abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:14:17 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54879970
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:13 schreef spooky1234 het volgende:
Ik heb tot nu toe altijd materiaal gehuurd maar het wordt eens tijd dat ik mijn eigen spullen ga kopen.
Ik ben 182 lang en weeg ongeveer 75 kg. Normale schoenmaat 43-44.

Nou twijfel ik tussen volgende opties;

Optie 1:(bij een Webshop dus bestellen en terugsturen indien niet goed)
MAXX Snowman 162 cm + bindingen voor 139 euro, boots voor 49 euro (diverse).

Optie 2:
http://bodu-active-shop.nl/bdart.php?hoofdcat=WINTERSPORT&categorie=Snowboards
Site ziet er een beetje amateuristisch uit maar grote voordeel is dat ik daar langs kan komen om alles te passen, alles wordt gemonteerd en gewaxt. Voor Board+bindingen+schoenen ben ik dan 230 kwijt wat ook niet duur is maar is het echt troep wat je op de site ziet staan of valt het mee?

Ik ben geen pro en hoef geen merk spullen maar wil gewoon niet van die bindingen die na een paar dagen verkloot zijn of schoenen die crap zijn..

Optie 3:
http://www.oldskooltrading.nl/
Wat vinden jullie van de spullen die daar te koop staan. Redelijke boards voor 99 euro (gebruikt)? En wat betreft bindingen en schoenen, any recommendations?

Alvast bedankt :-)
Het is alle 3 ruk
Optie 3 is nog wel te doen, maar ook niet echt geweldig.

Optie 1 en 2 moet je sowieso niet doen. Bij optie 3 moet je heel goed uitkijken wat je koopt. En de fatsoenlijke boards die er staan zijn ook al minimaal 200 euro.
quote:
Op maandag 26 november 2007 23:09 schreef spooky1234 het volgende:
Nee maar kom op guys, ik board 1 weekje per jaar en misschien nog 2 keer een dagje... niet 4 keer 10 dagen zoals sommigen van jullie dat ongetwijfeld doen.. Daarom vind ik het onzin om hele dure spullen te kopen.

Stel dat ik voor rond 250 euro een setje koop waar kan ik dan beste op letten, schoenen zo goedkoop mogelijk of juist gaan besparen op een board? Of bindingen? Kortom waarop kan ik meeste besparen zonder dat overall beleving/kwaliteit extreem achteruitgaat?

Als een board moet komen tot aan je neus (of je kin) dan zit ik op max 162. Onder 158 wil ik eigenlijk liever niet gaan.
Wat jij wil kan gewoon niet. Zeker niet als je al een klein beetje kan boarden.
De spullen die je aangeeft zijn gewoon rotzooi dat na een week kapot is en waar je daarna dan niets meer mee kunt. Garantie oid zal er niet op zitten en ik denk dat als je de gemiddelde shop in komt lopen ze onder de tafel liggen als je die spullen tevoorschijn haalt. Als je een week met crap rond hebt gelopen en na een paar dagen boarden is het stuk, had je net zo goed goeie spullen kunnen huren. Was je net zo duur uit geweest en had je ook nog beter spul onder je poten.

Je moet het ook zien als een investering. Hoe duur ben je uit als je een weekje gaat huren? Zit je al minimaal boven de 100 euro. Kortom, als je een setje in de uitverkoop van een echt merk koopt voor 350 euro. Heb je goed spul en na 3 jaar heb je het er al weer uit. Daarnaast kun je gaan en staan waar je wilt zonder dat je altijd weer spullen moet huren.

Je hebt duidelijk nog geen idee van wat je moet hebben en wat belangrijk is om op te letten. Dat is niet erg want dat hebben wel meer mensen niet. Maar ga dan niet op de gok rotzooi kopen omdat je geen geld uit wilt/kunt geven. Ga dan gewoon huren.

Je moet nergens echt op besparen met snowboarden. Ja, met je kleding kun je natuurlijk wel het nodige doen. Maar board/schoenen/bindingen... niet handig. Goede schoenen zijn sowieso essentieel. Besparen op schoenen is het domste wat je kunt doen. Als jij met een paar klote schoenen boven op de berg staat en je hebt pijn in je poten gaat je hele snowboarddag naar de kloten (ohw wat rijmt dat mooi )

Maar nogmaals, als je geen geld uit wilt geven. Ga gewoon huren!!!
Als je serieus wat wilt kopen zul je gewoon dieper in je buideltje moeten tasten. Doen wij hier allemaal ook en het is echt niet zo dat iedereen ik weet niet hoeveel weken per jaar in de sneeuw zit.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:19:10 #202
71115 Rnej
I walk the line
pi_54880142
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:54 schreef WaSTeiL het volgende:
Vandaag wezen testen en het is iets heel anders geworden. Het is de Salomon Burner 166 geworden i.c.m. Burton Triad bindingen. De Custom heb ik niet eens getest.
Begon met die Burner en meteen in mijn eerste bocht op mijn plaat. Stuurt even heel wat anders dan een huur boardje.. Daarna werd het rondje naar rondje beter. Enorm veel kantengrip. Enige waar ik bang voor was dat ik met die boardje alleen maar ga lopen knallen, maar dat zal wel meevallen.

De K2 Zeppelin daarna getest, maar vanaf rondje 1 heeft me dat niet kunnen boeien. Misschien wel te pittig voor me, maar ik krijg achterop maar geen grip waar ik dat met de Burner wel had. Voor mijn gevoel zat er in de Burner ook veel meer pop.

Overigens had ik als test bindingen de Burton Triad Lounge.. daar krijg je wel aandacht mee. Is ook niet zo gek met van die Gordon en Joling bindingen.
de zeppelin heeft een hele stijve tail.. veel kracht en techniek nodig om die bitch in t gareel te houden... overall is de burner een leuker plankje goeie koop kerel
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:20:14 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54880175
quote:
Op maandag 26 november 2007 23:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik houd een anker altijd maar gwn in onder mijn linkerarm/oksel. De eerste keer dat ik zo'n anker tussen mijn benen deed, Nou ja je kan het denk ik wel voorstellen. Ik vind een gondel gewoon relaxed omdat je in 1 keer naar de top gaat. Daarbij vallen zo enorm veel mensen wanneer ze een sleeplift nemen moet je ze weer ontwijken of helpen. De sleeplift die wel relaxed is is zo'n schotel. Het probleem is vaak dat je niet met beide bindingen vast in de lift mag stappen, en ik vergeet vaak die pads op mijn board te plakken.
Daar wordt je niet echt gelukkig van denk ik (dat onder de oksel houden)

Schotels zijn juist ruk. Je kunt veel beter recht staan in een ankellift dan scheef op zo'n rare schotel.

"enorm veel mensen" is maar waar je de norm legt. Ja er valt wel eens iemand uit een sleeplift maar ik zie ze er nooit met bosjes tegelijk uit vallen. Of het moet een beginnersklasje zijn.

Dat een gondel relaxt is ben ik het ook wel mee eens. Maar een goede oude sleeplift is ook nooit weg

Zoals ik al zei, sleepliften moet je leren. Daarna is het geen probleem meer. Het doet in het begin idd vaak een beetje pijn maar dat komt omdat je er niet goed in staat. Kwestie van oefenen.

Btw ff voor de duidelijkheid. Beide bindingen vast in de lift is echt not done
Dat je dat in de kiddiekoelkasten doet is tot daar aan toe, maar in de echte wereld hoort dat gewoon niet. Moet je maar je padjes op je board plakken (iets wat ik trouwens niet zou doen omdat het de graphics op je board verknalt. Gewoon diehard zonder pads met 1 voet los )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:21:53 #204
71115 Rnej
I walk the line
pi_54880221
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Daar wordt je niet echt gelukkig van denk ik (dat onder de oksel houden)

Schotels zijn juist ruk. Je kunt veel beter recht staan in een ankellift dan scheef op zo'n rare schotel.

"enorm veel mensen" is maar waar je de norm legt. Ja er valt wel eens iemand uit een sleeplift maar ik zie ze er nooit met bosjes tegelijk uit vallen. Of het moet een beginnersklasje zijn.

Dat een gondel relaxt is ben ik het ook wel mee eens. Maar een goede oude sleeplift is ook nooit weg

Zoals ik al zei, sleepliften moet je leren. Daarna is het geen probleem meer. Het doet in het begin idd vaak een beetje pijn maar dat komt omdat je er niet goed in staat. Kwestie van oefenen.

Btw ff voor de duidelijkheid. Beide bindingen vast in de lift is echt not done
Dat je dat in de kiddiekoelkasten doet is tot daar aan toe, maar in de echte wereld hoort dat gewoon niet. Moet je maar je padjes op je board plakken (iets wat ik trouwens niet zou doen omdat het de graphics op je board verknalt. Gewoon diehard zonder pads met 1 voet los )

heerlijk om lekker in een ankertje van 1,5 km te stappen met je licht gevorderdengroepje en dan op t stukje van 40% helling zo achterom kijken en ze een voor een met een moeilijk gezicht, bibberend naar boven te zien gaan
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:22:48 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54880245
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:49 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Voor minder dan 200 heb je ook wel mooie schoenen. Zeker als je ff wacht tot de uitverkoop.
In de uitverkoop misschien wel maar heel veel goede boots voor veel minder dan 200 euro zijn er niet. Over het algemeen is het slappe hap spul dat je zo dubbel kunt vouwen.
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:24:08 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54880285
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:21 schreef Rnej het volgende:

[..]

heerlijk om lekker in een ankertje van 1,5 km te stappen met je licht gevorderdengroepje en dan op t stukje van 40% helling zo achterom kijken en ze een voor een met een moeilijk gezicht, bibberend naar boven te zien gaan
Ach zo lang ze bibberend met moeilijk gezicht boven komen heb ik er niet zo'n problemen mee.
Ik word er minder blij van als ze bibberend met een moeilijk gezicht op hun muil liggen op dat 40% stuk
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:27:21 #207
71115 Rnej
I walk the line
pi_54880389
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach zo lang ze bibberend met moeilijk gezicht boven komen heb ik er niet zo'n problemen mee.
Ik word er minder blij van als ze bibberend met een moeilijk gezicht op hun muil liggen op dat 40% stuk
en dan nog, dan vallen ze ... gratis rondje bier en ik kan ff lekker op mn reet zitten terwijl ze naar boven sjokken

maar meestal stap ik niet in liften die ze niet aankunnen, minder relaxed enzo... soms een twijfelgevalletje, maar meestal pest ik ze niet te erg
pi_54884607
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:14 schreef Komakie het volgende:

Goede schoenen zijn sowieso essentieel. Besparen op schoenen is het domste wat je kunt doen. Als jij met een paar klote schoenen boven op de berg staat en je hebt pijn in je poten gaat je hele snowboarddag naar de kloten (ohw wat rijmt dat mooi )
Dat dacht ik ook ja, weet ik hoeveel schoenen aangehad. Uiteindelijke 32's gekocht voor flink wat geld maar nog steeds pijn aan mn poten hoor

Ik vind dat zo kut he, zeker als ik een tijdje niet heb geboard is t na een uur ofzo amper te doen. Volgens mij komt t gewoon doordat mn voeten de bewegingen te weinig maken en gaan verkrampen op t moment dat ze dat wel moeten doen. Maar kan moeilijk iedere ochtend oefeningen gaan doen. Kan wel maar daar heb ik geen zin in. Echt irritatie nummer 1 wat snowboarden betreft...
  woensdag 28 november 2007 @ 09:22:15 #209
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_54885239
Sleepliftjes omhoog zijn niet zo erg. Leer je ook enorm veel van. Erger is het als je plotseling omlaag gaat in de sleeplift om daarna weer omhoog te gaan. Ik weet niet meer in welk gebied het was, maar ik heb nog nooit zoveel snowboarders op dat punt op hun bek zien gaan.. verwacht je ook helemaal niet.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 28 november 2007 @ 09:27:38 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54885344
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:34 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook ja, weet ik hoeveel schoenen aangehad. Uiteindelijke 32's gekocht voor flink wat geld maar nog steeds pijn aan mn poten hoor

Ik vind dat zo kut he, zeker als ik een tijdje niet heb geboard is t na een uur ofzo amper te doen. Volgens mij komt t gewoon doordat mn voeten de bewegingen te weinig maken en gaan verkrampen op t moment dat ze dat wel moeten doen. Maar kan moeilijk iedere ochtend oefeningen gaan doen. Kan wel maar daar heb ik geen zin in. Echt irritatie nummer 1 wat snowboarden betreft...
Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_54885355
quote:
Als je serieus wat wilt kopen zul je gewoon dieper in je buideltje moeten tasten. Doen wij hier allemaal ook en het is echt niet zo dat iedereen ik weet niet hoeveel weken per jaar in de sneeuw zit.
Ik ga ook maar een weekje per jaar en heeeel af en toe een dagje indoor. Na de eerste vakantie eigen spul gekocht en vooral de schoenen zijn zo'n wereld van verschil in comfort, dat ik het iedereen zou aanraden, al ga je maar eens in de twee jaar.

Hoe moet je eigenlijk in een ankerlift? Heb ze nog nooit meegemaakt, ken alleen de schotelsleepjes
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_54885422
quote:
[b]Op woensdag 28 november 2007 09:27 Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.
Ondanks mijn post hierboven board ik ook niet echt pijnvrij. Is dat de gangbare mening, dat het helemaal pijnvrij moet kunnen?
Ik heb bijv. een hoge wreef met een ader precies over de bobbel. Die wordt toch afgekneld als je je schoenen en bindingen een beetje strak doet en als je bloedtoevoer beperkt wordt gaat t wel pijn doen na een tijdje. Kan me moeilijk voorstellen dat je dat helemaal kunt oplossen met andere schoenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 28-11-2007 09:41:40 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_54886147
met zon anker doe je gewoon 1 helft tussen je benen.

ik was in april in superdevoluy en was op gegeven moment ook een sleepliftje om helemaal bovenin te komen.

werd echt gelanceerd daar. ging gewoon die stang voorbij....

boarden doe ik in wintersportgebieden overigens gewoon pijnvrij. heb dan ook zeer relaxte northwave legend boots. indoor krijg ik echter al gauw last van me voorste been door die kut sleepliftjes maar dit zal wel komen omdat de tijd ertussen zo kort is.
pi_54886329
Met Burton Moto's van "slechts" 170 Euro kan ik heel de week pijnvrij boarden hoor
Bovendien zijn die tegenwoordig mede dankzij speedlacing behoorlijk stevig, vouw je niet zomaar ff dubbel. Dus dat je geen goede schoenen onder de 200 euro kunt kopen ben ik het niet mee eens.
Age of fruity enlightenment!
pi_54886380
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:20 schreef Komakie het volgende:
Moet je maar je padjes op je board plakken (iets wat ik trouwens niet zou doen omdat het de graphics op je board verknalt. Gewoon diehard zonder pads met 1 voet los )
Hear! Hear!
pi_54887309
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:27 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.
Nou, het is mij nog niet gelukt. En heb toch echt zat schoenen aangehad. Burton, Salomon, 32, Vans, zo'n beetje alles dat ze hadden staan. Uiteindelijk voor de 32's gegaan omdat ze vrij breed waren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt. Maar hoe los (of hoe vast) ik ze ook doe, altijd pijn

En dan ook echt pijn he, dat je niet meer normaal kunt boarden omdat heel je been er van trilt. Maar het is wel zo dat als ik echt een week ga ik aan het einde van de week minder last heb volgens mij maar ben pas geleden naar Zoetermeer geweest na een paar maanden niets, maar dat ging na een uur echt niet meer.

