Wikipedia:quote:Op vrijdag 23 november 2007 02:21 schreef APK het volgende:
Heb je daar een link voor?
Ik zag alleen op zijn site staan dat hij niet meer bij William Hill mag wedden omdat hij 55.000 pond oid winst gemaakt zou hebben.
quote:vrijdag, 23 november 2007
Zondag lijkt een stormdag te worden. In de kustgebieden stormkracht 9 uit noordwest tot noord en uitschieters tijdens buien in kracht 10! Landinwaarts staat een krachtige wind, maar ook daar kans op stormbuien. Tijdens buien niet alleen kans op zware windstoten, maar ook op hagel en onweer. Het ruige weer begint in de avond en nacht van zaterdag op zondag. Zaterdagavond en nacht eerst een harde tot stormachtige zuidwestenwind en regenachtig.
dat zou dan net een storm zijn, en geen superstorm zoals hij voorspelde. Voorlopig staat er geen storm op de kaarten, maar een depressie met veel wind (maar niet meer dan normaal in de herfst). Lijkt me erg vreemd als er opeens een storm ontstaat met orkaankrachtquote:
Precies wat ik dachtquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:18 schreef kawotski het volgende:
ik denk dat Corbyn zich een betere dienst had bewezen door het woordje super achterwege te laten. En iets minder specifiek over het gebied.
Tja, een storm in centraal Europa voorspellen in November is niet echt spectaculair, in de herfst waait het altijd wel ergens in Europa hard, jaargetijde en zo.quote:
Dan nog is het knap dat ie ongeveer het weekend weet te prikken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, een storm in centraal Europa voorspellen in November is niet echt spectaculair, in de herfst waait het altijd wel ergens in Europa hard, jaargetijde en zo.![]()
Toch knap dat hij de vorige storm kwa timing exact goed had voorspeld, en dat deze voorspelling (waarschijnlijk, nog even afwachten voordat er echte conclusies worden getrokken) ook een heel eind in de goede richting zit. Een paar dagen geleden stond er bij weeronline nog windkracht 2 voor zaterdag en zondag. Niemand die een storm zag aankomen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, een storm in centraal Europa voorspellen in November is niet echt spectaculair, in de herfst waait het altijd wel ergens in Europa hard, jaargetijde en zo.![]()
Paulusma denkt: "hm, d'r komt toch wel wat wind op de Noordzee af... laat ik een beetje tussen Corbyn en het KNMI in gaan zitten, zat ik er toch in de buurt als Corbyn gelijk heeft, ga ik niet af als hij ongelijk heeft."quote:
Als je zijn foutmarge bekijkt dan is dat onder gelukje te scharen, van een storm rond de elfde en een superstorm dit weekeinde blijft niet zoveel over, maar we wachten af, de wind lijkt wat aan te trekken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan nog is het knap dat ie ongeveer het weekend weet te prikken.
En de storm daarvoor niet.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:04 schreef DirtyHarry het volgende:
Toch knap dat hij de vorige storm kwa timing exact goed had voorspeld
Vorige storm?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:04 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Toch knap dat hij de vorige storm kwa timing exact goed had voorspeld, en dat deze voorspelling (waarschijnlijk, nog even afwachten voordat er echte conclusies worden getrokken) ook een heel eind in de goede richting zit. Een paar dagen geleden stond er bij weeronline nog windkracht 2 voor zaterdag en zondag. Niemand die een storm zag aankomen.
Whehe dat zou kunnen jaquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:06 schreef Ared het volgende:
[..]
Paulusma denkt: "hm, d'r komt toch wel wat wind op de Noordzee af... laat ik een beetje tussen Corbyn en het KNMI in gaan zitten, zat ik er toch in de buurt als Corbyn gelijk heeft, ga ik niet af als hij ongelijk heeft."
![]()
Ben je vergeten dat de stormvloedkering en Maeslantkering voor het eerst sinds jaren gesloten werden? En dat er dijkbewaking over de hele kustlinie werd ingezet? Was echt geen kattepis aan de kust. Over land viel de wind inderdaad wel mee, maar de timing van zijn voorspelling was perfect.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vorige storm?
Je bedoelt dat hoog water met een beetje wind?
Springtij is altijd ietwat link, als er dan een storm waait op de noordzee uit de goede hoek, hij had storm aan land voorspeld, dat viel imho wel mee, het is net als bij Nostradamus, achteraf is het altijd in een bepaald licht te plaatsen als je maar lang genoeg doorredeneert.
Nou, en dat-ie impopulair is! Nooit in het nieuws! Geen artikel over hem!quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarnaast roep deze persoon dat de klimaatsverandering vanwege menselijke CO2 uitstoot een hoax is, daar word je niet populair van.
En dat terwijl er een half jaar geleden nogal wat commotie was over de slechte staat van de dijken in Nederland. Oftewel, bij zulke zaken is het heel wel mogelijk dat er meer speelt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:19 schreef DirtyHarry het volgende:
En dat er dijkbewaking over de hele kustlinie werd ingezet?
Precies wat ik zeg, springtij, kans op stroming uit de goede hoek dit jaargetijde, laat ik maar eens een rampje voorspellen, zijn foutmarge is imho te groot, hij kan misschien goed beredeneren wat er wellicht gaat gebeuren dmv oude weerrapporten naast het huidige weerbeeld t leggen oid maar dat heeft imho niets met voorspellen te maken maar met statistiek, ik geloof niet datiemand zo ver vantevoren kan voorspellen wat voor weer het wordt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:19 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Ben je vergeten dat de stormvloedkering en Maeslantkering voor het eerst sinds jaren gesloten werden? En dat er dijkbewaking over de hele kustlinie werd ingezet? Was echt geen kattepis aan de kust. Over land viel de wind inderdaad wel mee, maar de timing van zijn voorspelling was perfect.
Ja, vanwege springtij. Kleine stormen net na nieuwe maan, en grote stormen net na volle maan. Leuk zo'n educated guess, maar veel verder dan een horoscoop komt het niet.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan nog is het knap dat ie ongeveer het weekend weet te prikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |