quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:03 schreef DRD het volgende:[..]
Moeten we het dan afdoen met een soort "collectieve offday" van de spelers? Ze passeren inderdaad vrij weinig en de passing is soms onthutsend. Wat maakt dan het verschil tussen de spelers bij hun club en bij oranje? Vertrouwen (van de coach?)? Op elkaar ingespeeld zijn? Mentaliteitsprobleem?
Niet iedereen speelde beroerd. VDV vond ik goed spelen. RvN had wel een offday imho, maar dat kan ook een topspits gebeuren. Sneijder was ook niet slecht de eerste helft. Ik denk dat simpelweg de spelers overschat worden. laten we het eens nagaan:
VdSar: speelde een prima wedstrijd - zal het voorla koud gehad hebben maar stond er toen hij er moest staan. Niet slechter dan bij z'n club.
Bouma, Matthijsen en Melchiot: dit zijn, zoals we het er over eens zijn, geen topverdedigers. Die spelen nooit veel beter dan wat ze nu gedaan hebben (dus speelde op hun club niveau). Probleem is dat er op het geen enkele verdediger is die echt top is. Ik zou wellicht voor heitinga en De Cler gekozen hebben, maar het is echt niet zo dat het verschil met Matthijsen en Bouma enorm is.
De Zeeuw en Gio: vond ik niet best spelen. Maar daar staat tegenover dat De Zeeuw wel vaker dit seizoeen berode wedstrijden gespeeld heeft. Gio speelde ook niet extreem veel slechter dan hij regulier doet bij F'noord.
Geen van de genoemde spelers zal snel een man passeren of een splijtende pass geven. Maar dat doen ze ook niet bij hun club en dat geldt ook voor hun mogelijke alternatieven.
Seedorf en vooral VDV vond ik goed spelen. Speelde op hun club niveau. Seedorf heeft bij Milan echter wel wat meer spelers om zich heen met bepaalde kwaliteiten (beter passing en groter creatief vermogen) die aanvullend zijn bij wat hij kan.
Sneijder speelde een partij van het niveau zoals hij de laatste tijd ook bij Real kan spelen. Nuttig, maar niet dominant en zeker niet doorslaggevend. Hij kan het wel (heeft hij al bewezen), maar zit nu in een soort dip, ook bij z'n club.
RvN speelde minder, maar dat overkomt hem bij real ook wel eens. Koevermans deed waar hij voor opgesteld was: scoren. Ook vergelijkbaar met zijn prestaties bij PSV (waar hij volgens mij geen basis plek heeft, dus sensationeel doet hij het toch ook niet daar)
Kuyt en Babel speelde exact zoals ze dat ook bij LFC doen (dat is vvoor Kuyt -hard werkend maar weinig effectief, Babel: veel belovens maar ook nog weinig effectief).
Urby zou ik zelf het liefst bij geen enkel team dat iik suupport willen zien spelen, mar toen ik dat een tijd geleden in een Ajax team zei kreeg ik kribbig commentaar van MT dat Urby wel goed was. Hij speelde niet slechter dan hij bij Ajax doet. Aan de andere kant had urby dan wel in de vorige wedstrijd een aardige assist.
Mijn opmerking dat er ook weinig kampioenen in dit team zitten (of geselecteerd zouden kunnen worden) lit in dezelfde lijn. De NLse spelers zijn niet slecht, maar wie er nu opgesteld konden worden hebben allen hun beperkingen. En dat geldt ook voor hun alternatieven (RvP en mogelijk Robben waren nu geblesseerd, maar die zijn wel van toegevoegde waarde).
De spelers zijn simpelweg echt niet zo goed als we ons zelf wijs proberen te maken. Andere landen (Spanje, Italie, Engeland, en mogelijk ook

Portugal

) hebben (veel) betere spelers tot hun beschikking.
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:03 schreef DRD het volgende:Op de laatste 5 minuten wordt zo gelaten gereageerd, omdat het 1) goed is afgelopen en 2) het niet de eerste keer is dat oranje onnodig zulke kansen weggeeft. Het hoort er haast bij. Dat is de gelatenheid die over het hele Nederlands elftal hangt. De acceptatie dat het niet meer goed zal worden.
Jij hebt de wedstrijd in het stadion gezien. Kan jij me zeggen wat MvB had kunnen doen aan die laatste vijf minuten? Waren het fouten van MvB (zo ja welke?) of was het concentratiegebrek van de spelers? In mijn ogen dus duidelijk het laatste. Maar als het 1-1 was geweest hadden niet de spelers de schuld gekregen ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool -
JFT 96 -
Never forgotten