Ik noem dat mediagekte. Alle schijnwerpers staan op Natelee gericht, dan wordt 't vanzelf de politiek ingetrokken. Is bij Maddy McCann ook gebeurd. Verder boeit 't die politici ook niet. Maar de macht van de media, hè? Daarvan is elke politicus afhankelijk.quote:Op zondag 9 december 2007 23:38 schreef fokje het volgende:
Ik heb het niet over godsdienstwaanzinnigen. De betreffende Biblebelt zijn geen godsdienstwaanzinnigen. En complot? Hoe zie jij de acties op politiek niveau van Condoleeza Rice, de gouverneur van Alabama met z'n boycot tot en met de bemoeienis van Bush aan toe om een verdwenen meisje? Hoe noem je dat; complot of volslagen gekte?
quote:Bovendien zie ik niet in waarom je over mijn mening denigrerend moet doen; de meeste moorden gebeuren altijd nog door familieleden en vrienden/kennissen. Aangezien de betreffende familie meer leugens heeft verspreid dan Joran, hebben zij kennelijk ook wat te verbergen. Van Joran hebben we de uitleg gehoord, van de familie niet. Nu ben ik mij terdege bewust dat de familie tot op het bot gebruikt en misbruikt is door de media, dit wil niet zeggen dat de hele familie compleet achterlijk is geworden.
Ja, hij refereert aan het hotel. En zij reageert terughoudend. Niet, imo, omdat ze probeert te verbergen dat ze Natalee het hotel binnen heeft zien gaan, maar om wat Erkel hierboven zegt: "Je zal als onschuldige maar iets zeggen, wat die rechercheurs opvatten als iets verdacht, dan ben je nog verder van huis." Dat geldt niet alleen voor Joran, maar voor iedereen die direct of indirect betrokken was bij Natalee en/of haar verdwijning.quote:refereert de intervieuwer naar het hotel of niet? Je kan over het antwoord twisten, aangezien er uiteindelijk een vertwijfeld antwoord uit komt, maar ontkennen doet ze allerminst. Ik zie er eerder een bevestiging in. En voor wie zou ze bang moeten zijn? Wie zou haar -in de VS- aanklagen en waarvoor?
Uit dit, en je begin stuk blijkt wel dat we jou niet al te serieus moeten nemen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:00 schreef waht het volgende:
[..]
whaha![]()
-edit-
Geen bewijs = geen veroordeling.
Het maakt geen kk uit dat hij heeft gelogen. Jij liegt nooit wil je zeggen? Iedereen liegt. Ik lieg. Jij liegt. Joran liegt. Peter R. liegt. Marijnissen en Balkenende liegen ook, om maar iemand te noemen. Alle informatie verkregen uit mensen is zwaar ondergeschikt aan het wetenschappelijke bewijs.
Dit begint gewoon op een middeleeuwse heksenjacht de lijken waar het niks uit maakt wat de waarheid is, maar meer wat voor wraakgevoelens mensen hebben.
Heb je er al eens bij stilgestaan dat Joran gewoon een normale 20-jarige gozer is? Dat hij gewoon studeert? Dat hij gewoon soms een biertje drinkt? Dat hij gewoon achter de vrouwen aanzit? Vast niet. Je ziet hem als een of ander monster. Altijd leuk.
Misschien ben ik ook wat te bevooroordeeld hoor door mensen zoals jij, Peter de Vries en Dr. Phill die té graag willen dat Joran schuldig is. Als ik Joran dan ook ooit tegen zal komen in een cafe ofzo, krijgt hij zeker een biertje van mij. TENZIJ hij, voor de verandering, eens écht schuldig wordt bevonden. Maar dat zit er niet in, blijkbaar. Dus tot die tijd, is Joran voor mij gewoon een topgozer.![]()
Bewijs mij dat Joran schuldig is aan de moord van Natalie en aan het vermeende drogeren en verkrachten en daarnaar laten toekijken van vrienden, en ik neem mijn woorden terug. Tot die tijd, is Joran onschuldig en dus een topgozer. Waarom noem ik zo iemand een topgozer? Omdat elke man die zich aan de wet houdt in principe een topgozer is.quote:Op maandag 10 december 2007 12:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Uit dit, en je begin stuk blijkt wel dat we jou niet al te serieus moeten nemen. .
Oké, topgozer: leg die bewijzen dat hij het niet heeft gedaan dan nu maar eens op tafel. Jij weet er kennelijk meer vanquote:Op maandag 10 december 2007 16:39 schreef waht het volgende:
[..]
Juist. Dus iedereen waar jij het niet mee eens bent moet maar TBS krijgen.![]()
![]()
Bewijs mij dat Joran schuldig is aan de moord van Natalie en aan het vermeende drogeren en verkrachten en daarnaar laten toekijken van vrienden, en ik neem mijn woorden terug. Tot die tijd, is Joran onschuldig en dus een topgozer. Waarom noem ik zo iemand een topgozer? Omdat elke man die zich aan de wet houdt in principe een topgozer is.
Oke?
Hoef ik niet te doen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:19 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Oké, topgozer: leg die bewijzen dat hij het niet heeft gedaan dan nu maar eens op tafel. Jij weet er kennelijk meer van
De feiten die De Vries aandroeg zijn gewoon de waarheid.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:11 schreef Taurus het volgende:
[..]
De Vries is gelukkig hardstikke objectief en heeft gelukkig geen TV-programma wat een zekere graad van entertainment moet bieden.
Laten we ervan uitgaan dat het gewoon klopt wat in het nieuws verschijnt in plaats van allerlei spannende complot-theorien er achter te bedenken, hoe onbevredigend en saai dat ook is.
Dit verhaal gaat wel wat verder dan het verhaal McCann, al heb ik dat laatste niet zo goed gevolgd. vanaf begin af aan was er in dit geval FBI aanwezig, Er zijn zelfs kamervragen over gesteld: http://www.amigoe.com/cgi-bin/artikel/exec/search.cgiquote:Op maandag 10 december 2007 00:52 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Ik noem dat mediagekte. Alle schijnwerpers staan op Natelee gericht, dan wordt 't vanzelf de politiek ingetrokken. Is bij Maddy McCann ook gebeurd. Verder boeit 't die politici ook niet. Maar de macht van de media, hè? Daarvan is elke politicus afhankelijk.
Joran had ook niet echt een motief. Behalve verdoezelen van een ongeluk of dat Natalee stierf aan een alcoholvergiftiging o.i.d. Dan nog is het raar; zo goed weten te verbergen van een lijk in een heel korte tijdspanne en zo'n knullige smoes verzinnen dat het meisje is afgezet bij het hotel. Het rijmt niet. Bovendien is hij geen geharde crimineel (iets anders dan een notoire leugenaar). Hij zat de volgende ochtend gewoon examen te doen.quote:]k bedoel 't niet denigrerend, ik heb alleen moeite met je complottheorie. Zeker, de meeste moorden worden door familie of vrienden/kennissen gepleegd. Maar in dit geval ligt dat niet zo voor de hand. Beetje omslachtige bedoeling, daar helemaal op Aruba, en dan nog met die hele schoolklas eromheen. Ik zie verder ook geen motief.
Het zou kunnen. Maar niet echt logisch, aangezien de scholieren "veilig" in amerika zaten, als deze gedachte al in het achterhoofd aanwezig was.quote:Ja, hij refereert aan het hotel. En zij reageert terughoudend. Niet, imo, omdat ze probeert te verbergen dat ze Natalee het hotel binnen heeft zien gaan, maar om wat Erkel hierboven zegt: "Je zal als onschuldige maar iets zeggen, wat die rechercheurs opvatten als iets verdacht, dan ben je nog verder van huis." Dat geldt niet alleen voor Joran, maar voor iedereen die direct of indirect betrokken was bij Natalee en/of haar verdwijning.
Anders herhaal je je 'geweldige' theorie even 10xquote:Op dinsdag 11 december 2007 22:55 schreef henkway het volgende:
het meisje was iets van 50 kg, die is bezweken onder de lading alcohol en snufjes van joran, en hup naar de boot, stukkie varen, steen om de nek, weg met het bewijs.
Inderdaad...quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:09 schreef Yildiz het volgende:
Echt, heksenjachtpraktijken hier, meer kan ik er niet van maken.
als ze het niet in 2 jaar kunnen, waarom dan wel in 10 jaar.quote:Op woensdag 12 december 2007 07:44 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk dat binnen 10 jaar, Joran door de mand is gevallen en in het gevang zit.
Dan weet jij kennelijk niet hoe politieverhoren gaan.quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:51 schreef Zomah het volgende:
Mensen die onschuldig zijn, die gaan niet liegen
en als de 2 broers en joran nou niks met de zaak te maken hebben.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dan weet jij kennelijk niet hoe politieverhoren gaan.
Er zijn echt legio voorbeelden van mensen die iets bekend hebben wat ze niet gedaan hebben. Als ze dagenlang tegen je zeggen: "Ja, we hebben bewijs, Jantje zegt het ook en Pietje ook, we hebben sporen gevonden en we weten ZEKER dat je daar geweest bent.." en jij weet van niks, dan zou je na een tijd best kunnen zeggen: "Ja, misschien ben ik daar dan wel geweest, als jullie het zeggen..." En hoppa, bekentenis.
Weet je wat het is... De Amerikanen zijn van nature al fanatiek (zeker als het om vermissingen gaat en al helemaal als ze zich in de maling genomen voelen). Dus dit wordt een corvee zaak voor de NSA en of CIA en god mag weten wie allemaal.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:26 schreef roburt het volgende:
[..]
als ze het niet in 2 jaar kunnen, waarom dan wel in 10 jaar.
dat lijk is allang weg, en joran houd zijn mond wel.
zonder bewijsquote:Op woensdag 12 december 2007 17:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weet je wat het is... De Amerikanen zijn van nature al fanatiek (zeker als het om vermissingen gaat en al helemaal als ze zich in de maling genomen voelen). Dus dit wordt een corvee zaak voor de NSA en of CIA en god mag weten wie allemaal.
En verder sluit ik niet uit dat Joran op een dag op vakantie gaat naar een land waar de amerikanen goede vrienden mee zijn en dat Joran vanuit dat land uitgeleverd wordt aan Amerika.
't is niet dat ze in een kamer vermoordt is. Men wéét niet eens waar ze vermoord is, mocht dat het geval zijn. Sporen zoeken gaat dan nogal moeilijk. Een CSI-achtige crime-scene-finder-with-GPS bestaat niet echt.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:40 schreef Loohcs het volgende:
Peter R kan behoorlijk goed mensen op een verdachte manier neerzetten, maar er pleiten toch wel een paar zaken tegen Joran. Hij heeft haar 't laatst gezien, z'n inconsistente verhaal en het feit dat bij de huiszoeking ineens iemand van justitie het team 'ontvangt' en er voor zorgt dat ze alleen Joran's hutje mogen onderzoeken. Maar goed nu zeg ik niets nieuws.
Aan de andere kant kan Joran's verhaal net zo goed kloppen (dat hij haar alleen op 't strand achter heeft gelaten). Ze was al de hele dag aan 't drinken dus kan het best zijn dat ze in een diepe slaap is gevallen. Dan kan een derde persoon haar iets hebben aangedaan, maar die heeft dan 'goed' werk geleverd als daar helemaal geen sporen van zijn.
Gezien het feit dat hij haar het laatste heeft gezien is het inderdaad vrij normaal om hem als eerste verdachte aan te wijzen. Maar nu er geen echt bewijs blijkt te zijn is het misschien een idee om het van een andere kant te bekijken en niet kosten wat het kost Joran de bak in te krijgen.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:40 schreef Loohcs het volgende:
Peter R kan behoorlijk goed mensen op een verdachte manier neerzetten, maar er pleiten toch wel een paar zaken tegen Joran. Hij heeft haar 't laatst gezien, z'n inconsistente verhaal en het feit dat bij de huiszoeking ineens iemand van justitie het team 'ontvangt' en er voor zorgt dat ze alleen Joran's hutje mogen onderzoeken. Maar goed nu zeg ik niets nieuws.
De Amerikaanse inlichtingendiensten gaan onderzoek doen naar een of andere Nederlandse gozer omdat die misschien wel iets te maken heeft met de verdwijning van een of ander Amerikaans meisje omdat 'Amerika' zich in de maling voelt genomen?quote:Op woensdag 12 december 2007 17:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weet je wat het is... De Amerikanen zijn van nature al fanatiek (zeker als het om vermissingen gaat en al helemaal als ze zich in de maling genomen voelen). Dus dit wordt een corvee zaak voor de NSA en of CIA en god mag weten wie allemaal.
'Goede vrienden', zoals Nederland bijvoorbeeld?quote:En verder sluit ik niet uit dat Joran op een dag op vakantie gaat naar een land waar de amerikanen goede vrienden mee zijn en dat Joran vanuit dat land uitgeleverd wordt aan Amerika.
Dat is allemaal heel erg prachtig, geweldig, mooi en schattig heur, maar het is geen bewijs.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:01 schreef Zomah het volgende:
Blijkbaar is liegen over essentiele dingen hier heel normaal, dat jullie zo kortzichtig zijn dat als er geen lijk is dat er ook niks is gebeurd. Ok ze was een breezersletje, en is misschien wel gestorven aan alcohol vergiftiging maar dat Joran op punten liegt hoe die is thuisgekomen en daarna nog een paar keer smst en nog online gaat waaruit duidelijk blijkt dat die niet is thuis gebracht dat vinden jullie blijkbaar heel normaal. En welke idioot laat nou zijn schoenen zo maar staan om ze morgen op te halen? Juist niemand, maarja daar zal iemand hier ook nog wel een woordje op hebben dat dat iedereen kon overkomen wat een grap zeg.
Dat ze met Joran en zijn vrienden is meegegaan naar zijn hok is wel dduidelijk wat daar gebeurd is zullen we nooit weten waar de schoenen gebleven zijn?? Dat zullen we ook nooit weten.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:01 schreef Zomah het volgende:
Blijkbaar is liegen over essentiele dingen hier heel normaal, dat jullie zo kortzichtig zijn dat als er geen lijk is dat er ook niks is gebeurd. Ok ze was een breezersletje, en is misschien wel gestorven aan alcohol vergiftiging maar dat Joran op punten liegt hoe die is thuisgekomen en daarna nog een paar keer smst en nog online gaat waaruit duidelijk blijkt dat die niet is thuis gebracht dat vinden jullie blijkbaar heel normaal. En welke idioot laat nou zijn schoenen zo maar staan om ze morgen op te halen? Juist niemand, maarja daar zal iemand hier ook nog wel een woordje op hebben dat dat iedereen kon overkomen wat een grap zeg.
Ik weet niet of je het weet hoor, maar als je in de jaren 80 al het woordje "bom" formuleerde over de telefoon, dan kon er zowat in het Witte huis meteen live meegeluisterd worden.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:43 schreef waht het volgende:
[..]
Gezien het feit dat hij haar het laatste heeft gezien is het inderdaad vrij normaal om hem als eerste verdachte aan te wijzen. Maar nu er geen echt bewijs blijkt te zijn is het misschien een idee om het van een andere kant te bekijken en niet kosten wat het kost Joran de bak in te krijgen.
[..]
De Amerikaanse inlichtingendiensten gaan onderzoek doen naar een of andere Nederlandse gozer omdat die misschien wel iets te maken heeft met de verdwijning van een of ander Amerikaans meisje omdat 'Amerika' zich in de maling voelt genomen?
Geloof je jezelf nog?![]()
Denk jij dat 'Amerika' de dader van de verdwijning achter de tralies wil of alleen Joran, of ie nou schuldig is of niet?
Denk je dat ze het liever willen bewijzen dat iemand schuldig is of gewoon maar de gozer die haar het laatste heeft gezien in de bak willen gooien?
[..]
'Goede vrienden', zoals Nederland bijvoorbeeld?
Serieus, hoe laag schat jij Amerika in?
Ik wil dat de schuldige van de verdwijning van Natalee achter de tralies komt (of dat nou Joran is of niet).
Met als schoolvoorbeeld Gitmo inderdaad...quote:Op woensdag 12 december 2007 21:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet hoor, maar als je in de jaren 80 al het woordje "bom" formuleerde over de telefoon, dan kon er zowat in het Witte huis meteen live meegeluisterd worden.
Mensen als Joran zijn voor die diensten letterlijk corvee, ze hoeven zich niet veel in te spannen, het is enkel wachten tot de beste jongen zich een keer verspreekt....
Hoe laag?? Als de Amerikanen jou moeten hebben, dan pakken ze je gewoon op een dag, hoe klein het bewijs ook wezen mogen.
De Amerikanen hebben voor veel minder al verdachten hun land laten invliegen.
Henk Orlando is helaas ook een schoolvoorbeeld van een principe kwestie dat iets dichter bij ons huis ligt en zo zijn er nog tig te noemen.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Met als schoolvoorbeeld Gitmo inderdaad...
Uiteraard pakt Amerika op wie zij wilt. Maar Joran is geen terrorist of iets dergelijks, het is een gewone jonge gozer. Denk je dat Amerika er mee weg kan komen als ze gewoon een gast als hem oppakt en dan berecht zonder bewijs? Ik denk dat dat de druppel zal zijn voor de rest van de wereld. Amerika is niet dom. En wat hebben zij er aan als Joran vastzit? Helemaal niks. Alleen misschien genoegdoening voor de moeder en vader en misschien 1 of 2 vriendinnetjes van Natalee. Als Joran nou wist waar heel veel olie zat zouden ze hem deze dag nog oppakken en ondervragen. Amerika moet wel héél diep zakken wil het Joran in eigen land gaan "berechten".quote:Op woensdag 12 december 2007 21:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet hoor, maar als je in de jaren 80 al het woordje "bom" formuleerde over de telefoon, dan kon er zowat in het Witte huis meteen live meegeluisterd worden.
Mensen als Joran zijn voor die diensten letterlijk corvee, ze hoeven zich niet veel in te spannen, het is enkel wachten tot de beste jongen zich een keer verspreekt....
Hoe laag?? Als de Amerikanen jou moeten hebben, dan pakken ze je gewoon op een dag, hoe klein het bewijs ook wezen mogen (of ze zetten een heel circus op waarmee ze je in de val lokken).
De Amerikanen hebben voor veel minder al verdachten hun land laten invliegen.
Heeft Amerika zich ooit iets van de rest van de wereld aangetrokken?quote:Op woensdag 12 december 2007 23:01 schreef waht het volgende:
[..]
Uiteraard pakt Amerika op wie zij wilt. Maar Joran is geen terrorist of iets dergelijks, het is een gewone jonge gozer. Denk je dat Amerika er mee weg kan komen als ze gewoon een gast als hem oppakt en dan berecht zonder bewijs? Ik denk dat dat de druppel zal zijn voor de rest van de wereld. Amerika is niet dom. En wat hebben zij er aan als Joran vastzit? Helemaal niks. Alleen misschien genoegdoening voor de moeder en vader en misschien 1 of 2 vriendinnetjes van Natalee. Als Joran nou wist waar heel veel olie zat zouden ze hem deze dag nog oppakken en ondervragen. Amerika moet wel héél diep zakken wil het Joran in eigen land gaan "berechten".
Bush niet nee, daarom dendert het toerisme naar de US nu ook als n gek ineen. Pwnd.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Heeft Amerika zich ooit iets van de rest van de wereld aangetrokken?
Daar merk ik in mijn omgeving helemaal niks van.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bush niet nee, daarom dendert het toerisme naar de US nu ook als n gek ineen. Pwnd.
bron: ADquote:OM sluit zaak Holloway
ORANJESTAD - Het Openbaar Ministerie (OM) op Aruba heeft de zaak tegen de verdachten in de zaak van de verdwenen Natalee Holloway gesloten, wegens gebrek aan bewijs.
Dat meldde een woordvoerster van het OM dinsdag. Justitie heeft de drie verdachten, Joran van der Sloot en de broers Deepak en Satish K.(Kalpoe) op de hoogte gebracht. De advocaat van de ouders van de Amerikaanse tiener zijn per fax geïnformeerd. (ANP)
En Natalee kan een leuke cursus zeemeermin doenquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:53 schreef erkel het volgende:
[..]
bron: AD
Goed nieuws voor Joran en zijn vrienden en Aruba zelf. Minder nieuws voor familie Holloway, maar dan kunnen zij het ook afsluiten.
Dit is inderdaad iets wat alleen een Erkel kan zeggenquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:53 schreef erkel het volgende:
Minder nieuws voor familie Holloway, maar dan kunnen zij het ook afsluiten.
Inderdaad die sluiten niet af en rusten niet voor Joran ook op de zeebodem ligt, met een steen om zijn nekquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is inderdaad iets wat alleen een Erkel kan zeggen
Creativiteit is niet je sterkste punt hèquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:06 schreef henkway het volgende:
[..]
Inderdaad die sluiten niet af en rusten niet voor Joran ook op de zeebodem ligt, met een steen om zijn nek
Niks moet alles magquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:59 schreef 1603 het volgende:
Joran moet kapot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |