abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54771819
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:32 schreef gelly het volgende:Maar ja, moslims he ..
Jij snapt het.
pi_54771887
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:44 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Jij snapt het.
Ik snap inderdaad prima dat je er voor kiest om vooral je eigen mening te ventileren en die van anderen te negeren of ridiculiseren. Een laffe houding die bij een laf standpunt past. Chapeau.
pi_54771955
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:44 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Jij snapt het.
Ah, kap maar met reageren, na deze kan ik je niet meer serieus nemen.
  woensdag 21 november 2007 @ 22:52:12 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54772090
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Je verwacht van een willekeurige christen toch ook niet dat ie verantwoording gaat afleggen als er weer eens een kind misbruikt is door meneer pastoor of dat ie openlijk afstand moet doen van de vrouwenonderdrukking binnen de zwarte kousen gemeenschap ?
Ik verwacht van die christenen dat ze hun geloofsgenoten aanspreken op hun foute gedrag, omdat die mensen de religie in diskrediet brengen. En dat is precies wat er gebeurd. Je kan lullen wat je wilt maar iedere keer dat een priester een jongetje misbruikt of een moslim een vrouw stenigt roept iedereen: zie je wel!. Als je daar als gelovige niets mee doet moet je ook niet zeuren dat je religie zo'n slechte naam krijgt.
quote:
Waarom zou ie ook ? Waarom zou de gemiddelde moslim verantwoording moeten afleggen voor figuren die misdaden plegen uit naam van datzelfde geloof ?
Omdat jouw religie misbruikt word of op z'n minst een slechte naam krijt. Daar moet je iets tegen doen of niet zeuren.
quote:
Zie je andere voetbalsupporters massaal de straat op gaan om te demonstreren tegen voetbalgeweld ?
Ja, en dat gebeurd ook.
quote:
Moet een VVD'er openlijk afstand doen van het gedachtengoed van Wilders ?
Ja en dat gebeurd ook.
quote:
Wanneer heb jij verantwoording afgelegd voor de daden van Volkert van der Graaf ?
Op het moment dat ik de moord op Pim Fortuin veroordeelde.
quote:
Nee, dat is allemaal wel vanzelfsprekend. Maar ja, moslims he ..
Gelijke monniken gelijke kappen. In het westen, tussen christenen onderling is duidelijk hoorbare kritiek op vanalles en nog wat. Links kankert op rechts en andersom en iedereen kankert op Bush. Dat voorbeeld mogen de moslims volgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54772146
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik snap inderdaad prima dat je er voor kiest om vooral je eigen mening te ventileren en die van anderen te negeren of ridiculiseren. Een laffe houding die bij een laf standpunt past. Chapeau.

En dat is precies wat je zelf doet, alleen dat wil of kan je niet zien.
pi_54772178
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed opgelet, de MG, de Nurcular, de soefis, Fethullah Gulen, Amr Khaled, Reza Aslan, Tariq Ramadan, Remy Sukirman spraken allemaal afkeur uit, de bovengenoemde groepen komen uit op meer dan 15 miljoen moslims.
Maar ze hadden er wel 'begrip voor', toch?
quote:
Besef nu eens iets, dat iets mag van een partij, persoon of wat dan ook betekent dat je het gunt.
Creatief!
quote:
Wat wil je dat ik heb, een diploma van Azhar? Een predikerrol in de MG, mijn lidschap van Islam en dialoog? Betrokkenheid bij CMO? Je kent me niet eens en gaat nu even zeggen wat en hoe ik ben !
Je bent een trotse moslim die zich nergens voor schaamt. Dat is toch wel duidelijk.

ik ben een ex-christen, kon niet leven met de hypocrisie, de discriminatie, de roddel, het superioriteitsdenken.

Zal wel iets met een werkende gewetensfunctie te maken hebben oid..
quote:
Je zult dan ook zien dat de radicalen niet de Korankenners zijn, omdat ze constant een vers voor helft quoten om een punt te maken, zoals jij net hierboven deed, door heel de koran er bij te pakken lukt het ze nooit om bijvoorbeeld onschuldige bloed te laten vloeien en zelfmoord te plegen, als jij dit wist en zij dit wisten was er heel wat bloed bespaard gebleven en had ik niet in constante herhaling bij jou te vallen.
Tuuuuurluk, maar dat horen we de hele tijd! Steeds weer dat gelul van "jamaardatsijnslechtemoslumshoor!"

De kuffaar heeft daar niets aan, als de goeie moslims de zogenaamde 'slechte' niet tot de orde roepen is het blijkbaar allemaal niet zo'n probleem.

Nou, voor die kuffaar toevallig wel. Dus krijg je dan een extragratis stigmatisatie naar je hoofd.

Voed die kutmoslims op en oogst respect. Lul je er steeds weer trots uit en je wordt weggehoond. Zo werkt het.
quote:
Ja, want jij moet ook even uitleggen dat Volkert niet heeft gemoord in de naam van jouw milieu in de naam van jouw democratie? Nee, de bestraffing van Volkert heeft evenmin een associatie met jou en je levensstijl als Mohammed B en ik.
Links in zwaaaar bij zichzelf te rade gegaan na hun lastercampagne (en de resultaten daarvan), maar heeft helaas weinig resultaat kunnen boeken, ookalweer zo'n dogmatische ideologie die eigenlijk niets fout kan doen, het ligt altijd aan de ontspoorde 'eenling'.

Nou, die eenling binnen de islam heeft het er maar verdomd druk mee.

Maar goed, wat zie je binnen een democratie: De PvdA staat niet zo lekker in de peilingen. Zo kan overmoed en corruptie nog tot op zekere hoogte gecorrigeerd worden, bij een theocratie gaat dat niet, totaal onmogelijk.
quote:
Moet van 2 kanten komen hé, maar laat ik het goede voorbeeld geven, prima.. bij deze nodig je uit voor:
Gulen conferentie
Owshit, ik tik me al het schompes hier en elders... Ok, ik kom kijken...
pi_54772234
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik verwacht van die christenen dat ze hun geloofsgenoten aanspreken op hun foute gedrag, omdat die mensen de religie in diskrediet brengen. En dat is precies wat er gebeurd. Je kan lullen wat je wilt maar iedere keer dat een priester een jongetje misbruikt of een moslim een vrouw stenigt roept iedereen: zie je wel!. Als je daar als gelovige niets mee doet moet je ook niet zeuren dat je religie zo'n slechte naam krijgt.
[..]

Omdat jouw religie misbruikt word of op z'n minst een slechte naam krijt. Daar moet je iets tegen doen of niet zeuren.
[..]

Ja, en dat gebeurd ook.
[..]

Ja en dat gebeurd ook.
[..]

Op het moment dat ik de moord op Pim Fortuin veroordeelde.
[..]

Gelijke monniken gelijke kappen. In het westen, tussen christenen onderling is duidelijk hoorbare kritiek op vanalles en nog wat. Links kankert op rechts en andersom en iedereen kankert op Bush. Dat voorbeeld mogen de moslims volgen.

Juust!!
pi_54772237
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik kan niet anders dan jou gelijk geven.
pi_54772260
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah, kap maar met reageren, na deze kan ik je niet meer serieus nemen.
Joh, dat heeft met Gelly te maken. Hij is nogal anaal retentief waar het discussieren betreft. Altijd gelijk geven, daar komen dit soort gasten voor.
pi_54772324
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:54 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Maar ze hadden er wel 'begrip voor', toch?
[..]

Creatief!
[..]

Je bent een trotse moslim die zich nergens voor schaamt. Dat is toch wel duidelijk.

ik ben een ex-christen, kon niet leven met de hypocrisie, de discriminatie, de roddel, het superioriteitsdenken.

Zal wel iets met een werkende gewetensfunctie te maken hebben oid..
[..]

Tuuuuurluk, maar dat horen we de hele tijd! Steeds weer dat gelul van "jamaardatsijnslechtemoslumshoor!"

De kuffaar heeft daar niets aan, als de goeie moslims de zogenaamde 'slechte' niet tot de orde roepen is het blijkbaar allemaal niet zo'n probleem.

Nou, voor die kuffaar toevallig wel. Dus krijg je dan een extragratis stigmatisatie naar je hoofd.

Voed die kutmoslims op en oogst respect. Lul je er steeds weer trots uit en je wordt weggehoond. Zo werkt het.
[..]

Links in zwaaaar bij zichzelf te rade gegaan na hun lastercampagne (en de resultaten daarvan), maar heeft helaas weinig resultaat kunnen boeken, ookalweer zo'n dogmatische ideologie die eigenlijk niets fout kan doen, het ligt altijd aan de ontspoorde 'eenling'.

Nou, die eenling binnen de islam heeft het er maar verdomd druk mee.

Maar goed, wat zie je binnen een democratie: De PvdA staat niet zo lekker in de peilingen. Zo kan overmoed en corruptie nog tot op zekere hoogte gecorrigeerd worden, bij een theocratie gaat dat niet, totaal onmogelijk.
[..]

Je hebt zo gelijk.

pi_54772459
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:39 schreef Triggershot het volgende:
Moet van 2 kanten komen hé, maar laat ik het goede voorbeeld geven, prima.. bij deze nodig je uit voor:
Gulen conferentie
ik durf bijna geen tvp te plaatsen in dat topic (doe het lekker toch, op mijn manier) .. maar het is wel opvallend hoe weinig reacties er zijn .. je zou haast concluderen dat positieve berichten uit de moslim-gemeenschap stelselmatig genegeerd worden
pleased to meet you
pi_54772616
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:07 schreef moussie het volgende:

[..]

ik durf bijna geen tvp te plaatsen in dat topic (doe het lekker toch, op mijn manier) .. maar het is wel opvallend hoe weinig reacties er zijn .. je zou haast concluderen dat positieve berichten uit de moslim-gemeenschap stelselmatig genegeerd worden
Dat is nou een organisatie die zo een ton subsidie zou mogen krijgen, als de werkelijkheid grotendeels overeenkomt met wat er in de etalage aan gedachtengoed staat. De buurtvaders hebben ook hun beste tijd gehad, nietwaar?
  woensdag 21 november 2007 @ 23:21:49 #113
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54772677
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is die organisatie ENAR niet neutraal te noemen:
[..]

Het lijkt er sterk op dat de belangen van migranten VOORAL worden vertegenwoordigd.
Dat klopt, en daarom moet je kritisch zijn op zo'n onderzoek.
Het betekent echter niet per definitie dat ze geen gelijk zouden kunnen hebben.
pi_54772740
quote:

[..]

Is dat niet omdat het vertrouwen een beetje weg is?

"ze" zeggen veel, maar menen ze het?, sorry maar ik heb er de laatste tijd veel moeite mee om dat te geloven, en met mij velen.

Woorden zeggen mij niet zoveel meer, daden wil ik zien.
  woensdag 21 november 2007 @ 23:26:03 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54772784
quote:

[..]

Er zijn twee mogelijkheden:

1. De goede zaken wegen niet op tegen de slechte zaken.
of
2. "De moslims" hebben hun PR niet voor elkaar.

Het probleem blijft dat veel mensen de neiging hebben het probleem bij iemand anders te leggen, maar wie heeft er nou belang bij een goed beeld over de Islam/moslims? Dus wie zou dat probleem aan moeten pakken?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54772891
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Is dat niet omdat het vertrouwen een beetje weg is?

"ze" zeggen veel, maar menen ze het?, sorry maar ik heb er de laatste tijd veel moeite mee om dat te geloven, en met mij velen.

Woorden zeggen mij niet zoveel meer, daden wil ik zien.
Link is het lezen waard. Voor het eerst dat ik dat zeg trouwens.

200 van dat soort imams in Nederland zou een wending kunnen betekenen.
pi_54772926
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:18 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Dat is nou een organisatie die zo een ton subsidie zou mogen krijgen, als de werkelijkheid grotendeels overeenkomt met wat er in de etalage aan gedachtengoed staat. De buurtvaders hebben ook hun beste tijd gehad, nietwaar?
en wat is dit .. waar slaat dit op ?
de buurtvaders hebben hun beste tijd gehad .. man wat zeik je nou .. buurten hebben altijd al gedraaid op buurtvaders en -moeders, dat was nou juist hetgeen er zorgde voor de structuur in de buurt .. het wordt alleen maar opnieuw uitgevonden ..

en tja, ik kan hier dan wel een leuk plaatje posten uit de abu ghraib en dan vermelden dat het te hopen is dat de werkelijkheid overeenkomt met wat er in de etalage staat aan gedachtegoed .. ..
pleased to meet you
pi_54773051
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:31 schreef moussie het volgende:

[..]

en wat is dit .. waar slaat dit op ?
de buurtvaders hebben hun beste tijd gehad .. man wat zeik je nou .. buurten hebben altijd al gedraaid op buurtvaders en -moeders, dat was nou juist hetgeen er zorgde voor de structuur in de buurt .. het wordt alleen maar opnieuw uitgevonden ..
Wat ik bedoel -roestig, roestig- is dat de financiele rijksondersteuning die 'de buurtvaders' ontvangen om de relmocro's in het gareel te krijgen misschien een doel met een ietsepietsje hoger rendement zouden kunnen krijgen?
quote:
en tja, en kan hier dan wel een leuk plaatje posten uit de abu ghraib en dan vermelden dat het te hopen is dat de werkelijkheid overeenkomt met wat er in de etalage staat aan gedachtegoed .. ..
Luistert, Paus Johan Paul was eens schat van een vent, en zijn priesters in Amerika waren op grote schaal bezig kinderen aan de lopende band te verkrachten.

De opvattingen van die man ogen uitstekend op het eerste gezicht, maar macht -wat voor macht dan ook- corrumpeert een mensenziel. Mensen die zich aansluiten bij dogmatische stromingen zijn daar vatbaarder voor dan individuele denkers, dus we blijven elkaar kritisch volgen.

Maar het is het eerste goeie nieuws sinds de Aleviten, en die gasten ken ik al heel heel heel erg lang...
  woensdag 21 november 2007 @ 23:38:31 #119
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54773105
Als je de media moet geloven lijken er inderdaad wel steeds meer mensen te zijn die bang zijn voor Moslims. Hun vertegenwoordiger in de 2e kamer is Wilders en die zit er toch maar mooi met negen zetels. Negen zetels die daar eigenlijk alleen maar zitten omdat ze de afgelopen jaren hebben geroepen:"Wij zijn bang voor moslims, u toch ook? Stem op ons!". Hier op fok zie je ook een hoop bange mensen.
lege ton
pi_54773204
Zou het nou niet mogelijk zijn om een topic te openen over "het Moslimprobleem" ?

TT mag ook anders.

Maar in ieder geval een topic waarin niet gebashd word, waarin we zoeken naar een oplossing voor een probleem dat toch bij heel veel mensen leeft.

Geen onzin als "allemaal enkeltje marokko" oid. ook geen onzin van allerlei rapportjes bv van de "andere kant" , geen persoonlijke aanvallen maar gewoon kijken of we, als we allemaal water bij de wijn zouden doen er een oplossing mogelijk zou zijn.

Hoe kunnen we problemen aanpakken, hoe moeten we verder met de instroom, wat te doen met de afgewezen illigalen?

Wie zouden we nodig hebben, wie juist niet?

Idee voor idee, stap voor stap, het is niet 1 zaak, het zijn er vele.
pi_54773238
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:38 schreef nonzz het volgende:
Als je de media moet geloven lijken er inderdaad wel steeds meer mensen te zijn die bang zijn voor Moslims. Hun vertegenwoordiger in de 2e kamer is Wilders en die zit er toch maar mooi met negen zetels. Negen zetels die daar eigenlijk alleen maar zitten omdat ze de afgelopen jaren hebben geroepen:"Wij zijn bang voor moslims, u toch ook? Stem op ons!". Hier op fok zie je ook een hoop bange mensen.
Goh, dat dat in jouw beleving de enige reden kan zijn... Dan leg je jezelf of stevige beperkingen op, of heeft je genenpoel dat heel vriendelijk voor je gedaan...
pi_54773428
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:44 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Goh, dat dat in jouw beleving de enige reden kan zijn... Dan leg je jezelf of stevige beperkingen op, of heeft je genenpoel dat heel vriendelijk voor je gedaan...
goh .. mijn genenpoel is duits-joods .. en ik zie ook iemand die politieke macht ontleent aan het voeden van angst en daar krijg ik de bibbers van .. maar dat zal dan wel mijn beperking zijn
pleased to meet you
  woensdag 21 november 2007 @ 23:51:33 #123
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54773437
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:44 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Goh, dat dat in jouw beleving de enige reden kan zijn...
Oke, misschien niet de enige reden. Maar wel een belangrijke reden. Hij voert op dit moment ook vooral politiek op dat punt.
quote:
Dan leg je jezelf of stevige beperkingen op, of heeft je genenpoel dat heel vriendelijk voor je gedaan...
Wat bedoel je hier precies mee? Is het gewoon een belediging of moet ik er nog iets achter zoeken?
lege ton
pi_54773460
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:51 schreef nonzz het volgende:

[..]

Oke, misschien niet de enige reden. Maar wel een belangrijke reden. Hij voert op dit moment ook vooral politiek op dat punt.
[..]

Wat bedoel je hier precies mee? Is het gewoon een belediging of moet ik er nog iets achter zoeken?
Altijd kritisch blijven, zelfs als je beledigd wordt.
pi_54773502
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:51 schreef moussie het volgende:

[..]

goh .. mijn genenpoel is duits-joods .. en ik zie ook iemand die politieke macht ontleent aan het voeden van angst en daar krijg ik de bibbers van .. maar dat zal dan wel mijn beperking zijn
Ah, tweedegeneratieparanoia. Ja, das inderdaad een beperking. Want het antisemitisme dat uit het moslimbroederschap walmt is m.i. duizend keer gevaarlijker dan Geert, die notabene met een Joodse getrouwd is.
  woensdag 21 november 2007 @ 23:57:35 #126
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54773607
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:52 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Altijd kritisch blijven, zelfs als je beledigd wordt.
Je beledigt me dus om mij duidelijk te maken:"Altijd kritisch blijven, zelfs als je beledigd wordt. "?
lege ton
pi_54774266
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:57 schreef nonzz het volgende:

[..]

Je beledigt me dus om mij duidelijk te maken:"Altijd kritisch blijven, zelfs als je beledigd wordt. "?
Gefeliciteerd.
Sportieve inbreng
pi_54774909
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:57 schreef nonzz het volgende:

[..]

Neuh, ik zit gewoon een beetje te dollen. Als ik je beledigd had had je dat wel begrepen.
pi_54775335
angst ? waarom is dat nooit tegen mij gezegd als ik weer eens liet zien dat ik tegen het christendom ben

jij christenfoob

ben benieuwd wat de volgende stap is, islamofoob als je niet in de profeten en god gelooft ?

Vroeger werd je Heiden en Ketter en Heks genoemd, nu islamofoob
pi_54775380
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:59 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Vertel jij dat dan even aan de moslim medemensen?
- weg -

[ Bericht 43% gewijzigd door Mutant01 op 22-11-2007 16:28:13 ]
pi_54775889
-edit- Kappen

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 22-11-2007 10:07:04 ]
Sportieve inbreng
pi_54776798
-edit-

[ Bericht 52% gewijzigd door paddy op 22-11-2007 11:22:03 ]
pi_54777387
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:47 schreef gelly het volgende:
Het afschilderen van moslims alszijnde een 5e colonne die uit is op wereldheerschappij heeft *niks* met kritiek te maken, laat staan dat er een debat gevoerd wordt. Je hebt een mening, en die mening is dat de islam kut is en dat ze allemaal moeten oprotten. Prima, maar ga dan niet net doen of je onderdeel bent van een constructief debat. Je bent net zo frustrerend bezig als de gemiddelde moslim-fundamentalist. Als die mening nog ergens op feiten was gebaseerd was het nog serieus te nemen, het is echter niet meer dan geborrel uit de onderbuik.
Sorry hoor, maar zulke moslims (die uit zijn op wereldheerschappij) bestaan wel degelijk. Of er in Nederland veel van dat soort types rondlopen, is een andere vraag, maar uit AIVD-onderzoek blijkt wel dat er steeds meer salafisten (orthodoxe moslims) zijn. En die hebben doorgaans toch echt opvattingen die behoorlijk haaks op onze westerse samenleving staan.

Jij verwart constructief en positief. Je hoeft niet louter positief over moslims te praten om een constructieve bijdrage te leveren aan het debat. Je moet gewoon realist durven zijn. Iemand die problemen vaststelt, heeft niet meteen last van geborrel in de onderbuik. Daarvoor zijn er gewoon te veel incidenten met moslims in dit land.
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:51 schreef ArchEnemy het volgende:
En zelfs de fobie valt terug te voeren op de fouten van de politiek hierin; als de overheid bewust nalaat om de maatschappij te vrijwaren van narigheid die ontstaat vanuit een gewetensvrijwarende, confrontatiezoekende importovertuiging gaan de burgers de bron van de narigheid stigmatiseren om harde aanvaringen IRL te kunnen voorkomen. Zelfbeschermingsinstinct. Heel normaal, heel begrijpelijk. Valt van te voren te bedenken met een gemiddeld IQ.
Ik denk dat je hier wel een punt hebt. De vraag is ook niet zozeer of het TERECHT is dat Nederlanders angst voor moslims opbouwen, maar vooral of het BEGRIJPELIJK is. Daar probeerde ik ook op te wijzen met de serie gebeurtenissen die ik aanhaalde. Moslims komen voornamelijk negatief in het nieuws; iets wat ze naar mijn idee toch echt aan zichzelf hebben te wijten, maar wat OOK het gevolg is van botsingen tussen islam en westerse waarden en normen. Kort door de bocht gezegd: het botert niet bepaald, uitzonderingen daargelaten.
pi_54777764
Oké Nu is het genoeg geweest met dat persoonlijke gebagger. Na deze post is alles wat offtopic is? Verdwenen en zal het ook achter melden.

Voel je niet aangesproken wanneer je inhoudelijk post zonder je medeusers te bashen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54777976
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:52 schreef gelly het volgende:
Daar heb jij toch ook geen enkele moeite mee ? Kom nu eens met de feiten en cijfers. Je islamofobie en xenofobie in veel wollige zinnen verpakken doet je niet slimmer lijken of je mening ineens tot waarheid verheffen. Je verschilt in niets met Super7fighter, maar waarschijnlijk ben je teveel bezig met dezelfde oude wijn in nieuwe zakken proberen te verpakken dat je dat zelf niet beseft. Dus laat die enorme vergrotingen en overdrijvingen eens achterwege en kom eens met iets waar het echt om draait. Tot die tijd ben je de zoveelste "islamcriticus" die zijn haat en fobie enkel wat beter weet te verpakken. Slaapverwekkend.
Het is nogal makkelijk en goedkoop om iemand die kritiek op de islam heeft, meteen van haat en fobie te betichten. En als je dat dan al doet, doe dan omgekeerd ook hetzelfde. Als er wordt gewezen op misdragingen van moslims, ben jij ongeveer de eerste die aankomt met teksten als 'dat doen autochtonen ook', en die kraam je OOK uit zonder dat je overtuigend cijfermateriaal aanlevert. Omdat misdragingen in Nederland niet naar religie worden uitgesplitst, zullen we het moeten doen met gegevens over de herkomst...

Cijfers van CBS uit 2005:
quote:
Van de allochtone mannen van 18-24 jaar wordt bijna 8% verdacht van criminaliteit, bij de autochtone mannen van diezelfde leeftijd is dit bijna 4%.

Van de allochtone groepen is het aandeel van criminaliteit verdachten het hoogst onder Marokkanen (ruim 18%) en Antillianen (ruim 13%).

Van alle gedetineerden was in 2004 ruim een derde geboren in een niet-westers land. In 12% van de gevallen gaat het om Antilliaanse jongeren, in 7% van de gevallen om Marokkaanse.

Marokkaanse en Antilliaanse jongeren vallen het meest terug in crimineel gedrag.
quote:
4. Etniciteit en ernstig en gewelddadig crimineel gedrag
-Etnische herkomst hangt samen met ernstige en gewelddadige criminaliteit:
i. allochtonen vertonen gemiddeld meer ernstig en gewelddadig crimineel gedrag dan Nederlanders, en dat verschil ontstaat al op jonge leeftijd;
ii. naarmate de statistiek later in het strafrechtelijk traject wordt samengesteld, is de oververtegenwoordiging groter;
iii. sommige etnische groepen zijn sterker bij bepaalde delicten betrokken dan andere;
iv. Marokkanen vertonen beduidend vaker ernstiger en gewelddadiger crimineel gedrag.
Bron: boek 'Ernstige en gewelddadige jeugddelinquentie, omvang, oorzaken en interventies'
quote:
Cohen bezorgd om toename Marokkaanse reljeugd
'Er zijn te veel Marokkaanse jongeren die dreigen af te glijden naar de criminaliteit,' vindt burgemeester Job Cohen (PvdA) van Amsterdam. Hij wil dan ook gaan onderzoeken of de aanpak van deze reljeugd voldoende is of dat er een nieuwe benadering moet komen.

De burgemeester maakt zich zorgen om de toename van de overlast in delen van Amsterdam. 'Met een aanzienlijk deel van de jeugd in Amsterdam-West gaat het niet goed.’ Cohen maakt zich zorgen over het toenemende aantal Marokkanen dat in aanraking komt met de politie, maar ook over het aantal jongeren dat na het doorlopen van een behandeltraject weer in herhaling valt.
Bron: Elsevier, 31 oktober 2007

Cijfers die bijdragen aan het negatieve beeld dat Nederlanders hebben van moslims.
pi_54778263
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is nogal makkelijk en goedkoop om iemand die kritiek op de islam heeft, meteen van haat en fobie te betichten. En als je dat dan al doet, doe dan omgekeerd ook hetzelfde. Als er wordt gewezen op misdragingen van moslims, ben jij ongeveer de eerste die aankomt met teksten als 'dat doen autochtonen ook', en die kraam je OOK uit zonder dat je overtuigend cijfermateriaal aanlevert. Omdat misdragingen in Nederland niet naar religie worden uitgesplitst, zullen we het moeten doen met gegevens over de herkomst...

Cijfers van CBS uit 2005:
[..]

[..]

Bron: boek 'Ernstige en gewelddadige jeugddelinquentie, omvang, oorzaken en interventies'
[..]

Bron: Elsevier, 31 oktober 2007

Cijfers die bijdragen aan het negatieve beeld dat Nederlanders hebben van moslims.
In jouw betoog zit en vermenging in van overlast door criminaliteit.
Dat is wat anders dan bijvoorbeeld bedreigingen, haatimams, eerwraak en terreuralarm.

If you catch my drift.

En het is teveel eer, dat je zijn betoog inhoudelijk van repliek bedient.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54778350
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:46 schreef damian5700 het volgende:
In jouw betoog zit en vermenging in van overlast door criminaliteit.
Dat is wat anders dan bijvoorbeeld bedreigingen, haatimams, eerwraak en terreuralarm.
If you catch my drift. En het is teveel eer, dat je zijn betoog inhoudelijk van repliek bedient.
Ik snap je punt, maar niet over alle onderwerpen die je noemt, zijn heldere cijfers beschikbaar. Je kunt dus alleen cijfers noemen van gerelateerde onderwerpen die direct of indirect bijdragen aan de beeldvorming ten opzichte van moslims. En daarbij laat ik, zoals eerder gezegd, even in het midden of het TERECHT is, maar gaat het me erom of het begrijpelijk is.

Van haatimams bestaan meerdere meldingen. Eerwraak komt in Nederland zo nu en dan voor, hoewel je dan onmiddellijk weer de reflexen ziet van mensen die erop wijzen dat er ook autochtonen zijn die zichzelf en hun familie ombrengen. Ja, die zijn er inderdaad ook.
pi_54778779
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar niet over alle onderwerpen die je noemt, zijn heldere cijfers beschikbaar. Je kunt dus alleen cijfers noemen van gerelateerde onderwerpen die direct of indirect bijdragen aan de beeldvorming ten opzichte van moslims. En daarbij laat ik, zoals eerder gezegd, even in het midden of het TERECHT is, maar gaat het me erom of het begrijpelijk is.
maar dat is nou juist de ellende van het hele verhaal .. hetgeen "wij" last van hebben zijn geen moslims .. pas als het stil wordt op de straten omdat deze hangjeugd eindelijk een doel gevonden heeft in het leven moet je je zorgen gaan maken .. zijn ze in de handen van de salafisten gevallen ? .. pas dan heb je een echte reden om je zorgen te maken over de islam ..
en het idiote is dat juist de misplaatste islamofobie de jeugd in de armen drijft van salafistische imams
pleased to meet you
pi_54778841
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Van haatimams bestaan meerdere meldingen. Eerwraak komt in Nederland zo nu en dan voor, hoewel je dan onmiddellijk weer de reflexen ziet van mensen die erop wijzen dat er ook autochtonen zijn die zichzelf en hun familie ombrengen. Ja, die zijn er inderdaad ook.
Ik wil alleen maar zeggen, dat ik die moeite niet had genomen.

En of het te begrijpen valt of niet?
Het valt goed voorstelbaar, dat een zekere angst ten aanzien van moslims niet per definitie een synoniem is voor islamo- of xenofoob.
Alleen bij sommigen die zich zich gepositioneerd hebben in deze discussie in het vak waar vaker met termen in de sfeer van extreem-rechts en racisme gestrooid wordt om al degene die buiten hun superieur gewaande moraal vallen monddood te maken.

Dat bijvoorbeeld de Nederlandse samenleving kenmerken kent van segregatie is algemeen aanvaard of dat de AIVD rapporten publiceert waarvan de onderzoeksresultaten aangaande dit onderwerp reden zijn tot zorg en de berichtgeving in de media over bijvoorbeeld radicaal predikende imams of haat lectuur in moskeeën zijn allen aanwijzigingen dat een zekere angst niet totaal uit de lucht is gegrepen.

Vooral wanneer de vrijheid van godsdienst prevaleert boven bijvoorbeeld het zelfbeschikkingsrecht, lichamelijke integriteit of de vrije meningsuiting is de angst privileges te verliezen niet alleen aannemelijk, maar ook volledig gegrond.
pi_54778858
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:16 schreef Triggershot het volgende:
Proef op de som nemen, hoeveel mensen zou er irl hier bang van mij zijn?
Ik niet hoor.
pi_54778873
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:17 schreef moussie het volgende:

[..]

maar dat is nou juist de ellende van het hele verhaal .. hetgeen "wij" last van hebben zijn geen moslims .. pas als het stil wordt op de straten omdat deze hangjeugd eindelijk een doel gevonden heeft in het leven moet je je zorgen gaan maken .. zijn ze in de handen van de salafisten gevallen ? .. pas dan heb je een echte reden om je zorgen te maken over de islam ..
en het idiote is dat juist de misplaatste islamofobie de jeugd in de armen drijft van salafistische imams
Men kan zich te allen tijde ten aanzien van de islam, salafisten of haatimams een kritische houding aanmeten of veroorloven.
pi_54779077
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:54 schreef ArchEnemy het volgende:

Zou ik zeker doen. Gulen vooral zorgde wel voor het met beide benen in deze wereld blijven staan. Ja, goede spreker...en dan hoef je het niet eens met alles eens te zijn, maar hij predikt dus geen haat. Respect voor die man.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54780051
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Men kan zich te allen tijde ten aanzien van de islam, salafisten of haatimams een kritische houding aanmeten of veroorloven.
een kritische houding is iets anders dan fobische reacties op alles wat islamitisch is of uit een hoofdzakelijk islamitisch land komt
pleased to meet you
pi_54780435
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:17 schreef moussie het volgende:
maar dat is nou juist de ellende van het hele verhaal .. hetgeen 'wij' last van hebben zijn geen moslims .. pas als het stil wordt op de straten omdat deze hangjeugd eindelijk een doel gevonden heeft in het leven moet je je zorgen gaan maken .. zijn ze in de handen van de salafisten gevallen ? .. pas dan heb je een echte reden om je zorgen te maken over de islam .. en het idiote is dat juist de misplaatste islamofobie de jeugd in de armen drijft van salafistische imams
Ik ben toch echt een andere mening toegedaan. De cultuur van de reljeugd staat gewoon in verbinding met hun achtergrond, dus ook met hun religie. Voorbeeld: het uitschelden van Nederlandse meisjes kun je één op één herleiden naar de minderwaardige positie van de vrouw binnen de islam. Ooit Vietnamese jongens gezien die (structureel) Nederlandse meisjes uitschelden? Er zijn zelfs documentaires over gemaakt. Zie je zo'n jongen van pakweg 15-16 jaar, die vindt dat meisjes maagd moeten zijn op het moment van trouwen, maar zelf is hij dat allang niet meer. Om zijn eigen daden goed te praten, refereert hij toch echt aan de islam. En zo zijn er wel meer voorbeelden, zoals allochtone jongeren die met de islam als drijfveer gaan potenrammen in de Reguliersdwarsstraat.

Ik weet niet of islamofobie zo misplaatst is als jij beweert. Dat is waar wij essentieel van mening verschillen. Het ontbreekt moslimsjongeren echt niet aan kansen in Nederland. Toch is de criminaliteit en schooluitval hoog onder veel jongeren.
pi_54780448
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:20 schreef moussie het volgende:

[..]

een kritische houding is iets anders dan fobische reacties op alles wat islamitisch is of uit een hoofdzakelijk islamitisch land komt
Wanneer alles buiten het gebruikelijke slachtofferschaps-, bagatelliseer- of zendingspraatje hieronder wordt geplaatst niet.

We hebben het over Nederland. Er is geen enkel onderwerp dat op geen enkel maatschappelijk niveau verschoond blijft (of zal blijven) van elk willekeurige vorm van kritiek.
Men kan zich dat hier veroorloven.
pi_54781142
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Zou ik zeker doen. Gulen vooral zorgde wel voor het met beide benen in deze wereld blijven staan. Ja, goede spreker...en dan hoef je het niet eens met alles eens te zijn, maar hij predikt dus geen haat. Respect voor die man.
Voor mij is dit voor het eerst... Ik heb die schele imam uit den Haag van dichtbij meegemaakt in een collegezaal in Leiden, als jij daar was geweest was je je ws ook het lazarus geschrokken van alle haat waar die man gewoon trots op is, uitspraken als "wij haten niemand zonder reden" zeggen ruim voldoende. Ook moet de islam wettelijk beschermd worden "tegen atheistische leugens", en meer van dat soort taal.

Zo ken ik de islam, uitgedragen door de Marokkanen in Nederland, die helemaal weglopen met Fawas (heetie dachtik). Maar deze Turkse imam is inderdaad een totaal ander verhaal. Ik wil graag nog wel weten hoe hij tegen de Mediaanse verzen aankijkt, de periode waarin Mohammed zo veel macht toegeworpen kreeg dat het hem duidelijk naar zijn hoofd steeg. Die periode wordt door de wat meer agressieve -en talentloze- volgelingen graag aangegrepen om met een schoon geweten de straatterrorist uit te kunnen hangen.

Hoe je in de islam kunt geloven en om die periode heen kunt laveren moet ik in de praktijk nog meemaken.

Oh ja, en wat meer humor en inzicht in de NL traditie van polemiek (foeterende dominees die elkaar de hel inschrijven) kan ook geen kwaad, dat zou die lange tenen ook wat minder kwetsbaar maken.

Democratie is een koude oorlog. De grap is dat je ALTIJD je handen thuishoudt, en bij je argumenten blijft. Doe je dat, dan is de kans groot dat je, hoe heet het er ook aan toe gaat, verschillen kunt accepteren en kunt samenleven.

De islam heeft te vaak laten zien bewust -en gretig, zie mijn vrijwillig rolmodel (sorry daarvoor trouwens)- vals te willen spelen ten dienste van de eigen agenda. Moskee in Rotterdam, in Amsterdam, fraude met buitenlandse kinderbijslag, fraude met verblijfsvergunningen, schaamteloze botte leugens in de discussie.

Als je daar je hand niet voor omdraait verspeel je het krediet dat iedereen krijgt aan het begin van het democratisch debat. En als je dat voorelkaar hebt gekregen lig je er gewoon uit, dan gaat de maatschappij op slot voor je. Of je nou islamiet, communist, fascist of wattanook bent, speel vals, heb maling aan de spelregels, verzuip in leugens en hypocrisie, stel huilend en stampvoetend anderen verantwoordelijk voor je eigen stupiditeiten en gut wat gek, die stageplaats of die contractverlenging kun je echt vergeten.

Daarom is het voor moslims ook zo noodzakelijk momenteel om die hand niet steeds de lucht in te laten wapperen als er emotioneel iemand anders verantwoordelijk gesteld wordt voor het eigen falen, maar om hem in eigen boezem te steken.

Gulen doet dat, de eerste die daarmee de media haalt in een jaartje of tien geloof ik.

Tis een begin.
pi_54781240
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wanneer alles buiten het gebruikelijke slachtofferschaps-, bagatelliseer- of zendingspraatje hieronder wordt geplaatst niet.

We hebben het over Nederland. Er is geen enkel onderwerp dat op geen enkel maatschappelijk niveau verschoond blijft (of zal blijven) van elk willekeurige vorm van kritiek.
Men kan zich dat hier veroorloven.
je leest niet wat ik zeg .. het is geen kritiek, was het dat maar, het is een fobie die geen enkel onderscheid maakt tussen geloof en individu en voor de rest niet gehinderd wordt door feitenkennis ..
pleased to meet you
pi_54781243
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Ook dat heeft een oorsprong. Het vanuit overheidswege tolereren van religieus-geinspireerde discriminatie is daar een voorbeeld van, dat geeft stigmatisatie als reactie. Of wil je geloven dat we hier vanaf dag 0 zo'n hekel aan de islam hadden? Die hekel is geboren en gegroeid, gevoed door de dagelijkse omgang. Tis nie anders.

Maar alles mag gezegd worden, zolang je je handen maar thuis houdt en de uitgangspunten van de democratie respekteert. In een democratie moet je kunnen incasseren, anders werkt het niet. Er is geen enkel woord, geen enkele zin, geen enkel argument of formulering te vinden die geweld rechtvaardigd.

Iedereen die het daarmee oneens is keert zich tegen de democratie en krijgt er van langs. That's it.
pi_54781412
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:21 schreef moussie het volgende:

[..]

je leest niet wat ik zeg .. het is geen kritiek, was het dat maar, het is een fobie die geen enkel onderscheid maakt tussen geloof en individu en voor de rest niet gehinderd wordt door feitenkennis ..
Feitenkennis is voor een uiterst kleine minderheid. Als dat het kriterium is om een mening te mogen formuleren kun je trouwens wachten tot Sint Juttemis, ik heb een boekje of twintig over deez verrijkende levensbeschouwing weggekauwd en sta nog maar aan het begin van de islamitische ontdekkingsreis. Ik zou bijvoorbeeld wat islamitische landen moeten bezoeken, dagelijkse beslommeringen meemaken, de door de islam geinspireerde politiek aan den lijve moeten ondervinden, enzovoorts.

Als ik al tot die tijd niet mag/kan opmerken dat er driftig valsgespeeld wordt binnen het debat in naam van de bescherming van het geloof dan zal het verdacht stil blijven als reactie.

Een paar uiterst grove schaamteloze misstanden zijn al genoeg reden voor iedereen in een democratie om zijn/haar muil open te trekken, dat is nou eenmaal zo. Maar kreten als 'het is allemaal tuig want dat vind ik' zetten natuurlijk politiek gezien geen zoden aan welke beleidsdijk dan ook.

Maar -bijvoorbeeld- het opmerken en aantonen dat er brutale zwendel en bedrog heeft plaatsgevonden bij het organiseren van de bouw van de twee grootste moskeeen in dit land geeft iedereen het recht verontwaardigd te zijn, of je nou arabist bent of niet.

Valsspelers zetten zichzelf buitenspel.
pi_54781845
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Dit betekent, dat je vindt dat meningen binnen deze discussie moeten voldoen aan een zekere moreel-ethisch en intellectueel niveau. Ik heb sterk de indruk, dat dit hetzelfde niveau zal zijn als wat jij jezelf toedicht.
Echter zijn er (afgezien van de ongeschreven fatsoensnormen) geen beperkingen voor deelname aan of uitingen over discussieonderwerpen in samenlevingen zoals die in Nederland.

Verder is het vooral een persoonlijke opvatting om uitingen te kwalificeren als een fobie, niet gehinderd door wetenschappelijke onderbouwing en/of feitenkennis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')