Ok dat zijn al 4 landen die we kunnen hebbenquote:Op zondag 18 november 2007 13:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Oostenrijk en Zwitserland komen in pot 1, net als de Europese kampioen (Griekenland) en de beste ploeg over de laatste twee kwalificatiereeksen. En dat is as we speak Kroatië.
Een beetje meer vertrouwen, we kunnen ze allemaal hebbenquote:Op zondag 18 november 2007 14:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok dat zijn al 4 landen die we kunnen hebben
En als Kroatie woensdag weer verliest, wie is dan de hoogstgeplaatste?quote:Op zondag 18 november 2007 13:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hoewel ik net lees dat Kroatie ook verloren heeft dit weekend.
Of je 1 of 2 wordt in je poule is dus niet echt relevant.quote:The remaining 14 teams are classified on the basis of their results in the qualifying competitions for the FIFA World Cup 2004/2006 and the UEFA European Football Championship 2006/2008. If Greece qualifies for the final tournament, they will be top seeded as reigning European Champions and placed in the first position of the ranking (see article 7.04 of the Competition Regulations).
1 of 2 in de pot wel.quote:Op zondag 18 november 2007 14:42 schreef Trancelocator het volgende:
Okay, ik quote het maar even:
[..]
Of je 1 of 2 wordt in je poule is dus niet echt relevant.
zolang we er maar uit uitgeknikkerd worden door Portugal, met name door Manichéquote:Op zondag 18 november 2007 14:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als dat weer gebeurt breek ik persoonlijk z'n benen.quote:Op zondag 18 november 2007 15:05 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
zolang we er maar uit uitgeknikkerd worden door Portugal, met name door Maniché
Zwitserland en Kroatië win je niet zomaar van, zeker niet on onze huidige vorm.quote:Op zondag 18 november 2007 14:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zorg voor later... Marco heeft nog zat tijd om Ryan Donk, Gregory vd Wiel, Siem de Jong, Jan-Arie vd Heijden, Luigi Bruins en Drenthe in te passen.quote:Op zondag 18 november 2007 15:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zwitserland en Kroatië win je niet zomaar van, zeker niet on onze huidige vorm.
Staat ook in dat linkje van je.quote:
quote:The 14 teams are allocated according to their classification into 4 Pots (Pot 1-4):
- Pot 1: teams with coefficient rankings 1-2 (including Greece, if qualified)
- Pot 2: teams with coefficient rankings 3-6
- Pot 3: teams with coefficient rankings 7-10
- Pot 4: teams with coefficient rankings 11-14
Amen.quote:Op zondag 18 november 2007 16:06 schreef Lyzio het volgende:
Geleuter. Je hoeft voor niemand bang te zijn, als je zo gaat redeneren kun je als land beter niet naar een eindronde afreizen.
Ze kunnen woensdag inderdaad maar beter verliezen. In de huidige vorm lijkt me dat ook geen probleem.quote:Het Nederlands elftal dreigt tijdens Euro 2008 in een zware groep terecht te komen. Zoals Oranje er momenteel voor staat zal de ploeg van bondscoach Marco van Basten een van de vier groepshoofden zijn tijdens de loting op 2 december in Lüzern.
Tijdens die groepsindeling in de Zwitserse stad staat in ieder geval al vast dat de twee gastheren Oostenrijk en Zwitserland én regerend Europees kampioen Griekenland in de eerste pot zijn ingedeeld. De vierde en tevens laatste plaats in die pot is voor het land dat als hoogste genoteerd staat op de UEFA-ranglijst. Dat is momenteel Oranje.
De drie landen waarmee Oranje in Pot 1 zit, zijn niet dé toplanden. Die zijn veelal in Pot 2 en Pot 3 te vinden: Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje én indien zij zich plaatsen Portugal en Engeland.
Duitsland is de enige rivaal van Nederland voor die koppositie. De ploeg van Van Basten raakt deze eerste plaats alleen kwijt als Oranje verliest in Wit-Rusland en Duitsland wint van Wales.
Tijdens het recente WK bevond Nederland zich in een Poule Des Doods met Ivoorkust, Servië en Argentinië als tegenstanders.
En Kroatië dus geen concurrent? Dat snap ik niet helemaal...quote:Op zondag 18 november 2007 20:32 schreef Ayreon84 het volgende:
[..]
Ze kunnen woensdag inderdaad maar beter verliezen. In de huidige vorm lijkt me dat ook geen probleem.
Natuurlijk moet je van elk land kunnen winnen als je het EK wil winnen, maar in een poule des doods zie ik dit Oranje niet overleven.
Wel als 2e, en moest dus tegen groepswinnaar Portugal.quote:Op zondag 18 november 2007 21:21 schreef Pritt het volgende:
Als je kampioen wilt worden moet je van iedereen winnen.
Tijdens het WK hadden we ook een zeer zware poule en daar kwamen we ook doorheen.
Nederland, Frankrijk, Italië, Turkije.quote:Op zondag 18 november 2007 21:21 schreef mcyodogg het volgende:
Ik heb die hele plaatsing lijst niet gezien, en de helft is nog niet eens zeker van een ticket, maar als ik natte vingerwerk mag doen schat ik zo
pot1
Zwitserland
Oostenrijk
Griekenland
Nederland
pot 2
Portugal
Duitsland
Engeland
Frankrijk
pot3
Tsjechie
Kroatie
Italie
Spanje
pot4
Zweden
Turkije
Roemenie
Polen
Als Kroatië niet in pot 1 komt, dan toch wel zeker in pot 2? Uitgaande van de resultaten in de laatste WK- en EK-kwalificatie. Pot 3 wordt in dat geval dus ook flink stevig.quote:Op zondag 18 november 2007 21:21 schreef mcyodogg het volgende:
Ik heb die hele plaatsing lijst niet gezien, en de helft is nog niet eens zeker van een ticket, maar als ik natte vingerwerk mag doen schat ik zo
Je moet toc van iedereen kunnen winnen. of dat nou in de poule is of in de echte eindronde.quote:Op zondag 18 november 2007 21:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nederland, Frankrijk, Italië, Turkije.
Stel dat dat gebeurt
Hoezee !quote:Op zondag 18 november 2007 16:06 schreef Lyzio het volgende:
Geleuter. Je hoeft voor niemand bang te zijn, als je zo gaat redeneren kun je als land beter niet naar een eindronde afreizen.
Right...quote:Op zondag 18 november 2007 22:30 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je moet toc van iedereen kunnen winnen. of dat nou in de poule is of in de echte eindronde.
quote:Op zondag 18 november 2007 22:30 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je moet toc van iedereen kunnen winnen. of dat nou in de poule is of in de echte eindronde.
Om vervolgens hooguit 1,5 week actief te zijn op het EK, en eindigen met een schamel puntje ofzoquote:Op zondag 18 november 2007 23:32 schreef Trancelocator het volgende:
Het wordt gewoon een sterk bezet toernooi. Organiserende landen kunnen ook boven zichzelf uitstijgen, dus of je daar graag tegen wil spelen.
Doe mij dan toch maar een poule met Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Kan San Marco eens echt stevig aan de bak.
De ploegen die ik noemde zijn voetballende ploegen. Dat ligt Oranje misschien wel beter.quote:Op zondag 18 november 2007 23:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Om vervolgens hooguit 1,5 week actief te zijn op het EK, en eindigen met een schamel puntje ofzo
OF we hakken ze alledrie in de pan en we worden Europameister!
Ja, helemaal mee eens. De poulefase mag van mij zo sterk mogelijk.quote:Op zondag 18 november 2007 23:52 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
De ploegen die ik noemde zijn voetballende ploegen. Dat ligt Oranje misschien wel beter.
En weet je wat het ook is, ik ben echt moe geworden van die wedstrijden tegen oostbloklandjes, dwergstaatjes en op kutvelden. Ik wil nu gewoon actie zien, in mooie stadions en op 'biljartlakens'.
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 18 november 2007 22:51 schreef mcyodogg het volgende:
Het kwam net heel ff bij Studio Voetbal in beeld, als ik het goed heb is het dit:
pot 1
Zwitserland
Oostenrijk
Griekenland
Nederland
pot 2
Tsjechie
Duitsland
Italie
Kroatie
pot3
Portugal
Polen
Engeland
Zweden
pot4
Frankrijk
Spanje
Roemenie
Turkije
quote:2007-11-17 - 2008 European Championship - Seedings for finals
Following this evening's crazy night of football, one thing is for sure. Joining Austria, Greece and Switzerland is either Netherlands or Germany. If Netherlands avoid defeat in Belarus, they will be a top seed, otherwise if Netherlands lose Germany will get that honor...
Here's the UEFA coefficients, of countries that have either qualified or still have a chance to qualify, that will determine the 2008 European Championship seedings:
1. Netherlands - 2.52 ***
2. Croatia - 2.38 ***
3. Germany - 2.36 ***
4. Italy - 2.33 ***
5. Czech Republic - 2.30 ***
6. England - 2.29
7. Portugal - 2.24
8. Sweden - 2.24
9. Romania - 2.22 ***
10. Poland - 2.22 ***
11. France - 2.14 ***
12. Spain - 2.14 ***
13. Greece ** - 2.13 ***
14. Turkey - 1.91
15. Russia - 1.91
16. Serbia - 1.91
17. Norway - 1.81
19. Switzerland* - 1.80 ***
25. Finland - 1.56
27. Austria* - 1.50 ***
28. Northern Ireland - 1.38
http://www.bloxster.net/rdasilva/
quote:Op zondag 18 november 2007 21:21 schreef mcyodogg het volgende:
pot1
Zwitserland
Oostenrijk
Griekenland
Nederland
pot 2
Portugal
Duitsland
Engeland
Frankrijk
pot3
Tsjechie
Kroatie
Italie
Spanje
pot4
Zweden
Turkije
Roemenie
Polen
Als Nederland in pot 2 belandt dan kunnen ze nog altijd loten tegen Duitsland en Italië. Schiet je dus ook niks mee op.quote:Op maandag 19 november 2007 06:57 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Conclusie: Je kan maar beter niet in poule 1 belanden.
Daarop betrapte ik mezelf ook! Wat een sterke bezetting zeg, vorig EK ontbraken er toch wat grootmachten? (mits Engeland zich nu kwalificeert)quote:Op maandag 19 november 2007 08:57 schreef pfaf het volgende:
Nu ze geplaatst zijn heb ik stiekem gigantisch veel zin in het EK gekregen!![]()
quote:Van Nistelrooy wil topteams op EK
AMSTERDAM - Ruud van Nistelrooy verwoordde de gevoelens bij de meeste internationals na de magere 1-0 tegen Luxemburg eigenlijk het meest treffend.
,,De invulling kon beter en definitieve kwalificatie voor EURO 2008 was het belangrijkste; ik smacht echter naar grote wedstrijden, grote ontmoetingen op een groot toernooi als het EK tegen Italië, Frankrijk, Duitsland en andere teams. Tegen die kleine tegenstanders in de kwalificatiereeks kan je het nauwelijks goed doen.”
De slotreactie van het publiek – gefluit – na negentig minuten was daarvan het bewijs. ,,Je mist twintig kansen, speelt redelijk, maar omdat zij twee gevaarlijke momenten hebben in blessuretijd – waarvan eentje trouwens buitenspel – krijg je toch een negatieve reactie vanaf de tribune.”
Het moeizame scoren tegen de kleintjes in groep G verontrust Van Nistelrooy niet. Hij ziet ook geen link tussen de goede prestaties met matig spel in de kwalificatiereeks en resultaten op het EK. ,,Luxemburg is geen graadmeter. Beoordeel ons op het EK in Oostenrijk en Zwitserland. Daar moet het gebeuren en daarover ben ik positief gestemd.”
quote:ORANJE BIJNA GROEPSHOOFD OP EK
AMSTERDAM - Bij de loting voor het Europees kampioenschap, op 2 december in het Zwitserse Luzern, zal het Nederlands elftal zeer waarschijnlijk als groepshoofd worden beschouwd naast de organisatoren Oostenrijk en Zwitserland en Europees kampioen Griekenland. Oranje deed zaterdag goede zaken door Kroatië voorbij te steken. Het Nederlands elftal won van Luxemburg terwijl de Kroaten verloren van Macedonië, zodat Oranje de beste cijfers kan overleggen van de laatste twee kwalificatietoernooien voor het WK 2006 en EK 2008. De status van groepshoofd komt alleen in gevaar als Kroatië woensdag op Wembley van Engeland wint en Nederland in Minsk tegen Wit-Rusland verliest.
Marco van Basten zei het een groot voordeel te vinden als zijn ploeg in een EK-groep bovenaan wordt ingedeeld. ,,Dan speel je namelijk alle poulewedstrijden in hetzelfde stadion en kunnen we gedurende die periode op een vaste plek blijven zitten. Dat geeft je toch een soort thuisgevoel en het komt de sfeer in en rond de ploeg zeker ten goede.”
De bondscoach had er eventueel ook geen moeite mee gehad als Oranje in koker 2 zou zitten. ,,Omdat je dan weer de kans hebt achter de organiserende landen Oostenrijk en Zwitserland terecht te komen. Maar als ik mag kiezen, dan liever de eerste optie.”
Van 't Schipquote:Op maandag 19 november 2007 13:36 schreef BonJovi het volgende:
We zien wel waar het schip strand.
Dus als het maar strandtquote:Op maandag 19 november 2007 14:05 schreef BonJovi het volgende:
ik hoop dus ver
Zwitserland - Nederland 2-1quote:Op maandag 19 november 2007 06:13 schreef pfaf het volgende:
De tweede zwakste landen zijn Automatisch geplaatst en poulehoofd.
Ja, precies, Nederland is dus Europees Kampioen kwalificeren als we woensdag niet verliezen, is de eerste titel alvast binnen!quote:Op maandag 19 november 2007 06:15 schreef pfaf het volgende:
En eigenlijk is Nederland dus het best in kwalificeren. Jammer dat we daar geen prijzen voor krijgen.
Zag je vorig jaar al:quote:Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef DeeBee het volgende:
Wat vooral opvalt als je kijkt naar de mogelijke deelnemers is het absurde niveau van alle landen natuurlijk, nog veel meer kwaliteit aanwezig (relatief) dan op de WK's, indrukwekkend.
Ik reageerde op de lijst die in de post boven me...quote:Op maandag 19 november 2007 14:24 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Zwitserland - Nederland 2-1
Werden op het WK van 2006 groepswinnaar boven Frankrijk en vlogen er in de 8ste finale uit door penalties. Aantal tegendoelpunten: 0
De moffen verloren met opzet de wedstrijd van Oost-Duitsland in 74. Dan ontliepen ze de poule met Nederland Argentinië en Brazilië. Resultaat ?quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:35 schreef TerroRobbie het volgende:
Poule des doods is een lachertje.
Wat zegt dat genoegquote:Op dinsdag 20 november 2007 13:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat je een voorbeeld van meer dan 30 jaar geleden erbij moet halen zegt al genoeg?
Zo klopt dat cliche natuurlijk niet he. Je speelt niet tegen iedereen, dus hoef je niet van iedereen te winnen. En dan kan je maar beter tegen de minderen spelen natuurlijk. Als je stelt dat je van iedereen moet kunnen winnen, dan kom je wat dichter in de buurtquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:06 schreef rubbereend het volgende:
vraag is wat je wil bereiken, zo ver mogelijk komen of winnen. Als je gaat om de cup te winnen moet je van iedereen winnen dan maakt de poule niet uit.
Zwitserland is niet zwakker dan Roemenie, Turkije, Polen...Nederlandquote:Op maandag 19 november 2007 23:39 schreef pfaf het volgende:
Ik reageerde op de lijst die in de post boven me...
Tuurlijk wel, dat zijn juist de leuke tegenstanders.quote:Op maandag 19 november 2007 06:57 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Conclusie: Je kan maar beter niet in poule 1 belanden.
?quote:
quote:Op woensdag 21 november 2007 23:40 schreef DrDentz het volgende:
lol, moffen![]()
ik hoop dat we ze loten zodat het sterrenensemble van Van Basten hun oren kan wassen
Whaha preciesquote:Op donderdag 22 november 2007 00:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Whehe.
Nederland denkt Duitsland een oor aan te naaien.
Wel een logische nederlaag trouwens, jammer dat Duitsland hetzelfde spelletje speelde.
Italië, Denemarken, Oekraïne en België zijn al bevestigd. De vijfde moet nog komen. Hopelijk Portugalquote:Op donderdag 22 november 2007 00:41 schreef Catch22- het volgende:
ik hoop dat er fatsoenlijke oefenwedstrijden komen.. argentinie, brazilie, nigeria ofzo.. en niet tegen faroer, egypte of moembekistan
quote:Op donderdag 22 november 2007 19:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd de hele gedachte aan het ontlopen van pot 1 ook niet.. Oostenrijk en Zwitserland zijn als gastlanden levensgevaarlijk om tegen te komen, die Grieken hebben ook weer een heel aardig elftal op de been dus je moet gewoon niet zeiken. Als het er op aan komt is Oranje voor mij zelfs één van de zwaksten qua spelniveau op dit moment. Misplaatste arrogantie![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |