abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56739357
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tja, de Tour begint dan ook alweer 'bijna' hè
En de Olympische Spelen en Europees voetbalcup voor landenteams, maar de geruchten zullen wel weer sterker worden begin juli, na het voetbal en voor de spelen, tijdens de tour dus.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_56740234
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tja, de Tour begint dan ook alweer 'bijna' hè
Voor het wielrennen maakt het eigenlijk niks meer uit. Alle fuentes klanten zijn tegenwoordig werkloos, of bij zulke kleine ploegen dat we ze toch nooit meer in beeld zullen zien. Ik betwijfel of ze in Spanje het lef hebben om eindelijk de voetballers, tennissers en atleten aan te pakken.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:16:44 #253
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_56740246
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:15 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Voor het wielrennen maakt het eigenlijk niks meer uit. Alle fuentes klanten zijn tegenwoordig werkloos, of bij zulke kleine ploegen dat we ze toch nooit meer in beeld zullen zien. Ik betwijfel of ze in Spanje het lef hebben om eindelijk de voetballers, tennissers en atleten aan te pakken.
Bwah, je hebt nog de Contador's en de Valv Piti's natuurlijk. Renners die aanvankelijk genoemd werden maar die dan vrijgepleit werden of wiens dossier spoorloos verdwenen leek ... Je weet maar nooit of daar nog wat van bovenkomt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_56747320
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bwah, je hebt nog de Contador's en de Valv Piti's natuurlijk. Renners die aanvankelijk genoemd werden maar die dan vrijgepleit werden of wiens dossier spoorloos verdwenen leek ... Je weet maar nooit of daar nog wat van bovenkomt ...
je vergeet Caruso die is ook vrijgepleit en is in onderhandeling met Lampre voor een contractverlenging die hij wss nog gaat krijgen ook nog
pi_56748340
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:15 schreef Ereinion het volgende:

[..]

0.0% kans.

Misschien de atleten maar van tennissers en voetballers blijven ze af.
pi_56749542
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 13:40 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

0.0% kans.

Misschien de atleten maar van tennissers en voetballers blijven ze af.
vooral van de voetballers en Alonso
pi_56749573
quote:
Victor Conte, de baas van het beruchte dopinglaboratorium Balco, heeft vandaag in een interview met de BBC gezegd dat hij er van overtuigd is dat het overgrote deel van de atleten die straks deelnemen aan de Olympische Spelen in Peking gedopeerd is. "Ik ben er van overtuigd dat het overgrote deel van hen verboden middelen zal gebruiken. Ze gebruiken producten die nog niet kunnen opgespoord worden en worden nog altijd niet voldoende gecontroleerd", vertelde de Amerikaan. "Pas de dag dat atleten zullen beseffen dat het te gevaarlijk wordt om betrapt te worden, zullen de hardwerkende atleten eindelijk hun gedopeerde collega's kunnen verslaan", klinkt het. (afp)
weer iemand die denkt iets nieuws te vertellen
pi_56754332
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 14:29 schreef Bartoli het volgende:

[..]

vooral van de voetballers en Alonso
Vergeet Nadal niet...
pi_56755103
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 17:55 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Vergeet Nadal niet...
ow ja omwille van zijn onnatuurlijk gekreun
pi_56758679
Maar het werkt zo wel bij het tennis, Athletiek en voetbal. Er komt weleens iets voor, maar het is niet zo dat de sport er door gedomineerd wordt.

Maar op de één of andere manier lekt zo'n Fuentes zaak dan toch uit met alleen wielrenners. Het lijkt wel of de media eraan meedoen.
pi_56767885
Nieuws in het Oostenrijkse bloeddopingschandaal, ook Weening en Posthuma worden nu genoemd, naast Boogerd, Menchov en Rasmussen.

De toppers uit andere sporten worden ook niet gespaard: bijna de complete Duitse en Oostenrijkse biathlontop wordt ook genoemd.

Voorlopig blijft het echter bij geruchten, dit 'nieuws' is afkomstig van een anonieme bron...
pi_56767913
Ja, anonieme bronnen hebben we wat aan.

Maar ik wacht het allemaal rustig af.
pi_56768054
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:57 schreef Leatherface het volgende:

De namen van voormalig skier Eberharter en zwemster Mirna Jukic worden genoemd als bron, maar daar hebben we inderdaad weinig aan.
pi_56768116
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:57 schreef Leatherface het volgende:

Georg Totschnig (österreichischer Radprofi)
Christoph Suman (österreichischer Biathlet)
Daniel Mesotitsch (österreichischer Biathlet)
Ludwig Gredler (österreichischer Biathlet)
Martin Pröll (Profi-Laufsportler)
Katrin Apel (deutsche Biathletin)
Martina Glagow (deutsche Biathletin)
Andrea Henkel (deutsche Biahtletin)
Sven Fischer (deutscher Biathlet)
Michael Greis (deutscher Biathlet)
Alexander Wolf (deutscher Biahtlet)
Daniel Graf (deutscher Biatleht)
Michael Rösch (deutscher Biathlet)
Michael Rasmussen (niederländischer Radprofi)
Denis Mentschow (niederländischer Radprofi)
Michael Boogerd (niederländischer Radprofi)
Joost Posthuma (niederländischer Radprofi)
Pieter Weening (niederländischer Radprofi)

bron: http://www.oe24.at/zeitung/sport/mehr_sport/article235618.ece

maar sinds wanneer zijn Menchov en de kip Ollanders
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:09:01 #265
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56768131
Volgens mijn anonieme bron is het niet waar..
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:17:28 #266
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56768303
Na Zabel verrast niets me meer.

Het blijven wel steeds van die ronderenners, wanneer gaan ze de klassieke eendagsdope eens aanpakken? Misschien andere methodes dan bloeddoping, maar daar zal toch ook wel een circuit voor bestaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:18:57 #267
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56768334
'PSV diende Ronaldo anabolen toe'

Altijd leuk die verontwaardigde reacties bij andere sporten
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56768400
"Unschuldsvermutung
Für alle Genannten gilt die Unschuldsvermutung – gerade auch, weil die Anzeige an­onym und deshalb mit Vorsicht zu genießen ist. Außer­dem darf nicht unerwähnt bleiben, dass alle deutschen Biathleten eidesstattlich erklärt haben, nie in Wien Blutdoping betrieben zu haben..."

Ze zijn gigantisch voorzichtig en absoluut niet zeker van hun zaak. Ook al zou het me niets verbazen, denk ik dat dit binnen de kortste keren weer naar het rijk der fabelen kan worden verwezen. Nadat het natuurlijk uitgebreid in het nieuws is geweest; dat wel.
pi_56774609
Eindelijk worden nu ook eens namen van niet wielrenners genoemd. En het zijn niet de minste biathleten die hier genoemd worden.
pi_56774808
Het boeit me geen ene flikker, zolang er geen concrete bewijzen zijn geef ik iedereen het voordeel van de twijfel. Volgens mij liggen er voor al die klinieken tegenwoordig wel Bild-journalisten 24/7, zolang er dan niets concreets is moeten ze toch spannende verhalen blijven produceren.

De Duitse en Franse media zijn de laatste die ik geloof.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:42:09 #271
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_56774882
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:38 schreef Blawh het volgende:
Het boeit me geen ene flikker, zolang er geen concrete bewijzen zijn geef ik iedereen het voordeel van de twijfel. Volgens mij liggen er voor al die klinieken tegenwoordig wel Bild-journalisten 24/7, zolang er dan niets concreets is moeten ze toch spannende verhalen blijven produceren.

De Duitse en Franse media zijn de laatste die ik geloof.
Feit is wel dat L'Equipe het eigenlijk héél zelden bij het verkeerde eind heeft ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_56779653
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:18 schreef -skippybal- het volgende:
'PSV diende Ronaldo anabolen toe'

Altijd leuk die verontwaardigde reacties bij andere sporten
Ik heb m'n broertje, een fanatieke Nadal fan, eindelijk zover gekregen dat hij realiseert dat Nadal een potentieel Fuentes klantje is
pi_56811824
Het NRC:
quote:
Weer lijst Weense bloedbank met Boogerd
Dertig sporters en artsen in opspraak wegens bloeddoping na anonieme aanklacht in Oostenrijk
Gepubliceerd: 18 februari 2008 00:00 | Gewijzigd: 18 februari 2008 11:18

Er is een serieus justitieel onderzoek naar biatleten en wielrenners die bloeddoping in Wenen hebben gehad. Duitse media durven de lijst met namen niet te geven.

Door Guus van Holland

Dortmund, 18 febr. Opnieuw is een groot aantal sporters én artsen in verband gebracht met een bezoek aan de Weense bloedbank Humanplasma. Niet alleen de beste Duitse en Oostenrijkse biatleten, maar ook vijf (ex)renners van de Rabobankwielerploeg (Michael Rasmussen, Michael Boogerd, Denis Mentsjov, Joost Posthuma en Pieter Weening) staan op een lijst van dertig sporters en drie artsen, naar aanleiding van een anonieme aanklacht die vorige week bij het Openbaar Ministerie in Wenen werd ingediend.

Het Weense Bundeskriminalamt wil de namen van de sporters die ervan worden verdacht zich tussen 2000 en 2006 bij Humanplasma van bloeddoping te hebben bediend, niet vrijgeven. Maar intussen kan een groot aantal Oostenrijkse en Duitse media wel beschikken over de lijst, dankzij het werk van een Duitse onderzoeksjournalist. Zij willen echter de lijst om ‘ethische redenen’ (nog) niet publiceren, omdat zij een maand geleden zich – zo bleek achteraf – te buiten zijn gegaan aan ‘suggestieve berichtgeving’ over visites van over het algemeen dezelfde sporters aan Humanplasma. Ook toen werden Rasmussen, Boogerd en Mentsjov genoemd. Maar met name de Duitse televisiezender ARD was iets te voortvarend en moest later zijn excuses aanbieden deze namen te hebben genoemd.

De Oostenrijkse nieuwswebsite www.oe24.at durfde het als enige wel aan de lijst het afgelopen weekeinde openbaar te maken. Tijdens een congres over sportjournalistiek in Dortmund, georganiseerd door het Institut für Journalistik in Dortmund en Sportnetzwerk (een Duitse club van sportjournalisten die zich sinds twee jaar inzet voor internationaal maatschappelijk-kritische sportjournalistiek), probeerden vertegenwoordigers van de meest serieuze Duitse media als ARD, ZDF en Süddeutsche Zeitung en Frankfurter Allgemeine Zeitung, ethici en wetenschappers zich een houding te geven tegenover de dopingberichtgeving van de laatste maanden. De namen in het nieuwe Weense dossier waren bekend, maar niemand waagde ze te noemen. Er is nog geen bewijs. Wat nu?

Serieus
Toch dient de aanklacht serieus genoemd te worden. Zo was te horen, De Tiroler Tageszeitung die vorige week met de eerste berichtgeving kwam, is daarentegen allerminst voorzichtig. Zij noemt vier Weense hotels waar de sporters bivakkeerden en de plek waar het zou hebben plaatsgevonden. Zoals Blutdepotseminar in Pechtoldsdorf bij Wenen. Bovendien worden betrokkenen medici genoemd die van bloeddoping alles weten. Waarom het naar buiten kwam? Omdat er een verzekeringsfraude zou zijn, in verband met de ‘behandeling’ en ‘vergoeding’ van dergelijke methoden.

De Duitse biatlonbond heeft intussen serieus gereageerd, tijdens het wereldkampioenschap van afgelopen weekeinde in Östersund in Zweden. Wereldkampioenen worden genoemd, alsmede de ex-olympisch kampioen Sven Fischer, tegenwoordig co-commentator bij ZDF. Fischer zei zaterdagavond voor het ZDF dat hij op de lijst staat. Hij ontkende iets met bloeddoping te maken te hebben. Zijn verontwaardigde trainers en collega’s willen intussen een schadeclaim indienen bij de instanties die de namen van biatleten naar buiten brengen. Wie? Het OM of de media? Zij hebben maar één verklaring: onzin. Toch worden namen genoemd van mensen die bij Humaneplasma hebben gewerkt en op eigen initiatief een kliniek voor bloeddoping hebben opgezet, zoals transfusie-expert Paul Höcker die in Pechtoldsdorf het ‘Blutdepotseminar’ is begonnen. En dan is er de connectie met artsen uit de voormalige DDR, voor wie doping de gewoonste zaak van de wereld was, en uit Wit-Rusland, waar de experts zitten. Zij weten wie er geweest zijn. Het is niet zomaar een verhaal.

Strafbaar
Opmerkelijk in de Weense bloedbankzaak is dat bloeddoping zolang het om behandeling (invriezen dan wel manipulatie) van eigen bloed is volgens de Oostenrijkse wet niet illegaal is. Genoemde sporters zouden daarom niet strafbaar zijn. Het Oostenrijkse OM wil het weten. Wat deden Fischer, Rasmussen, Mentsjov én Boogerd en co in Wenen of op een ander filiaal in Oost-Duitsland waar hun bloed zou zijn gemanipuleerd?

‘Verdachtjournalismus’ heette het afgelopen weekeinde tijdens het congres in Dortmund. Prof. dr. Claus Eurich van de Technische Universität Dortmund, ethicus en filosoof, zei het nog: „Wat moeten we als het op tien procent na bewezen is. Zwijgen? Nee. Publiceren en ter discussie stellen. We hebben recht op een verklaring waarom sporters sporten en doping nemen en waarom journalisten menen dat te moeten aankaarten. Sportbedrijven is een vorm van existentialisme, doping is dat ook. Omdat de mens iets wil doen om zijn bestaan te rechtvaardigen. Veroordeling is te gemakkelijk, verontwaardiging is een stap verder en leidt tot de vraag: is doping echt zo verwerpelijk?”
pi_56819820
Als dit waar is dan is dit het einde van de Rabo ploeg.
  maandag 18 februari 2008 @ 18:59:20 #275
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56819965
En dan zit het hele Nederlandse wielrennen bijna "op zijn gat".

Ik blijf erbij dat het niet gezond is dat één ploeg een dergelijk monopolie heeft in zo'n groot wielerland, er moet meer tegengewicht komen, een tweede grote ploeg (Pro-Tour niveau dus). Talent is er genoeg en ik kan me niet inbeelden dat er geen sponsors zouden gevonden worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')