abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54794800
door de overweldigende belangstelling is het helaas genoodzaakt gebleken de superstorm voor onbepaalde tijd uit te stellen.

de stormpiet houdt ondertussen deze kaart in de gaten want rond die tijd willen ze terugvaren.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_54795364
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 02:21 schreef APK het volgende:
Heb je daar een link voor?
Ik zag alleen op zijn site staan dat hij niet meer bij William Hill mag wedden omdat hij 55.000 pond oid winst gemaakt zou hebben.
Wikipedia:
The Journal study, the single academic work conducted involving Corbyn's work, was done by Dr. Dennis Wheeler of the University of Sunderland and took Weather Action predictions for the island of Britain for October 1995 to September 1997. Only predictions of gale force winds were analyzed. It uses a variety of statistical techniques to come up with success rates varying from 37% to 73% depending on the technique. 23 gales were successfully predicted, 21 gales were falsely predicted, and 18 gales occurred that were not predicted. Dr. Wheeler concluded, "that forecasts prepared by Weather Action would repay further attention. The results provide little evidence to dismiss the observed success rates as being attributable to mere chance or good fortune. Indeed the balance of evidence indicates that the system performs better than chance although it is recognized that the margin of success differs greatly between the seasons and is lowest in winter when gales are most frequent.”

de links naar het blad zelf doen het helaas niet meer, maar er staat quotes van op de site van Weather Action zelf. Die uit hun verband geknipte zinnen zijn trouwens opvallend positiever dan de gematigde conclusie op Wikipedia.
pi_54795367
-dubbel-
pi_54796009
Interessant. De reden dat Corbyn de boel nog niet wil prijsgeven is denk ik dat hij eerst zijn methoden zelf wil verfijnen/verbeteren. Daarbij moet hij aan de gevestigde meteorologie zich zien te bewijzen. Ik denk dat hij daarom ook nu pas in de picture is gekomen, door het voorspellen van deze 'superstorm'. Mijns inziens kan deze voorspelling zijn carriere maken of kraken. Als hij gelijk krijgt zullen de gevestigde meteorologen (net als destijds met Piet Paulusma) hem niet meer belachelijk maken en toch serieus nemen. Het zou me dan ook niet verbazen dat Corbyn uiteindelijk gaat samenwerken met een groot meteorologisch instituut, om hun kennis te bundelen. Het zou toch wel heel wat zijn, als deze gast echt een betrouwbare lange termijn voorspelling kan maken.
pi_54796070
Paulusma vandaag:
quote:
vrijdag, 23 november 2007

Zondag lijkt een stormdag te worden. In de kustgebieden stormkracht 9 uit noordwest tot noord en uitschieters tijdens buien in kracht 10! Landinwaarts staat een krachtige wind, maar ook daar kans op stormbuien. Tijdens buien niet alleen kans op zware windstoten, maar ook op hagel en onweer. Het ruige weer begint in de avond en nacht van zaterdag op zondag. Zaterdagavond en nacht eerst een harde tot stormachtige zuidwestenwind en regenachtig.
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:56:17 #206
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54797533
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 09:38 schreef DirtyHarry het volgende:
Paulusma vandaag:
[..]
dat zou dan net een storm zijn, en geen superstorm zoals hij voorspelde. Voorlopig staat er geen storm op de kaarten, maar een depressie met veel wind (maar niet meer dan normaal in de herfst). Lijkt me erg vreemd als er opeens een storm ontstaat met orkaankracht Maar we zullen zien, alles kan nog natuurlijk
The line is a dot to you!
pi_54798695
Blijf het toch nog even volgen...
pi_54799164
ik denk dat Corbyn zich een betere dienst had bewezen door het woordje super achterwege te laten. En iets minder specifiek over het gebied.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_54799363
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:18 schreef kawotski het volgende:
ik denk dat Corbyn zich een betere dienst had bewezen door het woordje super achterwege te laten. En iets minder specifiek over het gebied.
Precies wat ik dacht
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_54799531
Dat was inderdaad niet slim van hem. Hij heeft het 'superstorm' genoemd omdat het een samenkomst van twee stormfronten is wat schijnbaar vrij uniek is. De term superstorm bedoelde hij geen orkaan mee, dan had hij de term hurricane wel laten vallen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:43:11 #211
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54799699
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:27 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Precies wat ik dacht
Tja, een storm in centraal Europa voorspellen in November is niet echt spectaculair, in de herfst waait het altijd wel ergens in Europa hard, jaargetijde en zo.
be nice or go away
pi_54799778
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:43 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Tja, een storm in centraal Europa voorspellen in November is niet echt spectaculair, in de herfst waait het altijd wel ergens in Europa hard, jaargetijde en zo.
Dan nog is het knap dat ie ongeveer het weekend weet te prikken.
-
pi_54800125
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:43 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Toch knap dat hij de vorige storm kwa timing exact goed had voorspeld, en dat deze voorspelling (waarschijnlijk, nog even afwachten voordat er echte conclusies worden getrokken) ook een heel eind in de goede richting zit. Een paar dagen geleden stond er bij weeronline nog windkracht 2 voor zaterdag en zondag. Niemand die een storm zag aankomen.
pi_54800162
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 09:38 schreef DirtyHarry het volgende:
Paulusma vandaag:
[..]
Paulusma denkt: "hm, d'r komt toch wel wat wind op de Noordzee af... laat ik een beetje tussen Corbyn en het KNMI in gaan zitten, zat ik er toch in de buurt als Corbyn gelijk heeft, ga ik niet af als hij ongelijk heeft."
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:06:52 #215
145755 kahaarin
pi_54800177
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:47 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Als je zijn foutmarge bekijkt dan is dat onder gelukje te scharen, van een storm rond de elfde en een superstorm dit weekeinde blijft niet zoveel over, maar we wachten af, de wind lijkt wat aan te trekken.
Waar je imho wel voor moet uitkijken is dat men niet gaat denken van: "hey, een harde wind, had Corbijn toch gelijk."
Hij heeft met cijfers gestrooid en voorspellingen gedaan die heel precies zijn, komt het niet uit dan heeft hij naar mijn mening ongelijk, punt.
*Niets persoonlijks hoor*
be nice or go away
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:08:47 #216
6941 APK
Factual, I think.
pi_54800221
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:04 schreef DirtyHarry het volgende:

Toch knap dat hij de vorige storm kwa timing exact goed had voorspeld
En de storm daarvoor niet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:09:36 #217
145755 kahaarin
pi_54800240
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:04 schreef DirtyHarry het volgende:

[..]

Toch knap dat hij de vorige storm kwa timing exact goed had voorspeld, en dat deze voorspelling (waarschijnlijk, nog even afwachten voordat er echte conclusies worden getrokken) ook een heel eind in de goede richting zit. Een paar dagen geleden stond er bij weeronline nog windkracht 2 voor zaterdag en zondag. Niemand die een storm zag aankomen.
Vorige storm?
Je bedoelt dat hoog water met een beetje wind?
Springtij is altijd ietwat link, als er dan een storm waait op de noordzee uit de goede hoek, hij had storm aan land voorspeld, dat viel imho wel mee, het is net als bij Nostradamus, achteraf is het altijd in een bepaald licht te plaatsen als je maar lang genoeg doorredeneert.
be nice or go away
pi_54800379
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:06 schreef Ared het volgende:

[..]

Paulusma denkt: "hm, d'r komt toch wel wat wind op de Noordzee af... laat ik een beetje tussen Corbyn en het KNMI in gaan zitten, zat ik er toch in de buurt als Corbyn gelijk heeft, ga ik niet af als hij ongelijk heeft."
Whehe dat zou kunnen ja Overigens spreekt hij nu van uitschieters tot windkracht 10 of 11.

En ik zeg ook niet dat hij gelijk heeft of altijd goed voorspelt. Maar ik vind het wel opvallend dat hij 2 stormen goed voorspelt (okee die van dit weekeind moet nog blijken, maar ziet er naar uit dat het wel die kant op gaat) kwa timing. Vergeet niet dat deze voorspelling al een maand geleden is gemaakt. Toch wel interessant hoe hij dat dan doet, dan heeft hij misschien wel een hele mooie techniek gevonden die weer op lange termijn kan voorspellen. In ieder geval interessant om eens wat onderzoek te laten doen naar zijn voorspellingen, kijken hoe het statistisch uitpakt.
pi_54800420
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:09 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Vorige storm?
Je bedoelt dat hoog water met een beetje wind?
Springtij is altijd ietwat link, als er dan een storm waait op de noordzee uit de goede hoek, hij had storm aan land voorspeld, dat viel imho wel mee, het is net als bij Nostradamus, achteraf is het altijd in een bepaald licht te plaatsen als je maar lang genoeg doorredeneert.
Ben je vergeten dat de stormvloedkering en Maeslantkering voor het eerst sinds jaren gesloten werden? En dat er dijkbewaking over de hele kustlinie werd ingezet? Was echt geen kattepis aan de kust. Over land viel de wind inderdaad wel mee, maar de timing van zijn voorspelling was perfect.
pi_54800441
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 00:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarnaast roep deze persoon dat de klimaatsverandering vanwege menselijke CO2 uitstoot een hoax is, daar word je niet populair van.
Nou, en dat-ie impopulair is! Nooit in het nieuws! Geen artikel over hem! ! Maar goed, dat hij zegt dat de wetenschappelijke wereld ongelijk heeft en dat zijn eigen kleine theorie wel klopt, dat is zeker waar, en dat is nu juist de reden dat hij zoveel aandacht krijgt.
pi_54800550
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:19 schreef DirtyHarry het volgende:
En dat er dijkbewaking over de hele kustlinie werd ingezet?
En dat terwijl er een half jaar geleden nogal wat commotie was over de slechte staat van de dijken in Nederland. Oftewel, bij zulke zaken is het heel wel mogelijk dat er meer speelt.
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:41:27 #222
145755 kahaarin
pi_54800790
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:19 schreef DirtyHarry het volgende:

[..]

Ben je vergeten dat de stormvloedkering en Maeslantkering voor het eerst sinds jaren gesloten werden? En dat er dijkbewaking over de hele kustlinie werd ingezet? Was echt geen kattepis aan de kust. Over land viel de wind inderdaad wel mee, maar de timing van zijn voorspelling was perfect.
Precies wat ik zeg, springtij, kans op stroming uit de goede hoek dit jaargetijde, laat ik maar eens een rampje voorspellen, zijn foutmarge is imho te groot, hij kan misschien goed beredeneren wat er wellicht gaat gebeuren dmv oude weerrapporten naast het huidige weerbeeld t leggen oid maar dat heeft imho niets met voorspellen te maken maar met statistiek, ik geloof niet datiemand zo ver vantevoren kan voorspellen wat voor weer het wordt.
Hij heeft ongetwijfeld een systeem waarmee hij dingen kan analyseren en vergelijken maar dat maakt hem een goede analist. Niet meer en niet minder.
be nice or go away
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:42:17 #223
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54800803
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:47 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, vanwege springtij. Kleine stormen net na nieuwe maan, en grote stormen net na volle maan. Leuk zo'n educated guess, maar veel verder dan een horoscoop komt het niet.
Géén kloon van tvlxd!
pi_54800960
Om House te quoten van vorige aflevering 'Oh come on! Close doesn't count!'
pi_54801142
Laten we wel wezen, Piers Corbyn heeft een aantal voorspellingen gedaan deafgelopen tijd, en ze kloppen niet, ze zijn niet uitgekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')