Ik zie niet helemaal hoe deze gevolgtrekking waardevoller zou zijn dan: "Als dat kan, waarom dan een leven na dit leven?" Volgens mij is het bewijs voor beide even sterk. Je ziet overal in de natuur dat van alle eikeltjes die op de grond terecht komen slecht sommige ontspruiten en niet uitgetrokken worden en tot grote eiken groeien, dat zijn bijzondere eikeltjes, in zeker opzicht. Maar ook deze bijzondere eikeltjes zullen ooit oud worden, misschien slaat de bliksem wel in -- zeker voor eiken funest. Zo vergaat alles in de natuur tot stof. Op zich een bijzonder systeem.quote:Op dinsdag 27 november 2007 01:32 schreef zhe-devilll het volgende:
Als dat kan waarom dan geen leven na dit leven?
Hier snap ik het punt niet. Omdat er vroeger geen telefoon was, men zich er zelfs niets bij zou kunnen voorstellen, en dat nu wel, geldt ook voor ons dat er wellicht zaken zijn die over een eeuw gemeengoed zijn waar wij ons niets bij kunnen voorstellen? En aangezien geesten en een leven na de dood zoiets zijn, zullen die wel gemeengoed zijn? Wat is de logica?quote:roeger zou men zeggen MAGIC!
En niemand gelooft in een leven na de dood?
Nee dat kan ineens niet, als alles energie is...
waarom bestaan er dan geen geesten maar kan men je wel bellen bv..via de telefoon...dat is normaal voor ons..maar heel vroeger was dat dus niet normaal...
Dus wie bepaalt er nu wat normaal is en wat niet?
jij?
Dat jij de volmaaktheid in het hele plan kunt zien, kunt vatten, kunt begrijpen met je menselijke intellect, is dat ook geen arrogantie volgens dezelfde logica? Jij maakt op hetzelfde gebied claims als degenen die je van arrogantie beticht.quote:Kun jij beseffen met je menselijke verstand...wat leven is en God en het alles dat is?
Het heelal?Hoe kun je dat beseffen dat zou grenzen aan een intense arrogantie denk ik..
ja ik geloof en twijfel soms wel eens , maar ik geloof dat er leven is hierna en hiervoor en daarvoor etc etc...
ja wat een perfectheid toch in het gehele plan!
Weet je wat je ook kunt beseffen als je 's nachts je ogen opslaat en naar de zwarte nacht staart met hier en daar een lichtgevend puntje: dat je in dit universum van kaalheid en levenloosheid waarschijnlijk een ongelukje bent, een hoogmoedige speling der natuur, een speling die zichzelf heel wat vindt, maar die al die sterren en planeten nooit veel dichter naderen zal dan nu het geval is. Er zullen lichtjaren tussen blijven zitten, en na een tijdje zal er een meteoriet komen, een vulkaanuitbarsting, of wat dan ook en zal het trotse mensengeslacht weer sterven moeten. En in het heelal zal het zijn alsof er niets gebeurd is. Als je dat beseft, dan besef je dat God de stok is die sommigen nodig hebben om op te kunnen steunen, en ook niet meer.quote:Prachtig...en als je dat gelooft he voel je vanzelf wel de heiligheid van een GOD
en LEVEN...en zijn!
Dan voel je spiritualiteit want
als jij nu beseft dat het enige dat telt liefde is in deze wereld ga je vanzelf ernaar handelen
Is dit dezelfde Kees als de Kees van een week geleden?quote:Op dinsdag 27 november 2007 01:24 schreef Kees22 het volgende:
Inderdaad. Dus moet je hun ervaring voor waar aanemen. Wat is daar verkeerd aan?
