Sorry hoor maar wat moet je anders doen ?? je kan moeilijk de hele dag gaan voetballen....quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:23 schreef Gaosz het volgende:
nee, het heeft namelijk bij mij ook gewerkt, en bij bijna alle mensen van mijn generatie heeft het gewerkt, alleen is er nu een nintendo/playstation/WoW generatie, die totaal niet meer in de gaten worden gehouden door hun vader en moeder, en als iemand zoals ik daar dan wat van zeg tegen de vader en moeder (bijv dat hun kind zichzelf misdraagt) dan heb ik het fout en alles wat hun kind doet is goed.... toen ik vroeger langer dan 2 uur aan de computer zat moest ik buiten gaan spelen van mn moeder omdat het te lang was.... tegenwoordig als ik nog wel eens bij iemand binnen kom lopen met een kind zit het aan zon kut nintendo DS ofzo of zon kut PSP... als ik vandaag of morgen een kind krijg word het een opvoeding van de oude stempel en is er toch nog 1 goeie tussen al die rotte appels
zijn onderdeel van tafels.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:34 schreef SwiffMeister het volgende:
Tafeltjes![]()
Machten van 2 hebben de toekomst![]()
Ik wist de antwoorden altijd wel, alleen raakte ik in de war met waar ik was .quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:56 schreef dikkedorus het volgende:
Ik kan de tafels ook niet opdreunen, ik moet erbij rekenen. Nooit goed geweest in dingen onthouden.
* dikkedorus is o.a. ex-MBO'er
Studie waar je studeert om als loonslaaf door het leven te gaan als onderwijzend personeel in het basisonderwijs.quote:
Mensen die voor 9 x 12 een rekenmachine pakkenquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:03 schreef Flashwin het volgende:
rekenendaar heb je nou calculators voor.
en ow ja: hbo!
start - uitvoeren - calc [enter]quote:Op woensdag 28 november 2007 07:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Mensen die voor 9 x 12 een rekenmachine pakken [afbeelding].
Mjah maar als je het niet kan ga je het gewoon niet opzoeken... je hoeft geen Wiskunde B1,2 te hebben voor de PABO maar de meesten die voor de PABO kiezen, hebben toch C&M met Wiskunde A1. Welke ze snel mogelijk willen laten vallen echter op het "HBO professioneel muizentrappetjes vouwen" worden ze toch geconfronteerd met "hogere basisschool wiskunde".quote:Op woensdag 28 november 2007 09:17 schreef RickoKun het volgende:
Vent, niet élke HBO opleiding heeft met rekenen te maken, met mijn opleiding hoef ik niet eens te rekenen! Maar goed, als je de tafels niet kan dan ben je goed lomp!
Maar vraag me niet (zoals op de PABO) om nog van die deelsommetjes te maken uit mijn hoofd, want dat ben ik vergeten
mensen die denken dat het een hele prestatie is dat je dat uit je hoofd kanquote:Op woensdag 28 november 2007 07:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Mensen die voor 9 x 12 een rekenmachine pakken.
Inderdaadquote:Op woensdag 28 november 2007 09:37 schreef Flashwin het volgende:
[..]
mensen die denken dat het een hele prestatie is dat je dat uit je hoofd kan
Ik zou op dit moment ook zakken voor die toets denk ik. Voornamelijk doordat je allemaal van die basisschool-trucjes verleerd bent. Maar als je je er op voor kunt bereiden en je die trucjes weer eigen kunt maken is het wel heel vreemd dat je dan alsnog zakt hoor. En nog veel verontrustender is dat blijkbaar de helft niet eens weet dat 1/3e gedeeld door twee 1/6e is.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:53 schreef McGilles het volgende:
Wel grappig om te zien dat iedereen hier zit te lachen om de mensen die slecht kunnen rekenen maar als ik zelf rondkijk zie ik zelden iemand die een beetje goed kan hoofdrekenen, ik ken wel genoeg mensen die denken het goed te kunnen.....
neequote:Op woensdag 28 november 2007 09:39 schreef PretKroket het volgende:
[..]
InderdaadDat is gewoon 112 toch?
ik zou toch wel elke som uit mijn hoofd kunnen, als je me maar genoeg tijd geeft, alhoewel het niet teveel cijfers moeten worden, want die vergeet ik dan (delen en vermenigvuldigen)quote:Op woensdag 28 november 2007 09:53 schreef McGilles het volgende:
Wel grappig om te zien dat iedereen hier zit te lachen om de mensen die slecht kunnen rekenen maar als ik zelf rondkijk zie ik zelden iemand die een beetje goed kan hoofdrekenen, ik ken wel genoeg mensen die denken het goed te kunnen.....
Het is altijd leuk met die dingen als 47 x 74 of 364 x 436, in ieder geval dezelfde cijfers die meerdere keren terugkomen in andere volgorden, dan word het met hoofdrekenen vaak lastig. Ook al zijn dit niet de basisschoolvoorbeelden waar TS het over had, want die zijn zo gruwelijk simpel, ik weet zeker dat ik die PABO toets in 1/4 van de tijd kan afronden die er voor staat!quote:Op woensdag 28 november 2007 15:36 schreef MouzurX het volgende:
[..]
ik zou toch wel elke som uit mijn hoofd kunnen, als je me maar genoeg tijd geeft, alhoewel het niet teveel cijfers moeten worden, want die vergeet ik dan (delen en vermenigvuldigen)
Want? Niet iedereen wil Omroeper bij de lokale dartwedstrijd worden hoorquote:Op woensdag 28 november 2007 17:02 schreef MacKniver het volgende:
Eigenlijk zou iedereen op het hoger onderwijs de tafels tot 100 uit het hoofd moeten kunnen ( met bedenk/rekentijd )
Dit is gewoon basis hoofd rekenen. Als je het niet kunt mag je pas omroeper bij de lokale dartwedstrijd worden.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Want? Niet iedereen wil Omroeper bij de lokale dartwedstrijd worden hoor.
Naja zou wel handig zijn als iedereen dat wist ....quote:Op woensdag 28 november 2007 18:23 schreef fathank het volgende:
Waarom zou ik in godsnaam bijvoorbeeld de tafel van 74 uit m'n hoofd moeten kennen. Ik kan em wel uit gaan rekenen, maar een tafel uit je hoofd kennen is dat je em gewoon zonder nadenken uit je hoofd kan opratelen..
Ik zeg ook niet dat je ze uit het hoofd zou moeten kennen. Ik zeg dat je het in ieder geval uit je hoofd moet kunnen rekenen.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:23 schreef fathank het volgende:
Waarom zou ik in godsnaam bijvoorbeeld de tafel van 74 uit m'n hoofd moeten kennen. Ik kan em wel uit gaan rekenen, maar een tafel uit je hoofd kennen is dat je em gewoon zonder nadenken uit je hoofd kan opratelen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |