abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56289430
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Uiteraard. Zou mij trouwens nog niks verbazen als die hele ploeg nog als een kaartenhuisje in elkaar zakt ...
aan de andere kant krijgen ze ook niet de kans om zich te zuiveren door de ASO met dit soort voorbarige reacties. Dat ze de schijn tegenhebben dat is zo maar dan nog.
pi_56291404
Met het uitsluiten van Contador voor de tour volgend jaar is ook de winnaar van 2007 weer niet serieus te nemen. Nu is er nog niet zo heel veel ophef geweest over Contador. Van Armstrong is het ook bekent dat hij ooit iets nam, zij het niet tijdens een doping test (in 1999 konden ze gen doping testen en ze zijn erachter gekomen tijdens een onderzoek om de huidige opsporingsmethode te verbeteren). Maar toch zegt het iets over de persoon en als je er eenmaal voor open staat, je boekt er succes door en je wordt niet betrapt ga je er niet zomaar mee stoppen. Al die persconferenties dat hij ontkende ooit iets gebuikt te hebben enzo zijn dus ook gelogen. Landis, Ulrich, Riis en Pantani lijken me duidelijk.

Dan is voorlopig de laatste geloofwaardige tour winnaar Indurain? En Pereirro dan, maar dat was pas een jaar later.
pi_56292611
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 01:25 schreef northernlight81 het volgende:

Dan is voorlopig de laatste geloofwaardige tour winnaar Indurain?
Tsja, noem me gek, maar in dat licht weet ik ook niet wat ik daarvan moet denken.

Hij won 5 Tours en twee Giri tegen een peloton dat stijf stond van de dope.

Als ie dat zuiver deed, was het echt een onvoorstelbare atleet.
pi_56294947
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 01:25 schreef northernlight81 het volgende:

Dan is voorlopig de laatste geloofwaardige tour winnaar Indurain?

Yeah, right.
pi_56295869
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
CONI
En dan zou Astana weleens uit de boot kunnen vallen. De Tourdirectie is de dopingschandalen rond zijn jongste edities (Landis in 2006, Rasmussen vorig jaar) danig beu en wil straks alle dopinginsinuaties vermijden. In Spanje is de naam van Contador gezuiverd uit de 'Operación Puerto', maar in Italië zijn ze nog niet klaar met de Spanjaard. Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) wil van zijn kant de affaire bestuderen en is van plan de Madrileen in Italië enkele verklaringen te laten afleggen.
Dat is heel het probleem, landen willen hun eigen renners beschermen en beschuldigen andere (wel of niet waar) van doping. Er is geen één beleid wat er gevoerd wordt.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:04:59 #206
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_56296495
Die organistaties doen wel heel erg hun best om hun naieviteit tentoon te spreiden. Laat ze maar eens open kaart spelen en gewoon eerlijk zeggen dat ze heus wel weten dat er massaal gebruikt wordt, ze willen gewoon renners die er voorzichtig mee omspringen en niet betrapt worden.
Yeasayer - Wait for the Summer
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 januari 2008 @ 12:15:34 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56296769
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 08:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, noem me gek, maar in dat licht weet ik ook niet wat ik daarvan moet denken.

er stond een tijdje terug een stuk in de Volkskrant over wie de laatste tourwinnaar was die waarschijnlijk doping vrij was, kan het stuk alleen niet meer vinden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:27:20 #208
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56297111
quote:
"Er wordt Boonen niets ten laste gelegd"
vr 25/01/08 - Het parket van Hasselt heeft uitleg gegeven bij de zaak rond Tom Vannoppen. In dat kader kreeg ook Tom Boonen bezoek van speurders, "maar er kan hem niets ten laste gelegd worden".
Volgens het parket heeft Vannoppen verklaard dat Boonen een cocaïnedealer is.
Na de Ronde van Qatar wil het gerecht de renners met elkaar confronteren. Er was een huiszoeking in Boonens ouderlijke woning, maar er is niks gevonden.

De procureur haalde uit naar de pers omdat het bericht opgeblazen werd. Het gaat om een informatie-onderzoek en er is geen onderzoeksrechter aangesteld.

Speurders belden aan bij Boonens ouders
Speurders hebben woensdag op last van het parket van Hasselt de ouderlijke woning van Tom Boonen bezocht. Dat gebeurde nadat Tom Vannoppen Boonens naam had laten vallen in een drugsonderzoek.

Patrick Lefevere, de manager van de Quick-Step-ploeg van Tom Boonen, bevestigde vrijdagmorgen het nieuws aan Sporza.

"Toen ik donderdagavond gebeld werd door een journalist, dacht ik dat het onzin was. Maar Boonens moeder zei me dat het klopte", vertelt Lefevere.

"Het bezoek heeft niet langer dan een halfuur geduurd. Er is dan ook niet veel aan de hand", meent de manager.

"Over Vannoppen doen al langer geruchten de ronde sinds hij een depressie gehad heeft", zegt Patrick Lefevere aan Sporza. "Hij was vroeger een trainingsmaat van Tom, maar zo waren er veel."

In Gazet van Antwerpen gaf Lefevere ook wat uitleg bij de vragen van de speurders. "Ze wilden weten of Tom daar woonde en peilden ook naar zijn tijdsgebruik. Op alle vragen werd een passend antwoord gegeven."
Voor Quick-Step is dit een vervelende zaak. "Tja, ik kan alleen maar zeggen dat het om een privé-onderzoek gaat. Als ploeg willen we ons hier dan ook van distantiëren", vertelt Lefevere.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56300478
Ik vind het naïef om te denken dat er ooit iemand schoon te Tour heeft gewonnen. Niemand!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_56304315
quote:
Vannoppen: "Boonen geen dealer genoemd"
vr 25/01/08 - Tom Vannoppen geeft vanuit Treviso toe dat hij op cocaïne betrapt is. "Ik heb positief getest, maar Tom Boonen heeft daar niks mee te maken", zegt de veldrijder.
"Na mijn ontslag heb ik een feestje gebouwd", zegt Tom Vannoppen. "Ik heb gedronken en domme dingen gedaan. Ik voelde me geen renner meer. Maar twee dagen na mijn ontslag kreeg ik de dopingcontrole over de vloer."

"Het parket van Beringen heeft mij vorige week woensdag over die positieve test ondervraagd."
(Belga)
"Ik heb een verklaring afgelegd en dacht dat de zaak voorbij was. Maar nu lekken plots zaken uit die niet waar zijn", zegt Vannoppen.

Tom Vannoppen ontkent met klem dat hij Tom Boonen een cocaïnedealer heeft genoemd. "Dit is weer een spelletje om het wielrennen in een slecht daglicht te stellen", zegt Vannoppen aan Sporza.

"Tom en ik, wij trainen vaak samen en wij gaan soms een pint drinken. Maar van dat dealen is niks waar. In mijn verhoor kwamen dertig renners ter sprake, natuurlijk ging het ook over Boonen."

"De politie van Beringen heeft zich al geëxcuseerd. Zij weet ook niet waarom het parket met dit nieuws komt. Ik vind het spijtig dat door mijn fout renners in een slecht daglicht komen te staan", zegt Vannoppen.
Vannoppen: "De deur is nog niet dicht"
Hebben de speurders verboden middelen gevonden bij Vannoppen thuis? "Ze hebben enkel vitamines meegenomen om te onderzoeken. Geen doping of zo."

"Wat de cocaïne betreft is de zaak afgesloten. Ik kan daar een boete voor krijgen, maar ze kunnen me daar niet voor in de gevangenis gooien. Ik steek mij niet weg en aanvaard mijn straf."

Hoe ziet de veldrittoekomst van Vannoppen er dan uit? "Als ze verboden producten gevonden zouden hebben, zou het voorbij zijn. Dat heeft manager Hans van Kasteren al gezegd. Maar nu is de deur nog niet dicht. Afwachten, dus."
Bron: www.sporza.be

2 jaar schorsing en einde carriere?
pi_56304329
quote:
Leukemans: "Mijn kop moest sowieso rollen"
vr 25/01/08 - Björn Leukemans werd donderdag voor twee jaar geschorst voor zijn positieve dopingplas. Terwijl het verdict voorgelezen werd, verliet hij boos de zaal. "Ik blijf het herhalen, ik ben onschuldig!"
"Dat ik wegliep, zal wel onbeleefd geweest zijn, maar wat ze mij aangedaan hebben vind ik nog tien keer erger", zegt Leukemans in Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad.
(PhotoNews)
"Alle harde bewijzen die ik heb aangevoerd om mijn onschuld te bewijzen, zijn gewoon van tafel geveegd."

"Ze hadden mij dus eigenlijk onmiddellijk na het bekendmaken van het B-staal kunnen straffen. Ik mocht mij enkel verdedigen voor de vorm."

"Mijn kop moest blijkbaar hoe dan ook rollen. Alle verantwoordelijkheid wordt bij de renner gelegd. Ik vind dat onaanvaardbaar", zegt Leukemans.

"Wij zijn erger dan grof wild dat opgejaagd wordt. Het is een renner, dus mag je schieten. Ik blijf het herhalen: ik ben onschuldig!"
pi_56308178
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Huilie, die gast neem ik dus echt niet serieus
pi_56309921
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_56309952
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:24 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

2 jaar schorsing en einde carriere?
Weer een belg die betrapt is.
Gebeurt toch wel redelijk vaak de afgelopen jaren.

Edit: naja, is eigenlijk ook niet echt voorbehouden aan belgen natuurlijk

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2008 22:32:40 ]
pi_56309997
Qua wielrennen en doping vond ik de jaarlijst uit de Wielerrevue ook wel opvallend trouwens. Ullrich op nummer 8 (oid), omdat 'ie zijn mond dicht houdt. Geeft wel aan hoe er nog over doping gedacht wordt ("het hoort erbij"). Dat soort dingen moet veranderen.
maar volgens mij had ik dit al gepost
pi_56310361
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:34 schreef Wombcat het volgende:
Qua wielrennen en doping vond ik de jaarlijst uit de Wielerrevue ook wel opvallend trouwens. Ullrich op nummer 8 (oid), omdat 'ie zijn mond dicht houdt. Geeft wel aan hoe er nog over doping gedacht wordt ("het hoort erbij"). Dat soort dingen moet veranderen.
maar volgens mij had ik dit al gepost
Klopt, Ullrich kreeg een 8 als rapportcijfer onder het mom: "spreken is zilver, zwijgen is goud"

En Unibet kreeg een 4 omdat ze een speelbal werden van de machtsstrijd tussen Uci en ASO (waar ze zelf eigenlijk niets aan konden doen )

[ Bericht 0% gewijzigd door Gitanki op 25-01-2008 23:13:39 ]
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 00:10:08 #217
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_56311877
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 08:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat ik daar opvallend aan vind is het boek van Jef D'Hont. Jef beschrijft daarin oa hoe de verzorger van Indurain regelmatig om een voorraadje van zijn befaamde 'bidons van jef' kwam. Een klassieke dopingcocktail was dat.
Maar Jef D'Hont koppelt daar tegelijk aan dat die verzorger daar nog altijd om kwam op het moment (1996) dat zij bij Telekom volledig naar EPO waren overgeschakeld en die bidon nemen eigenlijk totaal geen nut meer had en in het niets viel bij EPO inspuiten ...

Koppel daar zelf nog de spectaculaire ondergang van Indurain in die Tour eraan en bekijk de namen die hem toen overklasten ( zonder uitzondering allemaal in opspraak geraakt met EPO) en je hebt een antwoord denk ik.

Tuurlijk zat Indurain ook aan de dope, maar misschien was hij wél de laatste winnaar die niet op EPO of een vergelijkbaar nieuw dopingproduct reed ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 26 januari 2008 @ 00:12:05 #218
pi_56311909
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er stond een tijdje terug een stuk in de Volkskrant over wie de laatste tourwinnaar was die waarschijnlijk doping vrij was, kan het stuk alleen niet meer vinden
De Spaanse krant El Pais trok daarvoor vorige zomer hun archieven na. De enige Tourwinnaar van de laatste 40 jaar die nooit betrapt is of tijdens of na zijn carrière in opspraak gebracht werd ivm doping is Lucien Van Impe ...
pi_56315096
Ik stam nog uit de tijd dat men positief bevonden werd bij gebruik van neusdruppels en hoestdrankjes , dus pepmiddeltjes zeg maar. IEDEREEN gebruikte dat toen men niet wist dat het verboden was en het befaamde kleine kruikje in de achterzak bevatte wel wat sterkers, het hoorde gewoon bij de wielercultuur. Maar iedere renner individueel stelde zijn grenzen. Als zodanig kun je stellen dat ieder sportmens wel eens doping gebruikte. Maar......wat is er de laatste jaren in godsnaam gebeurd met de medischebegeleiding waardoor deze misstanden hebben kunnen plaatsvinden?
janneman
pi_56315398
Contador gaat niet voor niks naar Astana natuurlijk. Die zoekt de shady ploegen gewoon zelf op. Een strengere ploeg qua dopingbeleid zal voor hem niks zijn, dan is hij straks gewoon een meerijder i.p.v. een toprenner.
pi_56315447
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 09:50 schreef Ericr het volgende:
Contador gaat niet voor niks naar Astana natuurlijk. Die zoekt de shady ploegen gewoon zelf op. Een strengere ploeg qua dopingbeleid zal voor hem niks zijn, dan is hij straks gewoon een meerijder i.p.v. een toprenner.
ProTourploeg Astana zal komend seizoen 460 000 euro investeren in dopingpreventie. Dat meldt de Spaanse krant El Pais. Het zou gaan om 300 000 voor interne dopingcontroles door de Deen Rasmus Damsgaard, 120 000 voor het aanleggen van een biologisch paspoort voor de renners en 40 000 voor een systeem om hun renners te kunnen lokaliseren. Opmerkelijk is dat het bericht enkel dagen komt nadat de ASO bekendmaakte dat ze Astana mogelijk weren uit de Tour door hun besmeurde imago.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:46:26 #222
pi_56317566
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 10:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

ProTourploeg Astana zal komend seizoen 460 000 euro investeren in dopingpreventie. Dat meldt de Spaanse krant El Pais. Het zou gaan om 300 000 voor interne dopingcontroles door de Deen Rasmus Damsgaard, 120 000 voor het aanleggen van een biologisch paspoort voor de renners en 40 000 voor een systeem om hun renners te kunnen lokaliseren. Opmerkelijk is dat het bericht enkel dagen komt nadat de ASO bekendmaakte dat ze Astana mogelijk weren uit de Tour door hun besmeurde imago.
Ach, 'interne dopingpreventie' in de tijd van Festina deden ploegen eigenlijk net hetzelfde en hielden ze voor evenveel budgetten 'interne controles' op hun renners ... Niet om te weten of ze niks pakten , wel om ervoor te zorgen dat ze niet betrapt werden ...
pi_56435218
van Sportweek
quote:
'Ballan en Cunego hangt schorsing boven het hoofd'

Datum: 31-jan-2008 14:48

Alessandro Ballan (foto) en Damiano Cunego krijgen binnenkort wellicht een schorsing aan hun broek. Nadat het Italiaan Olympisch Comité (CONI) maandagavond aanklopte bij Lampre voor een dopingcontrole, meldden diverse Italiaanse media dat Ballan en Cunego gestraft zullen worden wegens hun vermeende betrokkenheid in de dopingaffaires Oil for Drugs en Operación Puerto.

De procureurs van de anti-dopingcommissies van het CONI en de regering zouden dat bekend hebben gemaakt. Volgens hen hangt Ballan en Cunego een schorsing van drie maanden tot twee jaar boven het hoofd. (YK)
pi_56435261
Dat zou echt kut zijn, twee van mijn favoriete renners
pi_56435290
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Ereinion het volgende:
Dat zou echt kut zijn, twee van mijn favoriete renners
dit is vrij nieuw aangezien die renners nooit eerder in verband gebracht zijn zowel met Op. Puerto als met Oil for Drugs.

Originele bron is trouwens de roze krant
pi_56435546
van 2cycle begrijp ik dat het dus (vertaling vanuit de gazetta) om het verkeerd invullen van de whereabouts zou gaan voor hun trainingskamp van afgelopen week. Vandaar dat ze gisteren ook nog midden in de nacht gecontroleerd werden.
pi_56435919
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:36 schreef Bartoli het volgende:
van 2cycle begrijp ik dat het dus (vertaling vanuit de gazetta) om het verkeerd invullen van de whereabouts zou gaan voor hun trainingskamp van afgelopen week. Vandaar dat ze gisteren ook nog midden in de nacht gecontroleerd werden.
Dat lijkt mij ook, geruchten over die andere zaken in betrekking tot die twee renners zijn er (volgens mij) nog nooit geweest.

Zou wel weer sneu zijn: geen Cunego en Ballan in (onder andere) de voorjaarskoersen
pi_56461243
Dit is een duidelijker bericht, favoriete renners ten spijt mochten ze hebben zitten knoeien met hun whereabouts.

http://www.wvcycling.com/bericht/291
quote:
Zeven renners van Lampre-Fondital, waaronder Damiano Cunego en Alessandro Ballan, maken het onderwerp uit van een grootschalig Italiaans dopingonderzoek. De afgelopen dagen hield de Italiaanse Antidopingbrigade (NAS) in opdracht van het WADA (Wereldantidopingagentschap) en het CONI (Italiaans olympisch comité) enkele bloedcontroles bij de Italiaanse ProTourploeg vanwege ‘verdachte praktijken’.

Volgens de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport, die CONI-procureur Torri aan het woord liet, waren de whereabouts (de documenten waarop de renners moeten vermelden waar ze zich op bepaalde tijdstippen bevinden) niet in orde. Indien de renners in kwestie daadwerkelijk knoeiden met hun gegevens, riskeren ze een schorsing van drie maanden tot een jaar.
pi_56542129
Nu op ned 2. een documentaire over Rasmussen.
Blegh, baal nog steeds over die Tour, zo sneu voor Boogerd...
pi_56588857
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:40 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Nein, daar hebt u gelijk in
Overigens, als ik het iemand niet gun is het Evans, sympathieke knaap, maar wat een saaie uitstralingsloze renner is hij.
"een saaie uitstralingsloze renner?" Een beetje de Miguel Indurain van tegenwoordig dus!
pi_56588974
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:52 schreef warpozio het volgende:

[..]

"een saaie uitstralingsloze renner?" Een beetje de Miguel Indurain van tegenwoordig dus!
met het verschil dat Indurain tenminste nog koersen won, Evans niet
pi_56589244
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:25 schreef Gitanki het volgende:
Dit is een duidelijker bericht, favoriete renners ten spijt mochten ze hebben zitten knoeien met hun whereabouts.

http://www.wvcycling.com/bericht/291
[..]
Schijnt een storm in een glas water te zijn.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:28:18 #233
pi_56589578
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:52 schreef warpozio het volgende:

[..]

Indurain heb ik eigenlijk nooit saai en uitstralingsloos gevonden. Die vent was dé patron van het peloton en straalde net ontzag uit. Maar bij Indurain had je tenminste het gevoel nog dat hij absoluut de sterkste was en zo iedereen een mokerslag kon toedienen als ie wilde (en dat soms ook deed) , bij Evans heb je dat dus gewoon niet.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:44:58 #234
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_56589939
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:57 schreef Bartoli het volgende:

[..]

met het verschil dat Indurain tenminste nog koersen won, Evans niet
We hebben het hier wel over een winnar van de ProTour hè Beetje respect graag!
Tranquillo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2008 @ 23:39:59 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56593832
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Indurain heb ik eigenlijk nooit saai en uitstralingsloos gevonden. Die vent was dé patron van het peloton en straalde net ontzag uit. Maar bij Indurain had je tenminste het gevoel nog dat hij absoluut de sterkste was en zo iedereen een mokerslag kon toedienen als ie wilde (en dat soms ook deed) , bij Evans heb je dat dus gewoon niet.
ik hoor nog het verraste commentaar toen hij er in de etappe naar Luik met Bruyneel vandoor ging
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56593948
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Inderdaad, die zei alles zonder één woord te zeggen.
  donderdag 7 februari 2008 @ 23:52:30 #237
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56594075
Indurain kon het, maar deed het vrijwel nooit. Bij Evans is het meestal nogal pijnlijk overduidelijk dat die echt niet beter kan, ik denk niet dat die om aerodynamische redenen tussen zijn kader gaat hangen. Ik weet wel wie van die twee ik dan de saaiste vind. Die hele figuur van Indurain deed me helemaal niets, niet in positieve of negatieve zin, gewoon complete nietszeggendheid.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 00:13:39 #238
pi_56594497
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik hoor nog het verraste commentaar toen hij er in de etappe naar Luik met Bruyneel vandoor ging
Ik herinner mij nog zo'n verrassende etappe ergens in een rotweer met aankomst bergop. Virenque en nog twee renners (was het Zulle en toen al Pantani of nog Chiapucci?) vielen op die laatste berg zijn gele trui aan. Hij liet ze wegrijden voor de ritzege, tot ze aan de voorsprong kwamen die hem uit het geel begon te zetten. Hij reed er dan doodgewoon terug naar toe, reed ze los en pikte net voor de streep nog de eerder ontsnapte Leblanc op en deed die de ritzege cadeau ... (of zoiets)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 februari 2008 @ 00:20:37 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56594670
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik herinner mij nog zo'n verrassende etappe ergens in een rotweer met aankomst bergop. Virenque en nog twee renners (was het Zulle en toen al Pantani of nog Chiapucci?) vielen op die laatste berg zijn gele trui aan. Hij liet ze wegrijden voor de ritzege, tot ze aan de voorsprong kwamen die hem uit het geel begon te zetten. Hij reed er dan doodgewoon terug naar toe, reed ze los en pikte net voor de streep nog de eerder ontsnapte Leblanc op en deed die de ritzege cadeau ... (of zoiets)
wat dat niet Hautacam?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56595455
De manier waarop hij Olano de wereldtitel schonk vond ik ook magistraal. Hoe Smeet et al. (ondanks herhaaldelijk inzoomen) de lekke band van Olano misten ook, maar dat is een ander verhaal
pi_56597024
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Daar reed Cipollini ook nog doodleuk bij de eerste 20 ofzo.

Het bewijs dat mooie Mario ook meer kon dan alleen sprinten.
pi_56597562
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:11 schreef wimderon het volgende:

[..]

Schijnt een storm in een glas water te zijn.
Lijkt mij ook, na dit bericht.
quote:
Alessandro Ballan heeft met het Italiaans Olympisch Comité (CONI) gepraat. "Ik hoop dat alle misverstanden uit de weg zijn geruimd", zegt de renner van Lampre, die een positief gevoel overhoudt aan het gesprek.
Na een dopingcontrole in januari had Alessandro Ballan zelf een gesprek aangevraagd.

De winnaar van de Ronde van Vlaanderen wilde zijn "whereabouts" ophelderen. "Ik dacht dat ik de documenten enkel naar de UCI moest sturen", zegt Ballan. "Maar na mijn uitleg is alles in orde."

Vorige week kregen de Lampre-renners 's avonds laat bezoek van de controleurs.
Ook als ze niet positief hebben getest, riskeren ze een straf, omdat ze niet in orde waren met hun "whereabouts".

(Sporza.be)
pi_56598867
Ai, Ballan met een positief gevoel...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 februari 2008 @ 17:09:17 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56625043
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 08:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

alleen had hij daar meestal geen zin in
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56625363
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

alleen had hij daar meestal geen zin in
Ja, na een weekje sprints winnen ging ie weer lekker op het strand liggen .
In 1999 liet hij nog zien dat hij wel de bergen over kon, want hij reed wel de etappe naar Sestrieres (over oa de Galibier) omdat ie dan in Italië kon stoppen.
Maar hij viel ergens op het einde van die rit en stapte toen voor de laatste klim in de bezemwagen.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 18:01:23 #246
pi_56625994
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 08:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mooie Mario werd zelfs ook eens 10de in de Ronde van Vlaanderen, toen ie in de wereldbekerleiderstrui reed na zijn zege in MSR en zin had om die nog een wedstrijdje te houden ...

Dat zag je ook bij hem in Gent-Wevelgem. Als die wilde kon die natuurlijk veel meer dan sprinten. Als ie echt had gewild had hij zo kunnen meespelen in de voorjaarsklassiekers volgens mij ...
pi_56626697
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 18:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Mooie Mario werd zelfs ook eens 10de in de Ronde van Vlaanderen, toen ie in de wereldbekerleiderstrui reed na zijn zege in MSR en zin had om die nog een wedstrijdje te houden ...

Dat zag je ook bij hem in Gent-Wevelgem. Als die wilde kon die natuurlijk veel meer dan sprinten. Als ie echt had gewild had hij zo kunnen meespelen in de voorjaarsklassiekers volgens mij ...
Dat denk ik zeker ook, ja.

Cipo werd trouwens 57e in die beroemde etappe 7 van de Tour van '95.

Zijn achterstand bedroeg 2,19. Maar dat geeft wel aan dat hij in een slopende rit als zulke toch wel wat kon. Helemaal als je je bedenkt dat er een hoop renners gewoon op meer dan een kwartier werden gereden.

Naar mijn idee had Cipollini zeker kunnen meespelen in koersen als Vlaanderen en de Gold Race, als hij er echt voor ging.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 18:53:49 #248
67640 SaintOfKillers
pi_56626877
Ze hebben dat in de Giro eens mooi in beeld gebracht hoe Mario dat meestal deed, dat verrassend dicht eindigen in wedstrijden met een uitdagend parcours.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 18:56:42 #249
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56626952
Cipo had zeker de AGR kunnen winnen toen de finish nog op de boulevard lag
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56736086
quote:
Operacion Puerto heropend

MADRID (ANP) - De sportmensen die in verband zijn gebracht met de handel en wandel van de Madrileense 'dopingarts' Eufemiano Fuentes zijn niet af van de Spaanse autoriteiten.

De openbaar aanklagers hebben donderdagavond besloten de zogenaamde Operacion Puerto, het grootschalige onderzoek naar mogelijke bloeddoping van onder meer een peloton wielrenners, te heropenen.
Tja, de Tour begint dan ook alweer 'bijna' hè
pi_56739357
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

En de Olympische Spelen en Europees voetbalcup voor landenteams, maar de geruchten zullen wel weer sterker worden begin juli, na het voetbal en voor de spelen, tijdens de tour dus.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_56740234
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Voor het wielrennen maakt het eigenlijk niks meer uit. Alle fuentes klanten zijn tegenwoordig werkloos, of bij zulke kleine ploegen dat we ze toch nooit meer in beeld zullen zien. Ik betwijfel of ze in Spanje het lef hebben om eindelijk de voetballers, tennissers en atleten aan te pakken.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:16:44 #253
pi_56740246
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:15 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Voor het wielrennen maakt het eigenlijk niks meer uit. Alle fuentes klanten zijn tegenwoordig werkloos, of bij zulke kleine ploegen dat we ze toch nooit meer in beeld zullen zien. Ik betwijfel of ze in Spanje het lef hebben om eindelijk de voetballers, tennissers en atleten aan te pakken.
Bwah, je hebt nog de Contador's en de Valv Piti's natuurlijk. Renners die aanvankelijk genoemd werden maar die dan vrijgepleit werden of wiens dossier spoorloos verdwenen leek ... Je weet maar nooit of daar nog wat van bovenkomt ...
pi_56747320
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bwah, je hebt nog de Contador's en de Valv Piti's natuurlijk. Renners die aanvankelijk genoemd werden maar die dan vrijgepleit werden of wiens dossier spoorloos verdwenen leek ... Je weet maar nooit of daar nog wat van bovenkomt ...
je vergeet Caruso die is ook vrijgepleit en is in onderhandeling met Lampre voor een contractverlenging die hij wss nog gaat krijgen ook nog
pi_56748340
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:15 schreef Ereinion het volgende:

[..]

0.0% kans.

Misschien de atleten maar van tennissers en voetballers blijven ze af.
pi_56749542
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 13:40 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

0.0% kans.

Misschien de atleten maar van tennissers en voetballers blijven ze af.
vooral van de voetballers en Alonso
pi_56749573
quote:
Victor Conte, de baas van het beruchte dopinglaboratorium Balco, heeft vandaag in een interview met de BBC gezegd dat hij er van overtuigd is dat het overgrote deel van de atleten die straks deelnemen aan de Olympische Spelen in Peking gedopeerd is. "Ik ben er van overtuigd dat het overgrote deel van hen verboden middelen zal gebruiken. Ze gebruiken producten die nog niet kunnen opgespoord worden en worden nog altijd niet voldoende gecontroleerd", vertelde de Amerikaan. "Pas de dag dat atleten zullen beseffen dat het te gevaarlijk wordt om betrapt te worden, zullen de hardwerkende atleten eindelijk hun gedopeerde collega's kunnen verslaan", klinkt het. (afp)
weer iemand die denkt iets nieuws te vertellen
pi_56754332
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 14:29 schreef Bartoli het volgende:

[..]

vooral van de voetballers en Alonso
Vergeet Nadal niet...
pi_56755103
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 17:55 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Vergeet Nadal niet...
ow ja omwille van zijn onnatuurlijk gekreun
pi_56758679
Maar het werkt zo wel bij het tennis, Athletiek en voetbal. Er komt weleens iets voor, maar het is niet zo dat de sport er door gedomineerd wordt.

Maar op de één of andere manier lekt zo'n Fuentes zaak dan toch uit met alleen wielrenners. Het lijkt wel of de media eraan meedoen.
pi_56767885
Nieuws in het Oostenrijkse bloeddopingschandaal, ook Weening en Posthuma worden nu genoemd, naast Boogerd, Menchov en Rasmussen.

De toppers uit andere sporten worden ook niet gespaard: bijna de complete Duitse en Oostenrijkse biathlontop wordt ook genoemd.

Voorlopig blijft het echter bij geruchten, dit 'nieuws' is afkomstig van een anonieme bron...
pi_56767913
Ja, anonieme bronnen hebben we wat aan.

Maar ik wacht het allemaal rustig af.
pi_56768054
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:57 schreef Leatherface het volgende:

De namen van voormalig skier Eberharter en zwemster Mirna Jukic worden genoemd als bron, maar daar hebben we inderdaad weinig aan.
pi_56768116
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:57 schreef Leatherface het volgende:

Georg Totschnig (österreichischer Radprofi)
Christoph Suman (österreichischer Biathlet)
Daniel Mesotitsch (österreichischer Biathlet)
Ludwig Gredler (österreichischer Biathlet)
Martin Pröll (Profi-Laufsportler)
Katrin Apel (deutsche Biathletin)
Martina Glagow (deutsche Biathletin)
Andrea Henkel (deutsche Biahtletin)
Sven Fischer (deutscher Biathlet)
Michael Greis (deutscher Biathlet)
Alexander Wolf (deutscher Biahtlet)
Daniel Graf (deutscher Biatleht)
Michael Rösch (deutscher Biathlet)
Michael Rasmussen (niederländischer Radprofi)
Denis Mentschow (niederländischer Radprofi)
Michael Boogerd (niederländischer Radprofi)
Joost Posthuma (niederländischer Radprofi)
Pieter Weening (niederländischer Radprofi)

bron: http://www.oe24.at/zeitung/sport/mehr_sport/article235618.ece

maar sinds wanneer zijn Menchov en de kip Ollanders
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:09:01 #265
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56768131
Volgens mijn anonieme bron is het niet waar..
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:17:28 #266
67640 SaintOfKillers
pi_56768303
Na Zabel verrast niets me meer.

Het blijven wel steeds van die ronderenners, wanneer gaan ze de klassieke eendagsdope eens aanpakken? Misschien andere methodes dan bloeddoping, maar daar zal toch ook wel een circuit voor bestaan.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:18:57 #267
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56768334
'PSV diende Ronaldo anabolen toe'

Altijd leuk die verontwaardigde reacties bij andere sporten
LastFM
pi_56768400
"Unschuldsvermutung
Für alle Genannten gilt die Unschuldsvermutung – gerade auch, weil die Anzeige an­onym und deshalb mit Vorsicht zu genießen ist. Außer­dem darf nicht unerwähnt bleiben, dass alle deutschen Biathleten eidesstattlich erklärt haben, nie in Wien Blutdoping betrieben zu haben..."

Ze zijn gigantisch voorzichtig en absoluut niet zeker van hun zaak. Ook al zou het me niets verbazen, denk ik dat dit binnen de kortste keren weer naar het rijk der fabelen kan worden verwezen. Nadat het natuurlijk uitgebreid in het nieuws is geweest; dat wel.
pi_56774609
Eindelijk worden nu ook eens namen van niet wielrenners genoemd. En het zijn niet de minste biathleten die hier genoemd worden.
pi_56774808
Het boeit me geen ene flikker, zolang er geen concrete bewijzen zijn geef ik iedereen het voordeel van de twijfel. Volgens mij liggen er voor al die klinieken tegenwoordig wel Bild-journalisten 24/7, zolang er dan niets concreets is moeten ze toch spannende verhalen blijven produceren.

De Duitse en Franse media zijn de laatste die ik geloof.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:42:09 #271
pi_56774882
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:38 schreef Blawh het volgende:
Het boeit me geen ene flikker, zolang er geen concrete bewijzen zijn geef ik iedereen het voordeel van de twijfel. Volgens mij liggen er voor al die klinieken tegenwoordig wel Bild-journalisten 24/7, zolang er dan niets concreets is moeten ze toch spannende verhalen blijven produceren.

De Duitse en Franse media zijn de laatste die ik geloof.
Feit is wel dat L'Equipe het eigenlijk héél zelden bij het verkeerde eind heeft ...
pi_56779653
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:18 schreef -skippybal- het volgende:
'PSV diende Ronaldo anabolen toe'

Altijd leuk die verontwaardigde reacties bij andere sporten
Ik heb m'n broertje, een fanatieke Nadal fan, eindelijk zover gekregen dat hij realiseert dat Nadal een potentieel Fuentes klantje is
pi_56811824
Het NRC:
quote:
Weer lijst Weense bloedbank met Boogerd
Dertig sporters en artsen in opspraak wegens bloeddoping na anonieme aanklacht in Oostenrijk
Gepubliceerd: 18 februari 2008 00:00 | Gewijzigd: 18 februari 2008 11:18

Er is een serieus justitieel onderzoek naar biatleten en wielrenners die bloeddoping in Wenen hebben gehad. Duitse media durven de lijst met namen niet te geven.

Door Guus van Holland

Dortmund, 18 febr. Opnieuw is een groot aantal sporters én artsen in verband gebracht met een bezoek aan de Weense bloedbank Humanplasma. Niet alleen de beste Duitse en Oostenrijkse biatleten, maar ook vijf (ex)renners van de Rabobankwielerploeg (Michael Rasmussen, Michael Boogerd, Denis Mentsjov, Joost Posthuma en Pieter Weening) staan op een lijst van dertig sporters en drie artsen, naar aanleiding van een anonieme aanklacht die vorige week bij het Openbaar Ministerie in Wenen werd ingediend.

Het Weense Bundeskriminalamt wil de namen van de sporters die ervan worden verdacht zich tussen 2000 en 2006 bij Humanplasma van bloeddoping te hebben bediend, niet vrijgeven. Maar intussen kan een groot aantal Oostenrijkse en Duitse media wel beschikken over de lijst, dankzij het werk van een Duitse onderzoeksjournalist. Zij willen echter de lijst om ‘ethische redenen’ (nog) niet publiceren, omdat zij een maand geleden zich – zo bleek achteraf – te buiten zijn gegaan aan ‘suggestieve berichtgeving’ over visites van over het algemeen dezelfde sporters aan Humanplasma. Ook toen werden Rasmussen, Boogerd en Mentsjov genoemd. Maar met name de Duitse televisiezender ARD was iets te voortvarend en moest later zijn excuses aanbieden deze namen te hebben genoemd.

De Oostenrijkse nieuwswebsite www.oe24.at durfde het als enige wel aan de lijst het afgelopen weekeinde openbaar te maken. Tijdens een congres over sportjournalistiek in Dortmund, georganiseerd door het Institut für Journalistik in Dortmund en Sportnetzwerk (een Duitse club van sportjournalisten die zich sinds twee jaar inzet voor internationaal maatschappelijk-kritische sportjournalistiek), probeerden vertegenwoordigers van de meest serieuze Duitse media als ARD, ZDF en Süddeutsche Zeitung en Frankfurter Allgemeine Zeitung, ethici en wetenschappers zich een houding te geven tegenover de dopingberichtgeving van de laatste maanden. De namen in het nieuwe Weense dossier waren bekend, maar niemand waagde ze te noemen. Er is nog geen bewijs. Wat nu?

Serieus
Toch dient de aanklacht serieus genoemd te worden. Zo was te horen, De Tiroler Tageszeitung die vorige week met de eerste berichtgeving kwam, is daarentegen allerminst voorzichtig. Zij noemt vier Weense hotels waar de sporters bivakkeerden en de plek waar het zou hebben plaatsgevonden. Zoals Blutdepotseminar in Pechtoldsdorf bij Wenen. Bovendien worden betrokkenen medici genoemd die van bloeddoping alles weten. Waarom het naar buiten kwam? Omdat er een verzekeringsfraude zou zijn, in verband met de ‘behandeling’ en ‘vergoeding’ van dergelijke methoden.

De Duitse biatlonbond heeft intussen serieus gereageerd, tijdens het wereldkampioenschap van afgelopen weekeinde in Östersund in Zweden. Wereldkampioenen worden genoemd, alsmede de ex-olympisch kampioen Sven Fischer, tegenwoordig co-commentator bij ZDF. Fischer zei zaterdagavond voor het ZDF dat hij op de lijst staat. Hij ontkende iets met bloeddoping te maken te hebben. Zijn verontwaardigde trainers en collega’s willen intussen een schadeclaim indienen bij de instanties die de namen van biatleten naar buiten brengen. Wie? Het OM of de media? Zij hebben maar één verklaring: onzin. Toch worden namen genoemd van mensen die bij Humaneplasma hebben gewerkt en op eigen initiatief een kliniek voor bloeddoping hebben opgezet, zoals transfusie-expert Paul Höcker die in Pechtoldsdorf het ‘Blutdepotseminar’ is begonnen. En dan is er de connectie met artsen uit de voormalige DDR, voor wie doping de gewoonste zaak van de wereld was, en uit Wit-Rusland, waar de experts zitten. Zij weten wie er geweest zijn. Het is niet zomaar een verhaal.

Strafbaar
Opmerkelijk in de Weense bloedbankzaak is dat bloeddoping zolang het om behandeling (invriezen dan wel manipulatie) van eigen bloed is volgens de Oostenrijkse wet niet illegaal is. Genoemde sporters zouden daarom niet strafbaar zijn. Het Oostenrijkse OM wil het weten. Wat deden Fischer, Rasmussen, Mentsjov én Boogerd en co in Wenen of op een ander filiaal in Oost-Duitsland waar hun bloed zou zijn gemanipuleerd?

‘Verdachtjournalismus’ heette het afgelopen weekeinde tijdens het congres in Dortmund. Prof. dr. Claus Eurich van de Technische Universität Dortmund, ethicus en filosoof, zei het nog: „Wat moeten we als het op tien procent na bewezen is. Zwijgen? Nee. Publiceren en ter discussie stellen. We hebben recht op een verklaring waarom sporters sporten en doping nemen en waarom journalisten menen dat te moeten aankaarten. Sportbedrijven is een vorm van existentialisme, doping is dat ook. Omdat de mens iets wil doen om zijn bestaan te rechtvaardigen. Veroordeling is te gemakkelijk, verontwaardiging is een stap verder en leidt tot de vraag: is doping echt zo verwerpelijk?”
pi_56819820
Als dit waar is dan is dit het einde van de Rabo ploeg.
  maandag 18 februari 2008 @ 18:59:20 #275
67640 SaintOfKillers
pi_56819965
En dan zit het hele Nederlandse wielrennen bijna "op zijn gat".

Ik blijf erbij dat het niet gezond is dat één ploeg een dergelijk monopolie heeft in zo'n groot wielerland, er moet meer tegengewicht komen, een tweede grote ploeg (Pro-Tour niveau dus). Talent is er genoeg en ik kan me niet inbeelden dat er geen sponsors zouden gevonden worden.
  maandag 18 februari 2008 @ 19:10:28 #276
pi_56820272
Ook interessant :
quote:
Dit weekend stond in De Morgen "het ware verhaal" achter de dopingperikelen van Vino & Kash vorige zomer. Ik weet niet of ik hier iets nieuws vertel (volgens De Morgen is het in het circuit ondertussen al algemeen geweten), maar toch voor de onwetenden onder ons:

Vino & Kash hebben zich tijdens de tour ergens teruggetrokken en een zak bloed ingespoten die ze eerder van zichzelf hadden afgetapt. Dit soort van bloeddoping is zeer moeilijk opspoorbaar. Maar helaas maakten ze een klein foutje: Vino nam het zakje van Kash en Kash het zakje van Vino. Daardoor werd de transfusie opspoorbaar. Geluk bij een ongeluk: ze hebben dezelfde bloedgroep zodat de medische gevolgen van de verwisseling beperkt bleven. Dit verhaal verklaart ook:
1) waarom noch Kash noch Vino enig juridisch verhaal proberen te halen over de grond van de zaak en Kash enkel zijn recht probeert te halen via het zich beroepen op het recht van privacy.
2) waarom Kash speciaal geviseerd werd na de Tour (de UCI wist blijkbaar snel dat Vino bloed van Kash had, dus dachten ze: dan zit er mogelijk ook bloed van Vino bij Kash)
  maandag 18 februari 2008 @ 19:12:29 #277
67640 SaintOfKillers
pi_56820322
Onder Bruyneel zou dat nooit gebeuren.
  maandag 18 februari 2008 @ 19:13:46 #278
pi_56820360
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Onder Bruyneel zou dat nooit gebeuren.
Dat is een feit. Die heeft zelfs een bataljon aan controleurs ingeschakeld om te voorkomen dat die idioten op die manier gesnapt worden ...
  maandag 18 februari 2008 @ 19:49:44 #279
14505 OProg
A Life in Music
pi_56821391

Dit is een beetje op het niveau Peerke Pollentier.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_56827608
Volgens mij is Kash gepakt door de UCI of het WADO iin een out of competition controle ergens in Turkije.
In ieder geval niet door de ASO op bloedzakken van Vino in de Tour.
  maandag 18 februari 2008 @ 23:23:05 #281
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56827659
Jeez, dat is link zeg Hebben ze echt superveel geluk mee gehad
LastFM
pi_56828135
Echte bloedbroeders dus.
pi_56830535
Andrey Kashechkin testte bij een out-of-competition-controle op 1 augustus in het Turkse Belek positief.
janneman
pi_56830657
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 08:16 schreef horstjan het volgende:
Andrey Kashechkin testte bij een out-of-competition-controle op 1 augustus in het Turkse Belek positief.
En lees nu het verhaaltje over De Morgen nog een keer.
pi_56831107
Dat zou wel erg dom zijn zeg
Hebben ze wel erg veel mazzel gehad dat ze dezelfde bloedgroep hebben...
pi_56831589
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
En dan zit het hele Nederlandse wielrennen bijna "op zijn gat".

Ik blijf erbij dat het niet gezond is dat één ploeg een dergelijk monopolie heeft in zo'n groot wielerland, er moet meer tegengewicht komen, een tweede grote ploeg (Pro-Tour niveau dus). Talent is er genoeg en ik kan me niet inbeelden dat er geen sponsors zouden gevonden worden.

Helemaal mee eens. Genoeg grote bedrijven in Nederland. Als je alleen al naar voetbalsponsoren kijket en bedenkt hoeveel extra exposure die zou kunnen hebben als ze ipv een tweederangsclub een protourploeg zouden sponsoren. Jammer dat TVM zo succesvol is met schaatsen, maar misschien wil Telfort wel een wielerploeg starten. Die stoppen toch na dit seizoen met schaatsen. Of misschien de postcodeloterijploeg?
pi_56831835
Fortis ABN kan wel een ploeg gaan sponsoren. De banken tegen elkaar .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56831864
Mooi doe dan ook maar de ING ploeg en de postbank ploeg erbij.
pi_56831878
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:56 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Genoeg grote bedrijven in Nederland. Als je alleen al naar voetbalsponsoren kijket en bedenkt hoeveel extra exposure die zou kunnen hebben als ze ipv een tweederangsclub een protourploeg zouden sponsoren. Jammer dat TVM zo succesvol is met schaatsen, maar misschien wil Telfort wel een wielerploeg starten. Die stoppen toch na dit seizoen met schaatsen. Of misschien de postcodeloterijploeg?
Ik zou als groot bedrijf op dit moment toch niet zo snel in de wielersport stappen.
Als het de komende 2 jaar relatief rustig blijft op dopinggebied, wat ik absoluut niet verwacht, dan zou het misschien een optie zijn.
Eerder lijkt me, hoe jammer heet ook is, niet slim om te doen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 10:15:26 #290
67640 SaintOfKillers
pi_56831898
Er is trouwens zoveel lokaal talent (Gesink, Dekker, Reus, Mollema, Langeveld, Boom en eigenlijk ook nog Eltink, Posthuma en Weening) dat die elkaar op termijn onherroepelijk in de weg rijden. Je ziet nu al dat Weening in de richting van helper evolueert terwijl die totaal nog niet weet wat hij juist kan bereiken, maar hij moet al schuiven omdat er een hoop anderen zitten aan te komen en het bij hem niet zo snel als gehoopt gaat.

Je zag al wat er met Kroon gebeurde toen hij zijn vrijheid kreeg. Ik denk trouwens dat Boogerd wel eens LBL of nogmaals de AGR had gewonnen als hij eens van ploeg was gewisseld. Rabobank is erg sterk, zelfs bijna ongeëvenaard in zijn jeugdopleiding, maar op een bepaald moment wordt het gewoon te veel een instituut dat verstikkend werkt.
pi_56832003
Ja een tweede grote ploeg lijkt me erg goed voor het Nederlandse wielrennen maar weet niet of Rabo veel zin heeft om de aandacht te delen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56835338
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ook interessant :
[..]
In datzelfde artikel stond ook het volgende stuk interessante (van 2cycle):
quote:
En Bruyneel zelf? Zijn broodjes zijn gebakken en hij overleeft wel zonder een jaartje Tour, Parijs-Roubaix of Luik-Bastenaken-Luik. De beste ploegleider van het afgelopen decennium is géén fan van doping, maar tegen hem spreekt zijn reputatie als machiavellist. Hij heeft in deze sector geen concurrentie. Van Ivan Basso was geweten dat hij boter op zijn hoofd had in de affaire-Puerto, maar Bruyneel keek de andere kant op en gaf hem een contract bij Discovery. Vorig jaar rond die tijd moest hij hem ontslaan. Nu heeft hij weer Levi Leipheimer gecontracteerd. De Amerikaan solliciteerde ook bij CSC, maar werd daar op basis van afwijkende bloedwaarden niet gecontracteerd. Wie in de grijze zone opereert, moet niet verbaasd zijn als het licht opeens uitgaat.
pi_56839749
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er is trouwens zoveel lokaal talent (Gesink, Dekker, Reus, Mollema, Langeveld, Boom en eigenlijk ook nog Eltink, Posthuma en Weening) dat die elkaar op termijn onherroepelijk in de weg rijden. Je ziet nu al dat Weening in de richting van helper evolueert terwijl die totaal nog niet weet wat hij juist kan bereiken, maar hij moet al schuiven omdat er een hoop anderen zitten aan te komen en het bij hem niet zo snel als gehoopt gaat.

Je zag al wat er met Kroon gebeurde toen hij zijn vrijheid kreeg. Ik denk trouwens dat Boogerd wel eens LBL of nogmaals de AGR had gewonnen als hij eens van ploeg was gewisseld. Rabobank is erg sterk, zelfs bijna ongeëvenaard in zijn jeugdopleiding, maar op een bepaald moment wordt het gewoon te veel een instituut dat verstikkend werkt.
Ben het helemaal eens met wat je zegt
Die getalenteerde gasten kunnen beter eens aan het kopmanschap proeven ipv de luxeknecht uit te hangen
Talent is er zat voor een 2e ploeg, het hoeven natuurlijk niet allemaal Nederlanders te zijn!
pi_56842506
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:14 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Ik zou als groot bedrijf op dit moment toch niet zo snel in de wielersport stappen.
Als het de komende 2 jaar relatief rustig blijft op dopinggebied, wat ik absoluut niet verwacht, dan zou het misschien een optie zijn.
Eerder lijkt me, hoe jammer heet ook is, niet slim om te doen.
Ik denk ook niet dat grote bedrijven op dit moment in het wielrennen stappen. In plaats van dat de UCI, ASO en consorten de Protour "oorlog" voeren kan men beter zorgen dat het wielrennen weer geloofwaardig wordt. Dus terug naar de situatie van voor de Protour en dan de komende 5 jaar de sport weer geloofwaardig maken. Zonder geloofwaardigheid haken grote sponsors af en zonder sponsors geen ploegen en koersen.

Overigens wil Gisbers een nieuwe ploeg oprichten die op termijn een Protour ploeg moet worden:
quote:
Jan Gisbers is bezig om een nieuwe Nederlandse ProTour-ploeg op te zetten. Dat schrijft het Brabants Dagblad. Volgens de krant is de voormalig ploegleider van PDM met zijn plannen al in een vergevorderd stadium.

Bondscoach Egon van Kessel is aangetrokken als adviseur van de nieuwe ploeg. De formatie wil volgend seizoen met een ProContinentale licentie van start gaan. Twaalf Nederlandse talenten moeten een plaats gaan krijgen. "De beste talenten zullen ongetwijfeld een aanbod van Rabobank krijgen. Wij kunnen wellicht verder met de renners die daarna overblijven," aldus Gisbers, die in november dit jaar zijn ploeg klaar wil hebben.

Binnen twee jaar moet de ploeg toetreden tot de ProTour. Gisbers heeft al een hoofdsponsor, maar wil de naam nog niet bekend maken. "Het is een nieuw bedrijf dat op dit moment in onderhandeling is met een aantal partijen", aldus Gisbers.

Momenteel is Rabobank de enige ProTour-ploeg met een Nederlandse licentie. Sinds het verdwijnen van TVM in 1999 is Rabobank de enige Nederlandse wielerploeg op het hoogste niveau.
Bron: http://www.wielrensite.nl/nieuws/6579

Een 2e grote NL ploeg zou inderdaad wel goed zijn. Indien een Nederlandse sponsor het Shimano deel van de Skil ploeg vervangt zou natuurlijk ook al een goede stap zijn. Nu moet de ploeg vanwege Shimano veel buitenlandse renners opnemen in de ploeg.
pi_56848212
Dat verhaal over Vino en Kashechkin.. het geluk was met de dommen op dat moment zeg.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 04:20:51 #296
pi_56920903
Dopinginspectrice haalt naakte Hulsmans vanonder de douche

Vreemd tafereel na afloop van de rit in San Luis Obispo in de ronde van Californië.
Een vrouwelijke inspecteur van het Amerikaanse Antidopingagentschap nam haar taak zo ter harte dat ze de camper van QuickStep binnenstormde op het moment dat de voltallige ploeg onder de douche stond. De vrouw bleeft toekijken tot Boonen en co zich gedoucht hadden en troonde dan Kevin Hulsmans mee naar het antidopinglokaal voor een plasje. De Limburger kon er niet om lachen. 'Ik vind het niet normaal dat voor zoiets een vrouw wordt aangeduid. We vroegen haar beleefd om naar buiten te gaan, maar ze weigerde. Wat dacht ze? Dat ik door het dak zou ontsnappen? Een man zou zoiets eens moeten proberen bij acht naakte vrouwelijke atletes.' (hc)
pi_56922548
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 04:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dopinginspectrice haalt naakte Hulsmans vanonder de douche

Vreemd tafereel na afloop van de rit in San Luis Obispo in de ronde van Californië.
Een vrouwelijke inspecteur van het Amerikaanse Antidopingagentschap nam haar taak zo ter harte dat ze de camper van QuickStep binnenstormde op het moment dat de voltallige ploeg onder de douche stond. De vrouw bleeft toekijken tot Boonen en co zich gedoucht hadden en troonde dan Kevin Hulsmans mee naar het antidopinglokaal voor een plasje. De Limburger kon er niet om lachen. 'Ik vind het niet normaal dat voor zoiets een vrouw wordt aangeduid. We vroegen haar beleefd om naar buiten te gaan, maar ze weigerde. Wat dacht ze? Dat ik door het dak zou ontsnappen? Een man zou zoiets eens moeten proberen bij acht naakte vrouwelijke atletes.' (hc)

Beetje vreemd dat ze niet even naar buiten kon gaan idd.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:14:45 #298
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56923286
Regels zijn dat je de renner niet meer uit het oog mag verliezen totdat 'ie z'n plasje heeft gedaan. En dat weet Hulsmans zelf ook wel.
LastFM
pi_56923750
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 12:14 schreef -skippybal- het volgende:
Regels zijn dat je de renner niet meer uit het oog mag verliezen totdat 'ie z'n plasje heeft gedaan. En dat weet Hulsmans zelf ook wel.
tuurlijk regels zijn regels maar wat Hulsmans aanhaalt over 1 man bij 8 naakte vrouwen, dan had je de poppen wel aan het dansen.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:54:08 #300
pi_56923867
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 12:45 schreef Bartoli het volgende:

[..]

tuurlijk regels zijn regels maar wat Hulsmans aanhaalt over 1 man bij 8 naakte vrouwen, dan had je de poppen wel aan het dansen.
Ik snap trouwens ook niet waarom men gewoon geen mannelijke controleurs stuurt naar een mannensport en vrouwelijke controleurs bij een vrouwensport ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')