Ik wist dat deze reactie zou komen. Mensen ik haat sporten! (op virtua tennis na dan haha). Geen optie dus.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:33 schreef L0we het volgende:
ga sporten! Groepssport ofzo, dan kom je vanzelf mensen tegen
en dit...quote:Vrienden heb ik eigenlijk niet
Strookt niet met elkaar.quote:Ben van nature best wel een sociaal en ondernemend persoon dus snap niet hoe dat dan bij andere mensen gaat?
Jammer dat je het al bij voorbaat afwijst! Ik deed vroeger ook weinig aan sport (vond er niks aan), maar nu ik twee keer in de week fitness voel ik me echt stukken beter. Het wordt een positieve cirkel, je voelt je actiever en gaat meer dingen doen, die weer leiden tot nieuwe activiteit. Je moet die negatieve cirkel waar je nu in zit proberen te doorbrekenquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:34 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Ik wist dat deze reactie zou komen. Mensen ik haat sporten! (op virtua tennis na dan haha). Geen optie dus.
Klinkt als een normaal maatschappelijk leven in Nederland.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:31 schreef henkzijlstra het volgende:
Elke dag om 9u beginnen met werken tot 6u. Daarna de hele avond op mijn kamer zitten waar ik wat tv-kijk en wat computer. Daarna naar bed en dan begint het weer van voren af aan.
In het weekend gebeurt er ook niet echt iets speciaals. Meestal slaap ik lang uit en verdoe de rest van de dag met gamen (xbox 360 en playstation 3).
Of hij gaat gewoon wat nuttigs doen, dat kan natuurlijk ook....quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ow ja, als dit serieus aan je knaagt zou je misschien even kunnen overwegen om langs je huisarts te gaan voor een gesprek, want het komt op me over als een beginnende depressie. Het kan zijn dat hij/zij je ant-depressiva voorschrijft, maar persoonlijk ben ik daar niet zo fan van. Wellicht is het beter als hij je even doorverwijst naar iemand van het voormalige RIAGG voor een gesprekje.
.
Meen je dit?quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
Ik weet niet ... het klinkt allemaal zo simpel maar dat is het niet. Ik ben meestal gewoon te lui om iets te gaan ondernemen met andere mensen. Liever ga ik wat gamen, zo gaat de dag ook snel voorbij. Heb een tijdje de sims gespeeld om te kijken hoe een socialer leven er dan uit zou zien. Maar bij nader inzien toch niets voor mij .
Wow dat stukje had ik even over het hoofd gezien,..quote:
quote:
Hmm, misschien moet ik dan toch even mijn wereldbeeld bijstellen. Gelukkig is de Sims een perfecte afspiegeling van de echte wereld.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Uuuuh ... ja? Misschien raar voor jouw?
Whaha,..quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:21 schreef boskameel het volgende:
[..]
Hmm, misschien moet ik dan toch even mijn wereldbeeld bijstellen. Gelukkig is de Sims een perfecte afspiegeling van de echte wereld.
filmavondquote:Op vrijdag 23 november 2007 16:24 schreef Ferdie88 het volgende:
Koop World of Warcraft, dan heb je gelijk geen tijd meer om hier te posten
Maar ff serieus, ik was 2 jaar geleden ook zo totdat een vriend van werk me meenam naar zn uitgaans dingetje en me voorstelde aan zijn vrienden. Sindsdien heb ik een vaste vriendengroep waar ik vaak dingen mee doe (morgen bv filmavondje). En nu ik erover na denk zijn hun eigenlijk ook wel t doel in mn leven.
Wat ben ik blij dat ik niet jouw als vriend heb trouwens, met zo'n bizarre instelling. "kvind het beetje jammer dat mn vriend nikes draag, daarom ga ik liever niet met hem over straat", zal die vriend ook lekker vinden om te horen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Heb zonet een oude klasgenoot van me gemaild. Misschien dat we kunnen afspreken om een keer iets te gaan doen ergens. Zo ben ik inderdaad onder de mensen dan. Het enige probleempje is dat hij gothic is. Schaam me dan een klein beetje in het openbaar met hem (verder wel een goeie gast hoor).
Dan is het toch simpel? Je bent te lui en het antwoord is geef jezelf een schop onder je hol.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
Ik weet niet ... het klinkt allemaal zo simpel maar dat is het niet. Ik ben meestal gewoon te lui om iets te gaan ondernemen met andere mensen.
Als gamen je zo veel voldoening zou geven, had je dit topic niet geopend he.quote:Liever ga ik wat gamen, zo gaat de dag ook snel voorbij.
quote:Heb een tijdje de sims gespeeld om te kijken hoe een socialer leven er dan uit zou zien.
Bier, Tenacious D and the Pick of Destiny, mischien een joint + vrienden aanwezig = leuke avond.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:26 schreef het.ismij het volgende:
[..]
filmavondzwik pillen,.. grote spiegel op tafel,. kilotje wiet,
en chillen maar.![]()
Als het snel voorbij gaan van de dag je doel is, dan zou je juist vrienden moeten maken!quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
Liever ga ik wat gamen, zo gaat de dag ook snel voorbij.
Denk eerder dat TS bang is om in het diepe te springen en uit gemakszucht vasthoudt aan hoe het nu is.quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:01 schreef jesselyn het volgende:
Je spreekt elkaar geregeld tegen. Je hebt geen vrienden of doel in je leven. Dit wil je wel graag (anders plaats je hier geen topic).. Maar toch zeg je dat je erg tevreden bent met je leventje zo.
Als het echt simpel was, zou TS geen topic hierover geopend hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:35 schreef Xennia het volgende:
Dan is het toch simpel? Je bent te lui en het antwoord is geef jezelf een schop onder je hol.
Jawel hoor, dat is het product van de consumptiemaatschappij. Verwachten dat je een pasklare oplossing komt aanwaaien zonder inspanning waarna je nog lang en gelukkig zult leven.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:13 schreef katerwater het volgende:
Als het echt simpel was, zou TS geen topic hierover geopend hebben.
Nou, een forum is ook een plaats waar snelle tips worden doorgegeven. Hopelijk beseft TS dat een pasklare oplossing bij eenzaamheid niet zomaar komt aanwaaien.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:22 schreef Xennia het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat is het product van de consumptiemaatschappij. Verwachten dat je een pasklare oplossing komt aanwaaien zonder inspanning waarna je nog lang en gelukkig zult leven.
Klinkt alsof je helemaal bent vastgeroest in een heel troosteloos en bestaanquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:31 schreef henkzijlstra het volgende:
Beste mensen,
Na al langere tijd meegelezen te hebben op dit forum toch maar bedacht om zelf s iets te gaan posten. Misschien hebbe jullie tips voor mijn probleem, anders is het tenminste fijn voor mij om mijn hart even te kunnen luchten.
Ik ben 21 en sinds een paar maanden werkzaam bij een kantoor in een stad bij ons in de buurt. Nou ik klaar ben met school en ben begonnen met werken heb ik niet echt een doel in me leven. Elke dag om 9u beginnen met werken tot 6u. Daarna de hele avond op mijn kamer zitten waar ik wat tv-kijk en wat computer. Daarna naar bed en dan begint het weer van voren af aan.
In het weekend gebeurt er ook niet echt iets speciaals. Meestal slaap ik lang uit en verdoe de rest van de dag met gamen (xbox 360 en playstation 3).
Vrienden heb ik eigenlijk niet, alleen de mensen die ik ken van me werk en de mensen die ik van internet en xbox live ken. Ik ga dus ook nooit uit. Ook niet veel behoefte aan eigenlijk.
De laatste tijd voel ik me nutteloos. Ik kom zo niet echt verder in me leven. Mijn ouders zeggen vaak dat ik iets moet gaan doen en zien me denk ik graag op mijn eigen gaan wonen. Maar wat moet ik dan doen? Wassen en koken en poetsen hoef ik nu niet te doen, dus dat is wel relaxed zo...![]()
Iemand misschien tips om mijn leven wat meer inhoud te geven? Ben van nature best wel een sociaal en ondernemend persoon dus snap niet hoe dat dan bij andere mensen gaat?
Thanx for advice.
Henk a.k.a. TheKiller007 (voeg me maar toe op xbox live als je wilt/durft)
Wat een goed idee!quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:01 schreef Knoekie het volgende:
Je bent ondernemend zeg je!
Begin dan zelf een bedrijf.
![]()
quote:Op zaterdag 24 november 2007 02:16 schreef Vandaag... het volgende:
ik vind het een beetje vreemd dat als TS zegt dat hij een doel mist in zijn leven, bijna iedereen aankomt met sociale contacten. Je kan genoeg sociale contacten hebben en nog steeds het gevoel hebben dat je leven weinig vervulling geeft.
Niet iedereen wordt gelukkig van hetzelfde. Ik ken genoeg mensen die diepongelukkig in de bush in verweggistan stonden omdat er zo´n beeld is dat reizen echt heel gaaf is en je leven verandert. Of zichzelf afvragen na een avond in de kroeg: leuke avond gehad, daar niet van, maar is dit het?
Een doel kan ook gaan over iets meer dan verstrooiing zoeken in avondjes uit of gezelligheid. Maar dat je wanneer je 80 bent kan zeggen, ik heb wat gedaan met mijn interesses en capaciteiten.
En dat kan pas als je weet waar je enthousiast over wordt, waar je hart ligt. En dat kan voor de een bij vrienden of reizen liggen en voor de ander bij schaken of vissen. Wat vond je als kind leuk? Dat is vaak een goede aanwijzing om erachter te komen waar je blij van wordt.
Wordt je bijvoorbeeld helemaal enthousiast van films? Kijk of je er iets mee kan. Heb je niet de mogelijkheden om Steven Spielberg te worden? Misschien kan je wel vrijwilliger worden bij het lokale filmhuis. Ik noem maar wat. Als je zo´n passie maar integreert in je leven.
quote:Ik ken genoeg mensen die diepongelukkig in de bush in verweggistan stonden
goede bijdragequote:Op zaterdag 24 november 2007 02:25 schreef Buschetta het volgende:
[..]
[..]
![]()
suffe mensen ken je dan als ze niet zo'n ervaring op waarde weten te schatten....
Vroeger bestond mijn leven enkel uit Lego en Nintendo.quote:Op zaterdag 24 november 2007 02:16 schreef Vandaag... het volgende:
Wat vond je als kind leuk? Dat is vaak een goede aanwijzing om erachter te komen waar je blij van wordt.
Waarom zou je? Je loopt toch niet het risico door vrienden met hem gezien te worden?quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Heb zonet een oude klasgenoot van me gemaild. Misschien dat we kunnen afspreken om een keer iets te gaan doen ergens. Zo ben ik inderdaad onder de mensen dan. Het enige probleempje is dat hij gothic is. Schaam me dan een klein beetje in het openbaar met hem (verder wel een goeie gast hoor).
Er is niks mis met een vuilnisman!quote:Op zondag 25 november 2007 22:47 schreef Pieter_1978 het volgende:
Ik herken het wel n beetje. K zit zelfs ook vast,weet niet echt wat k moet doen. Ik heb een tijd wat psychische problemen gehad die zijn nou onder controle maar k heb mijn leven niet echt op de rails. Ik werk als vuilnisman en heb geen opleiding. Mijn verleden schrikt veel vrouwen af. Het verzwijgen mag ik niet van mijn begeleider maar ik vraag me serieus af of ik dat niet beter kan doen. @ topicstarter: ik zou gewoon wat naar de kroeg gaan.
succesquote:Op maandag 26 november 2007 12:18 schreef henkzijlstra het volgende:
Dit weekend ook niet veel gedaan. Misschien voel ik me nu wat nuttelozer omdat het zon slecht weer is? Ga mezelf vanmiddag tenminste wel inschrijven bij een verhuurkantoor. Misschien kan ik ergens een appartment ofzo huren. Thuos houd ik het ook niet echt veel langer uit denk ik.
Nadat ik wat rond heb gekeken op internet denk ik dat het hier zo een half jaartje duurt voordat ik iets heb. Valt wel mee dus.quote:Op maandag 26 november 2007 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
successociale verhuur doe je ongeveer 5 jaar over om aan een huis te komen
heerlijk, mensen die aan de toekomst denken enzo![]()
ligt eraan waar je woont hequote:Op maandag 26 november 2007 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
successociale verhuur doe je ongeveer 5 jaar over om aan een huis te komen
heerlijk, mensen die aan de toekomst denken enzo![]()
Als je daar te lang moet wachten zou ik kijken in de particuliere sector. Wel is dat veel duurder natuurlijk.quote:Op maandag 26 november 2007 12:37 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Nadat ik wat rond heb gekeken op internet denk ik dat het hier zo een half jaartje duurt voordat ik iets heb. Valt wel mee dus.
Je laat gewoon jezelf het huis uit trappen,.. zorgt dat er een zwangere chick in de buurt is en klaar.quote:Op maandag 26 november 2007 12:47 schreef motorbloempje het volgende:
het is overal in nederland kut, via de sociale woningbouw. en ik kan het weten, want ik werk er![]()
en urgentie regelen is juist weer moeilijker geworden.. en TS maakt geen kans op urgentieeerder kans op een plekje in een debielen-commune
Dit klinkt voor mij erg herkenbaar. Ik zit eigenlijk in net zo'n zelfde situatie. 'Het leven kan mooi zijn, mits je maar geluk hebt', zeg ik altijd maar.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:31 schreef henkzijlstra het volgende:
Beste mensen,
Na al langere tijd meegelezen te hebben op dit forum toch maar bedacht om zelf s iets te gaan posten. Misschien hebbe jullie tips voor mijn probleem, anders is het tenminste fijn voor mij om mijn hart even te kunnen luchten.
Ik ben 21 en sinds een paar maanden werkzaam bij een kantoor in een stad bij ons in de buurt. Nou ik klaar ben met school en ben begonnen met werken heb ik niet echt een doel in me leven. Elke dag om 9u beginnen met werken tot 6u. Daarna de hele avond op mijn kamer zitten waar ik wat tv-kijk en wat computer. Daarna naar bed en dan begint het weer van voren af aan.
Vrienden heb ik eigenlijk niet, alleen de mensen die ik ken van me werk en de mensen die ik van internet en xbox live ken. Ik ga dus ook nooit uit. Ook niet veel behoefte aan eigenlijk.
De laatste tijd voel ik me nutteloos. Ik kom zo niet echt verder in me leven. Mijn ouders zeggen vaak dat ik iets moet gaan doen en zien me denk ik graag op mijn eigen gaan wonen. Maar wat moet ik dan doen? Wassen en koken en poetsen hoef ik nu niet te doen, dus dat is wel relaxed zo...![]()
Iemand misschien tips om mijn leven wat meer inhoud te geven? Ben van nature best wel een sociaal en ondernemend persoon dus snap niet hoe dat dan bij andere mensen gaat?
Thanx for advice.
Henk a.k.a. TheKiller007 (voeg me maar toe op xbox live als je wilt/durft)
"het elven is zoals je het er zelf naar maakt"quote:Op maandag 26 november 2007 15:58 schreef StilteStilte het volgende:
'Het leven kan mooi zijn, mits je maar geluk hebt', zeg ik altijd maar.
Inderdaad, van practisch elk probleem ben je zelf de oorzaak. ( En dan heb ik het natuulijk niet over ziektes enzo )quote:Op maandag 26 november 2007 16:26 schreef het.ismij het volgende:
[..]
"het elven is zoals je het er zelf naar maakt"
Al die mensen die zielig lopen te doen terwijl ze zelf het probleem zjin.
precies,.. en zelfs al is je gezondheid niet 100% dan nog kan je aan bovengenoemde iets doen!quote:Op maandag 26 november 2007 16:46 schreef StonedKinG het volgende:
Oorzaak: lijkt me duidelijk. Het is maar net wat je er van maakt, je hebt je hele leven zelf in de hand, met uitzondering van het meest waardevolle: goede gezondheid.
Misschien moeten jij en Henk maar samen op stap gaan.quote:Op maandag 26 november 2007 15:58 schreef StilteStilte het volgende:
[..]
Dit klinkt voor mij erg herkenbaar. Ik zit eigenlijk in net zo'n zelfde situatie. 'Het leven kan mooi zijn, mits je maar geluk hebt', zeg ik altijd maar.
Maar zeker niet met je tanden bloot, dat stoot juist af.quote:Op maandag 26 november 2007 23:30 schreef Yel het volgende:
En loop rond met een kleine glimlach. zo ben je makkelijk benaderbaar.
Dat geluk heb je ook, het wordt alleen onderdrukt door je eigen ego die vol zit met doctrines en leugens over hoe men geluk zou moeten vinden in het leven.quote:Op maandag 26 november 2007 15:58 schreef StilteStilte het volgende:
[..]
Dit klinkt voor mij erg herkenbaar. Ik zit eigenlijk in net zo'n zelfde situatie. 'Het leven kan mooi zijn, mits je maar geluk hebt', zeg ik altijd maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |