Het is alle 3 rukquote:Op maandag 26 november 2007 21:13 schreef spooky1234 het volgende:
Ik heb tot nu toe altijd materiaal gehuurd maar het wordt eens tijd dat ik mijn eigen spullen ga kopen.
Ik ben 182 lang en weeg ongeveer 75 kg. Normale schoenmaat 43-44.
Nou twijfel ik tussen volgende opties;
Optie 1:(bij een Webshop dus bestellen en terugsturen indien niet goed)
MAXX Snowman 162 cm + bindingen voor 139 euro, boots voor 49 euro (diverse).
Optie 2:
http://bodu-active-shop.nl/bdart.php?hoofdcat=WINTERSPORT&categorie=Snowboards
Site ziet er een beetje amateuristisch uit maar grote voordeel is dat ik daar langs kan komen om alles te passen, alles wordt gemonteerd en gewaxt. Voor Board+bindingen+schoenen ben ik dan 230 kwijt wat ook niet duur is maar is het echt troep wat je op de site ziet staan of valt het mee?
Ik ben geen pro en hoef geen merk spullen maar wil gewoon niet van die bindingen die na een paar dagen verkloot zijn of schoenen die crap zijn..
Optie 3:
http://www.oldskooltrading.nl/
Wat vinden jullie van de spullen die daar te koop staan. Redelijke boards voor 99 euro (gebruikt)? En wat betreft bindingen en schoenen, any recommendations?
Alvast bedankt :-)
Wat jij wil kan gewoon niet. Zeker niet als je al een klein beetje kan boarden.quote:Op maandag 26 november 2007 23:09 schreef spooky1234 het volgende:
Nee maar kom op guys, ik board 1 weekje per jaar en misschien nog 2 keer een dagje... niet 4 keer 10 dagen zoals sommigen van jullie dat ongetwijfeld doen.. Daarom vind ik het onzin om hele dure spullen te kopen.
Stel dat ik voor rond 250 euro een setje koop waar kan ik dan beste op letten, schoenen zo goedkoop mogelijk of juist gaan besparen op een board? Of bindingen? Kortom waarop kan ik meeste besparen zonder dat overall beleving/kwaliteit extreem achteruitgaat?
Als een board moet komen tot aan je neus (of je kin) dan zit ik op max 162. Onder 158 wil ik eigenlijk liever niet gaan.

de zeppelin heeft een hele stijve tail.. veel kracht en techniek nodig om die bitch in t gareel te houden... overall is de burner een leuker plankjequote:Op dinsdag 27 november 2007 19:54 schreef WaSTeiL het volgende:
Vandaag wezen testen en het is iets heel anders geworden. Het is de Salomon Burner 166 geworden i.c.m. Burton Triad bindingen. De Custom heb ik niet eens getest.
Begon met die Burner en meteen in mijn eerste bocht op mijn plaat. Stuurt even heel wat anders dan een huur boardje.. Daarna werd het rondje naar rondje beter. Enorm veel kantengrip. Enige waar ik bang voor was dat ik met die boardje alleen maar ga lopen knallen, maar dat zal wel meevallen.
De K2 Zeppelin daarna getest, maar vanaf rondje 1 heeft me dat niet kunnen boeien. Misschien wel te pittig voor me, maar ik krijg achterop maar geen grip waar ik dat met de Burner wel had. Voor mijn gevoel zat er in de Burner ook veel meer pop.
Overigens had ik als test bindingen de Burton Triad Lounge.. daar krijg je wel aandacht mee. Is ook niet zo gek met van die Gordon en Joling bindingen.

Daar wordt je niet echt gelukkig van denk ikquote:Op maandag 26 november 2007 23:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik houd een anker altijd maar gwn in onder mijn linkerarm/oksel. De eerste keer dat ik zo'n anker tussen mijn benen deed, Nou ja je kan het denk ik wel voorstellen. Ik vind een gondel gewoon relaxed omdat je in 1 keer naar de top gaat. Daarbij vallen zo enorm veel mensen wanneer ze een sleeplift nemen moet je ze weer ontwijken of helpen. De sleeplift die wel relaxed is is zo'n schotel. Het probleem is vaak dat je niet met beide bindingen vast in de lift mag stappen, en ik vergeet vaak die pads op mijn board te plakken.

quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:20 schreef Komakie het volgende:
[..]
Daar wordt je niet echt gelukkig van denk ik(dat onder de oksel houden)
Schotels zijn juist ruk. Je kunt veel beter recht staan in een ankellift dan scheef op zo'n rare schotel.
"enorm veel mensen" is maar waar je de norm legt. Ja er valt wel eens iemand uit een sleeplift maar ik zie ze er nooit met bosjes tegelijk uit vallen. Of het moet een beginnersklasje zijn.
Dat een gondel relaxt is ben ik het ook wel mee eens. Maar een goede oude sleeplift is ook nooit weg
Zoals ik al zei, sleepliften moet je leren. Daarna is het geen probleem meer. Het doet in het begin idd vaak een beetje pijn maar dat komt omdat je er niet goed in staat. Kwestie van oefenen.
Btw ff voor de duidelijkheid. Beide bindingen vast in de lift is echt not done![]()
Dat je dat in de kiddiekoelkasten doet is tot daar aan toe, maar in de echte wereld hoort dat gewoon niet. Moet je maar je padjes op je board plakken (iets wat ik trouwens niet zou doen omdat het de graphics op je board verknalt. Gewoon diehard zonder pads met 1 voet los)

In de uitverkoop misschien wel maar heel veel goede boots voor veel minder dan 200 euro zijn er niet. Over het algemeen is het slappe hap spul dat je zo dubbel kunt vouwen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:49 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Voor minder dan 200 heb je ook wel mooie schoenen. Zeker als je ff wacht tot de uitverkoop.

Ach zo lang ze bibberend met moeilijk gezicht boven komen heb ik er niet zo'n problemen mee.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:21 schreef Rnej het volgende:
[..]
heerlijk om lekker in een ankertje van 1,5 km te stappen met je licht gevorderdengroepje en dan op t stukje van 40% helling zo achterom kijken en ze een voor een met een moeilijk gezicht, bibberend naar boven te zien gaan

en dan nog, dan vallen ze ... gratis rondje bier en ik kan ff lekker op mn reet zitten terwijl ze naar boven sjokkenquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach zo lang ze bibberend met moeilijk gezicht boven komen heb ik er niet zo'n problemen mee.
Ik word er minder blij van als ze bibberend met een moeilijk gezicht op hun muil liggen op dat 40% stuk

Dat dacht ik ook ja, weet ik hoeveel schoenen aangehad. Uiteindelijke 32's gekocht voor flink wat geld maar nog steeds pijn aan mn poten hoorquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:14 schreef Komakie het volgende:
Goede schoenen zijn sowieso essentieel. Besparen op schoenen is het domste wat je kunt doen. Als jij met een paar klote schoenen boven op de berg staat en je hebt pijn in je poten gaat je hele snowboarddag naar de kloten (ohw wat rijmt dat mooi)

Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:34 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, weet ik hoeveel schoenen aangehad. Uiteindelijke 32's gekocht voor flink wat geld maar nog steeds pijn aan mn poten hoor![]()
Ik vind dat zo kut he, zeker als ik een tijdje niet heb geboard is t na een uur ofzo amper te doen. Volgens mij komt t gewoon doordat mn voeten de bewegingen te weinig maken en gaan verkrampen op t moment dat ze dat wel moeten doen. Maar kan moeilijk iedere ochtend oefeningen gaan doen. Kan wel maar daar heb ik geen zin in. Echt irritatie nummer 1 wat snowboarden betreft...

Ik ga ook maar een weekje per jaar en heeeel af en toe een dagje indoor. Na de eerste vakantie eigen spul gekocht en vooral de schoenen zijn zo'n wereld van verschil in comfort, dat ik het iedereen zou aanraden, al ga je maar eens in de twee jaar.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:14 schreef Komakie het volgende:
Maar nogmaals, als je geen geld uit wilt geven. Ga gewoon huren!!!
Als je serieus wat wilt kopen zul je gewoon dieper in je buideltje moeten tasten. Doen wij hier allemaal ook en het is echt niet zo dat iedereen ik weet niet hoeveel weken per jaar in de sneeuw zit.

Ondanks mijn post hierboven board ik ook niet echt pijnvrij. Is dat de gangbare mening, dat het helemaal pijnvrij moet kunnen?quote:[b]Op woensdag 28 november 2007 09:27 Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.

Hear! Hear!quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:20 schreef Komakie het volgende:
Moet je maar je padjes op je board plakken (iets wat ik trouwens niet zou doen omdat het de graphics op je board verknalt. Gewoon diehard zonder pads met 1 voet los)

Nou, het is mij nog niet gelukt. En heb toch echt zat schoenen aangehad. Burton, Salomon, 32, Vans, zo'n beetje alles dat ze hadden staan. Uiteindelijk voor de 32's gegaan omdat ze vrij breed waren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt. Maar hoe los (of hoe vast) ik ze ook doe, altijd pijnquote:Op woensdag 28 november 2007 09:27 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.

Volg je lessen? Misschien sta je gewoon veel te verkrampt op je plank en doe je technisch iets helemaal fout. Als jij gewone sportschoenen kan vinden waarin je prettig kunt sporten dan moet dat met snowboardboots ook wel lukken.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nou, het is mij nog niet gelukt. En heb toch echt zat schoenen aangehad. Burton, Salomon, 32, Vans, zo'n beetje alles dat ze hadden staan. Uiteindelijk voor de 32's gegaan omdat ze vrij breed waren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt. Maar hoe los (of hoe vast) ik ze ook doe, altijd pijn![]()
En dan ook echt pijn he, dat je niet meer normaal kunt boarden omdat heel je been er van trilt. Maar het is wel zo dat als ik echt een week ga ik aan het einde van de week minder last heb volgens mij maar ben pas geleden naar Zoetermeer geweest na een paar maanden niets, maar dat ging na een uur echt niet meer.
Dit is de (verschrikkelijke) tekening van de soort pijn. Op de pijlen staat dus denk ik erg veel druk waardoor mn voet verkrampt. Ik denk gewoon dat t komt omdat ik de bewegingen die je maakt met je voet tijdens het boarden niet gewend ben.
[ afbeelding ]

Misschien zou je een binnenschoen op maat kunnen laten maken. Net zoals ze ook al heel lang doen bij skischoenen. Ik weet niet precies hoe dat gaat of waar het kan, maar het komt er op neer dat ze een binnenschoen warm maken en dat je die dan samen met de buitenschoen aantrekt en dat de binnenschoen dan naar je voet gaat staan (of zoiets). Kost een paar centen maar dan heb je mss niet zo veel last meer.quote:

Niet meer, maar volgens mij valt dat wel mee. Tenminste, het Is me nooit gezegd tijdens al die (prive)lessen...quote:Op woensdag 28 november 2007 11:07 schreef XL het volgende:
[..]
Volg je lessen? Misschien sta je gewoon veel te verkrampt op je plank en doe je technisch iets helemaal fout. Als jij gewone sportschoenen kan vinden waarin je prettig kunt sporten dan moet dat met snowboardboots ook wel lukken.

Die binnenschoen van die 32 heeft dat in feite al. Natuurlijk niet zo perfect als dat ik m echt op maat zou laten maken maar het was wel een reden om die 32's te nemen toen. Die binnenschoen gaat naar mn voet staan, en blijft dus ook in die vorm. Ze zouden m evt. wel een keer kunnen opwarmen maar dat werd me toen afgeraden omdat je dat maar 1 a 2 keer kunt doen.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:48 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Misschien zou je een binnenschoen op maat kunnen laten maken. Net zoals ze ook al heel lang doen bij skischoenen. Ik weet niet precies hoe dat gaat of waar het kan, maar het komt er op neer dat ze een binnenschoen warm maken en dat je die dan samen met de buitenschoen aantrekt en dat de binnenschoen dan naar je voet gaat staan (of zoiets). Kost een paar centen maar dan heb je mss niet zo veel last meer.

Wat zou kunnen is dat je je schoenen verkeerd om aan doet, en dat je daarom zo'n pijn krijgt op die punten.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nou, het is mij nog niet gelukt. En heb toch echt zat schoenen aangehad. Burton, Salomon, 32, Vans, zo'n beetje alles dat ze hadden staan. Uiteindelijk voor de 32's gegaan omdat ze vrij breed waren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt. Maar hoe los (of hoe vast) ik ze ook doe, altijd pijn![]()
En dan ook echt pijn he, dat je niet meer normaal kunt boarden omdat heel je been er van trilt. Maar het is wel zo dat als ik echt een week ga ik aan het einde van de week minder last heb volgens mij maar ben pas geleden naar Zoetermeer geweest na een paar maanden niets, maar dat ging na een uur echt niet meer.
Dit is de (verschrikkelijke) tekening van de soort pijn. Op de pijlen staat dus denk ik erg veel druk waardoor mn voet verkrampt. Ik denk gewoon dat t komt omdat ik de bewegingen die je maakt met je voet tijdens het boarden niet gewend ben.
[ afbeelding ]

Ik denk dat het komt omdat hij de verkeerde kleur sokken aan heeft.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:22 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Wat zou kunnen is dat je je schoenen verkeerd om aan doet, en dat je daarom zo'n pijn krijgt op die punten.

Heb ik ook last van.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:34 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, weet ik hoeveel schoenen aangehad. Uiteindelijke 32's gekocht voor flink wat geld maar nog steeds pijn aan mn poten hoor![]()
Ik vind dat zo kut he, zeker als ik een tijdje niet heb geboard is t na een uur ofzo amper te doen. Volgens mij komt t gewoon doordat mn voeten de bewegingen te weinig maken en gaan verkrampen op t moment dat ze dat wel moeten doen. Maar kan moeilijk iedere ochtend oefeningen gaan doen. Kan wel maar daar heb ik geen zin in. Echt irritatie nummer 1 wat snowboarden betreft...
Bovenbenen nooit last van. Ik heb een paar bovenbenen van staal in dat opzichtquote:Op woensdag 28 november 2007 09:27 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.

Dat is nog het beste. Naar beneden gaan op 1 been kunnen maar weinig mensen.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:22 schreef WaSTeiL het volgende:
Sleepliftjes omhoog zijn niet zo erg. Leer je ook enorm veel van. Erger is het als je plotseling omlaag gaat in de sleeplift om daarna weer omhoog te gaan. Ik weet niet meer in welk gebied het was, maar ik heb nog nooit zoveel snowboarders op dat punt op hun bek zien gaan.. verwacht je ook helemaal niet.

Je ziet ook altijd meteen wie wel les hebben gehad en wie niet. De mensen die op 1 been kunnen boarden/glijden hebben les gehad en de andere niet. Die zijn namelijk meteen met 2 benen begonnen.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is nog het beste. Naar beneden gaan op 1 been kunnen maar weinig mensen.
Van sleepliften leer je idd ook erg veel.
Daarom vind ik het wel jammer dat veel van die liften weg zijn. Voor je leerlingen zijn ze wel goed om hun balans te vinden

Ik heb ook daar de problemen. Ligt aan de schoen maar voornamelijk aan je voeten. waarschijnlijk heb je wat uitzakkende voeten waardoor er veel druk op die zijkanten komen te staan. Tenminste, dat is ongeveer het probleem bij mij. Sportzooltjes in je schoenen scheelt al een klein beetje trouwens. Ik heb ook binnenschoenen die naar je voet gaan staan maar dat maakt niet veel verschil.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit het niet is. Of misschien wel een beetje bij hem.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:07 schreef XL het volgende:
[..]
Volg je lessen? Misschien sta je gewoon veel te verkrampt op je plank en doe je technisch iets helemaal fout. Als jij gewone sportschoenen kan vinden waarin je prettig kunt sporten dan moet dat met snowboardboots ook wel lukken.
Je kunt het proberen maar zoals ik al zei geloof ik niet dat het heel erg veel gaat uitmaken. Misschien gewoon sportzooltjes op orthopeetzooltjes ofzo.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:48 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Misschien zou je een binnenschoen op maat kunnen laten maken. Net zoals ze ook al heel lang doen bij skischoenen. Ik weet niet precies hoe dat gaat of waar het kan, maar het komt er op neer dat ze een binnenschoen warm maken en dat je die dan samen met de buitenschoen aantrekt en dat de binnenschoen dan naar je voet gaat staan (of zoiets). Kost een paar centen maar dan heb je mss niet zo veel last meer.

No shit sherlockquote:Op woensdag 28 november 2007 15:48 schreef Kentaro het volgende:
Ik vind backflips met 1 been los nog lastiger dan sleepliften

ik heb sinds mn anwarter nooit meer last van mn bovenbenen.... zwaar relaxed.. gewoon een week keihard bikkelen en nooit meer pijnquote:Op woensdag 28 november 2007 14:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Heb ik ook last van.
Komt door de druk op je voeten. Daarnaast ligt het aan de bouw van je voeten of je er last vna hebt.
Je moet dan trouwens ook opletten dat je de schoenen niet te strak doet.
Als je een paar dagen geboard hebt wordt het steeds minder.
[..]
Bovenbenen nooit last van. Ik heb een paar bovenbenen van staal in dat opzicht(wat trouwens er wel in resulteerd dat ik zo traag als een slak ben met hardlopen
)
voeten wel vaak last. Vooral als ik moet pushen. Maar dan vooral aan het begin van het seizoen. Na een tijdje gaat het wel over. Of iig een stuk beter

