Tim Hardin - Hang on to a dreamquote:Op maandag 19 november 2007 18:42 schreef MadMarine het volgende:
heeeeeelluuuuuuuuuup, ik zoek een nummer
ik heb 2 regels van het refrein al de hele tijd in mijn hoofd zitten, maar op google kom ik er niet uit.
volgens mij is het al een best oude trieste balad van een mannelijke zanger.
nou hier dan maar de 2 regels:
what will I do? still loving you
what will I say? when she's walking away
natuurlijk kan 'mijn tekst' afwijken van de oorspronkelijke tekst, maar kan iemand hier iets mee?
Trio - Da Da Da (aka Ich lieb Dich nicht)quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:29 schreef Burdie het volgende:
Een duits nummer, het enige wat ik ervan weet is:
blablablablablablablablablabla - uhuh
waarbij het 'blablablablablablablabla' een duitstalige tekst moet voorstellen, door een man gesproken (dus niet gezongen). Long shot, maar misschien weet iemand het.
Je kunt hiervoor beter een nieuw topic openen of gebruik de zoekfunctie (rechtsboven) om eerdere topics hierover te vinden.. Misschien staat er ook nog wel wat over in de FAQ van Muziek...quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:59 schreef A-nnaa-a het volgende:
Hay, sorry misschien beetje domme vraag maar ik ben nieuw hier: Is dit ook 't topic voor bladmuziek? Ik zoek namelijk de accoorden (gitaar) bij bepaalde nummers.. Zit ik hier goed? En zo nee, waar moet ik dan heen?
Alvast bedankt
quote:Op maandag 19 november 2007 21:42 schreef Bullet-tooth het volgende:
Meehelppost.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:05 schreef donroyco het volgende:
[..]
Je kunt hiervoor beter een nieuw topic openen of gebruik de zoekfunctie (rechtsboven) om eerdere topics hierover te vinden.. Misschien staat er ook nog wel wat over in de FAQ van Muziek...
Het mag dus wel, probleemis dat op bladmuziek vaak ook copyright zitquote:Op maandag 19 november 2007 21:29 schreef F04 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit topic voor bedoeld?
Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...
Probeer het anders eens in het centrale gitaristen topicquote:Op dinsdag 20 november 2007 13:59 schreef A-nnaa-a het volgende:
Hay, sorry misschien beetje domme vraag maar ik ben nieuw hier: Is dit ook 't topic voor bladmuziek? Ik zoek namelijk de accoorden (gitaar) bij bepaalde nummers.. Zit ik hier goed? En zo nee, waar moet ik dan heen?
Alvast bedankt
Mazzy Star - Into dust (quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:46 schreef Leatherneck het volgende:
Ben op zoek naar 't nummer wat onder dit filmpjes gedraaid wordt:
http://nl.youtube.com/watch?v=-WM0SjVCs_8
Iemand?... Alvast bedankt!
Thanks!! Echt een prachtig nummer.quote:
Chris de Burgh - Higher Emotion ( High on Emotion)quote:Op woensdag 21 november 2007 00:07 schreef Ruzbeh het volgende:
Er schiet me wat te binnen en ik moet weten welke nummer dit is.
Ik herinner me het van die reclames van die oude liedjes enzo. Jaren 80 denk ik. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik dacht dat een deel van de lyrics "higher higher higher emotion" of iets dergelijks hadden. Maar zoiets klinkt het wel. Dat herinner ik me nog. Dus het klinkt (of rijmt) als volgt: (langzaam, maar niet erg langzaam) Higher higher higher e-mooo-tion.
Is dit te vaag? Misschien kan ik beter zoeken watvoor reclames er zijn geweest op TV. Dit was niet van een recente TV reclame, maar eentje van een paar jaar geleden geloof ik.
Julien Clerc - Si on chantaitquote:Op woensdag 21 november 2007 10:25 schreef Glenn-Micra het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een Franstalig nummer.
Het wordt gezongen door een man.
Het nummer gaat als volgt: (let niet op de Franse woorden haha, zo zingt mijn moeder het )
Siozave, siozave, siozave, ehh he he he, la la la, siozave, la la la la.
Het is al wel een ouder nummer.
Mijn moeder is helemaal gek op dit nummer maar ze weet niet van wie het is.
Alvast bedankt voor de moeite!
Glenn
PS: ik weet het, de uitleg van het nummer is erg triest
Helemaal super!!!!quote:Op woensdag 21 november 2007 10:29 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Julien Clerc - Si on chantait
Dat is 'm.quote:Op woensdag 21 november 2007 05:41 schreef Revenge2005 het volgende:
[..]
Chris de Burgh - Higher Emotion ( High on Emotion)
http://www.youtube.com/watch?v=7t7DSuiEwNw
Dat is Que sera sera in ieder geval een keer gezongen door Doris Day.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:48 schreef Rumille het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DTd5IeqapfM
Iemand 1e liedje?
Da's "Yackety Sax", ook wel de Benny Hill Tunequote:Op woensdag 21 november 2007 18:41 schreef NJ het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/a-jQH5cDzog&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/a-jQH5cDzog&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Hoe heet dat nummer op de achtergrond? Dat wil ik namelijk op m'n mobiele telefoon hebben..
Oh damnquote:Op woensdag 21 november 2007 18:02 schreef Charmian het volgende:
[..]
Dat is Que sera sera in ieder geval een keer gezongen door Doris Day.
Leaf - Wonderwoman?quote:Op donderdag 22 november 2007 00:13 schreef Thije het volgende:
Hoe heet het nummer:
Recent nummer, een vrouw en een pakkende lyric: (letterlijk: wa oh oh oh oh oh oh oh, ) in het refrein.
Shit meer weet ik niet, en het nummer is hier vast al voorbij gekomen. Ik dacht dat het nummer van Stevie Ann was.... Maar nee dus.. Hellup!
Inderdaad! Ik kon er niet opkomen. Bedankt.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:15 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Da's "Yackety Sax", ook wel de Benny Hill Tune
Chris Lake - Changes?quote:Op donderdag 22 november 2007 13:42 schreef AIM-9_Sidewinder het volgende:
Ik zoek een dance nummer. Er valt eigenlijk weinig over te zeggen. Ik weet alleen dat je in het begin een zangeres hoort zingen "Changes in my life...leave it all behind" ofzoiets (en dat gaat dan door en door), onder begeleiding van een synth/piano deuntje op de maat van de lyrics. Daarna komt er een trance achtige sound overheen.
Is misschien I want you van Elvis Costello of I want you to want me van Cheap Trick en anders weet ik het nietquote:Op donderdag 22 november 2007 13:26 schreef bulbjes het volgende:
Ik zoek een (pop/ rock) nummer waarin aantal keer beetje klagerig gezongen wordt 'I want you'. Daarna wordt er dan verder gezongen op melodie d-a-g-f-e-cis (? mn notenkennis is niet meer helemaal up-to-date)-d-e-f en dan volgt weer 'I want you'.
Het kan zijn dat het nummer na eerst wat rustig daarna wat meer losbarst (maar miss ben ik nu in de war met een nummer van Muse ofzo). Weet ik niet meer zeker.
Ik ken helaas dus niet meer tekst dan het stukje 'I want you'.
Het is volgens mij al een oud nummer, kan best al paar decennia oud zijn maar het kan ook miss wel een nummer van Muse oid zijn (als het idd wat bombastischer wordt daarna).
Hoop dat iemand iets weet.
Yerba del Diablo - Datura. Is terug te vinden op de verzamel CD House party IV The Ultimate Megamix uit 1993.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:39 schreef kurwa_mac het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar dit nummer, het is een club nummer
http://home.planet.nl/~sanga002/log/audio14.wav
Het is maar een klein bestand.
quote:Op maandag 19 november 2007 21:29 schreef F04 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit topic voor bedoeld?
Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...
Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.
TipsAls het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld. Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op www.ster.nl of www.tvreclames.nl Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op www.imdb.com Als je de muziek zoekt van een filmpje op youtube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje. Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
Handige links:*
www.midomi.com/
www.musipedia.org/whistle.0.html?&L=0
www.wildbits.com/files/TunaticSetup.exe
www.megamediamagazine.nl/mvtr.php
www.adformatie.nl/campagnes/
http://www.muzieknu.nl/category/muziek-in-reclame/ (Nieuw!)
*Met dank aan Baggeruser, Deetch & Noodly
Waar is dit topic niet voor bedoeld?Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?) 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen. Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.
Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem tzt weer sticky maken. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet.
Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar Berkery
En je vraag isquote:
Pennywise - Bro hymnquote:Op donderdag 22 november 2007 20:25 schreef Julien het volgende:
ik zoek het nummer dat in refrein zoiets gaat van "oooooh ooooooooho oooooooooooooooooooohoho"
ik vroeg laatst toen het gedraaid werd aan de diskjockey van wie het was en die zei iets van melroos ofzo (dacht ik) maar daar kan ik niks op vinden (ook niet op melrose), goed bvd
Living Colour - Love Rears Its Ugly Headquote:Op donderdag 22 november 2007 21:21 schreef blomkuul het volgende:
hey mensuh,
ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren 90. veel gedraaid op 3fm en arrow. Een vrij rustig rocknummer met veelal ruige stukken. De zanger, lijkt op gary moore, roept constand oh no, please not that again!
ik zoek me een ongelijk maar vind niks. Mss kan ik een beroep doen op jullie muziekkennis? BVD
Te gek! dat is 'm THANX!!!!!!!!!quote:Op donderdag 22 november 2007 21:23 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Living Colour - Love Rears Its Ugly Head
Net Elvis Costello gedownload (had ik vanmiddag ook al zien staan en meteen gedacht 'nah dat is het zeker niet' dus niet gedownload), wou m na n seconde of 20 net weer uitzetten (ala 'nah dit is m niet') toen ineens dat stukje begon wat ik zochtquote:Op donderdag 22 november 2007 16:43 schreef Charmian het volgende:
[..]