Dit is de (verschrikkelijke) tekening van de soort pijn. Op de pijlen staat dus denk ik erg veel druk waardoor mn voet verkrampt. Ik denk gewoon dat t komt omdat ik de bewegingen die je maakt met je voet tijdens het boarden niet gewend ben.

woensdag 28 november 2007 @ 11:07:58 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54887439
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Nou, het is mij nog niet gelukt. En heb toch echt zat schoenen aangehad. Burton, Salomon, 32, Vans, zo'n beetje alles dat ze hadden staan. Uiteindelijk voor de 32's gegaan omdat ze vrij breed waren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt. Maar hoe los (of hoe vast) ik ze ook doe, altijd pijn

En dan ook echt pijn he, dat je niet meer normaal kunt boarden omdat heel je been er van trilt. Maar het is wel zo dat als ik echt een week ga ik aan het einde van de week minder last heb volgens mij maar ben pas geleden naar Zoetermeer geweest na een paar maanden niets, maar dat ging na een uur echt niet meer.

Dit is de (verschrikkelijke) tekening van de soort pijn. Op de pijlen staat dus denk ik erg veel druk waardoor mn voet verkrampt. Ik denk gewoon dat t komt omdat ik de bewegingen die je maakt met je voet tijdens het boarden niet gewend ben.

[ afbeelding ]
Volg je lessen? Misschien sta je gewoon veel te verkrampt op je plank en doe je technisch iets helemaal fout. Als jij gewone sportschoenen kan vinden waarin je prettig kunt sporten dan moet dat met snowboardboots ook wel lukken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_54888441
quote:

>8 verhaal 8<

[ afbeelding ]
Misschien zou je een binnenschoen op maat kunnen laten maken. Net zoals ze ook al heel lang doen bij skischoenen. Ik weet niet precies hoe dat gaat of waar het kan, maar het komt er op neer dat ze een binnenschoen warm maken en dat je die dan samen met de buitenschoen aantrekt en dat de binnenschoen dan naar je voet gaat staan (of zoiets). Kost een paar centen maar dan heb je mss niet zo veel last meer.
pi_54888560
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:07 schreef XL het volgende:

[..]

Volg je lessen? Misschien sta je gewoon veel te verkrampt op je plank en doe je technisch iets helemaal fout. Als jij gewone sportschoenen kan vinden waarin je prettig kunt sporten dan moet dat met snowboardboots ook wel lukken.
Niet meer, maar volgens mij valt dat wel mee. Tenminste, het Is me nooit gezegd tijdens al die (prive)lessen...

En voor mijn gevoel is het ook niet zo, maar dat kan ik mis hebben. Zeker als ik niks geks doe sta ik best relaxt op mn board volgens mij

Heb ook al verschillende stands geprobeerd trouwens, want dat kan allicht helpen natuurlijk, als je zo natuurgetrouw op je board staat, maar ook dat helpt niet. Sta op t moment duck omdat dat ook redelijk relaxt staat.

Trouwens, nu je over sportschoenen hebt: tijdens het fitnissen heb ik wel eens op zo'n lopende band gerend en op den duur (na een tijd rennen) kreeg ik dan dezelfde pijn, een soort van krampgevoel aan beide zijkanten van mn voeten.

[ Bericht 22% gewijzigd door EnactedChaos op 28-11-2007 11:59:48 ]
pi_54888660
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:48 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Misschien zou je een binnenschoen op maat kunnen laten maken. Net zoals ze ook al heel lang doen bij skischoenen. Ik weet niet precies hoe dat gaat of waar het kan, maar het komt er op neer dat ze een binnenschoen warm maken en dat je die dan samen met de buitenschoen aantrekt en dat de binnenschoen dan naar je voet gaat staan (of zoiets). Kost een paar centen maar dan heb je mss niet zo veel last meer.
Die binnenschoen van die 32 heeft dat in feite al. Natuurlijk niet zo perfect als dat ik m echt op maat zou laten maken maar het was wel een reden om die 32's te nemen toen. Die binnenschoen gaat naar mn voet staan, en blijft dus ook in die vorm. Ze zouden m evt. wel een keer kunnen opwarmen maar dat werd me toen afgeraden omdat je dat maar 1 a 2 keer kunt doen.

Maar goed, het is nu nog niet gebeurt maar dat zou ik dus nog kunnen proberen al denk ik dat het echt aan mijzelf ligt. Heb veel gehuurd en telkens krijg je dan andere schoenen en telkens zere poten. Toen dacht, krijg de tering, dat wil ik niet meer ik ga goede schoenen kopen Maar ja, nog steeds last dus t ligt echt niet aan de schoen
  woensdag 28 november 2007 @ 12:17:15 #221
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54889209
Als je het met sporten ook hebt moeten je misschien eens naar een Orthopeed.
pi_54890878
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat zou kunnen is dat je je schoenen verkeerd om aan doet, en dat je daarom zo'n pijn krijgt op die punten.
  woensdag 28 november 2007 @ 13:44:40 #223
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_54891543
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:22 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Wat zou kunnen is dat je je schoenen verkeerd om aan doet, en dat je daarom zo'n pijn krijgt op die punten.
Ik denk dat het komt omdat hij de verkeerde kleur sokken aan heeft.
pi_54891616
Of misschien stond de wind verkeerd?
pi_54891739
For those who may be interested:

Songs from First Descent

Soundgarden - Hands All Over
Thunderball - Pop the Trunk
Lynyrd Skynyrd - Searching
The Oranges Band - The Mountain
Queens of the Stone Age - Someone's In the Wolf
Jets to Brazil - Morning Disease
Minor Threat -Stumped
Moving Units -Going for Adds
Despistado - Hi/Fi Stereo
Supersuckers - Doublewide
Face to Face - Disconnected
Rival Schools - Everything Has Its Point
Jets to Brazil - Crown of the Valley
Matt Pond PA - Snow Day
Jack Johnson - Badfish Boss DJ
Queens of the Sone Age - Tension Head
Jimmy Eat World - Futures
The Dandy Warhols - All the Money or the Simple Life Honey
Thunderball - Stereotonic (Thunderball Stereo Beats Mix)
Ursula 1000 - That Hindu That You Do
Minus the Bear - Michio's Death Drive
Midival Punditz - Ab Ke Baras
Jets to Brazil - Sea Anemone
Thunderball - Scorpio Rising
Beck - Black Tambourine
Frank Popp Ensemble - Robbie Tobbie & Das Fliewatuut
Foo Fighters - Hell (als Terje de 7601 aan het afdalen is )
Rival Schools - Good Things
...And You Will Know Us By the Trail of Dead - Will You Smile Again for Me
  woensdag 28 november 2007 @ 14:43:37 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54893254
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:34 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Heb ik ook last van.
Komt door de druk op je voeten. Daarnaast ligt het aan de bouw van je voeten of je er last vna hebt.
Je moet dan trouwens ook opletten dat je de schoenen niet te strak doet.
Als je een paar dagen geboard hebt wordt het steeds minder.
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:27 schreef XL het volgende:

[..]

Bovenbenen nooit last van. Ik heb een paar bovenbenen van staal in dat opzicht (wat trouwens er wel in resulteerd dat ik zo traag als een slak ben met hardlopen )

voeten wel vaak last. Vooral als ik moet pushen. Maar dan vooral aan het begin van het seizoen. Na een tijdje gaat het wel over. Of iig een stuk beter
  woensdag 28 november 2007 @ 14:44:39 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54893281
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:22 schreef WaSTeiL het volgende:
Sleepliftjes omhoog zijn niet zo erg. Leer je ook enorm veel van. Erger is het als je plotseling omlaag gaat in de sleeplift om daarna weer omhoog te gaan. Ik weet niet meer in welk gebied het was, maar ik heb nog nooit zoveel snowboarders op dat punt op hun bek zien gaan.. verwacht je ook helemaal niet.
Dat is nog het beste. Naar beneden gaan op 1 been kunnen maar weinig mensen.
Van sleepliften leer je idd ook erg veel.
Daarom vind ik het wel jammer dat veel van die liften weg zijn. Voor je leerlingen zijn ze wel goed om hun balans te vinden
pi_54895127
Ik vind backflips met 1 been los nog lastiger dan sleepliften
  woensdag 28 november 2007 @ 15:48:51 #229
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_54895151
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is nog het beste. Naar beneden gaan op 1 been kunnen maar weinig mensen.
Van sleepliften leer je idd ook erg veel.
Daarom vind ik het wel jammer dat veel van die liften weg zijn. Voor je leerlingen zijn ze wel goed om hun balans te vinden
Je ziet ook altijd meteen wie wel les hebben gehad en wie niet. De mensen die op 1 been kunnen boarden/glijden hebben les gehad en de andere niet. Die zijn namelijk meteen met 2 benen begonnen.
Geeft altijd leuke situaties bij sleepliften en het uitstappen bij stoeltjesliften.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:55:37 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54895342
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb ook daar de problemen. Ligt aan de schoen maar voornamelijk aan je voeten. waarschijnlijk heb je wat uitzakkende voeten waardoor er veel druk op die zijkanten komen te staan. Tenminste, dat is ongeveer het probleem bij mij. Sportzooltjes in je schoenen scheelt al een klein beetje trouwens. Ik heb ook binnenschoenen die naar je voet gaan staan maar dat maakt niet veel verschil.

