abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54760471
'Nederland steeds banger voor moslims'

http://www.ad.nl/binnenland/article1840630.ece

BRUSSEL - Zowel in Nederland als in de Europese Unie is sprake van een toenemende angst voor moslims en voor de islam. Dat concludeert het Europese Netwerk tegen Racisme (ENAR) in het woensdag verschenen jaarrapport over 2006.

Volgens ENAR nemen sommige vormen van racisme in Europa nog steeds toe. De onderzoekers vermelden in het bijzonder de islamofobie, de angst voor de islam. Ook is er meer sprake van racistisch geweld.

Over Nederland stelt het rapport: ,,Behalve de zorgwekkende en voortdurende trend waarin moslims en de islam worden beschouwd als gevaar voor de Nederlandse samenleving, waren er drie positieve ontwikkelingen in 2006.'' Die gaan over de extra aandacht die politiek en het Openbaar Ministerie geven aan de bestrijding van racisme. (ANP)

Volgens mij valt die toename van racisme wel mee of denken jullie daar anders over?
  woensdag 21 november 2007 @ 14:29:19 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54760584
WhoeAh! Ik ben BANG
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54760644
Die hebben hun subsidie voor volgend jaar ook weer veiliggesteld.

Het lijkt me overdreven. Sowieso de link tussen racisme en de islam vind ik merkwaardig maar ja het zal wel.
pi_54760649
hoeveel subsidie is er in dat onderzoek gaan zitten, dat vraag ik me nu steeds af.. Niemand is bang voor moslims, hooguit de opkomst van een extreme islam, maar dat is net zoveel een probleem als extreem-rechts/links
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_54760809
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:31 schreef MrX1982 het volgende:

Het lijkt me overdreven. Sowieso de link tussen racisme en de islam vind ik merkwaardig maar ja het zal wel.
Waarom is die merkwaardig ? Men heeft een hekel aan Marokkanen (racisme) omdat een kleine groep onder hen de boel verziekt, en men heeft geen enkele moeite om die misdragingen ook nog eens aan de islam te koppelen. Je kunt jezelf beter de vraag stellen "Heeft men werkelijk zo'n hekel aan de islam of heeft men een hekel aan kutmarokkaantjes". Ik denk het laatste.
pi_54760838
En is er ook onderzoek gedaan naar het feit WAAROM men banger wordt voor de islam?
pi_54760902
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:40 schreef Scorpie het volgende:
En is er ook onderzoek gedaan naar het feit WAAROM men banger wordt voor de islam?
Een fobie is meestal ongegrond. Maar je gaat nu vast weer een verhaal vertellen over hoe moslims een meerderheid gaan vormen en dit land gaan overnemen. Zonder enige onderbouwing uiteraard.
pi_54760915
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom is die merkwaardig ? Men heeft een hekel aan Marokkanen (racisme) omdat een kleine groep onder hen de boel verziekt, en men heeft geen enkele moeite om die misdragingen ook nog eens aan de islam te koppelen. Je kunt jezelf beter de vraag stellen "Heeft men werkelijk zo'n hekel aan de islam of heeft men een hekel aan kutmarokkaantjes". Ik denk het laatste.
Dat is toch veel eerder discriminatie met generaliseren.
pi_54760954
Racisme is niet de juiste term.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_54761009
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Een fobie is meestal ongegrond. Maar je gaat nu vast weer een verhaal vertellen over hoe moslims een meerderheid gaan vormen en dit land gaan overnemen. Zonder enige onderbouwing uiteraard.
Welnee. Ik ga alleen zeggen dat fobieen wel degelijk gegrond kunnen zijn. Maar ja, ik ben door jou nu toch al als stereotype neergezet, dus het heeft voor mij geen zin meer te reageren op jou.
Petje af voor je karaktermoord
pi_54761030
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is toch veel eerder discriminatie met generaliseren.
Discriminatie is een actieve daad, racisme bepaalde gevoelens over een groep. Als je een hekel hebt aan alle Marokkanen dan ben je gewoon een racist. Snap niet waarom er zo moeilijk over dat woord gedaan wordt.
pi_54761048
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee. Ik ga alleen zeggen dat fobieen wel degelijk gegrond kunnen zijn. Maar ja, ik ben door jou nu toch al als stereotype neergezet, dus het heeft voor mij geen zin meer te reageren op jou.
Petje af voor je karaktermoord
pi_54761074
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:47 schreef gelly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel knap, binnen 3 posts heb je al het kleuterniveau gehaald. Chapeau. Je lijkt wel een marrokaan
pi_54761142
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee.

Mensen zijn ook niet bang voor, maar zijn het gewoon spuugzat.

Achterlijke religie en ja, die kutmarokjes zijn ook uitermate vervelend.
Maar nieuwsitems zijn nooit positief als het op moslims aankomt, bv (want dat wil je graag) een man die zijn 14 jarige dochter trouwt en verkracht "omdat dat van allah moet" , een vrouw die 200 zweepslagen krijgt omdat ze verkracht is.

Dat soort "nieuwtjes" plus de nodige uitspraken van "moslimleiders" leiden er alleen maar toe dat men ze steeds meer uitkotst.
pi_54761192
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:46 schreef gelly het volgende:
Discriminatie is een actieve daad, racisme bepaalde gevoelens over een groep. Als je een hekel hebt aan alle Marokkanen dan ben je gewoon een racist. Snap niet waarom er zo moeilijk over dat woord gedaan wordt.
Racisme heeft betrekking op rassen.
pi_54761577
Is een hekel hebben aan alle nazi's racisme?
pi_54761674
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
Is een hekel hebben aan alle nazi's racisme?
Nee, tuurlijk niet, zo kan je ieder persoon waar je een hekel aan hebt wel af gaan schuiven op racisme.
pi_54762483
Nou, mijn broek zit vol..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54762615
Ik denk eerder dat de mensen het gedrag van veel moslims spuugzat zijn i.p.v. bang.
-edit-
typisch moslim gedrag: retoriek en een grote mond

[ Bericht 22% gewijzigd door Mutant01 op 21-11-2007 20:07:41 ]
pi_54762669
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet, zo kan je ieder persoon waar je een hekel aan hebt wel af gaan schuiven op racisme.
Ik neem aan dat z'n punt was dat afkeer van / angst voor een gedachtengoed geen racisme is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54762772
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik neem aan dat z'n punt was dat afkeer van / angst voor een gedachtengoed geen racisme is.
Klopt.
pi_54762822
Proef op de som nemen, hoeveel mensen zou er irl hier bang van mij zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 16:18:53 ]
pi_54762845
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hangt van de huidskleur om het gedachtengoed af. En het gemiddelde inkomen/scholingsniveau.

Hoe stommer -en gevaarlijker- de exotische overtuiging, hoe sneller je van racisme beschuldigd zal worden.

Vast een wet van Croughs oid.

Het gaat er natuurlijk niet om of het feitelijk klopt, maar dat je je grote muil dichthoud. Het is gewoon niet de bedoeling om kritiek te hebben op overtuigingen die dat onmogelijk kunnen verdragen en massaal PvdA stemmen.
pi_54762869
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:16 schreef Triggershot het volgende:
Proef op de som nemen, hoeveel mensen zou er irl bang van mij zijn?
Wat is je favoriete plaats, Mekka of Medina.
pi_54762899
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:18 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Wat is je favoriete plaats, Mekka of Medina.
Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')