abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54897432
Ik geef maar ff een voorbeeldje:

Option Influence 160 van ¤380 voor ¤250

Burton Custom bindingen à ¤120

Samen voor ¤370. Is een goede koop lijkt me.
Age of fruity enlightenment!
  woensdag 28 november 2007 @ 17:11:05 #242
71115 Rnej
I walk the line
pi_54897441
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:41 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

so please share your wisdom with me.. waaraan zie je het dan?
Ik heb hier idd geen verstand van maar ik geloof echt niet in dat goedkoop niet goed kan zijn daarvoor heb ik te vaak te veel geld bespaard. Zo vaak in een vliegtuig naast iemand gezeten die 4 keer zoveel heeft betaald...
ten eerste, de meeste el-cheapo boardjes zijn teringslap.... ik heb t meegemaakt dat ik bij wintersport week 2 mn leerling moest vertellen dat hij/zij een stijver snowboard nodig had om er nog wat uitdaging uit te halen...

daarnaast is die 2ehands zut over t algemeen te duur voor wat je ervoor terugkrijgt.. bovendien kan je niet op de foto zien hoe gaar een board is... dus misschien heb je voor weinig geld een keer mazzel.... maar die kans acht ik klein...
pi_54897920
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb ook daar de problemen. Ligt aan de schoen maar voornamelijk aan je voeten. waarschijnlijk heb je wat uitzakkende voeten waardoor er veel druk op die zijkanten komen te staan. Tenminste, dat is ongeveer het probleem bij mij. Sportzooltjes in je schoenen scheelt al een klein beetje trouwens. Ik heb ook binnenschoenen die naar je voet gaan staan maar dat maakt niet veel verschil.

Met (hard)lopen heb ik er trouwens geen last van.

Het is ook bij mij niet zo dat het heel lang blijft. Ik doe in de lift me binding wat losser en het gaat alweer.
Als je dan ff je voet in de schoen beweegt voel je gewoon dat hij los komt van je schoen en dan gaat het alweer een stuk beter.
Kortom, ik denk dat het komt door de druk op me voeten...
Klinkt inderdaad als hetzelfde probleem.

Als ik nu weer een dag naar zoetermeer zou gaan kan ik weer maar een uurtje boarden denk ik. Komt gewoon omdat ik t alweer een tijd niet heb gedaan. Aan t einde van een week vakantie heb ik ook minder last...

Maar goed, blijft wel kut Maar er is gewoon weinig aan te doen. En inderdaad, ff mn bindingen of schoen los, ff bewegen, en t gaat weer een stuk beter. Dan moet gewoon even de druk eraf. Met de kerst weer op wintersport, heb er zin in Jammer alleen dat ik ff de tijd en t geld niet heb om iedere week ff naar zoetermeer te gaan...
  woensdag 28 november 2007 @ 17:40:47 #244
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_54898256
@ FlowDesign: tnx 4 the tip ik zal die overwegen..

@ anderen; tnx 4 de verdere toelichting...

Ik heb eigenlijk nooit op gelet wat voor spullen ik had met huren maar meestal was ik voor 90 euro voor een weekje klaar en 1 keer (klote sportura) had ik waardeloze bindingen die ik ook na een dag omgeruild heb maar alle andere keren waren het prima spullen, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets nieuw kost? (ik geloof dat het sport2000 was 2 van de 4 keer)

Ik vind het niet erg om 400 tot 500 aan uit te geven maar dan moet ik inderdaad zeker weten dat het 3-4 jaar meegaat, anders vind ik het zonde. Ik redeneerde juist dat een setje van rond 200 in ieder geval 2 jaar meegaat maar dat een setje van 500 met een beetje pech ook na 2 jaar verrot is.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 28 november 2007 @ 17:43:20 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54898333
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:48 schreef Kentaro het volgende:
Ik vind backflips met 1 been los nog lastiger dan sleepliften
De coordinatie om in de lucht je binding los te halen maakt het zo moeilijk. Ik heb dat nu hopelijk opgelost door strapbindingen aan te schaffen naast mijn flows.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_54900088
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:40 schreef spooky1234 het volgende:

Ik heb eigenlijk nooit op gelet wat voor spullen ik had met huren maar meestal was ik voor 90 euro voor een weekje klaar en 1 keer (klote sportura) had ik waardeloze bindingen die ik ook na een dag omgeruild heb maar alle andere keren waren het prima spullen, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets nieuw kost? (ik geloof dat het sport2000 was 2 van de 4 keer)

Ik vind het niet erg om 400 tot 500 aan uit te geven maar dan moet ik inderdaad zeker weten dat het 3-4 jaar meegaat, anders vind ik het zonde. Ik redeneerde juist dat een setje van rond 200 in ieder geval 2 jaar meegaat maar dat een setje van 500 met een beetje pech ook na 2 jaar verrot is.
Een goede set gaat jaren mee, vooral als je maar 1 week per jaar gaat
Vergelijk het bijvoorbeeld met de lokale bevolking, die gaan bijna ieder weekend boarden. De jeugd zelfs wel vaker na schooltijd. Die kopen ook niet ieder jaar een nieuwe set

Ik heb overigens nog een tip voor je: als je naar een goede wintersportzaak gaat of een speciaalzaakje, dan zou je kunnen vragen of het mogelijk is of je een set kunt huren met optie op koop. Als je het dan na die week wil kopen dan hoef je de huurprijs (meestal 100 euro voor een week) niet te betalen.
Of sommige zaken doen het andersom, je koopt een set maar als die niet bevalt dan kun je 'm inleveren en betaal je alleen de huurprijs. Of je ruilt het in op een andere set en dan betaal je alleen de huurprijs. Bij een goede zaak valt er altijd wel een goede deal te sluiten En als je dan nog wat extra wil besparen dan sluit je zo'n dealtje met spul van vorig jaar.
pi_54900193
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:43 schreef XL het volgende:

[..]

De coordinatie om in de lucht je binding los te halen maakt het zo moeilijk. Ik heb dat nu hopelijk opgelost door strapbindingen aan te schaffen naast mijn flows.
Ik heb gisteren electromagnetische bindingen besteld, nu is het een peace of cake
  woensdag 28 november 2007 @ 19:09:39 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54900383
Mijn snowboard is al in Graz....

Overmorgen hier
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 28 november 2007 @ 20:28:07 #249
71115 Rnej
I walk the line
pi_54902754
quote:

reisverzekering met wintersportdekking... als jouw bord getrashed wordt op de piste .. of door een botsing ofzo... dan wordt t vaak wel vergoed.... en als jij gewoon normaal snowboardt, dan hou je een goed board echt wel lang heel....
  woensdag 28 november 2007 @ 22:18:15 #250
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_54906456
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:28 schreef Rnej het volgende:

[..]

reisverzekering met wintersportdekking... als jouw bord getrashed wordt op de piste .. of door een botsing ofzo... dan wordt t vaak wel vergoed.... en als jij gewoon normaal snowboardt, dan hou je een goed board echt wel lang heel....
reisverzekering met wintersport dekking heb ik idd.. maar t ging me meer om dat bindingen na X aantal keer gewoon dood zijn..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 28 november 2007 @ 22:27:34 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54906814
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:26 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad als hetzelfde probleem.

Als ik nu weer een dag naar zoetermeer zou gaan kan ik weer maar een uurtje boarden denk ik. Komt gewoon omdat ik t alweer een tijd niet heb gedaan. Aan t einde van een week vakantie heb ik ook minder last...

Maar goed, blijft wel kut Maar er is gewoon weinig aan te doen. En inderdaad, ff mn bindingen of schoen los, ff bewegen, en t gaat weer een stuk beter. Dan moet gewoon even de druk eraf. Met de kerst weer op wintersport, heb er zin in Jammer alleen dat ik ff de tijd en t geld niet heb om iedere week ff naar zoetermeer te gaan...
Binding los helpt zeker en als ik dan weer boven ben na het in de lift zitten is het ook weer over. Kan ik weer ff boarden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 28 november 2007 @ 22:35:46 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54907111
quote:

Je moet het zo zien:
Voor een snowboard staat ongeveer 15 tot 18 weken snowboarden. Daarna is hij klaar. Dan is de stijfheid redelijk weg en rijdt hij niet lekker mee. Je kunt er nog wel langer mee doen maar dat is ongeveer de norm.

Dan heb ik het natuurlijk wel over een goed board. Hoeft niet eens het topmodel van een merk te zijn maar een goed merk zorgt er voor dat zijn boards ongeveer zo lang mee gaan. Voor jou zou het betekenen dat je snowboard dus gewoon minimaal 10 jaar mee kan gaan.
Zo lang je hem natuurlijk niet stuk maakt op een rots ofzo

Als je een goede verzekering hebt zijn je spullen ook nog redelijk verzekerd. Ik heb er 1 van de nederlandse skivereniging (europesche verzekeringen ofzo) en die keren uit tot 5 jaar na de verkoopsdatum. Dus als ik een board stuk maak dat 2 jaar oud is, krijg ik 60% van de nieuwprijs daar van terug. Kortom, zelfs als het stuk gaat naar 2 jaar ben je nog niet helemaal hopeloos. Tenminste... als je een beetje een fatsoenlijke verzekering hebt.

Rotte zooi die wel heel blijft maar eigenlijk gewoon ruk board heeft hetzelfde probleem als stoppen met roken.
Op het moment dat je stopt met roken merk je pas hoe rot je conditie eigenlijk is. Of te wel, pas als je op goede spullen daarna rijdt merk je hoe ruk het andere was.

Ohw en bedenk natuurlijk altijd.... van sneeuwballen gooien komt Boemsen!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_54907154
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Binding los helpt zeker en als ik dan weer boven ben na het in de lift zitten is het ook weer over. Kan ik weer ff boarden
Zo doe ik t ook ja, maar in Zoetermeer helpt dat kutstukje bijna niet

Ik heb nog altijd de hoop dat t over gaat, maar dat zal wel ijdele hoop zijn...
  woensdag 28 november 2007 @ 22:39:49 #254
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54907285
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:57 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Een goede set gaat jaren mee, vooral als je maar 1 week per jaar gaat
Vergelijk het bijvoorbeeld met de lokale bevolking, die gaan bijna ieder weekend boarden. De jeugd zelfs wel vaker na schooltijd. Die kopen ook niet ieder jaar een nieuwe set
Je verbaast je waarschijnlijk hoe weinig die mensen snowboarden/skiën. Zeker als het seizoen begonnen is.
Alleen kids die echt graag boarden gaan nog de berg op. Of als ze er iets mee hebben (leraar, werken in een boardshop, etc). Anders zie je ze bijna nooit boven.

En dan hebben ze wel bijna elk jaar een ander board.

Het wordt voor mij voor het eerst in 3 jaar tijd dat ik niet een nieuw board koop aan het begin van het seizoen. Ik voel me echt zo raar
Gelukkig komt er wel een nieuwe uberPC voor in de plaats
pi_54908030
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:39 schreef Komakie het volgende:
Het wordt voor mij voor het eerst in 3 jaar tijd dat ik niet een nieuw board koop aan het begin van het seizoen. Ik voel me echt zo raar
Wat doe je dan normaal met je ouwe board?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 28 november 2007 @ 23:03:20 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54908059
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:39 schreef Komakie het volgende:

Gelukkig komt er wel een nieuwe uberPC voor in de plaats
Ik had dat ook vorig weekend. Toen kocht ik plots toch een board

iMac of Powermac??
pi_54908136
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zijn handen aan warmen

pi_54908197
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:03 schreef XL het volgende:
iMac of Powermac??
hij zei überPC, een Mac is niet über en bovendien geen PC
pi_54912466
Zat ff op de Burton site te kijken naar de Andy Warhol. (156 gruwelijke graphics)
en toen ff vergelijkbutton om te klooien en zette de Warhol 158 naar de Custom 158 en zag geen verschil in cijfertjes.
Wat is verschil tussen die 2 qua rijstijl enzo?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_54912521
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:22 schreef Basje_B het volgende:
Zat ff op de Burton site te kijken naar de Andy Warhol. (156 gruwelijke graphics)
en toen ff vergelijkbutton om te klooien en zette de Warhol 158 naar de Custom 158 en zag geen verschil in cijfertjes.
Wat is verschil tussen die 2 qua rijstijl enzo?
niks, zelfde board andere grafs
pi_54912634
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:32 schreef Kentaro het volgende:

[..]

niks, zelfde board andere grafs
Serieus? Kan me bijna niet voorstellen. Dat is wel heel mainstraim.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_54913635
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:43 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Serieus? Kan me bijna niet voorstellen. Dat is wel heel mainstraim.
Weet niet wat daar mainstraim aan is. Weet zelfs niet wat mainstraim is. Maar het is zoals het is, een Custom met prints van Andy warhol. De opbrengsten gaan naar de Andy Warhol Foundation (voor dat de volgende komt met dat het belachelijk is dat ze zo duur zijn) Er zijn ook Andy Warhol bindings (Missions) en boots (Hail) uit.
pi_54913930
Goeiemoggel
  donderdag 29 november 2007 @ 10:25:22 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54914223
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Die heb ik over het algemeen nog, of ik heb ze getrashen

Serieus:
Ik heb 3 jaar geleden een K2 Nemesis gekocht. halverwege het seizoen ingeruild voor een Burton Triumph omdat de base van de K2 niet helemaal goed was gebleven bij het waxen in de waxmachine. Gratis gekregen overgens.

Een jaar later een Burton Baron ES (164cm) gekocht. Dit mede omdat ik niet meer met een tapered board wilde rijden gezien de rij eigenschappen met freestylen. Triumph heb ik dat jaar gebruikt als freerideplank ernaast omdat hij zo lekker lang is (169cm) en tapered.

Einde van dat seizoen een Burton Malolo 162cm gekocht voor poeder rijden. Ik kon hem "voor weinig" krijgen (z.g.a.n. voor 180 euro) en met zo'n Malolo is het echt geil poederen.
Toen had ik de Malolo voor het korte bochten werk, de tree runs en de iets minder diepe poeder terwijl ik de Triumph had voor het echt diepe werk.

Vorig seizoen aan het begin van het seizoen een Rome Flag 163cm gekocht. Dit omdat Rome me meer aan stond en het board betere freestyle eigenschappen heeft dan de Baron ES.
De Baron ES heb ik eigenlijk alleen nog maar op de slechte dagen tijdens de AlpinKurs gebruikt en daarna niet meer. Ligt nu in de skibak

Halverwege het seizoen de Malolo flink stuk gemaakt (kant eruit gereden. gebroken enzo) en bij de verzekering opgegeven. Geld voor terug gehad en daar aan het einde van het seizoen een Volkl Selecta 163cm gekocht.
Triumph heb ik nadat ik de Malolo getrashed had nog gebruikt voor poeder rijden. Uiteindelijk door het slechte seizoen regelmatig moeten slijpen en waxen, belag fixen enzo, dus aan het einde van het seizoen was er geen belag meer over.

Kortom, ik heb thuis nog 3 boards in goede staat liggen. nog een board dat aan de muur hangt. Een Nitro Magnum de een jaar of 7/8 geleden gekocht heb.
2 boards zijn getrashed, de andere 3 in goede staat. 2 van die 3 gebruik ik nog intensief (Flag voor gewoon rijden, Selecta voor het betere freeride en poeder werk) en de Baron ES gebruik ik sinds halverwege het afgelopen seizoen eigenlijk niet meer, hoewel hij nog steeds in redelijke staat is Die hou ik eigenlijk een beetje omdat ik er aan gehecht ben. Doe er nog weinig mee

hmmm heb dus eigenlijk 6 boards gehad in 3 jaar. Nog nooit zo over nagedacht...
  donderdag 29 november 2007 @ 10:25:56 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54914236
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:03 schreef XL het volgende:

[..]

Ik had dat ook vorig weekend. Toen kocht ik plots toch een board

iMac of Powermac??
Nee ik koop alleen spullen waar ik ook nog wat leuks mee kan doen.
  donderdag 29 november 2007 @ 10:26:08 #266
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54914239
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:11 schreef FlowDesign het volgende:
Goeiemoggel
pi_54914421
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Irritant hè

Ik word echt gek... ik wil boarden! Jetzt!
Kan niet meer wachten...
pi_54914883
is dit de afdeling transploft?

en ik ook!
pi_54917396
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:54 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Weet niet wat daar mainstraim aan is. Weet zelfs niet wat mainstraim is. Maar het is zoals het is, een Custom met prints van Andy warhol. De opbrengsten gaan naar de Andy Warhol Foundation (voor dat de volgende komt met dat het belachelijk is dat ze zo duur zijn) Er zijn ook Andy Warhol bindings (Missions) en boots (Hail) uit.
dat wist ik dan weer niet van die foundation. leuk idee.
Dan snpa ik het wel van Custom met andere print. Als opbrengst naar Burton gaat en je maakt 2 dezelfde boarden met andere print is het pure oplichterij om voor de 1 meer als voor de ander te vragen.
pi_54917619
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:44 schreef Basje_B het volgende:

[..]

dat wist ik dan weer niet van die foundation. leuk idee.
Dan snpa ik het wel van Custom met andere print. Als opbrengst naar Burton gaat en je maakt 2 dezelfde boarden met andere print is het pure oplichterij om voor de 1 meer als voor de ander te vragen.
Dat doen ze toch al met de Shaun White series? Of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')