aan de andere kant krijgen ze ook niet de kans om zich te zuiveren door de ASO met dit soort voorbarige reacties. Dat ze de schijn tegenhebben dat is zo maar dan nog.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Uiteraard. Zou mij trouwens nog niks verbazen als die hele ploeg nog als een kaartenhuisje in elkaar zakt ...
Tsja, noem me gek, maar in dat licht weet ik ook niet wat ik daarvan moet denken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 01:25 schreef northernlight81 het volgende:
Dan is voorlopig de laatste geloofwaardige tour winnaar Indurain?
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 01:25 schreef northernlight81 het volgende:
Dan is voorlopig de laatste geloofwaardige tour winnaar Indurain?
Dat is heel het probleem, landen willen hun eigen renners beschermen en beschuldigen andere (wel of niet waar) van doping. Er is geen één beleid wat er gevoerd wordt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
CONI
En dan zou Astana weleens uit de boot kunnen vallen. De Tourdirectie is de dopingschandalen rond zijn jongste edities (Landis in 2006, Rasmussen vorig jaar) danig beu en wil straks alle dopinginsinuaties vermijden. In Spanje is de naam van Contador gezuiverd uit de 'Operación Puerto', maar in Italië zijn ze nog niet klaar met de Spanjaard. Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) wil van zijn kant de affaire bestuderen en is van plan de Madrileen in Italië enkele verklaringen te laten afleggen.
er stond een tijdje terug een stuk in de Volkskrant over wie de laatste tourwinnaar was die waarschijnlijk doping vrij was, kan het stuk alleen niet meer vindenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, noem me gek, maar in dat licht weet ik ook niet wat ik daarvan moet denken.
Hij won 5 Tours en twee Giri tegen een peloton dat stijf stond van de dope.
Als ie dat zuiver deed, was het echt een onvoorstelbare atleet.
quote:"Er wordt Boonen niets ten laste gelegd"
vr 25/01/08 - Het parket van Hasselt heeft uitleg gegeven bij de zaak rond Tom Vannoppen. In dat kader kreeg ook Tom Boonen bezoek van speurders, "maar er kan hem niets ten laste gelegd worden".
Volgens het parket heeft Vannoppen verklaard dat Boonen een cocaïnedealer is. Na de Ronde van Qatar wil het gerecht de renners met elkaar confronteren. Er was een huiszoeking in Boonens ouderlijke woning, maar er is niks gevonden.
De procureur haalde uit naar de pers omdat het bericht opgeblazen werd. Het gaat om een informatie-onderzoek en er is geen onderzoeksrechter aangesteld.
Speurders belden aan bij Boonens ouders
Speurders hebben woensdag op last van het parket van Hasselt de ouderlijke woning van Tom Boonen bezocht. Dat gebeurde nadat Tom Vannoppen Boonens naam had laten vallen in een drugsonderzoek.
Patrick Lefevere, de manager van de Quick-Step-ploeg van Tom Boonen, bevestigde vrijdagmorgen het nieuws aan Sporza.
"Toen ik donderdagavond gebeld werd door een journalist, dacht ik dat het onzin was. Maar Boonens moeder zei me dat het klopte", vertelt Lefevere.
"Het bezoek heeft niet langer dan een halfuur geduurd. Er is dan ook niet veel aan de hand", meent de manager.
"Over Vannoppen doen al langer geruchten de ronde sinds hij een depressie gehad heeft", zegt Patrick Lefevere aan Sporza. "Hij was vroeger een trainingsmaat van Tom, maar zo waren er veel."
In Gazet van Antwerpen gaf Lefevere ook wat uitleg bij de vragen van de speurders. "Ze wilden weten of Tom daar woonde en peilden ook naar zijn tijdsgebruik. Op alle vragen werd een passend antwoord gegeven."
Voor Quick-Step is dit een vervelende zaak. "Tja, ik kan alleen maar zeggen dat het om een privé-onderzoek gaat. Als ploeg willen we ons hier dan ook van distantiëren", vertelt Lefevere.
Bron: www.sporza.bequote:Vannoppen: "Boonen geen dealer genoemd"
vr 25/01/08 - Tom Vannoppen geeft vanuit Treviso toe dat hij op cocaïne betrapt is. "Ik heb positief getest, maar Tom Boonen heeft daar niks mee te maken", zegt de veldrijder.
"Na mijn ontslag heb ik een feestje gebouwd", zegt Tom Vannoppen. "Ik heb gedronken en domme dingen gedaan. Ik voelde me geen renner meer. Maar twee dagen na mijn ontslag kreeg ik de dopingcontrole over de vloer."
"Het parket van Beringen heeft mij vorige week woensdag over die positieve test ondervraagd."
(Belga)
"Ik heb een verklaring afgelegd en dacht dat de zaak voorbij was. Maar nu lekken plots zaken uit die niet waar zijn", zegt Vannoppen.
Tom Vannoppen ontkent met klem dat hij Tom Boonen een cocaïnedealer heeft genoemd. "Dit is weer een spelletje om het wielrennen in een slecht daglicht te stellen", zegt Vannoppen aan Sporza.
"Tom en ik, wij trainen vaak samen en wij gaan soms een pint drinken. Maar van dat dealen is niks waar. In mijn verhoor kwamen dertig renners ter sprake, natuurlijk ging het ook over Boonen."
"De politie van Beringen heeft zich al geëxcuseerd. Zij weet ook niet waarom het parket met dit nieuws komt. Ik vind het spijtig dat door mijn fout renners in een slecht daglicht komen te staan", zegt Vannoppen.
Vannoppen: "De deur is nog niet dicht"
Hebben de speurders verboden middelen gevonden bij Vannoppen thuis? "Ze hebben enkel vitamines meegenomen om te onderzoeken. Geen doping of zo."
"Wat de cocaïne betreft is de zaak afgesloten. Ik kan daar een boete voor krijgen, maar ze kunnen me daar niet voor in de gevangenis gooien. Ik steek mij niet weg en aanvaard mijn straf."
Hoe ziet de veldrittoekomst van Vannoppen er dan uit? "Als ze verboden producten gevonden zouden hebben, zou het voorbij zijn. Dat heeft manager Hans van Kasteren al gezegd. Maar nu is de deur nog niet dicht. Afwachten, dus."
Bron: www.sporza.bequote:Leukemans: "Mijn kop moest sowieso rollen"
vr 25/01/08 - Björn Leukemans werd donderdag voor twee jaar geschorst voor zijn positieve dopingplas. Terwijl het verdict voorgelezen werd, verliet hij boos de zaal. "Ik blijf het herhalen, ik ben onschuldig!"
"Dat ik wegliep, zal wel onbeleefd geweest zijn, maar wat ze mij aangedaan hebben vind ik nog tien keer erger", zegt Leukemans in Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad.
(PhotoNews)
"Alle harde bewijzen die ik heb aangevoerd om mijn onschuld te bewijzen, zijn gewoon van tafel geveegd."
"Ze hadden mij dus eigenlijk onmiddellijk na het bekendmaken van het B-staal kunnen straffen. Ik mocht mij enkel verdedigen voor de vorm."
"Mijn kop moest blijkbaar hoe dan ook rollen. Alle verantwoordelijkheid wordt bij de renner gelegd. Ik vind dat onaanvaardbaar", zegt Leukemans.
"Wij zijn erger dan grof wild dat opgejaagd wordt. Het is een renner, dus mag je schieten. Ik blijf het herhalen: ik ben onschuldig!"
quote:
Weer een belg die betrapt is.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bron: www.sporza.be
2 jaar schorsing en einde carriere?
Klopt, Ullrich kreeg een 8 als rapportcijfer onder het mom: "spreken is zilver, zwijgen is goud"quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:34 schreef Wombcat het volgende:
Qua wielrennen en doping vond ik de jaarlijst uit de Wielerrevue ook wel opvallend trouwens. Ullrich op nummer 8 (oid), omdat 'ie zijn mond dicht houdt. Geeft wel aan hoe er nog over doping gedacht wordt ("het hoort erbij"). Dat soort dingen moet veranderen.
maar volgens mij had ik dit al gepost
Wat ik daar opvallend aan vind is het boek van Jef D'Hont. Jef beschrijft daarin oa hoe de verzorger van Indurain regelmatig om een voorraadje van zijn befaamde 'bidons van jef' kwam. Een klassieke dopingcocktail was dat.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, noem me gek, maar in dat licht weet ik ook niet wat ik daarvan moet denken.
Hij won 5 Tours en twee Giri tegen een peloton dat stijf stond van de dope.
Als ie dat zuiver deed, was het echt een onvoorstelbare atleet.
De Spaanse krant El Pais trok daarvoor vorige zomer hun archieven na. De enige Tourwinnaar van de laatste 40 jaar die nooit betrapt is of tijdens of na zijn carrière in opspraak gebracht werd ivm doping is Lucien Van Impe ...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er stond een tijdje terug een stuk in de Volkskrant over wie de laatste tourwinnaar was die waarschijnlijk doping vrij was, kan het stuk alleen niet meer vinden
ProTourploeg Astana zal komend seizoen 460 000 euro investeren in dopingpreventie. Dat meldt de Spaanse krant El Pais. Het zou gaan om 300 000 voor interne dopingcontroles door de Deen Rasmus Damsgaard, 120 000 voor het aanleggen van een biologisch paspoort voor de renners en 40 000 voor een systeem om hun renners te kunnen lokaliseren. Opmerkelijk is dat het bericht enkel dagen komt nadat de ASO bekendmaakte dat ze Astana mogelijk weren uit de Tour door hun besmeurde imago.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 09:50 schreef Ericr het volgende:
Contador gaat niet voor niks naar Astana natuurlijk. Die zoekt de shady ploegen gewoon zelf op. Een strengere ploeg qua dopingbeleid zal voor hem niks zijn, dan is hij straks gewoon een meerijder i.p.v. een toprenner.
Ach, 'interne dopingpreventie' in de tijd van Festina deden ploegen eigenlijk net hetzelfde en hielden ze voor evenveel budgetten 'interne controles' op hun renners ... Niet om te weten of ze niks pakten , wel om ervoor te zorgen dat ze niet betrapt werden ...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
ProTourploeg Astana zal komend seizoen 460 000 euro investeren in dopingpreventie. Dat meldt de Spaanse krant El Pais. Het zou gaan om 300 000 voor interne dopingcontroles door de Deen Rasmus Damsgaard, 120 000 voor het aanleggen van een biologisch paspoort voor de renners en 40 000 voor een systeem om hun renners te kunnen lokaliseren. Opmerkelijk is dat het bericht enkel dagen komt nadat de ASO bekendmaakte dat ze Astana mogelijk weren uit de Tour door hun besmeurde imago.
quote:'Ballan en Cunego hangt schorsing boven het hoofd'
Datum: 31-jan-2008 14:48
Alessandro Ballan (foto) en Damiano Cunego krijgen binnenkort wellicht een schorsing aan hun broek. Nadat het Italiaan Olympisch Comité (CONI) maandagavond aanklopte bij Lampre voor een dopingcontrole, meldden diverse Italiaanse media dat Ballan en Cunego gestraft zullen worden wegens hun vermeende betrokkenheid in de dopingaffaires Oil for Drugs en Operación Puerto.
De procureurs van de anti-dopingcommissies van het CONI en de regering zouden dat bekend hebben gemaakt. Volgens hen hangt Ballan en Cunego een schorsing van drie maanden tot twee jaar boven het hoofd. (YK)
dit is vrij nieuw aangezien die renners nooit eerder in verband gebracht zijn zowel met Op. Puerto als met Oil for Drugs.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Ereinion het volgende:
Dat zou echt kut zijn, twee van mijn favoriete renners
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |