Dat is dus niet sociaal althans volgens van dale.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:15 schreef jogy het volgende:
De VVD is hartstikke sociaal voor de eigen doelgroep net als alle politieke partijen zegmaar.
En volgens mijzelf overigens ook, sociale politiek is oog hebbend voor de noodbehoevenden.quote:3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend
Op andermans kosten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:19 schreef thettes het volgende:
sociale politiek is oog hebbend voor de noodbehoevenden.
Van Dale was dan ook maar een raar mannetjequote:Op vrijdag 23 november 2007 22:19 schreef thettes het volgende:
[..]
Dat is dus niet sociaal althans volgens van dale.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:24 schreef henkway het volgende:
vrijlaten van de huren betekend moord voor grote groepen in de samenleving en handhaven van de aftopping van de WOZ voor woningen boven de 1.000.000![]()
Ook het afschaffen van de dividendbelasting was je vergeten
Wat ik helemaal schandalig vind is het oppoetsen van cijfers. Op het CBS zijn bijvoorbeeld grafiekjes te vinden dat de stap van 100-105% van de lage inkomensgrens (armoede maat) het aantal mensen wat daaronder valt dan ontzettend omhoog schiet. Dan schiet het opeens van 600000 naar 850000 terwijl de stappen 95-100, 105-110 etc. veel minder 'stijl' zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]het is teveel om alles op te noemen. Het is gewoon te erg.
Daar wordt idd van oudsher erg mee gespeeld. Je kan cijfer wat dat betreft wel makkelijk naar je hand zetten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat ik helemaal schandalig vind is het oppoetsen van cijfers. Op het CBS zijn bijvoorbeeld grafiekjes te vinden dat de stap van 100-105% van de lage inkomensgrens (armoede maat) het aantal mensen wat daaronder valt dan ontzettend omhoog schiet. Dan schiet het opeens van 600000 naar 850000 terwijl de stappen 95-100, 105-110 etc. veel minder 'stijl' zijn.
Dus als je de armoedegrens 5% naar boven schuift heb je 150000 meer armen terwijl als je hem omlaag schroeft je dan 'slechts' circa 50000 minder armen hebt.
Het zijn dit soort feiten EchtGaaf waarmee je je betoog moet onderbouwenJe kunt het fantastisch vertellen
![]()
Niet schokkend, ik wist het allangquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:45 schreef Klopkoek het volgende:
Standpunt over inkomensverschillen naar leeftijd en opleidingsniveau, 2006
[ afbeelding ]
Schokkend
Zeker. Laten we dat aub zo houden. Het gaat goed met de VVD in de peiling: weer 1 zetel eraf bij NOVA: nu goed voor 13 zetels!quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:45 schreef sneakypete het volgende:
De VVD zit niet in de regering waar maak je je druk om?
Je wist het allang? Waar merk je dat dan aan?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet schokkend, ik wist het allangMaar bedankt, je plaatjes zijn erg welkom
![]()
Laten we hopen dat ze een lot als D66 ondergaan, want sympathie voor directeuren van verzekeraars die zelf op papier in Dubai wonen en uberhaupt geen Loonbelasting betalen is te erg voor woorden.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. Laten we dat aub zo houden. Het gaat goed met de VVD in de peiling: weer 1 zetel eraf bij NOVA: nu goed voor 13 zetels!![]()
Ga zo door VVD!![]()
ik ook niet, niemand eigenlijkquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:01 schreef Copycat het volgende:
Ik heb de VVD nooit sociaal durven noemen.
Dat hoger opgeleiden voor groter verschillen zijn lijkt me evident. Opportunisme is de mens nl niet zo vreemd. En jongeren zijn meer individualistisch dan ouderen..... Ze denken meer aan zichzelf en hebben minder met solidariteitquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je wist het allang? Waar merk je dat dan aan?
Inderdaad. Alleen de Wet van Behoud van Ellende lijkt van toepassing: als de VVD daalt dan stijgt de PVV weerquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze een lot als D66 ondergaan, want sympathie voor directeuren van verzekeraars die zelf op papier in Dubai wonen en uberhaupt geen Loonbelasting betalen is te erg voor woorden.
Klopt. Elke jaar stijgen de kosten fors totdat straks grote groepen de absurde premies niet meer kunnne ophoesten. Nu zo'n 600.000 mensen die een betalingsachterstand hebben. Door dit kutsysteem, het asociale paradepaardje van Hans Hoogervorst.quote:Dit vreselijk zorgstelsel is een van hun ellendige zaken
Als je daar geen inhoud inziet, dan kan je hier beter wegblijven.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:06 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Net alsof er inhoud in de starters post zit
Het zal de VVD prima uitkomenquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is ook al zo'n goed voorbeeld van een zelf-gecreerde statistiek: de armoede neemt toe en dus gaan de lager opgeleiden meer en harder werken. Gevolg is dat de arbeidsparticipatie stijgt en het kabinet kan zeggen 'kijk eens wat we bereikt hebben!'
[ afbeelding ]
En de hoger opgeleiden zijn minder gaan werken zoals je kunt zien.
Fijn dat jij zo kortzichtig ben...je OP bestaat echt alleen maar uit jouw mening, 0,0 op feiten gebaseerd. Hoe wil je daar in godsnaam nuttige reacties op krijgen van iemand met een andere visie? Dit is gewoon kansloos bashen op iets waar jij niet achterstaat...quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je daar geen inhoud inziet, dan kan je hier beter wegblijven.Maar je repliek mag er wederom zijn hoor.
![]()
![]()
Das fijn voor je. Ga je nu buiten spelen?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Fijn dat jij zo kortzichtig ben...je OP bestaat echt alleen maar uit jouw mening, 0,0 op feiten gebaseerd. Hoe wil je daar in godsnaam nuttige reacties op krijgen van iemand met een andere visie? Dit is gewoon kansloos bashen op iets waar jij niet achterstaat...
Zoals ik al zei, kansloos
Teveel moeilijke woorden voor je?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Das fijn voor je. Ga je nu buiten spelen?
Bron?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:13 schreef henkway het volgende:
Dom zijn de modalen en twee keer modalen die het maffiose corrupte van de VVD niet zien
Toch knap dat jij dat meteen ziet!quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
Met dank aan 25 jaar VVD in de regering.
Moet ik ook een plaatje van de koopkrachtontwikkeling posten? En dan laten zien wie vooruit ging en wie niet? Wie harder moest gaan werken en wie niet?quote:
Zoek maar plaatjes wat je wilt jochie, maar dan moet nog proberen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen...het is puur speculatie om iets dergelijks volledig (uberhaupt) op de VVD af te schuiven...quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Moet ik ook een plaatje van de koopkrachtontwikkeling posten? En dan laten zien wie vooruit ging en wie niet? Wie harder moest gaan werken en wie niet?
Helemaal hard maken kun je het niet maar het is nog altijd beter dan loze kreten roepen als 'met de PvdA in de regering gaan we potverteren!!!!1111'quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:30 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Zoek maar plaatjes wat je wilt jochie, maar dan moet nog proberen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen...het is puur speculatie om iets dergelijks volledig (uberhaupt) op de VVD af te schuiven...
Je ziet mij nergens zulke loze kreten neerzetten hoor...jij (en natuurlijk EchtGaafquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Helemaal hard maken kun je het niet maar het is nog altijd beter dan loze kreten roepen als 'met de PvdA in de regering gaan we potverteren!!!!1111'
Weuw, jij kan goed discussiëren!quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:16 schreef beerten het volgende:
Jezus wat een gelul. Heb je nog meer vooroordelen en linkse propaganda?
Waarom vind je dit schokkend?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:45 schreef Klopkoek het volgende:
Standpunt over inkomensverschillen naar leeftijd en opleidingsniveau, 2006
[ afbeelding ]
Schokkend
Op het punt van werk en verantwoordelijkheid moeten mensen gestimuleerd, zo niet gedwongen worden, op het punt van meewerken aan de ondersteuning van zwakkeren geldt echter vrijblijvendheid?quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat ben jij een ontzettende jankerd EchtGaaf... Moet iedereen dan sociaal zijn omdat jij dat vindt? Wat is er mis met vrijwillige solidariteit?
Dat is inderdaad de theorie. Een andere theorie zegt dat teveel armoede leidt tot gebrek aan ambitie, lage consumptie en hoge criminaliteit. De VVD gebruikt vaak theorie A om haar kostenbesparende maatregelen te rechtvaardigen, de PvdA en GroenLinks gebruiken vaak theorie B om hun 'geldverslindende' maatregelen te rechtvaardigen. Beide theorieën laten zich daarvoor een oneindig aantal keren lenen en beide kanten blijven elkaar ervan beschuldigen naïef te zijn en de theorie van de ander niet te begrijpen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:24 schreef DtchDopey het volgende:
Om het nog maar eens uit te leggen: Het idee is met deze maatregelen het welvaarts niveau in NL op een hoog niveau te houden en zodoende dat iedereen daarvan profiteert (sociaal dus!). Stelling van de VVD is dat als we deze maatregelen niet nemen het algehele welvaartsniveau in NL omlaag gaat en we dus helemaal geen sociale voorzieningen meer kunnen inzetten. Aldus de theorie.
Nee, ik probeer met topic er achter te komen waarom iemand de VVD aanhangt zonder een gewetensprobleem te krijgen.quote:Op zondag 25 november 2007 10:11 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind eigenlijk we
l dat je jezelf hier terkot doet Echtgaaf. Je opent best leuke topics maar dit is -zoals anderen ook al zeiden- simpelweg bashen. Alleen de TT is al een enorme retorische vraag. Het zelfde zou zijn door een topic te openen genaamd: "Zijn er nog mensen die de SP liberaal durfen te noemen?" om vervolgens al het beleid dat SP de afgeopen jaren heeft voorgesteld langs een liberale meetlat te leggen. Dat wordt net zo'n soort feestje als dit topic.
Mark Rutte heeft als geen ander zo vaak geroepen dat de VVD juist wel sociaal is. Dat is juist ook reden dat ik dit topic heb geopend om aan te geven dat de VVD misschien alles is, maar behalve sociaal.quote:En dat terwijl jij ook donders goed weet dat de VVD nooit sociaal (in de politieke zin van het woord) is geweest en zich ook nooit zo geprofileerd heeft. Hoogstens Sociaal-Liberaal. Dus waarom zouden mensen de VVD überhaupt sociaal wíllen noemen?
Ik kom er steeds meer achter dat een grote groep VVD-ers als mens niet deugen. Ze dragen enorm bij aan de verharding, verschraling en verkilling van de maatschappij. Ze dragen bij aan een tweedeling die eigenlijk niemand zou moeten willen.quote:Zoals K-Billy ook al aangeeft: het gaat hier om theorie. In dit geval de twee fundamentele politiek-filosofische theoriën. Daar ga je niet uit komen. Daar hoef je het ook niet mee eens te zijn. En tjah, dan kún zo'n topic openen om je ongerief te spuien... Het blijft echter zinloos.
Typische VVD reactie: mensen niet in hun waarde laten.quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat ben jij een ntzettende jankerd EchtGaaf...
Moet iedereen maar zelf weten, niet voor niets vind ik de meeste VVD-ers walgelijke personen. Omdat ze koud en egoisitisch zijn. En een harde maatschappij voorstaan.quote:Moet iedereen dan sociaal zijn omdat jij dat vindt?
Bij VVD-ers?quote:Wat is er mis met vrijwillige solidariteit?
Volgens Mark Rutte moet de bijstandsvrouw (die in de bijstand kwam omdat de VVD de duur van de WW zo graag minimaal mogelijk houdt) maar vooral op de VVD stemmen.quote:Op zondag 25 november 2007 09:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Degene die twijfelt dat de VVD niet sociaal is, is de realiteit kwijt.
Precies. Zo kun je in een land als NL, waar geen armoede is, ik weet niet hoeveel statistische "armen" creëren.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Daar wordt idd van oudsher erg mee gespeeld. Je kan cijfer wat dat betreft wel makkelijk naar je hand zetten.![]()
Geld weghalen bij de zwaksten om het te brengen bij degenen die het beter hebben. De VVD denkt dat alle mensen in een uitkeringen het gewoon verreken om te werken.quote:Op zondag 25 november 2007 10:34 schreef Empedocles het volgende:
het blijft een eenvoudig te verdedigen stelling dat iedereen die werkt er op vooruit gaat met VVD beleid, en niet met SP of PVDA beleid. dit blijkt alleen al uit het feit dat ze de belastingen willen verlagen, en de uitkeringen willen bevriezen etc.
als je niet bereid bent te werken moet je idd geen VVD gaan stemmen.
De vrijheid om voor succes te kiezen. Succes is een keuze.quote:Op zondag 25 november 2007 10:41 schreef ub40_bboy het volgende:
Triest partijtje dat VVD. Ik snap ook niet waarom zei nog steeds over liberalisme praten.
Ja hallo? Je kan natuurlijk zeggen dat in in Nederland geen armen zijn als je het vergelijk met landen in Africa. JA, zo kan je wel stoppen natuurlijk met het bedrijven van landelijke politiekquote:Op zondag 25 november 2007 10:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Zo kun je in een land als NL, waar geen armoede is, ik weet niet hoeveel statistische "armen" creëren.
Relatieve armoede is onzinnig. A. omdat je zo als je de Quote 500 in een ministaatje mikt de nr. 400-500 "arm" is statistisch, en B. omdat het dus onoplosbaar is.
Daarom zeg ik dat VVD-ers het inlevingsvermogen hebben van een stuk beton.quote:Op zondag 25 november 2007 09:20 schreef K-Billy het volgende:
De VVD gaat er daarnaast van uit dat rijk worden een keuze is en houdt mijns inziens te weinig rekening met de ongelijke middelen en capaciteiten waarmee mensen worden geboren. Daarnaast vind ik dat ze voorbij gaan aan de toevalligheid waarmee pech iemand kan overkomen en de onmogelijkheid om de gevolgen van het handelen altijd te kunnen voorzien.
Dat valt tegenwoordig wel erg mee. Ook PvdA-ers wijzen tegenwoordig wel vaker op een stuk eigen verantwoordelijkheid.quote:PvdA, GroenLinks en SP drijven dat argument weer veel te ver door. In hun wereldbeeld is de positie waar mensen in terecht komen bijna geheel afhankelijk van de omstandigheden. Of men nou rijk wordt of arm, de omstandigheden zijn de hoofdverantwoordelijke.
Het laatste wat ik ga doen is Mark Rutte verdedigen, temeer omdat wat Rutte zegt niet synoniem is aan het standpunt van de VVD. En nogmaals: hoogstens sociaal liberaal.quote:Mark Rutte heeft als geen ander zo vaak geroepen dat de VVD juist wel sociaal is. Dat is juist ook reden dat ik dit topic heb geopend om aan te geven dat de VVD misschien alles is, maar behalve sociaal.
Heel simpel: dat vind jij.quote:Ik kom er steeds meer achter dat een grote groep VVD-ers als mens niet deugen. Ze dragen enorm bij aan de verharding, verschraling en verkilling van de maatschappij. Ze dragen bij aan een tweedeling die eigenlijk niemand zou moeten willen.
Net zoals de SP veel sociaal zwakkeren naar zich toetrekt. Je doet alsof het vreemd is, inherent aan de VVD maar het gebeurt bij iedere partij. Iedereen stemt voor een groot deel puur uit eigen belang. Het heeft niets met antisociaal te maken. Daarnaast is het is een ideologische kwestie van de verantwoordelijkheid voor het individu bij het individu zelf of bij de samenleving leggen.quote:Mijn grote vraag is eigenlijk: heeft een VVD-adept meer dan gemiddeld trekken van een antisociale trekken? Een ding is wel zeker: de partij trekt veel managers naar zich toe. Onderzoek wijst uit dat onder managers veel psychopaten zitten.![]()
Dan heb je een probleem als partijleider.quote:Op zondag 25 november 2007 11:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het laatste wat ik ga doen is Mark Rutte verdedigen, temeer omdat wat Rutte zegt niet synoniem is aan het standpunt van de VVD. En nogmaals: hoogstens sociaal liberaal.
Het is volgens jouw niet waar dat VVD beleid tot verharding van de maatschappij leidt? Zie hun punten die ik in OP heb verwoord.quote:Heel simpel: dat vind jij.
Op links zitten ook veel welgestelden die niet puur aan zichzelf denken. Je moet daarnaast wel een erge masochist zijn om VVD te stemmen als je tot de zwakkere groep hoort.quote:Net zoals de SP veel sociaal zwakkeren naar zich toetrekt. Je doet alsof het vreemd is, inherent aan de VVD maar het gebeurt bij iedere partij. Iedereen stemt voor een groot deel puur uit eigen belang. Het heeft niets met antisociaal te maken. Daarnaast is het is een ideologische kwestie van de verantwoordelijkheid voor het individu bij het individu zelf of bij de samenleving leggen.
Juist en de fout die velen maken is dat de VVD er voor hen is, de VVD is er alleen voor miljonairs, Verzekeraars en eigenaars van de grootbanken niet voor Jan Modaal of Piet 1,5 keer Modaal.quote:Op zondag 25 november 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Op links zitten meer welgestelden die niet puur aan zichzelf denken. Je moet daarnaast wel een erge masochist zijn om VVd te stemmen als je tot de zwakkere groep hoort.
Daar zijn we het in ieder geval eensquote:Dan heb je een probleem als partijleider.![]()
Ik kan me wel voorstellen dat je beren op de weg ziet wat verharding betreft, maar volgens mij zit verharding niet in beleid maar in zij die het uit voeren en er mee omgaan. Het feit dat iets kan houdt niet in dat het moet (bijv. ontslagregeling). Het is ook maar net waar jij vind dat verharding waar vandaan komt. Je zou ook kunnen stellen: als mensen meer opzichzelf zijn aangewezen dan gaan ze zich, sociaal als mensen zijn, organiseren om zo elkaar te kunnen steunen zonder staatshulp. Dit leidt helemaal niet tot verharding, in tegendeel.quote:Het is volgens jouw niet waar dat VVD beleid tot verharding van de maatschappij leidt? Zie hun punten die ik in OP heb verwoord.
Op rechts zitten ook veel minderbedeelden die niet per defintie op de rest willen teren maar hun eigen lot in handen nemen. Wordt een beetje het heen en weer smijten van dogma's zo hè? Trouwens, partijen gaan op meer dingen in dan alleen werkgelegenheid en economie..quote:Op links zitten ook veel welgestelden die niet puur aan zichzelf denken. Je moet daarnaast wel een erge masochist zijn om VVD te stemmen als je tot de zwakkere groep hoort.
Beste EchtGaaf,quote:Op zondag 25 november 2007 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geld weghalen bij de zwaksten om het te brengen bij degenen die het beter hebben. De VVD denkt dat alle mensen in een uitkeringen het gewoon verreken om te werken.
Hoe antisociaal kan je als partij denken?
Dat gebeurt niet. De VVD stelt slechts voor dat er minder geld wordt weggehaald bij de werkenden/vermogenden... Je moet de zaak niet omdraaien.quote:Op zondag 25 november 2007 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Geld weghalen bij de zwaksten om het te brengen bij degenen die het beter hebben.
Uh-huh...quote:Op zondag 25 november 2007 11:11 schreef henkway het volgende:
de VVD is er alleen voor miljonairs, Verzekeraars en eigenaars van de grootbanken
De VVD is verantwoordelijk voor het desastreuze zorgstelsel met een vaste procentuele inhouding van 6,5 % waarmee iedere concurrentiedrang is weggenomen.quote:Op zondag 25 november 2007 11:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet. De VVD stelt slechts voor dat er minder geld wordt weggehaald bij de werkenden/vermogenden... Je moet de zaak niet omdraaien.
Dat is nog steeds relatief en ik zei dat relatief onzinnig is, hetgeen jij als de uitkomst je niet uitkomt kennelijk wel met mij eens bent...quote:Op zondag 25 november 2007 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja hallo? Je kan natuurlijk zeggen dat in in Nederland geen armen zijn als je het vergelijk met landen in Africa.
Om te beginnen bestond die procentuele inhouding ook al bij het ziekenfonds. Ten tweede is die procentuele inhouding een vorm van inkomensafhankelijke bedrage, hetgeen in het voordeel werkt van de lagere inkomens en derhalve niet door de VVD erin gefietst. Ten derde had de VVD geen meerderheid in de kamer dus kan ze niet eens alleen "verantwoordelijk" er voor zijn.quote:Op zondag 25 november 2007 11:55 schreef henkway het volgende:
De VVD is verantwoordelijk voor het desastreuze zorgstelsel met een vaste procentuele inhouding van 6,5 % waarmee iedere concurrentiedrang is weggenomen.
Dat lijkt mij eigenlijk nogal vanzelfsprekend, mensen zijn toch individuen, of niet?quote:Op zaterdag 24 november 2007 08:55 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Op het punt van werk en verantwoordelijkheid moeten mensen gestimuleerd, zo niet gedwongen worden,
quote:op het punt van meewerken aan de ondersteuning van zwakkeren geldt echter vrijblijvendheid?
Denk je werkelijk dat mensen automatisch voor onbekenden gaan zorgen, zodra sociale zekerheid wegvalt? En dat er aan elke zwakkere gedacht zal worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |