Waarom is die merkwaardig ? Men heeft een hekel aan Marokkanen (racisme) omdat een kleine groep onder hen de boel verziekt, en men heeft geen enkele moeite om die misdragingen ook nog eens aan de islam te koppelen. Je kunt jezelf beter de vraag stellen "Heeft men werkelijk zo'n hekel aan de islam of heeft men een hekel aan kutmarokkaantjes". Ik denk het laatste.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Het lijkt me overdreven. Sowieso de link tussen racisme en de islam vind ik merkwaardig maar ja het zal wel.
Een fobie is meestal ongegrond. Maar je gaat nu vast weer een verhaal vertellen over hoe moslims een meerderheid gaan vormen en dit land gaan overnemen. Zonder enige onderbouwing uiteraard.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:40 schreef Scorpie het volgende:
En is er ook onderzoek gedaan naar het feit WAAROM men banger wordt voor de islam?![]()
Dat is toch veel eerder discriminatie met generaliseren.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom is die merkwaardig ? Men heeft een hekel aan Marokkanen (racisme) omdat een kleine groep onder hen de boel verziekt, en men heeft geen enkele moeite om die misdragingen ook nog eens aan de islam te koppelen. Je kunt jezelf beter de vraag stellen "Heeft men werkelijk zo'n hekel aan de islam of heeft men een hekel aan kutmarokkaantjes". Ik denk het laatste.
Welnee. Ik ga alleen zeggen dat fobieen wel degelijk gegrond kunnen zijn. Maar ja, ik ben door jou nu toch al als stereotype neergezet, dus het heeft voor mij geen zin meer te reageren op jou.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Een fobie is meestal ongegrond. Maar je gaat nu vast weer een verhaal vertellen over hoe moslims een meerderheid gaan vormen en dit land gaan overnemen. Zonder enige onderbouwing uiteraard.
Discriminatie is een actieve daad, racisme bepaalde gevoelens over een groep. Als je een hekel hebt aan alle Marokkanen dan ben je gewoon een racist. Snap niet waarom er zo moeilijk over dat woord gedaan wordt.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is toch veel eerder discriminatie met generaliseren.
quote:Op woensdag 21 november 2007 14:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. Ik ga alleen zeggen dat fobieen wel degelijk gegrond kunnen zijn. Maar ja, ik ben door jou nu toch al als stereotype neergezet, dus het heeft voor mij geen zin meer te reageren op jou.
Petje af voor je karaktermoord![]()
Wel knap, binnen 3 posts heb je al het kleuterniveau gehaald. Chapeau. Je lijkt wel een marrokaanquote:
Nee.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom is die merkwaardig ? Men heeft een hekel aan Marokkanen (racisme) omdat een kleine groep onder hen de boel verziekt, en men heeft geen enkele moeite om die misdragingen ook nog eens aan de islam te koppelen. Je kunt jezelf beter de vraag stellen "Heeft men werkelijk zo'n hekel aan de islam of heeft men een hekel aan kutmarokkaantjes". Ik denk het laatste.
Racisme heeft betrekking op rassen.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:46 schreef gelly het volgende:
Discriminatie is een actieve daad, racisme bepaalde gevoelens over een groep. Als je een hekel hebt aan alle Marokkanen dan ben je gewoon een racist. Snap niet waarom er zo moeilijk over dat woord gedaan wordt.
Nee, tuurlijk niet, zo kan je ieder persoon waar je een hekel aan hebt wel af gaan schuiven op racisme.quote:Op woensdag 21 november 2007 15:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
Is een hekel hebben aan alle nazi's racisme?
Ik neem aan dat z'n punt was dat afkeer van / angst voor een gedachtengoed geen racisme is.quote:Op woensdag 21 november 2007 15:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet, zo kan je ieder persoon waar je een hekel aan hebt wel af gaan schuiven op racisme.
Klopt.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik neem aan dat z'n punt was dat afkeer van / angst voor een gedachtengoed geen racisme is.
Hangt van de huidskleur om het gedachtengoed af. En het gemiddelde inkomen/scholingsniveau.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik neem aan dat z'n punt was dat afkeer van / angst voor een gedachtengoed geen racisme is.
Wat is je favoriete plaats, Mekka of Medina.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:16 schreef Triggershot het volgende:
Proef op de som nemen, hoeveel mensen zou er irl bang van mij zijn?
Rotterdamquote:Op woensdag 21 november 2007 16:18 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Wat is je favoriete plaats, Mekka of Medina.
Daar maak ik gemakshalve even 'Medina' van, gezien het feit dat 7 van de 10 mocropubers (m) aldaar bekend is bij justitie.quote:
Het lijkt er sterk op dat de belangen van migranten VOORAL worden vertegenwoordigd.quote:ENAR, a network of European NGOs working to combat racism in all the EU member states.
ENAR is determined to fight racism, xenophobia, anti-Semitism and Islamophobia, to promote equality of treatment between EU citizens and third country nationals, and to link local/regional/national initiatives with European initiatives.
The network is determined to:
act against the discrimination and exclusion of people of different racial, ethnic and cultural backgrounds;
eliminate racist elements in Europe's migration policies, and
celebrate cultural, ethnic and racial diversity.
Tuurlijk. Als er over 'phobia' gepraat wordt -alsof het uiten van kritiek en het voeren van debat een geestestoornis is- terwijl het eenvoudig aan te wijzen valt waar het fout gaat tussen islam en democratie dan is er een draai aan de feiten gegeven om de eigen agenda te promoten. What's new.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is die organisatie ENAR niet neutraal te noemen:
[..]
Het lijkt er sterk op dat de belangen van migranten VOORAL worden vertegenwoordigd.
Hou toch op. Het afschilderen van moslims alszijnde een 5e colonne die uit is op wereldheerschappij heeft *niks* met kritiek te maken, laat staan dat er een debat gevoerd wordt. Je hebt een mening, en die mening is dat de islam kut is en dat ze allemaal moeten oprotten. Prima, maar ga dan niet net doen of je onderdeel bent van een constructief debat. Je bent net zo frustrerend bezig als de gemiddelde moslim-fundamentalist.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:35 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als er over 'phobia' gepraat wordt -alsof het uiten van kritiek en het voeren van debat een geestestoornis is-
klopt, isamofoob wordt je pas genoemd als je denkt dat een minderheid waarvan het grootste gedeelte helemaal geen islamitische wetgeving wil, dus een minderheid van de minderheid (!!) het hier over 50 jaar voor het zeggen heeft .. want dat is nou een fobiequote:Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
Precies, ArchEnemy. Als ik vaststel dat islam en democratie vrij slecht samengaan, ben ik niet meteen een islamofoob. Zoiets heet realisme...
En zelfs de fobie valt terug te voeren op de fouten van de politiek hierin; als de overheid bewust nalaat om de maatschappij te vrijwaren van narigheid die ontstaat vanuit een gewetensvrijwarende, confrontatiezoekende importovertuiging gaan de burgers de bron van de narigheid stigmatiseren om harde aanvaringen IRL te kunnen voorkomen. Zelfbeschermingsinstinct. Heel normaal, heel begrijpelijk.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
Precies, ArchEnemy. Als ik vaststel dat islam en democratie vrij slecht samengaan, ben ik niet meteen een islamofoob. Zoiets heet realisme...
maar dat gevoel zou je ook hebben als het om een groepje skinheads of andersoortig vage figuren zou gaan neem ik aan .. dus dat heeft niets met hun al dan niet moslim zijn te makenquote:Op woensdag 21 november 2007 16:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik ben niet bang voor moslims behalve als ik s' avonds alleen langs zo een groepje moet lopen.
Ik ben door andere groepjes nog nooit lastig gevallen, als ze dit wel zouden doen zou ik het idd ook niet leuk vinden om er langs te lopen.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:54 schreef moussie het volgende:
[..]
maar dat gevoel zou je ook hebben als het om een groepje skinheads of andersoortig vage figuren zou gaan neem ik aan .. dus dat heeft niets met hun al dan niet moslim zijn te maken
Vertel jij dat dan even aan de moslim medemensen?quote:Op woensdag 21 november 2007 16:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Blaat, blaat, blaat...
Jezelf in een slachtofferrol plaatsen is ook een beetje 2001 en maakt je nog lachwekkender.
Elke overtuiging die zonder gewetensbezwaar met geweld tegen vermeende criticasters mag optreden kun je beter mijden in het donker, een excuus is zo gevonden en die mensen schamen zich achteraf nergens voor.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:54 schreef moussie het volgende:
[..]
maar dat gevoel zou je ook hebben als het om een groepje skinheads of andersoortig vage figuren zou gaan neem ik aan .. dus dat heeft niets met hun al dan niet moslim zijn te maken
Laten gaan, mensen in de anale fase mengen zich alleen in discussies om gelijk te kunnen hebben. Gewoon meteen geven en het daarbij laten.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vertel jij dat dan even aan de moslim medemensen?
Nee, met de huidige geboortecijfers mag je dat ook gerust een speculatie noemen.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:47 schreef moussie het volgende:
[..]
klopt, isamofoob wordt je pas genoemd als je denkt dat een minderheid waarvan het grootste gedeelte helemaal geen islamitische wetgeving wil, dus een minderheid van de minderheid (!!) het hier over 50 jaar voor het zeggen heeft .. want dat is nou een fobie
fo·bie (de ~ (v.), ~ën)
1 irreële, ziekelijke angst voor iets
Realisme, toe maar. Wetenschappers zijn er niet over uit maar jij bestempelt het al als realisme.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |