Ok dat zijn al 4 landen die we kunnen hebbenquote:Op zondag 18 november 2007 13:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Oostenrijk en Zwitserland komen in pot 1, net als de Europese kampioen (Griekenland) en de beste ploeg over de laatste twee kwalificatiereeksen. En dat is as we speak Kroatië.
Een beetje meer vertrouwen, we kunnen ze allemaal hebbenquote:Op zondag 18 november 2007 14:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok dat zijn al 4 landen die we kunnen hebben
En als Kroatie woensdag weer verliest, wie is dan de hoogstgeplaatste?quote:Op zondag 18 november 2007 13:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hoewel ik net lees dat Kroatie ook verloren heeft dit weekend.
Of je 1 of 2 wordt in je poule is dus niet echt relevant.quote:The remaining 14 teams are classified on the basis of their results in the qualifying competitions for the FIFA World Cup 2004/2006 and the UEFA European Football Championship 2006/2008. If Greece qualifies for the final tournament, they will be top seeded as reigning European Champions and placed in the first position of the ranking (see article 7.04 of the Competition Regulations).
1 of 2 in de pot wel.quote:Op zondag 18 november 2007 14:42 schreef Trancelocator het volgende:
Okay, ik quote het maar even:
[..]
Of je 1 of 2 wordt in je poule is dus niet echt relevant.
zolang we er maar uit uitgeknikkerd worden door Portugal, met name door Manichéquote:Op zondag 18 november 2007 14:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als dat weer gebeurt breek ik persoonlijk z'n benen.quote:Op zondag 18 november 2007 15:05 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
zolang we er maar uit uitgeknikkerd worden door Portugal, met name door Maniché
Zwitserland en Kroatië win je niet zomaar van, zeker niet on onze huidige vorm.quote:Op zondag 18 november 2007 14:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zorg voor later... Marco heeft nog zat tijd om Ryan Donk, Gregory vd Wiel, Siem de Jong, Jan-Arie vd Heijden, Luigi Bruins en Drenthe in te passen.quote:Op zondag 18 november 2007 15:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zwitserland en Kroatië win je niet zomaar van, zeker niet on onze huidige vorm.
Staat ook in dat linkje van je.quote:
quote:The 14 teams are allocated according to their classification into 4 Pots (Pot 1-4):
- Pot 1: teams with coefficient rankings 1-2 (including Greece, if qualified)
- Pot 2: teams with coefficient rankings 3-6
- Pot 3: teams with coefficient rankings 7-10
- Pot 4: teams with coefficient rankings 11-14
Amen.quote:Op zondag 18 november 2007 16:06 schreef Lyzio het volgende:
Geleuter. Je hoeft voor niemand bang te zijn, als je zo gaat redeneren kun je als land beter niet naar een eindronde afreizen.
Ze kunnen woensdag inderdaad maar beter verliezen. In de huidige vorm lijkt me dat ook geen probleem.quote:Het Nederlands elftal dreigt tijdens Euro 2008 in een zware groep terecht te komen. Zoals Oranje er momenteel voor staat zal de ploeg van bondscoach Marco van Basten een van de vier groepshoofden zijn tijdens de loting op 2 december in Lüzern.
Tijdens die groepsindeling in de Zwitserse stad staat in ieder geval al vast dat de twee gastheren Oostenrijk en Zwitserland én regerend Europees kampioen Griekenland in de eerste pot zijn ingedeeld. De vierde en tevens laatste plaats in die pot is voor het land dat als hoogste genoteerd staat op de UEFA-ranglijst. Dat is momenteel Oranje.
De drie landen waarmee Oranje in Pot 1 zit, zijn niet dé toplanden. Die zijn veelal in Pot 2 en Pot 3 te vinden: Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje én indien zij zich plaatsen Portugal en Engeland.
Duitsland is de enige rivaal van Nederland voor die koppositie. De ploeg van Van Basten raakt deze eerste plaats alleen kwijt als Oranje verliest in Wit-Rusland en Duitsland wint van Wales.
Tijdens het recente WK bevond Nederland zich in een Poule Des Doods met Ivoorkust, Servië en Argentinië als tegenstanders.
En Kroatië dus geen concurrent? Dat snap ik niet helemaal...quote:Op zondag 18 november 2007 20:32 schreef Ayreon84 het volgende:
[..]
Ze kunnen woensdag inderdaad maar beter verliezen. In de huidige vorm lijkt me dat ook geen probleem.
Natuurlijk moet je van elk land kunnen winnen als je het EK wil winnen, maar in een poule des doods zie ik dit Oranje niet overleven.
Wel als 2e, en moest dus tegen groepswinnaar Portugal.quote:Op zondag 18 november 2007 21:21 schreef Pritt het volgende:
Als je kampioen wilt worden moet je van iedereen winnen.
Tijdens het WK hadden we ook een zeer zware poule en daar kwamen we ook doorheen.
Nederland, Frankrijk, Italië, Turkije.quote:Op zondag 18 november 2007 21:21 schreef mcyodogg het volgende:
Ik heb die hele plaatsing lijst niet gezien, en de helft is nog niet eens zeker van een ticket, maar als ik natte vingerwerk mag doen schat ik zo
pot1
Zwitserland
Oostenrijk
Griekenland
Nederland
pot 2
Portugal
Duitsland
Engeland
Frankrijk
pot3
Tsjechie
Kroatie
Italie
Spanje
pot4
Zweden
Turkije
Roemenie
Polen
Als Kroatië niet in pot 1 komt, dan toch wel zeker in pot 2? Uitgaande van de resultaten in de laatste WK- en EK-kwalificatie. Pot 3 wordt in dat geval dus ook flink stevig.quote:Op zondag 18 november 2007 21:21 schreef mcyodogg het volgende:
Ik heb die hele plaatsing lijst niet gezien, en de helft is nog niet eens zeker van een ticket, maar als ik natte vingerwerk mag doen schat ik zo
Je moet toc van iedereen kunnen winnen. of dat nou in de poule is of in de echte eindronde.quote:Op zondag 18 november 2007 21:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nederland, Frankrijk, Italië, Turkije.
Stel dat dat gebeurt
Hoezee !quote:Op zondag 18 november 2007 16:06 schreef Lyzio het volgende:
Geleuter. Je hoeft voor niemand bang te zijn, als je zo gaat redeneren kun je als land beter niet naar een eindronde afreizen.
Right...quote:Op zondag 18 november 2007 22:30 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je moet toc van iedereen kunnen winnen. of dat nou in de poule is of in de echte eindronde.
quote:Op zondag 18 november 2007 22:30 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je moet toc van iedereen kunnen winnen. of dat nou in de poule is of in de echte eindronde.
Om vervolgens hooguit 1,5 week actief te zijn op het EK, en eindigen met een schamel puntje ofzoquote:Op zondag 18 november 2007 23:32 schreef Trancelocator het volgende:
Het wordt gewoon een sterk bezet toernooi. Organiserende landen kunnen ook boven zichzelf uitstijgen, dus of je daar graag tegen wil spelen.
Doe mij dan toch maar een poule met Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Kan San Marco eens echt stevig aan de bak.
De ploegen die ik noemde zijn voetballende ploegen. Dat ligt Oranje misschien wel beter.quote:Op zondag 18 november 2007 23:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Om vervolgens hooguit 1,5 week actief te zijn op het EK, en eindigen met een schamel puntje ofzo
OF we hakken ze alledrie in de pan en we worden Europameister!
Ja, helemaal mee eens. De poulefase mag van mij zo sterk mogelijk.quote:Op zondag 18 november 2007 23:52 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
De ploegen die ik noemde zijn voetballende ploegen. Dat ligt Oranje misschien wel beter.
En weet je wat het ook is, ik ben echt moe geworden van die wedstrijden tegen oostbloklandjes, dwergstaatjes en op kutvelden. Ik wil nu gewoon actie zien, in mooie stadions en op 'biljartlakens'.
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 18 november 2007 22:51 schreef mcyodogg het volgende:
Het kwam net heel ff bij Studio Voetbal in beeld, als ik het goed heb is het dit:
pot 1
Zwitserland
Oostenrijk
Griekenland
Nederland
pot 2
Tsjechie
Duitsland
Italie
Kroatie
pot3
Portugal
Polen
Engeland
Zweden
pot4
Frankrijk
Spanje
Roemenie
Turkije
quote:2007-11-17 - 2008 European Championship - Seedings for finals
Following this evening's crazy night of football, one thing is for sure. Joining Austria, Greece and Switzerland is either Netherlands or Germany. If Netherlands avoid defeat in Belarus, they will be a top seed, otherwise if Netherlands lose Germany will get that honor...
Here's the UEFA coefficients, of countries that have either qualified or still have a chance to qualify, that will determine the 2008 European Championship seedings:
1. Netherlands - 2.52 ***
2. Croatia - 2.38 ***
3. Germany - 2.36 ***
4. Italy - 2.33 ***
5. Czech Republic - 2.30 ***
6. England - 2.29
7. Portugal - 2.24
8. Sweden - 2.24
9. Romania - 2.22 ***
10. Poland - 2.22 ***
11. France - 2.14 ***
12. Spain - 2.14 ***