abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54865085
Afgelopen week is mijn zus ingestroomd in zo'n hbo studie. Afijn, bij de eerste les die ze kreeg, werd de vraag gesteld of ze wel de tafels kon.........................

daarop reageerde mijn zus met een lakoniek lachje en vroeg aan de leraar of de andere kinderen dat nog niet konden dan? daarop zei de leraar dat als zij de tafels wel kon dat ze dan een van de 3 personen in die klas was die de tafels kon:O:O:O like WTF op HBO en je kan niet rekenen?

op de Pabo is het nog erger, daar zitten de mensen die de volgende generatie aan het opleiden zijn.... dat word dus een regelrechte ramp

als ik vroeger niet kon rekenen dan ging ik gewoon geen klas hoger? dat is zeker ook niet meer van onze tijd?
pi_54865116
Mijn truc was vroeger het 'zingende, zeurderige' deuntje waarmee je op de basisschool het opdreunde onthouden, zo wist ik de antwoorden zonder te rekenen.

Het verbaast me dus niets. Het werd er ingestampt.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_54865155
ja maar kan jij het nu nogal?...... en als je het nou niet kan..... lijkt het je dan niet meer dan normaal om het even te gaan leren voordat je naar de PABO gaat?... of op zn minst een toets krijgt van die kutscholen?
pi_54865160
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:09 schreef Koploperkopper het volgende:
Mijn truc was vroeger het 'zingende, zeurderige' deuntje waarmee je op de basisschool het opdreunde onthouden, zo wist ik de antwoorden zonder te rekenen.

Het verbaast me dus niets. Het werd er ingestampt.
Helemaal waar.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_54865188
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:11 schreef Gaosz het volgende:
ja maar kan jij het nu nogal?...... en als je het nou niet kan..... lijkt het je dan niet meer dan normaal om het even te gaan leren voordat je naar de PABO gaat?... of op zn minst een toets krijgt van die kutscholen?
Ik kan het nu nog wel ja, maar er zijn mensen met blijkbaar een minder goed geheugen die het alweer rap vergeten, of vanaf dat moment ieder simpel rekensommetje met een rekenmachine hebben gedaan.
pi_54865276
Verder ben ik het wel eens dat HBO-ers het wel even mogen opfrissen als ze het echt niet meer kunnen, maar ik denk dat er ook een gebrek zit aan het brengen van de kennis van de tafels.

Uit laten leggen hoe je aan het antwoordt komt, een kind zelf laten inzien dat je 4x9 haalt door vier keer naar de 9 te tellen etc. Het simpelweg een soort lied geforceerd erin persen heeft geen zin, blijkt maar.
pi_54865406
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:07 schreef Gaosz het volgende:
Afgelopen week is mijn zus ingestroomd in zo'n hbo studie. Afijn, bij de eerste les die ze kreeg, werd de vraag gesteld of ze wel de tafels kon.........................

daarop reageerde mijn zus met een lakoniek lachje en vroeg aan de leraar of de andere kinderen dat nog niet konden dan? daarop zei de leraar dat als zij de tafels wel kon dat ze dan een van de 3 personen in die klas was die de tafels kon:O:O:O like WTF op HBO en je kan niet rekenen?

op de Pabo is het nog erger, daar zitten de mensen die de volgende generatie aan het opleiden zijn.... dat word dus een regelrechte ramp

als ik vroeger niet kon rekenen dan ging ik gewoon geen klas hoger? dat is zeker ook niet meer van onze tijd?
Gewoon een beetje praten met een jongen die het allemaal weet,
Praten in jezelf zoals dat heet.
pi_54865409
nee, het heeft namelijk bij mij ook gewerkt, en bij bijna alle mensen van mijn generatie heeft het gewerkt, alleen is er nu een nintendo/playstation/WoW generatie, die totaal niet meer in de gaten worden gehouden door hun vader en moeder, en als iemand zoals ik daar dan wat van zeg tegen de vader en moeder (bijv dat hun kind zichzelf misdraagt) dan heb ik het fout en alles wat hun kind doet is goed.... toen ik vroeger langer dan 2 uur aan de computer zat moest ik buiten gaan spelen van mn moeder omdat het te lang was.... tegenwoordig als ik nog wel eens bij iemand binnen kom lopen met een kind zit het aan zon kut nintendo DS ofzo of zon kut PSP... als ik vandaag of morgen een kind krijg word het een opvoeding van de oude stempel en is er toch nog 1 goeie tussen al die rotte appels
pi_54865464
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:23 schreef Gaosz het volgende:
nee, het heeft namelijk bij mij ook gewerkt, en bij bijna alle mensen van mijn generatie heeft het gewerkt, alleen is er nu een nintendo/playstation/WoW generatie, die totaal niet meer in de gaten worden gehouden door hun vader en moeder, en als iemand zoals ik daar dan wat van zeg tegen de vader en moeder (bijv dat hun kind zichzelf misdraagt) dan heb ik het fout en alles wat hun kind doet is goed.... toen ik vroeger langer dan 2 uur aan de computer zat moest ik buiten gaan spelen van mn moeder omdat het te lang was.... tegenwoordig als ik nog wel eens bij iemand binnen kom lopen met een kind zit het aan zon kut nintendo DS ofzo of zon kut PSP... als ik vandaag of morgen een kind krijg word het een opvoeding van de oude stempel en is er toch nog 1 goeie tussen al die rotte appels
Tsja, bij jou en mij heeft het wel gewerkt dan, maar bij 90% wil het toch niet vlotten blijkbaar die methode.
pi_54865487
ja dat zeg ik, alleen tegenwoordig niet meer
pi_54865501
volgens mij kan het ook liggen aan het groeiende aantal vrouwen in het onderwijs, en het afnemende mannenaantal in het onderwijs
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:28:58 #12
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_54865534
Taalonderwijs, ook heel belangrijk.
pi_54865544
Vrouwen aan het bestuur, bloed aan de vloer.
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:30:06 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54865567
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:27 schreef Gaosz het volgende:
volgens mij kan het ook liggen aan het groeiende aantal vrouwen in het onderwijs, en het afnemende mannenaantal in het onderwijs
Hu hu hu ja want vrouwen zijn vet dom jeweetstoggg. hu hu hu
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_54865579
wat heeft taalonderwijs dan temaken met rekenen?:P
pi_54865676
Het is er bij mij ook goed ingestampt, de tafels en hoofdrekenen in het algemeen.

Ik weet nog dat we in groep 4 de tafels gingen leren. Je kreeg dan een week de tijd van de juffrouw om het thuis te leren en na die week (of eerder) moest je bij de juf komen om te tafel op te zeggen en ze vroeg nog een aantal willekeurige sommetjes. Had je het goed, dan mocht je een sticker of een kaart uitzoeken .
pi_54865710
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hu hu hu ja want vrouwen zijn vet dom jeweetstoggg. hu hu hu
Je riep me? Ow... en ik ben geen vrouw hè, zie de .

Maar vrouwen zijn gemiddeld genomen minder goed in wiskunde (en rekenen dus ook), dus daar zou het aan kunnen liggen. Maar de tafels zijn zo'n basiskennis, dat moet iedereen gewoon weten.
pi_54865741
blame the woman
pi_54865758
Ik doe ook HBO, en kan de tafels zeer slecht. Dit heeft verder geen invloed op mijn slimheid of whatever
pi_54865766
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:38 schreef HuHu het volgende:

[..]

Je riep me? Ow... en ik ben geen vrouw hè, zie de [ afbeelding ].

Maar vrouwen zijn gemiddeld genomen minder goed in wiskunde (en rekenen dus ook), dus daar zou het aan kunnen liggen. Maar de tafels zijn zo'n basiskennis, dat moet iedereen gewoon weten.
Ik moet niks
pi_54865808
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:40 schreef Logitik het volgende:
Ik doe ook HBO, en kan de tafels zeer slecht. Dit heeft verder geen invloed op mijn slimheid of whatever
Ik wil niet lullig zijn, maar mensen uit 1982 zitten over het algemeen niet meer op school hè.
pi_54865815
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:36 schreef HuHu het volgende:
Het is er bij mij ook goed ingestampt, de tafels en hoofdrekenen in het algemeen.

Ik weet nog dat we in groep 4 de tafels gingen leren. Je kreeg dan een week de tijd van de juffrouw om het thuis te leren en na die week (of eerder) moest je bij de juf komen om te tafel op te zeggen en ze vroeg nog een aantal willekeurige sommetjes. Had je het goed, dan mocht je een sticker of een kaart uitzoeken .

Wat een drama was dat altijd als m'n schriftje vol zat, wat moest ik doen met al die prachtige stickers?!
pi_54865892
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:44 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wat een drama was dat altijd als m'n schriftje vol zat, wat moest ik doen met al die prachtige stickers?!
Een apart stickerboek natuurlijk!
pi_54865936
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:17 schreef Koploperkopper het volgende:
Uit laten leggen hoe je aan het antwoordt komt, een kind zelf laten inzien dat je 4x9 haalt door vier keer naar de 9 te tellen etc.
Het is nou net de bedoeling van de tafels dat je simpele vermenigvuldigingen niet uitrekent maar uit je hoofd kent zodat je sneller moeilijkere sommen kunt uitrekenen.
pi_54865974
Tot hoehoog moet je de tafels kennen?
Dreunde ze net om ff te kijken of ik het nog kon tot en met 16 zonder problemen op en toen werdt het saai en stopte ik dus maar
pi_54866005
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:50 schreef beeer het volgende:

[..]

Het is nou net de bedoeling van de tafels dat je simpele vermenigvuldigingen niet uitrekent maar uit je hoofd kent zodat je sneller moeilijkere sommen kunt uitrekenen.
Ja maar als je er niets meer mee doet nadat je die sticker hebt gekregen, en je weet niet hoe je aan het antwoord komt, vergeet je het snel weer, denk ik.
pi_54866013
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:48 schreef HuHu het volgende:

[..]

Een apart stickerboek natuurlijk!
Zo ingenieus was ik niet.
pi_54866018
quote:
[..]

Hmm, laat ik je eventjes wat uitleggen over de PABO. En laat ik dan voorop stellen dat ik mijn rekentoets wél heb gehaald (9,8). Als je je rekentoets niet haalt (en dus niet kan rekenen) mag je niet door met de opleiding. Zelfde geld voor Nederlands Spelling en Grammatica. Bij sommige opleidingen gaat dat zelfs nóg verder, naar Aardrijkskunde, Geschiedenis en Natuuronderwijs (Bio, Na/SK, Techniek etc).

Tevens zijn de lesmethodes op het Basisonderwijs zó ingericht dat het eigenlijk niet meer uitmaakt of de docent daadwerkelijk boven de stof staat (het helpt wel natuurlijk, en is eigenlijk wel een vereiste). Maar de 'domme' PABO miepjes eindigen toch bij de kleuters en zijn daar zielsgelukkig omdat ze dat niveau prima aankunnen. De excellerende PABO student zal de hogere klassen prima kunnen aanzetten tot leren.
pi_54866092
Speel gewoon Brain Training op de Nintendo DS :-p
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:15:42 #30
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54866361
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:50 schreef beeer het volgende:

[..]

Juist. Hoef je ook niet elke keer voor -pak 'm beet- 14 * 19 je rekenmachine te zoeken .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:31:06 #31
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_54866592
Dit kreeg ik laatst in mijn mail (weetje van de dag van Cijfers.net)

----------------------- Weetje van de dag 2215 -----------------------

"Een taart wordt in 3 gelijke stukken gesneden. Hoe groot is dan de
helft van een van die stukken?"

Slechts 50 procent van alle Nederlandse eerstejaarsstudenten aan de
PABO (waar onderwijzers en onderwijzeressen worden opgeleid) wist het
juiste antwoord te geven, namelijk: 1/6.

!!!!!!!!!!
ZIEK!!
Dat is toch niet normaal? En die lui moeten dan de nieuwe jeugd leren rekenen en schrijven.
Kansloos..
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:32:11 #32
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54866611
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:56 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ja maar als je er niets meer mee doet nadat je die sticker hebt gekregen, en je weet niet hoe je aan het antwoord komt, vergeet je het snel weer, denk ik.
Welnee joh, als dat er eenmaal ingestampt is blijft dat er toch wel in. Ik denk dat ik op m'n zestigste nog steeds wel aus-bei-mit-nach-seit-von-zu etc. kan opdreunen.
pi_54866664
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:56 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Hmm, laat ik je eventjes wat uitleggen over de PABO. En laat ik dan voorop stellen dat ik mijn rekentoets wél heb gehaald (9,8). Als je je rekentoets niet haalt (en dus niet kan rekenen) mag je niet door met de opleiding. Zelfde geld voor Nederlands Spelling en Grammatica. Bij sommige opleidingen gaat dat zelfs nóg verder, naar Aardrijkskunde, Geschiedenis en Natuuronderwijs (Bio, Na/SK, Techniek etc).

Tevens zijn de lesmethodes op het Basisonderwijs zó ingericht dat het eigenlijk niet meer uitmaakt of de docent daadwerkelijk boven de stof staat (het helpt wel natuurlijk, en is eigenlijk wel een vereiste). Maar de 'domme' PABO miepjes eindigen toch bij de kleuters en zijn daar zielsgelukkig omdat ze dat niveau prima aankunnen. De excellerende PABO student zal de hogere klassen prima kunnen aanzetten tot leren.
Hé Khadgar!
Ja doei.
pi_54866681
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:31 schreef STORMSEEKER het volgende:

!!!!!!!!!!
ZIEK!!
Dat is toch niet normaal? En die lui moeten dan de nieuwe jeugd leren rekenen en schrijven.
Kansloos..
LOL RLLY?!.....

en ja over dat PABO gedoe dat er nu een zootje mensen afgegooid zijn, dat is pas sinds een jaar geleden ofzo... maar daarvoor zijn er al 10.000 losers afgestudeerd die jouw en mijn kinderen gaan opleiden...
pi_54866713
quote:

!!!!!!!!!!
ZIEK!!
Kansloos..
als je dít nog niet weet ben je wel heel debiel
Ja doei.
pi_54866768
en nog een ding, ik heb laatst met een HBO leraar gepraat en toen hadden we het over leren.... hij ziet vaak dat een hele klas een onvoldoende haalt met toetsen en proefwerken/tentamens/examens..... toen dat was gebeurd heeft de school die toets aangepast (makkelijker) en toen had iedereen in die klas in ene een voldoende, dit hebben ze gedaan om de school een goed slagingspercentage te geven... Toen die leraar (die ik ken) opheldering vroeg aan de school omdat dit simpelweg niet kon, kreeg hij als antwoord: "dit is productief lesgeven" .....

dit is maar een van de voorbeelden die veel keren per dag voorkomen overal in nederland om alle gemiddelden van alle scholen te verdoezelen.
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:42:29 #37
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54866802
quote:

!!!!!!!!!!
ZIEK!!
Kansloos..

Ach, als ik zo'n vraag zou krijgen zou ik ook eerst 5 keer kijken waar nou precies de instinker verborgen zit. Misschien dachten al die PABO-studenten ook: Zo'n debiele vraag zouden ze me toch niet stellen? Het is vast niet gewoon 1/6e.
pi_54866970
quote:

...daarop reageerde mijn zus met een lakoniek lachje en vroeg

[knip]

Maar naar het vak Nederlands werd niet omgekeken in jouw tijd, of mag ik concluderen dat je school nooit hebt afgemaakt? Jouw hoofdlettergebruik, spelling en interpunctie houden niet over namelijk.
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:55:42 #39
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54867070
dubbel. Gekke mysql
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:57:06 #40
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54867092
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:53 schreef fisc het volgende:
Tot hoehoog moet je de tafels kennen?
Dreunde ze net om ff te kijken of ik het nog kon tot en met 16 zonder problemen op en toen werdt het saai en stopte ik dus maar
Van 1x1 tot en met 9x9 meen ik. Onze leraar op de lagere school ging wel verder dan dat om iedereen uit te dagen. Ik meen dat het tot 20x20 ging ooit. Hij ging de klas rond met waarbij steeds een ander antwoord moest geven. Was het fout was je af en de winnaar kreeg snoep

Plus machten van 2 moest je ook gewoon kennen.

(dat was voor 1981 trouwens )

[ Bericht 6% gewijzigd door wdn op 27-11-2007 12:07:14 ]
pi_54869092
Op de basisschool leerde ik ook de tafels tot 20. In groep 7 gingen we over op de rekenmachine en op mavo, mbo en het hbo gingen we daarmee lekker door.

Hoofdrekenen en de tafels heb ik mijzelf weer aangeleerd door brain training op de ds spelen en dat was duidelijk nodig.. want mijn rekeningvaardigheid was echt heel slecht.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_54869162
ik geloof dat wij de tafels tot en met 10 moesten kennen ofzo

nou ja... nu ben ik geen rekenwonder, maar zelfs ik kan de tafels tot 20 wel opzeggen
Ja doei.
pi_54869259
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
ik geloof dat wij de tafels tot en met 10 moesten kennen ofzo
nou ja... nu ben ik geen rekenwonder, maar zelfs ik kan de tafels tot 20 wel opzeggen
ik zie niet eens in waarom ik ze hoger dan 10 zou moeten kennen, beetje hoofdrekenen & je bent er bijna even snel hoor, en ik ken zowat niemand die ze tot 20 kan.

Dus als je bedoelt tot 20; ja daar kan ik begrijpen dat maar 3 uit de groep dat gaan kunnen. Ik zit nog een niveau'tje hoger & ook hier kan bijna niemand dat.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54869305
oh, nee, prima, ik zeg ook niet dat je het zou moeten kunnen ofzo hoor, hoger dan 10, of zou moeten krijgen, maar met een beetje verstand kun je de tafel van 31 ook nog wel opzeggen, al heb je hem nooit 'gehad' dat bedoel ik maar
Ja doei.
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:13:15 #45
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54870527
Is inderdaad gewoon te herleiden. Tafel van 31: 8x31 = 4x31 + 4x31 en dat is 124 + 124 = 248.
Of nog makkelijker 8x31=8x30+8= 8x3x10 +8= 24x10=240 + 8 = 248.
Het is allemaal niet zo moeilijk.

Net als mensen die gek staan te kijken als je zegt dat een getal niet deelbaar door 3 is. Voor elk getal zijn wel eenvoudige controles om zoiets te zien.

Maar tafels opzeggen is eigenlijk alleen maar optellen bij de vorige uitkomst. Dus -dat- is eenvoudiger dan een willekeurige vermenigvuldiging. Indien je net daarvoor 7x31 moest vertellen weet je dat 8x31 7x31+31 is. Dus je vorige antwoord van 217 + 31 = 248.
pi_54874868
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:44 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig zijn, maar mensen uit 1982 zitten over het algemeen niet meer op school hè.
Ik wil niet lullig zijn, maar je geeft zelf al antwoord op je vraag.
pi_54875421
Het makkelijkst is om gewoon een paar oriëntatie punten te hebben en vandaaruit verder te rekenen.

De "simpele "
1x4=4
2x4=8
5x4=20
10x4=40

Zo heb je:
3x4=12
6x4=24
9x4=36

12*2=24(zes is dubbele van 3)+12(er komt weer 3x bij)=36

Hou je nog over 4,7,8 en die zijn makkelijk af te leiden van de eerdere antwoorden. Je telt er snel 4 bij of je haalt er snel 4 af. net wat je prettiger vind.

Nou heb ik hier een simpele tafel hier gebruikt. Maar bij iedere tafel heb je wel van de oriëntatie punten. Zoals 7*8, 6*7. Die oriëntatie punten weet je uit je hoofd. (op een of andere manier blijven die hangen.) De rest is snel rekenwerk.

Alleen is een hoop van die snelheid er bij mij uitgegaan. Omdat je het hoofdrekenen gewoon niet meer traint. Eigenlijk zou er gewoon een vak op de middelbare bij moeten komen, waar het hoofdrekenen gewoon getraint wordt. Want je merkt echt dat je alleen nog snel bent in de dingen die je vaak gebruikt. Dat is dus in dit geval de tafel van 2, 5 en 10. Omdat je die vaak gebruikt bij het betalen van dingen.

De rest is eigenlijk nog wel daar, maar lang zo snel niet meer. Je moet erover nadenken ipv dat het antwoord direct je hoofd inschiet.

Het rekenen verleer je niet het wordt alleen tergend langzaam.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:21:33 #48
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_54876379
TS is zelf ook een mongool door te denken dat het de Playstation/WoW-generatie is die nu HBO doet. Of hij bedoelt het anders, maar door trends van de laatste jaren te noemen kom je niet echt slim over, aangezien de HBO'ers van nu al 10 jaar geleden toen er nog amper internet was de tafels al geleerd zouden moeten hebben.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:23:06 #49
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54876423
Klopt idd niet.
Ik ben 38 en mijn PS3 snort regelmatig met veel plezier Ben dan ook een ex-HBOer
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:26:16 #50
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_54876492
Snap trouwens niet dat er mensen zijn die de tafels niet meer op kunnen dreunen. Is toch übersimpel?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_54876896
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:23 schreef Gaosz het volgende:
Sorry hoor maar wat moet je anders doen ?? je kan moeilijk de hele dag gaan voetballen....
En sowieso .. er is niemand van deze leeftijd meer buiten
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_54877905
Tafeltjes

Machten van 2 hebben de toekomst
pi_54878415
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:34 schreef SwiffMeister het volgende:
Tafeltjes

Machten van 2 hebben de toekomst
zijn onderdeel van tafels.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_54879693
rekenen daar heb je nou calculators voor.

en ow ja: hbo !
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:56:58 #55
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54881153
Ik kan de tafels ook niet opdreunen, ik moet erbij rekenen. Nooit goed geweest in dingen onthouden.

* dikkedorus is o.a. ex-MBO'er
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  woensdag 28 november 2007 @ 02:11:29 #56
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_54883436
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:56 schreef dikkedorus het volgende:
Ik kan de tafels ook niet opdreunen, ik moet erbij rekenen. Nooit goed geweest in dingen onthouden.

* dikkedorus is o.a. ex-MBO'er
Ik wist de antwoorden altijd wel, alleen raakte ik in de war met waar ik was . En dan zei ik bv:
5*5 = 25
6*5 = 30
7*5 = 35
6*5 = 40 ownee, 8*5
9*5 = 45
10* 5 = 50
pi_54883519
quote:
Op woensdag 28 november 2007 02:13 schreef Elixabete het volgende:
www.pabo.nl ?
Studie waar je studeert om als loonslaaf door het leven te gaan als onderwijzend personeel in het basisonderwijs.
  woensdag 28 november 2007 @ 07:36:11 #59
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54884245
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:03 schreef Flashwin het volgende:
rekenen daar heb je nou calculators voor.

en ow ja: hbo !
Mensen die voor 9 x 12 een rekenmachine pakken .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_54884755
quote:
Op woensdag 28 november 2007 07:36 schreef JDude het volgende:

[..]

Mensen die voor 9 x 12 een rekenmachine pakken [afbeelding].
start - uitvoeren - calc [enter]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')