OK.. jullie hebben me overtuigd.. dan maar weer huren.. Toch vind ik het raar dat je spul alleen vanwege prijs afkeurt.. hoe kan je zien dat je klote bindingen hebt die na een paar dagen stuk zijn? Is dat aan materialen die gebruikt zijn te zien of merk? Want kan het niet dat de bindingen van 60 euro ergens anders voor 120 te koop zijn en dan ineens wel als goed worden gezien?quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is alle 3 ruk
Optie 3 is nog wel te doen, maar ook niet echt geweldig.
Optie 1 en 2 moet je sowieso niet doen. Bij optie 3 moet je heel goed uitkijken wat je koopt. En de fatsoenlijke boards die er staan zijn ook al minimaal 200 euro.
[..]
Wat jij wil kan gewoon niet. Zeker niet als je al een klein beetje kan boarden.
De spullen die je aangeeft zijn gewoon rotzooi dat na een week kapot is en waar je daarna dan niets meer mee kunt. Garantie oid zal er niet op zitten en ik denk dat als je de gemiddelde shop in komt lopen ze onder de tafel liggen als je die spullen tevoorschijn haalt. Als je een week met crap rond hebt gelopen en na een paar dagen boarden is het stuk, had je net zo goed goeie spullen kunnen huren. Was je net zo duur uit geweest en had je ook nog beter spul onder je poten.
Je moet het ook zien als een investering. Hoe duur ben je uit als je een weekje gaat huren? Zit je al minimaal boven de 100 euro. Kortom, als je een setje in de uitverkoop van een echt merk koopt voor 350 euro. Heb je goed spul en na 3 jaar heb je het er al weer uit. Daarnaast kun je gaan en staan waar je wilt zonder dat je altijd weer spullen moet huren.
Je hebt duidelijk nog geen idee van wat je moet hebben en wat belangrijk is om op te letten. Dat is niet erg want dat hebben wel meer mensen niet. Maar ga dan niet op de gok rotzooi kopen omdat je geen geld uit wilt/kunt geven. Ga dan gewoon huren.
Je moet nergens echt op besparen met snowboarden. Ja, met je kleding kun je natuurlijk wel het nodige doen. Maar board/schoenen/bindingen... niet handig. Goede schoenen zijn sowieso essentieel. Besparen op schoenen is het domste wat je kunt doen. Als jij met een paar klote schoenen boven op de berg staat en je hebt pijn in je poten gaat je hele snowboarddag naar de kloten (ohw wat rijmt dat mooi)
Maar nogmaals, als je geen geld uit wilt geven. Ga gewoon huren!!!
Als je serieus wat wilt kopen zul je gewoon dieper in je buideltje moeten tasten. Doen wij hier allemaal ook en het is echt niet zo dat iedereen ik weet niet hoeveel weken per jaar in de sneeuw zit.

tis niet de prijs waar we t aan zien........ we weten gewoon dat t kutspul isquote:Op woensdag 28 november 2007 15:56 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
OK.. jullie hebben me overtuigd.. dan maar weer huren.. Toch vind ik het raar dat je spul alleen vanwege prijs afkeurt.. hoe kan je zien dat je klote bindingen hebt die na een paar dagen stuk zijn? Is dat aan materialen die gebruikt zijn te zien of merk? Want kan het niet dat de bindingen van 60 euro ergens anders voor 120 te koop zijn en dan ineens wel als goed worden gezien?

so please share your wisdom with me.. waaraan zie je het dan?quote:Op woensdag 28 november 2007 15:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
tis niet de prijs waar we t aan zien........ we weten gewoon dat t kutspul is
daarnaaast: voor een duppie op de eerste rang zitten kan niet.. (vrij vertaald.. voor dezelfde prijs kopen als huren en dan verwachten dat je even goed spul hebt, KAN simpelweg niet... )

Je wilt besparen op je gear maar je gaat wel met het vliegtuig op wispo? Waar hebben we het dan nog over?quote:Op woensdag 28 november 2007 16:41 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
so please share your wisdom with me.. waaraan zie je het dan?
Ik heb hier idd geen verstand van maar ik geloof echt niet in dat goedkoop niet goed kan zijn daarvoor heb ik te vaak te veel geld bespaard. Zo vaak in een vliegtuig naast iemand gezeten die 4 keer zoveel heeft betaald...

Ja ik keur het voor een groot gedeelte alleen al op de prijs af.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:56 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
OK.. jullie hebben me overtuigd.. dan maar weer huren.. Toch vind ik het raar dat je spul alleen vanwege prijs afkeurt.. hoe kan je zien dat je klote bindingen hebt die na een paar dagen stuk zijn? Is dat aan materialen die gebruikt zijn te zien of merk? Want kan het niet dat de bindingen van 60 euro ergens anders voor 120 te koop zijn en dan ineens wel als goed worden gezien?

ten eerste, de meeste el-cheapo boardjes zijn teringslap.... ik heb t meegemaakt dat ik bij wintersport week 2 mn leerling moest vertellen dat hij/zij een stijver snowboard nodig had om er nog wat uitdaging uit te halen...quote:Op woensdag 28 november 2007 16:41 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
so please share your wisdom with me.. waaraan zie je het dan?
Ik heb hier idd geen verstand van maar ik geloof echt niet in dat goedkoop niet goed kan zijn daarvoor heb ik te vaak te veel geld bespaard. Zo vaak in een vliegtuig naast iemand gezeten die 4 keer zoveel heeft betaald...

Klinkt inderdaad als hetzelfde probleem.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb ook daar de problemen. Ligt aan de schoen maar voornamelijk aan je voeten. waarschijnlijk heb je wat uitzakkende voeten waardoor er veel druk op die zijkanten komen te staan. Tenminste, dat is ongeveer het probleem bij mij. Sportzooltjes in je schoenen scheelt al een klein beetje trouwens. Ik heb ook binnenschoenen die naar je voet gaan staan maar dat maakt niet veel verschil.
Met (hard)lopen heb ik er trouwens geen last van.
Het is ook bij mij niet zo dat het heel lang blijft. Ik doe in de lift me binding wat losser en het gaat alweer.
Als je dan ff je voet in de schoen beweegt voel je gewoon dat hij los komt van je schoen en dan gaat het alweer een stuk beter.
Kortom, ik denk dat het komt door de druk op me voeten...

De coordinatie om in de lucht je binding los te halen maakt het zo moeilijk. Ik heb dat nu hopelijk opgelost door strapbindingen aan te schaffen naast mijn flows.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:48 schreef Kentaro het volgende:
Ik vind backflips met 1 been los nog lastiger dan sleepliften

Een goede set gaat jaren mee, vooral als je maar 1 week per jaar gaatquote:Op woensdag 28 november 2007 17:40 schreef spooky1234 het volgende:
@ FlowDesign: tnx 4 the tip ik zal die overwegen..
@ anderen; tnx 4 de verdere toelichting...
Ik heb eigenlijk nooit op gelet wat voor spullen ik had met huren maar meestal was ik voor 90 euro voor een weekje klaar en 1 keer (klote sportura) had ik waardeloze bindingen die ik ook na een dag omgeruild heb maar alle andere keren waren het prima spullen, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets nieuw kost? (ik geloof dat het sport2000 was 2 van de 4 keer)
Ik vind het niet erg om 400 tot 500 aan uit te geven maar dan moet ik inderdaad zeker weten dat het 3-4 jaar meegaat, anders vind ik het zonde. Ik redeneerde juist dat een setje van rond 200 in ieder geval 2 jaar meegaat maar dat een setje van 500 met een beetje pech ook na 2 jaar verrot is.

Ik heb gisteren electromagnetische bindingen besteld, nu is het een peace of cakequote:Op woensdag 28 november 2007 17:43 schreef XL het volgende:
[..]
De coordinatie om in de lucht je binding los te halen maakt het zo moeilijk. Ik heb dat nu hopelijk opgelost door strapbindingen aan te schaffen naast mijn flows.

reisverzekering met wintersportdekking... als jouw bord getrashed wordt op de piste .. of door een botsing ofzo... dan wordt t vaak wel vergoed.... en als jij gewoon normaal snowboardt, dan hou je een goed board echt wel lang heel....quote:Op woensdag 28 november 2007 17:40 schreef spooky1234 het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit op gelet wat voor spullen ik had met huren maar meestal was ik voor 90 euro voor een weekje klaar en 1 keer (klote sportura) had ik waardeloze bindingen die ik ook na een dag omgeruild heb maar alle andere keren waren het prima spullen, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets nieuw kost? (ik geloof dat het sport2000 was 2 van de 4 keer)
Ik vind het niet erg om 400 tot 500 aan uit te geven maar dan moet ik inderdaad zeker weten dat het 3-4 jaar meegaat, anders vind ik het zonde. Ik redeneerde juist dat een setje van rond 200 in ieder geval 2 jaar meegaat maar dat een setje van 500 met een beetje pech ook na 2 jaar verrot is.

reisverzekering met wintersport dekking heb ik idd.. maar t ging me meer om dat bindingen na X aantal keer gewoon dood zijn..quote:Op woensdag 28 november 2007 20:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
reisverzekering met wintersportdekking... als jouw bord getrashed wordt op de piste .. of door een botsing ofzo... dan wordt t vaak wel vergoed.... en als jij gewoon normaal snowboardt, dan hou je een goed board echt wel lang heel....

Binding los helpt zeker en als ik dan weer boven ben na het in de lift zitten is het ook weer over. Kan ik weer ff boardenquote:Op woensdag 28 november 2007 17:26 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als hetzelfde probleem.
Als ik nu weer een dag naar zoetermeer zou gaan kan ik weer maar een uurtje boarden denk ik. Komt gewoon omdat ik t alweer een tijd niet heb gedaan. Aan t einde van een week vakantie heb ik ook minder last...
Maar goed, blijft wel kutMaar er is gewoon weinig aan te doen. En inderdaad, ff mn bindingen of schoen los, ff bewegen, en t gaat weer een stuk beter. Dan moet gewoon even de druk eraf. Met de kerst weer op wintersport, heb er zin in
Jammer alleen dat ik ff de tijd en t geld niet heb om iedere week ff naar zoetermeer te gaan...

Je moet het zo zien:quote:Op woensdag 28 november 2007 17:40 schreef spooky1234 het volgende:

Zo doe ik t ook ja, maar in Zoetermeer helpt dat kutstukje bijna nietquote:Op woensdag 28 november 2007 22:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Binding los helpt zeker en als ik dan weer boven ben na het in de lift zitten is het ook weer over. Kan ik weer ff boarden

Je verbaast je waarschijnlijk hoe weinig die mensen snowboarden/skiën. Zeker als het seizoen begonnen is.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:57 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Een goede set gaat jaren mee, vooral als je maar 1 week per jaar gaat![]()
Vergelijk het bijvoorbeeld met de lokale bevolking, die gaan bijna ieder weekend boarden. De jeugd zelfs wel vaker na schooltijd. Die kopen ook niet ieder jaar een nieuwe set![]()

Wat doe je dan normaal met je ouwe board?quote:Op woensdag 28 november 2007 22:39 schreef Komakie het volgende:
Het wordt voor mij voor het eerst in 3 jaar tijd dat ik niet een nieuw board koop aan het begin van het seizoen. Ik voel me echt zo raar![]()

Ik had dat ook vorig weekend. Toen kocht ik plots toch een boardquote:Op woensdag 28 november 2007 22:39 schreef Komakie het volgende:
Het wordt voor mij voor het eerst in 3 jaar tijd dat ik niet een nieuw board koop aan het begin van het seizoen. Ik voel me echt zo raar![]()
Gelukkig komt er wel een nieuwe uberPC voor in de plaats

Zijn handen aan warmenquote:Op woensdag 28 november 2007 23:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat doe je dan normaal met je ouwe board?

hij zei überPC, een Mac is niet über en bovendien geen PCquote:Op woensdag 28 november 2007 23:03 schreef XL het volgende:
iMac of Powermac??

niks, zelfde board andere grafsquote:Op donderdag 29 november 2007 08:22 schreef Basje_B het volgende:
Zat ff op de Burton site te kijken naar de Andy Warhol. (156 gruwelijke graphics)
en toen ff vergelijkbutton om te klooien en zette de Warhol 158 naar de Custom 158 en zag geen verschil in cijfertjes.
Wat is verschil tussen die 2 qua rijstijl enzo?

Serieus? Kan me bijna niet voorstellen. Dat is wel heel mainstraim.quote:Op donderdag 29 november 2007 08:32 schreef Kentaro het volgende:
[..]
niks, zelfde board andere grafs

Weet niet wat daar mainstraim aan is. Weet zelfs niet wat mainstraim is. Maar het is zoals het is, een Custom met prints van Andy warhol. De opbrengsten gaan naar de Andy Warhol Foundation (voor dat de volgende komt met dat het belachelijk is dat ze zo duur zijn) Er zijn ook Andy Warhol bindings (Missions) en boots (Hail) uit.quote:Op donderdag 29 november 2007 08:43 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Serieus? Kan me bijna niet voorstellen. Dat is wel heel mainstraim.

Die heb ik over het algemeen nog, of ik heb ze getrashenquote:Op woensdag 28 november 2007 23:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat doe je dan normaal met je ouwe board?

Nee ik koop alleen spullen waar ik ook nog wat leuks mee kan doen.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:03 schreef XL het volgende:
[..]
Ik had dat ook vorig weekend. Toen kocht ik plots toch een board
iMac of Powermac??

quote:

Irritant hèquote:

dat wist ik dan weer niet van die foundation. leuk idee.quote:Op donderdag 29 november 2007 09:54 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Weet niet wat daar mainstraim aan is. Weet zelfs niet wat mainstraim is. Maar het is zoals het is, een Custom met prints van Andy warhol. De opbrengsten gaan naar de Andy Warhol Foundation (voor dat de volgende komt met dat het belachelijk is dat ze zo duur zijn) Er zijn ook Andy Warhol bindings (Missions) en boots (Hail) uit.

Dat doen ze toch al met de Shaun White series? Of niet?quote:Op donderdag 29 november 2007 12:44 schreef Basje_B het volgende:
[..]
dat wist ik dan weer niet van die foundation. leuk idee.
Dan snpa ik het wel van Custom met andere print. Als opbrengst naar Burton gaat en je maakt 2 dezelfde boarden met andere print is het pure oplichterij om voor de 1 meer als voor de ander te vragen.

quote:Op donderdag 29 november 2007 12:44 schreef Basje_B het volgende:
[..]
dat wist ik dan weer niet van die foundation. leuk idee.
Dan snpa ik het wel van Custom met andere print. Als opbrengst naar Burton gaat en je maakt 2 dezelfde boarden met andere print is het pure oplichterij om voor de 1 meer als voor de ander te vragen.

Gozert in Snowplanet werdt er door gesponserd maar die reed elke maand op nieuwe omdat ze steeds stuk waren. Dit was 2 jaar terug ofzo. misschien zijn ze veel beter geworden maar betwijfel hetquote:Op donderdag 29 november 2007 12:57 schreef KneusTeun het volgende:
iemand hier ervaring met flux bindingen? kvind ze er altijd dope uitzien maar voor de rest nog nooit iets van gehoord.

Shaun White board is niet precies zelfde als een ander board uit de Burton serie.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:55 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dat doen ze toch al met de Shaun White series? Of niet?

Op me werkquote:Op donderdag 29 november 2007 10:34 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Irritant hè![]()
Ik word echt gek... ik wil boarden! Jetzt!![]()
Kan niet meer wachten...

Een vriend van me heeft een setje en die is er wel tevreden over.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:57 schreef KneusTeun het volgende:
iemand hier ervaring met flux bindingen? kvind ze er altijd dope uitzien maar voor de rest nog nooit iets van gehoord.
Voor zover ik weet is het japans....quote:Op donderdag 29 november 2007 13:01 schreef Rnej het volgende:
heb gehoord dat het goed spul is, redelijk wat belgen rijden erop (omdat t geloof ik ook vlaams is... maar pin me er niet op vast..)

F2 maak hele goeie hardboots boards. De Eliminator is natuurlijk geweldig van ze.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:14 schreef FlowDesign het volgende:
Nu we het weer over merken hebben enzo: Iemand die mij kan vertellen of Boards en bindingen van F2 iets waard zijn (voor een beginner waar hij 3 jaar mee vooruit kan)?

Zal best. Hebben iig een hoop ervaring. vraag me alleen af in hoeverre ze goed zijn met echte freestyle boards. Ben er nog niet zo van overtuigt.quote:Op donderdag 29 november 2007 23:30 schreef Rnej het volgende:
F2 spin air is HET halfpipe boardje...
ken wat gasten die F2 rijden, en F2 maakt serieus een paar goeie plankenen voor schappelijke prijzen

Ohw ja zo heet hijquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:24 schreef XL het volgende:
Die Revo Airbase staat nog op Blue Tomato te koop

Vindt die dingen niks. Geef mij maar de ouderwetesequote:Op vrijdag 30 november 2007 13:19 schreef KneusTeun het volgende:
[quote]Op vrijdag 30 november 2007 10:23 schreef FlowDesign het volgende:
en zo'n relaxte "sjaal" uit 1 stuk die je over je kop heen moet trekken en ook als bandana kunt gebruiken
Een buff

quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:31 schreef KneusTeun het volgende:
geef mij maar de neoprene maskers, of anders echt bont
(dat bevriest haast niet!)

Waar koop je die?quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:23 schreef FlowDesign het volgende:
en zo'n relaxte "sjaal" uit 1 stuk die je over je kop heen moet trekken en ook als bandana kunt gebruiken.

quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:36 schreef Basje_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
heb je die?
had XL die niet. Kan me foto herinderen

Daarmee overval je pas in stijl een bank!quote:

dude, je lijkt wel zo'n gast uit een James Bond film ofzoquote:

Daar rijd ik dan ook alleen mee op dagen dat de toeristen binnen blijven.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
dude, je lijkt wel zo'n gast uit een James Bond film ofzo
En NoComment heeft gewoon nog steeds een picto
Ik weet nog dat we jaren geleden daar hele discussies over hadden. XL die er ook 1 had enzo. haha herinneringen ophalen kan wel grappig zijn
Anyway, ik rij niet met ongein als sjaals enzo. Zit alleen maar in de weg. Met een goede snowboardjas en dito fleece heb je dat ook niet nodig. tenminste... ik niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |