abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55875904
Een 7 voor strafproces. Had ik niet verwacht .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_55876602
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:14 schreef Addict89 het volgende:
Een 7 voor strafproces. Had ik niet verwacht .
Hier ook een cijfer dat ik niet had verwacht maar dan in zeer negatieve zin sodeju

dan maar gaan voor de reparatietoets hoewel ik steeds meer begin te denken dat ik deze studie niet kan
pi_55880654
Woehoe, een 8.5 voor Burgerlijk Procesrecht en Geschiloplossing
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_55880906
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:40 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Hier ook een cijfer dat ik niet had verwacht maar dan in zeer negatieve zin sodeju

dan maar gaan voor de reparatietoets hoewel ik steeds meer begin te denken dat ik deze studie niet kan
Ben je eerstejaars? Zijn het dikke onvoldoendes of net-aan-niet-gehaald?
Heb je het idee dat je je goed genoeg hebt voorbereid voor de vakken?

Ikzelf heb sinds het oppakken van mijn rechtenstudie per sept. jl. nog geen cijfers terug, maar mocht ik geen van de 3 tentamens hebben gehaald, dan raak ik nog niet in paniek. Het is gewoon een kwestie van wennen, wennen aan de stof, de manier van tentaminering, je tijd plannen etc.
pi_55885131
belastingrechtherkansing is dermate gunstig geplant dat dat wel uit voorzorg moet zijn. Oftewel: Thumbs up voor morgen.
pi_55886979
6,0 voor strafproces, ben ik al blij mee.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:42:13 #157
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55887717
Mede Radboudianen. Wat heeft de JFV een ongelooflijk waardeloze samenvatting voor het vak Bestuursrecht 1. De fantastische auteur weet ieder hoofdstuk in één pagina tekst samen te vatten. Wat een geldverspilling.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 9 januari 2008 @ 08:16:20 #158
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_55890416
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:42 schreef Morendo het volgende:
Mede Radboudianen. Wat heeft de JFV een ongelooflijk waardeloze samenvatting voor het vak Bestuursrecht 1. De fantastische auteur weet ieder hoofdstuk in één pagina tekst samen te vatten. Wat een geldverspilling.
Ja, ook zoiets! Gister verzekeringsrecht uittreksel gekocht (UU), is hij vet oud en alles nog over wetboek van koophandel. Boek 7 was toen nog niet in gebruik. Echt genaaid dit.
  woensdag 9 januari 2008 @ 08:49:55 #159
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_55890731
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 08:16 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Ja, ook zoiets! Gister verzekeringsrecht uittreksel gekocht (UU), is hij vet oud en alles nog over wetboek van koophandel. Boek 7 was toen nog niet in gebruik. Echt genaaid dit.
Verzekeringsrecht van Anatoli ? Als je gewoon alle arresten uit je hoofd leert en de namen op de goede plek in je wetbundel zet haal je het sowieso! Vorig jaar had volgens mij bijna iedereen het wel gehaald iig. En even geld terug eisen bij de JSVU natuurlijk!
Nulla verba sed acta
pi_55892904
Wij (UL) hebben SIL-verslagen. Dat zijn geen samenvattingen van studieboeken, maar van hoorcolleges en werkcolleges.
Ik had die van Verbintenissenrecht gekocht, nou, op elke pagina telde ik gemiddel 3 spel- en taalfouten. Ook ontdekte ik een paar feitelijke onjuistheden (aan 1 kant maakt dat je wel alert!).
Verder bleek dat de samenvattingen niet van dit studiejaar waren; immers ik had elk college gevolgd en mijn aantekeningen kwamen niet overeen met die in het verslag.

Geldklopperij dus. Maar toch zijn ze wel handig omdat ik als avondstudent soms bepaalde colleges niet kan volgen....de UL is nl. niet zo vriendelijk voor deeltijders roostertechnisch gezien.
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:20:30 #161
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_55893310
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:03 schreef cinnamongirl het volgende:
...de UL is nl. niet zo vriendelijk voor deeltijders roostertechnisch gezien.
Hoe bedoel je dat? En als ik het goed begrepen heb, zijn voor alle vakken de hoorcolleges niet verplicht, en sinds dit jaar de werkcolleges wel toch?

(wie weet gaat ik volgend jaar ook Rechten aan de UL doen....)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_55893901
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? En als ik het goed begrepen heb, zijn voor alle vakken de hoorcolleges niet verplicht, en sinds dit jaar de werkcolleges wel toch?

(wie weet gaat ik volgend jaar ook Rechten aan de UL doen....)
Sommige vakken worden op dezelfde dag en tijd aangeboden.
Zo erg is dat ook weer niet; af en toe een college missen is geen ramp. Hoorcolleges zijn niet verplicht, maar werkcolleges zijn dat voor sommige studenten wel.
Bijvoorbeeld voor voltijd- en deeltijdpropedeusestudenten die na 1 sept.2007 zijn begonnen.
Ga jij in voltijd studeren? Natuurlijk is in dat geval het rooster wel kloppend en heeft het geen overlap!!!
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:51:48 #163
124676 RobertoCarlos
pi_55895614
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:43 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Sommige vakken worden op dezelfde dag en tijd aangeboden.
Zo erg is dat ook weer niet; af en toe een college missen is geen ramp. Hoorcolleges zijn niet verplicht, maar werkcolleges zijn dat voor sommige studenten wel.
Bijvoorbeeld voor voltijd- en deeltijdpropedeusestudenten die na 1 sept.2007 zijn begonnen.
Ga jij in voltijd studeren?
Nee, in deeltijd, en dan wil ik iig mjn P doen. Maar ik weet nog niet zeker of het haalbaar is qua tijd.

Ben iig voor de lol het blauwe boek van Cliteur aan het lezen: leuk boek en goed geschreven ook.
pi_55896164
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nee, in deeltijd, en dan wil ik iig mjn P doen. Maar ik weet nog niet zeker of het haalbaar is qua tijd.

Ben iig voor de lol het blauwe boek van Cliteur aan het lezen: leuk boek en goed geschreven ook.
Ikzelf zou de P wel naast mijn voltijds baan in 1 jaar kunnen doen.
Ik ben zelf ingestroomd in Bachelorjaar 2, en ja, die vakken zijn iets zwaarder dan de P-vakken dus dat lukt niet in 1 jaartje.
Het aangeraden rooster voor deeltijders duurt maar liefst 7 jaar. Dat vind ik wel erg lang! Ik wil het toch echt sneller doen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:52:29 #165
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55897103
Is er ook een Radboud-student die mij kan vertellen wanneer de uitslag van het tentamen Sociaal Recht binnen moet zijn.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:56:20 #166
124676 RobertoCarlos
pi_55897178
Op zich moet je idd je P in 1 jaar kunnen doen qua studielast en indeling, iig is 3 jaar hiervoor wel erg veel. En 7 jaar van je leven aan de hele studie

Maar het is zeker ook niet mijn bedoeling om er zo lang over te doen, hoe langer je er mee bezig bent, hoe moeilijker het wordt om de motivatie vast te houden, hoe leuk de studie ook is...

Ik heb daarnaast het idee dat je met het braaf volgen van de hoorcolleges en werkgroepen al heel ver komt en dat het niet al te vaak nodig is om de boeken helemaal te lezen. Dus de P in 1 jaar zou kunnen.
Aan de andere kant moet het wel leuk blijven.

Anyway, ik zal zo af en toe in dit topic wat vraagjes stellen als (mogelijk ) aanstaande rechtenstudent.
pi_55897334
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Op zich moet je idd je P in 1 jaar kunnen doen qua studielast en indeling, iig is 3 jaar hiervoor wel erg veel. En 7 jaar van je leven aan de hele studie

Maar het is zeker ook niet mijn bedoeling om er zo lang over te doen, hoe langer je er mee bezig bent, hoe moeilijker het wordt om de motivatie vast te houden, hoe leuk de studie ook is...

Ik heb daarnaast het idee dat je met het braaf volgen van de hoorcolleges en werkgroepen al heel ver komt en dat het niet al te vaak nodig is om de boeken helemaal te lezen. Dus de P in 1 jaar zou kunnen.
Aan de andere kant moet het wel leuk blijven.

Anyway, ik zal zo af en toe in dit topic wat vraagjes stellen als (mogelijk ) aanstaande rechtenstudent.
Heb je een full-time baan ernaast? Dan moet je wel enorm strak plannen!
Mijn ervaring is dat 2 avondcolleges per week de max. is. Die duren meestal van 19:00-22:00, dus dat is vrij uitputtend als je overdag gewoon hebt gewerkt.
Mijn werkgever is flexibel, dat helpt heel erg, zeker gezien het feit dat de tentamens altijd overdag zijn, en alle keuzevakken altijd overdag worden gegeven.
pi_55903821
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 08:49 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Verzekeringsrecht van Anatoli ? Als je gewoon alle arresten uit je hoofd leert en de namen op de goede plek in je wetbundel zet haal je het sowieso! Vorig jaar had volgens mij bijna iedereen het wel gehaald iig. En even geld terug eisen bij de JSVU natuurlijk!
in je wetboeken schrijven

Bij mij zijn al een keer of 10 tijdens het tentamen mijn wetboeken gecontroleerd. Ik zie er blijkbaar niet betrouwbaar uit
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_55904201
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:04:42 ]
pi_55904294
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
Je mag toch verwijzingen naar uitspraken bij het artikel zetten wat daarbij hoort?
in Tilburg mag je niets in je wettenbundel erbij schrijven. Markeren mag wel.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_55904407
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

in Tilburg mag je niets in je wettenbundel erbij schrijven. Markeren mag wel.
In Leiden ook niet. Wow; als dat toch eens mocht, dan zou ik alle tentamens veel makkelijker halen. Arresten beslaan bij de meeste vakken een groot deel van de verplichte stof.
Wij mogen dus absoluut geen tekst toevoegen; alleen verwijzen naar andere artikelen.
pi_55904522
In Utrecht mag de naam van het arrest bij een artikel, en natuurlijk verwijzen naar andere artikelen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:29:58 #173
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_55908395
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

In Leiden ook niet. Wow; als dat toch eens mocht, dan zou ik alle tentamens veel makkelijker halen. Arresten beslaan bij de meeste vakken een groot deel van de verplichte stof.
Wij mogen dus absoluut geen tekst toevoegen; alleen verwijzen naar andere artikelen.
Dat komt omdat in Utrecht alleen maar kneusjes studeren en alle echt slimme mensen naar Leiden en Tilburg gaan. Overigens mag je er bij de NoVA ook gewoon verwijzingen en namen van arresten bij zetten, zelfs bij BPR.
Nulla verba sed acta
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:39:47 #174
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_55908693
Hoho! Niet de UU-ers gaan beledigen he haha.. Maar mijn wetboek staat inderdaad wel vol met verwijzingen naar arresten en andere artt.

Bij verzekeringsrecht mag je alleen je arrestenbundel niet meenemen, omdat ze zo belangrijk zijn, moet je ze uit je hoofd leren. Beetje jammer.
pi_55908760
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:29 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dat komt omdat in Utrecht alleen maar kneusjes studeren en alle echt slimme mensen naar Leiden en Tilburg gaan. Overigens mag je er bij de NoVA ook gewoon verwijzingen en namen van arresten bij zetten, zelfs bij BPR.

Maar goed, ik sta dus perplex. Als ik dit mocht doen zou ik bijv. het vak Ondernemingsrecht er zó inkoppen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')