Met (hard)lopen heb ik er trouwens geen last van.

Het is ook bij mij niet zo dat het heel lang blijft. Ik doe in de lift me binding wat losser en het gaat alweer.
Als je dan ff je voet in de schoen beweegt voel je gewoon dat hij los komt van je schoen en dan gaat het alweer een stuk beter.
Kortom, ik denk dat het komt door de druk op me voeten...
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:07 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het niet is. Of misschien wel een beetje bij hem.
Maar als ik nog verkrampt en slecht om me board sta dan heb ik wel een probleem denk ik
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:48 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Je kunt het proberen maar zoals ik al zei geloof ik niet dat het heel erg veel gaat uitmaken. Misschien gewoon sportzooltjes op orthopeetzooltjes ofzo.
pi_54895351
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:48 schreef Kentaro het volgende:
No shit sherlock
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
  woensdag 28 november 2007 @ 15:55:55 #232
71115 Rnej
I walk the line
pi_54895355
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

Heb ik ook last van.
Komt door de druk op je voeten. Daarnaast ligt het aan de bouw van je voeten of je er last vna hebt.
Je moet dan trouwens ook opletten dat je de schoenen niet te strak doet.
Als je een paar dagen geboard hebt wordt het steeds minder.
[..]

Bovenbenen nooit last van. Ik heb een paar bovenbenen van staal in dat opzicht (wat trouwens er wel in resulteerd dat ik zo traag als een slak ben met hardlopen )

voeten wel vaak last. Vooral als ik moet pushen. Maar dan vooral aan het begin van het seizoen. Na een tijdje gaat het wel over. Of iig een stuk beter
ik heb sinds mn anwarter nooit meer last van mn bovenbenen.... zwaar relaxed.. gewoon een week keihard bikkelen en nooit meer pijn

voeten.. tsjah.. nieuwe boots doen gewoon de eerste 2/3 dagen pijn (dus 20 indoor uren, zo ongeveer?) daarna is de pijn een stuk minder of bijna helemaal weg, afhankelijk van t type boot...

zeker 32s zijn zo slap dat als je daar pijn in hebt, je toch iets fout doet denk k.. of er iets mis is met je voeten...

dat koma en ik pijn hebben komt omdat we in " softboots " staan die stijver zijn dan sommige hardboots
  woensdag 28 november 2007 @ 15:56:21 #233
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_54895365
quote:

[..]

Het is alle 3 ruk
Optie 3 is nog wel te doen, maar ook niet echt geweldig.

Optie 1 en 2 moet je sowieso niet doen. Bij optie 3 moet je heel goed uitkijken wat je koopt. En de fatsoenlijke boards die er staan zijn ook al minimaal 200 euro.
[..]

Wat jij wil kan gewoon niet. Zeker niet als je al een klein beetje kan boarden.
De spullen die je aangeeft zijn gewoon rotzooi dat na een week kapot is en waar je daarna dan niets meer mee kunt. Garantie oid zal er niet op zitten en ik denk dat als je de gemiddelde shop in komt lopen ze onder de tafel liggen als je die spullen tevoorschijn haalt. Als je een week met crap rond hebt gelopen en na een paar dagen boarden is het stuk, had je net zo goed goeie spullen kunnen huren. Was je net zo duur uit geweest en had je ook nog beter spul onder je poten.

Je moet het ook zien als een investering. Hoe duur ben je uit als je een weekje gaat huren? Zit je al minimaal boven de 100 euro. Kortom, als je een setje in de uitverkoop van een echt merk koopt voor 350 euro. Heb je goed spul en na 3 jaar heb je het er al weer uit. Daarnaast kun je gaan en staan waar je wilt zonder dat je altijd weer spullen moet huren.

Je hebt duidelijk nog geen idee van wat je moet hebben en wat belangrijk is om op te letten. Dat is niet erg want dat hebben wel meer mensen niet. Maar ga dan niet op de gok rotzooi kopen omdat je geen geld uit wilt/kunt geven. Ga dan gewoon huren.

Je moet nergens echt op besparen met snowboarden. Ja, met je kleding kun je natuurlijk wel het nodige doen. Maar board/schoenen/bindingen... niet handig. Goede schoenen zijn sowieso essentieel. Besparen op schoenen is het domste wat je kunt doen. Als jij met een paar klote schoenen boven op de berg staat en je hebt pijn in je poten gaat je hele snowboarddag naar de kloten (ohw wat rijmt dat mooi )

OK.. jullie hebben me overtuigd.. dan maar weer huren.. Toch vind ik het raar dat je spul alleen vanwege prijs afkeurt.. hoe kan je zien dat je klote bindingen hebt die na een paar dagen stuk zijn? Is dat aan materialen die gebruikt zijn te zien of merk? Want kan het niet dat de bindingen van 60 euro ergens anders voor 120 te koop zijn en dan ineens wel als goed worden gezien?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 28 november 2007 @ 15:58:47 #234
71115 Rnej
I walk the line
pi_54895430
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:56 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

OK.. jullie hebben me overtuigd.. dan maar weer huren.. Toch vind ik het raar dat je spul alleen vanwege prijs afkeurt.. hoe kan je zien dat je klote bindingen hebt die na een paar dagen stuk zijn? Is dat aan materialen die gebruikt zijn te zien of merk? Want kan het niet dat de bindingen van 60 euro ergens anders voor 120 te koop zijn en dan ineens wel als goed worden gezien?
tis niet de prijs waar we t aan zien........ we weten gewoon dat t kutspul is

daarnaaast: voor een duppie op de eerste rang zitten kan niet.. (vrij vertaald.. voor dezelfde prijs kopen als huren en dan verwachten dat je even goed spul hebt, KAN simpelweg niet... )
  woensdag 28 november 2007 @ 16:22:07 #235
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_54896024

TVP
(druk druk druk)
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_54896215
met 1 been los springen is wel de nieuwe hype hè
  woensdag 28 november 2007 @ 16:41:53 #237
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_54896623
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

tis niet de prijs waar we t aan zien........ we weten gewoon dat t kutspul is

daarnaaast: voor een duppie op de eerste rang zitten kan niet.. (vrij vertaald.. voor dezelfde prijs kopen als huren en dan verwachten dat je even goed spul hebt, KAN simpelweg niet... )
so please share your wisdom with me.. waaraan zie je het dan?
Ik heb hier idd geen verstand van maar ik geloof echt niet in dat goedkoop niet goed kan zijn daarvoor heb ik te vaak te veel geld bespaard. Zo vaak in een vliegtuig naast iemand gezeten die 4 keer zoveel heeft betaald...
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_54896846
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:41 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Ik heb hier idd geen verstand van maar ik geloof echt niet in dat goedkoop niet goed kan zijn daarvoor heb ik te vaak te veel geld bespaard. Zo vaak in een vliegtuig naast iemand gezeten die 4 keer zoveel heeft betaald...
Je wilt besparen op je gear maar je gaat wel met het vliegtuig op wispo? Waar hebben we het dan nog over?

[ Bericht 0% gewijzigd door FlowDesign op 28-11-2007 17:02:15 ]
  woensdag 28 november 2007 @ 16:58:38 #239
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54897094
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:56 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Ja ik keur het voor een groot gedeelte alleen al op de prijs af.
ik heb te veel ervaring met snowboards, schoenen en bindingen om te denken dat een board+bindingen voor 100 euro goed werkt. Daarnaast ken ik bijna alle enigzins fatsoenlijke merken dus weet ik ook wel wat bagger is en wat niet.

Je kunt trouwens nergens een binding kopen voor 60 euro als hij ergens anders 120 is. In ieder geval niet van een serieus merk. De prijzen zijn namelijk vast gezet tot een bepaald moment in het seizoen. Zoek maar eens een aantal prijzen op (in euro's). Je zult een Burtonbinding (van dit jaar) nooit ergens voor 200 euro zien en ergens anders voor 180. Dat kan gewoon niet.

Ik denk dat ik ongeveer 400 mensen les gegeven heb in mijn leven en ik heb dus ook alle mogelijke soorten spullen gezien. Binnen 10 tellen kan ik je vertellen wat werkt en wat gewoon ruk is. Ik heb letterlijk bij leerlingen de hi-backs (dat ding dat tegen je kuit staat) zien afbreken op het moment dat ze op hun hakken de berg af gleden.

Natuurlijk hoef je niet een board van 500 euro te kopen met een paar bindingen van 300 en een paar schoenen van 250. Maar koop wel iets wat daadwerkelijk iets voor stelt.

ga gewoon een keer naar een shop en vraag wat de mogelijkheden zijn. Zeg dat je weinig geld hebt en geen pro. Dus leg eigenlijk uit wat je hier hebt uitgelegd. Een goede shop komt met een goed alternatief. Ik bedoel dan een echte snowboardshop of zelfs een goede wintersportzaak. Doe jezelf een plezier en ga niet naar een intersport of perrysport. Veel mensen denken dan goedkoper uit te zijn maar dat is echt niet zo.
En je hoeft natuurlijk niet meteen iets te kopen. Je kunt immers altijd informatie ergens inwinnen en dan tot de conclusie komen dat je zoveel geld niet wilt uitgeven. Probeer desnoods verschillende winkels om te kijken waar het verschil zit. Maar nogmaals (ik val gigantisch in herhaling) ga naar een echte winkel waarvan je denkt dat ze er echt verstand van hebben.
Je woont vlak bij Rotterdam zie ik dus daar in de buurt zijn genoeg winkels waar goede spullen te krijgen zijn.

Je kunt trouwens met een snowboard ook vliegen maar er zit over het algemeen niet iemand naast je
pi_54897115
Maar ff zonder gekheid, ik heb die sites die jij aangaf ook ff zitten bekijken en het zag er echt allemaal houwtje touwtje uit hoor. Sommige bindingen waren nog uit de vorige eeuw volgens mij. Het enige dat ik zag waarvan ik dacht dat zou nog wel wat zijn, was een board van Nidecker. Maar die kostte dan ook gewoon 225 euro. Voor dat geld kun je sowieso boards nieuw kopen van modeljaar 2006 tot 2008 om maar wat te noemen dus daar hoef je niet voor naar zo'n knakenzaak.
Het gaf gewoon een slechte indruk wat je liet zien, gewoon een stel handelaren die wat restpartijen opkopen wat al jaaaren is blijven liggen maar er nog wel op willen verdienen. Dat wil niet zeggen dat het allemaal rommel is, maar er zit geheid meer troep tussen dan dat jij daar net die ene speld in de hooiberg gaat vinden. Het is gewoon het geld niet waard, echt niet. Dan moet je gewoon huren.

Ik snap ook niet zo goed waarom je je budget zo ontzettend laag stelt. Ik heb het idee dat je snowboarden tof vind en dat je van plan bent om het nog jaren te doen. Je zegt zelf ook dat je het al een aantal jaar gedaan hebt. Dus waarom zou je nu niet iets meer geld er aan uitgeven? Zie het gewoon als een goede investering. Je hebt dan voor laten we zeggen 400 euro, een board met bindingen van een betrouwbaar merk van dit jaar of een jaartje ouder, nieuw dan wel een paar keer (indoor) door iemand getest. Huren kost je zeker 100 euro per jaar en na een paar jaar is jouw gekochte plank nog steeds geld waard. Ergo, kopen is goedkoper dan huren ook al ga je maar 1 week per jaar en af en toe indoor.
Daarnaast wen je aan je eigen plank waardoor je beter gaat boarden en bovendien heb je niet telkens de hassle van het naar een verhuurbedrijf gaan en misschien iets krijgen dat je niet fijn vind of wat dan ook.
pi_54897432
Ik geef maar ff een voorbeeldje:

Option Influence 160 van ¤380 voor ¤250

Burton Custom bindingen à ¤120

Samen voor ¤370. Is een goede koop lijkt me.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:11:05 #242
71115 Rnej
I walk the line
pi_54897441
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:41 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

ten eerste, de meeste el-cheapo boardjes zijn teringslap.... ik heb t meegemaakt dat ik bij wintersport week 2 mn leerling moest vertellen dat hij/zij een stijver snowboard nodig had om er nog wat uitdaging uit te halen...

daarnaast is die 2ehands zut over t algemeen te duur voor wat je ervoor terugkrijgt.. bovendien kan je niet op de foto zien hoe gaar een board is... dus misschien heb je voor weinig geld een keer mazzel.... maar die kans acht ik klein...
pi_54897920
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb ook daar de problemen. Ligt aan de schoen maar voornamelijk aan je voeten. waarschijnlijk heb je wat uitzakkende voeten waardoor er veel druk op die zijkanten komen te staan. Tenminste, dat is ongeveer het probleem bij mij. Sportzooltjes in je schoenen scheelt al een klein beetje trouwens. Ik heb ook binnenschoenen die naar je voet gaan staan maar dat maakt niet veel verschil.

Met (hard)lopen heb ik er trouwens geen last van.

Het is ook bij mij niet zo dat het heel lang blijft. Ik doe in de lift me binding wat losser en het gaat alweer.
Als je dan ff je voet in de schoen beweegt voel je gewoon dat hij los komt van je schoen en dan gaat het alweer een stuk beter.
Kortom, ik denk dat het komt door de druk op me voeten...
Klinkt inderdaad als hetzelfde probleem.

Als ik nu weer een dag naar zoetermeer zou gaan kan ik weer maar een uurtje boarden denk ik. Komt gewoon omdat ik t alweer een tijd niet heb gedaan. Aan t einde van een week vakantie heb ik ook minder last...

Maar goed, blijft wel kut Maar er is gewoon weinig aan te doen. En inderdaad, ff mn bindingen of schoen los, ff bewegen, en t gaat weer een stuk beter. Dan moet gewoon even de druk eraf. Met de kerst weer op wintersport, heb er zin in Jammer alleen dat ik ff de tijd en t geld niet heb om iedere week ff naar zoetermeer te gaan...
  woensdag 28 november 2007 @ 17:40:47 #244
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_54898256
@ FlowDesign: tnx 4 the tip ik zal die overwegen..

@ anderen; tnx 4 de verdere toelichting...

Ik heb eigenlijk nooit op gelet wat voor spullen ik had met huren maar meestal was ik voor 90 euro voor een weekje klaar en 1 keer (klote sportura) had ik waardeloze bindingen die ik ook na een dag omgeruild heb maar alle andere keren waren het prima spullen, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets nieuw kost? (ik geloof dat het sport2000 was 2 van de 4 keer)

Ik vind het niet erg om 400 tot 500 aan uit te geven maar dan moet ik inderdaad zeker weten dat het 3-4 jaar meegaat, anders vind ik het zonde. Ik redeneerde juist dat een setje van rond 200 in ieder geval 2 jaar meegaat maar dat een setje van 500 met een beetje pech ook na 2 jaar verrot is.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:43:20 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54898333
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:48 schreef Kentaro het volgende:
De coordinatie om in de lucht je binding los te halen maakt het zo moeilijk. Ik heb dat nu hopelijk opgelost door strapbindingen aan te schaffen naast mijn flows.
pi_54900088
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:40 schreef spooky1234 het volgende:

Ik heb eigenlijk nooit op gelet wat voor spullen ik had met huren maar meestal was ik voor 90 euro voor een weekje klaar en 1 keer (klote sportura) had ik waardeloze bindingen die ik ook na een dag omgeruild heb maar alle andere keren waren het prima spullen, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets nieuw kost? (ik geloof dat het sport2000 was 2 van de 4 keer)

Ik vind het niet erg om 400 tot 500 aan uit te geven maar dan moet ik inderdaad zeker weten dat het 3-4 jaar meegaat, anders vind ik het zonde. Ik redeneerde juist dat een setje van rond 200 in ieder geval 2 jaar meegaat maar dat een setje van 500 met een beetje pech ook na 2 jaar verrot is.
Een goede set gaat jaren mee, vooral als je maar 1 week per jaar gaat
Vergelijk het bijvoorbeeld met de lokale bevolking, die gaan bijna ieder weekend boarden. De jeugd zelfs wel vaker na schooltijd. Die kopen ook niet ieder jaar een nieuwe set

Ik heb overigens nog een tip voor je: als je naar een goede wintersportzaak gaat of een speciaalzaakje, dan zou je kunnen vragen of het mogelijk is of je een set kunt huren met optie op koop. Als je het dan na die week wil kopen dan hoef je de huurprijs (meestal 100 euro voor een week) niet te betalen.
Of sommige zaken doen het andersom, je koopt een set maar als die niet bevalt dan kun je 'm inleveren en betaal je alleen de huurprijs. Of je ruilt het in op een andere set en dan betaal je alleen de huurprijs. Bij een goede zaak valt er altijd wel een goede deal te sluiten En als je dan nog wat extra wil besparen dan sluit je zo'n dealtje met spul van vorig jaar.
pi_54900193
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:43 schreef XL het volgende:

[..]

De coordinatie om in de lucht je binding los te halen maakt het zo moeilijk. Ik heb dat nu hopelijk opgelost door strapbindingen aan te schaffen naast mijn flows.
Ik heb gisteren electromagnetische bindingen besteld, nu is het een peace of cake
  woensdag 28 november 2007 @ 19:09:39 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54900383
Mijn snowboard is al in Graz....

Overmorgen hier
  woensdag 28 november 2007 @ 20:28:07 #249
71115 Rnej
I walk the line
pi_54902754
quote:

reisverzekering met wintersportdekking... als jouw bord getrashed wordt op de piste .. of door een botsing ofzo... dan wordt t vaak wel vergoed.... en als jij gewoon normaal snowboardt, dan hou je een goed board echt wel lang heel....
  woensdag 28 november 2007 @ 22:18:15 #250
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_54906456
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:28 schreef Rnej het volgende:

[..]

reisverzekering met wintersportdekking... als jouw bord getrashed wordt op de piste .. of door een botsing ofzo... dan wordt t vaak wel vergoed.... en als jij gewoon normaal snowboardt, dan hou je een goed board echt wel lang heel....
reisverzekering met wintersport dekking heb ik idd.. maar t ging me meer om dat bindingen na X aantal keer gewoon dood zijn..
  woensdag 28 november 2007 @ 22:27:34 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54906814
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:26 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad als hetzelfde probleem.

Als ik nu weer een dag naar zoetermeer zou gaan kan ik weer maar een uurtje boarden denk ik. Komt gewoon omdat ik t alweer een tijd niet heb gedaan. Aan t einde van een week vakantie heb ik ook minder last...

Maar goed, blijft wel kut Maar er is gewoon weinig aan te doen. En inderdaad, ff mn bindingen of schoen los, ff bewegen, en t gaat weer een stuk beter. Dan moet gewoon even de druk eraf. Met de kerst weer op wintersport, heb er zin in Jammer alleen dat ik ff de tijd en t geld niet heb om iedere week ff naar zoetermeer te gaan...
Binding los helpt zeker en als ik dan weer boven ben na het in de lift zitten is het ook weer over. Kan ik weer ff boarden
  woensdag 28 november 2007 @ 22:35:46 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54907111
quote:

Je moet het zo zien:
Voor een snowboard staat ongeveer 15 tot 18 weken snowboarden. Daarna is hij klaar. Dan is de stijfheid redelijk weg en rijdt hij niet lekker mee. Je kunt er nog wel langer mee doen maar dat is ongeveer de norm.

Dan heb ik het natuurlijk wel over een goed board. Hoeft niet eens het topmodel van een merk te zijn maar een goed merk zorgt er voor dat zijn boards ongeveer zo lang mee gaan. Voor jou zou het betekenen dat je snowboard dus gewoon minimaal 10 jaar mee kan gaan.
Zo lang je hem natuurlijk niet stuk maakt op een rots ofzo

Als je een goede verzekering hebt zijn je spullen ook nog redelijk verzekerd. Ik heb er 1 van de nederlandse skivereniging (europesche verzekeringen ofzo) en die keren uit tot 5 jaar na de verkoopsdatum. Dus als ik een board stuk maak dat 2 jaar oud is, krijg ik 60% van de nieuwprijs daar van terug. Kortom, zelfs als het stuk gaat naar 2 jaar ben je nog niet helemaal hopeloos. Tenminste... als je een beetje een fatsoenlijke verzekering hebt.

Rotte zooi die wel heel blijft maar eigenlijk gewoon ruk board heeft hetzelfde probleem als stoppen met roken.
Op het moment dat je stopt met roken merk je pas hoe rot je conditie eigenlijk is. Of te wel, pas als je op goede spullen daarna rijdt merk je hoe ruk het andere was.

Ohw en bedenk natuurlijk altijd.... van sneeuwballen gooien komt Boemsen!
pi_54907154
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Binding los helpt zeker en als ik dan weer boven ben na het in de lift zitten is het ook weer over. Kan ik weer ff boarden
Zo doe ik t ook ja, maar in Zoetermeer helpt dat kutstukje bijna niet

Ik heb nog altijd de hoop dat t over gaat, maar dat zal wel ijdele hoop zijn...
  woensdag 28 november 2007 @ 22:39:49 #254
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54907285
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:57 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Een goede set gaat jaren mee, vooral als je maar 1 week per jaar gaat
Vergelijk het bijvoorbeeld met de lokale bevolking, die gaan bijna ieder weekend boarden. De jeugd zelfs wel vaker na schooltijd. Die kopen ook niet ieder jaar een nieuwe set
Je verbaast je waarschijnlijk hoe weinig die mensen snowboarden/skiën. Zeker als het seizoen begonnen is.
Alleen kids die echt graag boarden gaan nog de berg op. Of als ze er iets mee hebben (leraar, werken in een boardshop, etc). Anders zie je ze bijna nooit boven.

En dan hebben ze wel bijna elk jaar een ander board.

Het wordt voor mij voor het eerst in 3 jaar tijd dat ik niet een nieuw board koop aan het begin van het seizoen. Ik voel me echt zo raar
Gelukkig komt er wel een nieuwe uberPC voor in de plaats
pi_54908030
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:39 schreef Komakie het volgende:
Het wordt voor mij voor het eerst in 3 jaar tijd dat ik niet een nieuw board koop aan het begin van het seizoen. Ik voel me echt zo raar
Wat doe je dan normaal met je ouwe board?
  woensdag 28 november 2007 @ 23:03:20 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54908059
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:39 schreef Komakie het volgende:

Gelukkig komt er wel een nieuwe uberPC voor in de plaats
Ik had dat ook vorig weekend. Toen kocht ik plots toch een board

iMac of Powermac??
pi_54908136
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zijn handen aan warmen

pi_54908197
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:03 schreef XL het volgende:
iMac of Powermac??
hij zei überPC, een Mac is niet über en bovendien geen PC
pi_54912466
Zat ff op de Burton site te kijken naar de Andy Warhol. (156 gruwelijke graphics)
en toen ff vergelijkbutton om te klooien en zette de Warhol 158 naar de Custom 158 en zag geen verschil in cijfertjes.
Wat is verschil tussen die 2 qua rijstijl enzo?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_54912521
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:22 schreef Basje_B het volgende:
Zat ff op de Burton site te kijken naar de Andy Warhol. (156 gruwelijke graphics)
en toen ff vergelijkbutton om te klooien en zette de Warhol 158 naar de Custom 158 en zag geen verschil in cijfertjes.
Wat is verschil tussen die 2 qua rijstijl enzo?
niks, zelfde board andere grafs
pi_54912634
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:32 schreef Kentaro het volgende:

[..]

niks, zelfde board andere grafs
Serieus? Kan me bijna niet voorstellen. Dat is wel heel mainstraim.
pi_54913635
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:43 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Serieus? Kan me bijna niet voorstellen. Dat is wel heel mainstraim.
Weet niet wat daar mainstraim aan is. Weet zelfs niet wat mainstraim is. Maar het is zoals het is, een Custom met prints van Andy warhol. De opbrengsten gaan naar de Andy Warhol Foundation (voor dat de volgende komt met dat het belachelijk is dat ze zo duur zijn) Er zijn ook Andy Warhol bindings (Missions) en boots (Hail) uit.
pi_54913930
Goeiemoggel
  donderdag 29 november 2007 @ 10:25:22 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54914223
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Die heb ik over het algemeen nog, of ik heb ze getrashen

Serieus:
Ik heb 3 jaar geleden een K2 Nemesis gekocht. halverwege het seizoen ingeruild voor een Burton Triumph omdat de base van de K2 niet helemaal goed was gebleven bij het waxen in de waxmachine. Gratis gekregen overgens.

Een jaar later een Burton Baron ES (164cm) gekocht. Dit mede omdat ik niet meer met een tapered board wilde rijden gezien de rij eigenschappen met freestylen. Triumph heb ik dat jaar gebruikt als freerideplank ernaast omdat hij zo lekker lang is (169cm) en tapered.

Einde van dat seizoen een Burton Malolo 162cm gekocht voor poeder rijden. Ik kon hem "voor weinig" krijgen (z.g.a.n. voor 180 euro) en met zo'n Malolo is het echt geil poederen.
Toen had ik de Malolo voor het korte bochten werk, de tree runs en de iets minder diepe poeder terwijl ik de Triumph had voor het echt diepe werk.

Vorig seizoen aan het begin van het seizoen een Rome Flag 163cm gekocht. Dit omdat Rome me meer aan stond en het board betere freestyle eigenschappen heeft dan de Baron ES.
De Baron ES heb ik eigenlijk alleen nog maar op de slechte dagen tijdens de AlpinKurs gebruikt en daarna niet meer. Ligt nu in de skibak

Halverwege het seizoen de Malolo flink stuk gemaakt (kant eruit gereden. gebroken enzo) en bij de verzekering opgegeven. Geld voor terug gehad en daar aan het einde van het seizoen een Volkl Selecta 163cm gekocht.
Triumph heb ik nadat ik de Malolo getrashed had nog gebruikt voor poeder rijden. Uiteindelijk door het slechte seizoen regelmatig moeten slijpen en waxen, belag fixen enzo, dus aan het einde van het seizoen was er geen belag meer over.

Kortom, ik heb thuis nog 3 boards in goede staat liggen. nog een board dat aan de muur hangt. Een Nitro Magnum de een jaar of 7/8 geleden gekocht heb.
2 boards zijn getrashed, de andere 3 in goede staat. 2 van die 3 gebruik ik nog intensief (Flag voor gewoon rijden, Selecta voor het betere freeride en poeder werk) en de Baron ES gebruik ik sinds halverwege het afgelopen seizoen eigenlijk niet meer, hoewel hij nog steeds in redelijke staat is Die hou ik eigenlijk een beetje omdat ik er aan gehecht ben. Doe er nog weinig mee

hmmm heb dus eigenlijk 6 boards gehad in 3 jaar. Nog nooit zo over nagedacht...
  donderdag 29 november 2007 @ 10:25:56 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54914236
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:03 schreef XL het volgende:

[..]

Ik had dat ook vorig weekend. Toen kocht ik plots toch een board

iMac of Powermac??
Nee ik koop alleen spullen waar ik ook nog wat leuks mee kan doen.
  donderdag 29 november 2007 @ 10:26:08 #266
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54914239
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:11 schreef FlowDesign het volgende:
Goeiemoggel
pi_54914421
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Irritant hè

Ik word echt gek... ik wil boarden! Jetzt!
Kan niet meer wachten...
pi_54914883
is dit de afdeling transploft?

en ik ook!
pi_54917396
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:54 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Weet niet wat daar mainstraim aan is. Weet zelfs niet wat mainstraim is. Maar het is zoals het is, een Custom met prints van Andy warhol. De opbrengsten gaan naar de Andy Warhol Foundation (voor dat de volgende komt met dat het belachelijk is dat ze zo duur zijn) Er zijn ook Andy Warhol bindings (Missions) en boots (Hail) uit.
dat wist ik dan weer niet van die foundation. leuk idee.
Dan snpa ik het wel van Custom met andere print. Als opbrengst naar Burton gaat en je maakt 2 dezelfde boarden met andere print is het pure oplichterij om voor de 1 meer als voor de ander te vragen.
pi_54917619
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:44 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Dan snpa ik het wel van Custom met andere print. Als opbrengst naar Burton gaat en je maakt 2 dezelfde boarden met andere print is het pure oplichterij om voor de 1 meer als voor de ander te vragen.
Dat doen ze toch al met de Shaun White series? Of niet?
  donderdag 29 november 2007 @ 12:57:02 #271
71115 Rnej
I walk the line
pi_54917639
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:44 schreef Basje_B het volgende:

[..]

tis pas oplichting als je tegen mensen zegt dat de ene beter is dan de ander.....

ze maken misschien misbruik van de naiviteit van de mensen maar ach, daar vragen ze bijna om...
pi_54917646
iemand hier ervaring met flux bindingen? kvind ze er altijd dope uitzien maar voor de rest nog nooit iets van gehoord.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  donderdag 29 november 2007 @ 13:01:01 #273
71115 Rnej
I walk the line
pi_54917733
heb gehoord dat het goed spul is, redelijk wat belgen rijden erop (omdat t geloof ik ook vlaams is... maar pin me er niet op vast..)
pi_54917848
als het vlaams is waarom is het dan zo focking moeilijk te vinden? of ligt dat aan mij,kzie ze namelijk bijna nooit in een shop liggen.
pi_54918012
Nu we het weer over merken hebben enzo: Iemand die mij kan vertellen of Boards en bindingen van F2 iets waard zijn (voor een beginner waar hij 3 jaar mee vooruit kan)?
pi_54918267
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:57 schreef KneusTeun het volgende:
iemand hier ervaring met flux bindingen? kvind ze er altijd dope uitzien maar voor de rest nog nooit iets van gehoord.
Gozert in Snowplanet werdt er door gesponserd maar die reed elke maand op nieuwe omdat ze steeds stuk waren. Dit was 2 jaar terug ofzo. misschien zijn ze veel beter geworden maar betwijfel het
pi_54918293
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:55 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Dat doen ze toch al met de Shaun White series? Of niet?
Shaun White board is niet precies zelfde als een ander board uit de Burton serie.
pi_54918525
Nog ff een vraagje...

Ik ga tussen kerst en oud en nieuw weer een weekje weg maar nou zat ik eraan te denken om met een vriend van me in maart/april nog een week te gaan.

Is die laatste week in val Thorens wat? Of is de sneeuw dan al een stuk minder? Die week begint op 26 april, zijn we dus met koninginnedag daar. Hoorde vorig jaar dat dat wel gezellig was maar t belangrijkste is de sneeuwconditie natuurlijk. Wat is qua weer/sneeuw verhouding de beste periode meestal (verschil ieder jaar natuurlijk)? iemand die daar iets over kan vertellen?
  donderdag 29 november 2007 @ 13:50:15 #279
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54918895
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:34 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Irritant hè

Ik word echt gek... ik wil boarden! Jetzt!
Kan niet meer wachten...
Op me werk
Op me opleiding
in het snowboardtopic

Ik word er gek van
  donderdag 29 november 2007 @ 13:50:40 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54918902
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:57 schreef KneusTeun het volgende:
Een vriend van me heeft een setje en die is er wel tevreden over.
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:01 schreef Rnej het volgende:
heb gehoord dat het goed spul is, redelijk wat belgen rijden erop (omdat t geloof ik ook vlaams is... maar pin me er niet op vast..)
Voor zover ik weet is het japans....

En dat er redelijk wat belgen op rijden zegt niet dat het goed spul is. Ik blijf mijn twijfels hebben bij belgen
  donderdag 29 november 2007 @ 13:53:59 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54918975
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:14 schreef FlowDesign het volgende:
Nu we het weer over merken hebben enzo: Iemand die mij kan vertellen of Boards en bindingen van F2 iets waard zijn (voor een beginner waar hij 3 jaar mee vooruit kan)?
F2 maak hele goeie hardboots boards. De Eliminator is natuurlijk geweldig van ze.
Hoe het met hun minder profi boards zit weet ik niet precies. Ik weet wel dat ze zo'n board met een pompje hebben dat je kunt oppompen enzo. Klinkt beetje vaag ik weet het maar geen zin om het op te zoeken.
anyway, mijn punt is dat ik zo'n merk al bijna niet meer serieus neem

Niet echt een idee wat voor boards ze verder hebben...
  donderdag 29 november 2007 @ 23:30:09 #282
71115 Rnej
I walk the line
pi_54934155
F2 spin air is HET halfpipe boardje...

ken wat gasten die F2 rijden, en F2 maakt serieus een paar goeie planken en voor schappelijke prijzen
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:21:39 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54939063
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:30 schreef Rnej het volgende:
F2 spin air is HET halfpipe boardje...

ken wat gasten die F2 rijden, en F2 maakt serieus een paar goeie planken en voor schappelijke prijzen
Zal best. Hebben iig een hoop ervaring. vraag me alleen af in hoeverre ze goed zijn met echte freestyle boards. Ben er nog niet zo van overtuigt.
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:24:13 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54939116
Die Revo Airbase staat nog op Blue Tomato te koop
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:23:51 #285
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54940378
Gisteren een witte Anon goggle gekocht en zo'n relaxte "sjaal" uit 1 stuk die je over je kop heen moet trekken en ook als bandana kunt gebruiken.
En een Burton Audex muts met headphones besteld. Rock on!

[ Bericht 12% gewijzigd door FlowDesign op 30-11-2007 12:08:46 ]
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:19:33 #286
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_54944308
[quote]Op vrijdag 30 november 2007 10:23 schreef FlowDesign het volgende:
en zo'n relaxte "sjaal" uit 1 stuk die je over je kop heen moet trekken en ook als bandana kunt gebruiken

Een buff
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:39:09 #287
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54946372
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:24 schreef XL het volgende:
Die Revo Airbase staat nog op Blue Tomato te koop
Ohw ja zo heet hij

Zo revolutionair is het dus niet gebleken.
Of iig niet 1 die goed verkoopt
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:27:43 #288
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_54947532
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:19 schreef KneusTeun het volgende:
[quote]Op vrijdag 30 november 2007 10:23 schreef FlowDesign het volgende:
en zo'n relaxte "sjaal" uit 1 stuk die je over je kop heen moet trekken en ook als bandana kunt gebruiken

Een buff
Vindt die dingen niks. Geef mij maar de ouderwetese
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:31:17 #289
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_54949075
geef mij maar de neoprene maskers, of anders echt bont
(dat bevriest haast niet!)
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:36:07 #290
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_54949179
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 16:31 schreef KneusTeun het volgende:
geef mij maar de neoprene maskers, of anders echt bont
(dat bevriest haast niet!)

heb je die?
had XL die niet. Kan me foto herinderen
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:49:33 #291
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_54950630
Kheb alleen onderste gedeelte.Me iz ninja on a snowstick!
  vrijdag 30 november 2007 @ 18:20:02 #292
71115 Rnej
I walk the line
pi_54951156
heb deze skullcandy bandana, gekregen na t opsturen van een foto ... als soort van goody gekregen voor die foto

pi_54952630
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:23 schreef FlowDesign het volgende:
en zo'n relaxte &quot;sjaal&quot; uit 1 stuk die je over je kop heen moet trekken en ook als bandana kunt gebruiken.
Waar koop je die?
  vrijdag 30 november 2007 @ 19:49:52 #294
71115 Rnej
I walk the line
pi_54953239
ze hangen bij bosjes in board/skizaken

je hebt ze ook bij outdoorsport zaken.. bever enzo..

je hebt ze van de powerpuff girls!!
  vrijdag 30 november 2007 @ 19:51:07 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54953279
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 16:36 schreef Basje_B het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
heb je die?
had XL die niet. Kan me foto herinderen

yep
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:01:57 #296
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_54953596
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 19:51 schreef XL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

yep
Daarmee overval je pas in stijl een bank!
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:58:28 #297
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_54956826
Zo, weer terug van m'n cursus.. 5 dagen training om offshore te mogen gaan, met een (nep ) helicopter het water in en eruit moeten ontsnappen, brandjes blussen, EHBO, survival at sea en dat soort ongein.. Was best vet en heb er weer wat stempeltjes bij

Van de week (of volgende week, of.. ga voorlopig nog niet op vakantie..) nog eens kijken bij Revert wat die nog kunnen doen aan de prijs van bijv. een Custom.. Moet er in ieder geval toch nog een nieuwe boardtas bij hebben want die Lidl boardtas van 10e daar kan natuurlijk geen custom in, bovendien moeten er dan 2 planken in passen. Kan de Picto nog mooi mee voor het geval de pistes écht slecht zijn

Weet niet wie er nou postte dat ik wel een 162 kan nemen gezien mijn onderschrift, maar dat ging er een beetje over dat ik aardig heb genoten van mijn eerste poederervaring afgelopen wintersport. Ik ben dus niet iemand die constant in de poeder zit, maar als ik de kans krijg... Damn wat was dat heerlijk

Heb echt weer zin in wintersport.. laatste week van Januarie is het zover, gelukkig dan in Maart nog een keer... en nog 1 of 2 weekendjes tussendoor

Nog even een edit over de lengte van de plank, ben 1m81cm en 67kg. Misschien is een 162 wide dan een beetje 'te'?

[ Bericht 2% gewijzigd door NoComment op 30-11-2007 22:03:54 ]
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 30 november 2007 @ 22:08:56 #298
71115 Rnej
I walk the line
pi_54957151
als je 67 weegt dan heb je geen 162 wide nodig ... dat is wel erg gortig (ik rij met mijn 120 kilo op een 160 wide.... das dan wel weer erg kort.. maargoed )

iig!..

158 voor scheuren en pow, misschien 156 zelfs
aangezien je zelf nog wel vrij lang bent zou ik rond de 158 kijken
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:50:16 #299
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54965250
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 19:51 schreef XL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

yep
dude, je lijkt wel zo'n gast uit een James Bond film ofzo

En NoComment heeft gewoon nog steeds een picto
Ik weet nog dat we jaren geleden daar hele discussies over hadden. XL die er ook 1 had enzo. haha herinneringen ophalen kan wel grappig zijn

Anyway, ik rij niet met ongein als sjaals enzo. Zit alleen maar in de weg. Met een goede snowboardjas en dito fleece heb je dat ook niet nodig. tenminste... ik niet
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:15:03 #300
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54966883
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

dude, je lijkt wel zo'n gast uit een James Bond film ofzo

En NoComment heeft gewoon nog steeds een picto
Ik weet nog dat we jaren geleden daar hele discussies over hadden. XL die er ook 1 had enzo. haha herinneringen ophalen kan wel grappig zijn

Anyway, ik rij niet met ongein als sjaals enzo. Zit alleen maar in de weg. Met een goede snowboardjas en dito fleece heb je dat ook niet nodig. tenminste... ik niet
Daar rijd ik dan ook alleen mee op dagen dat de toeristen binnen blijven.
Voor de andere dagen ook geen sjaals en zut voor mij.

Die Picto van NoComment is helemaal geen verkeerde plank voor piste kilometers en offpiste met het profiel van NoComment. Met de paar weken die hij erop heeft zitten is iets nieuws niet zo hard nodig. Hoeveel weken heeft dat ding nu gelopen 4 of 5? In 3 of 4 jaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')