abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:49:52 #176
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55909009
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

in Tilburg mag je niets in je wettenbundel erbij schrijven. Markeren mag wel.
Dan markeer je toch losse letters, om er zodoende een woord van te maken die 'toevallig' de naam van een arrest vormt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:55:30 #177
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55909182
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:42 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Maar goed, ik sta dus perplex. Als ik dit mocht doen zou ik bijv. het vak Ondernemingsrecht er zó inkoppen!
In Nijmegen mag je er ook gewoon arresten bijschrijven. Toch waren er vorig jaar een aantal mensen die bij het tentamen verbintenissenrecht het gepresteerd hebben om samenvattingen met een piepklein lettertype in het wetboek te plakken. Onnodig te vermelden dat dit zeer verboden is. Dat dan weer wel.
pi_55909517
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dan markeer je toch losse letters, om er zodoende een woord van te maken die 'toevallig' de naam van een arrest vormt.

Ooit wel eens overwogen, maar ik zag de noodzaak niet om de grenzen van het toelaatbare op te zoeken. Ben gelukkig goed in het onthouden van namen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:13:07 #179
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_55909728
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:39 schreef Smash-it het volgende:
Hoho! Niet de UU-ers gaan beledigen he haha.. Maar mijn wetboek staat inderdaad wel vol met verwijzingen naar arresten en andere artt.

Bij verzekeringsrecht mag je alleen je arrestenbundel niet meenemen, omdat ze zo belangrijk zijn, moet je ze uit je hoofd leren. Beetje jammer.
Het is toch duidelijk dat de Leidenaren en Tilburgers superieur zijn aan ons klootjesvolk uit Utrecht? Wij hebben het echt 189080 keer makkelijker dan zij, want wij mogen de namen van arresten in de wet erbij zetten . Een mr.-titel uit Utrecht is voor iedereen te koop!

En ja, ik vind het nogal arrogant klinken "Oh, als ik zou mogen wat jullie daar in Utrecht mogen, dan zou ik alles direct halen. Tjonge jonge, als je het in Utrecht nog voor elkaar krijgt lager dan een 8 voor een vak te halen moet je wel extreem stom zijn."
Nulla verba sed acta
pi_55910346
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 48% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:04:43 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:44:11 #181
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_55910780
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:31 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Doh

Morgen tentamen Public interational law, we zijn weer eens proefkonijn dus ik ben benieuwd. Haat het als ik geen voorbeeld tentamen heb.. We hadden ook niet een echt boek maar een samengestelde reader en je moest dan van je aantekeningen leren.. Het werd door 2 docenten gegeven.. van de een heb ik dus redelijk goede aantekeningen, over die gedeeltes stonden er ook geen teksten in de reader.. Dat andere mens kon geen engels.. fijn is dat Daar heb ik dus geen aantekeningen van maar gelukkig wel wat teksten in de reader en ik heb het gemeld aan de andere docent dat ze toch echt geen engels kon en hij zou er rekening mee houden .. De reader mogen we gelukkig ook meenemen (staan ook verdragen enzo in) Maarja ze zullen wel vragen gaan stellen die je niet op kan zoeken.. Ik haat proefkonijn zijn
Je reader meenemen naar tentamen? Tssss dan had ik al mijn tentamens makkelijk gehaald!
Oh wacht, dat had ik natuurlijk al Maarre, succes met je tentamen uiteraard!

Hebben we eigenlijk al bevestiging van ons mooie Kluwer project gekregen?
Nulla verba sed acta
pi_55910874
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:13 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk dat de Leidenaren en Tilburgers superieur zijn aan ons klootjesvolk uit Utrecht? Wij hebben het echt 189080 keer makkelijker dan zij, want wij mogen de namen van arresten in de wet erbij zetten . Een mr.-titel uit Utrecht is voor iedereen te koop!

En ja, ik vind het nogal arrogant klinken "Oh, als ik zou mogen wat jullie daar in Utrecht mogen, dan zou ik alles direct halen. Tjonge jonge, als je het in Utrecht nog voor elkaar krijgt lager dan een 8 voor een vak te halen moet je wel extreem stom zijn."
Ik bedoelde het helemaal niet arrogant; het lijkt me alleen wel handig als ik het hier in Leiden zou mogen doen. En ook denk ik al helemaal niet dat je dus in Utrecht je bul bij een spreekwoordelijk pakje boter krijgt!
pi_55911340
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:04:43 ]
pi_55914188
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:47 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik bedoelde het helemaal niet arrogant; het lijkt me alleen wel handig als ik het hier in Leiden zou mogen doen. En ook denk ik al helemaal niet dat je dus in Utrecht je bul bij een spreekwoordelijk pakje boter krijgt!
Sowieso is het fenomeen schriftelijk tentamen niet een geschikt moment om te toetsen of iemand de stof beheerst. Een open-boek-tentamen komt al iets meer in de buurt. Een mondeling is nog beter.

De judicia-regeling in Utrecht is overigens ook bizar: 25+% van de afgestudeerde master-studenten aan de UU heeft een bijzonder judicium toegekend gekregen. Dit in tegenstelling tot andere universiteiten waar de percentages liggen tussen de 1 en 2,5%.
  donderdag 10 januari 2008 @ 03:26:28 #185
72282 360sjors
King of the Hill
pi_55915059
Zijn de rechtenstudies in Utrecht en Nijmegen eigenlijk geen verkapte LOI-cursussen

* 360sjors checkt signature The_Duce
  donderdag 10 januari 2008 @ 08:57:39 #186
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_55916101
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 01:04 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Sowieso is het fenomeen schriftelijk tentamen niet een geschikt moment om te toetsen of iemand de stof beheerst. Een open-boek-tentamen komt al iets meer in de buurt. Een mondeling is nog beter.
Precies. In Tilburg mag je weliswaar nooit iets in je wettenbundel schrijven, maar er zijn wel enkele open-boektentamens. En die zijn echt niet makkelijker te halen dan de tentamens waarbij je arresten uit je kop moet knallen.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat in Tilburg en Leiden betere rechtenstudenten zitten dan in Utrecht. In Leiden zijn ze namelijk niet zo goed.
pi_55916486
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Precies. In Tilburg mag je weliswaar nooit iets in je wettenbundel schrijven, maar er zijn wel enkele open-boektentamens. En die zijn echt niet makkelijker te halen dan de tentamens waarbij je arresten uit je kop moet knallen.
Uitzondering is Ondernemings en Insolventierecht, dat wel beduidend makkelijker werd doordat het een open boek tentamen was.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_55917205
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Uitzondering is Ondernemings en Insolventierecht, dat wel beduidend makkelijker werd doordat het een open boek tentamen was.
Als er 'genoeg' vragen worden gesteld, wordt open-boek alsnog gesloten
pi_55917268
Mij hoor je toch nergens zeggen welke uni de beste is?! Kan alleen zeggen dat ik Leiden beter georganiseerd vind dan de VU, waar ik ook heb gestudeerd.
Maar over vakinhoudelijke dingen kan ik niets zeggen want daarover weet ik niets.
pi_55917323
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:11 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Als er 'genoeg' vragen worden gesteld, wordt open-boek alsnog gesloten
Bij een aantal tentamens kwam een deel van de studenten inderdaad flink in tijdgebrek, doordat ze te veel hebben moeten bladeren. Ook wanneer ik een open boek tentamen heb zorg ik er voor dat ik alles gelezen heb, zodat ik precies weet waar het staat.
Lelijke @@p!
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:00:08 #191
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_55918180
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:04 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat 2 avondcolleges per week de max. is. Die duren meestal van 19:00-22:00, dus dat is vrij uitputtend als je overdag gewoon hebt gewerkt.
Ach, ik denk dat ik gewoon 1 avondje per week doe.... het moet wel leuk blijven, doe het niet voor carriere of zo, het is echt voor de grap. Maar goed ik moet ook nog ingeloot worden als ik het al doe...

En over de andere discussie: ik vind het eerlijk gezegd nogal dom om allerlei (verwijzingen naar) arresten uit je hoofd te gaan leren dus wanneer is een opleiding kwalitatief goed? Wat mij betreft wanneer je geprikkeld wordt om arresten, wetten etc goed en creatief toe te passen. Dus zo bekeken is die opleiding die dit erkent en het toestaat om in wetboeken te verwijzen naar arresten de betere opleiding.....
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_55926393
Nog 1,5 nog 1,5 jaar en dan mag/wil ik hier ook posten

oeps gepost
당신을 사랑합니다
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:18:33 #193
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55926487
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:15 schreef Microtechs het volgende:
Nog 1,5 nog 1,5 jaar en dan mag/wil ik hier ook posten

oeps gepost
En aan welke universiteit zat je te denken?
pi_55926614
Leiden.

Anders Utrecht, maar ik heb de Uni daar nog niet bezocht.
당신을 사랑합니다
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:38:29 #195
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_55928600
Rotterdam? ben ik nou de enige gewoon hier :S?
?????????????????????????????????????????????
pi_55929219
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:38 schreef DahaKa het volgende:
Rotterdam? ben ik nou de enige gewoon hier :S?
Zie OP. Rotterdammers zijn hier dungezaaid.
Lelijke @@p!
pi_55952623
Het verhaal gaat dat Mr. Konijnenbelt aan de drank is geraakt. Nu kan ik daar goed in komen gezien zijn schrijfwijze, maar is er iemand die het kan bevestigen ?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:20:40 #198
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55958935
Niet alles geloven wat je in de Story leest.
pi_55969658
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 20:20 schreef Morendo het volgende:
Niet alles geloven wat je in de Story leest.
staan minder taalfouten in .
pi_55972066
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:33 schreef N.i.c.k het volgende:
Het verhaal gaat dat Mr. Konijnenbelt aan de drank is geraakt. Nu kan ik daar goed in komen gezien zijn schrijfwijze, maar is er iemand die het kan bevestigen ?

Dat is inderdaad verre van een fijn boek.
Lelijke @@p!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')