Is misschien I want you van Elvis Costello of I want you to want me van Cheap Trick en anders weet ik het niet![]()
La tribu de dana-Manauquote:Op donderdag 22 november 2007 23:08 schreef Wezzel het volgende:
Frans rapnummer uit de jaren '90. Drie rappers, begeleidt door onder andere violisten. In de clip zie je ze meerdere malen op een ruine staan van wat vroeger waarschijnlijk een katseel was geweest.
Volgens coversproject.com is er een cover gemaakt door de band Scarfo (?)quote:Op donderdag 22 november 2007 23:16 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Net Elvis Costello gedownload (had ik vanmiddag ook al zien staan en meteen gedacht 'nah dat is het zeker niet' dus niet gedownload), wou m na n seconde of 20 net weer uitzetten (ala 'nah dit is m niet') toen ineens dat stukje begon wat ik zochtTis dus idd Elvis Costello
![]()
Maar is er geen cover van iemand van ditzelfde nr? Een iets ruigere versie ofzo? Opzich is dit m wel maar vraag me toch af of er geen cover van is, een iets ruigere versie ofzo.
Als je "Another Day In Paradise" intikt op www.discogs.com, dan zie je een aantal versies verschijnen. Misschien is het er 1 van...quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:09 schreef mr_Evil_Laugh het volgende:
Hee goedenavond met z'n allen ! ik ben op zoek naar een clubhouse track waarin een sample voorkomt van phil collins another day in paradise. Dit is de sample zoals die letterlijk gebruikt wordt (zonder de drums) http://members.home.nl/jvandenakker/melodietje.mp3
Dus stel dit even voor met een clubhouse beat deronder (uweetwel het genre van david guetta, fedde le grand, benny benassi etc.) Hoop dat iemand em weet !
Supafly Inc. - Moving Too Fastquote:Op vrijdag 23 november 2007 00:09 schreef mr_Evil_Laugh het volgende:
Hee goedenavond met z'n allen ! ik ben op zoek naar een clubhouse track waarin een sample voorkomt van phil collins another day in paradise. Dit is de sample zoals die letterlijk gebruikt wordt (zonder de drums) http://members.home.nl/jvandenakker/melodietje.mp3
Dus stel dit even voor met een clubhouse beat deronder (uweetwel het genre van david guetta, fedde le grand, benny benassi etc.) Hoop dat iemand em weet !
Timbaland ft. Magoo - Indian Flutequote:Op vrijdag 23 november 2007 10:42 schreef xtuned het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=UpaCAgau6sk&feature=related
bij 1 minuut 40 begint hij met een erg bekend nummer alleen welk nummer isdat?
Geen dank hoorquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:29 schreef mr_Evil_Laugh het volgende:
[quote]Op vrijdag 23 november 2007 11:07 schreef donroyco het volgende:
[..]
Supafly Inc. - Moving Too Fast
juistem ! dat is em ! bedankt kerel !
quote:Op donderdag 22 november 2007 20:25 schreef Julien het volgende:
ik zoek het nummer dat in refrein zoiets gaat van "oooooh ooooooooho oooooooooooooooooooohoho"
ik vroeg laatst toen het gedraaid werd aan de diskjockey van wie het was en die zei iets van melroos ofzo (dacht ik) maar daar kan ik niks op vinden (ook niet op melrose), goed bvd
Het antwoord was al gegevenquote:Op vrijdag 23 november 2007 14:42 schreef Beautiful_Disaster het volgende:
[..]
Dat nummer is van Melrose inderdaad en het nummer heet 'O'
![]()
Help ik zoek #228quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:15 schreef Beautiful_Disaster het volgende:
ow nee echt?!?! lol was net zo blij dat ik eentje kende
zal volgende x iets beter lezen :S
quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:33 schreef bravo het volgende:
op herhalingWelke muziek wordt gebruikt bij de reclame van expedia ( die reclame komt wel eens tevoorschijn wanneer je een uitzending terugkijkt )
Heb je ook een link?quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:33 schreef bravo het volgende:
op herhalingWelke muziek wordt gebruikt bij de reclame van expedia ( die reclame komt wel eens tevoorschijn wanneer je een uitzending terugkijkt )
Fonzerelli - Spirit (Wanna Stay Here Forever)quote:Op donderdag 22 november 2007 20:27 schreef Gitanki het volgende:
Misschien weet iemand het hier, want nog nergens kunnen vinden..
Een mooie tranceplaat (en dat is tegenwoordig steeds zeldzamer imo) die ik Menno de Jong en Cor Fijneman heb horen draaien: klik
Veel kudo's aan degene die 'm weet.
Dada Life - The Great Fashionista Swindlequote:Op vrijdag 23 november 2007 18:23 schreef OldJeller het volgende:
Ik zoek een nummer dat ik vaak in clubs heb gehoord (redelijk recent nr dus) en ik weet dus niet of het ook wel op commerciële radio gedraaid wordt, maar het zit in elk geval in dát genre.
Volgens mij zijn er niet of nauwelijks vocals in het nummer. Het is een heel apart nummer dat steeds een terugkomend deuntje heeft terwijl je doorheen tonen hoort die steeds lager worden: TUW... tuw... tuw en dan begint het snelle terugkomende deuntje weer.
Ik weet dat erg marginale informatie is, maar ik kan niet meer geven aangezien er niet/nauwelijks (?) vocals inzitten..
Iemand?
BVD
Wonder Woman van Leaf?quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:39 schreef Rumille het volgende:
Ik zoek een liedje dat begin dit jaar of vorig jaar redelijk bekend was. De titel is iets met Wondernogwat.
Het gaat beetje van woooohoooooooo wonder....
Help?
quote:
Christian Waltz - Wonderchildquote:Op vrijdag 23 november 2007 18:39 schreef Rumille het volgende:
Ik zoek een liedje dat begin dit jaar of vorig jaar redelijk bekend was. De titel is iets met Wondernogwat.
Het gaat beetje van woooohoooooooo wonder....
Help?
+40 bedankt!quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:30 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Fonzerelli - Spirit (Wanna Stay Here Forever)
Massive Attack - Teardropquote:Op vrijdag 23 november 2007 21:12 schreef kookie_monster het volgende:
Weet er iemand of de muziek uit de reclame voor assisin's creed bij het spel hoort of dat het gewoon als soundtrack gebruikt wordt, ik wil heuls graag de naam weten!
http://www.youtube.com/watch?v=b-mHVs5gJng
Volgens mij had je bovenbuurman 'm al gevondenquote:Op vrijdag 23 november 2007 21:12 schreef kookie_monster het volgende:
Weet er iemand of de muziek uit de reclame voor assisin's creed bij het spel hoort of dat het gewoon als soundtrack gebruikt wordt, ik wil heuls graag de naam weten!
http://www.youtube.com/watch?v=b-mHVs5gJng
quote:gothic12528 (13 uur geleden)
Does someone know how this song is called?
BlackhawkDawn2k7 (13 uur geleden)
Teardrop by Massive Attack
Nightwish - 10th Man Downquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=w9UiIc8Wu24
Weet iemand misschien de titel en makers van het liedje dat ietsjes na 01:00 begint.
Bij voorbaat dank.
Is dat niet Jaydee - Plastic Dreams? (of is dat weer een cover van dat nummer dat jij bedoelt?)quote:Op donderdag 22 november 2007 16:59 schreef Charmian het volgende:
[..]
Yerba del Diablo - Datura. Is terug te vinden op de verzamel CD House party IV The Ultimate Megamix uit 1993.
Als je dan al zo'n vraag hebt, zet dan iig je PM openquote:Op zaterdag 24 november 2007 03:52 schreef DIPPAS het volgende:
nou mensen ik weet wat ik zoek maar kan het nergens downloaden of (en als laatste wat ik zou doen ) kopen.
namelijk een dvd of een cd van MAYDAY POLAND 2007.
wil namelijk die intro hebben van Viper XXL - hardtechno Anthem en die kan ik ook al nergens vinden in mp3 vorm .
alvast bedankt
bellini - samba de janeiro ?quote:Op zondag 25 november 2007 13:17 schreef Quyxz_ het volgende:
Help ik zoek een nummer van eind jaren 90 gok ik.
Het was een dance nummer en stond in de top 40 en de tekst was iets in de richting van 'samba isjandee'
Ik kan het deuntje wel neurieën maar daar hebben jullie niet veel aan.Iemand die me kan helpen?
Mocht je die zoeken trouwens, dan raad ik je vooral deze aan:quote:Op zondag 25 november 2007 13:24 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
bellini - samba de janeiro ?
Magik Johnson - Asylum Sneakerquote:Op zondag 25 november 2007 15:36 schreef Sannelie het volgende:
Weet iemand toevallig hoe een elektro-achtig nummer heet met de tekst: i'm walking down the street with my nikes on?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |