abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54811277
Als het aan de VVD (verkiezingsprogram 2006) ligt dan:

1 Zijn het opnieuw de rijken die profiteren van het VVD-programma. De VVD gaat door op de ingeslagen weg van het vergroten van de verschillen tussen arm en rijk.

2 Ouderen en middeninkomens betalen de rekening met een kleiner zorgpakket en veel minder sociale zekerheid.

3 Ouderen met een smalle beurs zijn bij de VVD de pineut. De kabinetten Balkenende, met daarin de VVD, beloofden behoud van koopkracht voor ouderen, chronisch zieken en gehandicapten, maar voerden een nieuw zorgstelsel in met een no-claim, waarvan vooral die groepen de dupe werden. Daarnaast moeten ouderen in verpleeghuizen zelf honderden euro’s aan huur gaan ophoesten, terwijl er in de VVD-plannen geen enkele aandacht is voor het aanpakken van de misstanden in de zorg.

4 Belastingverlaging is mooi, maar voor ‘gewone’ mensen staan daar bij de VVD hogere zorgkosten en hogere huren tegenover. Het pakt vooral goed uit voor de hogere inkomens, voor alle anderen is het vooral een wisseltruc: wat ze er door de voordeur bij krijgen, gaat er door de achterdeur weer uit. Belastingverlaging voor topsalarissen is volgens mij het laatste waar Nederland op zit te wachten...

5 Huurders worden vogelvrij verklaard.

6 Wordt er 2,3 miljard (!!) bezuinigd op de sociale zekerheid

7 Terwijl veel mensen onzeker zijn over hun baan, maakt de VVD het makkelijker dat mensen ontslagen worden en halveert tegelijkertijd de duur van de WW. In ruil voor flexibiliteit krijgen mensen onzekerheid.

8 De VVD kiest liever voor een nieuwe golf bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid. Wat dat betekent hebben we de afgelopen jaren kunnen zien. Steeds kleinere zorgpakketten en mensen die zelf maar moeten kijken hoe ze grote delen van hun zorgkosten moeten betalen. Met de VVD in de regering krijgen de mensen hetzelfde voor hun kiezen als de afgelopen jaren, maar dan nog een schepje er bovenop.

9 De VVD ligt vol op koers naar een hardere samenleving waarin voor solidariteit geen plaats is.

Kortom de ideeën van de VVD rondom werk, zorg, sociale zekerheid en huurhuizen zijn ronduit a-sociaal te noemen, om het woord "fout" maar niet te gebruiken..... De VVD wil dat de sterkste schouders de lichtste lasten dragen.....Wat moet er in je leven vredesnaam zo misgaan als je hun gedachtengoed ook maar een beetje sociaal durft te noemen
pi_54811334
Leuke observaties maar staaf het eens met grafieken en cijfers.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:15:21 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54811394
De VVD is hartstikke sociaal voor de eigen doelgroep net als alle politieke partijen zegmaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_54811526
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:15 schreef jogy het volgende:
De VVD is hartstikke sociaal voor de eigen doelgroep net als alle politieke partijen zegmaar.
Dat is dus niet sociaal althans volgens van dale.
quote:
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend
En volgens mijzelf overigens ook, sociale politiek is oog hebbend voor de noodbehoevenden.
pi_54811565
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:19 schreef thettes het volgende:
sociale politiek is oog hebbend voor de noodbehoevenden.
Op andermans kosten.
pi_54811574
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Op andermans kosten.
erg he?
pi_54811658
vrijlaten van de huren betekend financiële moord voor grote groepen in de samenleving en grotere winsten voor de verzekeraars en woningcorporaties en handhaven van de aftopping van de WOZ voor woningen boven de 1.000.000

Ook het afschaffen van de dividendbelasting was je vergeten

[ Bericht 17% gewijzigd door henkway op 23-11-2007 22:29:39 ]
pi_54811659
Om het nog maar eens uit te leggen: Het idee is met deze maatregelen het welvaarts niveau in NL op een hoog niveau te houden en zodoende dat iedereen daarvan profiteert (sociaal dus!). Stelling van de VVD is dat als we deze maatregelen niet nemen het algehele welvaartsniveau in NL omlaag gaat en we dus helemaal geen sociale voorzieningen meer kunnen inzetten. Aldus de theorie.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:24:51 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54811676
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:19 schreef thettes het volgende:

[..]

Dat is dus niet sociaal althans volgens van dale.
Van Dale was dan ook maar een raar mannetje .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_54811688
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
erg he?
Als dat het ergste was hoorde je me niet.
pi_54811782
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:24 schreef henkway het volgende:
vrijlaten van de huren betekend moord voor grote groepen in de samenleving en handhaven van de aftopping van de WOZ voor woningen boven de 1.000.000

Ook het afschaffen van de dividendbelasting was je vergeten
het is teveel om alles op te noemen. Het is gewoon te erg.
pi_54811867
Nouja toch zijn er genoeg mensen die in liberalisme de oplossing zien voor armoede. Kijk maar naar alle WTO-regels waardoor arme landen hun markten moeten opengooien. In mijn ogen heeft dat vooral negatieve effecten, maar ook al kan ik het me moeilijk voorstellen zijn er genoeg mensen die niet uitwinstbejag maar echt uit ideologie voorstander zijn van dit soort rechtse praktijken.

Die kun je dus ook volgens de van Dale definitie sociaal noemen
pi_54812155
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

het is teveel om alles op te noemen. Het is gewoon te erg.
Wat ik helemaal schandalig vind is het oppoetsen van cijfers. Op het CBS zijn bijvoorbeeld grafiekjes te vinden dat de stap van 100-105% van de lage inkomensgrens (armoede maat) het aantal mensen wat daaronder valt dan ontzettend omhoog schiet. Dan schiet het opeens van 600000 naar 850000 terwijl de stappen 95-100, 105-110 etc. veel minder 'stijl' zijn.

Dus als je de armoedegrens 5% naar boven schuift heb je 150000 meer armen terwijl als je hem omlaag schroeft je dan 'slechts' circa 50000 minder armen hebt.

Het zijn dit soort feiten EchtGaaf waarmee je je betoog moet onderbouwen Je kunt het fantastisch vertellen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54812188
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat ik helemaal schandalig vind is het oppoetsen van cijfers. Op het CBS zijn bijvoorbeeld grafiekjes te vinden dat de stap van 100-105% van de lage inkomensgrens (armoede maat) het aantal mensen wat daaronder valt dan ontzettend omhoog schiet. Dan schiet het opeens van 600000 naar 850000 terwijl de stappen 95-100, 105-110 etc. veel minder 'stijl' zijn.

Dus als je de armoedegrens 5% naar boven schuift heb je 150000 meer armen terwijl als je hem omlaag schroeft je dan 'slechts' circa 50000 minder armen hebt.

Het zijn dit soort feiten EchtGaaf waarmee je je betoog moet onderbouwen Je kunt het fantastisch vertellen
Daar wordt idd van oudsher erg mee gespeeld. Je kan cijfer wat dat betreft wel makkelijk naar je hand zetten.

Zullen we dan maar een duo vormen? jij bent erg handig met het opzoeken van de statistieken
pi_54812272
Standpunt over inkomensverschillen naar leeftijd en opleidingsniveau, 2006

Schokkend
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54812280
De VVD zit niet in de regering waar maak je je druk om?

Maar wat mij betreft mag het wel wat minder 'solidair' met een zooitje madderfakkers die geen hol uitvreet en wat meer solidair met de mensen onderaan en bovenaan die echt elke week hard rennen voor hun centjes.
Ik verdien beslist geen topinkomen (niet eens modaal denk ik) maar ik zou allicht beter af zijn bij een liberaal kabinet dat niet mijn knaken afpakt via belastingen en allerhande accijnzen op dingen die ik zgn. niet hoor te doen.
pi_54812367
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:45 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Schokkend
Niet schokkend, ik wist het allang Maar bedankt, je plaatjes zijn erg welkom
pi_54812392
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:45 schreef sneakypete het volgende:
De VVD zit niet in de regering waar maak je je druk om?
Zeker. Laten we dat aub zo houden. Het gaat goed met de VVD in de peiling: weer 1 zetel eraf bij NOVA: nu goed voor 13 zetels!

Ga zo door VVD!
pi_54812514
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet schokkend, ik wist het allang Maar bedankt, je plaatjes zijn erg welkom
Je wist het allang? Waar merk je dat dan aan?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54812549
Ik geloof meer in de rechtvaardigheidstheorie van John Rawls dan een egalitaire samenleving als het om het welvaartsniveau van het individu gaat.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54812595
Dit is ook al zo'n goed voorbeeld van een zelf-gecreerde statistiek: de armoede neemt toe en dus gaan de lager opgeleiden meer en harder werken. Gevolg is dat de arbeidsparticipatie stijgt en het kabinet kan zeggen 'kijk eens wat we bereikt hebben!'

En de hoger opgeleiden zijn minder gaan werken zoals je kunt zien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54812688
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker. Laten we dat aub zo houden. Het gaat goed met de VVD in de peiling: weer 1 zetel eraf bij NOVA: nu goed voor 13 zetels!

Ga zo door VVD!
Laten we hopen dat ze een lot als D66 ondergaan, want sympathie voor directeuren van verzekeraars die zelf op papier in Dubai wonen en uberhaupt geen Loonbelasting betalen is te erg voor woorden.

Dit vreselijk zorgstelsel is een van hun ellendige zaken
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:01:27 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_54812729
Ik heb de VVD nooit sociaal durven noemen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:01:34 #24
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_54812734
Echt zo kansloos dit
Humans dont deserve to live...
pi_54812749
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:01 schreef Copycat het volgende:
Ik heb de VVD nooit sociaal durven noemen.
ik ook niet, niemand eigenlijk
pi_54812777
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je wist het allang? Waar merk je dat dan aan?
Dat hoger opgeleiden voor groter verschillen zijn lijkt me evident. Opportunisme is de mens nl niet zo vreemd. En jongeren zijn meer individualistisch dan ouderen..... Ze denken meer aan zichzelf en hebben minder met solidariteit Pleiten voor grotere verschillen heeft met solidariteit weinig van doen.

Eens?
pi_54812793
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:01 schreef L3IPO het volgende:
Echt zo kansloos dit
Je inhoud is ongeëvenaard.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:06:07 #28
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_54812836
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je inhoud is ongeëvenaard.
Net alsof er inhoud in de starters post zit
pi_54812861
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:59 schreef henkway het volgende:

[..]

Laten we hopen dat ze een lot als D66 ondergaan, want sympathie voor directeuren van verzekeraars die zelf op papier in Dubai wonen en uberhaupt geen Loonbelasting betalen is te erg voor woorden.
Inderdaad. Alleen de Wet van Behoud van Ellende lijkt van toepassing: als de VVD daalt dan stijgt de PVV weer
quote:
Dit vreselijk zorgstelsel is een van hun ellendige zaken
Klopt. Elke jaar stijgen de kosten fors totdat straks grote groepen de absurde premies niet meer kunnne ophoesten. Nu zo'n 600.000 mensen die een betalingsachterstand hebben. Door dit kutsysteem, het asociale paradepaardje van Hans Hoogervorst.
pi_54812879
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:06 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Net alsof er inhoud in de starters post zit
Als je daar geen inhoud inziet, dan kan je hier beter wegblijven. Maar je repliek mag er wederom zijn hoor.
pi_54812882

Allemaal goed kijken naar dit plaatje.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54812940
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is ook al zo'n goed voorbeeld van een zelf-gecreerde statistiek: de armoede neemt toe en dus gaan de lager opgeleiden meer en harder werken. Gevolg is dat de arbeidsparticipatie stijgt en het kabinet kan zeggen 'kijk eens wat we bereikt hebben!'

[ afbeelding ]

En de hoger opgeleiden zijn minder gaan werken zoals je kunt zien.
Het zal de VVD prima uitkomen Hallelujah.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:11:18 #33
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_54812986
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je daar geen inhoud inziet, dan kan je hier beter wegblijven. Maar je repliek mag er wederom zijn hoor.
Fijn dat jij zo kortzichtig ben...je OP bestaat echt alleen maar uit jouw mening, 0,0 op feiten gebaseerd. Hoe wil je daar in godsnaam nuttige reacties op krijgen van iemand met een andere visie? Dit is gewoon kansloos bashen op iets waar jij niet achterstaat...

Zoals ik al zei, kansloos
pi_54813049
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Fijn dat jij zo kortzichtig ben...je OP bestaat echt alleen maar uit jouw mening, 0,0 op feiten gebaseerd. Hoe wil je daar in godsnaam nuttige reacties op krijgen van iemand met een andere visie? Dit is gewoon kansloos bashen op iets waar jij niet achterstaat...

Zoals ik al zei, kansloos
Das fijn voor je. Ga je nu buiten spelen?
pi_54813058
Dom zijn de modalen en twee keer modalen die het maffiose corrupte van de VVD niet zien
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:14:52 #36
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_54813096
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Das fijn voor je. Ga je nu buiten spelen?
Teveel moeilijke woorden voor je?
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:15:10 #37
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_54813107
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:13 schreef henkway het volgende:
Dom zijn de modalen en twee keer modalen die het maffiose corrupte van de VVD niet zien
Bron?
pi_54813149
Jezus wat een gelul. Heb je nog meer vooroordelen en linkse propaganda?
pi_54813296
Is de VVD ooit sociaal geweest dan?
Eigen brokjes eerst.
pi_54813369

Met dank aan 25 jaar VVD in de regering.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:25:13 #41
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54813375
Als Linkse Rutte zo door blijft gaan dreigt een D66-scenario
Pugna Pro Patria
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:26:20 #42
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_54813398
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
Met dank aan 25 jaar VVD in de regering.
Toch knap dat jij dat meteen ziet!
pi_54813461
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:26 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Toch knap dat jij dat meteen ziet!
Moet ik ook een plaatje van de koopkrachtontwikkeling posten? En dan laten zien wie vooruit ging en wie niet? Wie harder moest gaan werken en wie niet?
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:29:19 #44
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_54813481
Fuck sociaal.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:30:09 #45
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_54813498
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Moet ik ook een plaatje van de koopkrachtontwikkeling posten? En dan laten zien wie vooruit ging en wie niet? Wie harder moest gaan werken en wie niet?
Zoek maar plaatjes wat je wilt jochie, maar dan moet nog proberen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen...het is puur speculatie om iets dergelijks volledig (uberhaupt) op de VVD af te schuiven...
pi_54813575
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:30 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Zoek maar plaatjes wat je wilt jochie, maar dan moet nog proberen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen...het is puur speculatie om iets dergelijks volledig (uberhaupt) op de VVD af te schuiven...
Helemaal hard maken kun je het niet maar het is nog altijd beter dan loze kreten roepen als 'met de PvdA in de regering gaan we potverteren!!!!1111'
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:34:09 #47
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_54813614
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Helemaal hard maken kun je het niet maar het is nog altijd beter dan loze kreten roepen als 'met de PvdA in de regering gaan we potverteren!!!!1111'
Je ziet mij nergens zulke loze kreten neerzetten hoor...jij (en natuurlijk EchtGaaf ) verlaagt je tot dat niveau.
pi_54816951
Wat ben jij een ontzettende jankerd EchtGaaf... Moet iedereen dan sociaal zijn omdat jij dat vindt? Wat is er mis met vrijwillige solidariteit?
pi_54818403
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:16 schreef beerten het volgende:
Jezus wat een gelul. Heb je nog meer vooroordelen en linkse propaganda?
Weuw, jij kan goed discussiëren!
pi_54818414
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:45 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Schokkend
Waarom vind je dit schokkend?
pi_54818468
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat ben jij een ontzettende jankerd EchtGaaf... Moet iedereen dan sociaal zijn omdat jij dat vindt? Wat is er mis met vrijwillige solidariteit?
Op het punt van werk en verantwoordelijkheid moeten mensen gestimuleerd, zo niet gedwongen worden, op het punt van meewerken aan de ondersteuning van zwakkeren geldt echter vrijblijvendheid?

Denk je werkelijk dat mensen automatisch voor onbekenden gaan zorgen, zodra sociale zekerheid wegvalt? En dat er aan elke zwakkere gedacht zal worden?
pi_54819015
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:24 schreef DtchDopey het volgende:
Om het nog maar eens uit te leggen: Het idee is met deze maatregelen het welvaarts niveau in NL op een hoog niveau te houden en zodoende dat iedereen daarvan profiteert (sociaal dus!). Stelling van de VVD is dat als we deze maatregelen niet nemen het algehele welvaartsniveau in NL omlaag gaat en we dus helemaal geen sociale voorzieningen meer kunnen inzetten. Aldus de theorie.
Dat is inderdaad de theorie. Een andere theorie zegt dat teveel armoede leidt tot gebrek aan ambitie, lage consumptie en hoge criminaliteit. De VVD gebruikt vaak theorie A om haar kostenbesparende maatregelen te rechtvaardigen, de PvdA en GroenLinks gebruiken vaak theorie B om hun 'geldverslindende' maatregelen te rechtvaardigen. Beide theorieën laten zich daarvoor een oneindig aantal keren lenen en beide kanten blijven elkaar ervan beschuldigen naïef te zijn en de theorie van de ander niet te begrijpen.

De VVD gaat er daarnaast van uit dat rijk worden een keuze is en houdt mijns inziens te weinig rekening met de ongelijke middelen en capaciteiten waarmee mensen worden geboren. Daarnaast vind ik dat ze voorbij gaan aan de toevalligheid waarmee pech iemand kan overkomen en de onmogelijkheid om de gevolgen van het handelen altijd te kunnen voorzien.
PvdA, GroenLinks en SP drijven dat argument weer veel te ver door. In hun wereldbeeld is de positie waar mensen in terecht komen bijna geheel afhankelijk van de omstandigheden. Of men nou rijk wordt of arm, de omstandigheden zijn de hoofdverantwoordelijke.

Na lang twijfelen tussen beide visie's en theorieën, heb ik gekozen voor de combinatie ervan, zoals terug te vinden in het gedachtegoed van D66.

Zo! Met deze post was ik gisteren bezig toen Fok opeens uit de lucht viel, maar kon m nog net opslaan
pi_54819228
Degene die twijfelt dat de VVD niet sociaal is, is de realiteit kwijt.
  zondag 25 november 2007 @ 10:11:54 #54
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_54819413
Ik vind eigenlijk wel dat je jezelf hier terkot doet Echtgaaf. Je opent best leuke topics maar dit is -zoals anderen ook al zeiden- simpelweg bashen. Alleen de TT is al een enorme retorische vraag. Het zelfde zou zijn door een topic te openen genaamd: "Zijn er nog mensen die de SP liberaal durfen te noemen?" om vervolgens al het beleid dat SP de afgeopen jaren heeft voorgesteld langs een liberale meetlat te leggen. Dat wordt net zo'n soort feestje als dit topic.

En dat terwijl jij ook donders goed weet dat de VVD nooit sociaal (in de politieke zin van het woord) is geweest en zich ook nooit zo geprofileerd heeft. Hoogstens Sociaal-Liberaal. Dus waarom zouden mensen de VVD überhaupt sociaal wíllen noemen? Zoals K-Billy ook al aangeeft: het gaat hier om theorie. In dit geval de twee fundamentele politiek-filosofische theoriën. Daar ga je niet uit komen. Daar hoef je het ook niet mee eens te zijn. En tjah, dan kún zo'n topic openen om je ongerief te spuien... Het blijft echter zinloos.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_54819650
het blijft een eenvoudig te verdedigen stelling dat iedereen die werkt er op vooruit gaat met VVD beleid, en niet met SP of PVDA beleid. dit blijkt alleen al uit het feit dat ze de belastingen willen verlagen, en de uitkeringen willen bevriezen etc.

als je niet bereid bent te werken moet je idd geen VVD gaan stemmen.
pi_54819684
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:11 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind eigenlijk we
l dat je jezelf hier terkot doet Echtgaaf. Je opent best leuke topics maar dit is -zoals anderen ook al zeiden- simpelweg bashen. Alleen de TT is al een enorme retorische vraag. Het zelfde zou zijn door een topic te openen genaamd: "Zijn er nog mensen die de SP liberaal durfen te noemen?" om vervolgens al het beleid dat SP de afgeopen jaren heeft voorgesteld langs een liberale meetlat te leggen. Dat wordt net zo'n soort feestje als dit topic.
Nee, ik probeer met topic er achter te komen waarom iemand de VVD aanhangt zonder een gewetensprobleem te krijgen.
quote:
En dat terwijl jij ook donders goed weet dat de VVD nooit sociaal (in de politieke zin van het woord) is geweest en zich ook nooit zo geprofileerd heeft. Hoogstens Sociaal-Liberaal. Dus waarom zouden mensen de VVD überhaupt sociaal wíllen noemen?
Mark Rutte heeft als geen ander zo vaak geroepen dat de VVD juist wel sociaal is. Dat is juist ook reden dat ik dit topic heb geopend om aan te geven dat de VVD misschien alles is, maar behalve sociaal.
quote:
Zoals K-Billy ook al aangeeft: het gaat hier om theorie. In dit geval de twee fundamentele politiek-filosofische theoriën. Daar ga je niet uit komen. Daar hoef je het ook niet mee eens te zijn. En tjah, dan kún zo'n topic openen om je ongerief te spuien... Het blijft echter zinloos.
Ik kom er steeds meer achter dat een grote groep VVD-ers als mens niet deugen. Ze dragen enorm bij aan de verharding, verschraling en verkilling van de maatschappij. Ze dragen bij aan een tweedeling die eigenlijk niemand zou moeten willen.

Mijn grote vraag is eigenlijk: heeft een VVD-adept meer dan gemiddeld trekken van een antisociale trekken? Een ding is wel zeker: de partij trekt veel managers naar zich toe. Onderzoek wijst uit dat onder managers veel psychopaten zitten.
pi_54819729
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat ben jij een ntzettende jankerd EchtGaaf...
Typische VVD reactie: mensen niet in hun waarde laten.
quote:
Moet iedereen dan sociaal zijn omdat jij dat vindt?
Moet iedereen maar zelf weten, niet voor niets vind ik de meeste VVD-ers walgelijke personen. Omdat ze koud en egoisitisch zijn. En een harde maatschappij voorstaan.
quote:
Wat is er mis met vrijwillige solidariteit?
Bij VVD-ers?
pi_54819734
Triest partijtje dat VVD. Ik snap ook niet waarom zij nog steeds over liberalisme praten.

[ Bericht 1% gewijzigd door ub40_bboy op 25-11-2007 11:01:14 ]
lollig
pi_54819758
quote:
Op zondag 25 november 2007 09:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Degene die twijfelt dat de VVD niet sociaal is, is de realiteit kwijt.
Volgens Mark Rutte moet de bijstandsvrouw (die in de bijstand kwam omdat de VVD de duur van de WW zo graag minimaal mogelijk houdt) maar vooral op de VVD stemmen.

Je moet dan wel een eerste klas massochist zijn. Want Rutte heeft de bijstand zo ongeveer gesloopt.

De VVD vind het sociaal om iedereen uit de uitkering te trappen. Ook als mensen bijvoorbeeld ziek in de WAO zitten.
pi_54819767
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Daar wordt idd van oudsher erg mee gespeeld. Je kan cijfer wat dat betreft wel makkelijk naar je hand zetten.
Precies. Zo kun je in een land als NL, waar geen armoede is, ik weet niet hoeveel statistische "armen" creëren.

Relatieve armoede is onzinnig. A. omdat je zo als je de Quote 500 in een ministaatje mikt de nr. 400-500 "arm" is statistisch, en B. omdat het dus onoplosbaar is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54819797
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:34 schreef Empedocles het volgende:
het blijft een eenvoudig te verdedigen stelling dat iedereen die werkt er op vooruit gaat met VVD beleid, en niet met SP of PVDA beleid. dit blijkt alleen al uit het feit dat ze de belastingen willen verlagen, en de uitkeringen willen bevriezen etc.

als je niet bereid bent te werken moet je idd geen VVD gaan stemmen.
Geld weghalen bij de zwaksten om het te brengen bij degenen die het beter hebben. De VVD denkt dat alle mensen in een uitkeringen het gewoon verreken om te werken.

Hoe antisociaal kan je als partij denken?
pi_54819827
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:41 schreef ub40_bboy het volgende:
Triest partijtje dat VVD. Ik snap ook niet waarom zei nog steeds over liberalisme praten.
De vrijheid om voor succes te kiezen. Succes is een keuze. Als je geen succes hebt, dan is het je eigen keuze geweest.

Slimme mensen zijn het bij de VVD.
pi_54819848
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies. Zo kun je in een land als NL, waar geen armoede is, ik weet niet hoeveel statistische "armen" creëren.

Relatieve armoede is onzinnig. A. omdat je zo als je de Quote 500 in een ministaatje mikt de nr. 400-500 "arm" is statistisch, en B. omdat het dus onoplosbaar is.
Ja hallo? Je kan natuurlijk zeggen dat in in Nederland geen armen zijn als je het vergelijk met landen in Africa. JA, zo kan je wel stoppen natuurlijk met het bedrijven van landelijke politiek
pi_54820171
quote:
Op zondag 25 november 2007 09:20 schreef K-Billy het volgende:

De VVD gaat er daarnaast van uit dat rijk worden een keuze is en houdt mijns inziens te weinig rekening met de ongelijke middelen en capaciteiten waarmee mensen worden geboren. Daarnaast vind ik dat ze voorbij gaan aan de toevalligheid waarmee pech iemand kan overkomen en de onmogelijkheid om de gevolgen van het handelen altijd te kunnen voorzien.
Daarom zeg ik dat VVD-ers het inlevingsvermogen hebben van een stuk beton.
quote:
PvdA, GroenLinks en SP drijven dat argument weer veel te ver door. In hun wereldbeeld is de positie waar mensen in terecht komen bijna geheel afhankelijk van de omstandigheden. Of men nou rijk wordt of arm, de omstandigheden zijn de hoofdverantwoordelijke.
Dat valt tegenwoordig wel erg mee. Ook PvdA-ers wijzen tegenwoordig wel vaker op een stuk eigen verantwoordelijkheid.
  zondag 25 november 2007 @ 11:05:50 #65
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_54820181
quote:
Mark Rutte heeft als geen ander zo vaak geroepen dat de VVD juist wel sociaal is. Dat is juist ook reden dat ik dit topic heb geopend om aan te geven dat de VVD misschien alles is, maar behalve sociaal.
Het laatste wat ik ga doen is Mark Rutte verdedigen, temeer omdat wat Rutte zegt niet synoniem is aan het standpunt van de VVD. En nogmaals: hoogstens sociaal liberaal.
quote:
Ik kom er steeds meer achter dat een grote groep VVD-ers als mens niet deugen. Ze dragen enorm bij aan de verharding, verschraling en verkilling van de maatschappij. Ze dragen bij aan een tweedeling die eigenlijk niemand zou moeten willen.
Heel simpel: dat vind jij.
quote:
Mijn grote vraag is eigenlijk: heeft een VVD-adept meer dan gemiddeld trekken van een antisociale trekken? Een ding is wel zeker: de partij trekt veel managers naar zich toe. Onderzoek wijst uit dat onder managers veel psychopaten zitten.
Net zoals de SP veel sociaal zwakkeren naar zich toetrekt. Je doet alsof het vreemd is, inherent aan de VVD maar het gebeurt bij iedere partij. Iedereen stemt voor een groot deel puur uit eigen belang. Het heeft niets met antisociaal te maken. Daarnaast is het is een ideologische kwestie van de verantwoordelijkheid voor het individu bij het individu zelf of bij de samenleving leggen.

pi_54820269
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het laatste wat ik ga doen is Mark Rutte verdedigen, temeer omdat wat Rutte zegt niet synoniem is aan het standpunt van de VVD. En nogmaals: hoogstens sociaal liberaal.
Dan heb je een probleem als partijleider.
quote:
Heel simpel: dat vind jij.
Het is volgens jouw niet waar dat VVD beleid tot verharding van de maatschappij leidt? Zie hun punten die ik in OP heb verwoord.
quote:
Net zoals de SP veel sociaal zwakkeren naar zich toetrekt. Je doet alsof het vreemd is, inherent aan de VVD maar het gebeurt bij iedere partij. Iedereen stemt voor een groot deel puur uit eigen belang. Het heeft niets met antisociaal te maken. Daarnaast is het is een ideologische kwestie van de verantwoordelijkheid voor het individu bij het individu zelf of bij de samenleving leggen.
Op links zitten ook veel welgestelden die niet puur aan zichzelf denken. Je moet daarnaast wel een erge masochist zijn om VVD te stemmen als je tot de zwakkere groep hoort.
pi_54820308
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

Op links zitten meer welgestelden die niet puur aan zichzelf denken. Je moet daarnaast wel een erge masochist zijn om VVd te stemmen als je tot de zwakkere groep hoort.
Juist en de fout die velen maken is dat de VVD er voor hen is, de VVD is er alleen voor miljonairs, Verzekeraars en eigenaars van de grootbanken niet voor Jan Modaal of Piet 1,5 keer Modaal.

Vraag maar aan Zalm, die "werkt" nu bij Lenen.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 25-11-2007 11:24:26 ]
  zondag 25 november 2007 @ 11:16:26 #68
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_54820405
quote:
Dan heb je een probleem als partijleider.
Daar zijn we het in ieder geval eens
quote:
Het is volgens jouw niet waar dat VVD beleid tot verharding van de maatschappij leidt? Zie hun punten die ik in OP heb verwoord.
Ik kan me wel voorstellen dat je beren op de weg ziet wat verharding betreft, maar volgens mij zit verharding niet in beleid maar in zij die het uit voeren en er mee omgaan. Het feit dat iets kan houdt niet in dat het moet (bijv. ontslagregeling). Het is ook maar net waar jij vind dat verharding waar vandaan komt. Je zou ook kunnen stellen: als mensen meer opzichzelf zijn aangewezen dan gaan ze zich, sociaal als mensen zijn, organiseren om zo elkaar te kunnen steunen zonder staatshulp. Dit leidt helemaal niet tot verharding, in tegendeel.
quote:
Op links zitten ook veel welgestelden die niet puur aan zichzelf denken. Je moet daarnaast wel een erge masochist zijn om VVD te stemmen als je tot de zwakkere groep hoort.
Op rechts zitten ook veel minderbedeelden die niet per defintie op de rest willen teren maar hun eigen lot in handen nemen. Wordt een beetje het heen en weer smijten van dogma's zo hè? Trouwens, partijen gaan op meer dingen in dan alleen werkgelegenheid en economie..

pi_54820841
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geld weghalen bij de zwaksten om het te brengen bij degenen die het beter hebben. De VVD denkt dat alle mensen in een uitkeringen het gewoon verreken om te werken.

Hoe antisociaal kan je als partij denken?
Beste EchtGaaf,

so·ci·aal (bn.)
1 geneigd om in groepen te leven
2 betr. hebbend op de menselijke samenleving => maatschappelijk
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend

De VVD is wel een menslievende, humanitaire en medemenselijke partij. De VVD wil mensen, die nog in staat zijn om te werken, maar niet alle kansen hebben benut in hun jeugd, en in de uitkering zitten juist alle opleidingskansen geven die er zijn. Echter realiseert de VVD ook dat het belangrijk is dat mensen ZIN hebben om te werken, en dat het daarom BELANGRIJK is dat de geldverschil tussen lonen en uitkeringen niet TE dicht op elkaar liggen.

Verder wil de VVD dat zwakke allochtonen, mensen die bijvoorbeeld niet ingeburgerd zijn, juist steunen bij hun integratie door hen te wijzen op allerlei taalcursussen e.d. Noem het maar op... Ook wil de VVD dat er wat gebeurt aan de meisjes die slachtoffer worden van allochtone ouders die denken hun barbaarse cultuur (eerwraak, uithuwelijking en lichamelijke mishandeling zijn vaak onderdeel van een cultuur - ook bij niet-islamitische culturen) te kunnen uitoefenen in Nederland.

Ook op het internationaal gebied profileert de VVD zich als een menslievene partij. Van Baalen heeft laatst een motie doorheen gedrukt die stelt dat er gesproken MOET worden over de mensenrechten in China, als de Olympische Spelen plaatsvinden. Die motie kwam niet de SP of PvdA, EchtGaaf.

Er zijn genoeg voorbeelden te geven om aan te tonen dat de VVD nog steeds een partij is voor het volk, en ook voor uitkeringsgerechtigden die schamen voor hun uitkering, en snel aan de slag willen. Ook voor allochtonen die zwak zijn geintegreerd, maar wel proberen een leven en toekomst op te bouwen voor hen en hun kinderen. Ook voor verstandelijk gehandicapten die sowieso aan andermans lot overgelaten wil de VVD een menswaardig leven aanbieden als de taak aan de overheid wordt gegeven.

Jouw openingspost geeft maar aan hoe dogmatisch je denkt, en hoe laag waarschijnlijk jouw intelligentieniveau zal zijn. En verder wil ik bij deze ook aangeven dat ik meer in het rechtvaardigingstheorie geloof van Rawls dan in een samenleving waar iedereen gelijk aan elkaar is, en niet gelijkwaardig.

Met vriendelijke groet,

VVD'er
pi_54821142
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Geld weghalen bij de zwaksten om het te brengen bij degenen die het beter hebben.
Dat gebeurt niet. De VVD stelt slechts voor dat er minder geld wordt weggehaald bij de werkenden/vermogenden... Je moet de zaak niet omdraaien.
pi_54821173
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:11 schreef henkway het volgende:

de VVD is er alleen voor miljonairs, Verzekeraars en eigenaars van de grootbanken
Uh-huh...
pi_54821203
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet. De VVD stelt slechts voor dat er minder geld wordt weggehaald bij de werkenden/vermogenden... Je moet de zaak niet omdraaien.
De VVD is verantwoordelijk voor het desastreuze zorgstelsel met een vaste procentuele inhouding van 6,5 % waarmee iedere concurrentiedrang is weggenomen.
zo zijn er wel wat voorbeelden te noemen waarmee de VVD Jan Modaal probeert uit te mergelen ten voordele van Grote verzekeraars en Banken
pi_54821207
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja hallo? Je kan natuurlijk zeggen dat in in Nederland geen armen zijn als je het vergelijk met landen in Africa.
Dat is nog steeds relatief en ik zei dat relatief onzinnig is, hetgeen jij als de uitkomst je niet uitkomt kennelijk wel met mij eens bent...

Armoede moet je absoluut bekijken. Gewoon een levensstandaard die we willen garanderen. Dat lijkt mij ook veel socialer.
pi_54821335
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:55 schreef henkway het volgende:

De VVD is verantwoordelijk voor het desastreuze zorgstelsel met een vaste procentuele inhouding van 6,5 % waarmee iedere concurrentiedrang is weggenomen.
Om te beginnen bestond die procentuele inhouding ook al bij het ziekenfonds. Ten tweede is die procentuele inhouding een vorm van inkomensafhankelijke bedrage, hetgeen in het voordeel werkt van de lagere inkomens en derhalve niet door de VVD erin gefietst. Ten derde had de VVD geen meerderheid in de kamer dus kan ze niet eens alleen "verantwoordelijk" er voor zijn.

Feiten graag, geen praatjes.
pi_54821393
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 08:55 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Op het punt van werk en verantwoordelijkheid moeten mensen gestimuleerd, zo niet gedwongen worden,
Dat lijkt mij eigenlijk nogal vanzelfsprekend, mensen zijn toch individuen, of niet?
quote:
op het punt van meewerken aan de ondersteuning van zwakkeren geldt echter vrijblijvendheid?

Denk je werkelijk dat mensen automatisch voor onbekenden gaan zorgen, zodra sociale zekerheid wegvalt? En dat er aan elke zwakkere gedacht zal worden?

Nee, maar dat verandert niet dat mensen daar niet toe gedwongen zouden moeten worden. Ik vind een minimaal sociaal vangnet prima, maar meer ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')