abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54760471
'Nederland steeds banger voor moslims'

http://www.ad.nl/binnenland/article1840630.ece

BRUSSEL - Zowel in Nederland als in de Europese Unie is sprake van een toenemende angst voor moslims en voor de islam. Dat concludeert het Europese Netwerk tegen Racisme (ENAR) in het woensdag verschenen jaarrapport over 2006.

Volgens ENAR nemen sommige vormen van racisme in Europa nog steeds toe. De onderzoekers vermelden in het bijzonder de islamofobie, de angst voor de islam. Ook is er meer sprake van racistisch geweld.

Over Nederland stelt het rapport: ,,Behalve de zorgwekkende en voortdurende trend waarin moslims en de islam worden beschouwd als gevaar voor de Nederlandse samenleving, waren er drie positieve ontwikkelingen in 2006.'' Die gaan over de extra aandacht die politiek en het Openbaar Ministerie geven aan de bestrijding van racisme. (ANP)

Volgens mij valt die toename van racisme wel mee of denken jullie daar anders over?
  woensdag 21 november 2007 @ 14:29:19 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54760584
WhoeAh! Ik ben BANG
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54760644
Die hebben hun subsidie voor volgend jaar ook weer veiliggesteld.

Het lijkt me overdreven. Sowieso de link tussen racisme en de islam vind ik merkwaardig maar ja het zal wel.
pi_54760649
hoeveel subsidie is er in dat onderzoek gaan zitten, dat vraag ik me nu steeds af.. Niemand is bang voor moslims, hooguit de opkomst van een extreme islam, maar dat is net zoveel een probleem als extreem-rechts/links
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_54760809
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:31 schreef MrX1982 het volgende:

Het lijkt me overdreven. Sowieso de link tussen racisme en de islam vind ik merkwaardig maar ja het zal wel.
Waarom is die merkwaardig ? Men heeft een hekel aan Marokkanen (racisme) omdat een kleine groep onder hen de boel verziekt, en men heeft geen enkele moeite om die misdragingen ook nog eens aan de islam te koppelen. Je kunt jezelf beter de vraag stellen "Heeft men werkelijk zo'n hekel aan de islam of heeft men een hekel aan kutmarokkaantjes". Ik denk het laatste.
pi_54760838
En is er ook onderzoek gedaan naar het feit WAAROM men banger wordt voor de islam?
pi_54760902
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:40 schreef Scorpie het volgende:
En is er ook onderzoek gedaan naar het feit WAAROM men banger wordt voor de islam?
Een fobie is meestal ongegrond. Maar je gaat nu vast weer een verhaal vertellen over hoe moslims een meerderheid gaan vormen en dit land gaan overnemen. Zonder enige onderbouwing uiteraard.
pi_54760915
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom is die merkwaardig ? Men heeft een hekel aan Marokkanen (racisme) omdat een kleine groep onder hen de boel verziekt, en men heeft geen enkele moeite om die misdragingen ook nog eens aan de islam te koppelen. Je kunt jezelf beter de vraag stellen "Heeft men werkelijk zo'n hekel aan de islam of heeft men een hekel aan kutmarokkaantjes". Ik denk het laatste.
Dat is toch veel eerder discriminatie met generaliseren.
pi_54760954
Racisme is niet de juiste term.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_54761009
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Een fobie is meestal ongegrond. Maar je gaat nu vast weer een verhaal vertellen over hoe moslims een meerderheid gaan vormen en dit land gaan overnemen. Zonder enige onderbouwing uiteraard.
Welnee. Ik ga alleen zeggen dat fobieen wel degelijk gegrond kunnen zijn. Maar ja, ik ben door jou nu toch al als stereotype neergezet, dus het heeft voor mij geen zin meer te reageren op jou.
Petje af voor je karaktermoord
pi_54761030
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is toch veel eerder discriminatie met generaliseren.
Discriminatie is een actieve daad, racisme bepaalde gevoelens over een groep. Als je een hekel hebt aan alle Marokkanen dan ben je gewoon een racist. Snap niet waarom er zo moeilijk over dat woord gedaan wordt.
pi_54761048
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee. Ik ga alleen zeggen dat fobieen wel degelijk gegrond kunnen zijn. Maar ja, ik ben door jou nu toch al als stereotype neergezet, dus het heeft voor mij geen zin meer te reageren op jou.
Petje af voor je karaktermoord
pi_54761074
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:47 schreef gelly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel knap, binnen 3 posts heb je al het kleuterniveau gehaald. Chapeau. Je lijkt wel een marrokaan
pi_54761142
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee.

Mensen zijn ook niet bang voor, maar zijn het gewoon spuugzat.

Achterlijke religie en ja, die kutmarokjes zijn ook uitermate vervelend.
Maar nieuwsitems zijn nooit positief als het op moslims aankomt, bv (want dat wil je graag) een man die zijn 14 jarige dochter trouwt en verkracht "omdat dat van allah moet" , een vrouw die 200 zweepslagen krijgt omdat ze verkracht is.

Dat soort "nieuwtjes" plus de nodige uitspraken van "moslimleiders" leiden er alleen maar toe dat men ze steeds meer uitkotst.
pi_54761192
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:46 schreef gelly het volgende:
Discriminatie is een actieve daad, racisme bepaalde gevoelens over een groep. Als je een hekel hebt aan alle Marokkanen dan ben je gewoon een racist. Snap niet waarom er zo moeilijk over dat woord gedaan wordt.
Racisme heeft betrekking op rassen.
pi_54761577
Is een hekel hebben aan alle nazi's racisme?
pi_54761674
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
Is een hekel hebben aan alle nazi's racisme?
Nee, tuurlijk niet, zo kan je ieder persoon waar je een hekel aan hebt wel af gaan schuiven op racisme.
pi_54762483
Nou, mijn broek zit vol..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54762615
Ik denk eerder dat de mensen het gedrag van veel moslims spuugzat zijn i.p.v. bang.
-edit-
typisch moslim gedrag: retoriek en een grote mond

[ Bericht 22% gewijzigd door Mutant01 op 21-11-2007 20:07:41 ]
pi_54762669
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet, zo kan je ieder persoon waar je een hekel aan hebt wel af gaan schuiven op racisme.
Ik neem aan dat z'n punt was dat afkeer van / angst voor een gedachtengoed geen racisme is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54762772
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik neem aan dat z'n punt was dat afkeer van / angst voor een gedachtengoed geen racisme is.
Klopt.
pi_54762822
Proef op de som nemen, hoeveel mensen zou er irl hier bang van mij zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 16:18:53 ]
pi_54762845
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hangt van de huidskleur om het gedachtengoed af. En het gemiddelde inkomen/scholingsniveau.

Hoe stommer -en gevaarlijker- de exotische overtuiging, hoe sneller je van racisme beschuldigd zal worden.

Vast een wet van Croughs oid.

Het gaat er natuurlijk niet om of het feitelijk klopt, maar dat je je grote muil dichthoud. Het is gewoon niet de bedoeling om kritiek te hebben op overtuigingen die dat onmogelijk kunnen verdragen en massaal PvdA stemmen.
pi_54762869
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:16 schreef Triggershot het volgende:
Proef op de som nemen, hoeveel mensen zou er irl bang van mij zijn?
Wat is je favoriete plaats, Mekka of Medina.
pi_54762899
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:18 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Wat is je favoriete plaats, Mekka of Medina.
Rotterdam
pi_54762900
Een wereldvreemd rapport. De afgelopen jaren zijn we in Nederland geconfronteerd met een columnist die vanwege het verkondigen van zijn mening is vermoord door een moslimfundamentalist. Een aantal politici moest onderduiken na doodsbedreigingen. Een publiek verklaard ex-moslim is op straat in elkaar geslagen. Eén of meerdere moskeeën verspreiden haatzaaiende lectuur en het aantal orthodoxe salafisten in dit land groeit; mensen die de waarden van de westerse samenleving afwijzen.

Vind je het dan vreemd dat moslims en de islam worden beschouwd als gevaar voor de Nederlandse samenleving? Ik niet. Ik vind dat dan ook geen "zorgwekkende ontwikkeling", maar een "logisch gevolg".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2007 09:46:50 ]
pi_54762963
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Rotterdam
Daar maak ik gemakshalve even 'Medina' van, gezien het feit dat 7 van de 10 mocropubers (m) aldaar bekend is bij justitie.

Zolang de Mekkaanse islam zich niet afkeert van de Mediaanse roof- en moordretoriek hebben we alle reden om bang te zijn dat we ooit vuile hersens (en daarna vuile handen) zullen moeten maken. Een democratie beschermt zich niet uit zichzelf, dat horen haar burgers te doen. Of ze dat nou leuk vinden of niet.
pi_54763008
Overigens is die organisatie ENAR niet neutraal te noemen:
quote:
ENAR, a network of European NGOs working to combat racism in all the EU member states.

ENAR is determined to fight racism, xenophobia, anti-Semitism and Islamophobia, to promote equality of treatment between EU citizens and third country nationals, and to link local/regional/national initiatives with European initiatives.

The network is determined to:
act against the discrimination and exclusion of people of different racial, ethnic and cultural backgrounds;
eliminate racist elements in Europe's migration policies, and
celebrate cultural, ethnic and racial diversity.
Het lijkt er sterk op dat de belangen van migranten VOORAL worden vertegenwoordigd.
pi_54763039
Oke dan
pi_54763063
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is die organisatie ENAR niet neutraal te noemen:
[..]

Het lijkt er sterk op dat de belangen van migranten VOORAL worden vertegenwoordigd.
Tuurlijk. Als er over 'phobia' gepraat wordt -alsof het uiten van kritiek en het voeren van debat een geestestoornis is- terwijl het eenvoudig aan te wijzen valt waar het fout gaat tussen islam en democratie dan is er een draai aan de feiten gegeven om de eigen agenda te promoten. What's new.
pi_54763169
Precies, ArchEnemy. Als ik vaststel dat islam en democratie vrij slecht samengaan, ben ik niet meteen een islamofoob. Zoiets heet realisme...
pi_54763265
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:35 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als er over 'phobia' gepraat wordt -alsof het uiten van kritiek en het voeren van debat een geestestoornis is-
Hou toch op. Het afschilderen van moslims alszijnde een 5e colonne die uit is op wereldheerschappij heeft *niks* met kritiek te maken, laat staan dat er een debat gevoerd wordt. Je hebt een mening, en die mening is dat de islam kut is en dat ze allemaal moeten oprotten. Prima, maar ga dan niet net doen of je onderdeel bent van een constructief debat. Je bent net zo frustrerend bezig als de gemiddelde moslim-fundamentalist.

Als die mening nog ergens op feiten was gebaseerd was het nog serieus te nemen, het is echter niet meer dan geborrel uit de onderbuik. Of jij, of iemand die je mening deelt, moet eindelijk eens met cijfers komen waarmee die mening gestaaft wordt. Dat gaat echter niet gebeuren, je komt in een volgend topic (of "debat") steeds weer met dezelfde ononderbouwde onzin aanzetten.

Jezelf in een slachtofferrol plaatsen is ook een beetje 2001 en maakt je nog lachwekkender.
pi_54763270
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
Precies, ArchEnemy. Als ik vaststel dat islam en democratie vrij slecht samengaan, ben ik niet meteen een islamofoob. Zoiets heet realisme...
klopt, isamofoob wordt je pas genoemd als je denkt dat een minderheid waarvan het grootste gedeelte helemaal geen islamitische wetgeving wil, dus een minderheid van de minderheid (!!) het hier over 50 jaar voor het zeggen heeft .. want dat is nou een fobie

fo·bie (de ~ (v.), ~ën)
1 irreële, ziekelijke angst voor iets
pleased to meet you
pi_54763292
Ik ben niet bang voor moslims behalve als ik s' avonds alleen langs zo een groepje moet lopen.
pi_54763310
quote:
En zelfs de fobie valt terug te voeren op de fouten van de politiek hierin; als de overheid bewust nalaat om de maatschappij te vrijwaren van narigheid die ontstaat vanuit een gewetensvrijwarende, confrontatiezoekende importovertuiging gaan de burgers de bron van de narigheid stigmatiseren om harde aanvaringen IRL te kunnen voorkomen. Zelfbeschermingsinstinct. Heel normaal, heel begrijpelijk.

Valt van te voren te bedenken met een gemiddeld IQ.

En haal dan belasting weg bij die burgers voor theekransjes en buurthuizen en je kunt je multiculturele ideaal verder wel vergeten.
pi_54763327
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Hou toch op.
Ok.
pi_54763336
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik ben niet bang voor moslims behalve als ik s' avonds alleen langs zo een groepje moet lopen.
maar dat gevoel zou je ook hebben als het om een groepje skinheads of andersoortig vage figuren zou gaan neem ik aan .. dus dat heeft niets met hun al dan niet moslim zijn te maken
pleased to meet you
pi_54763352
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:52 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Ok.
QED.
pi_54763361
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:54 schreef moussie het volgende:

[..]

maar dat gevoel zou je ook hebben als het om een groepje skinheads of andersoortig vage figuren zou gaan neem ik aan .. dus dat heeft niets met hun al dan niet moslim zijn te maken
Ik ben door andere groepjes nog nooit lastig gevallen, als ze dit wel zouden doen zou ik het idd ook niet leuk vinden om er langs te lopen.
pi_54763424
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Blaat, blaat, blaat...

Jezelf in een slachtofferrol plaatsen is ook een beetje 2001 en maakt je nog lachwekkender.
Vertel jij dat dan even aan de moslim medemensen?
pi_54763506
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Elke overtuiging die zonder gewetensbezwaar met geweld tegen vermeende criticasters mag optreden kun je beter mijden in het donker, een excuus is zo gevonden en die mensen schamen zich achteraf nergens voor.
pi_54763550
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:59 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Vertel jij dat dan even aan de moslim medemensen?
Laten gaan, mensen in de anale fase mengen zich alleen in discussies om gelijk te kunnen hebben. Gewoon meteen geven en het daarbij laten.
pi_54763913
Goed om te weten als je een hekel hebt aan gekken en dwazen dat je een racist bent, althans volgens alwetende gelly.

Voor moslims ben ik niet bang, eerder voor wereldvreemde figuren like gelly en SCH die bij wijze van, hun eigen moeder nog de strot door zouden snijden als het maar in het belang van de moslims was.
pi_54764081
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:47 schreef moussie het volgende:

[..]

klopt, isamofoob wordt je pas genoemd als je denkt dat een minderheid waarvan het grootste gedeelte helemaal geen islamitische wetgeving wil, dus een minderheid van de minderheid (!!) het hier over 50 jaar voor het zeggen heeft .. want dat is nou een fobie

fo·bie (de ~ (v.), ~ën)
1 irreële, ziekelijke angst voor iets
Nee, met de huidige geboortecijfers mag je dat ook gerust een speculatie noemen.

Als je de achtergronden van de politiek bekijkt (jaren 70 Oliecrisis, immigratieverdrag etc) dan kun je nog meer 'fobische' conclusies trekken, maar wat er vandaag de dag gewoon duidelijk zichtbaar is is de bijna totale segregatie in de samenleving. Je maakt vrijwel niemand meer wijs dat alle Nederlanders die uit de oude stadswijken zijn vertrokken stuk voor stuk te minachten xenofoben zijn, daar zit meer achter.

Bijvoorbeeld de islamitische omgangsregels ten aanzien van ongelovigen, vrouwen en dergelijke. Die hebben al voor veel narigheid gezorgd, en door dat al die jaren te blijven ontkennen is die narigheid in de volksfantasie een stigma geworden. Om aanvaring/herhaling te voorkomen.

Discriminerend geweld mag in een democratie nooit beschermd worden door de vrijheid van godsdienst.

De rechtstaat moet de baas zijn. En die moet vuile handen maken als dat (hard) nodig is.
pi_54764327
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Mutant01 op 21-11-2007 20:07:58 ]
pi_54764588
Ik denk dat men eerder moe wordt van het gedrag van deze niet-Nederlanders. Het luie gedrag: het niet willen leren van de taal en ook verdere aanpassingen die eigenlijk van belang zijn worden genegeerd.

Al denk ik ook dat er een stuk angst bij komt kijken. "Homo vermoord in Amsterdam door Marrokaanse jongeren." - Dit zorgt natuurlijk ook voor vooroordelen maar ze zorgen er ergens ook zelf voor. Jammer dat sommigen het moeten verpesten voor de anderen.
  woensdag 21 november 2007 @ 18:10:57 #47
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_54764878
-edit- Niet nog een keer.

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 21-11-2007 20:31:50 ]
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_54764952
Ik ben in principe alleen bang voor de Blanke Intellectuele Elite.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54765802
Ik word alleen nog een beetje zenuwachtig van bebaarde mannen in djellaba met rugzak in het OV...
pi_54766306
quote:
Realisme, toe maar. Wetenschappers zijn er niet over uit maar jij bestempelt het al als realisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54766487
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:51 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

En zelfs de fobie valt terug te voeren op de fouten van de politiek hierin; als de overheid bewust nalaat om de maatschappij te vrijwaren van narigheid die ontstaat vanuit een gewetensvrijwarende, confrontatiezoekende importovertuiging gaan de burgers de bron van de narigheid stigmatiseren om harde aanvaringen IRL te kunnen voorkomen. Zelfbeschermingsinstinct. Heel normaal, heel begrijpelijk.

Valt van te voren te bedenken met een gemiddeld IQ.

En haal dan belasting weg bij die burgers voor theekransjes en buurthuizen en je kunt je multiculturele ideaal verder wel vergeten.
Je begrijpt dat zelbescherminginstinct in ieder mens zit. Volkomen normaal. Dus je redenering kan je in zijn geheel ook 180 graden omdraaien.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 november 2007 @ 19:31:16 #52
3542 Gia
User under construction
pi_54766522
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ach, dat heb ik hier op het hangveld ook met de groepen blanke autochtone jongeren. Geen enkel verschil. Ook die spugen, ook die schelden, kijken je dreigend na enz...

Ik ben niet bang van Moslims, maar wel van een oprukkende Islam. Ik ben namelijk niet zo verzot op die achterlijke regeltjes uit hun achterlijke boekje en zie het niet zitten als dat in Nederland de WET zou worden.
En dan kun je wel denken dat dat niet zo gauw zal gebeuren, maar in werkelijkheid zie je nu al dat men vanuit de politiek rekening houdt met hun regeltjes, op allerlei manieren. Zelfs zonder dat er om gevraagd wordt!!

Volledige gezichtsbedekking mag bijvoorbeeld niet, volgens vrijwel alle politieverordeningen. Maar een moslima mag dat wel, want het is toch vanwege haar geloof!
Kinderen mogen niet buiten de schoolvakanties op vakantie. Niet een week eerder vertrekken en niet een week later naar huis. Maar moslimkindjes mogen dat wel, omdat er altijd wel de een of andere vage neef of nicht trouwt, toevallig een week eerder en een week later.
En zo zijn er nog veel meer regels, waar moslims een uitzondering voor mogen vormen. En dit wordt alleen maar erger.

Kijk maar naar andere landen. Geen kerstbomen op luchthavens, kerst moet soberder gevierd worden en nog meer van die idiote voorstellen. Nog even en de regering legt Nederlandse vrouwen op om in elk geval de armen en benen volledig te bedekken als men naar buiten gaat, en te zorgen voor totaal geen inkijk in het décolleté, om toch vooral de moslim maar niet voor het hoofd te stoten en om verkrachting te voorkomen.
pi_54766600
Die regels gaan niet ten koste van niet-moslims. Dus van "oprukken" is geen sprake. Ja in je hoofd misschien. Overigens mogen moslimkindjes helemaal niet eerder weg. Ook voor hen geldt gewoon dezelfde vakantie periode. Dat sommige scholen deze periode niet streng hanteren, is gewoon de fout van die scholen.

Wat betreft de voorstellen, dat zijn voorstellen van niet-overheids organisaties. Welke dus niet eens afkomstig zijn van moslims, noch enige druk krijgen uitgeoefend door moslims. Voor de rest kijk ik om mij heen, en zie ik dat de wetgeving de afgelopen 40 jaar (sinds moslims er zijn) niet door hen is beinvloed.

Lachwekkend eigenlijk, men spreekt over de oprukkende islam......terwijl er eigenlijk al jaren geen veranderingen zichtbaar zijn. Wat is er nu wezenlijk anders dan 30 jaar geleden?

[ Bericht 33% gewijzigd door Mutant01 op 21-11-2007 19:41:44 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_54766661
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:10 schreef Super7fighter het volgende:
Afgaande wat Archenemy is overkomen door Marokkaanse hangjongeren in de straat waar hij woont (hij is namelijk uitgescholden, achternagezeten, mishandeld en geintimideerd), denk ik niet dat we in Nederland vooral te maken hebben met Islam- of Moslimhaat, maar eerder met 'Marokkanenhaat'.
Je leugens worden met de dag eentoniger. Ik ga dit maar even melden, dat je van je overtuiging discussies mag verzieken als je geloof aan de tand gevoeld wordt is duidelijk, maar die vrijheid moeten we maar eens proberen in te perken.

Liegen is de waarheid geweld aan doen. Typisch iets dat je van een salafist kan verwachten.
pi_54766695
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:40 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Je leugens worden met de dag eentoniger. Ik ga dit maar even melden, dat je van je overtuiging discussies mag verzieken als je geloof aan de tand gevoeld wordt is duidelijk, maar die vrijheid moeten we maar eens proberen in te perken.

Liegen is de waarheid geweld aan doen. Typisch iets dat je van een salafist kan verwachten.
Goh, een leugenaar die iemand van leugens beticht... altijd wel leuk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54766720
Wtf heeft de salafist er nu mee te maken? Jezus.
pi_54766921
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je begrijpt dat zelbescherminginstinct in ieder mens zit. Volkomen normaal. Dus je redenering kan je in zijn geheel ook 180 graden omdraaien.
Absoluut. Iemand die is grootgebracht zonder kennis, bezit en amper een culturele traditie en alleen maar het besef koestert dat hij/zij de enige perfecte levensovertuiging aanhangt en met geweld op ongelovige kritiek mag reageren, ZAL dat ook doen als hij/zij in een omgeving geplaatst wordt met vrijheid, cultuur, welvaart en.....

Democratie.

We zijn onverenigbaar. Alleen de moslims die een afkeer van de haat- en geweldretoriek uit Medina hebben, daar kunnen we als kennisdemocratie wat mee. De Aleviten bijvoorbeeld, de onder dwang bekeerde Perzen die stiekum dachten "krijg maar een dikke met je profeet". Zie ze opbloeien als ze hier zijn.

Maar de gemiddelde door de Eurabische politiek hierheen gestuurde plaggehutislamiet die niets heeft behalve zijn/haar geloof moet je hier niet proberen te laten wortelen. Gaat verkeerd, kijk maar naar de segregatie, de haatimams, de uiterst lage kennis, de enorme criminaliteit.

Experiment mislukt. Grote zak geld voor de neus houden in ruil voor het paspoort. IJzeren gordijn om die zandbak heen en ga daar maar weer lekker superieur zitten wezen.

Elke moslim die verliefd is op zelfreflectie blijft welkom. Elke moslim die verliefd is op geweld om 'respekt' af te dwingen -in welke vorm dan ook- kan optieften. Meer kan ik er niet van maken.
pi_54766950
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:40 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Liegen is de waarheid geweld aan doen.
Daar heb jij toch ook geen enkele moeite mee ? Kom nu eens met de feiten en cijfers. Je islamofobie en xenofobie in veel wollige zinnen verpakken doet je niet slimmer lijken of je mening ineens tot waarheid verheffen. Je verschilt in niets met Super7fighter, maar waarschijnlijk ben je teveel bezig met dezelfde oude wijn in nieuwe zakken proberen te verpakken dat je dat zelf niet beseft. Dus laat die enorme vergrotingen en overdrijvingen eens achterwege en kom eens met iets waar het echt om draait. Tot die tijd ben je de zoveelste "islamcriticus" die zijn haat en fobie enkel wat beter weet te verpakken. Slaapverwekkend.
  woensdag 21 november 2007 @ 19:55:25 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54767023
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:43 schreef Triggershot het volgende:
Wtf heeft Jezus er nou weer mee te maken. Niels Bohr.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54767069
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goh, een leugenaar die iemand van leugens beticht... altijd wel leuk.
Ok, dan laten we het gewoon zo. Als het een islamitische gewoonte is om de 'trots' te beschermen met botte leugens dan blijf ik die kleuteronzin wel rechtzetten.

Ik heb al meer dan genoeg geduld met religekken hier, dus we houden het er gewoon op dat ik auw gedaan ben door marokkanen en daarom een hekel aan de islam heb, iedereen die kritiek op de perfecte levenswijze heeft is immers gek, dat weten en snappen alle fascisten.

Ayaan is besneden en daarom haat ze de islam toch? Jammer dat de rest van wereld niet meedoet aan dit soort collectieve waanbeelden om de zelfreflectie te kunnen blijven ontwijken.

Kotm wel goed met jullie, gewoon volhouden dat iedereen die de islam niet als superieur erkent gek is.

En anders lieg je gewoon de boel bijelkaar, maakt het uit.

Nou, in een democratie maakt dat verdomd veel uit, en dat kon nog wel eens rottig wakker worden zijn voor al die uberwezens hiero.
pi_54767082
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Daar heb jij toch ook geen enkele moeite mee ?
Je hebt gelijk, excuus.
pi_54767126
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:43 schreef Triggershot het volgende:
Die zit ergens waar hij niet hoort te zijn.

(hier)
pi_54767157
Ze formuleren het ook weer helemaal verkeerd. Bang voor Moslims? Nee, Nederland en een groot deel van de Europese Unie is 't gedrag van Moslims gewoon spuugzat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frasier op 21-11-2007 20:22:22 ]
X
X
X
pi_54767159
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:57 schreef ArchEnemy het volgende:

Nou, in een democratie maakt dat verdomd veel uit, en dat kon nog wel eens rottig wakker worden zijn voor al die uberwezens hiero.
Tijd voor een mooie Godwin lijkt me, misschien begrijp je hem zelfs.

-edit-

[ Bericht 8% gewijzigd door Mutant01 op 21-11-2007 20:07:12 ]
  woensdag 21 november 2007 @ 20:02:25 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54767170
Hey wat leuk, een plaatjestopic:

-edit-

Maar goed, ik denk dat 'de mensen' bang zijn voor extremisten, niet voor moslims.

Ik heb niks tegen moslims, wel tegem moslimextremisten. Maar zo heb ik ook wat tegen christenextremisten.

[ Bericht 29% gewijzigd door Mutant01 op 21-11-2007 20:06:46 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54767180
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:51 schreef ArchEnemy het volgende:

Absoluut. Iemand die is grootgebracht zonder kennis, bezit en amper een culturele traditie en alleen maar het besef koestert dat hij/zij de enige perfecte levensovertuiging aanhangt en met geweld op ongelovige kritiek mag reageren, ZAL dat ook doen als hij/zij in een omgeving geplaatst wordt met vrijheid, cultuur, welvaart en.....

Democratie.
Dat is alleen als je uitgaat van een mens die statisch is, die niets leert, die geen hersenen heeft, geen perceptie heeft, en niet kan veranderen. Ergo een mens die niet bestaat. Het zit in de natuur van de mens om zich aan te passen aan de omgeving waar hij zich bevind.
quote:
We zijn onverenigbaar. Alleen de moslims die een afkeer van de haat- en geweldretoriek uit Medina hebben, daar kunnen we als kennisdemocratie wat mee. De Aleviten bijvoorbeeld, de onder dwang bekeerde Perzen die stiekum dachten "krijg maar een dikke met je profeet". Zie ze opbloeien als ze hier zijn.
Medina en Mekka doen er hier helemaal niet toe. De huidige problemen binnen de Islamitische wereld of binnen de integratie zelf toeschrijven aan gebeurtenissen van 1400 jaar geleden is nogal vreemd...op zijn zachtst gezegd. De perzen die hier zijn en niet stiekum dachten 'krijg maar bla met je profeet", bloeien eveneens. Kennelijk zit dat "bloeien" of niet bloeien niet in dat gedeelte dus. Er zijn talloze bloeiers binnen de Nederlandse gemeenschap op te noemen die gewoon moslim zijn. En dat ook zeggen, en ervoor uitkomen....en toch bloeien zonder probleem.
quote:
Maar de gemiddelde door de Eurabische politiek hierheen gestuurde plaggehutislamiet die niets heeft behalve zijn/haar geloof moet je hier niet proberen te laten wortelen. Gaat verkeerd, kijk maar naar de segregatie, de haatimams, de uiterst lage kennis, de enorme criminaliteit.
Je doelt nu op de 1e generatie? Daar zijn destijds weinig tot geen problemen mee geweest hoor, tuurlijk de taalbarriere, maar de enige eis om in Nederland te kunnen werken was het beheersen van de franse taal. Het is de 2e generatie , die dus geboren is in de vrije democratische samenleving, die daarmee is opgegroeid en die heus wel alle kenmerken daarvan kent die vaak faalt in het meekomen in de samenleving. De Islam speelt daar helemaal geen rol in. Op geen enkele manier weerhoudt de Islam je ervan om te gaan werken, om te gaan leren, om andere mensen niet lastig te vallen. Sterker nog binnen de Islam zijn het belangrijke speerpunten.
quote:
Experiment mislukt. Grote zak geld voor de neus houden in ruil voor het paspoort. IJzeren gordijn om die zandbak heen en ga daar maar weer lekker superieur zitten wezen.

Elke moslim die verliefd is op zelfreflectie blijft welkom. Elke moslim die verliefd is op geweld om 'respekt' af te dwingen -in welke vorm dan ook- kan optieften. Meer kan ik er niet van maken.
Harde taal, maar je bereikt er geen anus mee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54767213
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:01 schreef Frasier het volgende:
Ze formuleren het ook weer helemaal verkeerd. Bang voor Moslims? Nee, Nederland en een groot deel is 't gradrag van Moslims gewoon spuugzat.
Van welke moslims? Juist de kutmarokkaantjes. Beetje doorvragen en je bent er zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54767224
Even alle plaatjes wissen, want dit gaat nergens over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54767225
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:59 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Die zit ergens waar hij niet hoort te zijn.

(hier)
Ah, nadere onderbouwing getuigt van kwaliteit.
pi_54767251
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:01 schreef Frasier het volgende:
Ze formuleren het ook weer helemaal verkeerd. Bang voor Moslims? Nee, Nederland en een groot deel is 't gradrag van Moslims gewoon spuugzat.
En over welk gedrag hebben we het hier?
pi_54767503
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:13 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben in principe alleen bang voor de Blanke Intellectuele Elite.
Die is allang weggenivilleerd..
pi_54767557
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van welke moslims? Juist de kutmarokkaantjes. Beetje doorvragen en je bent er zo.
Je weet hoe goed Nederlanders zijn in generaliseren.
X
X
X
pi_54767662
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:21 schreef Frasier het volgende:

[..]

Je weet hoe goed Nederlanders zijn in generaliseren.
Ja, zolang ik er in het echt leven geen last van heb, zullen dit soort berichten mij een reet roesten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54767677
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En over welk gedrag hebben we het hier?
Gedrag als in hun over het algemeen wat achterstallige gedachten/mening ten opzichte van de Westerse samenleving.
X
X
X
pi_54767770
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is alleen als je uitgaat van een mens die statisch is, die niets leert, die geen hersenen heeft, geen perceptie heeft, en niet kan veranderen. Ergo een mens die niet bestaat. Het zit in de natuur van de mens om zich aan te passen aan de omgeving waar hij zich bevind.
Tenzij hij met geweld gecorrigeerd ZAL worden door de religieuze controle. Maar ik ben het zondermeer met je eens dat de mens van nature nieuwsgierig is. Daarom is het ook zo achterlijk dat we de onderdrukkende haatimams de hand boven het hoofd willen houden.

De idioten, de breindoden zijn trouwens erg gebaat bij onderdrukking. Lekker duidelijk, en dan hoeven zij zich tenminste niet zo stom te voelen in vergelijking met denkende mensen. Afgunst is helaas een sterke inspiratie...
quote:
Medina en Mekka doen er hier helemaal niet toe.
Kolder. In Mekka was Mo een profeet die mooie tegelwijsheden rondstrooide, in Medina liet hij zich -heel menselijk- corrumperen door de enorme macht die hij toegeworpen kreeg.

Hij verzon zelfs 'openbaringen' die hem zogenaamd verplichtten te neuken met de vrouwen van zijn meest trouwe volgelingen...

Sekteleider optima forma. Zie je steeds weer terugkeren in de geschiedenis. De enige filosofen die wat voorstelden waren diegenen die dat principe begrepen en uit de buurt van politieke macht bleven. Ghandi bijvoorbeeld, en Jezus.
quote:
De huidige problemen binnen de Islamitische wereld of binnen de integratie zelf toeschrijven aan gebeurtenissen van 1400 jaar geleden is nogal vreemd...op zijn zachtst gezegd. De perzen die hier zijn en niet stiekum dachten 'krijg maar bla met je profeet", bloeien eveneens. Kennelijk zit dat "bloeien" of niet bloeien niet in dat gedeelte dus. Er zijn talloze bloeiers binnen de Nederlandse gemeenschap op te noemen die gewoon moslim zijn. En dat ook zeggen, en ervoor uitkomen....en toch bloeien zonder probleem.
En zie ze eens bloeien in Iran. Of SA. Of indonesie. Zodra de mullahs de letter van de sharia erop gaan nalezen is het gedaan met de spontaniteit, geweld werkt daar nogal verlammend op.

Een ideologie die geen vrede zoekt maar confrontatie zal niet overleven. Tegen menselijke nieuwsgierigheid is nou eenmaal niets opgewassen.
quote:
Harde taal, maar je bereikt er geen anus mee.
Wat ik bereik is een verdere nuancering. En als mij dat lukt, lukt het een heeeeleboel andere mensen die stukken slimmer zijn dan ik ook.

Geweld kun je niet onder de dekmantel van 'vrijheid van godsdienst' introduceren in een democratie, daar komt vroeg of laat gedonder mee.

Migratie is zwaar. Maar niemand anders dan jijzelf kan de moeite die daarvoor nodig is opbrengen.
pi_54767777
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:26 schreef Frasier het volgende:

[..]

Gedrag als in hun over het algemeen wat achterstallige gedachten/mening ten opzichte van de Westerse samenleving.
`Ja, dat begreep ik ja. Maar even iets herinneren aan je wat je al weet. Islam inspireert niet tot stelen en pooier uithangen etc. waardoor het ook geen moslimgedrag is.
pi_54768388
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

`Ja, dat begreep ik ja. Maar even iets herinneren aan je wat je al weet. Islam inspireert niet tot stelen en pooier uithangen etc. waardoor het ook geen moslimgedrag is.
Oh jawel. Net zoals het christendom inspireerde tot het koloniseren van 'heidenen'.

Je kunt zo een fatwa inelkaar sleutelen waarbij je 'oorlogsbuit' van mijn bankrekening mag plunderen, ik gedraag me als een vijand van de islam. Hoofdstuk 8 en dergelijke.

Bijvoorbeeld.

Zolang de islam geen centrale pausachtige entiteit heeft die oproept tot lief zijn en zelfreflectie hebben de haatimams vrij spel.

En dat weet jij ook.
pi_54768530
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, zolang ik er in het echt leven geen last van heb, zullen dit soort berichten mij een reet roesten.
Ah, iemand die middenin de maatschappij staat.

(En het is overigens 'aars oxideren')
pi_54768641
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:58 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Oh jawel. Net zoals het christendom inspireerde tot het koloniseren van 'heidenen'.

Je kunt zo een fatwa inelkaar sleutelen waarbij je 'oorlogsbuit' van mijn bankrekening mag plunderen, ik gedraag me als een vijand van de islam. Hoofdstuk 8 en dergelijke.

Bijvoorbeeld.

Zolang de islam geen centrale pausachtige entiteit heeft die oproept tot lief zijn en zelfreflectie hebben de haatimams vrij spel.

En dat weet jij ook.
Whehe. ik moest wel heel even lachen.

Voor jouw informatie, wanneer een kalief afwezig is mag je geen oorlog uitroepen.
Prima als je je als een vijand van de Islam gedraagt, maar de Islam mag nog niet aanvallen voor jij de eerste aanvallen op je naam hebt staan. De Islam kent geen pre emptive strike.
pi_54768949
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Whehe. ik moest wel heel even lachen.
Dat dat mag joh..
quote:
Voor jouw informatie, wanneer een kalief afwezig is mag je geen oorlog uitroepen.
Prima als je je als een vijand van de Islam gedraagt, maar de Islam mag nog niet aanvallen voor jij de eerste aanvallen op je naam hebt staan. De Islam kent geen pre emptive strike.
Ik heb meerdere malen de profeet beledigd door hem een neuker van negenjarige meisjes te noemen bijvoorbeeld, of een ordinaire sekteleider die zichzelf verrijkte over de ruggen van ongelovigen.

Dat is gegarandeerd goed voor een fatwa.

Wie was ookalweer de kalief van Iran toen Rusdhie dood moest? Dat was toch echt een fatwa..

Kortom, weer van die voordehandliggende, uitgekauwde uitvluchten. De islam is perfect en feilloos, ik deug niet. Alsof je tegen een fascist zit te praten.

Als je iemand niet uit kan staan omdat hij de pijnpunten van je overtuiging blootlegt (en dat gebeurt gegarandeerd in een democratie!) vindt de religie een weg naar genoegdoening. Zeker met verzen als "dood de kuffar waar je hem vindt".

De hele geschiedenis toont dat aan. De christenen zijn aan het inbinden, beginnen het verkeerde van het superioriteitsdenken te begrijpen. Nu de islam nog.

En dan ik, want ik wordt veel te zelfverzekerd van zulke gebrekkige argumenten om me heen, das ook niet gezond voor mij.
pi_54769069
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:33 schreef ArchEnemy het volgende:
Nee, met de huidige geboortecijfers mag je dat ook gerust een speculatie noemen.
nou als je echt zo bang bent weet je dan toch wat je te doen staat
quote:
Als je de achtergronden van de politiek bekijkt (jaren 70 Oliecrisis, immigratieverdrag etc) dan kun je nog meer 'fobische' conclusies trekken,
zoals ? en welk immigratieverdrag heb je het over .. gezinshereniging .. da's een kindje van de CDA/VVD ten bate van de spaanse gastarbeidsters die hun man volgden waywayback .. had niets met moslims te maken
quote:
maar wat er vandaag de dag gewoon duidelijk zichtbaar is is de bijna totale segregatie in de samenleving.
en die hebben we te danken aan wie ..
mensen die suggereren dat je eed niets waard is omdat je 2 paspoorten hebt ?
quote:
Je maakt vrijwel niemand meer wijs dat alle Nederlanders die uit de oude stadswijken zijn vertrokken stuk voor stuk te minachten xenofoben zijn, daar zit meer achter.
idd, iedereen is vergeten dat je start in een goedkoop huurhuis en naarmate je ouder wordt, meer verdient, kinderen krijgt etc, verhuisd .. dat is altijd al zo geweest, hebben we zelfs een term voor, doorstromng ..
maar ja, bij hoge werkloosheid (dankzij de oliecrisis) en loonbevriezing en meer van dat soort ongein stagneert de doorstroming .. da's niet de schuld van "de moslim" maar van de algemene economische situatie ..
en de segregatie, is die te danken aan de moslim of aan mensen als Fortuyn ed, mensen die olie op het vuur gooien om er zelf beter van te worden .. wat wou die ook alweer, champagne zuipen en minderjarige mocro's neuken in het Catshuis ?
quote:
Bijvoorbeeld de islamitische omgangsregels ten aanzien van ongelovigen, vrouwen en dergelijke. Die hebben al voor veel narigheid gezorgd, en door dat al die jaren te blijven ontkennen is die narigheid in de volksfantasie een stigma geworden. Om aanvaring/herhaling te voorkomen.
wat gek nou dat niemand dat is opgevallen voor Pim Fortuyn zijn mondje begon te roeren .. maar ja, voor die tijd vergaten we ook niet even gemakshalve dat de grootste groep criminelen voortkomt uit onze eigen koloniale erfenis
quote:
Discriminerend geweld mag in een democratie nooit beschermd worden door de vrijheid van godsdienst.

De rechtstaat moet de baas zijn. En die moet vuile handen maken als dat (hard) nodig is.
wordt het dat dan .. ?

en wat bedoel je met vuile handen maken ?
pleased to meet you
pi_54769119
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik word alleen nog een beetje zenuwachtig van bebaarde mannen in djellaba met rugzak in het OV...
Je moet juist bang zijn voor die zonder djellaba, dat zijn degene die mogelijk ontploffen....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_54769169
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:58 schreef ArchEnemy het volgende:

De 'angst' waarover ENAR spreekt beperkt zich, volgens mij, dan ook niet tot enkel niet-moslims.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54769185
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:17 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Dat dat mag joh..
[..]

Ik heb meerdere malen de profeet beledigd door hem een neuker van negenjarige meisjes te noemen bijvoorbeeld, of een ordinaire sekteleider die zichzelf verrijkte over de ruggen van ongelovigen.

Wie was ookalweer de kalief van Iran toen Rusdhie dood moest? Dat was toch echt een fatwa..

Kortom, weer van die voordehandliggende, uitgekauwde uitvluchten. De islam is perfect en feilloos, ik deug niet. Alsof je tegen een fascist zit te praten.

Als je iemand niet uit kan staan omdat hij de pijnpunten van je overtuiging blootlegt (en dat gebeurt gegarandeerd in een democratie!) vindt de religie een weg naar genoegdoening. Zeker met verzen als "dood de kuffar waar je hem vindt".

De hele geschiedenis toont dat aan. De christenen zijn aan het inbinden, beginnen het verkeerde van het superioriteitsdenken te begrijpen. Nu de islam nog.

En dan ik, want ik wordt veel te zelfverzekerd van zulke gebrekkige argumenten om me heen, das ook niet gezond voor mij.
Goed geschreven, mijn complimenten.
Sportieve inbreng
pi_54769265
quote:

[..]

Dat dat mag joh..
Blij dat ik je goedkeuring heb.
quote:
Ja, de wet van Allah komt hier inderdaad in werking:
quote:
“Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (20:130).
quote:
Ja, de Fatwa van Allah is sterker die van een Kalief en Allah zegt het te verdragen.
quote:
Iran en haar Shietische stroming kennen geen Kalief, maar een Imam. Of een Ayatollah.
quote:
Kortom, lees je beter in en informeer je voor je het weet waar je het over hebt. Fyi, een 'fatwa' is een opinie, geen vaststaand Islamitisch wet en al helemaal niet een doodsoordeel.
quote:
Hehe, ach joh, knippen en plakken is niets nieuws, zo kan ik ook de Koran misbruiken om overspel en alcohol te rechtvaardigen, gelukkig is er zoiets als 'een heel vers'. Quote de hele vers ipv te interpreteren om je eigen punt te maken.
quote:
Ja, de hele geschiedenis toont ook aan dat grootste moslimland ter wereld een land is waar nooit moslimlegers zijn geweest, integendeel Indonesie was 400 jaar lang onder Nederlands bezet, hell.. Nederland werd ooit grootste moslimland ter wereld genoemd toen Indonesie er nog bij hoorde
quote:
Hmm, misschien je zelfverzekerdheid toch wel laten afnemen door 'word' zonder t te schrijven, is ook niet gezond voor je. Kom eens met sterke argumenten ipv allang weerlegde beschuldigingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 21:31:37 ]
pi_54769357
quote:

[..]

Dat dat mag joh..
[..]

Helemaal goed!!
pi_54769572
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:20 schreef moussie het volgende:

[..]

nou als je echt zo bang bent weet je dan toch wat je te doen staat
En dat doe ik ook.
quote:
en welk immigratieverdrag heb je het over ..
Ah, U moet zich nog even inlezen. Trefwoorden Den Uyl, Max van der Stoel, Europees-Arabische samenwerking, Oliedollars.

Veel plezier, en pas op je schellen.
quote:
en de segregatie, is die te danken aan de moslim of aan mensen als Fortuyn ed, mensen die olie op het vuur gooien om er zelf beter van te worden .. wat wou die ook alweer, champagne zuipen en minderjarige mocro's neuken in het Catshuis ?
Kunnen moslims niet verantwoordelijk gehouden worden voor hun eigen handelen? Zijn ze dan echt zo achterlijk? Zijn ze zo eenvoudig stom te houden?
quote:
wat gek nou dat niemand dat is opgevallen voor Pim Fortuyn zijn mondje begon te roeren .. maar ja, voor die tijd vergaten we ook niet even gemakshalve dat de grootste groep criminelen voortkomt uit onze eigen koloniale erfenis
Jajaja, wij zijn natuurlijk de allerallerallerbeste slechterikken van de hele wereld, iedereen moet bang voor ons zijn, Het is maar goed dat iemand als jij zich verplicht aardig te doen voor die arme derdewereldmensjes, anders hadden ze gewoon geen leven natuurlijk. Racist! Foei!

Waarom kunnen niet-blanke, niet-christelijke mensen geen kolonisatiedromen hebben.

Hoevaak heeft de islam geprobeerd Europa te pakken te krijgen.
quote:
en wat bedoel je met vuile handen maken ?
Theekopjes afwaasen is heel zwaar en smerig werk?.

Een democratie is het waard om beschermd te worden tegen onderdrukkende theocraten. Vind ik. Het is immers de beste manier om oorlogen te voorkomen, om welvaart te behouden. Om je kinderen vrolijk te laten zijn.
pi_54769758
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Ja, de wet van Allah komt hier inderdaad in werking:
[..]

[..]

Ja, de Fatwa van Allah is sterker die van een Kalief en Allah zegt het te verdragen.
[..]

Iran en haar Shietische stroming kennen geen Kalief, maar een Imam. Of een Ayatollah.
[..]

Kortom, lees je beter in en informeer je voor je het weet waar je het over hebt. Fyi, een 'fatwa' is een opinie, geen vaststaand Islamitisch wet en al helemaal niet een doodsoordeel.
[..]

Hehe, ach joh, knippen en plakken is niets nieuws, zo kan ik ook de Koran misbruiken om overspel en alcohol te rechtvaardigen, gelukkig is er zoiets als 'een heel vers'. Quote de hele vers ipv te interpreteren om je eigen punt te maken.
[..]

Ja, de hele geschiedenis toont ook aan dat grootste moslimland ter wereld een land is waar nooit moslimlegers zijn geweest, integendeel Indonesie was 400 jaar lang onder Nederlands bezet, hell.. Nederland werd ooit grootste moslimland ter wereld genoemd toen Indonesie er nog bij hoorde
[..]

Hmm, misschien je zelfverzekerdheid toch wel laten afnemen door 'word' zonder t te schrijven, is ook niet gezond voor je. Kom eens met sterke argumenten ipv allang weerlegde beschuldigingen.

Ah, gelukkig!

Ik kan rustig gaan slapen, er zijn helemaal geen rellende criminele kutmoslims.
Er zijn geen haatzaaiende imams.
Theo is niet vermoord door een geloofsfanaat.
De moslims hebben niet de oorlog aan het westen verklaard, bij monde van osama.
9/11 is nooit gebeurd, Londen en madrid ook niet.
Er worden geen gigantische bedragen aan allerlei subsidies en andere onzin verstrekt aan de meest onnozele projecten, werkgroepen, buurtvaders/imams/geitenwollensokken/begeleiders/moeders/regisseurs/enz.
Ze voelen zich nooit gediscrimineerd, niet gerespecteerd, niet geaccepteerd.
Feitelijk zijn het allemaal, stuk voor stuk hele vriendelijke, aardige, behulpzame mensen, allemaal.
Israel hoeft helemaal niet van de kaart geveegd te worden.
Ze zijn (danzij al die 10tallen miljoenen? ) allemaal keurig geintegreerd en spreken de taal allemaal uitstekend.
Etc, etc, etc......

En ik maar denken dat er een probleem was zeg, stom stom stom, sorry allemaal, welterusten.
pi_54769793
quote:

hoe zat dat ook alweer met dat homo-figuur uit Harry Potter en de reactie in christelijke delen van de wereld .. ?
En dat is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, en net als bvb die auteur van die schoolboeken die met de dood bedreigt is meldt Rowling aardig wat dreigmails .. het westerse equivalent van een fatwah ?
Of is een fatwah meer waard omdat die op papier staat ?
quote:
het is dat je in de volgende zin de bijbel noemt .. en die ken je blijkbaar evenmin ?
quote:
wtf .. wij, het "christelijke westen, en in Nederland dan in mindere mate christelijk dan bij de rest, en aan het inbinden, aan het beginnen te begrijpen .. ?
vertel dat even in al die landen waar wij meer dan overduidelijk aanwezig zijn en de lakens uitdelen .. "eventjes" de democratie komen brengen
quote:
misschien is boeddhisme wel iets voor jou ..
pleased to meet you
pi_54769825
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neenee, ik verbaas me dat vrolijkheid is toegestaan binnen de islam. De wat meer dwingende dogma's hebben het niet zo op met humor. Spotprenten, weetjenog?
quote:
Mo B. is gaan zagen in Theo, in de ramadan, na een fatwa van een Syrische imam die niet wist hoe snel hij naar Schiphol moest rennen.

Dat is algemeen bekend. Je kunt wel gaan lopen beweren dat die twee geen goeie moslims zijn, maar dat zeggen ze dan op hun beurt ook over jou. En als ze voor je staan met wat wapentuig, dan ben jij het gewoon met ze eens.

Hobbydemocraat.

Maar anyway. Mo is niet als martelaar gestorven, officieel betekent dat inderdaad dat Allah zijn 'offer' niet heeft geaccepteerd. Maar dat zal hij zelf ongetwijfeld anders willen uitleggen.

Dat krijg je nou zonder centraal gezag en met een jachtakte als spirituele inspiratiebron.
quote:
Kom eens met zelfreflectie ipv dat zelfvoldane excuusgeleuter. Echt, je gaat je er stukken zekerder door voelen, niets is fijner dan te weten dat je in overeenstemming met je geweten handelt. En niet omdat een of andere uitleenimam dat tegen je zegt, maar omdat je dat middenin je ziel beseft. In jezelf geloven heet dat. Jammer dat de islam daar zo weinig mee opheeft...
pi_54769965
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:46 schreef moussie het volgende:

[..]

hoe zat dat ook alweer met dat homo-figuur uit Harry Potter en de reactie in christelijke delen van de wereld .. ?
Oh nee. Wat een kul-argument. JK leeft nog, hoeft absoluut nergens bang voor te zijn! Dankzij het feit dat de christenen allang ingebonden hebben heeft Jo Dumbledore als homo neer kunnen zetten, om dat pas na het verschijnen van het allerlaatste boek te onthullen, nadat iedereen van hem was gaan houden!

GE-NI-AAL.

Toegegeven, een paar honderd jaar geleden betekende dat de brandstapel, nu zijn die relidwazen alleen maar 'geschokt'.

Lekker na laten schokken zou ik zeggen.
quote:
En dat is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, en net als bvb die auteur van die schoolboeken die met de dood bedreigt is meldt Rowling aardig wat dreigmails .. het westerse equivalent van een fatwah ?
Of is een fatwah meer waard omdat die op papier staat ?
Rhusdie leeft al jaren ondergedoken, Jo zit te genieten op een eiland.

Zoek de verschillen, en wieweet tot dan.
pi_54770038
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:51 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Oh nee. Wat een kul-argument. JK leeft nog, hoeft absoluut nergens bang voor te zijn! Dankzij het feit dat de christenen allang ingebonden hebben heeft Jo Dumbledore als homo neer kunnen zetten, om dat pas na het verschijnen van het allerlaatste boek te onthullen, nadat iedereen van hem was gaan houden!

GE-NI-AAL.

Toegegeven, een paar honderd jaar geleden betekende dat de brandstapel, nu zijn die relidwazen alleen maar 'geschokt'.

[..]

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54770185
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ah, gelukkig!

Ik kan rustig gaan slapen, er zijn helemaal geen rellende criminele kutmoslims.
Jawel hoor, net zoals er rellende criminele kut Nederlanders zijn.
quote:
Er zijn geen haatzaaiende imams.
Zijn ook haatzaaiende Nederlanders.
quote:
Theo is niet vermoord door een geloofsfanaat.
Net zoals Fortuyn is vermoord door een Nederlander.
quote:
De moslims hebben niet de oorlog aan het westen verklaard, bij monde van osama.
Bij monde van Bush is de aanval geopend in Afghanistan als 'the crusade begins'
quote:
9/11 is nooit gebeurd, Londen en madrid ook niet.
quote:
Ach 'incidentjes' vergeleken met wat er dagelijks gebeurt in Irak en Afghanistan. Zoals de Fransen zeiden
Er worden geen gigantische bedragen aan allerlei subsidies en andere onzin verstrekt aan de meest onnozele projecten, werkgroepen, buurtvaders/imams/geitenwollensokken/begeleiders/moeders/regisseurs/enz.
Ja hoi, dat noemen ze nou 'Paars'.
quote:
Ze voelen zich nooit gediscrimineerd, niet gerespecteerd, niet geaccepteerd.
Nou doet jouw reactie even anders vermoeden, dat ze wel gerespecteerd en geaccepteerd worden
quote:
Feitelijk zijn het allemaal, stuk voor stuk hele vriendelijke, aardige, behulpzame mensen, allemaal.
Mooi, zijn we het daar in ieder geval over eens. Rotte appels heb je overal, ook in onze ABC eilanden, maar ja daar zeggen we minder over.
quote:
Israel hoeft helemaal niet van de kaart geveegd te worden.
Nee, dat heeft hij idd niet gezegd, lees je eens in:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mahmoud_Ahmadinejad_and_Israel
quote:
Ze zijn (danzij al die 10tallen miljoenen? ) allemaal keurig geintegreerd en spreken de taal allemaal uitstekend.
Gelukkig laatste tijd beter, veel beter dan in paar iig..
quote:
Etc, etc, etc......
Etc..
quote:
En ik maar denken dat er een probleem was zeg, stom stom stom, sorry allemaal, welterusten.
Slaap lekker.
pi_54770740
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:47 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Neenee, ik verbaas me dat vrolijkheid is toegestaan binnen de islam. De wat meer dwingende dogma's hebben het niet zo op met humor. Spotprenten, weetjenog?
Jaja, ik verbaas me dat je een moslim nog vrolijkheid gunt, als je nu eens concreet met Islamitische - dwingende - dogma's komt, kunnen we ook weer verder. Hoeveel % van de moslimwereld deed nou mee aan de rellen... 0, 003 ?
quote:
Mo B. is gaan zagen in Theo, in de ramadan, na een fatwa van een Syrische imam die niet wist hoe snel hij naar Schiphol moest rennen.
Jup, de lafaard hé, nogmaals een fatwa is een opinie, een letterlijke opinie, als ik zeg dat jij recht hebt op zakat(aalmoes) , dan is dat ook een fatwa
quote:
Dat is algemeen bekend. Je kunt wel gaan lopen beweren dat die twee geen goeie moslims zijn, maar dat zeggen ze dan op hun beurt ook over jou. En als ze voor je staan met wat wapentuig, dan ben jij het gewoon met ze eens.
Ik hoef niet te roepen dat die 2 geen goeie moslims zijn, zegt Allah en Mohammed al voor me. De [url=nl.wikipedia.org/wiki/Takfier]Takfir[/url] hoort inderdaad bij Mohammed B en zijn groepje, doen de 4 wetscholen niet aan. En nee als ze met wapens voor me staan ben ik het niet me ze eens en is ook niet in jouw bereik om te weten hoe ik er over na denk.
quote:
Hobbydemocraat.
Ach ja.
quote:
Maar anyway. Mo is niet als martelaar gestorven, officieel betekent dat inderdaad dat Allah zijn 'offer' niet heeft geaccepteerd. Maar dat zal hij zelf ongetwijfeld anders willen uitleggen.
Al zou hij gestorven zijn zou hij niet als een martelaar sterven, niet officieel en ook niet theologisch, omdat hij verderf heeft gezaaid en in heeft gedood in een non-oorlog omgeving.
quote:
Dat krijg je nou zonder centraal gezag en met een jachtakte als spirituele inspiratiebron.
En als je je niet goed inleest, zou je beter schikken als je wist waar je het over had.
quote:
Kom eens met zelfreflectie ipv dat zelfvoldane excuusgeleuter. Echt, je gaat je er stukken zekerder door voelen, niets is fijner dan te weten dat je in overeenstemming met je geweten handelt. En niet omdat een of andere uitleenimam dat tegen je zegt, maar omdat je dat middenin je ziel beseft. In jezelf geloven heet dat. Jammer dat de islam daar zo weinig mee opheeft...
Ik ben bereid zelf-kritisch te zijn, jij ook? Ipv wijzen naar anderen zonder zelf iets te erkennen.. Hoop dat je je eigen advies van harte neemt, zou je zelf ook wat aan hebben. Een uitleen imam heb ik niet nodig, heb zelf een expertise op het gebied van Historische uitvoering van Sharia en Islamitische jurisprudentie, dus als je met een concrete wet / regel kunt komen, hoor ik je graag nog eens.
pi_54770763
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:51 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

GE-NI-AAL.

[..]

pff .. en wat een of ander figuur in Iran zegt is significant voor iedere moslim .. dus als Bush zijn mond opentrekt spreekt die voor iedereen in de westerse wereld ?

want hoe zat dat ook alweer .. in Iran had je welke stroming ook alweer, en de rest van de moslims was wat ook alweer .. iets met shiisme, soennisme .. rings a bell ?
of is het voor jouw gewoon echt een grote pot nat .. ?
pleased to meet you
pi_54770961
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:15 schreef moussie het volgende:

[..]

pff .. en wat een of ander figuur in Iran zegt is significant voor iedere moslim .. dus als Bush zijn mond opentrekt spreekt die voor iedereen in de westerse wereld ?

want hoe zat dat ook alweer .. in Iran had je welke stroming ook alweer, en de rest van de moslims was wat ook alweer .. iets met shiisme, soennisme .. rings a bell ?
of is het voor jouw gewoon echt een grote pot nat .. ?
Allah zegt in de Koran dat je alles wat gezegd vreedzaam moet verdragen, ongeacht de Shia of Sunnah, is allang weerlegd dat er doodstraf staat op het beledigen.

Dat ze moslims hem dood wouden is omdat de moslim zichzelf beledigd voelde en zelf gekwetst was, daarom zelf wraak wou nemen.. En nog zegt hij dat het door de Islam komt, over dogma's gesproken.
pi_54771155
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jaja, ik verbaas me dat je een moslim nog vrolijkheid gunt, als je nu eens concreet met Islamitische - dwingende - dogma's komt, kunnen we ook weer verder. Hoeveel % van de moslimwereld deed nou mee aan de rellen... 0, 003 ?
En een evengrote hoeveelheid moslims keurde ze openlijk af.

En lees nou es goed, ik 'gun' je niks, ik zei "Dat dat mag". Ik sprak mijn verbazing uit.
quote:
Jup, de lafaard hé, nogmaals een fatwa is een opinie, een letterlijke opinie, als ik zeg dat jij recht hebt op zakat(aalmoes) , dan is dat ook een fatwa
Jij kan de koran niet heen en weer schuddend opdreunen in het arabisch, op rijm, jij bent hoogstens een karaoke-imam. Die fatwa's dragen doorgaans niet genoeg autoriteit.

Maar je weet best wat ik bedoel, je lult er gemakshalve omheen.

Met een jachtakte als heilig boek en de mores dat iemand die de koran van buiten kan reciteren een godskenner is zijn de ongelovigen vogelvrij.

En dat begint onderhand op te vallen bij de wat meer opmerkzame mensen.

En wat ook opvalt is dat het de rest van de islamieten gewoon niets interesseert, ze kunnen alleen maar uitleggen dat het niet aan hun ligt dus of we willen stoppen met kritiek hebben.

De kritiek stopt pas als het goedpraten/stilzwijgen van geweld stopt.
pi_54771354
hey eeuh .. Pim zei het zelf hoor, dat de Islam achterlijk is, en dat heeft die zelf gehoord van die jongetjes waarmee die bezig was .. dusss

hoe anders zou de geschiedenis eruit zien als die blonde katholieke jjongetjes lief had gevonden ..
pleased to meet you
pi_54771372
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:26 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

En wat ook opvalt is dat het de rest van de islamieten gewoon niets interesseert, ze kunnen alleen maar uitleggen dat het niet aan hun ligt dus of we willen stoppen met kritiek hebben.
Je verwacht van een willekeurige christen toch ook niet dat ie verantwoording gaat afleggen als er weer eens een kind misbruikt is door meneer pastoor of dat ie openlijk afstand moet doen van de vrouwenonderdrukking binnen de zwarte kousen gemeenschap ?

Waarom zou ie ook ? Waarom zou de gemiddelde moslim verantwoording moeten afleggen voor figuren die misdaden plegen uit naam van datzelfde geloof ?

Zie je andere voetbalsupporters massaal de straat op gaan om te demonstreren tegen voetbalgeweld ? Moet een VVD'er openlijk afstand doen van het gedachtengoed van Wilders ? Wanneer heb jij verantwoording afgelegd voor de daden van Volkert van der Graaf ?

Nee, dat is allemaal wel vanzelfsprekend. Maar ja, moslims he ..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 22:34:43 ]
pi_54771638
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:26 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

En een evengrote hoeveelheid moslims keurde ze openlijk af.
Dan heb je niet goed opgelet, de MG, de Nurcular, de soefis, Fethullah Gulen, Amr Khaled, Reza Aslan, Tariq Ramadan, Remy Sukirman spraken allemaal afkeur uit, de bovengenoemde groepen komen uit op meer dan 15 miljoen moslims.
quote:
En lees nou es goed, ik 'gun' je niks, ik zei "Dat dat mag". Ik sprak mijn verbazing uit.
Besef nu eens iets, dat iets mag van een partij, persoon of wat dan ook betekent dat je het gunt.
quote:
Jij kan de koran niet heen en weer schuddend opdreunen in het arabisch, op rijm, jij bent hoogstens een karaoke-imam. Die fatwa's dragen doorgaans niet genoeg autoriteit.
Wat wil je dat ik heb, een diploma van Azhar? Een predikerrol in de MG, mijn lidschap van Islam en dialoog? Betrokkenheid bij CMO? Je kent me niet eens en gaat nu even zeggen wat en hoe ik ben !

Stijlloos.
quote:
Maar je weet best wat ik bedoel, je lult er gemakshalve omheen.
Integendeel, ik reageer op alles wat je zegt, daarentegen reageer jij constant niet op de helft van wat ik zeg.
quote:
Met een jachtakte als heilig boek en de mores dat iemand die de koran van buiten kan reciteren een godskenner is zijn de ongelovigen vogelvrij.
Je zult dan ook zien dat de radicalen niet de Korankenners zijn, omdat ze constant een vers voor helft quoten om een punt te maken, zoals jij net hierboven deed, door heel de koran er bij te pakken lukt het ze nooit om bijvoorbeeld onschuldige bloed te laten vloeien en zelfmoord te plegen, als jij dit wist en zij dit wisten was er heel wat bloed bespaard gebleven en had ik niet in constante herhaling bij jou te vallen.
quote:
En dat begint onderhand op te vallen bij de wat meer opmerkzame mensen.
als je nu eens zelf ook oplet.
quote:
Ja, want jij moet ook even uitleggen dat Volkert niet heeft gemoord in de naam van jouw milieu in de naam van jouw democratie? Nee, de bestraffing van Volkert heeft evenmin een associatie met jou en je levensstijl als Mohammed B en ik.
quote:
De kritiek stopt pas als het goedpraten/stilzwijgen van geweld stopt.
Moet van 2 kanten komen hé, maar laat ik het goede voorbeeld geven, prima.. bij deze nodig je uit voor:
Gulen conferentie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')