Helemaal waar.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:09 schreef Koploperkopper het volgende:
Mijn truc was vroeger het 'zingende, zeurderige' deuntje waarmee je op de basisschool het opdreunde onthouden, zo wist ik de antwoorden zonder te rekenen.
Het verbaast me dus niets. Het werd er ingestampt.
Ik kan het nu nog wel ja, maar er zijn mensen met blijkbaar een minder goed geheugen die het alweer rap vergeten, of vanaf dat moment ieder simpel rekensommetje met een rekenmachine hebben gedaan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:11 schreef Gaosz het volgende:
ja maar kan jij het nu nogal?...... en als je het nou niet kan..... lijkt het je dan niet meer dan normaal om het even te gaan leren voordat je naar de PABO gaat?... of op zn minst een toets krijgt van die kutscholen?
quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:07 schreef Gaosz het volgende:
Afgelopen week is mijn zus ingestroomd in zo'n hbo studie. Afijn, bij de eerste les die ze kreeg, werd de vraag gesteld of ze wel de tafels kon.........................
daarop reageerde mijn zus met een lakoniek lachje en vroeg aan de leraar of de andere kinderen dat nog niet konden dan? daarop zei de leraar dat als zij de tafels wel kon dat ze dan een van de 3 personen in die klas was die de tafels kon:O:O:O like WTF op HBO en je kan niet rekenen?
op de Pabo is het nog erger, daar zitten de mensen die de volgende generatie aan het opleiden zijn.... dat word dus een regelrechte ramp![]()
als ik vroeger niet kon rekenen dan ging ik gewoon geen klas hoger? dat is zeker ook niet meer van onze tijd?
Tsja, bij jou en mij heeft het wel gewerkt dan, maar bij 90% wil het toch niet vlotten blijkbaar die methode.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:23 schreef Gaosz het volgende:
nee, het heeft namelijk bij mij ook gewerkt, en bij bijna alle mensen van mijn generatie heeft het gewerkt, alleen is er nu een nintendo/playstation/WoW generatie, die totaal niet meer in de gaten worden gehouden door hun vader en moeder, en als iemand zoals ik daar dan wat van zeg tegen de vader en moeder (bijv dat hun kind zichzelf misdraagt) dan heb ik het fout en alles wat hun kind doet is goed.... toen ik vroeger langer dan 2 uur aan de computer zat moest ik buiten gaan spelen van mn moeder omdat het te lang was.... tegenwoordig als ik nog wel eens bij iemand binnen kom lopen met een kind zit het aan zon kut nintendo DS ofzo of zon kut PSP... als ik vandaag of morgen een kind krijg word het een opvoeding van de oude stempel en is er toch nog 1 goeie tussen al die rotte appels
Hu hu hu ja want vrouwen zijn vet dom jeweetstoggg. hu hu huquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:27 schreef Gaosz het volgende:
volgens mij kan het ook liggen aan het groeiende aantal vrouwen in het onderwijs, en het afnemende mannenaantal in het onderwijs
Je riep me? Ow... en ik ben geen vrouw hè, zie dequote:Op dinsdag 27 november 2007 10:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hu hu hu ja want vrouwen zijn vet dom jeweetstoggg. hu hu hu
Ik moet niksquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:38 schreef HuHu het volgende:
[..]
Je riep me? Ow... en ik ben geen vrouw hè, zie de [ afbeelding ].
Maar vrouwen zijn gemiddeld genomen minder goed in wiskunde (en rekenen dus ook), dus daar zou het aan kunnen liggen. Maar de tafels zijn zo'n basiskennis, dat moet iedereen gewoon weten.
Ik wil niet lullig zijn, maar mensen uit 1982 zitten over het algemeen niet meer op school hè.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:40 schreef Logitik het volgende:
Ik doe ook HBO, en kan de tafels zeer slecht. Dit heeft verder geen invloed op mijn slimheid of whatever
quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:36 schreef HuHu het volgende:
Het is er bij mij ook goed ingestampt, de tafels en hoofdrekenen in het algemeen.
Ik weet nog dat we in groep 4 de tafels gingen leren. Je kreeg dan een week de tijd van de juffrouw om het thuis te leren en na die week (of eerder) moest je bij de juf komen om te tafel op te zeggen en ze vroeg nog een aantal willekeurige sommetjes. Had je het goed, dan mocht je een sticker of een kaart uitzoeken.
Een apart stickerboek natuurlijk!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:44 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Wat een drama was dat altijd als m'n schriftje vol zat, wat moest ik doen met al die prachtige stickers?!
Het is nou net de bedoeling van de tafels dat je simpele vermenigvuldigingen niet uitrekent maar uit je hoofd kent zodat je sneller moeilijkere sommen kunt uitrekenen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:17 schreef Koploperkopper het volgende:
Uit laten leggen hoe je aan het antwoordt komt, een kind zelf laten inzien dat je 4x9 haalt door vier keer naar de 9 te tellen etc.![]()
Ja maar als je er niets meer mee doet nadat je die sticker hebt gekregen, en je weet niet hoe je aan het antwoord komt, vergeet je het snel weer, denk ik.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:50 schreef beeer het volgende:
[..]
Het is nou net de bedoeling van de tafels dat je simpele vermenigvuldigingen niet uitrekent maar uit je hoofd kent zodat je sneller moeilijkere sommen kunt uitrekenen.
Zo ingenieus was ik niet.quote:
Hmm, laat ik je eventjes wat uitleggen over de PABO. En laat ik dan voorop stellen dat ik mijn rekentoets wél heb gehaald (9,8). Als je je rekentoets niet haalt (en dus niet kan rekenen) mag je niet door met de opleiding. Zelfde geld voor Nederlands Spelling en Grammatica. Bij sommige opleidingen gaat dat zelfs nóg verder, naar Aardrijkskunde, Geschiedenis en Natuuronderwijs (Bio, Na/SK, Techniek etc).quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:07 schreef Gaosz het volgende:
[..]
op de Pabo is het nog erger, daar zitten de mensen die de volgende generatie aan het opleiden zijn.... dat word dus een regelrechte ramp![]()
als ik vroeger niet kon rekenen dan ging ik gewoon geen klas hoger? dat is zeker ook niet meer van onze tijd?
Juist. Hoef je ook niet elke keer voor -pak 'm beet- 14 * 19 je rekenmachine te zoekenquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:50 schreef beeer het volgende:
[..]
Het is nou net de bedoeling van de tafels dat je simpele vermenigvuldigingen niet uitrekent maar uit je hoofd kent zodat je sneller moeilijkere sommen kunt uitrekenen.
Welnee joh, als dat er eenmaal ingestampt is blijft dat er toch wel in. Ik denk dat ik op m'n zestigste nog steeds wel aus-bei-mit-nach-seit-von-zu etc. kan opdreunen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:56 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ja maar als je er niets meer mee doet nadat je die sticker hebt gekregen, en je weet niet hoe je aan het antwoord komt, vergeet je het snel weer, denk ik.
Hé Khadgar!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:56 schreef Khadgar het volgende:
[..]
Hmm, laat ik je eventjes wat uitleggen over de PABO. En laat ik dan voorop stellen dat ik mijn rekentoets wél heb gehaald (9,8). Als je je rekentoets niet haalt (en dus niet kan rekenen) mag je niet door met de opleiding. Zelfde geld voor Nederlands Spelling en Grammatica. Bij sommige opleidingen gaat dat zelfs nóg verder, naar Aardrijkskunde, Geschiedenis en Natuuronderwijs (Bio, Na/SK, Techniek etc).
Tevens zijn de lesmethodes op het Basisonderwijs zó ingericht dat het eigenlijk niet meer uitmaakt of de docent daadwerkelijk boven de stof staat (het helpt wel natuurlijk, en is eigenlijk wel een vereiste). Maar de 'domme' PABO miepjes eindigen toch bij de kleuters en zijn daar zielsgelukkig omdat ze dat niveau prima aankunnen. De excellerende PABO student zal de hogere klassen prima kunnen aanzetten tot leren.
LOL RLLY?!.....quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:31 schreef STORMSEEKER het volgende:
Dit kreeg ik laatst in mijn mail (weetje van de dag van Cijfers.net)
----------------------- Weetje van de dag 2215 -----------------------
"Een taart wordt in 3 gelijke stukken gesneden. Hoe groot is dan de
helft van een van die stukken?"
Slechts 50 procent van alle Nederlandse eerstejaarsstudenten aan de
PABO (waar onderwijzers en onderwijzeressen worden opgeleid) wist het
juiste antwoord te geven, namelijk: 1/6.
!!!!!!!!!!
ZIEK!!
Dat is toch niet normaal? En die lui moeten dan de nieuwe jeugd leren rekenen en schrijven.
Kansloos..
als je dít nog niet weet ben je wel heel debielquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:31 schreef STORMSEEKER het volgende:
!!!!!!!!!!
ZIEK!!
Dat is toch niet normaal? En die lui moeten dan de nieuwe jeugd leren rekenen en schrijven.
Kansloos..
quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:31 schreef STORMSEEKER het volgende:
!!!!!!!!!!
ZIEK!!
Kansloos..
Maar naar het vak Nederlands werd niet omgekeken in jouw tijd, of mag ik concluderen dat je school nooit hebt afgemaakt? Jouw hoofdlettergebruik, spelling en interpunctie houden niet over namelijk.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:07 schreef Gaosz het volgende:
...daarop reageerde mijn zus met een lakoniek lachje en vroeg
[knip]
Van 1x1 tot en met 9x9 meen ik. Onze leraar op de lagere school ging wel verder dan dat om iedereen uit te dagen. Ik meen dat het tot 20x20 ging ooit. Hij ging de klas rond met waarbij steeds een ander antwoord moest geven. Was het fout was je af en de winnaar kreeg snoepquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:53 schreef fisc het volgende:
Tot hoehoog moet je de tafels kennen?
Dreunde ze net om ff te kijken of ik het nog kon tot en met 16 zonder problemen op en toen werdt het saai en stopte ik dus maar
ik zie niet eens in waarom ik ze hoger dan 10 zou moeten kennen, beetje hoofdrekenen & je bent er bijna even snel hoor, en ik ken zowat niemand die ze tot 20 kan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
ik geloof dat wij de tafels tot en met 10 moesten kennen ofzo
nou ja... nu ben ik geen rekenwonder, maar zelfs ik kan de tafels tot 20 wel opzeggen
Ik wil niet lullig zijn, maar je geeft zelf al antwoord op je vraag.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:44 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig zijn, maar mensen uit 1982 zitten over het algemeen niet meer op school hè.
Sorry hoor maar wat moet je anders doen ?? je kan moeilijk de hele dag gaan voetballen....quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:23 schreef Gaosz het volgende:
nee, het heeft namelijk bij mij ook gewerkt, en bij bijna alle mensen van mijn generatie heeft het gewerkt, alleen is er nu een nintendo/playstation/WoW generatie, die totaal niet meer in de gaten worden gehouden door hun vader en moeder, en als iemand zoals ik daar dan wat van zeg tegen de vader en moeder (bijv dat hun kind zichzelf misdraagt) dan heb ik het fout en alles wat hun kind doet is goed.... toen ik vroeger langer dan 2 uur aan de computer zat moest ik buiten gaan spelen van mn moeder omdat het te lang was.... tegenwoordig als ik nog wel eens bij iemand binnen kom lopen met een kind zit het aan zon kut nintendo DS ofzo of zon kut PSP... als ik vandaag of morgen een kind krijg word het een opvoeding van de oude stempel en is er toch nog 1 goeie tussen al die rotte appels
zijn onderdeel van tafels.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:34 schreef SwiffMeister het volgende:
Tafeltjes![]()
Machten van 2 hebben de toekomst![]()
Ik wist de antwoorden altijd wel, alleen raakte ik in de war met waar ik was .quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:56 schreef dikkedorus het volgende:
Ik kan de tafels ook niet opdreunen, ik moet erbij rekenen. Nooit goed geweest in dingen onthouden.
* dikkedorus is o.a. ex-MBO'er
Studie waar je studeert om als loonslaaf door het leven te gaan als onderwijzend personeel in het basisonderwijs.quote:
Mensen die voor 9 x 12 een rekenmachine pakkenquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:03 schreef Flashwin het volgende:
rekenendaar heb je nou calculators voor.
en ow ja: hbo!
start - uitvoeren - calc [enter]quote:Op woensdag 28 november 2007 07:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Mensen die voor 9 x 12 een rekenmachine pakken [afbeelding].
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |