Klopt helemaal. Is onderdeel van het Gemeentelijk Vervoers en Verkeersplan dat onlangs vastgesteld is of op het punt van vaststellen staat.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:21 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Klopt, rond het station komt een soort "super-rotonde", in een ring om het station. De bushaltes verdijnen van het stationsplein, en komen voor die flat daar met die winkels eronder.
[ afbeelding ]
Bron
Dat lijkt me dan toch echt ten kosten te gaan van voet- en/of fietspad? Naar mijn idee is wat nu de weg is daar, namelijk veel te smal om er 3 banen van te kunnen maken. Ben benieuwd. Ik vind het toch echt een beetje overdone, zo'n busbaan. Wat schiet je daar nu mee op? Het zal wel statusverhogend werken? Oke, het werkt prima hier in Breda (N285) aangezien het daar met de spits volledig volloopt en de bussen bovendien altijd groen bij verkeerslichten krijgen. En daar rijden ook echt veel bussen. Maar ik zie weinig voordelen van een busbaan op zo'n beperkt stuk nota bene zonder verkeerslichten en tussen rotondes ingeklemd.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
de weg wordt breder voor zover ik het begrepen heb. Busbaan in het midden en een rijstrook aan weerskanten. Is bedoeld voor HOVD (Hoogwaardir Openbaar Vervoer Drechtsteden) zodat je met de bus vanuit Dordt daar overheen naar Ridderkerk enzo kunt.
Zie bv http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=27928 hier voor meer informatie.
Het hele document vind je http://www.zwijndrecht.nl/dsc?c=getobject&s=obj&!sessionid=1SuKEX@hW9pD8XH1!b8xG1jmf1WxRDe8Ge59bo5!z8Z!no7p!8nhb9oWM9xXGwuy&objectid=23499&!dsname=zwdinternet&isapidir=/gvisapi/ hier, maar let op, het is een nogal omvangrijke PDF.quote:Van ontsluitingsweg naar stadslaan
Er zijn plannen gemaakt om van de Koninginneweg een autoluwe stadsas te maken, die de winkelcentra Walburg en de Passage verbindt met de kantoren en woningen rond het station. De Koninginneweg gaat ook ruimte bieden aan een vrij liggende busbaan voor Hoogwaardig Openbaar Vervoer. Over de nieuwe inrichting van de Koninginneweg is een visie gemaakt. De gemeenteraad wil die graag met u bespreken, voordat zij het college opdracht geeft de visie verder uit te werken. Op 19 april 2006 is er om 20.00 uur een discussiebijeenkomst in het gemeentehuis.
Langs de Koninginneweg vinden allerlei ontwikkelingen plaats. Winkelcentrum Walburg gaat uitbreiden, rond het station komen kantoren en woningen en voor de Koningskerk is een sloopvergunning verleend. Deze ontwikkelingen, in combinatie met de toenemende verkeersdruk, vragen om een visie. In de visie wordt voorgesteld van de Koninginneweg een groene en stedelijke stadsas te maken. Deze weg moet voor voetgangers en fietsers een aangename verbinding worden, auto’s worden zo veel mogelijk geweerd. Naast woningen komen er langs de Koninginneweg diverse voorzieningen, waardoor levendigheid ontstaat. De Koninginneweg krijgt een groene uitstraling door zo veel mogelijk voortuinen in te richten en het planten van extra bomen.
Daar is dus die superrotonde voor bedoeld, Nu draai je vanaf de snelweg bijna rechtstreeks de Koninginneweg op, dat moet dus niet meer kunnen straks. Je wordt dan achter het station langs over de Ringdijk enzo geleid.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:39 schreef Harmen1984 het volgende:
Die files bij het station in de avondspits ontstaan ook door het sluipverkeer wanneer de A16 vast staat
---
Ik snap alleen niet hoe ze de Koninginneweg autoluw willen maken, het verkeer heeft volgens mij weinig alternatieve routes
Ja dat klopt... veel mensen die vanuit Rotterdam afslag Zwijndrecht nemen om vervolgens via de brug naar Dordrecht te gaan. Logisch op zich.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:39 schreef Harmen1984 het volgende:
Die files bij het station in de avondspits ontstaan ook door het sluipverkeer wanneer de A16 vast staat
---
Ik snap alleen niet hoe ze de Koninginneweg autoluw willen maken, het verkeer heeft volgens mij weinig alternatieve routes
Pas op hequote:Op donderdag 13 december 2007 14:25 schreef alpeko het volgende:
Waarom geven we dat deel van Zwijndrecht dan niet gewoon netjes aan Ambacht?
Waarschijnlijk omdat we dan te klein worden en dan overgenomen worden door Dordrecht of Ambacht.quote:Op donderdag 13 december 2007 14:25 schreef alpeko het volgende:
Waarom geven we dat deel van Zwijndrecht dan niet gewoon netjes aan Ambacht?
Het zal mij in ieder geval niets verbazenquote:Op zaterdag 15 december 2007 07:44 schreef ThAzOnE het volgende:
ik zie in de toekomst echt Zwijndrecht bij Dordt komen (net als HIA en Papendrecht). Wat Rotterdam kan, kan Dordrecht ook en dan wordt het gewoon de plaatsnaam Drechtsteden.
Ik ben er volgens mij wel eens voorbij gefietst, het zit in een van die zijstraten daar. Op de momenten dat ik er was zag het er niet bijzonder druk uit.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:57 schreef ThAzOnE het volgende:
om even terug te komen op de fitnesscentra... is iemand bekend met Actionfit op de W. Snelliusweg 94? Ik heb nl. een keuzecadeau ontvangen waarmee ik met 3 personen een maand lang onbeperkt kan fitnessen. Het zit zeg maar in de buurt van de Happy Wok (jaja die weet ik wel te vinden).
No way !quote:Op zaterdag 15 december 2007 07:44 schreef ThAzOnE het volgende:
ik zie in de toekomst echt Zwijndrecht bij Dordt komen (net als HIA en Papendrecht). Wat Rotterdam kan, kan Dordrecht ook en dan wordt het gewoon de plaatsnaam Drechtsteden.
Ik heb jarenlang tussen ouderen gewoond en dat bevalt mij prima, inderdaad lekker rustig enzo. Maar ik kan me voorstellen dat als je wat jonger bent je liever tussen mensen van je eigen leeftijd woont. Ook zal 'de grote stad' aantrekkelijker zijn om in te wonen als Zwijndrecht.quote:Op maandag 17 december 2007 13:39 schreef rollator_GSI het volgende:
zal ook van het huizenaanbod afhangen,er kan wel ergens een favoriete plek zijn voor jongeren,maar als er niet genoeg aanbod is of ze kunnen het niet betalen dan houd het op.
zou het een probleem zijn dat er veel ouderen ergens wonen??? dan is het wel rustiger denk ik,minder criminaliteit en zo
Ik zal het er eens over hebben met mijn wederhelft.quote:Op maandag 17 december 2007 15:06 schreef geelkuikentje het volgende:
De Happy Wok is erg lekker en ik kan zeker de struisvogelbiefstuk aanraden!
ik heb daar fitness gedaan. Drukke tent. Uitleg van de begeleiders is goed. het zaliets minder gelikt uit zien dan healtclub/city, maar het doet zijn werk.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:57 schreef ThAzOnE het volgende:
om even terug te komen op de fitnesscentra... is iemand bekend met Actionfit op de W. Snelliusweg 94? Ik heb nl. een keuzecadeau ontvangen waarmee ik met 3 personen een maand lang onbeperkt kan fitnessen. Het zit zeg maar in de buurt van de Happy Wok (jaja die weet ik wel te vinden).
In februari daarentegen is iedereen daarmee al weer gestopt, dus kun je in alle rust beginnen. Goede voornemensquote:Op maandag 17 december 2007 15:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb daar fitness gedaan. Drukke tent. Uitleg van de begeleiders is goed. het zaliets minder gelikt uit zien dan healtclub/city, maar het doet zijn werk.
Probeer het uit, waarbij het misschien niet aan te raden is om in januari te beginnen want dan wilt iedereen weer met sporten gaan beginnen.
Ik was afgelopen zondagochtend nog in Healthcity, het leek wel een invasie. Nog nooit zoveel nieuwe mensen gezien die allemaal voor de 1ste keer kwamen. Wedden dat ze binnen een maand allemaal weer weg zijn?quote:Op maandag 17 december 2007 15:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb daar fitness gedaan. Drukke tent. Uitleg van de begeleiders is goed. het zaliets minder gelikt uit zien dan healtclub/city, maar het doet zijn werk.
Probeer het uit, waarbij het misschien niet aan te raden is om in januari te beginnen want dan wilt iedereen weer met sporten gaan beginnen.
hahaha dat was ik ook zeker niet van plan.quote:Op maandag 17 december 2007 15:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk dat iedereen die beslissing voor zich moet nemen. Ik ben geen man voor een teamsport zoals voetbal of zo, daar zou ik knettergek van worden. Ik heb ook iets tegen sportscholen waar alleen van die anabolenfiguren rondlopen enzo, maar waar ik nu zit heb ik dat idee niet. Ik voel me er prima thuis.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:49 schreef alpeko het volgende:
Ben ik de enige hier die fitness verafschuwt? Dat massale, de prijzen en bovenal het ongeinsprieerde van zo'n zweetzaaltje. Geef mij maar de buitenlucht.... behalve in de winter dan
En die verschrikkelijk irritant afgestelde verkeerslichten op de kruising van de koninginneweg bij het station zorgen ook nog eens voor toename van opstoppingen..quote:Op donderdag 13 december 2007 13:39 schreef Harmen1984 het volgende:
Ha ha ha ik kan er wel om lachen. Ik ken de vrouw in kwestie niet, maar ja op Geenstijl kun je dit soort dingen verwachten.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:17 schreef ThAzOnE het volgende:
owjee Zwijndrecht op Geenstijl
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1130841.html#comments
quote:woensdag 19 december 2007
Beste buurvrouw slachtoffer van website ’Geen Stijl’
Door PETER KOSTER
ZWIJNDRECHT - Wie de redactie en de bezoekers van de verwante websites Geen Stijl en NieuwNieuws over zich heen krijgt, kan maar het beste stilletjes in een hoekje gaan zitten.
Reageren maakt het alleen maar erger.
Dat heeft de Zwijndrechtse Petra Verhoeven ontdekt. Ze werd afgelopen week vanwege haar vele activiteiten in de Mesdagstraat en omgeving door de website Buurtlink verkozen tot beste buur van het jaar. Dat bericht werd niet alleen overgenomen door kranten en enkele omroepen, maar ook door NieuwNieuws. Die site staat net als Geen Stijl bekend om de botte reacties van bezoekers. Binnen vier minuten stond de eerste reactie er al: ,,Petra, ga eens dood.’’ Daarna volgden 46 reacties, waarin opmerkingen over het kapsel en het vermeende seksuele gedrag van Verhoeven de boventoon voerde.
Verhoeven stuurde een beleefd mailtje met het verzoek iets aan de reacties te doen. Dat mailtje belandde bij Geen Stijl en bleek daar prompt een nieuw bericht waard: ,,De beste buurvrouw is boos.’’ Daarin wordt ook aangekondigd dat de reacties op NieuwNieuws gewoon blijven staan: ,,Hoepel op, stomme buurvrouw!’’ Daarop volgden meeer dan 200 reacties, merendeels in dezelfde sfeer. Slechts een enkeling beklaagt zich dat er zo over een goedwillende, actieve buurtbewoonster geschreven wordt.
Verhoeven zelf laat het er verder maar bij: ,,Die mensen hebben waarschijnlijk de hele dag niets beters te doen of ze zijn jaloers omdat edr bij hen in de buurt niets gebeurt.’’ Ze wijst liever op de talloze positieve reacties en gevolgen. Zo kan ze een karaoke-installatie voor de buurtfeesten: ,,En dan blijft er nog geld over voor een buurtbarbeque.’’
Uit de gemeenteraad van 8 december jl.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:50 schreef karr-1 het volgende:
Gisteravond is in de Gemeenteraad het GVVP goedgekeurd. Tevens zijn de nieuwe tarieven voor diverse belastingen in 2008 vastgesteld. Meer informatie volgt zodra ik deze beschikbaar heb.
quote:De raad sprak over
Regie op de ruimte:
Het Gemeentelijke Verkeers-en Vervoerplan (GVVP) De Koninginneweg Het waterstructuurplan De visie Heerjansdam Het groenstructuurplanhet waterstructuurplanDe visie HeerjansdamDe raad voerde een debat over de verkeersluwte van de stadsring bij de Pruylenborgflats, over de bouwhoogte bij de Koininginneweg, de sociale woningbouw aan de Koninginneweg en de windturbines in de visie Heerjansdam. Ook dienden diverse partijen een aantal moties en amendementen.
Een amendement van de VVD om het fietspad langs het Maaspad buitendijks te realiseren werd verworpen door de raad.
De hele raad ondersteunde de motie van het CDA om door middel van een second opinion te onderzoeken of de capaciteit van de dijk voldoende borging geeft voor een veilige afwikkeling van de voorziene toename van de verkeerstromen.
Een amendement van de/ChristenUnie/SGP over de maximale bouwhoogte op de locatie Koningskerk aan de Koninginneweg werd met een kleine meerderheid van stemmen verworpen. De raad vond deze motie overbodig.
De motie over sociale woningbouw om te zorgen voor vervangende woningbouw bij de herstructurering van de Koninginneweg nam de raad aan. Alleen de VVD was hier op tegen.
De raad stemd ein met de regie op de ruimte. Defracties van ABZ en de VVD stemden tegen het gedeelte HOVD (Hoogwaardig openbaar vervoer Drechtsteden). De PvdA tegen de windturbines in de visie Heerjansdam en de VVD tegen het voorstel voor het fietspad.
Belastingvoorstellen: Er ontstond een fel debat tussen ABZ, PvdA en CDA. Fred Loos herinnerde de PvdA aan hun verkiezingsprogramma waarin de PvdA stelde alleen voor kostenverhogingen te zijn als ook het niveau van de voorzieningen toeneemt. De PvdA neemt als collegepartij de verantwoording voor een sluitende begroting en kan deze verhoging naar hun kiezers toe verantwoorden.
De raad stemde in met de:
Verordening onroerende zaakbelasting, ABZ was tegen dit voorstel. Verordening afvalstoffenheffing Zwijndrecht 2008, ABZ en de VVD waren tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |