De paar ex-WAO'ers die ik ken zijn dat wel, al zijn die nog onder de 40. Altijd stress, burn-out of depressie, iets weinig tastbaars maar wel 13 keer per jaar ziekmelden he.quote:Op maandag 19 november 2007 11:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tja, maar dan moet je die mensen, zoals Refragmental doet, niet uitmaken voor werkschuwe mensen.
Ach ja, zo zijn er ook nog een hele hoop WAO´ ers, die bij reorganisaties door werkgevers met zachte hand de WAO in werden geduwd.quote:Op maandag 19 november 2007 11:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De paar ex-WAO'ers die ik ken zijn dat wel, al zijn die nog onder de 40. Altijd stress, burn-out of depressie, iets weinig tastbaars maar wel 13 keer per jaar ziekmelden he.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=897942/sc=d2642dquote:Inkomen stijgt op 65e
Gepubliceerd op maandag 19 november 2007
VOORBURG (ANP) - De meeste mensen gaan er op hun 65e in inkomen op vooruit, omdat zij dan voor het eerst AOW krijgen. Tussen 2001 en 2004 werden per jaar gemiddeld 140.000 mensen 65.
Iedereen die in die periode voor het eerst AOW kreeg, ging er in doorsnee 2,5 procent op vooruit, heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek berekend.
De groep met het laagste inkomen ging er het meest op vooruit. De koopkracht steeg met ruim 5 procent. De meeste mensen werkten al niet meer toen zij voor het eerst AOW kregen. Hun inkomen daalde toen zij stopten met werken. Toen leverden zij ongeveer 15 procent in.
Je weet het verschil niet eens tussen AOW en WAO en dan nog eens dat werkgevers enige beslissingsbevoegdheid zouden hebben over de WAO.quote:Op maandag 19 november 2007 11:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ach ja, zo zijn er ook nog een hele hoop WAO´ ers, die bij reorganisaties door werkgevers met zachte hand de WAO in werden geduwd.
quote:U bent kort weer terug in Nederland als premier Balkenende zegt dat u niet naar Nederland moet komen, alleen maar omdat u dan beveiligd wordt. Hij zegt dat u beter terug kunt gaan naar Amerika.
‘Dan is natuurlijk de vraag: zegt hij dat als premier of als Jan Peter, als Jan Petertje? Wanneer hij dat als premier zegt, heeft dat een machtsconsequentie – wil hij me de toegang tot het land ontzeggen? Ik mag in Nederland wonen als ik wil en ik mag Nederland verlaten als ik wil, net als iedere andere burger.’ ‘Wanneer hij dat niet als premier zegt maar als Jan Petertje, is mijn antwoord dat hij zich niet heeft te bemoeien met mijn agenda. Dat is onbehoorlijk. Hoewel ik wel nog naarstig op zoek ben naar een goede secretaresse. Hij kan solliciteren en secretaressetje spelen.’
‘Ik begrijp wel dat hij het doet uit electorale overwegingen. Volgens een opiniepeiling stond tachtig procent van de Nederlanders achter het kabinet. En hij wil de stem van het volk zijn. Dat is ook zo fout, daarom is hij verantwoordelijk voor een degeneratie van zijn ambt sinds hij aan de macht is gekomen. Wat een verschil met een man als Wim Kok.’
‘Wat hij niet begrijpt is dat dit geen gewone ruzie is tussen Jan Petertje en Ayaantje. Hij is premier. Hij wíl zo graag premier zijn. Nou, dat heeft een aantal voordelen, maar ook beperkingen. Mij is vaak verweten dat ik me niet uitdrukte als een parlementariër. Hij drukt zich niet uit als een premier.’
Noodzakelijke rehabilitering? De man is een charlatan, en dat weten we allemaal. Dat Balkie er nog minder van kan, doet daar niks aan af.quote:Op maandag 19 november 2007 18:55 schreef Klopkoek het volgende:
Hirsi Ali doet ook mee aan de noodzakelijke rehabilitering van Wim Kok:
En Lubbers, Den Uyl, Van Agt, Biesheuvel dan?quote:Op maandag 19 november 2007 19:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Noodzakelijke rehabilitering? De man is een charlatan, en dat weten we allemaal. Dat Balkie er nog minder van kan, doet daar niks aan af.
Het echte vuile werk is door Lubbers opgeknapt, met de VVD. Kok heeft daar puur de vruchten van geplukt. Ook kan het Kok worden aangerekend dat hij een Argentijnse juntadochter het koninklijk huis ingerommeld heeft.quote:Op maandag 19 november 2007 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
En Lubbers, Den Uyl, Van Agt, Biesheuvel dan?
Feit is gewoon (nou ja, voor mij is het een 'feit') dat Kok de beste premier van de afgelopen 40 jaar was.
quote:Op maandag 19 november 2007 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
Feit is gewoon (nou ja, voor mij is het een 'feit') dat Kok de beste premier van de afgelopen 40 jaar was.
Maar kennelijk heeft Lubbers niet genoeg gedaan he? Want je pleit telkens weer voor een verdere versobering..... totdat er niets meer overblijft en de armen doodvriezen in de kou.quote:Op maandag 19 november 2007 20:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het echte vuile werk is door Lubbers opgeknapt, met de VVD. Kok heeft daar puur de vruchten van geplukt. Ook kan het Kok worden aangerekend dat hij een Argentijnse juntadochter het koninklijk huis ingerommeld heeft.
Kou? We hadden toch een broeikaseffect?quote:Op maandag 19 november 2007 20:38 schreef Klopkoek het volgende:
Maar kennelijk heeft Lubbers niet genoeg gedaan he? Want je pleit telkens weer voor een verdere versobering..... totdat er niets meer overblijft en de armen doodvriezen in de kou.
Bullshit.quote:Op maandag 19 november 2007 10:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, probeer eens als 45 jarige WAO´ er een sollicitatie te doen. Je maakt geen schijn van kans. Je wordt gewoon niet aangenomen.
quote:Op maandag 19 november 2007 20:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kou? We hadden toch een broeikaseffect?
Ik geloof niet dat de discussie over de WAO ging grappenmaker.quote:Op zondag 18 november 2007 11:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, nog een proto-fascist.
In mijn familie zit --naast m'n opa die tot z'n 65e bij verolme schepen inelkaarlastte-- ook een tante en een oom die 't klaarspeelden om zichzelf op hun 45e (ze zijn nu 68 ofzo) de WAO in te laten praten. Omdat ze heel goed waren in het simuleren van ziektes. Die lui hebben dus niet 'krom gelegen' voor hun AOW. Ja, hooguit van het lachen.
Ja, pensioengat heet dat onbenul. Eerst krijg je geen AOW en lever je 20% van je gemiddeld verdiende loon in, vervolgens krijg je op je 65e AOW en ga je er 2.5% op vooruit bovenop je 80%. Nou nou, dikke mik. Het is echt niet zo dat je 2.5% bovenop je laatst gekregen salaris hebt gekregen als werkende zijnde. Er wordt ook niet meer gekeken naar het laatst verdiende salaris maar naar het gemiddelde van alle jaren die je gewerkt hebt. Dat kan aanzienlijk lager zijn dan je laatst verdiende salaris.quote:Op maandag 19 november 2007 11:52 schreef nikk het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=897942/sc=d2642d
Maar jongeren moeten krom liggen en solidair zijn hè?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |