abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54654709
Zwijndrecht!

De vlag

De welbekende watertoren

Over Zwijndrecht
Zwijndrecht is een plaats en gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland.
De gemeente ligt in de Zwijndrechtse Waard (een deel van IJsselmonde) en grenst aan Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht en de rivieren Noord en Oude Maas.
Het bekende 'Drierivierenpunt' ligt bij Zwijndrecht.
De rivieren 'de Noord', 'de Beneden-Merwede' en 'de Oude Maas' komen hier samen en het is het meest bevaren punt in Nederland. In 2003 werd de gemeente Heerjansdam aan Zwijndrecht toegevoegd.

Zwijndrecht fungeert al jaren als voorstad voor Dordrecht. Pogingen van die stad om via het Rijk een annexatie van Zwijndrecht gedaan te krijgen zijn echter steeds mislukt.

De gemeente telt 45.656 inwoners (1 januari 2006, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 22,77 km² (waarvan 2,28 km² water).

Geschiedenis
Zwijndrecht vanaf het Zwijndrechts Veerhoofd te Dordrecht. Het ontstaan van Zwijndrecht is nauw verbonden met de historie van de Zwijndrechtse Waard.
De naam 'Suindrecht' voor het gebied van de Zwijndrechtse Waard komt voor het eerst voor in 1006, in een giftbrief waarmee Bisschop Ansfrid goederen schenkt aan een klooster nabij Amersfoort.
De schenking omvatte onder meer de kerk van Zwijndrecht. Het afstaan van Suindrecht en zijn andere bezittingen door de Graaf van Leuven en Hui was een voorwaarde om Bisschop te worden.
De gift wordt in een acte uit 1028 bevestigd, hiermee wordt ook bewezen dat het gebied toen al bewoond werd. Zwijndrecht heeft in de 15e gebloeid als belangrijke locatie voor de zoutwinningindustrie.
Dit ging in de 17e eeuw over naar tuidersdorp om in de 19e eeuw weer meer industrie te krijgen.

Zwin en drecht
De naam Zwijndrecht is een samenvoeging van de West-Frankische woorden Suin (Zwin, Zwijn) en drecht. Zwin komt van 'Swinen' en kan worden vertaald als het weglopen van water als in het afnemen van diepte tijdens eb. Drecht betekent oversteekplaats, overvaart of veer.
Zwijndrecht betekent dus letterlijk 'getijdengeul waar kan worden overgestoken' Deze uitleg doet vermoeden dat Zwijndrecht vroeger bij laag water aan Dordrecht vastzat, tijdens hoog water waren beide nederzettingen gescheiden.
Een situatie die zou dateren van voor de twaalfde eeuw. Deze situatie zou hebben bestaan tot aan de Elisabethvloed in 1421.
De gelijknamige Vlaamse gemeente Zwijndrecht heeft de zelfde ligging ten opzichte van Antwerpen.

De benaming Zwijndrecht gold eerst voor de hele Zwijndrechtse Waard, die werd begrensd door de rivieren de Pelster, de Noord, de Oude Maas en het Waaltje, tussen Heerjansdam en Oostendam.
Bewoners van dat gebied moeten al in de vroege Middeleeuwen (900 - 1300) hun land (beperkt) hebben bedijkt, als bescherming tegen veelvuldige overstromingen.

Ambachtsheerlijkheden
In 1322 vond een watersnood plaats waarbij velen het leven verloren. Dat was voor graaf Willem III van Holland aanleiding om bedijkingsplannen te ontwikkelen. In een oorkonde van 14 januari 1331 bepaalde hij dat ‘degenen die delen van de Zwijndrechtse Waard bedijkten, ambachtsheer werden van dat deel van de Waard
Door die oorkonde ontstonden de ambachtsheerlijkheden, genoemd naar hun bedijkers. Schobbelands Ambacht, Heer Oudelands Ambacht, Groote en Kleine Lindt, Heerjansdam, Kijfhoek, Meerdervoort, Sandelingen Ambacht en Alewijns Ambacht.

In de periode na de bedijkingwerkzaamheden (na 1337), werden in de diverse ambachten woongemeenschappen gesticht. Inwoners van Rijsoord bouwden als eerste een kerk, rond 1395 volgden kerken in Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht, Kijfhoek en Heer Oudelands Ambacht.
Nog later kwam daar de kerk van Schobbelands Ambacht bij. In Kleine Lindt stond geen kerk.

Gemeentelijke status
De diverse woongemeenschappen, die onder bestuur stonden van ambachtsheren en erfgenamen, kregen in 1833 de officiële gemeentelijke status. In de tweede helft van de negentiende eeuw verenigden een vijftal dorpen zich tot het Zwijndrecht zoals dat tot eind 2002 bekend was. In 1855 werd Meerdervoort bij Zwijndrecht gevoegd, twee jaar later gingen Heer Oudelands Ambacht en Kijfhoek samen met Groote Lindt.
Pas in 1881 werd Groote Lindt bij Zwijndrecht ingelijfd. Sinds 1 januari 2003 behoort ook de kern Heerjansdam tot de gemeente.

Bestaansbronnen
Door de eeuwen heen creëerden de bewoners van de Zwijndrechtse Waard allerlei bestaansbronnen. Leefden ze in de periode voor de bedijking vooral van de visserij, na de bedijkingwerkzaamheden ontwikkelden de inwoners van Zwijndrecht en omgeving eerst land- en later tuinbouwactiviteiten.
Vanaf 1850 boden tuinders hun spullen aan op markten, begin twintigste eeuw verkochten ze hun producten op een veiling. Rond dezelfde tijd begon de export van groenten richting Duitsland en Engeland, per trein (vanaf 1872) en boot.

Inwoners van de Zwijndrechtse Waard verdienden daarnaast lange tijd een inkomen met zoutbereiding. In 1590 verleende de Dijkgraaf der Hoogheemraden een eerste vergunning voor het oprichten van een zoutkeet (ook wel zoutziederij genoemd), in de zeventiende en achttiende eeuw telde Zwijndrecht ruim veertig zoutketen.
Na zoutvondsten in Boekelo, liep de productie in Zwijndrecht langzaam terug. In 1958 werd de laatste Zwijndrechtse keet gesloopt.

Halverwege de negentiende eeuw vestigden de eerste industrieën zich in Zwijndrecht; een glasblazerij, vensterglasfirma, bierbrouwerij en chocoladefabriek.
Rond 1900 kwamen grotere productiebedrijven als rijstpellerij Euryza en chemische fabrieken als Hercules, Van de Bergh en Jurgens (het tegenwoordige Unimills) naar de gemeente. In de twintigste eeuw industrialiseerde Zwijndrecht gestaag.

Gemeentewapen
Het wapen van Zwijndrecht is volgens deskundigen een oud familiewapen, ooit gevoerd door een familie Van Zwijndrecht. Op 20 februari 1816 is bij besluit van de De Hooge Raad van Adel de gemeente Zwijndrecht in het bezit gesteld van dit wapen. Het bestaat het uit een gouden schild, beladen met drie zwarte vuurijzers (heugels). Kenmerkend voor het wapen is de eerste heugel met negen tanden, terwijl de tweede en de derde heugel acht tanden hebben.
Aanvankelijk werd aangenomen dat de heugels een symbool waren voor de vuurijzers waarmee zoutpannen boven het vuur werden gehangen in de vele zoutziederijen van Zwijndrecht.
Dit is echter onwaarschijnlijk, omdat het wapen al in 1453 werd gevoerd, terwijl de zoutindustrie pas ontstond aan het einde van de zestiende eeuw. De herkomst van de heugels en van de familie Van Zwijndrecht is onbekend.

Internationaal
De gemeente Zwijndrecht onderhoudt een aantal internationale contacten aan voor het onderhouden, stimuleren en ontwikkelen van (bestaande) vriendschapsrelaties op het gebied van jumelageovereenkomsten, het bevorderen van handelscontacten, het organiseren van internationale uitwisselingsprogramma's op het gebied van cultuur, sport, onderwijs, economie en handel, en het bevorderen van internationale betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

Partnersteden
Zwijndrecht heeft drie partnersteden, namelijk:

- Zwijndrecht (Belgie) Website
- Poprad (Slovenie) Website
- Norderstedt (Duitsland) Website

Beroemde mensen die in Zwijndrecht wonen / gewoont hebben
Ellemieke Vermolen, model & presentatrice Filmpje over haar leven in Zwijndrecht
Anouk, zangeres
Remon Stotijn, Artiest (Anonymous Mis Postman)
Raymond Heijstek, honkballer
Ramona Stook, ritmisch gymnaste
Percy Isenia, honkballer
Arnold Vanderlijde, bokser
Sebastian Wulff, tv-presentator en cabaretier
Def Rhymz, rapper
Mohammed Benzakour, politicus
Andries 'De Ridder', Grootste dorpsgek van Nederland

Handige links over Zwijndrecht
Gemeente site
Wikipedia
Geschiedenis Zwijndrecht
Internetlinks Zwijndrechtse bedrijven / winkels
Veerplein
Brandweer
Dierenambulance
Fotoclub

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Twee rapsongs over dé city
Tjop ft. Star - Zwijndrecht je weet ut

Tjop - Zwijndrecht is de city

Fokkers wonend in Zwijndrecht
- renz0r
- TheSorrow
- staticdata
- Ashavan
- geelkuikentje
- Gekke_sandra
- soares
- Robin2130
- Ritchie
- Caesu
- Met-Yvana
- Thurtje
- Zaphod82
- karr-1
- Amigoow
- Sleki
- ThAzOnE
- Lausteen
- truStie
- Harmen1984
- alpeko
- rpr8
- rollator_GSI
- OProg

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Oud Zwijndrechters, geboren, werkend, schoolgaand, regelmatig wonend
- Esto
- Beaver
- MissMSX
- denB
- methodmich
- MissBliss

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Vorige delen
#1: Zwijndrecht
#2: Zwijndrecht #2 - In hart en nieren!
#3: Zwijndrecht #3 Met de mooiste watertoren van Nederland
#4: Zwijndrecht #4 Metamorfose aan de waterkant
#5: Zwijndrecht #5 - Hier schijnt altijd de zon!
#6: Zwijndrecht #6 - Bouwput van Nederland
#7: Zwijndrecht #7 - Met je tengels van onze spullen afblijven!

[ Bericht 0% gewijzigd door renz0r op 16-11-2007 18:37:20 ]
pi_54654728
Ontopic LaPo van vorig topic
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:56 schreef renz0r het volgende:

[..]

Werkte daar 2 kennissen van mij....en nu 1 dan zo af en toe als invaller voor de zaterdag. Dat is jouw vriend iig niet ...
Al aangegeven dat het deel 8 is
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:11:59 #3
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54654844
tvp
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:17:58 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_54654990
Wat is er eigenlijk met de verlichting van de watertoren aan de hand?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_54655061
Ik kijk er vanuit mn raam gelijk tegen het t valt me nu pas op dat die niet brand
Ik wee nog wel dat die vroegah de hele nacht verlicht was maar dat werd te duur (stroomkosten enzo)... toen werd het alleen de avond....en nu dus blijkbaar niet meer.

P.s: woon je in Zwijndrecht? Gooi ik je in de OP
pi_54655109
joepie weer een nieuw topic! blijft leuk he die afsluiting voor de op
pi_54655113
Post eens een link naar dit topic in het oude topic, mafkees!
† The 3 Kings †
pi_54655126
Jup, die hoort er zeker in
pi_54655160
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:24 schreef TheSorrow het volgende:
Post eens een link naar dit topic in het oude topic, mafkees!
fixed
pi_54655178
Hoelang gaat de verbouwing nog duren van die flats...Gisteren zouden er van die betonplaten ofzo naarboven gehezen worden (waren handje vol kijkers) maar dat ging niet door ofzo?
pi_54655326
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:26 schreef renz0r het volgende:

[..]

fixed
Aight
† The 3 Kings †
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:42:40 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_54655448
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:21 schreef renz0r het volgende:

P.s: woon je in Zwijndrecht? Gooi ik je in de OP
Ook dat nog, op het Veerplein.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_54655486
Fucking koud is t trouwens!
† The 3 Kings †
pi_54655816
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:44 schreef TheSorrow het volgende:
Fucking koud is t trouwens!
Inderdaad, moest gisternacht al krabben, zal vannacht ook wel weer feest zijn !
pi_54656399
Ik wilde het net zeggen, is is best koud vandaag
pi_54656495
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:42 schreef OProg het volgende:

[..]

Aah, dicht in de buurt. Ik kom er geregeld, naar café veerplein enzo
pi_54656772
Heeey een nieuwe Zwijndrecht topiek

ik plaats een superdeluxe en megagrote TVP
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  vrijdag 16 november 2007 @ 19:01:31 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54657007
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:06 schreef renz0r het volgende:
Ontopic LaPo van vorig topic
[..]

Al aangegeven dat het deel 8 is
Mijn vriend werkt vrijwel nooit op zaterdag, een enkele keer uitgezonderd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_54657074
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:42 schreef OProg het volgende:

[..]

Hey, dan ben ik je postbode Oh nee, das alleen Schuitenwal
pi_54657242
gsus, iedereen woont/werkt bij elkaar in de buurt, maar weinig kennen elkaar?
ik kijk vanaf hier op euhhh veerplein, watertoren, eraflat, de brug en dordt :-P
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
pi_54658146
Hier: watertoren, balkengat, over de maas van jongepier tot De brug...
pi_54660611
Ik kijk tegen een strontgemaal aan...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 16 november 2007 @ 21:26:02 #24
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54660621
Lol.
Alex is Tom zijn domein binnen getrokken.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_54660817
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Lol.
Alex is Tom zijn domein binnen getrokken.
Puur omdat ik de TT moest doen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 16 november 2007 @ 21:38:23 #26
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54660929
Nou en.
Het blijft een grappig gegeven.
Sinds jullie eeuwige bijl-verhaal altijd boven water komt drijven.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_54660947
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Nou en.
Het blijft een grappig gegeven.
Sinds jullie eeuwige bijl-verhaal altijd boven water komt drijven.
Ik bedreig iedereen met mn bijl, zit ie daar nu nog steeds mee?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 16 november 2007 @ 21:41:26 #28
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54661022
Nee. Tuurlijk niet.
Maar het komt wel altijd boven.
Dat is een feit.

1.Hebben jullie een haat-liefde verhouding?
2.Vervuilen wij dit topic erg?
pi_54661040
1. Nee, we hebben geen verhouding.
2. Ja, gaaf he?
pi_54661046
En jij begint er telkens over! Reed gister btw nog bij het pannenkoekrestaurant langs
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 16 november 2007 @ 21:43:06 #31
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54661064
1. Jammer nou. Hoe zou je jullie relatie dan omschrijven?
2. Wordt dit ons straks kwalijk genomen denk je? Ondanks dat dit voor ons normale kost is in het Groningen topic, maar hier ws niet?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 16 november 2007 @ 21:43:40 #32
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54661080
Waar begin ik telkens over? !
Pannekoekschip
Ik fiets er wel eens langs, en ik moet altijd aan ons 3en denken als ik het zie.
pi_54661131
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:43 schreef ChipsZak. het volgende:
1. Jammer nou. Hoe zou je jullie relatie dan omschrijven?
2. Wordt dit ons straks kwalijk genomen denk je? Ondanks dat dit voor ons normale kost is in het Groningen topic, maar hier ws niet?
1. Ik ken hem van Fok, en jij bent de verbindende factor
2. Ja, gaaf he?
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Waar begin ik telkens over? !
Pannekoekschip
Ik fiets er wel eens langs, en ik moet altijd aan ons 3en denken als ik het zie.
Over die bijl! En je moet nog stees eens langs komen, dan kun je mn beide bijlen bekijken En ik moet er ook elke keer aan denken En aan de spekbanaanpindasauspannenkoek!
pi_54661145
Als een STA modje dit ziet zijn we echt de lul CZ.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 16 november 2007 @ 22:02:52 #35
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54661552
Kut.
We zijn gezien.

Ja, maar dat was een ranzige pannekoek en ik begin heul niet telkens over die bijl.
pi_54661657
Nee lekkere pannenkoek! En wie heeft ons dan gezien?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 16 november 2007 @ 22:07:03 #37
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54661685
Dangel.
pi_54661750
Die kuthoer Die isgelukkig maandag pas weer online
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 16 november 2007 @ 22:10:14 #39
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54661785
Die is gedrogeerd vant weekend?
Is er misbruik van dr gemaakt?
pi_54661835
Ik heb haar in een lijkkist gestopt en het mortuarium gaat pas maandag weer open
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 16 november 2007 @ 22:14:22 #41
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54661903
omg. http://fotoboek.fok.nl/LijKje

Ik denk dat we maar moeten stoppen.
Alhoewel het erg fun is.

Tom

Dat Dangel maar moge rusten tot het maandag is.
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:28:30 #43
152789 karr-1
pi_54662311
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:27 schreef renz0r het volgende:
Hoelang gaat de verbouwing nog duren van die flats...Gisteren zouden er van die betonplaten ofzo naarboven gehezen worden (waren handje vol kijkers) maar dat ging niet door ofzo?
Volgens de krant hebben ze het 2 maal geprobeerd, maar dat ding ging doorbreken en toen moesten ze stoppen.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:07:30 #44
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54663432
ja hij ging scheuren,toen moesten ze stoppen.

t kost me een geld dat project,en die mensen zitten in de rommel.

heb er wat kennisen wonen,die maken wat mee.
pi_54664330
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 19:12 schreef Rpr8 het volgende:
gsus, iedereen woont/werkt bij elkaar in de buurt, maar weinig kennen elkaar?
hier, kerktoren Dordt, Mikado, als ik op balkon ga staan net het tuinhekje van The Sorrow (moet ik wel ver voorover bukken), de brug, de shell, bouwzooi van Euryza.

Ik ken niemand hier persoonlijk, maar woon ook pas 3 jaar in Zwijndrecht (ben Ridderkerker). The Sorrow heb ik wel een paar keer zien lopen (tja zelfde straat he) maar verder niet.
Heb het overigens ook veel te druk om fokkers te zoeken in Zwijndrecht
pi_54671271
Ik kijk op het spoor, en in de verte zie ik de snelweg...
- NAC Breda -
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:05:31 #47
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54676881
ik kijk uit op de achterkant van de refter.
pi_54677652
Alexxxxx oprotten, ga maar lekker in het Groningen-topic ouwehoeren
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:52:25 #49
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54677900
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:41 schreef Robin2130 het volgende:
hij is nog moderator ook hier op Fok!
pi_54678302
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:52 schreef rollator_GSI het volgende:

[..]

Ach, het is een dolletje Dat moet kunnen
  zaterdag 17 november 2007 @ 19:19:20 #51
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54678432
nou vooruit dan
  zondag 18 november 2007 @ 12:15:54 #52
152789 karr-1
pi_54690840
Wij kijken aan de voorkant uit over Zwijndrecht, richting Kort Ambacht. Aan de achterkant kijk ik tegen een ander flatgebouw aan (Dekkerflat), maar als ik schuin kijk dan zie ik de straat waar de Lidl aan ligt, de Schlecker enz.
pi_54695426
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:14 schreef ChipsZak. het volgende:
omg. http://fotoboek.fok.nl/LijKje

Ik denk dat we maar moeten stoppen.
Alhoewel het erg fun is.

Tom

Dat Dangel maar moge rusten tot het maandag is.
Vond het heerlijk dat je in Zwijndrecht was
† The 3 Kings †
pi_54698251
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:41 schreef Robin2130 het volgende:
Ga jij nu maar lekker zeuren dat je mod moet worden om vervolgens je internet aansluiting kwijt te raken !
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:52 schreef rollator_GSI het volgende:

[..]

op STA zelfs buig voor me!
pi_54698535
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:51 schreef Alexxxxx het volgende:

How about... no?
† The 3 Kings †
pi_54698545
Had renz0r geen fuckup gemaakt had Alex hier niet eens verschenen
† The 3 Kings †
pi_54699171
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:05 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

How about... no?
OK
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:05 schreef TheSorrow het volgende:
Had renz0r geen fuckup gemaakt had Alex hier niet eens verschenen
Had je lieve vriendinnetje jou niet ter sprake gebracht.... Had ik hier nooit weer gereageerd
  zondag 18 november 2007 @ 19:13:33 #59
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54700052
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:51 schreef Alexxxxx het volgende:

pi_54700197
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

OK
[..]

Had je lieve vriendinnetje jou niet ter sprake gebracht.... Had ik hier nooit weer gereageerd
Stalker
† The 3 Kings †
pi_54700203
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:13 schreef rollator_GSI het volgende:

[..]

Nuff said
† The 3 Kings †
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 18 november 2007 @ 20:04:22 #62
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54701435
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

OK
[..]

Ik ben idd superlief.
pi_54707931
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:04 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik ben idd superlief.
† The 3 Kings †
  maandag 19 november 2007 @ 09:06:10 #64
152789 karr-1
pi_54710376
Kunnen we het nu weer ergens anders over hebben?
pi_54710695
ik mag bij de lijst van oud-zwijndrechters
pi_54720002
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:06 schreef karr-1 het volgende:
Kunnen we het nu weer ergens anders over hebben?
Zo gaat het standaard in het Groningen topic
Maargoed... verdomde koud in Zwijndrecht
† The 3 Kings †
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 19 november 2007 @ 17:54:36 #67
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_54720468
quote:
Op maandag 19 november 2007 17:30 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Zo gaat het standaard in het Groningen topic
Maargoed... verdomde koud in Zwijndrecht
En dáarom vind ik het Groningen topic veeeeel leuker.
Sorry mensen, nu zal ik hier optiefen.
Nog even voor de OT-zeurders; Ik ben in Zwijndrecht geweest, gezien enzulks. Klein beetje ervan dan.
En ze hebben een drukke patatzaak.
Zo.
pi_54721562
quote:
Op maandag 19 november 2007 17:54 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

En dáarom vind ik het Groningen topic veeeeel leuker.
Sorry mensen, nu zal ik hier optiefen.
Nog even voor de OT-zeurders; Ik ben in Zwijndrecht geweest, gezien enzulks. Klein beetje ervan dan.
En ze hebben een drukke patatzaak.
Zo.
Family, vlakbij het station, gerund door de Chinezen Lekkere spullen hebben ze daar En genoeg beroepszuipers
† The 3 Kings †
  maandag 19 november 2007 @ 21:36:26 #69
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54725694
vlakbij het station??

dat keetje bovenaan de dijk??
  maandag 19 november 2007 @ 22:59:34 #70
152789 karr-1
pi_54728092
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:36 schreef rollator_GSI het volgende:
vlakbij het station??

Op mijn vorige adres gingen we meestal naar de Patrijs, tegenwoordig naar die tent aan het Willem Ruysplein. Patat is er prima te eten, al zal ik er niet gaan zitten op vrijdagavond tussen al die zuipers.
pi_54731280
ik blijf fan van verhagen. Lekkere patat en andere lekkernijen. Mooie nette zaak en leuk personeel.
pi_54731704
ik weet de naam even niet meer, maar dat gebouwtje tegenover super de boer, bij noord.. daar hebben ze echt tasty cheeseburgers. verder lang niet bij een snackbar besteld, meestal flinke hap eten bij mijn oude werkgever, de spare rib express. VLEEEEESSSSS!!!!!
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
pi_54731712
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 05:43 schreef ThAzOnE het volgende:
ik blijf fan van verhagen. Lekkere patat en andere lekkernijen. Mooie nette zaak en leuk personeel.
De patat vind ik juist daar minder van kwaliteit. de kroketten zijn dan wel weer
pi_54731926
quote:
Lekkere patat bij Verhage? Ik heb daar nog nooit goede friet gehad. Of koud of slap. Vroeger ging ik meestal naar de Patrijs. Tegenwoordig snack ik alleen nog maar op vrijdagmiddag op het werk, dus kom ik zelden nog in een Zwijndrechtse snackbar.
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:22:12 #75
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54732467
in ons vorige huis keken we uit op het willem ruysplein,je bedoelt vermoens zeker.

bij die chinees een paar deuren haalden we ook wel eens eten.

en die zuipers,tja daar hadden we veel last van,regelmatig was het knokken en was er weer politie.
en als die tenten daar sloten om 3 uur was het een pokke herrie
pi_54732688
Family ( aka Jacky Chan ) kwam ik ook regelmatig. Tot ik het zelf bakken heb ontdekt.
Nu kom ik alleen af en toe nog es bij de Verhage, goei spul!
- NAC Breda -
pi_54733616
Counter Walburg
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:10:09 #78
152789 karr-1
pi_54740564
quote:
Ik vind Verhagen niet te vreten. Gehaktbal is nog wel lekker, maar de rest is echt niets. Slap, koud of gewoon vies, ik ben er misschien 2 keer geweest daarna nooit meer.
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:11:03 #79
152789 karr-1
pi_54740586
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:22 schreef rollator_GSI het volgende:
in ons vorige huis keken we uit op het willem ruysplein,je bedoelt vermoens zeker.

bij die chinees een paar deuren haalden we ook wel eens eten.

en die zuipers,tja daar hadden we veel last van,regelmatig was het knokken en was er weer politie.
en als die tenten daar sloten om 3 uur was het een pokke herrie
Vermoens bedoel ik inderdaad. Die Chinees is ook prima, alleen jammer dat je er niet kunt pinnen. Netanya is ook erg lekker, daar komen we regelmatig.
pi_54741994
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:36 schreef rollator_GSI het volgende:
vlakbij het station??

Da's Cafetaria de brug Van daaruit richting station, bij t station bij die stoplichten rechtdoor, eind van de straat links en gelijk weer rechts. De Van Goghstraat.
† The 3 Kings †
pi_54742195
Netanya

De vaste shoarmatent
pi_54742252
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:43 schreef renz0r het volgende:
Netanya

De vaste shoarmatent
Netanya goedeavond.

Vond de lasagna altijd lekker en de calzone
pi_54746730
btw we hebben het nu toch over eten....welke chiness bezorgd er in Zwijndrecht?
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:17:47 #84
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54747206
Kanton in Ambacht,die bezorgen ook in zwijndrecht.

echt heerlijk eten daar
pi_54747498
Bij gebrek aan andere Drechtstedentopics, hier een oud-Ambachter geboren in Dordrecht, woon nu in B'drecht en heb jaren in Z'drecht op school gezeten. Maar dat had ik wel eens vermeld.
Tvp dus. .
Karma is a fucking bitch.
pi_54753024
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:17 schreef rollator_GSI het volgende:

echt heerlijk eten daar
thnkx, een keel even een menukaalt legelen
pi_54753394
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:27 schreef MissLuna het volgende:
Bij gebrek aan andere Drechtstedentopics, hier een oud-Ambachter geboren in Dordrecht, woon nu in B'drecht en heb jaren in Z'drecht op school gezeten. Maar dat had ik wel eens vermeld.
Tvp dus. .
dan kunnen wij samen een barendrecht topic openen
  woensdag 21 november 2007 @ 09:09:00 #88
152789 karr-1
pi_54753978
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:43 schreef renz0r het volgende:
Netanya

De vaste shoarmatent
Op mijn oude adres lieten we altijd bezorgen van Netanya. Verschillende tenten geprobeerd maar deze is nog steeds de beste. Nu woon ik er praktisch om de hoek en gaan we er dus ook vaak naar toe om te eten. Mijn ouders en mijn zussen zijn er ook al geweest, die vinden het ook geweldig.

Mijn vriend heeft er gisteren nog shoarma gehaald, ik niet aangezien ik ziek ben en dus even niet aan dat soort dingen moet denken.
  woensdag 21 november 2007 @ 09:09:30 #89
152789 karr-1
pi_54753985
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:45 schreef staticdata het volgende:

[..]

Netanya goedeavond.

Vond de lasagna altijd lekker en de calzone
Die zijn inderdaad erg lekker, maar de shoarmaschotel en de pasta's zijn eigenlijk allemaal wel lekker.
  woensdag 21 november 2007 @ 09:10:21 #90
152789 karr-1
pi_54754000
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:17 schreef rollator_GSI het volgende:

echt heerlijk eten daar
Ben ik wel eens geweest, nooit laten bezorgen. Ik vind het nog steeds jammer dat die tent weg is die ook in Ambacht zat, daar bij de Meerkoetstraat waar nu die nieuwe huizen staan.
  woensdag 21 november 2007 @ 11:10:44 #91
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54756027
waar woon je dan???,ik heb op de uilenviet gewoond
  woensdag 21 november 2007 @ 13:58:20 #92
152789 karr-1
pi_54759894
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:10 schreef rollator_GSI het volgende:
waar woon je dan???,ik heb op de uilenviet gewoond
Ik woonde aan het Ooievaarplein, maar ben sinds anderhalve maand verhuist. Woon nu in een van de Kapiteinflats.
pi_54762450
quote:
Op woensdag 21 november 2007 08:07 schreef staticdata het volgende:

[..]

dan kunnen wij samen een barendrecht topic openen
Gezellig! Zullen vast wel meer B'drechters hier rondlopen. .
Karma is a fucking bitch.
pi_54776271
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:49 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Gezellig! Zullen vast wel meer B'drechters hier rondlopen. .
dan zal ik eens gaan kieken of ik een opzetje kan maken
pi_54778772
Gisteren had ik sochtends mn auto geparkeerd in een zijstraat van de van Goghstraat ( Daar achter bij die patattent in de buurt van t station). Ik kwam savonds terug om naar huis te gaan, kon ik met mn auto er niet meer uit... Achter mn auto stonden 2 busjes geparkeerd waardoor ik te weinig ruimte had om achter uit uit te parkeren. Ik flippen... Kwam er een scooter langs die me ff wilde helpen, lukte ook niet. Toen kwam er een mevrouw aan van wie t busje was en die zou der man ff roepen. Na 20 minuten kon ik eindelijk weg

Mensen kunnen toch wel zien dat wanneer ze der bus parkeren aan de kant van de straat dat daardoor de autos die gewoon parkeervakken staan er dan niet uitkunnen
  donderdag 22 november 2007 @ 13:45:15 #96
152789 karr-1
pi_54781799
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:17 schreef renz0r het volgende:
Gisteren had ik sochtends mn auto geparkeerd in een zijstraat van de van Goghstraat ( Daar achter bij die patattent in de buurt van t station). Ik kwam savonds terug om naar huis te gaan, kon ik met mn auto er niet meer uit... Achter mn auto stonden 2 busjes geparkeerd waardoor ik te weinig ruimte had om achter uit uit te parkeren. Ik flippen... Kwam er een scooter langs die me ff wilde helpen, lukte ook niet. Toen kwam er een mevrouw aan van wie t busje was en die zou der man ff roepen. Na 20 minuten kon ik eindelijk weg

Mensen kunnen toch wel zien dat wanneer ze der bus parkeren aan de kant van de straat dat daardoor de autos die gewoon parkeervakken staan er dan niet uitkunnen
Klopt, wij hebben daar ook wel eens gestaan. Er is te weinig parkeerplek bij het station, met als gevolg dat iedereen zijn auto overal neerdumpt in de omgeving en dan krijg je dus dit soort situaties. Valt me ook op dat er steeds meer bedrijfsbusjes op gewone parkeerplaatsen komen te staan. Hebben ze geen parkeerplek bij het bedrijf in kwestie?
pi_54840641
Teken van leven post!
  maandag 26 november 2007 @ 09:01:50 #98
152789 karr-1
pi_54841393
zijn er nog mensen op de Sinterklaasbraderie in Kort Ambacht geweest, afgelopen zaterdag? Ik kon eindelijk weer naar buiten na bijna een week ziek zijn, dus ik heb er bijna de hele dag rondgelopen. Mijn vriend had er een kraam staan met zijn winkel, dus een beetje hulp was altijd handig. Erg gezellig, maar af en toe wel koud.
pi_54841464
Ik moest er noodgedwongen doorheen lopen om een boodschap bij AH te halen. Heb het er nooit zo op, maar een heleboel mensen vast wel. Op zich organiseren ze best vaak wat daar.
  maandag 26 november 2007 @ 09:36:53 #100
152789 karr-1
pi_54841919
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:07 schreef alpeko het volgende:
Ik moest er noodgedwongen doorheen lopen om een boodschap bij AH te halen. Heb het er nooit zo op, maar een heleboel mensen vast wel. Op zich organiseren ze best vaak wat daar.
Ja valt mij ook wel op inderdaad. Normaal gesproken moet ik er ook niet veel van hebben, maar omdat mijn vriend er nu stond met een kraam was het wat anders.
pi_54842486
Zwijndrecht

Ik woon trouwens op 3x struikelen van Cafetaria De Brug, dus daar wordt regematig gesnackt En ze hebben softijsjes van 70 cent
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_54842697
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:07 schreef alpeko het volgende:
Richard, de baas van de verhage organiseert dit soort dingen altijd.
  maandag 26 november 2007 @ 10:24:42 #103
152789 karr-1
pi_54842711
quote:
Op maandag 26 november 2007 10:23 schreef staticdata het volgende:

[..]

Richard, de baas van de verhage organiseert dit soort dingen altijd.
Zoiets had ik ook begrepen ja en gelukkig doen de meesten ook elke keer weer mee.
  maandag 26 november 2007 @ 14:09:47 #104
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54846983
effe heel wat anders;

waar wassen jullie je auto in Zwijnstein??? en dan bedoel ik de wasboxen of wasserettes.
pi_54847152
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:09 schreef rollator_GSI het volgende:
effe heel wat anders;

waar wassen jullie je auto in Zwijnstein??? en dan bedoel ik de wasboxen of wasserettes.
Bij de Esso bij de Dordtse brug
pi_54847908
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:09 schreef rollator_GSI het volgende:
effe heel wat anders;

de Diamon wasbeurt bij Shell
pi_54849885
tamoil, naast die rotonde richting rijsoord en de a16
pi_54849987
Als ik hem uberhaupt was is het of voor de deur, of bij de wasstraat van De Graaf op de Molenvliet
† The 3 Kings †
  maandag 26 november 2007 @ 17:47:31 #109
152789 karr-1
pi_54850710
Wij wassen hem eigenlijk nooit

Het moet wel eens gebeuren, maar dan dauwen we hem meestal door de dichtsbijzijnde wasstraat heen.
pi_54850968
Ik was hem ook bij de Shell, al is dat echt een paar keer per jaar als mn ma weer is vraagt dat de auto gewassen moet worden

Zaterdag was ik ook op die braderie, moest er post lopen. Heb nog even bij dat standje gestaan van Triplepoint. Stond een bekende van me, ff mee gepraat. Zag er allemaal wel gezellig en vol uit.
  maandag 26 november 2007 @ 19:55:35 #111
152789 karr-1
pi_54853173
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:01 schreef renz0r het volgende:
Ik was hem ook bij de Shell, al is dat echt een paar keer per jaar als mn ma weer is vraagt dat de auto gewassen moet worden

Zaterdag was ik ook op die braderie, moest er post lopen. Heb nog even bij dat standje gestaan van Triplepoint. Stond een bekende van me, ff mee gepraat. Zag er allemaal wel gezellig en vol uit.
En dan kom je natuurlijk weer net op het moment dat ik er niet ben
  maandag 26 november 2007 @ 21:09:57 #112
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54855114
jij was die bekende
  maandag 26 november 2007 @ 21:17:15 #113
152789 karr-1
pi_54855362
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:09 schreef rollator_GSI het volgende:
jij was die bekende
Ha ha nee helaas niet, ik heb Renzor niet gezien zaterdag en ik weet dat hij iemand anders bedoelt. Er werken daar 3 mensen en aangezien het mijn vriend niet is blijven er nog 2 mensen over en daar ben ik er niet een van, ik werk er niet.
  donderdag 29 november 2007 @ 11:20:18 #114
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54915353
somber weer in Z'drecht
  donderdag 29 november 2007 @ 11:42:02 #115
152789 karr-1
pi_54915879
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:20 schreef rollator_GSI het volgende:
somber weer in Z'drecht
Overal tegenwoordig. Het is donker als ik weg ga, het is donker als ik terug kom en het is altijd vochtig en regenachtig. Van mij mag het wel gaan vriezen, misschien wordt het daar beter van.
  donderdag 29 november 2007 @ 11:50:05 #116
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_54916063
lekker dik pak sneeuw is altijd mooi.
pi_54918227
Net door de regen gefietst, bah
  donderdag 29 november 2007 @ 13:58:02 #118
152789 karr-1
pi_54919073
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:21 schreef renz0r het volgende:
Net door de regen gefietst, bah
Ik zit tot een uur of 4 in Den Haag, dan de trein van half 5 naar huis en dan ben ik tegen half 6 thuis. Ik hoop maar dat het droog is. Vanavond nog even naar de sportschool, kan ik me weer lekker in het zweet werken.
pi_54938996
hihi het had niet veel gescheelt of ik was bijna geen zwijndrechter meer maar een ambachter
Ik heb van de week een huis (eengezinswoning) aangeboden gekregen in HIA. Ik had er geloof ik 3 maanden geleden op gereageerd en was toen 19e ofzo. Ik heb het huis alleen geweigerd, ik begin net aan Zwijndrecht te wennen hahaha en het huis was ook een beetje oud en uitgewoond. Volgend jaar gaan we pas weer reageren...maar toch leuk om te zien dat je ongeveer 3 jaar ingeschreven moet staan voor een huis.

Dus jullie zitten voorlopig nog met mij opgescheept
pi_55009965
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:17 schreef ThAzOnE het volgende:
hihi het had niet veel gescheelt of ik was bijna geen zwijndrechter meer maar een ambachter
Ik heb van de week een huis (eengezinswoning) aangeboden gekregen in HIA. Ik had er geloof ik 3 maanden geleden op gereageerd en was toen 19e ofzo. Ik heb het huis alleen geweigerd, ik begin net aan Zwijndrecht te wennen hahaha en het huis was ook een beetje oud en uitgewoond. Volgend jaar gaan we pas weer reageren...maar toch leuk om te zien dat je ongeveer 3 jaar ingeschreven moet staan voor een huis.

Gezellig toch
pi_55011066
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:17 schreef ThAzOnE het volgende:

K snap hem niet...3 maanden geleden op gereageerd en was toen 19e of zo.....3 jaar ingeschreven moet staan...
  maandag 3 december 2007 @ 12:57:36 #122
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55011369
dan heb je geluk gehad,we waren elke keer nr 700
  maandag 3 december 2007 @ 14:35:37 #123
152789 karr-1
pi_55013151
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:42 schreef towncar het volgende:

[..]

K snap hem niet...3 maanden geleden op gereageerd en was toen 19e of zo.....3 jaar ingeschreven moet staan...
Ik heb ongeveer een jaar of zo ingeschreven gestaan en regelmatig gereageerd. Binnen een jaar had ik een ander huis, maar daarvoor heb ik ook dingen afgewezen. Binnen Zwijndrecht is nog genoeg te krijgen, als je je eisen maar niet te hoog stelt.

Op dit moment ben ik nog steeds ingeschreven, dat kost je iets van 25 euro per jaar en dan kun je zo vaak reageren als je wilt. Ik hoef voorlopig niet te verhuizen, maar in verband met het punten sparen is het altijd handig om ingeschreven te blijven staan.
pi_55014062
Nu wordt het me duidelijk, ..ik ken heel dat systeem nl. niet
  maandag 3 december 2007 @ 16:08:40 #125
152789 karr-1
pi_55014839
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:26 schreef towncar het volgende:
Nu wordt het me duidelijk, ..ik ken heel dat systeem nl. niet
http://www.woonkeus.nl is het volgens mij
pi_55016220
klopt

@ towncar...ter verduidelijking:
Ik sta inmiddels 3 jaar ingeschreven als zoekende (sinds ik eigenlijk hier woon). Heb 3 maanden terug een keer oa op een huis in HIA gereageerd. Ik was toen 19e van de totale aantal reacties voor dit huis. Blijkbaar wilden veel mensen dit huis niet en kreeg ik met 29,6 punten het huis uiteindelijk aangeboden waarna ik hem geweigerd heb.

Duidelijker?
pi_55019170
Onweer in Zwijndrecht
  maandag 3 december 2007 @ 20:11:44 #128
152789 karr-1
pi_55019550
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:51 schreef renz0r het volgende:
Onweer in Zwijndrecht
Heeft iemand afgelopen zaterdag die tekst op de brug naar Dordt gezien? Ik was zaterdag niet in Zwijndrecht, maar ik las het vanmorgen in de krant. Iets in verband met wereldaidsdag of zo.
pi_55020341
Toevallig begon mn ma er ook over! Ik weet ff niet zo gauw meer de tekst die ze zei...
  maandag 3 december 2007 @ 21:23:11 #130
152789 karr-1
pi_55021115
quote:
Dordtse spoorbrug speciaal belicht voor Wereldaidsdag
DORDRECHT - Op de Dordtse spoorbrug heeft zaterdagavond een paar uur de tekst ’Stop Aids in Bamenda’ geprojecteerd gestaan.
Deze actie op de Wereldaidsdag was een initiatief van de Stichting Dordrecht-Bamenda.

,,Het was overweldigend,’’ zegt Merlijn Timmers van de stichting na afloop. ,,Aids is al jarenlang een thema van de Dordtse stedenband met deze stad in Kameroen. We wilden dit nu een op een leuke manier onder de aandacht brengen.’’

Daar leent de aidsproblematiek zich wel voor, vindt hij. ,,Je moet tegenwoordig opvallen om aandacht te kunnen vragen.’’

Ruim tien procent van de tweehonderdduizend inwoners van Bamenda is besmet met HIV of heeft aids. ,,We weten dat we met deze stedenband deze stad kunnen helpen.’’

Rond 2000 begon de stichting met speciale bijeenkomst en lezingen over HIV en aids. ,,Veel inwoners hadden nog nooit van deze ziekte gehoord. Het is ook belangrijk dat HIV en aids uit de taboesfeer wordt gehaald. Anders win je deze strijd nooit. Voorlichting is dus ons belangrijkste doel.’’

Ook artsen kunnen door de stedenband beter worden toegerust. ,,Zij leren toch steeds bij en ook over HIV en aids. Maar het is voor de inwoners van Bamenda belangrijk dat we aan de voorkant van dit probleem komen. Als mensen bij een dokter komen, is het eigenlijk al te laat.’’

Ook in deze grote stad stond op Wereldaidsdag acties gepland. ,,Wij hebben geprobeerd dit te coordineren. En ik verwacht dat veel inwoners aan de optocht door de stad hebben deelgenomen.
pi_55028564
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:14 schreef ThAzOnE het volgende:
klopt

@ towncar...ter verduidelijking:
Ik sta inmiddels 3 jaar ingeschreven als zoekende (sinds ik eigenlijk hier woon). Heb 3 maanden terug een keer oa op een huis in HIA gereageerd. Ik was toen 19e van de totale aantal reacties voor dit huis. Blijkbaar wilden veel mensen dit huis niet en kreeg ik met 29,6 punten het huis uiteindelijk aangeboden waarna ik hem geweigerd heb.

Duidelijker?
Helemaal !
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:40:34 #132
152789 karr-1
pi_55028969
Ik heb inmiddels 15,2 punten bij elkaar verzameld.....

Het is maar goed dat ik niet snel weer wil verhuizen....
pi_55039538
Swinstate - Zwijntje Zwijntje

Weer een nieuwe rap over Zwijndrecht!
pi_55039628
Herken er een paar Ik vind hem minder als die van Tjop
† The 3 Kings †
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:16:56 #135
152789 karr-1
pi_55039907
Volgens mij heeft een van die gasten naast mij gewoond op het oude adres.
pi_55058991
Groot ongeluk gebeurd op de ringdijk? Autos, fietsers en scooter bij betrokken?
  woensdag 5 december 2007 @ 19:56:47 #137
152789 karr-1
pi_55063667
quote:
Op woensdag 5 december 2007 15:33 schreef renz0r het volgende:
Groot ongeluk gebeurd op de ringdijk? Autos, fietsers en scooter bij betrokken?
Geen idee, ik was toen niet in Zwijndrecht.
  woensdag 5 december 2007 @ 19:57:25 #138
152789 karr-1
pi_55063683
Is er nog iemand die interesse heeft in een baan in een computerwinkel in Zwijndrecht? Bij Triplepoint zoeken ze nog steeds mensen. Zie http://www.triplepoint.nl voor meer informatie.
pi_55074194
weet iemand trouwens een leuk en niet al te duur fitnesscentrum? Mag ook HIA zijn. Liever niet met een vast contractduur van een jaar ofzo.
Zag Atlanta in HIA (krommewe). Misschien iemand daar ervaring mee?
pi_55074652
Nu we toch met vacatures aan het strooien zijn:

Gezocht: eerste lijns helpdeskmedewerker (MBO-niveau)
Taak: Afhandelen van telefoontjes/e-mailtjes van artsen m.b.t. hun registratiesysteem. Het is niet zozeer een standaard callcenter baan. Behalve telefoontjes afhandelen moet er ook gedacht worden aan: voorstellen systeemwijzigingen en opzetten handleidingen.

pi_55074951
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef ThAzOnE het volgende:
weet iemand trouwens een leuk en niet al te duur fitnesscentrum? Mag ook HIA zijn. Liever niet met een vast contractduur van een jaar ofzo.
Atlantis geloof ik
Daar heb ik dik half jaar opgezeten. Is niet duur, maar werken wel met meerdere maandelijkse contracten tot een jaar door.
pi_55074994
is het wel een goede en een beetje groot? Erg druk of zit iedereen vooral bij D-double-A ?
pi_55075051
Niet groot, op een klein oppervlakte veel toestellen. Nog net niet op elkaar gestapeld Nee zonder dollen toestellen staan zowat tegen elkaar. Opzich nog best druk waardoor t soms gewoon vol is van de mensen. Kan soms irritant zijn als je je vaste apparaten ronde wilt doen.

Ik wilde gewoon een goedkope sportschool met de apparaten. De rest maakt mij niks uit qua uiterlijk en alles. Als ik maar kon fitnessen. En dat kan daar.
pi_55075415
hmmz zie Rijsdijk op kruipafstand van mij. Iemand daar mee ervaring?
pi_55075829
whehe, daar heb ik nu folders van naast me liggen...Wil daar misschien opgaan

Alleen vaag, ze doen aan maandcontracten wat geen maandcontracten zijn....Je betaald de eerste keer 2 maanden waarna je steeds 1 maand betaald. Je betaald dus als t waren 1 maand vooruit. Dat is geen maandcontract maar een 2 maandencontract omdat je dus de maand hebt waar je nu inkomt plus de maand die je dus nu gaat betalen...
pi_55076126
quote:
Op woensdag 5 december 2007 19:57 schreef karr-1 het volgende:
Is er nog iemand die interesse heeft in een baan in een computerwinkel in Zwijndrecht? Bij Triplepoint zoeken ze nog steeds mensen. Zie http://www.triplepoint.nl voor meer informatie.
* Robin2130 heeft gereageerd
pi_55077355
@renz0r Folders via de post of ff langs gegaan? Die website van hun heeft weinig info zoals openingtijden, prijzen etc.
  donderdag 6 december 2007 @ 23:32:20 #148
152789 karr-1
pi_55090870
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:37 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

* Robin2130 heeft gereageerd
  donderdag 6 december 2007 @ 23:33:20 #149
152789 karr-1
pi_55090896
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef ThAzOnE het volgende:
Ik zit bij Healthcity, bevalt mij prima. Het kost mij 57 euro per maand, maar dan kan ik zo vaak gaan als ik wil, van 'sochtends vroeg tot 's avonds laat en mag ik overal aan meedoen en gebruik van maken.
pi_55091220
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:35 schreef ThAzOnE het volgende:
@renz0r Folders via de post of ff langs gegaan? Die website van hun heeft weinig info zoals openingtijden, prijzen etc.
Langs gegaan voor folders.
Website zegt idd weinig inhoudelijks over prijzen enzo.
pi_55093283
quote:
Op donderdag 6 december 2007 23:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zit bij Healthcity, bevalt mij prima. Het kost mij 57 euro per maand, maar dan kan ik zo vaak gaan als ik wil, van 'sochtends vroeg tot 's avonds laat en mag ik overal aan meedoen en gebruik van maken.
ohja die is er ook nog. Erg druk of valt het mee?
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:05:02 #152
152789 karr-1
pi_55094375
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 05:40 schreef ThAzOnE het volgende:

[..]

ohja die is er ook nog. Erg druk of valt het mee?
Het hangt af van de dag en tijdstip dat je gaat. Ik ga meestal op donderdagavond en zaterdag of zondag ochtend en dan is het goed te doen. Van elk apparaat zijn er minimaal 2 aanwezig, dus echt lang wachten hoef je nooit. Ik kan mijn vaste rondje meestal in een uur of 2 afdraaien, zonder groot oponthoud.
pi_55098402
hmmz interesting.....thanks voor de info
pi_55099272
Zeg, er zijn zo veel Zwijndrechters in dit topic te vinden, maar kent niemand elkaar ofzo?

renz0r is een collega van me, maar ik ken hem niet nee
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:01:37 #155
152789 karr-1
pi_55099555
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:50 schreef Robin2130 het volgende:
Zeg, er zijn zo veel Zwijndrechters in dit topic te vinden, maar kent niemand elkaar ofzo?

renz0r is een collega van me, maar ik ken hem niet nee
renzor kent mij wel, ik hem niet

En ik werk niet in Zwijndrecht dus het grootste deel van de dag zit ik elders. Alleen in de ochtend en de avond ben ik er en dan ben ik blij dat ik thuis ben.

Verder weten de meesten ook niet van elkaar hoe ze eruit zien denk ik.
pi_55100129
hmm..zit iemand toevallig in de zwijndrecht hyves?
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:42:55 #157
152789 karr-1
pi_55100454
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:26 schreef ThAzOnE het volgende:
hmm..zit iemand toevallig in de zwijndrecht hyves?
Ja ik ;-)
pi_55102797
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

renzor kent mij wel, ik hem niet
Kennen is wel een heel groot woord

Heb je een paar keer gezien op t station (nu heb ik nieuw rooster, nooit meer half 9 beginnen dus vroeg op t station ) en ik zie je partner geregeld bij triple point alsk de post aan t lopen ben
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:26:34 #159
152789 karr-1
pi_55102918
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:21 schreef renz0r het volgende:

[..]

Kennen is wel een heel groot woord

Heb je een paar keer gezien op t station (nu heb ik nieuw rooster, nooit meer half 9 beginnen dus vroeg op t station ) en ik zie je partner geregeld bij triple point alsk de post aan t lopen ben
Ach dat is bijna hetzelfde als kennen he. We hebben elkaar nooit formeel ontmoet dat is waar, maar we weten wie we zijn.
pi_55103161
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ach dat is bijna hetzelfde als kennen he. We hebben elkaar nooit formeel ontmoet dat is waar, maar we weten wie we zijn.
Heb je mij dan wel is gezien? Ik dacht dat dat niet t geval was?
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:50:45 #161
152789 karr-1
pi_55103387
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:37 schreef renz0r het volgende:

[..]

Heb je mij dan wel is gezien? Ik dacht dat dat niet t geval was?
pi_55103630
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

oke Station zeker?
pi_55103918
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja ik ;-)
me too . Zijn er nog meer?

Nu is de kunst nog om te gaan zoeken tussen de leden hahaha
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:15:06 #164
152789 karr-1
pi_55103981
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 16:00 schreef renz0r het volgende:

[..]

oke Station zeker?
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:15:34 #165
152789 karr-1
pi_55103992
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 16:12 schreef ThAzOnE het volgende:

[..]

me too . Zijn er nog meer?

Nu is de kunst nog om te gaan zoeken tussen de leden hahaha
http://karr-1.hyves.nl dat ben ik dus.
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:49:35 #167
152789 karr-1
pi_55106255
  vrijdag 7 december 2007 @ 20:59:04 #168
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55110697
me too
pi_55111980
gezellig
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:14:38 #170
152789 karr-1
pi_55112941
Het wordt nog wel eens wat.....
pi_55186138
en het is weer stilte.........voor de storm?
pi_55187311
Het is toch best lekker weer Als ik buiten kijk lijkt het windstil
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:18:45 #173
152789 karr-1
pi_55188765
Misschien hebben Zwijndrechtenaren gewoon niet zo heel veel te melden...
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:58:04 #174
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55191029
misschien zijn ze wel saai
pi_55191056
lijkt er wel op.

Weer is helder...de zee is mooi blauw zo te zien (kijkt uit over zee vanaf werkplek )
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:04:56 #176
152789 karr-1
pi_55191217
heeft er iemand al een kerstpakket gehad? Ik ga de mijne vanmiddag krijgen, dus ben erg benieuwd wat er in zit.
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:05:27 #177
152789 karr-1
pi_55191230
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:58 schreef ThAzOnE het volgende:
lijkt er wel op.

Weer is helder...de zee is mooi blauw zo te zien (kijkt uit over zee vanaf werkplek )
Ik ben jaloers op je !! Ik kijk uit over de Rotterdamse haven, dat is ook leuk !!
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:23:30 #178
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55193082
ik krijg geen kerstpakket,heb vorige maand ontslag genomen en mn nieuwe baan begint 2 januarie pas.

dus helaas voor mij.
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:25:39 #179
152789 karr-1
pi_55193131
Ik heb de mijne net gehad. Kaas, chocolade, en wat andere zaken, standaardpakket dus.
pi_55199718
Schijnt dat ze bij ons al wel ergens liggen, maar waar weet ik niet Ben wel benieuwd
† The 3 Kings †
  woensdag 12 december 2007 @ 08:33:54 #181
152789 karr-1
pi_55209291
Ik heb er hier nog een stuk of 13 staan, ik mag ze uit gaan delen aan mijn collega's. Heb ze maar een mail gestuurd dat ze hem bij mij kunnen komen halen
pi_55209581
Ik heb een sinterklaaspakket gehad Chocoladeletters, kruidnoten e.d. Kerstpakket wordt niet aan gedaan vanwege geldgebrek
  woensdag 12 december 2007 @ 09:05:18 #183
152789 karr-1
pi_55209613
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:03 schreef Lausteen het volgende:
Ik heb een sinterklaaspakket gehad Chocoladeletters, kruidnoten e.d. Kerstpakket wordt niet aan gedaan vanwege geldgebrek
Ha ha een sinterklaaspakket kan wel, maar een kerstpakket niet

Met Sinterklaas kregen wij van de directeur een chocoladeletter, ik heb hem nog thuis in de koelkast liggen.
  woensdag 12 december 2007 @ 13:33:30 #184
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55216010
het enige positieve aan de kerst is dat lekkere feestbrood wat er dan is.

na de kerst nog voor de halve prijs ook.
  woensdag 12 december 2007 @ 13:48:01 #185
152789 karr-1
pi_55216305
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:33 schreef rollator_GSI het volgende:
het enige positieve aan de kerst is dat lekkere feestbrood wat er dan is.

na de kerst nog voor de halve prijs ook.
Klopt dat is lekker. En aangezien mijn vriend het smerig vind mag ik alles alleen op eten.
pi_55216873
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:04 schreef karr-1 het volgende:
heeft er iemand al een kerstpakket gehad? Ik ga de mijne vanmiddag krijgen, dus ben erg benieuwd wat er in zit.
Yep. Een houten kist met wijnbenodigheden zoals een kelnersmes, thermometer, loodsnijder, schenktuit druppelvangers, flessenstoppen en een fles wijn. Een stenen beeldje dat samenwerking symboliseert en een deel is naar een goed doel gegaaan .

Al met al leuker dan allerlei etenswaren want daar heb je maar even wat aan.
  woensdag 12 december 2007 @ 15:04:58 #187
152789 karr-1
pi_55218176
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:09 schreef alpeko het volgende:

[..]

Yep. Een houten kist met wijnbenodigheden zoals een kelnersmes, thermometer, loodsnijder, schenktuit druppelvangers, flessenstoppen en een fles wijn. Een stenen beeldje dat samenwerking symboliseert en een deel is naar een goed doel gegaaan .

Al met al leuker dan allerlei etenswaren want daar heb je maar even wat aan.
Dat is wel leuk inderdaad. Bij mij zat er geen fles wijn in deze keer, maar daar heb ik er zelf nog wel wat van staan.
  woensdag 12 december 2007 @ 20:09:08 #188
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55226146
staat de blue in de fik of zo???

het wemelt er van de brandweer,of zijn ze aan het oefenen??? aangezien er geen politie bij was.

met een ladderwagen waren ze op het dak bezig,buiten stonden er stewards,de halve weg was afgezet.
pi_55226277
helaas...tis maar een oefening:
quote:
18:53:55 12-12-07 18 I BRAN Opkomen voor oefening
712121853551405449 1405449 BRW Zwijndrecht ( Korpsalarm )
- NAC Breda -
  woensdag 12 december 2007 @ 21:03:39 #190
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55227767
mooi

hoop dat ze straks pleite zijn,kan ik normaal de molenvliet over
pi_55236022
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ben jaloers op je !! Ik kijk uit over de Rotterdamse haven, dat is ook leuk !!
Als je op mijn website kijk bij foto's > plaatsen > Den Haag zie je op een gegeven een uitzicht. Dat is vanaf mijn bureau
  donderdag 13 december 2007 @ 10:13:11 #192
152789 karr-1
pi_55238294
Ik heb vanochtend mijn kerstpakket van de Gemeente ontvangen. Nog geen idee wat er in zit, het staat nog ongeopend op de keukentafel.
  donderdag 13 december 2007 @ 10:14:59 #193
152789 karr-1
pi_55238339
quote:
Op donderdag 13 december 2007 07:06 schreef ThAzOnE het volgende:

[..]

Als je op mijn website kijk bij foto's > plaatsen > Den Haag zie je op een gegeven een uitzicht. Dat is vanaf mijn bureau
Wauw !!!! Je werkt wel op 1 van de mooiste plaatsen in Den Haag volgens mij, maar ik vind Den Haag sowieso al een geweldige stad.

Ook een prachtige site trouwens mijn complimenten.
pi_55239294
ja zo'n plek krijg ik nooit meer hahaha. Moet zeggen dat Den Haag inderdaad best mooi is. Ook erg groen, wat ik niet verwacht had. Bedankt voor je complimenten

Over de kerstpakketten. Vandaag de eerste van een minimaal van 3 gehad. De eerste is van de overkoepelende ministerie van de organisatie waar ik werk: een handige leren reistrolley. Van organisatie zelf krijg ik volgende week wat. De geruchten gaan dat het een goede fles wijn is. Vanavond krijg ik het kerstpakket van mijn eigen werkgever. Vorig jaar was dit een keuzekado. Ben benieuwd wat het nu zal worden....
  donderdag 13 december 2007 @ 12:06:12 #195
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55241000
welke idioot heeft verzonnen om een busbaan op de laan van walburg te maken???
ik weet dat het er al even ligt maar ik kwam er van de week toevallig langs.

dat slaat nergens op,het begin en eind komt gewoon op dezelfde weg uit,alsof die bus een baantje opschuift om 200 meter later weer terug te gaan.

staat daar ooit file???,dacht het niet

ze hebben dat natuurlijk gedaan om de gratis parkeerplaatsten weg te halen,want dat levert weer geld op.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:08:16 #196
152789 karr-1
pi_55241068
Ze gaan de Koninginneweg ook aanpakken daar komt ook een apart busdeel en een apart autodeel. Het hele stationsplein wordt anders en zo gaan er nog een aantal dingen gebeuren. Heb de eerste zaken van de week al door de gemeenteraad zien komen.
pi_55241389
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:08 schreef karr-1 het volgende:
Ze gaan de Koninginneweg ook aanpakken daar komt ook een apart busdeel en een apart autodeel. Het hele stationsplein wordt anders en zo gaan er nog een aantal dingen gebeuren. Heb de eerste zaken van de week al door de gemeenteraad zien komen.
Klopt, rond het station komt een soort "super-rotonde", in een ring om het station. De bushaltes verdijnen van het stationsplein, en komen voor die flat daar met die winkels eronder.

Bron
pi_55241648
Een busbaan in Zwijndrecht? Met die paar bussen die er rijden? De Koninginneweg is nu juist al zo smal. Waar moet die busbaan komen dan? Op het voetpad?
pi_55242537
No sé.... De enige busbaan die ik in Zwijndrecht ken is idd die reeds genoemde, op de koninginneweg. Laten we de brug dan niet meerekenen.
  donderdag 13 december 2007 @ 13:06:32 #200
152789 karr-1
pi_55242597
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:31 schreef alpeko het volgende:
Een busbaan in Zwijndrecht? Met die paar bussen die er rijden? De Koninginneweg is nu juist al zo smal. Waar moet die busbaan komen dan? Op het voetpad?
de weg wordt breder voor zover ik het begrepen heb. Busbaan in het midden en een rijstrook aan weerskanten. Is bedoeld voor HOVD (Hoogwaardir Openbaar Vervoer Drechtsteden) zodat je met de bus vanuit Dordt daar overheen naar Ridderkerk enzo kunt.

Zie bv http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=27928 hier voor meer informatie.
  donderdag 13 december 2007 @ 13:07:38 #201
152789 karr-1
pi_55242633
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:21 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Klopt, rond het station komt een soort "super-rotonde", in een ring om het station. De bushaltes verdijnen van het stationsplein, en komen voor die flat daar met die winkels eronder.

[ afbeelding ]

Bron
Klopt helemaal. Is onderdeel van het Gemeentelijk Vervoers en Verkeersplan dat onlangs vastgesteld is of op het punt van vaststellen staat.
pi_55242981
quote:
Op donderdag 13 december 2007 13:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

de weg wordt breder voor zover ik het begrepen heb. Busbaan in het midden en een rijstrook aan weerskanten. Is bedoeld voor HOVD (Hoogwaardir Openbaar Vervoer Drechtsteden) zodat je met de bus vanuit Dordt daar overheen naar Ridderkerk enzo kunt.

Zie bv http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=27928 hier voor meer informatie.
Dat lijkt me dan toch echt ten kosten te gaan van voet- en/of fietspad? Naar mijn idee is wat nu de weg is daar, namelijk veel te smal om er 3 banen van te kunnen maken. Ben benieuwd. Ik vind het toch echt een beetje overdone, zo'n busbaan. Wat schiet je daar nu mee op? Het zal wel statusverhogend werken? Oke, het werkt prima hier in Breda (N285) aangezien het daar met de spits volledig volloopt en de bussen bovendien altijd groen bij verkeerslichten krijgen. En daar rijden ook echt veel bussen. Maar ik zie weinig voordelen van een busbaan op zo'n beperkt stuk nota bene zonder verkeerslichten en tussen rotondes ingeklemd.

Die rotonde bij het station lijkt me een goed plan. Stroomt vast beter door dan de kruising die er nu ligt. Met name op donderdag als ik uit mijn werk kom, staat de rotonde die nu aan de andere zijde van het station ligt geregeld vol met auto's die de kruising bij het station willen oversteken.
  donderdag 13 december 2007 @ 13:26:08 #203
152789 karr-1
pi_55243104
quote:
Van ontsluitingsweg naar stadslaan
Er zijn plannen gemaakt om van de Koninginneweg een autoluwe stadsas te maken, die de winkelcentra Walburg en de Passage verbindt met de kantoren en woningen rond het station. De Koninginneweg gaat ook ruimte bieden aan een vrij liggende busbaan voor Hoogwaardig Openbaar Vervoer. Over de nieuwe inrichting van de Koninginneweg is een visie gemaakt. De gemeenteraad wil die graag met u bespreken, voordat zij het college opdracht geeft de visie verder uit te werken. Op 19 april 2006 is er om 20.00 uur een discussiebijeenkomst in het gemeentehuis.

Langs de Koninginneweg vinden allerlei ontwikkelingen plaats. Winkelcentrum Walburg gaat uitbreiden, rond het station komen kantoren en woningen en voor de Koningskerk is een sloopvergunning verleend. Deze ontwikkelingen, in combinatie met de toenemende verkeersdruk, vragen om een visie. In de visie wordt voorgesteld van de Koninginneweg een groene en stedelijke stadsas te maken. Deze weg moet voor voetgangers en fietsers een aangename verbinding worden, auto’s worden zo veel mogelijk geweerd. Naast woningen komen er langs de Koninginneweg diverse voorzieningen, waardoor levendigheid ontstaat. De Koninginneweg krijgt een groene uitstraling door zo veel mogelijk voortuinen in te richten en het planten van extra bomen.
Het hele document vind je http://www.zwijndrecht.nl/dsc?c=getobject&s=obj&!sessionid=1SuKEX@hW9pD8XH1!b8xG1jmf1WxRDe8Ge59bo5!z8Z!no7p!8nhb9oWM9xXGwuy&objectid=23499&!dsname=zwdinternet&isapidir=/gvisapi/ hier, maar let op, het is een nogal omvangrijke PDF.

[ Bericht 14% gewijzigd door karr-1 op 13-12-2007 13:32:11 ]
pi_55243463
Die files bij het station in de avondspits ontstaan ook door het sluipverkeer wanneer de A16 vast staat

---

Ik snap alleen niet hoe ze de Koninginneweg autoluw willen maken, het verkeer heeft volgens mij weinig alternatieve routes
  donderdag 13 december 2007 @ 13:50:34 #205
152789 karr-1
pi_55243763
quote:
Op donderdag 13 december 2007 13:39 schreef Harmen1984 het volgende:
Die files bij het station in de avondspits ontstaan ook door het sluipverkeer wanneer de A16 vast staat

---

Ik snap alleen niet hoe ze de Koninginneweg autoluw willen maken, het verkeer heeft volgens mij weinig alternatieve routes
Daar is dus die superrotonde voor bedoeld, Nu draai je vanaf de snelweg bijna rechtstreeks de Koninginneweg op, dat moet dus niet meer kunnen straks. Je wordt dan achter het station langs over de Ringdijk enzo geleid.

Files in de avondspits ontstaan voornamelijk als er wat aan de hand is op de A16 of als het er druk is, dan neemt iedereen de sluiproute.
pi_55243961
quote:

---

Ja dat klopt... veel mensen die vanuit Rotterdam afslag Zwijndrecht nemen om vervolgens via de brug naar Dordrecht te gaan. Logisch op zich.

Er zijn wel alternatieven voor de Koninginneweg. Ik ga nu namelijk al meestal vanuit Kort Ambacht via het zwembad en Pietermanpoort richting die kant van Zwijndrecht. Daar heb je namelijk geen verkeerslichten. De dijk is ook nog een alternatief.

Als ik al de auto pak, want ik stap toch nog altijd het liefst op de fiets. Ik kom eigenlijk alleen aan die kant van Zwijndrecht als ik naar Walburg ga of naar vrienden. Voor woon/werkverkeer kom ik er namelijk niet langs. Ik woon mooi tussen de op- en afritten van de A16 in.
  donderdag 13 december 2007 @ 14:18:20 #207
152789 karr-1
pi_55244464
Ik kom in Walburg, in het theater of in het Gemeentehuis, verder kom ik eigenlijk nooit aan die kant van Zwijndrecht. Voor werkverkeer hoef ik niet verder dan station en boodschappen doen we bij de Lidl.
pi_55244606
Waarom geven we dat deel van Zwijndrecht dan niet gewoon netjes aan Ambacht?
pi_55244712
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:25 schreef alpeko het volgende:
Pas op he
  donderdag 13 december 2007 @ 14:40:36 #210
152789 karr-1
pi_55244989
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:25 schreef alpeko het volgende:
Waarschijnlijk omdat we dan te klein worden en dan overgenomen worden door Dordrecht of Ambacht.
pi_55285979
ik zie in de toekomst echt Zwijndrecht bij Dordt komen (net als HIA en Papendrecht). Wat Rotterdam kan, kan Dordrecht ook en dan wordt het gewoon de plaatsnaam Drechtsteden.
  zaterdag 15 december 2007 @ 10:02:34 #212
152789 karr-1
pi_55286422
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 07:44 schreef ThAzOnE het volgende:
ik zie in de toekomst echt Zwijndrecht bij Dordt komen (net als HIA en Papendrecht). Wat Rotterdam kan, kan Dordrecht ook en dan wordt het gewoon de plaatsnaam Drechtsteden.
Het zal mij in ieder geval niets verbazen
pi_55290346
om even terug te komen op de fitnesscentra... is iemand bekend met Actionfit op de W. Snelliusweg 94? Ik heb nl. een keuzecadeau ontvangen waarmee ik met 3 personen een maand lang onbeperkt kan fitnessen. Het zit zeg maar in de buurt van de Happy Wok (jaja die weet ik wel te vinden).
  zaterdag 15 december 2007 @ 15:45:06 #214
152789 karr-1
pi_55292013
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 13:57 schreef ThAzOnE het volgende:
om even terug te komen op de fitnesscentra... is iemand bekend met Actionfit op de W. Snelliusweg 94? Ik heb nl. een keuzecadeau ontvangen waarmee ik met 3 personen een maand lang onbeperkt kan fitnessen. Het zit zeg maar in de buurt van de Happy Wok (jaja die weet ik wel te vinden).
Ik ben er volgens mij wel eens voorbij gefietst, het zit in een van die zijstraten daar. Op de momenten dat ik er was zag het er niet bijzonder druk uit.
pi_55305089
Het is volgens mij wel een populaire sportschool, ik zag er vaak mensen rond de tijd dat ik naar huis ging. Mijn oude werk (DMDR) zat daar om de hoek
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was
† The 3 Kings †
pi_55305524
Morgen uit eten (beter gezegd, vanavond) bij de Happy Wok, ik heb nu al trek
pi_55310214
Nog nooit gegeten, is dat wat?
pi_55311303
kom er te vaak (vandaar de fitnessbon hahaha). Ik vind Happy Wok echt goed, vooral de struisvogelbiefstuk! Ben 1x naar de Wok Of Fame geweest in Dordt. Wat een ....zaak is dat zeg. Net of je met z'n allen in een sportzaal aan het eten ben en het is lopende band werk bij de koks. Nee Happy Wok vind ik echt een goede en klantvriendelijke tent.
pi_55311536
Wok of Fame is 1 grote massale eetfabriek... Ik heb dat gevoel eigenlijk ook vij de HW, alleen dan wat kleiner...
  zondag 16 december 2007 @ 14:54:53 #220
152789 karr-1
pi_55313184
Happy Wok is toch niet die ene waar vd Valk zat? Over die in de vorige vd Valk hoor ik alleen maar slechte verhalen.
pi_55315321
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 07:44 schreef ThAzOnE het volgende:
No way !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_55315449
Zwijndrecht zal alleen blijven, we hebben geen hulp van Dordrecht en vooral niet van Ambacht nodig
† The 3 Kings †
pi_55315467
Alhoewel er wel wat shops van Dordt hierheen mogen vind ik
† The 3 Kings †
  maandag 17 december 2007 @ 09:40:58 #224
152789 karr-1
pi_55330137
Zwijndrecht zal waarschijnlijk wel zelfstandig blijven, maar ik ben wel bang voor het achteruithollene niveau van de voorzieningen. Steeds meer clubs en andere zaken gaan sluiten of verhuizen en hoeveel jongeren willen hier nog wonen? Over een aantal jaren zitten we met allemaal ouderen en lopen alle jongeren weg naar andere steden.
  maandag 17 december 2007 @ 13:39:49 #225
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55335086
zal ook van het huizenaanbod afhangen,er kan wel ergens een favoriete plek zijn voor jongeren,maar als er niet genoeg aanbod is of ze kunnen het niet betalen dan houd het op.

zou het een probleem zijn dat er veel ouderen ergens wonen??? dan is het wel rustiger denk ik,minder criminaliteit en zo
  maandag 17 december 2007 @ 13:44:39 #226
152789 karr-1
pi_55335212
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:39 schreef rollator_GSI het volgende:
zal ook van het huizenaanbod afhangen,er kan wel ergens een favoriete plek zijn voor jongeren,maar als er niet genoeg aanbod is of ze kunnen het niet betalen dan houd het op.

zou het een probleem zijn dat er veel ouderen ergens wonen??? dan is het wel rustiger denk ik,minder criminaliteit en zo
Ik heb jarenlang tussen ouderen gewoond en dat bevalt mij prima, inderdaad lekker rustig enzo. Maar ik kan me voorstellen dat als je wat jonger bent je liever tussen mensen van je eigen leeftijd woont. Ook zal 'de grote stad' aantrekkelijker zijn om in te wonen als Zwijndrecht.
pi_55337388
De Happy Wok is erg lekker en ik kan zeker de struisvogelbiefstuk aanraden!
  maandag 17 december 2007 @ 15:15:49 #228
152789 karr-1
pi_55337493
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:06 schreef geelkuikentje het volgende:
De Happy Wok is erg lekker en ik kan zeker de struisvogelbiefstuk aanraden!
Ik zal het er eens over hebben met mijn wederhelft.
pi_55337858
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 13:57 schreef ThAzOnE het volgende:
ik heb daar fitness gedaan. Drukke tent. Uitleg van de begeleiders is goed. het zaliets minder gelikt uit zien dan healtclub/city, maar het doet zijn werk.

Probeer het uit, waarbij het misschien niet aan te raden is om in januari te beginnen want dan wilt iedereen weer met sporten gaan beginnen.
pi_55338127
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:32 schreef staticdata het volgende:

[..]

ik heb daar fitness gedaan. Drukke tent. Uitleg van de begeleiders is goed. het zaliets minder gelikt uit zien dan healtclub/city, maar het doet zijn werk.

Probeer het uit, waarbij het misschien niet aan te raden is om in januari te beginnen want dan wilt iedereen weer met sporten gaan beginnen.
In februari daarentegen is iedereen daarmee al weer gestopt, dus kun je in alle rust beginnen. Goede voornemens
pi_55338202
inderdaad

altijd wel grappig om te zien
  maandag 17 december 2007 @ 15:52:36 #232
152789 karr-1
pi_55338322
quote:

[..]

Ik was afgelopen zondagochtend nog in Healthcity, het leek wel een invasie. Nog nooit zoveel nieuwe mensen gezien die allemaal voor de 1ste keer kwamen. Wedden dat ze binnen een maand allemaal weer weg zijn?
  maandag 17 december 2007 @ 16:29:35 #233
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55339195
tis wel leuk dat fitness maar je word er zo moe van
pi_55339478
quote:

[..]

hahaha dat was ik ook zeker niet van plan.
pi_55360004
wij gingen daar altijd rond een uurtje of 6 in de avond sporten. dan is het nog wel lekker rustig tot een uurtje of half 8, daarna is het druk
  dinsdag 18 december 2007 @ 14:12:25 #236
152789 karr-1
pi_55360813
Donderdagavond sport ik meestal van ongeveer 6 tot 8, zaterdag of zondagmorgen vanaf een uur of 9 tot 11. Donderdag valt het meestal mee met de drukte, zondag is het vaak extreem druk, vooral bij de groepslessen zoals spinning enzo. Maar daar doe ik bijna nooit aan mee, ik heb mijn eigen programma en dat is voldoende voor mij.
pi_55361887
Ben ik de enige hier die fitness verafschuwt? Dat massale, de prijzen en bovenal het ongeinsprieerde van zo'n zweetzaaltje. Geef mij maar de buitenlucht.... behalve in de winter dan
  dinsdag 18 december 2007 @ 14:55:49 #238
152789 karr-1
pi_55362069
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:49 schreef alpeko het volgende:
Ben ik de enige hier die fitness verafschuwt? Dat massale, de prijzen en bovenal het ongeinsprieerde van zo'n zweetzaaltje. Geef mij maar de buitenlucht.... behalve in de winter dan
Geen idee, ik denk dat iedereen die beslissing voor zich moet nemen. Ik ben geen man voor een teamsport zoals voetbal of zo, daar zou ik knettergek van worden. Ik heb ook iets tegen sportscholen waar alleen van die anabolenfiguren rondlopen enzo, maar waar ik nu zit heb ik dat idee niet. Ik voel me er prima thuis.

Ik heb ook een tijd aan hardlopen in de buitenlucht gedaan, maar in je eentje ben je daar snel op uitgekeken.
pi_55364156
quote:
En die verschrikkelijk irritant afgestelde verkeerslichten op de kruising van de koninginneweg bij het station zorgen ook nog eens voor toename van opstoppingen..

[ Bericht 0% gewijzigd door towncar op 19-12-2007 12:37:22 ]
pi_55366738
vanmiddag stond het al bij afslag 22 vast voor het station! Ben maar rechtsaf gegaan en via de dijk gereden. Geen files
  woensdag 19 december 2007 @ 08:50:02 #241
152789 karr-1
pi_55379977
Gisteravond is in de Gemeenteraad het GVVP goedgekeurd. Tevens zijn de nieuwe tarieven voor diverse belastingen in 2008 vastgesteld. Meer informatie volgt zodra ik deze beschikbaar heb.
  woensdag 19 december 2007 @ 09:33:09 #243
152789 karr-1
pi_55380539
quote:
Op woensdag 19 december 2007 09:17 schreef ThAzOnE het volgende:
owjee Zwijndrecht op Geenstijl

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1130841.html#comments
Ha ha ha ik kan er wel om lachen. Ik ken de vrouw in kwestie niet, maar ja op Geenstijl kun je dit soort dingen verwachten.
pi_55380707
precies, Geenstijl...geweldig . Trouwe lezer . Achja je weet het, ga je er tegenin dan kan je het gewoon verwachten.
pi_55383212
Geen stijl

die schijfwijze alleen al. Vroeger in het begin was het nog leuk, nu is het te populair imo
pi_55394269
GS
  donderdag 20 december 2007 @ 09:01:23 #247
152789 karr-1
pi_55408950
Het staat zelfs al in de krant
quote:
woensdag 19 december 2007
Beste buurvrouw slachtoffer van website ’Geen Stijl’
Door PETER KOSTER

ZWIJNDRECHT - Wie de redactie en de bezoekers van de verwante websites Geen Stijl en NieuwNieuws over zich heen krijgt, kan maar het beste stilletjes in een hoekje gaan zitten.
Reageren maakt het alleen maar erger.

Dat heeft de Zwijndrechtse Petra Verhoeven ontdekt. Ze werd afgelopen week vanwege haar vele activiteiten in de Mesdagstraat en omgeving door de website Buurtlink verkozen tot beste buur van het jaar. Dat bericht werd niet alleen overgenomen door kranten en enkele omroepen, maar ook door NieuwNieuws. Die site staat net als Geen Stijl bekend om de botte reacties van bezoekers. Binnen vier minuten stond de eerste reactie er al: ,,Petra, ga eens dood.’’ Daarna volgden 46 reacties, waarin opmerkingen over het kapsel en het vermeende seksuele gedrag van Verhoeven de boventoon voerde.

Verhoeven stuurde een beleefd mailtje met het verzoek iets aan de reacties te doen. Dat mailtje belandde bij Geen Stijl en bleek daar prompt een nieuw bericht waard: ,,De beste buurvrouw is boos.’’ Daarin wordt ook aangekondigd dat de reacties op NieuwNieuws gewoon blijven staan: ,,Hoepel op, stomme buurvrouw!’’ Daarop volgden meeer dan 200 reacties, merendeels in dezelfde sfeer. Slechts een enkeling beklaagt zich dat er zo over een goedwillende, actieve buurtbewoonster geschreven wordt.

Verhoeven zelf laat het er verder maar bij: ,,Die mensen hebben waarschijnlijk de hele dag niets beters te doen of ze zijn jaloers omdat edr bij hen in de buurt niets gebeurt.’’ Ze wijst liever op de talloze positieve reacties en gevolgen. Zo kan ze een karaoke-installatie voor de buurtfeesten: ,,En dan blijft er nog geld over voor een buurtbarbeque.’’
  donderdag 20 december 2007 @ 12:27:29 #248
152789 karr-1
pi_55413311
quote:
Op woensdag 19 december 2007 08:50 schreef karr-1 het volgende:
Gisteravond is in de Gemeenteraad het GVVP goedgekeurd. Tevens zijn de nieuwe tarieven voor diverse belastingen in 2008 vastgesteld. Meer informatie volgt zodra ik deze beschikbaar heb.
Uit de gemeenteraad van 8 december jl.
quote:
De raad sprak over

Regie op de ruimte:

Het Gemeentelijke Verkeers-en Vervoerplan (GVVP) De Koninginneweg Het waterstructuurplan De visie Heerjansdam Het groenstructuurplanhet waterstructuurplanDe visie HeerjansdamDe raad voerde een debat over de verkeersluwte van de stadsring bij de Pruylenborgflats, over de bouwhoogte bij de Koininginneweg, de sociale woningbouw aan de Koninginneweg en de windturbines in de visie Heerjansdam. Ook dienden diverse partijen een aantal moties en amendementen.

Een amendement van de VVD om het fietspad langs het Maaspad buitendijks te realiseren werd verworpen door de raad.

De hele raad ondersteunde de motie van het CDA om door middel van een second opinion te onderzoeken of de capaciteit van de dijk voldoende borging geeft voor een veilige afwikkeling van de voorziene toename van de verkeerstromen.

Een amendement van de/ChristenUnie/SGP over de maximale bouwhoogte op de locatie Koningskerk aan de Koninginneweg werd met een kleine meerderheid van stemmen verworpen. De raad vond deze motie overbodig.

De motie over sociale woningbouw om te zorgen voor vervangende woningbouw bij de herstructurering van de Koninginneweg nam de raad aan. Alleen de VVD was hier op tegen.

De raad stemd ein met de regie op de ruimte. Defracties van ABZ en de VVD stemden tegen het gedeelte HOVD (Hoogwaardig openbaar vervoer Drechtsteden). De PvdA tegen de windturbines in de visie Heerjansdam en de VVD tegen het voorstel voor het fietspad.

Belastingvoorstellen: Er ontstond een fel debat tussen ABZ, PvdA en CDA. Fred Loos herinnerde de PvdA aan hun verkiezingsprogramma waarin de PvdA stelde alleen voor kostenverhogingen te zijn als ook het niveau van de voorzieningen toeneemt. De PvdA neemt als collegepartij de verantwoording voor een sluitende begroting en kan deze verhoging naar hun kiezers toe verantwoorden.

De raad stemde in met de:

Verordening onroerende zaakbelasting, ABZ was tegen dit voorstel. Verordening afvalstoffenheffing Zwijndrecht 2008, ABZ en de VVD waren tegen.
pi_55413474
Mooi wit in Zwijndrecht
  donderdag 20 december 2007 @ 12:38:29 #250
152789 karr-1
pi_55413552
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:34 schreef renz0r het volgende:
Mooi wit in Zwijndrecht
In Rotterdam ook....
  donderdag 20 december 2007 @ 14:46:47 #251
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55416961
sniffffffffffffffffffffffffffffffff aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

heerlijk
pi_55420627
Je neus is wit
† The 3 Kings †
pi_55428420
Zijn er in de buurt al schaatsbanen open (in de buitenlucht)?
pi_55428531
Vanmiddag liepen er al wat kinderen op t slootje voor ons... Zal wel lachen zijn om daarop weer is te kunnen schaatsen!

[ Bericht 1% gewijzigd door renz0r op 20-12-2007 23:18:39 ]
pi_55429816
Ik heb al genoeg kinders erop gezien... Ben benieuwd hoeveel er doorheen gezakt zijn, ik zou het zelf nog niet wagen
† The 3 Kings †
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:44:04 #256
152789 karr-1
pi_55434460
Mijn auto wil al een paar dagen lang niet starten vanwege de kou. Nu moeten we elke keer de bedrijfsauto van vriendlief gebruiken.
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:44:28 #257
152789 karr-1
pi_55434465
quote:
Op donderdag 20 december 2007 23:12 schreef TheSorrow het volgende:
Ik heb al genoeg kinders erop gezien... Ben benieuwd hoeveel er doorheen gezakt zijn, ik zou het zelf nog niet wagen
Het ijs is toch ook nog lang niet dik genoeg, zeker niet in de wat diepere plassen en sloten.
pi_55435067
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 08:44 schreef karr-1 het volgende:
Mijn auto wil al een paar dagen lang niet starten vanwege de kou. Nu moeten we elke keer de bedrijfsauto van vriendlief gebruiken.
Vergeten antivries er in te doen.....?
  vrijdag 21 december 2007 @ 09:29:52 #259
152789 karr-1
pi_55435130
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 09:26 schreef towncar het volgende:

[..]

Vergeten antivries er in te doen.....?
Nee hoor, meerdere mensen in de buurt hebben er last van. Auto's schijnen accuproblemen te krijgen als het kouder wordt of zo. Als het weer wat warmer wordt zal het wel voorbij gaan en anders mag de ANWB even komen kijken.
pi_55435501
Mn ma hamerde me er ook al op om me auto ff te starten en gelijk t dikke laag eraf te halen omdat koud en vries idd je accu kan leegtrekken...Hij stond toen 3 dagen stil

Hij starte iig en t ijs is eraf.
pi_55435765
Ik snap dat niet....ik rij in een auto van 29 jaar oud, heb al sinds jaren mijn accu niet meer vervangen...en nooit startproblemen...ook na een paar dagen stilstaan niet..
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:13:09 #262
152789 karr-1
pi_55436060
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 09:45 schreef renz0r het volgende:
Mn ma hamerde me er ook al op om me auto ff te starten en gelijk t dikke laag eraf te halen omdat koud en vries idd je accu kan leegtrekken...Hij stond toen 3 dagen stil

Hij starte iig en t ijs is eraf.
Ik heb geen idee, ik zie het over een paar dagen wel.
pi_55436262
Ik heb vroeger veel problemen gehad met mijn oude auto, maar hij startte gelukkig altijd.
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:58:26 #264
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55438643
een accu heeft geen eindeloze levensduur,na een jaar of 3 / 4 moet je gewoon een nieuwe kopen.

het ligt niet aan de kou,maar door de kou kom je er pas achter omdat de motor wat zwaarder draait bij het starten.de accu moet dan meer stroom leveren.

zomers heb je daar geen last van.

dus gewoon onderhoud plegen,dat hoort erbij als je auto rijd.

net als de wegenbelasting,boetes,verzekeringen,APK
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:00:04 #265
152789 karr-1
pi_55438688
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:58 schreef rollator_GSI het volgende:
een accu heeft geen eindeloze levensduur,na een jaar of 3 / 4 moet je gewoon een nieuwe kopen.

het ligt niet aan de kou,maar door de kou kom je er pas achter omdat de motor wat zwaarder draait bij het starten.

Dat zou het ook kunnen zijn, nou ja dan moeten we maar een keer naar de garage toe. Ik heb totaal geen verstand van auto's ik rij er alleen in rond.
pi_55438825
100% zeker dat het de accu is, mijn auto start nu ook behoorlijk zwaarder dan in de zomer. Dus ff met startkabels aan de praat krijgen en ff naar de KwikFit rijden, voor 50 euro ben je dan weer klaar
pi_55438838
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:58 schreef rollator_GSI het volgende:

het ligt niet aan de kou,maar door de kou kom je er pas achter omdat de motor wat zwaarder draait bij het starten.de accu moet dan meer stroom leveren.

dus gewoon onderhoud plegen,dat hoort erbij als je auto rijd.

net als de wegenbelasting,boetes,verzekeringen,APK
Het heeft wel degelijk ook te maken met het oplaadvermogen van de accu. Met koud weer laadt een accu langzamer op. Mensen die doorgaans alleen korte stukjes met de auto rijden, ondervinden hier met koud weer als eerste hinder van omdat de accu op die kleine stukjes gezien de temperatuur nauwelijks heeft kunnen opladen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:22:27 #268
152789 karr-1
pi_55439056
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:12 schreef Lausteen het volgende:
100% zeker dat het de accu is, mijn auto start nu ook behoorlijk zwaarder dan in de zomer. Dus ff met startkabels aan de praat krijgen en ff naar de KwikFit rijden, voor 50 euro ben je dan weer klaar
Ik geef het door aan de eigenaar
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:22:59 #269
152789 karr-1
pi_55439070
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het heeft wel degelijk ook te maken met het oplaadvermogen van de accu. Met koud weer laadt een accu langzamer op. Mensen die doorgaans alleen korte stukjes met de auto rijden, ondervinden hier met koud weer als eerste hinder van omdat de accu op die kleine stukjes gezien de temperatuur nauwelijks heeft kunnen opladen.
Dus als ik hem start en er vervolgens een paar 100 km mee ga rijden zou het weer in orde moeten zijn?
pi_55439910
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus als ik hem start en er vervolgens een paar 100 km mee ga rijden zou het weer in orde moeten zijn?
Tenzij je accu echt aan vervanging toe is natuurlijk. Als dat niet het geval is en je rijdt enkel korte stukjes, dan lijkt het me wel handig om dat wel te doen. In de winter verbruik je voor verwarming e.d. meer dan in de zomer. Als je accu dan niet de kans krijgt om op te laden omdat je maar een paar km rijdt, dan is het einde een keer in zicht
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:51:20 #271
152789 karr-1
pi_55441317
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:55 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tenzij je accu echt aan vervanging toe is natuurlijk. Als dat niet het geval is en je rijdt enkel korte stukjes, dan lijkt het me wel handig om dat wel te doen. In de winter verbruik je voor verwarming e.d. meer dan in de zomer. Als je accu dan niet de kans krijgt om op te laden omdat je maar een paar km rijdt, dan is het einde een keer in zicht
Geen idee of hij aan vervanging toe is, ik heb er tot op heden nooit geen problemen mee gehad. Maar met de kerstdagen zit ik bij mijn ouders dus dat is wel een paar 100 km rijden.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:53:50 #272
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55442878
wat alpeko zegt klopt ook ja

je hebt veel verbruikers tijens de winter aan
  donderdag 27 december 2007 @ 10:46:16 #273
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55567732
iedereen lekker volgevreten??

ikke wel
pi_55599522
Nog niet, denk dat ik nog een uitsmijter met vette bacon ga maken....
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:33:17 #275
152789 karr-1
pi_55599593
Afgelopen maandag dus de wegenwacht erbij gehaald om de auto aan de praat te krijgen, binnen 2 minuten draaide hij weer. De accu was inderdaad slecht, dus die moet vervangen worden. Maar na een paar 100 km rijden is ie in ieder geval weer opgeladen.

Vriendje is weer aan het werk, ik ben nog vrij tot 7 januari. Iemand al aan de oliebollen begonnen? Ik nog niet, moet ze nog in huis halen. Met Oud en Nieuw zitten we in Amsterdam, dus ook dan niet in Zwijndrecht aanwezig.
pi_55628447
Iemand nog naar B-RED vanavond in Cascade ? Ik ga eerst nog maar even een tukje doen denk k
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:45:55 #277
152789 karr-1
pi_55629342
Ik ben blij dat ik eindelijk weer eens een avond thuis kan zijn. Maandagmiddag vertrekken we naar Amsterdam voor een Nieuwjaarsfeestje bij vrienden.
pi_55635266
Mensen ook de vele sirenes gehoord? Aardig fikkie ergens?
pi_55635331
quote:
21:56:46 29-12-07 18 I AMBU Prio 2 Brand (nader bericht: grote brand) GEMEENTEWERF DE NOORD RINGDIJK 26 B ZWIJNDRECHT (ZDT)
712292156461423267 1423267 CPA Zuidholland-Zuid ( OvD-G van Dienst )
712292140591405379
21:40:59 29-12-07 18 I BRAN Prio 1 herbezetten kazerne ZWIJNDRECHT (ZDT) ivm grote brand
712292140591405379 1405379 BRW Heerjansdam ( Blusploeg )
712292139311433116
21:39:31 29-12-07 18 G POLI Prio 1 grote brand HIA410 GRD096 DDT099 DDT183 GEMEENTEWERF DE NOORD RINGDIJK 26 B ZWIJNDRECHT
712292139311433116 1433116 Politie ZH-Zuid ( Persvoorlichting )
712292139311404299
21:39:31 29-12-07 18 G BRAN Prio 1 grote brand HIA410 GRD096 DDT099 DDT183 GEMEENTEWERF DE NOORD RINGDIJK 26 B ZWIJNDRECHT
712292139311404299 1404299 BRW Hendrik Ido Ambacht ( Korpsalarm )
712292139311403957 1403957 BRW SGravendeel ( VC )
712292139311403096 1403096 BRW ZH-Zuid ( HOvD zonder Spoed )
712292139311403091 1403091 BRW Dordrecht ( AGS Prio-1 )
712292130221403064
21:30:22 29-12-07 18 I BRAN Prio 1 Brand GEMEENTEWERF DE NOORD Ringdijk 26 B ZWIJNDRECHT uitslaande brand
712292130221403064 1403064 BRW ZH-Zuid ( OvD Drechtsteden Prio 1 )
712292124331405383
21:24:33 29-12-07 18 G BRAN Prio 1 Brand ZDT402 Ringdijk ZWIJNDRECHT
712292124331405383 1405383 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep C Prio 1 )
712292124331405381 1405381 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep D Prio 1 )
712292124331405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )
Stond net te roken en hoorde iets van 5 wagens
† The 3 Kings †
pi_55635367
Gemeentewerf de Noord is trouwens achter t Noordpark geloof ik
pi_55635427
Je kan op de P2000 (http://monitor.livep2000.nl/) op de straatnaam dubbelklikken, dan zie je een plattegrond waar het precies is. Net voorbij waar eerst shoarma Ringdijk zat.

22:07:55 29-12-07 18 I BRAN Prio 1 Brand (nader bericht: grote brand) GEMEENTEWERF DE NOORD RINGDIJK 26 B ZWIJNDRECHT tel contact g.m.c.
712292207551403053 1403053 BRW ZH-Zuid ( Millieudienst )

ff bellen voor meer manschappen
† The 3 Kings †
  zaterdag 29 december 2007 @ 22:26:04 #282
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_55635990
waar je vroeger je afval kon brengen toch ??
pi_55636043
Ze kwamen hier inderdaad allemaal langs net (Stationsweg)
pi_55636102
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:26 schreef rollator_GSI het volgende:
waar je vroeger je afval kon brengen toch ??
Uhu.. de P2000 blijft stil, ben wel benieuwd wat er aan de hand is
† The 3 Kings †
pi_55636493
Zag er van afstand (noordpark) behoorlijk heftig uit, dacht eerst dat het de benzinepomp daar was, maar blijkbaar dat gebouw van de oude gemeentewerf (volgens p2000 dus).
pi_55636601
Die pomp zit er wel heel dicht bij ja!
† The 3 Kings †
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:36:36 #287
152789 karr-1
pi_55638481
Hmmmm daar kwam ik tot voor kort regelmatig langsgereden. Is al bekend wat de oorzaak is?
pi_55638863
P2000 meldt niets nieuws.
† The 3 Kings †
pi_55638882
Het waait aardig trouwens
† The 3 Kings †
  zondag 30 december 2007 @ 00:08:19 #290
152789 karr-1
pi_55639692
quote:
Uitslaande brand legt in no-time Zwijndrechtse kringloopwinkel in as
ZWIJNDRECHT - KEES VAN TOL Een uitslaande brand heeft vanavond de kringloopwinkel aan de Ringdijk in Zwijndrecht in de as gelegd. Er waren geen slachtoffers. Er is geen asbest vrijgekomen en omringende gebouwen, waaronder tankstation De Rietbaan, zijn niet in gevaar geweest.
De brand werd even voor half tien gemeld door een voorbijganger. Voor de brandweer, die met vijf voertuigen was uitgerukt, was er geen redden meer aan. Het houten gebouw en de inventaris gingen verloren.

Filiaalhoudster Annelies de Jong uit Dordrecht zag met lede ogen aan hoe de tweedehandswinkel, die eerder dit jaar werd omgedoopt tot Opnieuw en Co, in no-time vlammen opging. Ze zegt dat het afgelegen pand de afgelopen twee jaar een keer of vier doelwit is geweest van dieven en dat er ook enkele keren sprake is geweest van vandalisme., ,,We zijn steeds bang geweest voor brandstichting,’’ zegt ze. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak.

De brand begon achterin of aan de achterkant van het gebouw en baande zich als het ware een weg naar de ingang. De Jong vindt het moeilijk de schade te schatten; veel spullen gaan voor een paar euro over de toonbank en het gebouw was in feite al afgeschreven. ,,De kluis was zo goed als leeg.’’

Kringloopwinkel Opnieuw en Co is eerder dit jaar onderdeel geworden van Bouman verslavingszorg en scholengemeenschap Da Vinci.

Er zijn vier mensen in vaste dienst en een wisselend aantal werkt er in het kader van projecten.

Het pand staat al enkele jaren op de nominatie om van de Ringdijk te verdwijnen. Het moet wijken voor woningbouw. Er wordt al lang druk gezocht naar een ander onderkomen in het Zwijndrecht, maar een plek is nog altijd niet gevonden. Loco-burgmeester Miranda de Vries stelde tot haar opluchting vast dat er niemand gewond was geraakt, maar vindt het sneu dat de winkel op deze manier aan zijn einde moet komen.
  zondag 30 december 2007 @ 00:11:36 #291
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55639842
quote:
Op zondag 30 december 2007 00:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Ooooh, wat jammer Zal mn moeder ook heel jammer vinden, die is helemaal fan van die winkel.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_55639869
Zelf aangestoken dus om geld bij de verzekering op te strijken?
† The 3 Kings †
  zondag 30 december 2007 @ 00:14:48 #293
152789 karr-1
pi_55639950
quote:
Op zondag 30 december 2007 00:12 schreef TheSorrow het volgende:
Zelf aangestoken dus om geld bij de verzekering op te strijken?
Vreemd genoeg was dat ook het eerste dat mijn vriendje riep toen ik hem vertelde dat de winkel afgebrand was.
pi_55640006
We'll just have to wait and see. Wel zonde van alle spulletjes die de mensen daar gebracht hadden enzo.
† The 3 Kings †
  zondag 30 december 2007 @ 00:21:45 #295
152789 karr-1
pi_55640149
Ik ben er misschien 1 of 2 keer geweest, het is niet echt mijn soort winkel. Maar ik ken mensen die er zwaar fan van waren, dus het is wel jammer natuurlijk.
pi_55640664
Mijn salontafel en krantenbak komen daar vandaan.

Afgelopen zomer voor een paar tientjes gekocht en zelf gewhite-washed
pi_55645633
Zonde van de kringloop

Net pas terug van B-Red btw, was weer een lange doch memorabele avond in mn loopbaan bij Cascade
pi_55646122
quote:
Op zondag 30 december 2007 00:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Ik heb een kort artikeltje op de FP gezet

Kringloopwinkel in de as gelegd in Zwijndrecht
  zondag 30 december 2007 @ 13:16:38 #299
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_55649841
Ah dat was dus wat ik gisteravond hoorde, dacht eerst dat die sloop ofzo aan de ringdijk in de fik stond.

Zaten hier te twijfelen tussen cascade en de blue ( ), en het is dus uiteindelijk de blue geworden.
Opzich nog wel aardig vermaakt, aangezien je voor 20euro onbeperkt bier en wijn kon drinken. Enige probleem is dat alles wat ik nu opeet er 3x zo hard uitkomt, en m'n hersenen als een baksteen in m'n hoofd rammelen
Maarja ach eigen schuld, bij zulk soort dingen kan ik me gewoon niet inhouden

Ben trouwens wel benieuwd wat er in H.I.Ambacht gaat gebeuren met O&N in de sporthal, het is zo ongeveer een ritueel dat het rellen wordt totdat er ME'ers aan te pas moeten komen inclusief hun hondjes, en ik gok zo dat het nu nog wel een tikje erger zal worden ivm die steekpartij vorige week.
Hopen dat het rustig blijft, of er iig geen wapens aan te pas zullen komen.....
Ofn0h
pi_55653859
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')