Iemand anders dan de ouders had erover verteld? Het kind heeft per ongeluk een foto gezien? Bij name noemen is natuurlijk wel tamelijk concreet. Echter, we weten niet hoe voor de handliggend de naam is, misschien komt de naam wel veel voor in de familie; we weten niet hoe goed de gelijkenis was van hetgeen gezien is. Het gaat uiteindelijk ook om een driejarige.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor sceptice onder ons die twijfelen aan de authenticiteit van BDE:
1 Hoe is het mogelijk dat een BDE-er van 3 jaar een ouder overleden broertje of zusje te zien krijgt en zelf bij name wordt genoemd in een BDE terwijl ouder nooit iets hierover hadden verteld?
Bron: wikiquote:Dimethyltryptamine, ook bekend als DMT is een indol-alkaloïde met een moleculaire structuur verwant aan de neurotransmitter serotonine. De stof wordt van nature aangemaakt door een breed scala aan organismen, waaronder de mens. De functie van de stof is tot dusver niet duidelijk, al blijkt uit onderzoek dat DMT mogelijk een rol speelt bij schizofrenie, bijna-dood ervaringen en visueel dromen. DMT heeft psychoactieve eigenschappen en kan worden gerookt, geinjecteerd, gesnoven of (gecombineerd met stoffen die orale opname mogelijk maken, zie ayahuasca) oraal toegediend worden. DMT behoort tot de hallucinogene en entheogene (grieks, de godheid binnenin opwekkende) drugs.
Enkele organismen die een sterke concentratie van deze stof aanmaken zijn de paddensoort Ollotis alvaria en de paarse gorgoon (Paramuricea chamaeleon), een neteldier.
Het lijkt me sterk dat er sprake is van een of-of-situatie. Er is een heel scala aan neurotransmitters en psychoactieve stoffen die vrijkomt tijdens perioden van extreme stress zoals sterven. De hersenen maken dergelijke stoffen aan om zo adequaat mogelijk met de situatie om te gaan.quote:Op woensdag 28 november 2007 00:39 schreef Nee het volgende:
Interessanter is de vraag waarom de hersenen die stof aanmaken? Lijkt me logischer dat het lichaam endorfinens aanmaakt om de eventuele pijn te verzachten dan DMT.
Wellicht om het bewustzijn te evolueren naar een hogere staat?
Nee, natuurlijk niet. Ik ben geëvolueerd (al is het maar een fractie!). En de cellen van mijn darmen en huid zijn inmiddels ook aardig veranderd.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Is dit dezelfde Kees als de Kees van een week geleden?
Ik begreep onlangs uit een bron die ik vergeten ben (de wetenschapsbijlage van een krant?) dat het stukje hersenen waar de biologische klok in zit, nog een behoorlijke tijd doorwerkt na de klinische dood.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:20 schreef Dwerfion het volgende:
Ik heb het boek niet gelezen. Een docent hoorde ik er laatst wel over. Hij is een scepticus, dus zijn mening over het boek was van tevoren al duidelijk. Het grote punt is of iemand nou echt hersendood is of niet op het moment dat er een bijna-dood-ervaring is. Volgens de docent is EEG daar niet goed voor geschikt, omdat het vlak kan zijn, terwijl er wel hersenactiviteit is.
Haren en nagels groeien ook nog een hele tijd door na de dood.....quote:Op woensdag 28 november 2007 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik begreep onlangs uit een bron die ik vergeten ben (de wetenschapsbijlage van een krant?) dat het stukje hersenen waar de biologische klok in zit, nog een behoorlijke tijd doorwerkt na de klinische dood.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptaminequote:Op dinsdag 27 november 2007 13:01 schreef Nee het volgende:
Het is toch bekend dat de hersenen vlak voor het dood gaan DMT aanmaken? DMT is een sterke lichaamseigen hallucinogeen, de karakteristieke visuals bij DMT/Ayahuasca zijn vaak in de vorm van psychedelische tunnels.
[..]
Bron: wiki
http://www.bijnadoodervaring.nl/quote:Op woensdag 28 november 2007 01:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine
quote:Op woensdag 28 november 2007 01:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Haren en nagels groeien ook nog een hele tijd door na de dood.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |