abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54760471
'Nederland steeds banger voor moslims'

http://www.ad.nl/binnenland/article1840630.ece

BRUSSEL - Zowel in Nederland als in de Europese Unie is sprake van een toenemende angst voor moslims en voor de islam. Dat concludeert het Europese Netwerk tegen Racisme (ENAR) in het woensdag verschenen jaarrapport over 2006.

Volgens ENAR nemen sommige vormen van racisme in Europa nog steeds toe. De onderzoekers vermelden in het bijzonder de islamofobie, de angst voor de islam. Ook is er meer sprake van racistisch geweld.

Over Nederland stelt het rapport: ,,Behalve de zorgwekkende en voortdurende trend waarin moslims en de islam worden beschouwd als gevaar voor de Nederlandse samenleving, waren er drie positieve ontwikkelingen in 2006.'' Die gaan over de extra aandacht die politiek en het Openbaar Ministerie geven aan de bestrijding van racisme. (ANP)

Volgens mij valt die toename van racisme wel mee of denken jullie daar anders over?
  woensdag 21 november 2007 @ 14:29:19 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54760584
WhoeAh! Ik ben BANG
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54760644
Die hebben hun subsidie voor volgend jaar ook weer veiliggesteld.

Het lijkt me overdreven. Sowieso de link tussen racisme en de islam vind ik merkwaardig maar ja het zal wel.
pi_54760649
hoeveel subsidie is er in dat onderzoek gaan zitten, dat vraag ik me nu steeds af.. Niemand is bang voor moslims, hooguit de opkomst van een extreme islam, maar dat is net zoveel een probleem als extreem-rechts/links
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_54760809
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:31 schreef MrX1982 het volgende:

Het lijkt me overdreven. Sowieso de link tussen racisme en de islam vind ik merkwaardig maar ja het zal wel.
Waarom is die merkwaardig ? Men heeft een hekel aan Marokkanen (racisme) omdat een kleine groep onder hen de boel verziekt, en men heeft geen enkele moeite om die misdragingen ook nog eens aan de islam te koppelen. Je kunt jezelf beter de vraag stellen "Heeft men werkelijk zo'n hekel aan de islam of heeft men een hekel aan kutmarokkaantjes". Ik denk het laatste.
pi_54760838
En is er ook onderzoek gedaan naar het feit WAAROM men banger wordt voor de islam?
pi_54760902
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:40 schreef Scorpie het volgende:
En is er ook onderzoek gedaan naar het feit WAAROM men banger wordt voor de islam?
Een fobie is meestal ongegrond. Maar je gaat nu vast weer een verhaal vertellen over hoe moslims een meerderheid gaan vormen en dit land gaan overnemen. Zonder enige onderbouwing uiteraard.
pi_54760915
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom is die merkwaardig ? Men heeft een hekel aan Marokkanen (racisme) omdat een kleine groep onder hen de boel verziekt, en men heeft geen enkele moeite om die misdragingen ook nog eens aan de islam te koppelen. Je kunt jezelf beter de vraag stellen "Heeft men werkelijk zo'n hekel aan de islam of heeft men een hekel aan kutmarokkaantjes". Ik denk het laatste.
Dat is toch veel eerder discriminatie met generaliseren.
pi_54760954
Racisme is niet de juiste term.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_54761009
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Een fobie is meestal ongegrond. Maar je gaat nu vast weer een verhaal vertellen over hoe moslims een meerderheid gaan vormen en dit land gaan overnemen. Zonder enige onderbouwing uiteraard.
Welnee. Ik ga alleen zeggen dat fobieen wel degelijk gegrond kunnen zijn. Maar ja, ik ben door jou nu toch al als stereotype neergezet, dus het heeft voor mij geen zin meer te reageren op jou.
Petje af voor je karaktermoord
pi_54761030
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is toch veel eerder discriminatie met generaliseren.
Discriminatie is een actieve daad, racisme bepaalde gevoelens over een groep. Als je een hekel hebt aan alle Marokkanen dan ben je gewoon een racist. Snap niet waarom er zo moeilijk over dat woord gedaan wordt.
pi_54761048
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee. Ik ga alleen zeggen dat fobieen wel degelijk gegrond kunnen zijn. Maar ja, ik ben door jou nu toch al als stereotype neergezet, dus het heeft voor mij geen zin meer te reageren op jou.
Petje af voor je karaktermoord
pi_54761074
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:47 schreef gelly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel knap, binnen 3 posts heb je al het kleuterniveau gehaald. Chapeau. Je lijkt wel een marrokaan
pi_54761142
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee.

Mensen zijn ook niet bang voor, maar zijn het gewoon spuugzat.

Achterlijke religie en ja, die kutmarokjes zijn ook uitermate vervelend.
Maar nieuwsitems zijn nooit positief als het op moslims aankomt, bv (want dat wil je graag) een man die zijn 14 jarige dochter trouwt en verkracht "omdat dat van allah moet" , een vrouw die 200 zweepslagen krijgt omdat ze verkracht is.

Dat soort "nieuwtjes" plus de nodige uitspraken van "moslimleiders" leiden er alleen maar toe dat men ze steeds meer uitkotst.
pi_54761192
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:46 schreef gelly het volgende:
Discriminatie is een actieve daad, racisme bepaalde gevoelens over een groep. Als je een hekel hebt aan alle Marokkanen dan ben je gewoon een racist. Snap niet waarom er zo moeilijk over dat woord gedaan wordt.
Racisme heeft betrekking op rassen.
pi_54761577
Is een hekel hebben aan alle nazi's racisme?
pi_54761674
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
Is een hekel hebben aan alle nazi's racisme?
Nee, tuurlijk niet, zo kan je ieder persoon waar je een hekel aan hebt wel af gaan schuiven op racisme.
pi_54762483
Nou, mijn broek zit vol..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54762615
Ik denk eerder dat de mensen het gedrag van veel moslims spuugzat zijn i.p.v. bang.
-edit-
typisch moslim gedrag: retoriek en een grote mond

[ Bericht 22% gewijzigd door Mutant01 op 21-11-2007 20:07:41 ]
pi_54762669
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet, zo kan je ieder persoon waar je een hekel aan hebt wel af gaan schuiven op racisme.
Ik neem aan dat z'n punt was dat afkeer van / angst voor een gedachtengoed geen racisme is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54762772
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik neem aan dat z'n punt was dat afkeer van / angst voor een gedachtengoed geen racisme is.
Klopt.
pi_54762822
Proef op de som nemen, hoeveel mensen zou er irl hier bang van mij zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 16:18:53 ]
pi_54762845
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hangt van de huidskleur om het gedachtengoed af. En het gemiddelde inkomen/scholingsniveau.

Hoe stommer -en gevaarlijker- de exotische overtuiging, hoe sneller je van racisme beschuldigd zal worden.

Vast een wet van Croughs oid.

Het gaat er natuurlijk niet om of het feitelijk klopt, maar dat je je grote muil dichthoud. Het is gewoon niet de bedoeling om kritiek te hebben op overtuigingen die dat onmogelijk kunnen verdragen en massaal PvdA stemmen.
pi_54762869
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:16 schreef Triggershot het volgende:
Proef op de som nemen, hoeveel mensen zou er irl bang van mij zijn?
Wat is je favoriete plaats, Mekka of Medina.
pi_54762899
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:18 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Wat is je favoriete plaats, Mekka of Medina.
Rotterdam
pi_54762900
Een wereldvreemd rapport. De afgelopen jaren zijn we in Nederland geconfronteerd met een columnist die vanwege het verkondigen van zijn mening is vermoord door een moslimfundamentalist. Een aantal politici moest onderduiken na doodsbedreigingen. Een publiek verklaard ex-moslim is op straat in elkaar geslagen. Eén of meerdere moskeeën verspreiden haatzaaiende lectuur en het aantal orthodoxe salafisten in dit land groeit; mensen die de waarden van de westerse samenleving afwijzen.

Vind je het dan vreemd dat moslims en de islam worden beschouwd als gevaar voor de Nederlandse samenleving? Ik niet. Ik vind dat dan ook geen "zorgwekkende ontwikkeling", maar een "logisch gevolg".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2007 09:46:50 ]
pi_54762963
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Rotterdam
Daar maak ik gemakshalve even 'Medina' van, gezien het feit dat 7 van de 10 mocropubers (m) aldaar bekend is bij justitie.

Zolang de Mekkaanse islam zich niet afkeert van de Mediaanse roof- en moordretoriek hebben we alle reden om bang te zijn dat we ooit vuile hersens (en daarna vuile handen) zullen moeten maken. Een democratie beschermt zich niet uit zichzelf, dat horen haar burgers te doen. Of ze dat nou leuk vinden of niet.
pi_54763008
Overigens is die organisatie ENAR niet neutraal te noemen:
quote:
ENAR, a network of European NGOs working to combat racism in all the EU member states.

ENAR is determined to fight racism, xenophobia, anti-Semitism and Islamophobia, to promote equality of treatment between EU citizens and third country nationals, and to link local/regional/national initiatives with European initiatives.

The network is determined to:
act against the discrimination and exclusion of people of different racial, ethnic and cultural backgrounds;
eliminate racist elements in Europe's migration policies, and
celebrate cultural, ethnic and racial diversity.
Het lijkt er sterk op dat de belangen van migranten VOORAL worden vertegenwoordigd.
pi_54763039
Oke dan
pi_54763063
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is die organisatie ENAR niet neutraal te noemen:
[..]

Het lijkt er sterk op dat de belangen van migranten VOORAL worden vertegenwoordigd.
Tuurlijk. Als er over 'phobia' gepraat wordt -alsof het uiten van kritiek en het voeren van debat een geestestoornis is- terwijl het eenvoudig aan te wijzen valt waar het fout gaat tussen islam en democratie dan is er een draai aan de feiten gegeven om de eigen agenda te promoten. What's new.
pi_54763169
Precies, ArchEnemy. Als ik vaststel dat islam en democratie vrij slecht samengaan, ben ik niet meteen een islamofoob. Zoiets heet realisme...
pi_54763265
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:35 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als er over 'phobia' gepraat wordt -alsof het uiten van kritiek en het voeren van debat een geestestoornis is-
Hou toch op. Het afschilderen van moslims alszijnde een 5e colonne die uit is op wereldheerschappij heeft *niks* met kritiek te maken, laat staan dat er een debat gevoerd wordt. Je hebt een mening, en die mening is dat de islam kut is en dat ze allemaal moeten oprotten. Prima, maar ga dan niet net doen of je onderdeel bent van een constructief debat. Je bent net zo frustrerend bezig als de gemiddelde moslim-fundamentalist.

Als die mening nog ergens op feiten was gebaseerd was het nog serieus te nemen, het is echter niet meer dan geborrel uit de onderbuik. Of jij, of iemand die je mening deelt, moet eindelijk eens met cijfers komen waarmee die mening gestaaft wordt. Dat gaat echter niet gebeuren, je komt in een volgend topic (of "debat") steeds weer met dezelfde ononderbouwde onzin aanzetten.

Jezelf in een slachtofferrol plaatsen is ook een beetje 2001 en maakt je nog lachwekkender.
pi_54763270
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
Precies, ArchEnemy. Als ik vaststel dat islam en democratie vrij slecht samengaan, ben ik niet meteen een islamofoob. Zoiets heet realisme...
klopt, isamofoob wordt je pas genoemd als je denkt dat een minderheid waarvan het grootste gedeelte helemaal geen islamitische wetgeving wil, dus een minderheid van de minderheid (!!) het hier over 50 jaar voor het zeggen heeft .. want dat is nou een fobie

fo·bie (de ~ (v.), ~ën)
1 irreële, ziekelijke angst voor iets
pleased to meet you
pi_54763292
Ik ben niet bang voor moslims behalve als ik s' avonds alleen langs zo een groepje moet lopen.
pi_54763310
quote:
En zelfs de fobie valt terug te voeren op de fouten van de politiek hierin; als de overheid bewust nalaat om de maatschappij te vrijwaren van narigheid die ontstaat vanuit een gewetensvrijwarende, confrontatiezoekende importovertuiging gaan de burgers de bron van de narigheid stigmatiseren om harde aanvaringen IRL te kunnen voorkomen. Zelfbeschermingsinstinct. Heel normaal, heel begrijpelijk.

Valt van te voren te bedenken met een gemiddeld IQ.

En haal dan belasting weg bij die burgers voor theekransjes en buurthuizen en je kunt je multiculturele ideaal verder wel vergeten.
pi_54763327
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Hou toch op.
Ok.
pi_54763336
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik ben niet bang voor moslims behalve als ik s' avonds alleen langs zo een groepje moet lopen.
maar dat gevoel zou je ook hebben als het om een groepje skinheads of andersoortig vage figuren zou gaan neem ik aan .. dus dat heeft niets met hun al dan niet moslim zijn te maken
pleased to meet you
pi_54763352
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:52 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Ok.
QED.
pi_54763361
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:54 schreef moussie het volgende:

[..]

maar dat gevoel zou je ook hebben als het om een groepje skinheads of andersoortig vage figuren zou gaan neem ik aan .. dus dat heeft niets met hun al dan niet moslim zijn te maken
Ik ben door andere groepjes nog nooit lastig gevallen, als ze dit wel zouden doen zou ik het idd ook niet leuk vinden om er langs te lopen.
pi_54763424
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Blaat, blaat, blaat...

Jezelf in een slachtofferrol plaatsen is ook een beetje 2001 en maakt je nog lachwekkender.
Vertel jij dat dan even aan de moslim medemensen?
pi_54763506
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Elke overtuiging die zonder gewetensbezwaar met geweld tegen vermeende criticasters mag optreden kun je beter mijden in het donker, een excuus is zo gevonden en die mensen schamen zich achteraf nergens voor.
pi_54763550
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:59 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Vertel jij dat dan even aan de moslim medemensen?
Laten gaan, mensen in de anale fase mengen zich alleen in discussies om gelijk te kunnen hebben. Gewoon meteen geven en het daarbij laten.
pi_54763913
Goed om te weten als je een hekel hebt aan gekken en dwazen dat je een racist bent, althans volgens alwetende gelly.

Voor moslims ben ik niet bang, eerder voor wereldvreemde figuren like gelly en SCH die bij wijze van, hun eigen moeder nog de strot door zouden snijden als het maar in het belang van de moslims was.
pi_54764081
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:47 schreef moussie het volgende:

[..]

klopt, isamofoob wordt je pas genoemd als je denkt dat een minderheid waarvan het grootste gedeelte helemaal geen islamitische wetgeving wil, dus een minderheid van de minderheid (!!) het hier over 50 jaar voor het zeggen heeft .. want dat is nou een fobie

fo·bie (de ~ (v.), ~ën)
1 irreële, ziekelijke angst voor iets
Nee, met de huidige geboortecijfers mag je dat ook gerust een speculatie noemen.

Als je de achtergronden van de politiek bekijkt (jaren 70 Oliecrisis, immigratieverdrag etc) dan kun je nog meer 'fobische' conclusies trekken, maar wat er vandaag de dag gewoon duidelijk zichtbaar is is de bijna totale segregatie in de samenleving. Je maakt vrijwel niemand meer wijs dat alle Nederlanders die uit de oude stadswijken zijn vertrokken stuk voor stuk te minachten xenofoben zijn, daar zit meer achter.

Bijvoorbeeld de islamitische omgangsregels ten aanzien van ongelovigen, vrouwen en dergelijke. Die hebben al voor veel narigheid gezorgd, en door dat al die jaren te blijven ontkennen is die narigheid in de volksfantasie een stigma geworden. Om aanvaring/herhaling te voorkomen.

Discriminerend geweld mag in een democratie nooit beschermd worden door de vrijheid van godsdienst.

De rechtstaat moet de baas zijn. En die moet vuile handen maken als dat (hard) nodig is.
pi_54764327
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Mutant01 op 21-11-2007 20:07:58 ]
pi_54764588
Ik denk dat men eerder moe wordt van het gedrag van deze niet-Nederlanders. Het luie gedrag: het niet willen leren van de taal en ook verdere aanpassingen die eigenlijk van belang zijn worden genegeerd.

Al denk ik ook dat er een stuk angst bij komt kijken. "Homo vermoord in Amsterdam door Marrokaanse jongeren." - Dit zorgt natuurlijk ook voor vooroordelen maar ze zorgen er ergens ook zelf voor. Jammer dat sommigen het moeten verpesten voor de anderen.
  woensdag 21 november 2007 @ 18:10:57 #47
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_54764878
-edit- Niet nog een keer.

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 21-11-2007 20:31:50 ]
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_54764952
Ik ben in principe alleen bang voor de Blanke Intellectuele Elite.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54765802
Ik word alleen nog een beetje zenuwachtig van bebaarde mannen in djellaba met rugzak in het OV...
pi_54766306
quote:
Realisme, toe maar. Wetenschappers zijn er niet over uit maar jij bestempelt het al als realisme.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')