Ik ga ook maar een weekje per jaar en heeeel af en toe een dagje indoor. Na de eerste vakantie eigen spul gekocht en vooral de schoenen zijn zo'n wereld van verschil in comfort, dat ik het iedereen zou aanraden, al ga je maar eens in de twee jaar.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:14 schreef Komakie het volgende:
Maar nogmaals, als je geen geld uit wilt geven. Ga gewoon huren!!!
Als je serieus wat wilt kopen zul je gewoon dieper in je buideltje moeten tasten. Doen wij hier allemaal ook en het is echt niet zo dat iedereen ik weet niet hoeveel weken per jaar in de sneeuw zit.
Ondanks mijn post hierboven board ik ook niet echt pijnvrij. Is dat de gangbare mening, dat het helemaal pijnvrij moet kunnen?quote:[b]Op woensdag 28 november 2007 09:27 Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.
Hear! Hear!quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:20 schreef Komakie het volgende:
Moet je maar je padjes op je board plakken (iets wat ik trouwens niet zou doen omdat het de graphics op je board verknalt. Gewoon diehard zonder pads met 1 voet los)
Nou, het is mij nog niet gelukt. En heb toch echt zat schoenen aangehad. Burton, Salomon, 32, Vans, zo'n beetje alles dat ze hadden staan. Uiteindelijk voor de 32's gegaan omdat ze vrij breed waren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt. Maar hoe los (of hoe vast) ik ze ook doe, altijd pijnquote:Op woensdag 28 november 2007 09:27 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.
Volg je lessen? Misschien sta je gewoon veel te verkrampt op je plank en doe je technisch iets helemaal fout. Als jij gewone sportschoenen kan vinden waarin je prettig kunt sporten dan moet dat met snowboardboots ook wel lukken.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nou, het is mij nog niet gelukt. En heb toch echt zat schoenen aangehad. Burton, Salomon, 32, Vans, zo'n beetje alles dat ze hadden staan. Uiteindelijk voor de 32's gegaan omdat ze vrij breed waren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt. Maar hoe los (of hoe vast) ik ze ook doe, altijd pijn![]()
En dan ook echt pijn he, dat je niet meer normaal kunt boarden omdat heel je been er van trilt. Maar het is wel zo dat als ik echt een week ga ik aan het einde van de week minder last heb volgens mij maar ben pas geleden naar Zoetermeer geweest na een paar maanden niets, maar dat ging na een uur echt niet meer.
Dit is de (verschrikkelijke) tekening van de soort pijn. Op de pijlen staat dus denk ik erg veel druk waardoor mn voet verkrampt. Ik denk gewoon dat t komt omdat ik de bewegingen die je maakt met je voet tijdens het boarden niet gewend ben.
[ afbeelding ]
Misschien zou je een binnenschoen op maat kunnen laten maken. Net zoals ze ook al heel lang doen bij skischoenen. Ik weet niet precies hoe dat gaat of waar het kan, maar het komt er op neer dat ze een binnenschoen warm maken en dat je die dan samen met de buitenschoen aantrekt en dat de binnenschoen dan naar je voet gaat staan (of zoiets). Kost een paar centen maar dan heb je mss niet zo veel last meer.quote:
Niet meer, maar volgens mij valt dat wel mee. Tenminste, het Is me nooit gezegd tijdens al die (prive)lessen...quote:Op woensdag 28 november 2007 11:07 schreef XL het volgende:
[..]
Volg je lessen? Misschien sta je gewoon veel te verkrampt op je plank en doe je technisch iets helemaal fout. Als jij gewone sportschoenen kan vinden waarin je prettig kunt sporten dan moet dat met snowboardboots ook wel lukken.
Die binnenschoen van die 32 heeft dat in feite al. Natuurlijk niet zo perfect als dat ik m echt op maat zou laten maken maar het was wel een reden om die 32's te nemen toen. Die binnenschoen gaat naar mn voet staan, en blijft dus ook in die vorm. Ze zouden m evt. wel een keer kunnen opwarmen maar dat werd me toen afgeraden omdat je dat maar 1 a 2 keer kunt doen.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:48 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Misschien zou je een binnenschoen op maat kunnen laten maken. Net zoals ze ook al heel lang doen bij skischoenen. Ik weet niet precies hoe dat gaat of waar het kan, maar het komt er op neer dat ze een binnenschoen warm maken en dat je die dan samen met de buitenschoen aantrekt en dat de binnenschoen dan naar je voet gaat staan (of zoiets). Kost een paar centen maar dan heb je mss niet zo veel last meer.
Wat zou kunnen is dat je je schoenen verkeerd om aan doet, en dat je daarom zo'n pijn krijgt op die punten.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nou, het is mij nog niet gelukt. En heb toch echt zat schoenen aangehad. Burton, Salomon, 32, Vans, zo'n beetje alles dat ze hadden staan. Uiteindelijk voor de 32's gegaan omdat ze vrij breed waren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt. Maar hoe los (of hoe vast) ik ze ook doe, altijd pijn![]()
En dan ook echt pijn he, dat je niet meer normaal kunt boarden omdat heel je been er van trilt. Maar het is wel zo dat als ik echt een week ga ik aan het einde van de week minder last heb volgens mij maar ben pas geleden naar Zoetermeer geweest na een paar maanden niets, maar dat ging na een uur echt niet meer.
Dit is de (verschrikkelijke) tekening van de soort pijn. Op de pijlen staat dus denk ik erg veel druk waardoor mn voet verkrampt. Ik denk gewoon dat t komt omdat ik de bewegingen die je maakt met je voet tijdens het boarden niet gewend ben.
[ afbeelding ]
Ik denk dat het komt omdat hij de verkeerde kleur sokken aan heeft.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:22 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Wat zou kunnen is dat je je schoenen verkeerd om aan doet, en dat je daarom zo'n pijn krijgt op die punten.
Heb ik ook last van.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:34 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, weet ik hoeveel schoenen aangehad. Uiteindelijke 32's gekocht voor flink wat geld maar nog steeds pijn aan mn poten hoor![]()
Ik vind dat zo kut he, zeker als ik een tijdje niet heb geboard is t na een uur ofzo amper te doen. Volgens mij komt t gewoon doordat mn voeten de bewegingen te weinig maken en gaan verkrampen op t moment dat ze dat wel moeten doen. Maar kan moeilijk iedere ochtend oefeningen gaan doen. Kan wel maar daar heb ik geen zin in. Echt irritatie nummer 1 wat snowboarden betreft...
Bovenbenen nooit last van. Ik heb een paar bovenbenen van staal in dat opzichtquote:Op woensdag 28 november 2007 09:27 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is niet normaal hoor. Snowboarden moet pijnvrij kunnen. Naar verloop van tijd zou je spierpijn kunnen krijgen in je bovenbenen, maar dat is alleen voor ongetrainde mietjes.
Dat is nog het beste. Naar beneden gaan op 1 been kunnen maar weinig mensen.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:22 schreef WaSTeiL het volgende:
Sleepliftjes omhoog zijn niet zo erg. Leer je ook enorm veel van. Erger is het als je plotseling omlaag gaat in de sleeplift om daarna weer omhoog te gaan. Ik weet niet meer in welk gebied het was, maar ik heb nog nooit zoveel snowboarders op dat punt op hun bek zien gaan.. verwacht je ook helemaal niet.
Je ziet ook altijd meteen wie wel les hebben gehad en wie niet. De mensen die op 1 been kunnen boarden/glijden hebben les gehad en de andere niet. Die zijn namelijk meteen met 2 benen begonnen.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is nog het beste. Naar beneden gaan op 1 been kunnen maar weinig mensen.
Van sleepliften leer je idd ook erg veel.
Daarom vind ik het wel jammer dat veel van die liften weg zijn. Voor je leerlingen zijn ze wel goed om hun balans te vinden
Ik heb ook daar de problemen. Ligt aan de schoen maar voornamelijk aan je voeten. waarschijnlijk heb je wat uitzakkende voeten waardoor er veel druk op die zijkanten komen te staan. Tenminste, dat is ongeveer het probleem bij mij. Sportzooltjes in je schoenen scheelt al een klein beetje trouwens. Ik heb ook binnenschoenen die naar je voet gaan staan maar dat maakt niet veel verschil.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:01 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit het niet is. Of misschien wel een beetje bij hem.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:07 schreef XL het volgende:
[..]
Volg je lessen? Misschien sta je gewoon veel te verkrampt op je plank en doe je technisch iets helemaal fout. Als jij gewone sportschoenen kan vinden waarin je prettig kunt sporten dan moet dat met snowboardboots ook wel lukken.
Je kunt het proberen maar zoals ik al zei geloof ik niet dat het heel erg veel gaat uitmaken. Misschien gewoon sportzooltjes op orthopeetzooltjes ofzo.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:48 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Misschien zou je een binnenschoen op maat kunnen laten maken. Net zoals ze ook al heel lang doen bij skischoenen. Ik weet niet precies hoe dat gaat of waar het kan, maar het komt er op neer dat ze een binnenschoen warm maken en dat je die dan samen met de buitenschoen aantrekt en dat de binnenschoen dan naar je voet gaat staan (of zoiets). Kost een paar centen maar dan heb je mss niet zo veel last meer.
No shit sherlockquote:Op woensdag 28 november 2007 15:48 schreef Kentaro het volgende:
Ik vind backflips met 1 been los nog lastiger dan sleepliften
ik heb sinds mn anwarter nooit meer last van mn bovenbenen.... zwaar relaxed.. gewoon een week keihard bikkelen en nooit meer pijnquote:Op woensdag 28 november 2007 14:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Heb ik ook last van.
Komt door de druk op je voeten. Daarnaast ligt het aan de bouw van je voeten of je er last vna hebt.
Je moet dan trouwens ook opletten dat je de schoenen niet te strak doet.
Als je een paar dagen geboard hebt wordt het steeds minder.
[..]
Bovenbenen nooit last van. Ik heb een paar bovenbenen van staal in dat opzicht(wat trouwens er wel in resulteerd dat ik zo traag als een slak ben met hardlopen
)
voeten wel vaak last. Vooral als ik moet pushen. Maar dan vooral aan het begin van het seizoen. Na een tijdje gaat het wel over. Of iig een stuk beter
OK.. jullie hebben me overtuigd.. dan maar weer huren.. Toch vind ik het raar dat je spul alleen vanwege prijs afkeurt.. hoe kan je zien dat je klote bindingen hebt die na een paar dagen stuk zijn? Is dat aan materialen die gebruikt zijn te zien of merk? Want kan het niet dat de bindingen van 60 euro ergens anders voor 120 te koop zijn en dan ineens wel als goed worden gezien?quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is alle 3 ruk
Optie 3 is nog wel te doen, maar ook niet echt geweldig.
Optie 1 en 2 moet je sowieso niet doen. Bij optie 3 moet je heel goed uitkijken wat je koopt. En de fatsoenlijke boards die er staan zijn ook al minimaal 200 euro.
[..]
Wat jij wil kan gewoon niet. Zeker niet als je al een klein beetje kan boarden.
De spullen die je aangeeft zijn gewoon rotzooi dat na een week kapot is en waar je daarna dan niets meer mee kunt. Garantie oid zal er niet op zitten en ik denk dat als je de gemiddelde shop in komt lopen ze onder de tafel liggen als je die spullen tevoorschijn haalt. Als je een week met crap rond hebt gelopen en na een paar dagen boarden is het stuk, had je net zo goed goeie spullen kunnen huren. Was je net zo duur uit geweest en had je ook nog beter spul onder je poten.
Je moet het ook zien als een investering. Hoe duur ben je uit als je een weekje gaat huren? Zit je al minimaal boven de 100 euro. Kortom, als je een setje in de uitverkoop van een echt merk koopt voor 350 euro. Heb je goed spul en na 3 jaar heb je het er al weer uit. Daarnaast kun je gaan en staan waar je wilt zonder dat je altijd weer spullen moet huren.
Je hebt duidelijk nog geen idee van wat je moet hebben en wat belangrijk is om op te letten. Dat is niet erg want dat hebben wel meer mensen niet. Maar ga dan niet op de gok rotzooi kopen omdat je geen geld uit wilt/kunt geven. Ga dan gewoon huren.
Je moet nergens echt op besparen met snowboarden. Ja, met je kleding kun je natuurlijk wel het nodige doen. Maar board/schoenen/bindingen... niet handig. Goede schoenen zijn sowieso essentieel. Besparen op schoenen is het domste wat je kunt doen. Als jij met een paar klote schoenen boven op de berg staat en je hebt pijn in je poten gaat je hele snowboarddag naar de kloten (ohw wat rijmt dat mooi)
Maar nogmaals, als je geen geld uit wilt geven. Ga gewoon huren!!!
Als je serieus wat wilt kopen zul je gewoon dieper in je buideltje moeten tasten. Doen wij hier allemaal ook en het is echt niet zo dat iedereen ik weet niet hoeveel weken per jaar in de sneeuw zit.
tis niet de prijs waar we t aan zien........ we weten gewoon dat t kutspul isquote:Op woensdag 28 november 2007 15:56 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
OK.. jullie hebben me overtuigd.. dan maar weer huren.. Toch vind ik het raar dat je spul alleen vanwege prijs afkeurt.. hoe kan je zien dat je klote bindingen hebt die na een paar dagen stuk zijn? Is dat aan materialen die gebruikt zijn te zien of merk? Want kan het niet dat de bindingen van 60 euro ergens anders voor 120 te koop zijn en dan ineens wel als goed worden gezien?
so please share your wisdom with me.. waaraan zie je het dan?quote:Op woensdag 28 november 2007 15:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
tis niet de prijs waar we t aan zien........ we weten gewoon dat t kutspul is
daarnaaast: voor een duppie op de eerste rang zitten kan niet.. (vrij vertaald.. voor dezelfde prijs kopen als huren en dan verwachten dat je even goed spul hebt, KAN simpelweg niet... )
Je wilt besparen op je gear maar je gaat wel met het vliegtuig op wispo? Waar hebben we het dan nog over?quote:Op woensdag 28 november 2007 16:41 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
so please share your wisdom with me.. waaraan zie je het dan?
Ik heb hier idd geen verstand van maar ik geloof echt niet in dat goedkoop niet goed kan zijn daarvoor heb ik te vaak te veel geld bespaard. Zo vaak in een vliegtuig naast iemand gezeten die 4 keer zoveel heeft betaald...
Ja ik keur het voor een groot gedeelte alleen al op de prijs af.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:56 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
OK.. jullie hebben me overtuigd.. dan maar weer huren.. Toch vind ik het raar dat je spul alleen vanwege prijs afkeurt.. hoe kan je zien dat je klote bindingen hebt die na een paar dagen stuk zijn? Is dat aan materialen die gebruikt zijn te zien of merk? Want kan het niet dat de bindingen van 60 euro ergens anders voor 120 te koop zijn en dan ineens wel als goed worden gezien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |