die zegt dat ik eerst Oktoprep moet hebben gedraaid. Kortom: fucked.
Walter, whelp!
Que pasa..? Ben net thuis.quote:Op donderdag 29 november 2007 21:23 schreef Jarno het volgende:
Kut kut kut kut.
Net m'n iPhone gereboot, weer op emergency scherm.. Kan die guide niet meer volgen want die zegt dat ik eerst Oktoprep moet hebben gedraaid. Kortom: fucked.
Walter, whelp!
Hey Walter, jij had toch een een truuk die ervoor zorgt dat ' ie telefoonnrs niet op de amerikaanse manier (met drie cijfers tussen haken) neerzet, maar gewoon op de NL manier? Want met die US cijfers werkt de nummerherkenning niet, merk ik..quote:Op donderdag 29 november 2007 23:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Yup, maar als je die stappen volgt lukt 't. Een tip: als je die Safari-exploit gaat doen, zorg dat je iPhone aan de Mac/PC hangt en dat je iTunes aan hebt. Dat vergroot de kans enorm dat de exploit gelijk werkt.
NuFile..quote:Op vrijdag 30 november 2007 00:50 schreef super-muffin het volgende:
Iets wat ik wel een beetje 'mis' aan de Mac, en wat in Window wel kan, is rechtermuis klik > nieuw tekst document. Is er ook zo iets voor de Mac?
Niks, want volgens mij worden er geen poweradapters meer bij een iPod meegeleverd, alleen die dock en het lousy USB 2.0 kabeltje..quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:23 schreef broer het volgende:
Als ik een iPod uit Amerika laat meenemen (Classic of Touch - weet ik nog niet), wat moet ik hier dan nog aanschaffen? Een universal dock, gok ik. En verder?
quote:
Een dock bij je iPod is zooooo iPod 2nd gen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Niks, want volgens mij worden er geen poweradapters meer bij een iPod meegeleverd, alleen die dock en het lousy USB 2.0 kabeltje..
Cool, dat werkt! Thanks.quote:Op vrijdag 30 november 2007 00:26 schreef JoMo0 het volgende:
Om dat woordenboek uit te zetten moet je vanuit de Installer onder Tweaks 1.1.1 even KB2 installeren.
Hierdoor krijg je bij Setting -> General -> Keyboard een optie om dat dus uit te zetten.
Dat klopt, maar "dat is zooooo duurdere modellen van de iPod 3G" klinkt wat te langquote:Op vrijdag 30 november 2007 01:29 schreef super-muffin het volgende:
Bij de grotere (lees: duurdere) 3G iPod hebben ook nog docks gezeten.
Waarom maak je niet files aan met je PHP editor?quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:26 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Je kan ook direct een PHP file aan maken, in Windows maak ik altijd een txt bestandje en die hernoem ik dan naar .php
Gewoonte.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom maak je niet files aan met je PHP editor?
sommigen gaan idd wel tot 5%quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:45 schreef koffiekoekje het volgende:
Kortingsdag![]()
![]()
Riante kortingen tot wel 50 eurobastards
Zou ik niet doen als je Leopard hebt, of is die bug al opgelost die zorgt voor een kernel panic?quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik stap wel weer over naar Azureus, wat een kut programma.
Oh. Is Azureus nu ook al kut voor OSX? Leuk hoor. Nu heb je dus helemaal geen fatsoenlijke torrent-client.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:04 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Zou ik niet doen als je Leopard hebt, of is die bug al opgelost die zorgt voor een kernel panic?
bronquote:Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 30 november 2007 10:45
Submitter: tweakernick, views: 742
Apple komt volgend jaar met een iPhone die zogenaamde 3g-netwerken ondersteunt, zo heeft de ceo van AT&T bekend gemaakt. Het huidige model kan alleen overweg met gsm-, gprs-, edge- en wifi-netwerken.
'Hij komt volgend jaar', zei topman Randall Stephenson op de vraag wanneer de 3g-iPhone zijn opwachting maakt. Hij kon echter niet aangeven wanneer het toestel te verwachten is of wat de meerprijs van de nieuwe smartphone gaat worden. Ook de vraag welke 3g-technologie zal worden gebruikt bleef onbeantwoord.
Vorig jaar zei Steve Jobs nog dat de iPhone geen snelle netwerken ondersteunt omdat de 3G-chips de accu teveel zouden belasten. Hij verklaarde toen te hopen dat accu's aan 'het einde van volgend jaar' in staat zullen zijn om 3G-mobieltjes langer dan vijf uur van stroom te voorzien. Nu kan de iPhone een acht uur functioneren zonder dat deze aan de oplader gehangen moet worden.
De vraag is welke impact de komst van de 3G iPhone gaat krijgen. Het toestel zal in ieder geval duurder worden dan het huidige model en de meeste mensen die een iPhone willen zullen hem tegen die tijd al in huis hebben. In Nederland zal een nieuw model waarschijnlijk warm onthaald worden, aangezien geen enkele Nederlandse telecomaanbieder over een Edge-netwerk beschikt.
Xtorrent al geprobeerd? Ik heb zelf geen problemen met Transmission, doet het tot nu toe altijd goedquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Oh. Is Azureus nu ook al kut voor OSX? Leuk hoor. Nu heb je dus helemaal geen fatsoenlijke torrent-client.
Xtorrent is geband op veel private trackers.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:10 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Xtorrent al geprobeerd? Ik heb zelf geen problemen met Transmission, doet het tot nu toe altijd goed
In de kern is het hetzelfde, Xtorrent heeft leentjebuur gespeeld bij Transmission voor een groot deel van z'n code.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:10 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Xtorrent al geprobeerd? Ik heb zelf geen problemen met Transmission, doet het tot nu toe altijd goed
quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
bron
Op zich netjes: dan kan ik de mijne tegen die tijd weer sobchakken
quote:Op vrijdag 30 november 2007 00:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hey Walter, jij had toch een een truuk die ervoor zorgt dat ' ie telefoonnrs niet op de amerikaanse manier (met drie cijfers tussen haken) neerzet, maar gewoon op de NL manier? Want met die US cijfers werkt de nummerherkenning niet, merk ik..
1.1.1quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welke firmware heb je er op staan..?
Ja heb ik ook . Vanuit het niets spint de HD op . Terwijl er niets aanstaat waar ik de HD mee gebruik. Ook gebruik ik geen Timemachine.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zijn er mensen die ook last hebben van het gebruik van een externa HDD onder Leopard? Onder Tiger werd mijn schijf altijd actief als hij ook 'echt' wat deed. Als hij een tijdje niets deed, ging 'ie gewoon weer in sluimerstand. Onder Leopard heb ik dat 'ie op de meest vreemde momenten weer gaat draaien. Dab gaat hij na een tijdje weer in sluimer, en daarna gaat 'ie weer draaien. Dit had ik onder Tiger nooit.
Dit is echt super handig!quote:
Herkenbaar. Meestal niet uit het niets, maar bv. bij een "Open with" menu, dat het menu even bevriest en hij op de externe hardeschijf aan het wachten is.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zijn er mensen die ook last hebben van het gebruik van een externa HDD onder Leopard? Onder Tiger werd mijn schijf altijd actief als hij ook 'echt' wat deed. Als hij een tijdje niets deed, ging 'ie gewoon weer in sluimerstand. Onder Leopard heb ik dat 'ie op de meest vreemde momenten weer gaat draaien. Dab gaat hij na een tijdje weer in sluimer, en daarna gaat 'ie weer draaien. Dit had ik onder Tiger nooit.
Ook last van idd. Beetje raar.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Bij mij gaat ie dus wel na een tijdje uit in Sluimer stand, maar ik heb wel Time-Machine draaien..quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Briljant; zo ging dat hier ook. Iets duurder, maar de euro staat nu ook wat hoger.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:42 schreef Svyatagor het volgende:
Net de 'afrekening' van mijn iPhone gehad van de reizende vriend: 295,13. Dat is toch wel behoorlijk cheap.
Dan had je er ook meteen een paar extra kunnen meenemen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:42 schreef Svyatagor het volgende:
Net de 'afrekening' van mijn iPhone gehad van de reizende vriend: 295,13. Dat is toch wel behoorlijk cheap.
Nouja, ik wou die vriend van me niet opzadelen met een koffer vol iPhones en bijbehorende hartkloppingen bij de douane. Maar dat het handel is, wil ik wel geloven.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:41 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Dan had je er ook meteen een paar extra kunnen meenemen.
Ik heb de mijne voor 449 verkocht (heb toch liever een kleinere gsm) en had op 1 middag een stuk of 25 reacties waarvan zeker 10 hem meteen wilden kopen.
Helaas had ik er ook veel voor betaald maar anders is het echt gouden handel op dit moment.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom maak je niet files aan met je PHP editor?
Dat dus.quote:
quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:00 schreef super-muffin het volgende:
Ow ja, iemand een iPod Touch kopen voor 295,13?
Ik heb kort na Leopard-installatie VPN onder VMWare geinstalleerd, omdat ik de Cisco-VPN client niet werkend kreeg onder Leopard, en dus niet op mijn werk-netwerk kon. Het zal toen wel gebeurd zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hoe krijg je het voor mekaar.
Ik vind 't altijd heerlijk als ik ineens weer zo'n klote setup.exe in mijn downloads-map heb zitten, of een popup van een venster in windows xp ofzoquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo....Bootcamp er maar afgegooid. Ik werk wel met Windows en VMware op mijn MBP. Dit is dus exact de reden dat ik een k.thekel heb aan Windows. Laatste half uur alleen bezig geweest om spam te verwijderen ipv bezig te zijn met dingen die ik moet doen.
Dat heb ik ook altijd.. even die linkjes klikken van msn virussen enzoquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:38 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Ik vind 't altijd heerlijk als ik ineens weer zo'n klote setup.exe in mijn downloads-map heb zitten, of een popup van een venster in windows xp ofzo
Geeft altijd zo'n hahaa suckers gevoel
Nuja, altijd, een paar keer al gehad toch...
Die NuFile kende ik al, schitterend dat zoiets dat eigenlijk gekopiëerd wordt uit windows gelijk beter werkt dan 't origineel (in windows zijn de entry's vast, hier kan je enkel in 't menu hebben wat je wil).
Wat leuk! Heb je daar een foto van? Dat wil ik ook!quote:Op donderdag 29 november 2007 13:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die vind mijn vriendin vast wel cute. Die had ook al een strikje op mijn iMac geplakt.
Nou J., haal je CC maar weer tevoorschijn!!!quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:30 schreef YPPY het volgende:
[..]
Wat leuk! Heb je daar een foto van? Dat wil ik ook!
quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:51 schreef E.T. het volgende:
snoop, ik heb gewoon de dvd erin gedaan en laten draaien![]()
en meer niet
hallo.. het is apple ja.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:52 schreef snoopy het volgende:
[..]ja ok, maar daarna? Bleef alles het gewoon goed doen?
*wijst naar zijn iphone*quote:
Volgens mij is 'jailbreaking' geen standaard upgrade methode voor het gemiddelde apple product J.quote:
ja nou, zo gerust was iedereen er niet op volgens mij. Ik heb nog wel iets meegekregen over het maken van back-ups enzoquote:
En baseband modem software flashen dan?quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij is 'jailbreaking' geen standaard upgrade methode voor het gemiddelde apple product J.
Backups zou ik sowieso altijd maken! Dat heb ik ook wel geleerd toen mijn "upgrade" de mist in ging dankzij APE (controleer dus of dat verwijderd is, google is your friend). Dus maak gewoon voordat je begint een disk-image van je Tiger installatie, dan heb je die altijd nog als backup.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:02 schreef snoopy het volgende:
[..]
ja nou, zo gerust was iedereen er niet op volgens mij. Ik heb nog wel iets meegekregen over het maken van back-ups enzo
Nee en met een mobiele safari doelbewust naar een exploit pagina surfen en hopen op een crash ook niet.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
En baseband modem software flashen dan?. Ook niet?
.
Potdikkie zeg.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee en met een mobiele safari doelbewust naar een exploit pagina surfen en hopen op een crash ook niet.
Je kunt je remote weer gebruiken..quote:Windows and Mac OS Binaries
* FLAC Security Update (CVE-2007-4619) to prevent multiple integer overflows
Active X plugin:
* Security update (VideoLAN-SA-0703)
Mac OS X Interface & Port:
* Apple Remote support on Mac OS X 10.5 Leopard with enhanced functionality
* Improved Video Output compatibility for Mac OS X 10.5 Leopard
* Improved behavior of the Fullscreen Controller and mode changes between Fullscreen and Windowed Video Output
* Softened the white flash artifacts that may appear during the transition of two different movies
* Support for current Ogg file formats
NOTE: This release requires Mac OS X 10.4 or higher. Mac OS X 10.3.9 is not supported anymore.
Encoders:
* Improved H.264 encoding speed on Mac OS X
quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:20 schreef Jarno het volgende:
Yay en we zijn weer 1.1.2! Volledig unlocked en al, ik ben weer gelukkig. Even de zwik weer instellen en ik kan gaan pitten..
Echt bricken is er niet meer bij he geloof ik? Ik heb de meest gekke combinatie's van firmwares, basebands en unlockers geprobeerd maar hij is het altijd gewoon blijven doen. Soms weet je even niet hoe je nu weer moet unlocken/activaten, maar dat is het dan ook wel.quote:
Ben er toch een heel weekend mee bezig geweest, onder andere omdat ik, als ik niet helemaal snap wat ik gedaan heb, het opnieuw wil doen om het door te hebben.quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt bricken is er niet meer bij he geloof ik? Ik heb de meest gekke combinatie's van firmwares, basebands en unlockers geprobeerd maar hij is het altijd gewoon blijven doen. Soms weet je even niet hoe je nu weer moet unlocken/activaten, maar dat is het dan ook wel.
Het grote Digital Corner FB topicquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hey....onze posts zijn verwijderd
Ik houd me nog ff in....quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het grote Digital Corner FB topic
Dat lukt (nog) niet: ik ga vooralsnog naar Macintosh HD, appetje+pijltje omhoog, en daar staat Netwerk. Een alias maken is mij nog niet gelukt.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Onder tiger had je trouwens 'netwerk' in finder, waarmee je dan kon bladeren naar shares.
Nu heb je 'gedeeld' maar die laat alleen beschikbare shares zien.
Hoe krijg ik 'netwerk' weer in finder?
Hee dat is gek. Ik heb gisterenmiddag een bestelling gedaan en heb een bevestiging en een mail dat de boel verzonden is.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:13 schreef super-muffin het volgende:
Je kan em gewoon naar de sources kant slepen
Ik heb gister ochtend een bestelling gedaan bij de Apple Store en gelijk betaald, maar heb nog geen bevestiging gehad. [ afbeelding ]
Ze komen volgende week in de actie, dus hopelijk wat aantrekkelijke prijzen!quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:02 schreef DaFrenk het volgende:
Ow leuk Apples bij OC! Veel Apple verkooppunten dan opeens hier
Dat is bijzonder, die verkoopt zelfs Apple zelf nietquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:54 schreef w00h00 het volgende:
Ik zag zelfs een Macbook pro met xeon processor in het systeem staan
Heb ooit eens een site gezien met allemaal Turbo Mini's, was echt nice, Mac Mini's met C2D's aan 2,8 ghz of C2Q's aan 2,8 (als die in de socket van dat ding paste, weet niet meer).quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is bijzonder, die verkoopt zelfs Apple zelf niet
split & concat of macpar toch?quote:Op zondag 2 december 2007 00:02 schreef Tijn het volgende:
Hey, als jullie een grote berg zipfiles hebben die allemaal moeten worden uitgepakt in hetzelfde mapje, hoe fixen jullie dat dan?
Oh kunnen die ook unzippen?quote:Op zondag 2 december 2007 00:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
split & concat of macpar toch?
Is inderdaad soms nogal vaag maar terminal telt ook als een userquote:Op zondag 2 december 2007 02:29 schreef broer het volgende:
"up 11 days, 10:31, 2 users, load averages: 0,27 0,16 0,13"
Maar nu wordt de boel toch echt traag en moet ik opnieuw opstarten.
Overigens - '2 users'... Ik ben toch wel benieuwd wie er nog meer gebruik maakt van mijn MacBook...
De load van de laatste minuut, de laatste vijf minuten en het laatste half uur (denk ik).quote:Op zondag 2 december 2007 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat betekenen die load averages eigenlijk? Voor welke load staan die 3 getallen respectievelijk?
Niet de terminal zelf, maar de root user.quote:Op zondag 2 december 2007 12:56 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Is inderdaad soms nogal vaag maar terminal telt ook als een user
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |