abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54866355
In AD
quote:
Geen mbo-opleiding, toch diploma
Door MIRANDA MEGENS
Zeker 75.000 mensen in de bijstand kunnen de komende jaren aan het werk door op een eenvoudige manier te meten of zij een mbo-diploma waard zijn.
afbeelding vergroten Arno de Haan voor het gebouw van zijn werkgever, de Postbank. FOTO KAREL ZWANEVELD
De Sociale Dienst gaat deze methode vanaf 2008 actief gebruiken om bijstandsklanten gemakkelijker aan een baan te helpen. Ook het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) gaan hiermee aan de slag.

Met een diploma is het gemakkelijker aan (ander) werk te komen. Maar veel mensen kunnen niet aantonen wat zij precies waard zijn, bijvoorbeeld omdat ze na de middelbare school meteen zijn gaan werken of al langdurig in de bijstand zitten.

Door inzichtelijk te maken wat iemand kan en weet, valt toch een mbo-diploma toe te kennen. Of wordt duidelijk met hoeveel vrijstellingen het papiertje snel te halen is. Officieel heet dit project Erkenning Verworven Competenties (EVC).

http://www.ad.nl/economie/article1853950.ece
quote:
diploma helpt werkloze vlot op weg
Door MIRANDA MEGENS
UTRECHT - Arno de Haan (32) werd dit jaar in één klap de gelukkige bezitter van een mbo-diploma.
,,Ik heb vijf minuten op school gezeten en dat was om het papiertje in ontvangst nemen.

http://www.ad.nl/binnenland/article1853907.ece
WTF!

Straks ook met HBO en uni?

Waarom zou je nog tot je 25e te pletter studeren als overheid vergelijkbare papieren gewoon weggeeft aan mensen die gewoon geen zin hadden om te blokken voor een papiertje....

Als dit zo doorgaat dan zijn diploma's straks niet meer dan een waardeloos VOD.

En het is maar de vraag in hoeverre werkgevers bereid zijn om in de dit stuk surrogaat te trappen....

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 27-11-2007 11:27:19 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 27 november 2007 @ 11:18:10 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54866407
Wat een paniekzaaierij voor niks.
Dit gaan ze alvast doen voor al die stakende scholiertjes die straks het examen niet meer halen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_54866465
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:05:30 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_54866504
kom maar op met het MBO bashen hehehe

OT: Het idee zelf vind ik niet verkeerd, er zijn genoeg mensen met een kennis en ervaring waar je U tegen zegt die het niet aan kunnen tonen. Ik vind wel dat ze er een apart type diploma voor moeten maken. MBO niveau A B en C ofzo.. met duidelijke vermelding dat deze mensen er niet voor geleerd hebben, maar dat zal wel weer niet.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_54866515
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:21 schreef Mikkie het volgende:
Dat is ook leuk ja. Gelukkig is het op dit moment alleen maar voor het MBO, zo'n papiertje is toch geen reet waard.
En straks ook voor HBO en uni?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 27 november 2007 @ 11:28:28 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54866553
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En straks ook voor HBO en uni?
Ben je bang dat je je elitaire status verliest ofzo
Tering.
Haal eens adem man.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_54866561
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
In AD
[..]

[..]

Strak ook met HBO en uni?

Waarom zou je nog tot je 25e te pletter studeren als overheid vergelijkbare papieren gewoon weggeeft aan mensen die gewoon geen zin hadden om te blokken voor een papiertje....

Als dit zo doorgaat dan zijn diploma's straks niet meer dan een waardeloos VOD.

En het is maar de vraag in hoeverre werkgevers bereid zijn om in de dit stuk surrogaat te trappen....
OMFG, als je goed leest wordt er gekeken naar of iemand een diploma waard is door de opgedane werkervaring. Dat diploma is dus niets minder waard dan een echt diploma. Er zijn nu al bedrijven die op basis van je opgedane werkervaring je helemaal legaal allerlei diploma's kunnen toekennen. Zo bijzonder is dit dus niet.
pi_54866585
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:24 schreef Schokbreker het volgende:
kom maar op met het MBO bashen hehehe

OT: Het idee zelf vind ik niet verkeerd, er zijn genoeg mensen met een kennis en ervaring waar je U tegen zegt die het niet aan kunnen tonen. Ik vind wel dat ze er een apart type diploma voor moeten maken. MBO niveau A B en C ofzo.. met duidelijke vermelding dat deze mensen er niet voor geleerd hebben, maar dat zal wel weer niet.
Uiteindelijk is werkervaring het enige wat er toe doet. (behalve dan in de verpleging enzo).
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:32:09 #9
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_54866610
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:24 schreef Schokbreker het volgende:
Eens...vooral ook met de laatste toevoeging.
Op het MBO leer je natuurlijk wel echt een vak...iemand die hetzelfde vak al 10 jaar of langer uitoefend beschikt zeer waarschijnlijk wel over de juiste competenties maar heeft misschien niet het vereiste papiertje. Als er duidelijke criteria zijn en de competenties goed meetbaar zijn heb ik er geen problemen mee wanneer zulke mensen een EVC krijgen om zo hun kansen te vergroten op de arbeidsmarkt. Tegenwoordig kijken veel werkgevers enkel nog naar opleidingen ipv werkervaring (tenzij je daar te weinig van hebt).
het gaatjeniksan
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:33:06 #10
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_54866628
Dat is natuurlijk belachelijk... vreemd dat dat niet eerder in het nieuws gebracht is, gezien de diploma's blijkbaar al worden uitgedeeld. Goed, het is een MBO diploma, maar het is een slechte ontwikkeling.
Is het ongeschoolde werk op ofzo? Dat deze mensen per se een fake diploma nodig hebben om te stoppen met uitkering trekken??
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_54866629
beetje kort door de bocht echtgaaf, aangezien er genoeg 50 plussers zijn die gewoon door geld gebrek of niet erkenning van leer problemen nooit een diploma hebben kunnen halen op school maar nu door ervaring wel heeeeeeel veel hoger zitten dat jij. Hij komt nu gewoon niet aan het werk omdat hij het briefje niet heeft. dus voor hem zou het wel een uitkomst.
pi_54866665
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tering.
Haal eens adem man.
als ze dat bij dergelijke diploma's doen geeft dat wel vergaande gevolgen hoor, niet voor de "elitaire status". Als er dan een Nederlander in het buitenland gaat solliciteren met zo'n diploma, dan gaat die gewoon al niet aangenomen worden juist omdat je niet weet of zo'n diploma nog iets waard is of niet. Slechte zaak dus.

Nuja, op het MBO maakt dat niet uit, of je dat papiertje hebt of niet maakt niets uit, je bent & blijft ongeschoold: 1 jaartje werkervaring leert je namelijk evenveel.
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:33 schreef ictstadskanaal het volgende:
beetje kort door de bocht echtgaaf, aangezien er genoeg 50 plussers zijn die gewoon door geld gebrek of niet erkenning van leer problemen nooit een diploma hebben kunnen halen op school maar nu door ervaring wel heeeeeeel veel hoger zitten dat jij. Hij komt nu gewoon niet aan het werk omdat hij het briefje niet heeft. dus voor hem zou het wel een uitkomst.
dat hangt er natuurlijk vanaf van welke sector je in zit hoor. Iemand die 30 jaar lassen gelegd heeft & op zijn 50ste werkloos is, die moet niet véél hoger zitten dan iemand die nog maar 5 jaar lassen gelegd heeft hoor, die zullen al evenwaardig zijn. Iets hoger dan een schoolverlater wel, maar hoog komen die gewoon nooit.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54866704
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:05:30 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_54866780
Als de ontvanger voldoet aan dezelfde eisen als de MBO'er die wel een school gevolgd heeft, zie ik geen probleem. Beide zullen qua due kennis, hetzelfde kunnen leveren. Alleen de schoolvolger heeft een ander pad gevolgd om tot hetzelfde papiertje te komen... Maar uiteindelijk moeten ze alle twee laten zien dat ze de kennis hebben en als je die kennis hebt laten zien, dan verdien je dat diploma, simpel....

[ Bericht 22% gewijzigd door The_stranger op 27-11-2007 11:52:46 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_54866795
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tering.
Haal eens adem man.
Kort door de bocht hoor. Maar vind je het niet krom dat iemand tot zijn 25e zich krom studeert en diep in de studieschulden duikt...... en straks een luiaard in vijf minuten een papiertje krijgt met een vergelijkbare waarde?
pi_54866818
Maar lezen is ook een kunst want er staat dat er gekeken word naar mensen of zij dus aan het Nivo voldoen en welke VRIJSTELLING zij kunnen krijgen. dus met andere woorden:
U weet alles van timmeren: hier het mbo examen voor de richting timmerman (moet dus wel gewoon examen doen).

Daarnaast wil jij dus beweren dat iemand die 4 jaar op school heeft gezeten en een mbo diploma heeft meer verstand/status/ kennis heeft dan iemand die al 30 jaar aan het werk is????
beetje onmogelijk. Ik werk nu 5 jaar in de ict en daarnaast een mbo opleiding en menig cursus gedaan maar ben nog lang niet op het nivo van mijn collega die al 15 jaar dit werk doet en echt veeeel meer weet dan ik (0 diploma's 0 cusussen gedaan)
pi_54866904
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik hoop 't niet .
[..]

Daar gaat het niet om. Het is nogal zuur als jij minstens vier (en soms meer) jaar studeert om bekwaam te worden in een bepaalde richting, terwijl iemand anders met vijf minuten zeiken en papiertje met dezelfde waarde krijgt. Devaluering van je papiertje, dus.
5 minuten en vele jaren werkervaring. Ik denk niet dat dat devaluering is. En je mag er heus wel van uitgaan dat als dit gaat gebeuren dat er strenge eisen zijn.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:47:23 #18
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_54866907
Ik begreep uit de tekst dat de genoemde persoon zijn diploma binnen 5 minuten kon ontvangen. Zodoende lijkt me het afleggen van een gelijkwaardig MBO examen niet aan de orde te komen. Misschien is die quote dan iets ongelukkig gekozen in het bericht.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_54866914
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kort door de bocht hoor. Maar vind je het niet krom dat iemand tot zijn 25e zich krom studeert en diep in de studieschulden duikt...... en straks een luiaard in vijf minuten een papiertje krijgt met een vergelijkbare waarde?
Het klopt gewoon niet wat je zegt. Allereerst zijn tot je 25e kromstuderen en diep in de studieschulden duiken nou niet echt kenmerken die bij MBOers horen.
Daarnaast krijg je alleen een papiertje als je werkervaring hebt, een luiaard krijgt niet zomaar werkervaring.
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:49:03 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54866943
Je kan je zo inschrijven bij inholland inderdaad en ze doen nog moeite ook om je binnen te halen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54866975
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:47 schreef Sisko het volgende:
En je mag er heus wel van uitgaan dat als dit gaat gebeuren dat er strenge eisen hoge omkoopsommen zijn.
pi_54867009
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]
voor een MBO diploma
Ik geef er nog geen eurocent voor, of je dat nu hebt of niet, dat maakt juist niets uit, een beetje ervaring is evenwaardig als je werk zoekt.
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:55:19 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54867062
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:51 schreef Athmozz het volgende:

[..]

voor een MBO diploma
Ik geef er nog geen eurocent voor, of je dat nu hebt of niet, dat maakt juist niets uit, een beetje ervaring is evenwaardig als je werk zoekt.
Heeft de VVD toch nog gelijk z'n zin gekregen, werkgevers kunnen beter massaal kinderen uit de schoolbanken trekken om zelf invulling te geven aan de lesinhoud. Hoe goedkoop wil je je personeel hebben?
Bij een grote bek flikker je ze gewoon uit het bestand.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:56:38 #24
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_54867085
Het idee is niet verkeerd, maar het signaar dat je er mee afgeeft aan scholieren wel.
Daarom zeg ik; niet doen. Geef desnoods een certificaat voor bewezen competenties, maar geen "gewoon diploma".

En je zou op school maar net op 1 vak gezakt zijn terwijl je voor de rest wel voldoende kennis hebt...
[KNE]-Mod
pi_54867336
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:51 schreef Athmozz het volgende:
voor een MBO diploma
Vandaag zijn het MBO-diploma's, morgen HBO en uni.
pi_54867510
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

HBO & Uni zal wel niet gedaan worden hoor, daarmee ondermijn je de waarde van de diploma's veel te veel & zorg je ervoor dat bijna niemand van je hoog-opgeleide werkkrachten in het buitenland aanvaard gaat worden...
pi_54867565
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:35 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ze dat bij dergelijke diploma's doen geeft dat wel vergaande gevolgen hoor, niet voor de "elitaire status". Als er dan een Nederlander in het buitenland gaat solliciteren met zo'n diploma, dan gaat die gewoon al niet aangenomen worden juist omdat je niet weet of zo'n diploma nog iets waard is of niet.
Want? Bij een sollicitatiegesprek zal snel genoeg blijken of iemand het diploma op de gangbare manier behaald heeft danwel toegekend heeft gekregen. Sowieso lijkt 't me ondenkbaar dat dit ooit met universiteits-diploma's zal gebeuren. Bij de beroepsopleidingen daarentegen bestaat al een groot deel van de opleiding in praktijkwerk e.d., is 't dan zo raar om iemand met werkervaring in dezelfde sector het betreffende MBO/HBO-diploma toe te kennen?
pi_54867683
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:25 schreef GB734 het volgende:

[..]

Want? Bij een sollicitatiegesprek zal snel genoeg blijken of iemand het diploma op de gangbare manier behaald heeft danwel toegekend heeft gekregen.
De kans is groot dat je bij de 1ste schifting er al gewoon uit vliegt. Zo is er hier in België 1 universtiteit waarvan op het bedrijf waar ik voor werk ook direct de sollicitaties wegvliegen, alles wat van daar komt moet zelfs niet eens langskomen voor een gesprek... zoiets zou je als Nederlander in het buitenland ook kunnen tegenkomen.

Bij MBO is dit uiteraard veel minder erg; een MBO'er gaat niet zo vaak naar het buitenland gaan werken, en dan nog is het niet je diploma maar je ervaring die maakt of je aangenomen kan worden. Een snotterke dat recht van de schoolbanken komt is dan misschien wel goedkoop, maar het ideale blijft een MBO'er die al een jaartje of 2 in een ander bedrijf gewerkt heeft en daar buiten moest wegens andere redenen dan niet competent / handelbaar.
  dinsdag 27 november 2007 @ 12:33:26 #29
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54867727
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Straks ook met HBO en uni?
Ja hoor, ik heb even wat Bob Dylan gespeeld voor Plasterk en nu ben ik opeens gepromoveerd in moleculaire biologie.
pi_54867767
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:33 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb even wat Bob Dylan gespeeld voor Plasterk en nu ben ik opeens gepromoveerd in moleculaire biologie.
Goed plan. Scheelt mij ook vier jaar ploeteren voordat ik mijn account hier kan wijzigen in Dr.EchtGaaf.
pi_54867816
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:31 schreef Athmozz het volgende:

[..]

De kans is groot dat je bij de 1ste schifting er al gewoon uit vliegt. Zo is er hier in België 1 universtiteit waarvan op het bedrijf waar ik voor werk ook direct de sollicitaties wegvliegen, alles wat van daar komt moet zelfs niet eens langskomen voor een gesprek... zoiets zou je als Nederlander in het buitenland ook kunnen tegenkomen.
Dan zet je groot op je CV dat je je diploma op de gangbare manier behaald hebt? Het lijkt me dat werkgevers liever de moeite nemen om je CV even door te nemen dan het risico lopen om een goede werknemer onterecht op voorhand af te wijzen.
pi_54868350
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:22 schreef Athmozz het volgende:

[..]

HBO & Uni zal wel niet gedaan worden hoor, daarmee ondermijn je de waarde van de diploma's veel te veel & zorg je ervoor dat bijna niemand van je hoog-opgeleide werkkrachten in het buitenland aanvaard gaat worden...
Het gaat neit over het ondermijnen van de waarde, het is gewoon bijna niet mogelijk om HBO kennis of hoger op te doen met alleen werkervaring.
pi_54868490
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:30 schreef L0we het volgende:

[..]

Uiteindelijk is werkervaring het enige wat er toe doet. (behalve dan in de verpleging enzo).

In de verpleging doet werkervaring er niet toe? Leg uit.
pi_54868491
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

What do you care? Als jij een uni diploma hebt, maar verder niets kan, omdat je je diploma bij een pakje boter hebt gekregen, zal geen werkgever je aannemen hoor. Je komt dan never nooit niet door je proeftijd. Werkgevers selecteren als het goed is op capaciteiten, niet op diploma's. Ja, diploma's zijn een indicatie voor capaciteiten, maar zodra diploma's aan inflatie onderhevig zijn vinden werkgevers wel een andere indicatie.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54868504
Dit bestaat overigens allang.

http://www.kenniscentrumevc.nl/
pi_54868543
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:21 schreef Mikkie het volgende:
Dat is ook leuk ja. Gelukkig is het op dit moment alleen maar voor het MBO, zo'n papiertje is toch geen reet waard.

Dat geldt ook al steeds meer voor een HBO diploma. Als ik sommige mensen, die HBO gediplomeerd zijn hoor, dan denk ik af en toe ook weleens dat ze die krengen gratis weggeven bij een pak cornflakes. Het een heeft ook altijd met het ander te maken.
pi_54869542
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:17 schreef kriele het volgende:

[..]

In de verpleging doet werkervaring er niet toe? Leg uit.
Ja, staat er een beejte vaag, maar daar kom je zonder opleiding niet aan de slag, dus daar kan je moeilijk eerst werkervaring opdoen, en dan later een diploma scoren
pi_54869668
Diploma's horen ook geen waarde te hebben, als werkgever jezelf blindstaren op een diploma is gewoon dom en ouderwets. Het gaat niet om het eindproduct maar hoe je het eindproduct hebt gehaald. Voor een WO diploma heb je gewoon een speciale manier van dneken nodig, inclusief snel dingen kunnen snappen, inclusief veel theorie weten, punt. Als er iemand is die dit alles heeft maar nooit WO heeft gedaan betekent dit niet dat hij niet gelijk is aan. Het Diploma is gewoon bewijs van welk niveau je hebt, en zou niet bewijs moeten zijn van dat je oh-zo-lang-en-hard hebt zitten leren.
pi_54869879
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:23 schreef Xith het volgende:
Diploma's horen ook geen waarde te hebben, als werkgever jezelf blindstaren op een diploma is gewoon dom en ouderwets. Het gaat niet om het eindproduct maar hoe je het eindproduct hebt gehaald. Voor een WO diploma heb je gewoon een speciale manier van dneken nodig, inclusief snel dingen kunnen snappen, inclusief veel theorie weten, punt. Als er iemand is die dit alles heeft maar nooit WO heeft gedaan betekent dit niet dat hij niet gelijk is aan. Het Diploma is gewoon bewijs van welk niveau je hebt, en zou niet bewijs moeten zijn van dat je oh-zo-lang-en-hard hebt zitten leren.

Ben het in zoverre met je eens dat je je niet blind moet staren op diploma's. We leven nu een beetje in een omgekeerde wereld waar het kan gebeuren dat een goede kandidaat, zonder diploma, een baan niet krijgt en een mindere kandidaat, met diploma, krijgt de baan dan wel. Een diploma moet een richtlijn zijn. We moeten nu echt oppassen dat een diploma niet belangrijker wordt dan werkervaring.
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:37:13 #40
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54869968
Werkgevers bedriegen om bijstandstrekkers aan een baan te helpen, tja. Ik vraag me af hoeveel MBO-diploma's ik straks met mijn master kan gaan ophalen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 27 november 2007 @ 14:37:49 #41
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54869976
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er staat MBO, geen HBO of UNI of iets anders.
Dus niks kort door de bocht.
Dit is huilen om iets wat nog helemaal niet gebeurd is of zelfs maar ter sprake is gekomen.
pi_54870055
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:37 schreef Gabry het volgende:
Werkgevers bedriegen om bijstandstrekkers aan een baan te helpen, tja. Ik vraag me af hoeveel MBO-diploma's ik straks met mijn master kan gaan ophalen.

Dat zal tegenvallen, want met deze regel zal ook jou master devalueren. Maar je wou gewoon ff gezegd hebben dat je bijna je master binnen hebt.....Toch?
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:48:57 #43
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54870134
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:43 schreef kriele het volgende:

[..]

Dat zal tegenvallen, want met deze regel zal ook jou master devalueren. Maar je wou gewoon ff gezegd hebben dat je bijna je master binnen hebt.....Toch?
Nee, als een MBO-diploma beschikbaar is voor alle mensen die het niveau overschrijden dan wil ik de mijne straks zeker hebben. Half Nederland zou dan straks een gratis diploma kunnen ophalen, of is het alleen voor ongeschoolden met werkervaring?

[ Bericht 4% gewijzigd door Gabry op 27-11-2007 14:54:31 ]
pi_54870233
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:37 schreef Gabry het volgende:
Je bedriegt er niemand mee, omdat die figuren precies dezelfde eisen hebben voor het halen van het diploma als de studentjes.
pi_54870417
verbijstering alom toen ik dit bericht las inderdaad.
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:05:23 #46
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54870420
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:53 schreef L0we het volgende:

[..]

Je bedriegt er niemand mee, omdat die figuren precies dezelfde eisen hebben voor het halen van het diploma als de studentjes.
Als je aan een werkgever toont dat je een MBO-diploma hebt + 4 jaar relevante werkervaring, dan worden mensen die jaren in hun opleiding hebben gestoken en geen werkervaring hebben achtergesteld.

Met een diploma toon je aan wat je gedaan hebt, een vier-jarige training/opleiding op het MBO, net als met werkervaring, bijvoorbeeld vier jaar training in het werkveld. Uit beiden kun je inderdaad dezelfde competenties putten, maar ik zie absoluut niet in waarom diploma's uitgereikt moeten worden aan mensen die simpelweg geen MBO-opleiding hebben afgerond. De CV wordt aangevult met een opleiding die de persoon niet heeft ondergaan, dat is bedrog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gabry op 27-11-2007 15:14:33 ]
pi_54870508
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:55 schreef Aoristus het volgende:

Heeft de VVD toch nog gelijk z'n zin gekregen, werkgevers kunnen beter massaal kinderen uit de schoolbanken trekken om zelf invulling te geven aan de lesinhoud. Hoe goedkoop wil je je personeel hebben?
Bij een grote bek flikker je ze gewoon uit het bestand.
Natuurlijk, het ligt weer aan de VVD...

Ik snap de ophef ook niet zo. Als ik het zo lees wordt er gekeken of iemand de kennis heeft die benodigd is voor het diploma. Dus: niet de jaren in de schoolbanken, maar wel de examens goed afleggen. Lijkt mij prima.

(ik moet er niet aan denken dat ik nog de gemiste contacturen op de Uni moet gaan inhalen...)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:15:55 #48
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54870582
Diploma's zijn toch sowieso niets waard? Ik koop ze per 10 op internet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54870667
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 15:05 schreef Gabry het volgende:
De CV wordt aangevult met een opleiding die de persoon niet heeft ondergaan, dat is bedrog.
Het hebben van een diploma zegt toch niets over de (aard van de) opleiding?

Een student aan de Universiteit mag ook met alleen maar zelfstudie naar de tentamens.

Zo lang als je niet het diploma krijgt op basis van "zoveel jaar gewerkt" * "niveau werkervaring", maar op basis van toetsen, dan zie ik het probleem niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:28:26 #50
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54870792
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 15:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het hebben van een diploma zegt toch niets over de (aard van de) opleiding?

Een student aan de Universiteit mag ook met alleen maar zelfstudie naar de tentamens.

Zo lang als je niet het diploma krijgt op basis van "zoveel jaar gewerkt" * "niveau werkervaring", maar op basis van toetsen, dan zie ik het probleem niet.
Die toetsen krijg je alleen als je een MBO-opleiding doet. Of denk je dat die persoon vier jaar aan toetsen even moet maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')