Wat hij zegtquote:Op zaterdag 17 november 2007 22:55 schreef Yeahinho het volgende:
Thnx voor de PM, ik doe weer mee!
Zometeen even op m'n gemak alles beluisteren en gokken.
Dat dus!quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:55 schreef Yeahinho het volgende:
Thnx voor de PM, ik doe weer mee!
Zometeen even op m'n gemak alles beluisteren en gokken.
Puur statistisch kan je het best 10 keer NEE stemmen. Máár... ik heb in de meeste gevallen wel redelijke 'kanshebbers' proberen te selecteren, waardoor dat een beetje wegvalt. Lukte trouwens niet altijd, omdat van sommige deelnemers al aardig wat bekend was in het spoilertopic.quote:Op zondag 18 november 2007 12:03 schreef 205_Lacoste het volgende:
Eigenlijk al wat teveel ja'tjes, statistisch gezien...
over lang niet gezien gesproken!quote:Op zondag 18 november 2007 16:47 schreef Meiske78 het volgende:
Hé wat leuk dat ik hierop gewezen word.
Ik heb van niet iedereen de auditie gezien, dus ga me er nog even in verdiepen.
Die hebben wel lef. En ongelijk.quote:Op maandag 19 november 2007 00:08 schreef TheVulture het volgende:
Mensen die Jennifer niet door laten gaan![]()
Oeps inderdaad, verkeerd gecopy-pastequote:Op maandag 19 november 2007 09:09 schreef BVO het volgende:
Joyce is een NEE dan neem ik aan, Fir3?
Da's natuurlijk ook niet waar. Als ze allemaal evenveel kans zouden maken verwacht je 10*(18/112) ofwel ca. 1,6 maal JA.quote:Op zondag 18 november 2007 13:17 schreef BVO het volgende:
[..]
Puur statistisch kan je het best 10 keer NEE stemmen.
Inderdaad. Er zullen dus wel duidelijk meer dan 1,6 van deze 10 doorgaanquote:Máár... ik heb in de meeste gevallen wel redelijke 'kanshebbers' proberen te selecteren, waardoor dat een beetje wegvalt. Lukte trouwens niet altijd, omdat van sommige deelnemers al aardig wat bekend was in het spoilertopic.
Ik zeg ook niet dat je dan 10 keer NEE verwacht, maar wél dat het 't verstandigst zou zijn 10 keer NEE te kiezen; de verwachte waarde bij NEE is (indien iedereen evenveel kans) 0.84 per deelnemer, wat elke keer zo zou zijn, waardoor je ook ELKE keer NEE zou moeten doen. Je weet namelijk niet wie die 1,6 keer JA gaat hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:00 schreef Riparius het volgende:
[..]
Da's natuurlijk ook niet waar. Als ze allemaal evenveel kans zouden maken verwacht je 10*(18/112) ofwel ca. 1,6 maal JA.
OK. Ik zie het. Kans en verwachting en zo. Statistiek blijft toch lastigquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:07 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je dan 10 keer NEE verwacht, maar wél dat het 't verstandigst zou zijn 1 keer NEE te kiezen; de verwachte waarde bij NEE is (indien iedereen evenveel kans) 0.84 per deelnemer, wat elke keer zo zou zijn, waardoor je ook ELKE keer NEE zou moeten doen. Je weet namelijk niet wie die 1,6 keer JA gaat hebben.
Ik bij Ivar en Nikkiquote:Op zondag 25 november 2007 12:31 schreef shiNinG_staR het volgende:
Shit man, heb ik bij Ivar en Michiel 'nee' gestemd. Doos.
quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:12 schreef BVO het volgende:DEADLINE: ZATERDAG 24 NOVEMBER 20:00
Kutwijf.quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:47 schreef LeBeau het volgende:
Nikki - Nee
Oh. Nou, ik zal de volgende keer gewoon eens goed lezenquote:
Dat is gewoon 1 week toch?quote:Op maandag 26 november 2007 10:23 schreef BVO het volgende:
De volgende ronde is na de theaterronde, zal gaan over welke 12 van de 18 de liveshows bereiken en is in te vullen van 8 december tot en met 15 december.
quote:
Voorgaande jaren was het dat ze met 27 of 30 mensen de live shows ingingen, verdeeld over 9 of 10 per uitzending waarna er 3 per show + 1 aanwijsplek doorgingen naar de finalerondes. Als ze nu al met 18 beginnen weet ik niet hoe ze dat gaan doen... 2 shows waarbij er 5 doorgaan? Og 1 show waarbij er 10 doorgaan?quote:Op maandag 26 november 2007 12:44 schreef LeBeau het volgende:
Dat is gewoon 1 week toch?
Hoeveel shows komen er tussen de theater ronde en grote liveshows? Of beginnen de liveshows gewoon met 18 mensen? Dat wordt best lang, als 18 mensen allemaal op 1 avond hun liedje moeten zingen.
Het staat allemaal al lang in het programmaschema te lezen. Er zijn dit jaar 3 theaterafleveringen waarin het aantal kandidaten (in drie stappen dus) wordt teruggebracht van 112 (oorspronkelijk 114) naar 18. Op zaterdag 15 december is er dan nog een speciale pre-liveshow waarin bekend wordt gemaakt welke 12 van die 18 overgebleven kandidaten door mogen naar de liveshows. Aangezien het onmogelijk is om in één show van 90 minuten (in werkelijkheid ca. 72 minuten, minus de reclame) 18 kandidaten zichzelf serieus te laten presenteren met een liedje zal dat er dit jaar niet van komen. Gordon heeft al laten doorschemeren dat de 12 finalisten gewoon door de jury zullen worden gekozen en dat de kijkers daar niet aan te pas komen.quote:Op maandag 26 november 2007 14:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Voorgaande jaren was het dat ze met 27 of 30 mensen de live shows ingingen, verdeeld over 9 of 10 per uitzending waarna er 3 per show + 1 aanwijsplek doorgingen naar de finalerondes. Als ze nu al met 18 beginnen weet ik niet hoe ze dat gaan doen... 2 shows waarbij er 5 doorgaan? Og 1 show waarbij er 10 doorgaan?
Lees de vraagstelling nog eens:quote:Op maandag 26 november 2007 14:31 schreef Zhenar het volgende:
[..]! Ik dacht dat de prono alleen voor deze aflevering was, zo van "wie komt er door de eerste theaterronde heen?"
Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen?quote:Voor de prono moet je van de 10 onderstaande deelnemers voorspellen of ze WEL of NIET de laatste 18 bereiken.
Het probleem ligt niet zozeer bij het begrijpen, dan wel bij het lezen. Ik zag een rijtje namen, nam aan dat de vraag "wie komt er door de volgende aflevering heen?" was en ging stemmenquote:Op maandag 26 november 2007 17:07 schreef Riparius het volgende:
[..]
Lees de vraagstelling nog eens:
[..]
Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen?
quote:Op maandag 26 november 2007 17:00 schreef Zhenar het volgende:
Ik zou het sowieso wel flex vinden als er een overzicht in dit topic kwam van de prono-kandidaten en wat hun "huidige" status is. Dan kunnen we alvast zien hoeveel kans op punten we hebben
quote:Op zondag 25 november 2007 20:18 schreef BVO het volgende:
Nouja, er is nog niemand afgevallen. Dus niemand heeft al punten verloren. Maar sommige kunnen wel beter of slechter blijken dan verwacht.
Ik wilde al helemaal boos reageren met 'Hoezo "niemand afgevallen"?! Er is een hele kamer naar huis gestuurd!quote:
Jullie moeten gewoon beter schrijven!quote:Op maandag 26 november 2007 22:40 schreef BVO het volgende:
Je moet echt eens beter gaan lezen, anders win je dat shirt nooit, mijn beste Zhenar!
Ik stopte met lezen bij "zelf langs kom brengen en aan zal doen"quote:Op maandag 26 november 2007 22:46 schreef BVO het volgende:
Pauze, pauze... loop een eind heen met je pauze. Nee Zhenar, alles staat er klip en klaar in de OP, dus geen excuses! Iets meer inzet of je kunt naar dat felbegeerde shirt dat ik zelf langs kom brengen en aan zal doen fluiten!
Twee zelfsquote:Op maandag 26 november 2007 22:38 schreef Zhenar het volgende:
Er is een hele kamer naar huis gestuurd!![]()
![]()
Ja hállo... nou moet je me niet gaan pakken op een kamertje meer of minderquote:
Nee.quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:11 schreef BVO het volgende:
Zhenar, zit jij vanavond met je blocnote klaar om de afvallers bij te houden en je punten te tellen?
Nee, die is volgende week.quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:12 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Nee.![]()
Hoezo, is dit al de laatste theaterronde?!
Dan zie ik de uitslag volgende week welquote:
Misschien allemaal in één afleveringquote:Op zaterdag 1 december 2007 14:20 schreef BVO het volgende:
Tja, Albert kan zoveel zeggen, maar we krijgen na de trio's nog duetten én singles.
Ja, misschien wel. Maareh... nee dus, volgende week weer.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:21 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Misschien allemaal in één aflevering
Dat is wel waarquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
Laten we hopen van niet, het theater is juist het leukst.
vind ik ook.... ik vind de theaterronde zelfs leuker dan de liveshows... ik weet niet hoe dat komtquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:06 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik vind het theater ook het leukst. Dus drie afleveringen is wel beterrr dan
.
De 5 afvallers tot nu toe heb ik in ieder geval goedquote:Op zaterdag 1 december 2007 21:51 schreef Zhenar het volgende:
OK, welke kansen hebben de pronokandidaten om de laatste 18 te halen?
[..]
Tel uit je winst...?
Ik had maar drie afvallers genoemdquote:Op zaterdag 1 december 2007 22:22 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
De 5 afvallers tot nu toe heb ik in ieder geval goed.
Ik toch echt 5!quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:24 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik had maar drie afvallers genoemdMaar die heb ik tenminste wel goed
Mwaaaaaaaaaaaaah.quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:51 schreef Zhenar het volgende:
OK, welke kansen hebben de pronokandidaten om de laatste 18 te halen?
Joyce - afgevallen
Nikki - kanshebber
Brenda - afgevallen
Sandy - kanshebber
Charlene - kanshebber
Ivar - kanshebber
Michiel - afgevallen
Nathalie - kanshebber
Roxanne - afgevallen
Jennifer - afgevallen
Tel uit je winst...?
quote:Op zondag 18 november 2007 10:05 schreef Insomaniac het volgende:
Joyce: Nee.
Nikki: Ja.
Brena: Nee.
Sandy: Ja.
Charlene: Nee.
Ivar: Ja.
Michiel: Ja.
Nathalie: Ja.
Roxanne: Nee. (Geen Idol in een rolstoel, ze zingt echter wel geweldig)
Jennifer: Ja.
quote:Voorspellen: Welke 12 deelnemers bereiken de liveshows?
Puntentelling: 10 deelnemers worden door het publiek gekozen, 2 door de jury. Zit een door jou gekozen deelnemer bij die 10, krijg je 15 punten; wordt diegene gekozen door de jury, krijg je 5 punten. Voor de eerste 4 bij de 10 gekozen finalisten krijg je geen punten, die heeft iedereen namelijk goed (18-10=8, 12-8=4). Maximaal dus 120 punten.
Oh ja, daar was ik iets te snel mee, je hebt gelijkquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:26 schreef Riparius het volgende:
BVO, ik geloof toch dat ik het niet helemaal begrijp. Van de 18 gaan er 6 niet door naar de finale, dus bij de voorspelling van de 10 publieksfinalisten kun je er maximaal 6 fout hebben, oftewel iedereen zal er daarvan minimaal 4 juist voorspellen. So far so good. Maar stel nu dat je alles juist voorspelt, zowel de 10 publiekskeuzes als de 2 die door de jury worden toegevoegd, dan is het maximaal te behalen aantal punten toch (6*15) + (2*5) = 100 ?
Helemaal zeker weet ik dat nog niet, maar als ik dat doe is het omdat de jury kiest nadat het publiek er al 10 gekozen heeft, waardoor het gekozen worden door de jury in dat opzicht 'minder waarde' heeft, het is een minder grote prestatie zeg maar.quote:Waarom waardeer je de voorspelling van de jurykeuzes trouwens met minder punten dan de publiekskeuzes?
Ja, maar het probleem is dat je de procedure van te voren niet kent. Het zou ook zo kunnen gaan als bij de jurykeuzes van de vorige editie. Daar maakte de jury een voorkeurslijstje met 4 kandidaten zonder op de hoogte te zijn van de uitkomst van de publieksstemming, en de hoogst geklasseerde kandidaat die niet bij de top 3 van het publiek zat werd dan toegevoegd. Maar of dat nu ook zo gaat is natuurlijk onzeker; in ieder geval is het moeilijk (dus ook voor de jury) om een rangorde van 12 kandidaten vast te leggen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:02 schreef BVO het volgende:
[..]
Oh ja, daar was ik iets te snel mee, je hebt gelijk.
[..]
Helemaal zeker weet ik dat nog niet, maar als ik dat doe is het omdat de jury kiest nadat het publiek er al 10 gekozen heeft, waardoor het gekozen worden door de jury in dat opzicht 'minder waarde' heeft, het is een minder grote prestatie zeg maar.
Op basis van de mediaberichten ga ik ervan uit dat de jury na de keuze van het publiek in overleg zal gaan, en van de resterende 8 er 2 zal kiezen. Dat is idd een beetje een gok, maa die nemen we maarquote:Op vrijdag 7 december 2007 19:23 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem is dat je de procedure van te voren niet kent. Het zou ook zo kunnen gaan als bij de jurykeuzes van de vorige editie. Daar maakte de jury een voorkeurslijstje met 4 kandidaten zonder op de hoogte te zijn van de uitkomst van de publieksstemming, en de hoogst geklasseerde kandidaat die niet bij de top 3 van het publiek zat werd dan toegevoegd. Maar of dat nu ook zo gaat is natuurlijk onzeker; in ieder geval is het moeilijk (dus ook voor de jury) om een rangorde van 12 kandidaten vast te leggen.
In de voorspelling zoals ik die postte zal je 12 namen moeten noemen, zonder deze aan 'jury' dan wel 'publiek' toe te kennen.quote:Als je er voor kiest om juist voorspelde finalisten verschillend te waarderen naargelang deze door het publiek of door de jury zijn gekozen, dan zou je ook moeten bedenken wat te doen met de puntenwaardering voor finalisten die wel correct zijn voorspeld maar in de verkeerde groep.
huh?quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:39 schreef BVO het volgende:
De opzet voor komende week (apart topic volgt morgenavond of zondag):
[..]
OK. Maar dan begrijp ik weer niet waarom je de ondergrens voor de puntentoekenning legt bij 4 juist voorspelde finalisten. Je kunt maximaal 6 finalisten fout voorspellen, dus als je vraagt de 12 finalisten te voorspellen zonder nadere kwalificatie, dan zal iedereen tenminste 6 finalisten juist voorspellen. Als ik jou logica volg dan zou je eigenlijk pas punten moeten gaan toekennen vanaf de zevende juist voorspelde finalist.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:32 schreef BVO het volgende:
[..]
In de voorspelling zoals ik die postte zal je 12 namen moeten noemen, zonder deze aan 'jury' dan wel 'publiek' toe te kennen.
Iedereen heeft sowieso 2 mensen juist idd, maar het dit kan zowel tweemaal een jurygekozene zijn (2*5=10 punten) of een publiekskeuze (2*15=30 punten). Van die 4 weet je zeker dat ze door het publiek gekozen worden, bij die 2 is het de vraag of je ze "direct" goed hebt (wat ik in principe hoger aansla) of "indirect", hetgeen je dus wél in de punten merkt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:23 schreef Riparius het volgende:
[..]
OK. Maar dan begrijp ik weer niet waarom je de ondergrens voor de puntentoekenning legt bij 4 juist voorspelde finalisten. Je kunt maximaal 6 finalisten fout voorspellen, dus als je vraagt de 12 finalisten te voorspellen zonder nadere kwalificatie, dan zal iedereen tenminste 6 finalisten juist voorspellen. Als ik jou logica volg dan zou je eigenlijk pas punten moeten gaan toekennen vanaf de zevende juist voorspelde finalist.
OK, dat is inderdaad de crux. Nu begrijp ik je motivatie voor deze puntentelling. Dank voor de uitleg.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:26 schreef BVO het volgende:
[..]
Iedereen heeft sowieso 2 mensen juist idd, maar het dit kan zowel tweemaal een jurygekozene zijn (2*5=10 punten) of een publiekskeuze (2*15=30 punten). Van die 4 weet je zeker dat ze door het publiek gekozen worden, bij die 2 is het de vraag of je ze "direct" goed hebt (wat ik in principe hoger aansla) of "indirect", hetgeen je dus wél in de punten merkt.
quote:
Hahaquote:Op zaterdag 8 december 2007 21:40 schreef Zhenar het volgende:
Alfabetische volgorde![]()
Nu lijkt het alsof ik heel laag sta
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |