De ramen en toiletten schoonmaken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat moeten Polen in een moskee?
quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
De ramen en toiletten schoonmaken.
Wat een brutale leugens. Duizend leden weg, 14 zetels in de peiling en nauwelijks oppositie tegen dit kutkabinet. Nou, succes hoor.quote:
Zie jij dat voorstel van Wiegel zitten? Wilders, Pechtold en Rutte niet in elk geval, dus zelfs al zou het idee goed zijn, dan nog zie ik het er niet zo snel van komen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wat een brutale leugens. Duizend leden weg, 14 zetels in de peiling en nauwelijks oppositie tegen dit kutkabinet. Nou, succes hoor.
Ik doelde op de 'feiten' die de Volkskrant aandraagt. Die zijn niet juist. En als het slecht gaat met de VVD tonen ze zich ineens betrokken en als de VVD een zwakke maar gematigde leider heeft, wordt die gesteund. Dat lijkt me erg doorzichtig.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:40 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Zie jij dat voorstel van Wiegel zitten? Wilders, Pechtold en Rutte niet in elk geval, dus zelfs al zou het idee goed zijn, dan nog zie ik het er niet zo snel van komen.
Ferry Mingelen zei gisteren in Nova dat het vervelende voor Rutte is, dat iedereen op het voorstel van Wiegel duikt. Hierdoor werden zijn commentaren op de uitstel/afstel-move van het kabinet ondergesneeuwd. Had hij eindelijk een kans om zich te laten zien, wordt hij weer overschaduwd door Wiegel.
Denk j? Rutte is dan wel geen geweldig leider, maar het valt te betwijfelen of de VVD met een andere leider wel bij elkaar valt te houden; wellicht probeert de VVD gewoon een te grote niche te bestrijken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
Verder ben ik het niet eens met Wiegel om zo'n brede liberale beweging te beginnnen, want dan vraag je bij voorbaat om afsplitsingen en geruzie. Waarom met D66 fuseren terwijl die partij over 4 jaar niet meer bestaat? En Wilders zal ook verdwijnen als de VVD Kamp of Van Baalen naar voren schuift.
Check. Oh ja en dit gekoppeld aan een uniform tariefstelsel. De garantie voor kartelvorming.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Ik weet prima wat notarissen doen en daarom vind ik het juist een enorm overschat beroep. Lekker een beetje dure rekeningen neerleggen voor iets wat de overheid voor die notarissen gezellig wettenlijk verplicht heeft gemaakt.
Hoerige uitzuigers zijn het.
Het gat dat nu rechts van de VVD ligt zou in ieder geval opgevuld worden. Als je de barometer van deze week bekijkt, halen de VVD, Wilders en Verdonk samen 43 zetels. Je kunt dan stellen dat het heel populistisch is om enkel voor die zetels te gaan, maar als blijkt dat er een grotere vraag is naar een rechtse VVD dan naar een D66-VVD, waarom zou je dan voor de laatste optie gaan?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Denk j? Rutte is dan wel geen geweldig leider, maar het valt te betwijfelen of de VVD met een andere leider wel bij elkaar valt te houden; wellicht probeert de VVD gewoon een te grote niche te bestrijken.
Het gat rechts van de VVD is toch al gevuld met die muts en blonde brulkikker?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het gat dat nu rechts van de VVD ligt zou in ieder geval opgevuld worden. Als je de barometer van deze week bekijkt, halen de VVD, Wilders en Verdonk samen 43 zetels. Je kunt dan stellen dat het heel populistisch is om enkel voor die zetels te gaan, maar als blijkt dat er een grotere vraag is naar een rechtse VVD dan naar een D66-VVD, waarom zou je dan voor de laatste optie gaan?
Zoals ik al zei, Rutte is minstens zo rechts als Verdonk. De twijfels over Rutte bestaan omdat hij toendertijd met het plan kwam om met D66 te fuseren en linkse kiezers aan te trekken. Dat is niet zozeer linkse praat, als wel een domme strategie. Dat is nu juist de niche waar de VVD zich niet op moet richten.
Wel dus, want daar hebben ze decennia lang op gesteund.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:34 schreef MrX1982 het volgende:
Het gat op rechts is ook maar een verzonnen term. De mensen die op Wilders en Verdonk stemmen zijn helemaal niet rechts. Die laten zich veel meer leiden door de onderbuik en waan van de dag. Volks en populistisch. Dat is echt geen duurzame rechtse achterban voor de VVD.
Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel dus, want daar hebben ze decennia lang op gesteund.
Monidique.quote:
Ja.quote:Misschien heeft Wilders veel niet-stemmers. Ken jij de achtergrond van de hedendaagse Wilders/Verdonk stemmers?
Uniform tariefstelsel?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Check. Oh ja en dit gekoppeld aan een uniform tariefstelsel. De garantie voor kartelvorming.
Ik twijfel dan toch aan je waarneming. Er is ongetwijfeld overlapping maar niet een volledige.quote:
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/59/index.htmlquote:Het VVD-gemeenteraadslid Jolanda van Veluw heeft dus in het fietsenhok van het gemeentehuis van Nijmegen de PvdA-wethouder Paul Depla oraal bevredigd – in gewone mensentaal heet dat: Jolanda heeft Paul gepijpt.
Normaal heb ik daar geen mening over: Paul en Jolanda zijn volwassen mensen.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/180666/index.htmlquote:Volgens Geurts is het echter ‘niets bijzonders’ en ‘heel normaal voor de tijd van het jaar’. Hij wil zeker niet spreken van een superstorm, ‘als dat al bestaat’.
Opzich een logisch gevolg van een onhandige daad doordat ze lid zijn van twee aparte partijen.quote:Jolanda en Paul hadden discreter moeten zijn – maar er valt wel wat voor te zeggen dat de VVD-fractie Jolanda eruit bonjourt. Paul hoort bij een coalitie van de PvdA, GroenLinks en SP, en om iemand van die coalitie te pijpen is wel een verregaande manier van het verlenen van steun aan een coalitie die je hoort te bestrijden
Daarvoor ben ik hier op aard.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:56 schreef MrX1982 het volgende:
Niet zo über azijnzeiken M.
Welke 'feiten' bedoel je? Er staan nauwelijks feiten in het artikel. Dat de Volkskrant een paar honderd opzeggingen mee vindt vallen is een mening. Dat jij niet vindt dat Rutte zich (succesvol) als oppositieleider manifesteert, lijkt mij wel terecht. Maar de Volkskrant oordeelt daar in haar commentaar anders over.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik doelde op de 'feiten' die de Volkskrant aandraagt. Die zijn niet juist. En als het slecht gaat met de VVD tonen ze zich ineens betrokken en als de VVD een zwakke maar gematigde leider heeft, wordt die gesteund. Dat lijkt me erg doorzichtig.
Helder.quote:Verder ben ik het niet eens met Wiegel om zo'n brede liberale beweging te beginnnen, want dan vraag je bij voorbaat om afsplitsingen en geruzie. Waarom met D66 fuseren terwijl die partij over 4 jaar niet meer bestaat? En Wilders zal ook verdwijnen als de VVD Kamp of Van Baalen naar voren schuift.
En Rutte heeft natuurlijk genoeg tijd en ruimte gekregen om zich te profileren. Hij is ook wel rechts, daar heb ik geen twijfels over, maar hij is gewoon geen oppositieleider. Je kunt dan steeds op incidenten wijzen, maar dat bewijst eerder dat Rutte geen crisismanager of leidend figuur is.
Let op de boven/beneden- en links/rechts-verhouding. Pure selectie.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:00 schreef MrX1982 het volgende:
Twee SGP'ers in de top 5 van die verkiezing?
Heel Kampen is massaal aan het stemmen.
Die v/d Staaij vind ik om de een of andere reden wel een type dat vandaag of morgen een keer betrapt wordt als hij zich laat uitwonen op een homo ontmoetingsplaats. Hij komt op mij nogal over als zo'n stereotype hypocriete, achterbakse gristen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:00 schreef MrX1982 het volgende:
Twee SGP'ers in de top 5 van die verkiezing?
Heel Kampen is massaal aan het stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |