Hier ook een cijfer dat ik niet had verwacht maar dan in zeer negatieve zin sodejuquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:14 schreef Addict89 het volgende:
Een 7 voor strafproces. Had ik niet verwacht.
Ben je eerstejaars? Zijn het dikke onvoldoendes of net-aan-niet-gehaald?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:40 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Hier ook een cijfer dat ik niet had verwacht maar dan in zeer negatieve zin sodeju![]()
dan maar gaan voor de reparatietoets hoewel ik steeds meer begin te denken dat ik deze studie niet kan
Ja, ook zoiets! Gister verzekeringsrecht uittreksel gekocht (UU), is hij vet oud en alles nog over wetboek van koophandel. Boek 7 was toen nog niet in gebruik. Echt genaaid dit.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:42 schreef Morendo het volgende:
Mede Radboudianen. Wat heeft de JFV een ongelooflijk waardeloze samenvatting voor het vak Bestuursrecht 1. De fantastische auteur weet ieder hoofdstuk in één pagina tekst samen te vatten. Wat een geldverspilling.
Verzekeringsrecht vanquote:Op woensdag 9 januari 2008 08:16 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ja, ook zoiets! Gister verzekeringsrecht uittreksel gekocht (UU), is hij vet oud en alles nog over wetboek van koophandel. Boek 7 was toen nog niet in gebruik. Echt genaaid dit.
Hoe bedoel je dat? En als ik het goed begrepen heb, zijn voor alle vakken de hoorcolleges niet verplicht, en sinds dit jaar de werkcolleges wel toch?quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:03 schreef cinnamongirl het volgende:
...de UL is nl. niet zo vriendelijk voor deeltijders roostertechnisch gezien.
Sommige vakken worden op dezelfde dag en tijd aangeboden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? En als ik het goed begrepen heb, zijn voor alle vakken de hoorcolleges niet verplicht, en sinds dit jaar de werkcolleges wel toch?
(wie weet gaat ik volgend jaar ook Rechten aan de UL doen....)
Nee, in deeltijd, en dan wil ik iig mjn P doen. Maar ik weet nog niet zeker of het haalbaar is qua tijd.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:43 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Sommige vakken worden op dezelfde dag en tijd aangeboden.
Zo erg is dat ook weer niet; af en toe een college missen is geen ramp. Hoorcolleges zijn niet verplicht, maar werkcolleges zijn dat voor sommige studenten wel.
Bijvoorbeeld voor voltijd- en deeltijdpropedeusestudenten die na 1 sept.2007 zijn begonnen.
Ga jij in voltijd studeren?
Ikzelf zou de P wel naast mijn voltijds baan in 1 jaar kunnen doen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee, in deeltijd, en dan wil ik iig mjn P doen. Maar ik weet nog niet zeker of het haalbaar is qua tijd.
Ben iig voor de lol het blauwe boek van Cliteur aan het lezen: leuk boek en goed geschreven ook.
Heb je een full-time baan ernaast? Dan moet je wel enorm strak plannen!quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Op zich moet je idd je P in 1 jaar kunnen doen qua studielast en indeling, iig is 3 jaar hiervoor wel erg veel. En 7 jaar van je leven aan de hele studie![]()
Maar het is zeker ook niet mijn bedoeling om er zo lang over te doen, hoe langer je er mee bezig bent, hoe moeilijker het wordt om de motivatie vast te houden, hoe leuk de studie ook is...
Ik heb daarnaast het idee dat je met het braaf volgen van de hoorcolleges en werkgroepen al heel ver komt en dat het niet al te vaak nodig is om de boeken helemaal te lezen. Dus de P in 1 jaar zou kunnen.
Aan de andere kant moet het wel leuk blijven.
Anyway, ik zal zo af en toe in dit topic wat vraagjes stellen als (mogelijk![]()
) aanstaande rechtenstudent.
in je wetboeken schrijvenquote:Op woensdag 9 januari 2008 08:49 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Verzekeringsrecht vanAnatoli
? Als je gewoon alle arresten uit je hoofd leert en de namen op de goede plek in je wetbundel zet haal je het sowieso! Vorig jaar had volgens mij bijna iedereen het wel gehaald iig. En even geld terug eisen bij de JSVU natuurlijk!
in Tilburg mag je niets in je wettenbundel erbij schrijven. Markeren mag wel.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
Je mag toch verwijzingen naar uitspraken bij het artikel zetten wat daarbij hoort?
In Leiden ook niet. Wow; als dat toch eens mocht, dan zou ik alle tentamens veel makkelijker halen. Arresten beslaan bij de meeste vakken een groot deel van de verplichte stof.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
in Tilburg mag je niets in je wettenbundel erbij schrijven. Markeren mag wel.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:11 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
In Leiden ook niet. Wow; als dat toch eens mocht, dan zou ik alle tentamens veel makkelijker halen. Arresten beslaan bij de meeste vakken een groot deel van de verplichte stof.
Wij mogen dus absoluut geen tekst toevoegen; alleen verwijzen naar andere artikelen.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:29 schreef Leonoor het volgende:
[..]Dat komt omdat in Utrecht alleen maar kneusjes studeren en alle echt slimme mensen naar Leiden en Tilburg gaan. Overigens mag je er bij de NoVA ook gewoon verwijzingen en namen van arresten bij zetten, zelfs bij BPR.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |