Mijn zwager en schoonzus hadden ook icsi nodig en de laatste poging hadden ze ook vijf eicellen. Hiervan was er ook maar eentje bevrucht, liep alleen achter qua delen (?) en hebben ze een dag langer in de broedstoof gelaten.quote:Op zondag 18 november 2007 13:10 schreef Madelieve het volgende:
Sombie, gefeliciteerd meid!Hartstikke leuk voor jullie!
We zijn net terug uit het AMC met een dubbel gevoel... Gisteren waren we natuurlijk heel blij dat we ons vandaag mochten melden voor terugplaatsing. Vandaag bleek dat van de 6 eitjes er 5 in de goede fase waren - goed rijp zeg maar. Er waren geen dode eitjes bij zoals vorige keer dus ook dat is wel positief. Van de 5 die ze geprobeerd hebben te bevruchten is dat echter maar bij 1 gelukt... en dat is toch wel een hele slechte score. Tuurlijk, er had ook helemaal niets bevrucht kunnen zijn en tuurlijk kan 1 in principe genoeg zijn, dat weet ik allemaal wel maar toch ben ik teleurgesteld.... Het zaadje wordt notabene ingespoten in de eicel, hoe makkelijk kunnen ze het maken? En dan toch maar 1 van de 5 bevrucht...
Het heeft ook weinig zin om er bij stil te staan dus we gaan maar afwachten de komende weken.....
We gebruiken alleen Clomid, omdat er verder niks aantoonbaar 'fout' zit. Ik heb gewoon geen regelmatige eisprong zonder Clomid, waardoor het mikken op het juiste moment erg lastig wordt. Verder zit alles voor zover we nu weten gewoon goed (ook bijquote:Op dinsdag 20 november 2007 20:43 schreef miss_sly het volgende:
Jose, ik snap wel hoor, dat je dat zo nu en dan zo voelt! Het is ook gewoon rot dat het op deze manier moet en zo lang duurt.
Hoe zit het eigenlijk met jullie behandelingen? Is het jullie keus om alleen clomid te gebruiken en niet verder te gaan met andere behandelingen, of is dat de policy van het ziekenhuis waar jullie zitten?
Niet dat het iets uitmaakt, het is gewoon rot en soms voelt het even nog vervelender dan anders. Sterkte in ieder geval
Nee, bij mij wisselt het wel wat. De ene keer is mijn cyclus 28 dagen, de andere keer zit ik op 33 ofzo. De gyn zei dat dit met Clomid wel normaal is.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:56 schreef Rottdog het volgende:
Heb je wel vaste dagen dat je ongi wordt Jose?
Ik zelf ben door de clomid regelmatig om de 30 dagen ong. en rond dag 16 een eispringer
Een jaar clomid? dat vind ik wel lang, eigenlijk. Vind je dat zelf niet, want dan is het goed natuurlijk? En IUI in combinatie met clomid is toch een veel gebruikte methode bij een onregelmatige cyclus? Je bent al zolang zelf aan het proberen met alleen clomid, dat een beetje extra hulp geen kwaad zou kunnen, lijkt me.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:17 schreef Jose81 het volgende:
Ik moet een jaar Clomid gebruiken, mocht ik dan nog niet zwanger zijn, dan gaan we verder kijken... waarschijnlijk dan als eerst volgende stap IUI. Maar het jaar is nog niet om (in april/mei pas) en ik blijf gewoon hopen dat we telkens op het verkeerder moment geklust hebben... hopelijk zit er voor ons ook ergens de komende maanden een wondertje verstopt...![]()
Met mij gaat het eigenlijk best goed. Heb de laatste weken geprobeerd te genieten van de dingen die ik wel weer mag (lekker drinken, bepaalde dingen eten, niet meer vermoeid zijn) en dat is best gelukt eigenlijk. Sta er zelf ook wel een beetje van te kijken. Hoewel ik mezelf redelijk goed ken, had ik eigenlijk best een beetje verwacht er emotioneel nogal naar aan toe te zijn, maar ik ben gelukkig neit veranderd in een ongelukkig hoopje mens. Ik ben vrij positief en opgewekt van mezelf, en dat ben ik gelukkig nog. Natuurlijk heb ik wel eens een dipje, bijvoorbeeld toen we in Madrid in een winkel op de baby- en kinderafdeling terecht kwamen bovenaan de roltrap. Ik dacht toen echt wel: als alles goed was gegaan, zou ik hier nu echt wel even rondgekeken hebben en iets leuks gekocht hebben voor de baby. Nu hebben we de afdeling maar genegeerd.quote:Hoe is het nu verder met jou Miss_Sly? Trek je het allemaal een beetje? En heb je alweer iets wat lijkt op een cyclus? ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat gaat na een miskraam....![]()
die is in mijn hoofd ook al opgekomenquote:Op vrijdag 23 november 2007 17:53 schreef Brighteyes het volgende:
Jose, ik duim ook voor je hoor!
Hoewel in mijn achterhoofd de 'ik kan nog wel even wachten met testen-theorie' al weer voorbij gekomen is...Ik zet mijn geld op een
![]()
Kan ik me ook heel goed voorstellen!quote:Op zondag 25 november 2007 19:49 schreef sombie het volgende:
Uhm, tja, stom misschienmaar daar wil ik nog niet posten.
Het is ongetwijfeld geen troost maar ik was 1 maand voor die 2 jaar zwanger. Je geduld wordt helaas heel erg op de proef gesteld. Wij hadden echt ontzettend veel mazzel dat de clomdig gelijk aansloeg de eerste keer. Maar echt, geef de hoop niet op. Komt echt goed.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:41 schreef Jose81 het volgende:
Maar goed. We houden de moed er in voor de volgende ronde... helaas hebben we het niet binnen die twee jaar gered... Maar inderdaad Faja, ooit komt het goed... we moeten alleen nòg meer geduld hebben...
We gaan hier met zijn allen in polonaise wegquote:Op woensdag 28 november 2007 14:41 schreef Jose81 het volgende:
Rottdog, wat kl*te ook weer voor jou... De komende cyclus lopen we gelijk! En nu gaan we ook tegelijk weg, goed? Liefst nog dat alle anderen hier ook maar gelijk met ons mee gaan
Nee duidelijkquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:18 schreef miss_sly het volgende:
bijwerkingen en ik weet niet of je er alcohol bij kan drinken..en met de etentjes die voor de deur staan, vind ik een lekker wijntje erbij wel feestelijk. Vandaar dus
Aaah, niet zo doen hoor, kan ik niet tegenquote:
Taz, wij zitten een beetje in dezelfde positie. Hier ook al een hele tijd bezig, teleurstelling op teleurstelling. Er zijn momenten dat ik er helemaal niet tegen kan om te horen dat iemand zwanger is. Hoe gegund het ook is. Het is toch weer een confrontatie dat het bij jou niet lukt. Ik heb een tijdje gehad dat het van mij niet meer zo nodig hoefde, al zit ik nu in een periode dat ik afwachtend ben en alle hoop op 2008 heb gevestigd. In januari gaan we weer naar de gynaecoloog enz. het medische traject in. Ook in mijn omgeving veel zwangeren, twee schoonzusjes en twee meiden van de vriendengroep. Erg confronterend.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:42 schreef TazDevl het volgende:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met als het allemaal niet zo lukt, gevoel van dat het eigenlijk niet meer hoeft?
Doordat ik (mijn vrouw heeft dat ook wel) met frisse zin in 2005 aan de gang gegaan zijn en nu eigenlijk alleen maar tegenslag gehad hebben ben ik het gevoel van kinderwens een beetje kwijt.
Vind het zo dubbel...Laatst hier op de gang 1 van de dames, begrijpelijk, overstuur omdat ze een miskraam gekregen had. Ik had nooit verwacht dat dit mij zo diep in het hart zou raken. Ik heb ook het gevoel dat ik daar niet met haar over kan praten zonder dat ik controle verlies. Andere kant; in de vriendenkring zijn er nu 2 stellen net zwanger. Ben aan de ene kant blij voor hun maar aan de andere kant ergens ook wel jaloers
Ow sombie, wat ontzettend verdrietigquote:Op woensdag 5 december 2007 18:36 schreef sombie het volgende:
Hier ook even een update. Het ziekenhuis heeft gebeld en ik ben zeker weten niet zwanger. K*t.
Jee, dag 41 alquote:Op donderdag 6 december 2007 15:10 schreef Diaan73 het volgende:
Hmmm zit nu op dag 41 en nog niet ongi. Als ik volgende week nog niet ongi ben, gooi er nog maar een testje tegenaan en als die negatief is de huisarts bellen voor tabletjes om ongi op te wekken. Nu wil ik niet a.s. weekend ongi worden, want dan gaan we een weekendje weg.....![]()
quote:Op donderdag 6 december 2007 23:07 schreef Madelieve het volgende:
Nog allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik vind het echt vreselijk spannend, hou mezelf voor dat de kans dat het goed gaat groter is dan de kans dat het fout gaat maar heb moeite om er nu al echt van te genieten... hopelijk ziet de echo er maandag goed uit en ben ik dan een klein beetje geruster.
Gelukkig kwam het pas zaterdagavond.... we hebben nog wel lekker in de sauna/stoombad kunnen zitten.quote:Op maandag 10 december 2007 07:58 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, hoewel verwacht, toch naar. En dan zeker natuurlijk tijdens jullie weekendje
Ik hoop dat je kunt genieten van de feestdagen en dat je snel bij de gyn terecht kunt![]()
Jij mag van mij alles hopen en dromenquote:Op dinsdag 11 december 2007 15:22 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij doet mijn lichaam zonder clomid toch niet heel veel, zelfs niet na de miskraam. Stiekem had ik gehoopt niet meer ongesteld te worden en meteen weer zwanger...ach ja, dromen en hopen mag, toch, al is het nog zo onrealistisch
Mijn temperatuur is een dag of 4 hoog geweest en vanochtend was hij alweer behoorlijk gedaald, dus ik zal wel ongesteld gaan worden binnenkort. Voordeel is dat ik dan met clomid kan beginnen
Het gaat idd om het pure baarmoederslijm wat het zaad geleid naar de baarmoeder.quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:52 schreef Jose81 het volgende:
En volgens mij is glijmiddel juist geen optie: ze moeten 'puur' slijm weghalen, daar mogen dus geen spoortjes van wat anders in zitten, zeg maar.. zo ongeveer..![]()
![]()
Tja eeuuhhh het hoefde niet omdat het nu puur om het slijm ging we hoefden dus niet te neuken.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:42 schreef Diaan73 het volgende:
Rottdog, jeetje morgen weer. ... wat een gedoe zeg. Waarom hebben ze vandaag niet gekeken?
Jawelquote:Op donderdag 13 december 2007 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
Rottdog, het zit jullie ook niet mee deze week zeg.![]()
Ow okay, jullie wisten dit vantevoren? Ik dacht nl. dat jullie hiermee overvallen waren... maar wel goed nieuws dat het slijm en de eitjes goed waren.. veel plezier vanavondquote:
Jullie hebben een huis gekocht?? Geweldigquote:Tja eeuuhhh het hoefde niet omdat het nu puur om het slijm ging we hoefden dus niet te neuken.
[..]
Jawelmorgen hypotheek regelen en een voorlopig koopcontract tekenen dat moet het goed maken
Er komt een topic maar het duurt nog zoooooooooooo lang dus daar wacht ik nog even mee. Als alles rond is krijgen we pas 1 Juli de sleutel, geduld hebben dus.quote:Op zondag 16 december 2007 23:52 schreef Madelieve het volgende:
Rottdog, gelukkig viel het onderzoek mee, ik hoop dat de uitslag jullie meer duidelijkheid geeft... en een nieuw huis spannend? Wellicht een topic in Klussen en Wonen, kunnen we het goed volgen![]()
Nee, ik voel de eisprong nagenoeg nooit... dat is wel jammer. Ik weet ook zeker dat ie nog steeds niet is geweest, omdat mijn temperatuur niet stijgt. Nu kan het zo zijn dat ik deze ronde te vroeg begonnen ben met Clomid... daardoor kan je eisprong later -of helemaal niet komen.. en dat begint het nu toch wel erg op te lijken (vandaag dag 20).quote:Op maandag 17 december 2007 13:42 schreef Rottdog het volgende:
Verdorie Josehad eigenlijk verwacht dat we samen op zouden gaan deze ronde
De eisprong voel je die? want misschien heb je hem al gehad en idd het slijm is met clomid niet echt een graadmeter
Heb vanmorgen tranen met tuiten gehuildMijn beste dinnetje is vanmorgen bevallen van haar zoon en het is me toch zo'n lekkertje
Heb hem zelf al de fles gegeven was zijn tweede flesje
kijk, dat is altijd mooi om te horen!quote:Op maandag 17 december 2007 19:27 schreef miss_sly het volgende:
Jose, wat vervelend dat de clomid niet goed lijkt te werken. Had mijn vriendinnetje ook, die moest toen hormonen spuiten en daarnaast werd dan IUI gedaan en ze is nu moeder van een geweldig manneke van14 maanden
Hoop dat de gyn nog ideeen heeft en een andere weg wil inslaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |