Al aangegeven dat het deel 8 isquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:56 schreef renz0r het volgende:
[..]
Werkte daar 2 kennissen van mij....en nu 1 dan zo af en toe als invaller voor de zaterdag. Dat is jouw vriend iig niet...
fixedquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:24 schreef TheSorrow het volgende:
Post eens een link naar dit topic in het oude topic, mafkees!
Ook dat nog, op het Veerplein.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:21 schreef renz0r het volgende:
P.s: woon je in Zwijndrecht? Gooi ik je in de OP
Mijn vriend werkt vrijwel nooit op zaterdag, een enkele keer uitgezonderd.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:06 schreef renz0r het volgende:
Ontopic LaPo van vorig topic
[..]
Al aangegeven dat het deel 8 is
Hey, dan ben ik je postbodequote:
Puur omdat ik de TT moest doenquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Lol.
Alex is Tom zijn domein binnen getrokken.![]()
Ik bedreig iedereen met mn bijl, zit ie daar nu nog steeds mee?quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Nou en.
Het blijft een grappig gegeven.
Sinds jullie eeuwige bijl-verhaal altijd boven water komt drijven.
1. Ik ken hem van Fok, en jij bent de verbindende factorquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:43 schreef ChipsZak. het volgende:
1. Jammer nou. Hoe zou je jullie relatie dan omschrijven?
2. Wordt dit ons straks kwalijk genomen denk je? Ondanks dat dit voor ons normale kost is in het Groningen topic, maar hier ws niet?
Over die bijl!quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Waar begin ik telkens over?!
Pannekoekschip
Ik fiets er wel eens langs, en ik moet altijd aan ons 3en denken als ik het zie.![]()
Volgens de krant hebben ze het 2 maal geprobeerd, maar dat ding ging doorbreken en toen moesten ze stoppen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:27 schreef renz0r het volgende:
Hoelang gaat de verbouwing nog duren van die flats...Gisteren zouden er van die betonplaten ofzo naarboven gehezen worden (waren handje vol kijkers) maar dat ging niet door ofzo?
hier, kerktoren Dordt, Mikado, als ik op balkon ga staan net het tuinhekje van The Sorrow (moet ik wel ver voorover bukken), de brug, de shell, bouwzooi van Euryza.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:12 schreef Rpr8 het volgende:
gsus, iedereen woont/werkt bij elkaar in de buurt, maar weinig kennen elkaar?
hij is nog moderator ook hier op Fok!quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:41 schreef Robin2130 het volgende:
Alexxxxx oprotten, ga maar lekker in het Groningen-topic ouwehoeren![]()
Ach, het is een dolletjequote:Op zaterdag 17 november 2007 18:52 schreef rollator_GSI het volgende:
[..]
hij is nog moderator ook hier op Fok!![]()
Vond het heerlijk dat je in Zwijndrecht wasquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:14 schreef ChipsZak. het volgende:
omg.http://fotoboek.fok.nl/LijKje
![]()
Ik denk dat we maar moeten stoppen.
Alhoewel het erg fun is.Tom
![]()
Dat Dangel maar moge rusten tot het maandag is.
Ga jij nu maar lekker zeuren dat je mod moet worden om vervolgens je internet aansluiting kwijt te rakenquote:Op zaterdag 17 november 2007 18:41 schreef Robin2130 het volgende:
Alexxxxx oprotten, ga maar lekker in het Groningen-topic ouwehoeren![]()
op STA zelfsquote:Op zaterdag 17 november 2007 18:52 schreef rollator_GSI het volgende:
[..]
hij is nog moderator ook hier op Fok!![]()
OKquote:
Had je lieve vriendinnetje jou niet ter sprake gebracht.... Had ik hier nooit weer gereageerdquote:Op zondag 18 november 2007 18:05 schreef TheSorrow het volgende:
Had renz0r geen fuckup gemaakt had Alex hier niet eens verschenen
Stalkerquote:Op zondag 18 november 2007 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
OK
[..]
Had je lieve vriendinnetje jou niet ter sprake gebracht.... Had ik hier nooit weer gereageerd
Ik ben idd superlief.quote:Op zondag 18 november 2007 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
OK
[..]
Had je lieve vriendinnetje jou niet ter sprake gebracht.... Had ik hier nooit weer gereageerd
Zo gaat het standaard in het Groningen topicquote:Op maandag 19 november 2007 09:06 schreef karr-1 het volgende:
Kunnen we het nu weer ergens anders over hebben?
En dáarom vind ik het Groningen topic veeeeel leuker.quote:Op maandag 19 november 2007 17:30 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Zo gaat het standaard in het Groningen topic
Maargoed... verdomde koud in Zwijndrecht
Family, vlakbij het station, gerund door de Chinezenquote:Op maandag 19 november 2007 17:54 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
En dáarom vind ik het Groningen topic veeeeel leuker.![]()
Sorry mensen, nu zal ik hier optiefen.![]()
Nog even voor de OT-zeurders; Ik ben in Zwijndrecht geweest, gezien enzulks. Klein beetje ervan dan.![]()
En ze hebben een drukke patatzaak.
Zo.
Op mijn vorige adres gingen we meestal naar de Patrijs, tegenwoordig naar die tent aan het Willem Ruysplein. Patat is er prima te eten, al zal ik er niet gaan zitten op vrijdagavond tussen al die zuipers.quote:Op maandag 19 november 2007 21:36 schreef rollator_GSI het volgende:
vlakbij het station??
dat keetje bovenaan de dijk??
De patat vind ik juist daar minder van kwaliteit. de kroketten zijn dan wel weerquote:Op dinsdag 20 november 2007 05:43 schreef ThAzOnE het volgende:
ik blijf fan van verhagen. Lekkere patat en andere lekkernijen. Mooie nette zaak en leuk personeel.
Lekkere patat bij Verhage? Ik heb daar nog nooit goede friet gehad. Of koud of slap. Vroeger ging ik meestal naar de Patrijs. Tegenwoordig snack ik alleen nog maar op vrijdagmiddag op het werk, dus kom ik zelden nog in een Zwijndrechtse snackbar.quote:Op dinsdag 20 november 2007 05:43 schreef ThAzOnE het volgende:
ik blijf fan van verhagen. Lekkere patat en andere lekkernijen. Mooie nette zaak en leuk personeel.
Ik vind Verhagen niet te vreten. Gehaktbal is nog wel lekker, maar de rest is echt niets. Slap, koud of gewoon vies, ik ben er misschien 2 keer geweest daarna nooit meer.quote:Op dinsdag 20 november 2007 05:43 schreef ThAzOnE het volgende:
Vermoens bedoel ik inderdaad. Die Chinees is ook prima, alleen jammer dat je er niet kunt pinnen. Netanya is ook erg lekker, daar komen we regelmatig.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:22 schreef rollator_GSI het volgende:
in ons vorige huis keken we uit op het willem ruysplein,je bedoelt vermoens zeker.
bij die chinees een paar deuren haalden we ook wel eens eten.
en die zuipers,tja daar hadden we veel last van,regelmatig was het knokken en was er weer politie.
en als die tenten daar sloten om 3 uur was het een pokke herrie
Da's Cafetaria de brugquote:Op maandag 19 november 2007 21:36 schreef rollator_GSI het volgende:
vlakbij het station??
dat keetje bovenaan de dijk??
thnkx, een keel even een menukaalt legelenquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:17 schreef rollator_GSI het volgende:
Kanton in Ambacht,die bezorgen ook in zwijndrecht.
echt heerlijk eten daar
dan kunnen wij samen een barendrecht topic openenquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:27 schreef MissLuna het volgende:
Bij gebrek aan andere Drechtstedentopics, hier een oud-Ambachter geboren in Dordrecht, woon nu in B'drecht en heb jaren in Z'drecht op school gezeten. Maar dat had ik wel eens vermeld.
Tvp dus..
Op mijn oude adres lieten we altijd bezorgen van Netanya. Verschillende tenten geprobeerd maar deze is nog steeds de beste. Nu woon ik er praktisch om de hoek en gaan we er dus ook vaak naar toe om te eten. Mijn ouders en mijn zussen zijn er ook al geweest, die vinden het ook geweldig.quote:
Die zijn inderdaad erg lekker, maar de shoarmaschotel en de pasta's zijn eigenlijk allemaal wel lekker.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:45 schreef staticdata het volgende:
[..]
Netanya goedeavond.
Vond de lasagna altijd lekker en de calzone
Ben ik wel eens geweest, nooit laten bezorgen. Ik vind het nog steeds jammer dat die tent weg is die ook in Ambacht zat, daar bij de Meerkoetstraat waar nu die nieuwe huizen staan.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:17 schreef rollator_GSI het volgende:
Kanton in Ambacht,die bezorgen ook in zwijndrecht.
echt heerlijk eten daar
Ik woonde aan het Ooievaarplein, maar ben sinds anderhalve maand verhuist. Woon nu in een van de Kapiteinflats.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:10 schreef rollator_GSI het volgende:
waar woon je dan???,ik heb op de uilenviet gewoond
Gezellig! Zullen vast wel meer B'drechters hier rondlopen.quote:Op woensdag 21 november 2007 08:07 schreef staticdata het volgende:
[..]
dan kunnen wij samen een barendrecht topic openen
dan zal ik eens gaan kieken of ik een opzetje kan makenquote:Op woensdag 21 november 2007 15:49 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Gezellig! Zullen vast wel meer B'drechters hier rondlopen..
Klopt, wij hebben daar ook wel eens gestaan. Er is te weinig parkeerplek bij het station, met als gevolg dat iedereen zijn auto overal neerdumpt in de omgeving en dan krijg je dus dit soort situaties. Valt me ook op dat er steeds meer bedrijfsbusjes op gewone parkeerplaatsen komen te staan. Hebben ze geen parkeerplek bij het bedrijf in kwestie?quote:Op donderdag 22 november 2007 11:17 schreef renz0r het volgende:
Gisteren had ik sochtends mn auto geparkeerd in een zijstraat van de van Goghstraat ( Daar achter bij die patattent in de buurt van t station). Ik kwam savonds terug om naar huis te gaan, kon ik met mn auto er niet meer uit... Achter mn auto stonden 2 busjes geparkeerd waardoor ik te weinig ruimte had om achter uit uit te parkeren. Ik flippen... Kwam er een scooter langs die me ff wilde helpen, lukte ook niet. Toen kwam er een mevrouw aan van wie t busje was en die zou der man ff roepen. Na 20 minuten kon ik eindelijk weg
Mensen kunnen toch wel zien dat wanneer ze der bus parkeren aan de kant van de straat dat daardoor de autos die gewoon parkeervakken staan er dan niet uitkunnen
Ja valt mij ook wel op inderdaad. Normaal gesproken moet ik er ook niet veel van hebben, maar omdat mijn vriend er nu stond met een kraam was het wat anders.quote:Op maandag 26 november 2007 09:07 schreef alpeko het volgende:
Ik moest er noodgedwongen doorheen lopen om een boodschap bij AH te halen. Heb het er nooit zo op, maar een heleboel mensen vast wel. Op zich organiseren ze best vaak wat daar.
Richard, de baas van de verhage organiseert dit soort dingen altijd.quote:Op maandag 26 november 2007 09:07 schreef alpeko het volgende:
Ik moest er noodgedwongen doorheen lopen om een boodschap bij AH te halen. Heb het er nooit zo op, maar een heleboel mensen vast wel. Op zich organiseren ze best vaak wat daar.
Zoiets had ik ook begrepen ja en gelukkig doen de meesten ook elke keer weer mee.quote:Op maandag 26 november 2007 10:23 schreef staticdata het volgende:
[..]
Richard, de baas van de verhage organiseert dit soort dingen altijd.
Bij de Esso bij de Dordtse brugquote:Op maandag 26 november 2007 14:09 schreef rollator_GSI het volgende:
effe heel wat anders;
waar wassen jullie je auto in Zwijnstein??? en dan bedoel ik de wasboxen of wasserettes.
de Diamon wasbeurt bij Shellquote:Op maandag 26 november 2007 14:09 schreef rollator_GSI het volgende:
effe heel wat anders;
waar wassen jullie je auto in Zwijnstein??? en dan bedoel ik de wasboxen of wasserettes.
En dan kom je natuurlijk weer net op het moment dat ik er niet benquote:Op maandag 26 november 2007 18:01 schreef renz0r het volgende:
Ik was hem ook bij de Shell, al is dat echt een paar keer per jaar als mn ma weer is vraagt dat de auto gewassen moet worden
Zaterdag was ik ook op die braderie, moest er post lopen. Heb nog even bij dat standje gestaan van Triplepoint. Stond een bekende van me, ff mee gepraat. Zag er allemaal wel gezellig en vol uit.
Ha ha nee helaas niet, ik heb Renzor niet gezien zaterdag en ik weet dat hij iemand anders bedoelt. Er werken daar 3 mensen en aangezien het mijn vriend niet is blijven er nog 2 mensen over en daar ben ik er niet een van, ik werk er niet.quote:
Overal tegenwoordig. Het is donker als ik weg ga, het is donker als ik terug kom en het is altijd vochtig en regenachtig. Van mij mag het wel gaan vriezen, misschien wordt het daar beter van.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:20 schreef rollator_GSI het volgende:
somber weer in Z'drecht
Ik zit tot een uur of 4 in Den Haag, dan de trein van half 5 naar huis en dan ben ik tegen half 6 thuis. Ik hoop maar dat het droog is. Vanavond nog even naar de sportschool, kan ik me weer lekker in het zweet werken.quote:
Gezellig tochquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:17 schreef ThAzOnE het volgende:
hihi het had niet veel gescheelt of ik was bijna geen zwijndrechter meer maar een ambachter
Ik heb van de week een huis (eengezinswoning) aangeboden gekregen in HIA. Ik had er geloof ik 3 maanden geleden op gereageerd en was toen 19e ofzo. Ik heb het huis alleen geweigerd, ik begin net aan Zwijndrecht te wennen hahaha en het huis was ook een beetje oud en uitgewoond. Volgend jaar gaan we pas weer reageren...maar toch leuk om te zien dat je ongeveer 3 jaar ingeschreven moet staan voor een huis.
Dus jullie zitten voorlopig nog met mij opgescheept
K snap hem niet...3 maanden geleden op gereageerd en was toen 19e of zo.....3 jaar ingeschreven moet staan...quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:17 schreef ThAzOnE het volgende:
hihi het had niet veel gescheelt of ik was bijna geen zwijndrechter meer maar een ambachter
Ik heb van de week een huis (eengezinswoning) aangeboden gekregen in HIA. Ik had er geloof ik 3 maanden geleden op gereageerd en was toen 19e ofzo. Ik heb het huis alleen geweigerd, ik begin net aan Zwijndrecht te wennen hahaha en het huis was ook een beetje oud en uitgewoond. Volgend jaar gaan we pas weer reageren...maar toch leuk om te zien dat je ongeveer 3 jaar ingeschreven moet staan voor een huis.
Dus jullie zitten voorlopig nog met mij opgescheept
Ik heb ongeveer een jaar of zo ingeschreven gestaan en regelmatig gereageerd. Binnen een jaar had ik een ander huis, maar daarvoor heb ik ook dingen afgewezen. Binnen Zwijndrecht is nog genoeg te krijgen, als je je eisen maar niet te hoog stelt.quote:Op maandag 3 december 2007 12:42 schreef towncar het volgende:
[..]
K snap hem niet...3 maanden geleden op gereageerd en was toen 19e of zo.....3 jaar ingeschreven moet staan...
http://www.woonkeus.nl is het volgens mijquote:Op maandag 3 december 2007 15:26 schreef towncar het volgende:
Nu wordt het me duidelijk, ..ik ken heel dat systeem nl. niet
Heeft iemand afgelopen zaterdag die tekst op de brug naar Dordt gezien? Ik was zaterdag niet in Zwijndrecht, maar ik las het vanmorgen in de krant. Iets in verband met wereldaidsdag of zo.quote:
quote:Dordtse spoorbrug speciaal belicht voor Wereldaidsdag
DORDRECHT - Op de Dordtse spoorbrug heeft zaterdagavond een paar uur de tekst ’Stop Aids in Bamenda’ geprojecteerd gestaan.
Deze actie op de Wereldaidsdag was een initiatief van de Stichting Dordrecht-Bamenda.
,,Het was overweldigend,’’ zegt Merlijn Timmers van de stichting na afloop. ,,Aids is al jarenlang een thema van de Dordtse stedenband met deze stad in Kameroen. We wilden dit nu een op een leuke manier onder de aandacht brengen.’’
Daar leent de aidsproblematiek zich wel voor, vindt hij. ,,Je moet tegenwoordig opvallen om aandacht te kunnen vragen.’’
Ruim tien procent van de tweehonderdduizend inwoners van Bamenda is besmet met HIV of heeft aids. ,,We weten dat we met deze stedenband deze stad kunnen helpen.’’
Rond 2000 begon de stichting met speciale bijeenkomst en lezingen over HIV en aids. ,,Veel inwoners hadden nog nooit van deze ziekte gehoord. Het is ook belangrijk dat HIV en aids uit de taboesfeer wordt gehaald. Anders win je deze strijd nooit. Voorlichting is dus ons belangrijkste doel.’’
Ook artsen kunnen door de stedenband beter worden toegerust. ,,Zij leren toch steeds bij en ook over HIV en aids. Maar het is voor de inwoners van Bamenda belangrijk dat we aan de voorkant van dit probleem komen. Als mensen bij een dokter komen, is het eigenlijk al te laat.’’
Ook in deze grote stad stond op Wereldaidsdag acties gepland. ,,Wij hebben geprobeerd dit te coordineren. En ik verwacht dat veel inwoners aan de optocht door de stad hebben deelgenomen.
Helemaal !quote:Op maandag 3 december 2007 17:14 schreef ThAzOnE het volgende:
klopt
@ towncar...ter verduidelijking:
Ik sta inmiddels 3 jaar ingeschreven als zoekende (sinds ik eigenlijk hier woon). Heb 3 maanden terug een keer oa op een huis in HIA gereageerd. Ik was toen 19e van de totale aantal reacties voor dit huis. Blijkbaar wilden veel mensen dit huis niet en kreeg ik met 29,6 punten het huis uiteindelijk aangeboden waarna ik hem geweigerd heb.
Duidelijker?
Geen idee, ik was toen niet in Zwijndrecht.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:33 schreef renz0r het volgende:
Groot ongeluk gebeurd op de ringdijk? Autos, fietsers en scooter bij betrokken?
Atlantis geloof ikquote:Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef ThAzOnE het volgende:
weet iemand trouwens een leuk en niet al te duur fitnesscentrum? Mag ook HIA zijn. Liever niet met een vast contractduur van een jaar ofzo.
Zag Atlanta in HIA (krommewe). Misschien iemand daar ervaring mee?
* Robin2130 heeft gereageerdquote:Op woensdag 5 december 2007 19:57 schreef karr-1 het volgende:
Is er nog iemand die interesse heeft in een baan in een computerwinkel in Zwijndrecht? Bij Triplepoint zoeken ze nog steeds mensen. Zie http://www.triplepoint.nl voor meer informatie.
quote:
Ik zit bij Healthcity, bevalt mij prima. Het kost mij 57 euro per maand, maar dan kan ik zo vaak gaan als ik wil, van 'sochtends vroeg tot 's avonds laat en mag ik overal aan meedoen en gebruik van maken.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:11 schreef ThAzOnE het volgende:
weet iemand trouwens een leuk en niet al te duur fitnesscentrum? Mag ook HIA zijn. Liever niet met een vast contractduur van een jaar ofzo.
Zag Atlanta in HIA (krommewe). Misschien iemand daar ervaring mee?
Langs gegaan voor folders.quote:Op donderdag 6 december 2007 13:35 schreef ThAzOnE het volgende:
@renz0r Folders via de post of ff langs gegaan? Die website van hun heeft weinig info zoals openingtijden, prijzen etc.
ohja die is er ook nog. Erg druk of valt het mee?quote:Op donderdag 6 december 2007 23:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit bij Healthcity, bevalt mij prima. Het kost mij 57 euro per maand, maar dan kan ik zo vaak gaan als ik wil, van 'sochtends vroeg tot 's avonds laat en mag ik overal aan meedoen en gebruik van maken.
Het hangt af van de dag en tijdstip dat je gaat. Ik ga meestal op donderdagavond en zaterdag of zondag ochtend en dan is het goed te doen. Van elk apparaat zijn er minimaal 2 aanwezig, dus echt lang wachten hoef je nooit. Ik kan mijn vaste rondje meestal in een uur of 2 afdraaien, zonder groot oponthoud.quote:Op vrijdag 7 december 2007 05:40 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
ohja die is er ook nog. Erg druk of valt het mee?
renzor kent mij wel, ik hem nietquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:50 schreef Robin2130 het volgende:
Zeg, er zijn zo veel Zwijndrechters in dit topic te vinden, maar kent niemand elkaar ofzo?
renz0r is een collega van me, maar ik ken hem niet nee
Ja ik ;-)quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:26 schreef ThAzOnE het volgende:
hmm..zit iemand toevallig in de zwijndrecht hyves?
Kennen is wel een heel groot woordquote:
Ach dat is bijna hetzelfde als kennen he. We hebben elkaar nooit formeel ontmoet dat is waar, maar we weten wie we zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:21 schreef renz0r het volgende:
[..]
Kennen is wel een heel groot woord
Heb je een paar keer gezien op t station (nu heb ik nieuw rooster, nooit meer half 9 beginnen dus vroeg op t station) en ik zie je partner geregeld bij triple point alsk de post aan t lopen ben
Heb je mij dan wel is gezien? Ik dacht dat dat niet t geval was?quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ach dat is bijna hetzelfde als kennen he. We hebben elkaar nooit formeel ontmoet dat is waar, maar we weten wie we zijn.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:37 schreef renz0r het volgende:
[..]
Heb je mij dan wel is gezien? Ik dacht dat dat niet t geval was?
quote:
http://karr-1.hyves.nl dat ben ik dus.quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:12 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
me too. Zijn er nog meer?
Nu is de kunst nog om te gaan zoeken tussen de leden hahaha
Done !!quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:36 schreef ThAzOnE het volgende:
http://zwijndrecht.hyves.(...)drecht_meld_je_hier/
Ik ben jaloers op je !! Ik kijk uit over de Rotterdamse haven, dat is ook leuk !!quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:58 schreef ThAzOnE het volgende:
lijkt er wel op.
Weer is helder...de zee is mooi blauw zo te zien (kijkt uit over zee vanaf werkplek)
Ha ha een sinterklaaspakket kan wel, maar een kerstpakket nietquote:Op woensdag 12 december 2007 09:03 schreef Lausteen het volgende:
Ik heb een sinterklaaspakket gehadChocoladeletters, kruidnoten e.d. Kerstpakket wordt niet aan gedaan vanwege geldgebrek
Klopt dat is lekker. En aangezien mijn vriend het smerig vind mag ik alles alleen op eten.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:33 schreef rollator_GSI het volgende:
het enige positieve aan de kerst is dat lekkere feestbrood wat er dan is.
na de kerst nog voor de halve prijs ook.
Yep. Een houten kist met wijnbenodigheden zoals een kelnersmes, thermometer, loodsnijder, schenktuit druppelvangers, flessenstoppen en een fles wijn. Een stenen beeldje dat samenwerking symboliseert en een deel is naar een goed doel gegaaanquote:Op dinsdag 11 december 2007 14:04 schreef karr-1 het volgende:
heeft er iemand al een kerstpakket gehad? Ik ga de mijne vanmiddag krijgen, dus ben erg benieuwd wat er in zit.
Dat is wel leuk inderdaad. Bij mij zat er geen fles wijn in deze keer, maar daar heb ik er zelf nog wel wat van staan.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Yep. Een houten kist met wijnbenodigheden zoals een kelnersmes, thermometer, loodsnijder, schenktuit druppelvangers, flessenstoppen en een fles wijn. Een stenen beeldje dat samenwerking symboliseert en een deel is naar een goed doel gegaaan.
Al met al leuker dan allerlei etenswaren want daar heb je maar even wat aan.
quote:18:53:55 12-12-07 18 I BRAN Opkomen voor oefening
712121853551405449 1405449 BRW Zwijndrecht ( Korpsalarm )
Als je op mijn website kijk bij foto's > plaatsen > Den Haag zie je op een gegeven een uitzicht. Dat is vanaf mijn bureauquote:Op dinsdag 11 december 2007 14:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben jaloers op je !! Ik kijk uit over de Rotterdamse haven, dat is ook leuk !!
Wauw !!!! Je werkt wel op 1 van de mooiste plaatsen in Den Haag volgens mij, maar ik vind Den Haag sowieso al een geweldige stad.quote:Op donderdag 13 december 2007 07:06 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
Als je op mijn website kijk bij foto's > plaatsen > Den Haag zie je op een gegeven een uitzicht. Dat is vanaf mijn bureau
Klopt, rond het station komt een soort "super-rotonde", in een ring om het station. De bushaltes verdijnen van het stationsplein, en komen voor die flat daar met die winkels eronder.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:08 schreef karr-1 het volgende:
Ze gaan de Koninginneweg ook aanpakken daar komt ook een apart busdeel en een apart autodeel. Het hele stationsplein wordt anders en zo gaan er nog een aantal dingen gebeuren. Heb de eerste zaken van de week al door de gemeenteraad zien komen.
de weg wordt breder voor zover ik het begrepen heb. Busbaan in het midden en een rijstrook aan weerskanten. Is bedoeld voor HOVD (Hoogwaardir Openbaar Vervoer Drechtsteden) zodat je met de bus vanuit Dordt daar overheen naar Ridderkerk enzo kunt.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:31 schreef alpeko het volgende:
Een busbaan in Zwijndrecht? Met die paar bussen die er rijden? De Koninginneweg is nu juist al zo smal. Waar moet die busbaan komen dan? Op het voetpad?
Klopt helemaal. Is onderdeel van het Gemeentelijk Vervoers en Verkeersplan dat onlangs vastgesteld is of op het punt van vaststellen staat.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:21 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Klopt, rond het station komt een soort "super-rotonde", in een ring om het station. De bushaltes verdijnen van het stationsplein, en komen voor die flat daar met die winkels eronder.
[ afbeelding ]
Bron
Dat lijkt me dan toch echt ten kosten te gaan van voet- en/of fietspad? Naar mijn idee is wat nu de weg is daar, namelijk veel te smal om er 3 banen van te kunnen maken. Ben benieuwd. Ik vind het toch echt een beetje overdone, zo'n busbaan. Wat schiet je daar nu mee op? Het zal wel statusverhogend werken? Oke, het werkt prima hier in Breda (N285) aangezien het daar met de spits volledig volloopt en de bussen bovendien altijd groen bij verkeerslichten krijgen. En daar rijden ook echt veel bussen. Maar ik zie weinig voordelen van een busbaan op zo'n beperkt stuk nota bene zonder verkeerslichten en tussen rotondes ingeklemd.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
de weg wordt breder voor zover ik het begrepen heb. Busbaan in het midden en een rijstrook aan weerskanten. Is bedoeld voor HOVD (Hoogwaardir Openbaar Vervoer Drechtsteden) zodat je met de bus vanuit Dordt daar overheen naar Ridderkerk enzo kunt.
Zie bv http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=27928 hier voor meer informatie.
Het hele document vind je http://www.zwijndrecht.nl/dsc?c=getobject&s=obj&!sessionid=1SuKEX@hW9pD8XH1!b8xG1jmf1WxRDe8Ge59bo5!z8Z!no7p!8nhb9oWM9xXGwuy&objectid=23499&!dsname=zwdinternet&isapidir=/gvisapi/ hier, maar let op, het is een nogal omvangrijke PDF.quote:Van ontsluitingsweg naar stadslaan
Er zijn plannen gemaakt om van de Koninginneweg een autoluwe stadsas te maken, die de winkelcentra Walburg en de Passage verbindt met de kantoren en woningen rond het station. De Koninginneweg gaat ook ruimte bieden aan een vrij liggende busbaan voor Hoogwaardig Openbaar Vervoer. Over de nieuwe inrichting van de Koninginneweg is een visie gemaakt. De gemeenteraad wil die graag met u bespreken, voordat zij het college opdracht geeft de visie verder uit te werken. Op 19 april 2006 is er om 20.00 uur een discussiebijeenkomst in het gemeentehuis.
Langs de Koninginneweg vinden allerlei ontwikkelingen plaats. Winkelcentrum Walburg gaat uitbreiden, rond het station komen kantoren en woningen en voor de Koningskerk is een sloopvergunning verleend. Deze ontwikkelingen, in combinatie met de toenemende verkeersdruk, vragen om een visie. In de visie wordt voorgesteld van de Koninginneweg een groene en stedelijke stadsas te maken. Deze weg moet voor voetgangers en fietsers een aangename verbinding worden, auto’s worden zo veel mogelijk geweerd. Naast woningen komen er langs de Koninginneweg diverse voorzieningen, waardoor levendigheid ontstaat. De Koninginneweg krijgt een groene uitstraling door zo veel mogelijk voortuinen in te richten en het planten van extra bomen.
Daar is dus die superrotonde voor bedoeld, Nu draai je vanaf de snelweg bijna rechtstreeks de Koninginneweg op, dat moet dus niet meer kunnen straks. Je wordt dan achter het station langs over de Ringdijk enzo geleid.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:39 schreef Harmen1984 het volgende:
Die files bij het station in de avondspits ontstaan ook door het sluipverkeer wanneer de A16 vast staat
---
Ik snap alleen niet hoe ze de Koninginneweg autoluw willen maken, het verkeer heeft volgens mij weinig alternatieve routes
Ja dat klopt... veel mensen die vanuit Rotterdam afslag Zwijndrecht nemen om vervolgens via de brug naar Dordrecht te gaan. Logisch op zich.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:39 schreef Harmen1984 het volgende:
Die files bij het station in de avondspits ontstaan ook door het sluipverkeer wanneer de A16 vast staat
---
Ik snap alleen niet hoe ze de Koninginneweg autoluw willen maken, het verkeer heeft volgens mij weinig alternatieve routes
Pas op hequote:Op donderdag 13 december 2007 14:25 schreef alpeko het volgende:
Waarom geven we dat deel van Zwijndrecht dan niet gewoon netjes aan Ambacht?
Waarschijnlijk omdat we dan te klein worden en dan overgenomen worden door Dordrecht of Ambacht.quote:Op donderdag 13 december 2007 14:25 schreef alpeko het volgende:
Waarom geven we dat deel van Zwijndrecht dan niet gewoon netjes aan Ambacht?
Het zal mij in ieder geval niets verbazenquote:Op zaterdag 15 december 2007 07:44 schreef ThAzOnE het volgende:
ik zie in de toekomst echt Zwijndrecht bij Dordt komen (net als HIA en Papendrecht). Wat Rotterdam kan, kan Dordrecht ook en dan wordt het gewoon de plaatsnaam Drechtsteden.
Ik ben er volgens mij wel eens voorbij gefietst, het zit in een van die zijstraten daar. Op de momenten dat ik er was zag het er niet bijzonder druk uit.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:57 schreef ThAzOnE het volgende:
om even terug te komen op de fitnesscentra... is iemand bekend met Actionfit op de W. Snelliusweg 94? Ik heb nl. een keuzecadeau ontvangen waarmee ik met 3 personen een maand lang onbeperkt kan fitnessen. Het zit zeg maar in de buurt van de Happy Wok (jaja die weet ik wel te vinden).
No way !quote:Op zaterdag 15 december 2007 07:44 schreef ThAzOnE het volgende:
ik zie in de toekomst echt Zwijndrecht bij Dordt komen (net als HIA en Papendrecht). Wat Rotterdam kan, kan Dordrecht ook en dan wordt het gewoon de plaatsnaam Drechtsteden.
Ik heb jarenlang tussen ouderen gewoond en dat bevalt mij prima, inderdaad lekker rustig enzo. Maar ik kan me voorstellen dat als je wat jonger bent je liever tussen mensen van je eigen leeftijd woont. Ook zal 'de grote stad' aantrekkelijker zijn om in te wonen als Zwijndrecht.quote:Op maandag 17 december 2007 13:39 schreef rollator_GSI het volgende:
zal ook van het huizenaanbod afhangen,er kan wel ergens een favoriete plek zijn voor jongeren,maar als er niet genoeg aanbod is of ze kunnen het niet betalen dan houd het op.
zou het een probleem zijn dat er veel ouderen ergens wonen??? dan is het wel rustiger denk ik,minder criminaliteit en zo
Ik zal het er eens over hebben met mijn wederhelft.quote:Op maandag 17 december 2007 15:06 schreef geelkuikentje het volgende:
De Happy Wok is erg lekker en ik kan zeker de struisvogelbiefstuk aanraden!
ik heb daar fitness gedaan. Drukke tent. Uitleg van de begeleiders is goed. het zaliets minder gelikt uit zien dan healtclub/city, maar het doet zijn werk.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:57 schreef ThAzOnE het volgende:
om even terug te komen op de fitnesscentra... is iemand bekend met Actionfit op de W. Snelliusweg 94? Ik heb nl. een keuzecadeau ontvangen waarmee ik met 3 personen een maand lang onbeperkt kan fitnessen. Het zit zeg maar in de buurt van de Happy Wok (jaja die weet ik wel te vinden).
In februari daarentegen is iedereen daarmee al weer gestopt, dus kun je in alle rust beginnen. Goede voornemensquote:Op maandag 17 december 2007 15:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb daar fitness gedaan. Drukke tent. Uitleg van de begeleiders is goed. het zaliets minder gelikt uit zien dan healtclub/city, maar het doet zijn werk.
Probeer het uit, waarbij het misschien niet aan te raden is om in januari te beginnen want dan wilt iedereen weer met sporten gaan beginnen.
Ik was afgelopen zondagochtend nog in Healthcity, het leek wel een invasie. Nog nooit zoveel nieuwe mensen gezien die allemaal voor de 1ste keer kwamen. Wedden dat ze binnen een maand allemaal weer weg zijn?quote:Op maandag 17 december 2007 15:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb daar fitness gedaan. Drukke tent. Uitleg van de begeleiders is goed. het zaliets minder gelikt uit zien dan healtclub/city, maar het doet zijn werk.
Probeer het uit, waarbij het misschien niet aan te raden is om in januari te beginnen want dan wilt iedereen weer met sporten gaan beginnen.
hahaha dat was ik ook zeker niet van plan.quote:Op maandag 17 december 2007 15:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk dat iedereen die beslissing voor zich moet nemen. Ik ben geen man voor een teamsport zoals voetbal of zo, daar zou ik knettergek van worden. Ik heb ook iets tegen sportscholen waar alleen van die anabolenfiguren rondlopen enzo, maar waar ik nu zit heb ik dat idee niet. Ik voel me er prima thuis.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:49 schreef alpeko het volgende:
Ben ik de enige hier die fitness verafschuwt? Dat massale, de prijzen en bovenal het ongeinsprieerde van zo'n zweetzaaltje. Geef mij maar de buitenlucht.... behalve in de winter dan
En die verschrikkelijk irritant afgestelde verkeerslichten op de kruising van de koninginneweg bij het station zorgen ook nog eens voor toename van opstoppingen..quote:Op donderdag 13 december 2007 13:39 schreef Harmen1984 het volgende:
Ha ha ha ik kan er wel om lachen. Ik ken de vrouw in kwestie niet, maar ja op Geenstijl kun je dit soort dingen verwachten.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:17 schreef ThAzOnE het volgende:
owjee Zwijndrecht op Geenstijl
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1130841.html#comments
quote:woensdag 19 december 2007
Beste buurvrouw slachtoffer van website ’Geen Stijl’
Door PETER KOSTER
ZWIJNDRECHT - Wie de redactie en de bezoekers van de verwante websites Geen Stijl en NieuwNieuws over zich heen krijgt, kan maar het beste stilletjes in een hoekje gaan zitten.
Reageren maakt het alleen maar erger.
Dat heeft de Zwijndrechtse Petra Verhoeven ontdekt. Ze werd afgelopen week vanwege haar vele activiteiten in de Mesdagstraat en omgeving door de website Buurtlink verkozen tot beste buur van het jaar. Dat bericht werd niet alleen overgenomen door kranten en enkele omroepen, maar ook door NieuwNieuws. Die site staat net als Geen Stijl bekend om de botte reacties van bezoekers. Binnen vier minuten stond de eerste reactie er al: ,,Petra, ga eens dood.’’ Daarna volgden 46 reacties, waarin opmerkingen over het kapsel en het vermeende seksuele gedrag van Verhoeven de boventoon voerde.
Verhoeven stuurde een beleefd mailtje met het verzoek iets aan de reacties te doen. Dat mailtje belandde bij Geen Stijl en bleek daar prompt een nieuw bericht waard: ,,De beste buurvrouw is boos.’’ Daarin wordt ook aangekondigd dat de reacties op NieuwNieuws gewoon blijven staan: ,,Hoepel op, stomme buurvrouw!’’ Daarop volgden meeer dan 200 reacties, merendeels in dezelfde sfeer. Slechts een enkeling beklaagt zich dat er zo over een goedwillende, actieve buurtbewoonster geschreven wordt.
Verhoeven zelf laat het er verder maar bij: ,,Die mensen hebben waarschijnlijk de hele dag niets beters te doen of ze zijn jaloers omdat edr bij hen in de buurt niets gebeurt.’’ Ze wijst liever op de talloze positieve reacties en gevolgen. Zo kan ze een karaoke-installatie voor de buurtfeesten: ,,En dan blijft er nog geld over voor een buurtbarbeque.’’
Uit de gemeenteraad van 8 december jl.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:50 schreef karr-1 het volgende:
Gisteravond is in de Gemeenteraad het GVVP goedgekeurd. Tevens zijn de nieuwe tarieven voor diverse belastingen in 2008 vastgesteld. Meer informatie volgt zodra ik deze beschikbaar heb.
quote:De raad sprak over
Regie op de ruimte:
Het Gemeentelijke Verkeers-en Vervoerplan (GVVP) De Koninginneweg Het waterstructuurplan De visie Heerjansdam Het groenstructuurplanhet waterstructuurplanDe visie HeerjansdamDe raad voerde een debat over de verkeersluwte van de stadsring bij de Pruylenborgflats, over de bouwhoogte bij de Koininginneweg, de sociale woningbouw aan de Koninginneweg en de windturbines in de visie Heerjansdam. Ook dienden diverse partijen een aantal moties en amendementen.
Een amendement van de VVD om het fietspad langs het Maaspad buitendijks te realiseren werd verworpen door de raad.
De hele raad ondersteunde de motie van het CDA om door middel van een second opinion te onderzoeken of de capaciteit van de dijk voldoende borging geeft voor een veilige afwikkeling van de voorziene toename van de verkeerstromen.
Een amendement van de/ChristenUnie/SGP over de maximale bouwhoogte op de locatie Koningskerk aan de Koninginneweg werd met een kleine meerderheid van stemmen verworpen. De raad vond deze motie overbodig.
De motie over sociale woningbouw om te zorgen voor vervangende woningbouw bij de herstructurering van de Koninginneweg nam de raad aan. Alleen de VVD was hier op tegen.
De raad stemd ein met de regie op de ruimte. Defracties van ABZ en de VVD stemden tegen het gedeelte HOVD (Hoogwaardig openbaar vervoer Drechtsteden). De PvdA tegen de windturbines in de visie Heerjansdam en de VVD tegen het voorstel voor het fietspad.
Belastingvoorstellen: Er ontstond een fel debat tussen ABZ, PvdA en CDA. Fred Loos herinnerde de PvdA aan hun verkiezingsprogramma waarin de PvdA stelde alleen voor kostenverhogingen te zijn als ook het niveau van de voorzieningen toeneemt. De PvdA neemt als collegepartij de verantwoording voor een sluitende begroting en kan deze verhoging naar hun kiezers toe verantwoorden.
De raad stemde in met de:
Verordening onroerende zaakbelasting, ABZ was tegen dit voorstel. Verordening afvalstoffenheffing Zwijndrecht 2008, ABZ en de VVD waren tegen.
In Rotterdam ook....quote:
Het ijs is toch ook nog lang niet dik genoeg, zeker niet in de wat diepere plassen en sloten.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:12 schreef TheSorrow het volgende:
Ik heb al genoeg kinders erop gezien... Ben benieuwd hoeveel er doorheen gezakt zijn, ik zou het zelf nog niet wagen
Vergeten antivries er in te doen.....?quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:44 schreef karr-1 het volgende:
Mijn auto wil al een paar dagen lang niet starten vanwege de kou. Nu moeten we elke keer de bedrijfsauto van vriendlief gebruiken.
Nee hoor, meerdere mensen in de buurt hebben er last van. Auto's schijnen accuproblemen te krijgen als het kouder wordt of zo. Als het weer wat warmer wordt zal het wel voorbij gaan en anders mag de ANWB even komen kijken.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:26 schreef towncar het volgende:
[..]
Vergeten antivries er in te doen.....?
Ik heb geen idee, ik zie het over een paar dagen wel.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:45 schreef renz0r het volgende:
Mn ma hamerde me er ook al op om me auto ff te starten en gelijk t dikke laag eraf te halen omdat koud en vries idd je accu kan leegtrekken...Hij stond toen 3 dagen stil
Hij starte iig en t ijs is eraf.
Dat zou het ook kunnen zijn, nou ja dan moeten we maar een keer naar de garage toe. Ik heb totaal geen verstand van auto's ik rij er alleen in rond.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:58 schreef rollator_GSI het volgende:
een accu heeft geen eindeloze levensduur,na een jaar of 3 / 4 moet je gewoon een nieuwe kopen.
het ligt niet aan de kou,maar door de kou kom je er pas achter omdat de motor wat zwaarder draait bij het starten.
zomers heb je daar geen last van.
Het heeft wel degelijk ook te maken met het oplaadvermogen van de accu. Met koud weer laadt een accu langzamer op. Mensen die doorgaans alleen korte stukjes met de auto rijden, ondervinden hier met koud weer als eerste hinder van omdat de accu op die kleine stukjes gezien de temperatuur nauwelijks heeft kunnen opladen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:58 schreef rollator_GSI het volgende:
een accu heeft geen eindeloze levensduur,na een jaar of 3 / 4 moet je gewoon een nieuwe kopen.
het ligt niet aan de kou,maar door de kou kom je er pas achter omdat de motor wat zwaarder draait bij het starten.de accu moet dan meer stroom leveren.
zomers heb je daar geen last van.
dus gewoon onderhoud plegen,dat hoort erbij als je auto rijd.
net als de wegenbelasting,boetes,verzekeringen,APK![]()
![]()
![]()
Ik geef het door aan de eigenaarquote:Op vrijdag 21 december 2007 12:12 schreef Lausteen het volgende:
100% zeker dat het de accu is, mijn auto start nu ook behoorlijk zwaarder dan in de zomer. Dus ff met startkabels aan de praat krijgen en ff naar de KwikFit rijden, voor 50 euro ben je dan weer klaar
Dus als ik hem start en er vervolgens een paar 100 km mee ga rijden zou het weer in orde moeten zijn?quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het heeft wel degelijk ook te maken met het oplaadvermogen van de accu. Met koud weer laadt een accu langzamer op. Mensen die doorgaans alleen korte stukjes met de auto rijden, ondervinden hier met koud weer als eerste hinder van omdat de accu op die kleine stukjes gezien de temperatuur nauwelijks heeft kunnen opladen.
Tenzij je accu echt aan vervanging toe is natuurlijk. Als dat niet het geval is en je rijdt enkel korte stukjes, dan lijkt het me wel handig om dat wel te doen. In de winter verbruik je voor verwarming e.d. meer dan in de zomer. Als je accu dan niet de kans krijgt om op te laden omdat je maar een paar km rijdt, dan is het einde een keer in zichtquote:Op vrijdag 21 december 2007 12:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus als ik hem start en er vervolgens een paar 100 km mee ga rijden zou het weer in orde moeten zijn?
Geen idee of hij aan vervanging toe is, ik heb er tot op heden nooit geen problemen mee gehad. Maar met de kerstdagen zit ik bij mijn ouders dus dat is wel een paar 100 km rijden.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Tenzij je accu echt aan vervanging toe is natuurlijk. Als dat niet het geval is en je rijdt enkel korte stukjes, dan lijkt het me wel handig om dat wel te doen. In de winter verbruik je voor verwarming e.d. meer dan in de zomer. Als je accu dan niet de kans krijgt om op te laden omdat je maar een paar km rijdt, dan is het einde een keer in zicht
Stond net te roken en hoorde iets van 5 wagensquote:21:56:46 29-12-07 18 I AMBU Prio 2 Brand (nader bericht: grote brand) GEMEENTEWERF DE NOORD RINGDIJK 26 B ZWIJNDRECHT (ZDT)
712292156461423267 1423267 CPA Zuidholland-Zuid ( OvD-G van Dienst )
712292140591405379
21:40:59 29-12-07 18 I BRAN Prio 1 herbezetten kazerne ZWIJNDRECHT (ZDT) ivm grote brand
712292140591405379 1405379 BRW Heerjansdam ( Blusploeg )
712292139311433116
21:39:31 29-12-07 18 G POLI Prio 1 grote brand HIA410 GRD096 DDT099 DDT183 GEMEENTEWERF DE NOORD RINGDIJK 26 B ZWIJNDRECHT
712292139311433116 1433116 Politie ZH-Zuid ( Persvoorlichting )
712292139311404299
21:39:31 29-12-07 18 G BRAN Prio 1 grote brand HIA410 GRD096 DDT099 DDT183 GEMEENTEWERF DE NOORD RINGDIJK 26 B ZWIJNDRECHT
712292139311404299 1404299 BRW Hendrik Ido Ambacht ( Korpsalarm )
712292139311403957 1403957 BRW SGravendeel ( VC )
712292139311403096 1403096 BRW ZH-Zuid ( HOvD zonder Spoed )
712292139311403091 1403091 BRW Dordrecht ( AGS Prio-1 )
712292130221403064
21:30:22 29-12-07 18 I BRAN Prio 1 Brand GEMEENTEWERF DE NOORD Ringdijk 26 B ZWIJNDRECHT uitslaande brand
712292130221403064 1403064 BRW ZH-Zuid ( OvD Drechtsteden Prio 1 )
712292124331405383
21:24:33 29-12-07 18 G BRAN Prio 1 Brand ZDT402 Ringdijk ZWIJNDRECHT
712292124331405383 1405383 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep C Prio 1 )
712292124331405381 1405381 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep D Prio 1 )
712292124331405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )
Uhu.. de P2000 blijft stil, ben wel benieuwd wat er aan de hand isquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:26 schreef rollator_GSI het volgende:
waar je vroeger je afval kon brengen toch ??
quote:Uitslaande brand legt in no-time Zwijndrechtse kringloopwinkel in as
ZWIJNDRECHT - KEES VAN TOL Een uitslaande brand heeft vanavond de kringloopwinkel aan de Ringdijk in Zwijndrecht in de as gelegd. Er waren geen slachtoffers. Er is geen asbest vrijgekomen en omringende gebouwen, waaronder tankstation De Rietbaan, zijn niet in gevaar geweest.
De brand werd even voor half tien gemeld door een voorbijganger. Voor de brandweer, die met vijf voertuigen was uitgerukt, was er geen redden meer aan. Het houten gebouw en de inventaris gingen verloren.
Filiaalhoudster Annelies de Jong uit Dordrecht zag met lede ogen aan hoe de tweedehandswinkel, die eerder dit jaar werd omgedoopt tot Opnieuw en Co, in no-time vlammen opging. Ze zegt dat het afgelegen pand de afgelopen twee jaar een keer of vier doelwit is geweest van dieven en dat er ook enkele keren sprake is geweest van vandalisme., ,,We zijn steeds bang geweest voor brandstichting,’’ zegt ze. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak.
De brand begon achterin of aan de achterkant van het gebouw en baande zich als het ware een weg naar de ingang. De Jong vindt het moeilijk de schade te schatten; veel spullen gaan voor een paar euro over de toonbank en het gebouw was in feite al afgeschreven. ,,De kluis was zo goed als leeg.’’
Kringloopwinkel Opnieuw en Co is eerder dit jaar onderdeel geworden van Bouman verslavingszorg en scholengemeenschap Da Vinci.
Er zijn vier mensen in vaste dienst en een wisselend aantal werkt er in het kader van projecten.
Het pand staat al enkele jaren op de nominatie om van de Ringdijk te verdwijnen. Het moet wijken voor woningbouw. Er wordt al lang druk gezocht naar een ander onderkomen in het Zwijndrecht, maar een plek is nog altijd niet gevonden. Loco-burgmeester Miranda de Vries stelde tot haar opluchting vast dat er niemand gewond was geraakt, maar vindt het sneu dat de winkel op deze manier aan zijn einde moet komen.
Ooooh, wat jammerquote:
Vreemd genoeg was dat ook het eerste dat mijn vriendje riep toen ik hem vertelde dat de winkel afgebrand was.quote:Op zondag 30 december 2007 00:12 schreef TheSorrow het volgende:
Zelf aangestoken dus om geld bij de verzekering op te strijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |