Ha Ha Haquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:33 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Gooi er drie keer je gedicht in.
Zondag nog gezienquote:
De horrorquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:58 schreef iamredleader het volgende:
op werk hebben ze forum.fok.nl in de ban gedaan
dus ik kan niet even tussendoor overdag langswippen
![]()
![]()
Maar goed, hoe is het hier met iedereen?
Echt het smerigste wat ik ooit op hebquote:
In Alkmaar zit Schots Restaurant Hielander in de Ridderstraat.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh heerlijk mensen die zo meedenken
Het aanstaand echtpaar woont in Groningen, maar hebben familie etc in Alkmaar, Arnhem en Amsterdam
Maar met dat whiskyweekend kunnen ze toch gewoon bij al die stands whisky proeven met uitleg enzo? Ik las iets van 10 muntjes pp.
Feest, drank????quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:33 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Kijk Mijn school es braaf wezen
Er worden zelfs 4 klasgenoten van me(Max, Michiel Amber en Bram) aangehaald
Gelukkig was er op het feest zelf wel drank![]()
![]()
quote:Amsterdam, donderdag 25 oktober 2007
Barlaeus herdenkt leerlinge
Van een verslaggever
Het Barlaeus Gymnasium heeft een herdenkingscentrum ingericht voor May Kwa, de maandag verongelukte leerlinge (12) uit klas 1e.
De scholiere werd op de Koninginneweg, vlak bij haar huis, aangereden door een taxi.
In de herdenkingsruimte kunnen leerlingen kaartjes ophangen en de lievelingsfilm van het meisje is er te zien. "We zijn heel verdrietig. Dit geloof je niet," zegt conrector Margriet Bosman. "We zijn alle klassen langs geweest om te vertellen wat er is gebeurd. Voor kinderen die willen praten, staat een counselor klaar." De herdenkingsruimte is ingericht door de klasgenoten van May Kwa. Bosman: "In de ruimte kunnen ze praten, treuren en huilen. De klas heeft een apart programma."
Dat gebeurde bij de vorige quote van die site ook al. Toen heb ik al de zoekresultaten doorgekeken (of deels) en ik kon niks vindenquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:44 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik probeer eht nog een keer. Ik had net toch echt volgens mij deze link
Dan maar zoquote:'Indrinkers zijn zielig'
'zo krijgt het barlaeus de naam dat dit nodig is' Het Barlaeus Gymnasium in Amsterdam onderwierp gisteravond de bezoekers van het schoolfeest aan een blaastest. Indrinken wordt niet meer geaccepteerd.
Er werden geen overtreders betrapt.
Addie Schulte
Met twee blaasapparaten en een zak vol opzetmondjes staat conrector Margriet Bosman in het halletje van Odeon. "Het zijn de officiële, van controleerjeadem.nl." Het zal haar niet overkomen dat de testapparatuur het begeeft, zoals een andere school overkwam. Af en toe wordt een leerling uit de stroom feestgangers gepikt. "Jij mag even blazen."
Er is de afgelopen dagen op school veel over de alcoholcontrole gesproken, zegt Max (16) van de leerlingenraad. De meningen binnen de leerlingenraad lopen uiteen van 'jammer dat het nodig is' tot 'niet echt nodig'. "We hebben nooit een alcoholvergiftiging gehad."
Maar het is wel goed, want als sommigen al dronken naar het feest komen, is dat niet goed voor de sfeer, vindt Max. En het levert meer inkomsten op aan de bar en dat is goed voor de begroting. "Dat is een van de redenen dat we niet geprotesteerd hebben." Het is al lastig genoeg om een betaalbare locatie in de binnenstad te vinden.
Maar leerlingenraadvoorzitter Michiel is er niet zo blij mee. "Zo krijgt het Barlaeus weer de naam dat dit nodig is."
Het Barlaeus is in Amsterdam niet de eerste school die deze maatregel treft. Het Fons Vitae Lyceum deed het tijdens het eindfeest van het afgelopen schooljaar al.
Voor de leerlingen uit de laagste drie klassen geldt een absoluut verbod op alcohol. Voor de leerlingen uit de hogere klassen ligt de limiet op 1,0 promille, vier tot vijf biertjes. "Dat hebben we in overleg met de Jellinek bepaald. Maar de volgende keer mag dat wel omlaag." En controle met een echte test is nodig. "Op het zicht haal je ze er niet uit," zegt Bosman op basis van tien jaar ervaring. De sanctie voor overtreders is dat ze niet binnenkomen en dat hun ouders op de hoogte worden gesteld.
Ook aan de bar wordt een vrij restrictief alcoholbeleid gevoerd. Alleen op vertoon van het schoolpasje kan er bier of wijn gehaald worden.
Zeker de jongere leerlingen ondergaan de test gedwee, als ze al gecontroleerd worden. Meestal mogen ze gewoon doorlopen in hun smoking of avondjurk, want dit is een galafeest en de dresscode wordt goed nageleefd.
Rosan (17), die 0,10 promille scoort na een glaasje wijn, is enthousiast. "Indrinken is slecht voor je. Ik vind mensen die dat doen heel zielig. Ik wil ook niet dat ze mijn feest verzieken. Als ze gaan kotsen, ga ik heel moederlijk doen, opruimen en een glaasje water voor ze halen. Dus is het ook wel eigenbelang."
Amber (16) haalt als eerste een serieuze score: 0,50 promille. En dat het niet hoger is, heeft met de controle te maken. "Normaal drink ik meer. Het scheelt veel geld. Bij Albert Heijn is een fles wijn drie euro, hier kost een glas zo veel." Toch vindt ze het wel goed dat er nu meer toezicht op het alcoholgebruik is, vooral voor de onderbouw.
Maar volgens Liselore (17) telt het financiële argument niet voor iedereen. "Er zijn mensen op deze school met veel geld." Rens vindt het dan ook niet meer dan een 'leuke publiciteitsstunt'. "Binnen kun je toch dronken worden."
Naarmate de avond vordert en de bezoekers ouder worden, neemt de kritiek toe. "Ik vind het niks," zegt Valentijn. "Ik ben achttien, het is belachelijk dat ik een test moet doen. Ik denk niet dat dit werkt."
Maar volgens Bosman is het drinken óp het feest beter dan het drinken ervoor. In Odeon hebben de docenten ten minste toezicht.
Als rond een uur of tien de toestroom serieuze vormen aanneemt, wordt het voor Bosman en haar collega onmogelijk om iedereen te controleren. "Eén op de tien," schat Ilios (17). "Maar het signaal is wel goed."
Bram heeft vier bier gedronken en zijn uitslag komt in de buurt van de grens: 0,80 promille. "Ik heb wel aan de controle gedacht. Het is niet leuk om weggestuurd te worden."
Copyright: Het Parool
Is het al 9 uur dan?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:52 schreef iamredleader het volgende:
FOK! Downtime deze avond
O jee, ik zie jullie straks wel
Ja, wij posten nu in een zwart gatquote:
we vallen door een maas in de wetquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:04 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ja, wij posten nu in een zwart gat
Dat snap ik niet, bij een glimlach zie je toch niet eens ondertanden, alleen een klein randje bovenquote:en de onderste rij tanden ietsjes verborgen achter de bovenste.
Als ik lach niet hoor?quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:15 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, bij een glimlach zie je toch niet eens ondertanden, alleen een klein randje boven
iddquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:13 schreef B.ertha het volgende:
[..]
we vallen door een maas in de wet
Jaquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:18 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
idd![]()
beter dan door een wet in de maas vallen trouwens
Dat bedoel ik ookquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:17 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Als ik lach niet hoor?dan zie je bijna alleen bove
Ik lach echt uitzonderlijk weinig met open mond verder
Staat een slash in Let's...?quote:I have the brains, you have the looks. Let\'s make lots of children
Hee hoe kom je daar opeens opquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Staat een slash in Let's...?
Weet je ook waar dit uit afkomstig is?
Kan wel, maar zodra je het een keer verandert, komt die / erin. Ook in je fobo bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:31 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Hee hoe kom je daar opeens op
Ik stoor me heeeel erg aan die slash, maar let maar es op; je kan geen '(zegge: apostrof) in je signature doen zonder dat er een slash bij komt. kijk maar bij andere. Echt toevallig dat je dat nu zegt want ik zat echt net te kijken of ik de ' maar gewoon weg moet laten
Het komt ik een beetje andere versie voor in het titelfilmpje van 'Beauty and the Nerd'
Kan je de ASCII-waarde er niet voor in de plaats zetten? (L)quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:31 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Hee hoe kom je daar opeens op
Ik stoor me heeeel erg aan die slash, maar let maar es op; je kan geen '(zegge: apostrof) in je signature doen zonder dat er een slash bij komt. kijk maar bij andere. Echt toevallig dat je dat nu zegt want ik zat echt net te kijken of ik de ' maar gewoon weg moet laten
Het komt ik een beetje andere versie voor in het titelfilmpje van 'Beauty and the Nerd'
ANyway, niks werkt dusquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan je de ASCII-waarde er niet voor in de plaats zetten? (L)
En waar komt het origineel van dat liedje vandaan?
OK, dan klopt je sig.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ohja, Opportunities- The Pet shop boys
quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:49 schreef Nembrionic het volgende:
Ja
Er zal weinig aan de hand zijn maar het ging zo:
"Ik ga de computer opnieuw opstarten"
-"Okay"
"Oeps, ik heb per ongeluk op het CD-knopje gedrukt en nu komt die er steeds uit maar er zit een ding voor met een slotje waar hij steeds tegenaan bonkt."
-"Dat is vervelend"
"Kut!"....*click* offline.
Waarschijnlijk ben je wat letters aan het lezen en wat toetsen aan het indrukken. Af en toe leg je ook je hand op de muis en beweeg je die een beetje rond.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:30 schreef Soempie het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik nu achter de computer doe
Dat doe ik ookquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:31 schreef wyccie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben je wat letters aan het lezen en wat toetsen aan het indrukken. Af en toe leg je ook je hand op de muis en beweeg je die een beetje rond.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:38 schreef Supersheep het volgende:
Dat doe ik ook
Wat weet je nog meer van me?
heb ik ook ooit gedaan, was wel lachen. Alleen al dat gezeur om een kwartiertje spelenquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:55 schreef MadMaster het volgende:
Zit nu half in de donkerbruine schmink bij wijze van test voor aankomend weekend.
Wat een plakzooi...![]()
Schaap, hoe werkt die Fok-plugin voor Firefox?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |