abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:14:18 #251
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55740385
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:31 schreef vingerplant het volgende:
Het zou mij eerlijk gezegd worst wezen wie in die rammelbak gaat rijden. Het zou wel leuk zijn als er iemand komt die Sutil eraf rijdt en dan het liefst een rookie. Adriaan zonder Bassie krijgt me een beetje teveel praatjes.

Nog een paar weekjes en dan gaan de teampresentaties weer beginnen. Ik heb hernieuwde hoop op een leuk seizoen, dankzij het afschaffen van TC. De F1 mag het nooit meer laten gebeuren mij na 75% van de races te laten afhaken
Die beginnen volgende week al
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55740720
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Die beginnen volgende week al
over 4 dagen Mclaren toch
pi_55740978
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:33 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

over 4 dagen Mclaren toch
De 7e inderdaad. Weten we ook gelijk hoe de Ferrari eruit komt te zien.
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:56:33 #254
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55741090
En de 6de trapt Ferrari af
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55741180
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:56 schreef sanger het volgende:
En de 6de trapt Ferrari af
thnx

Elmar het is dus omgedraaid we zien eerst dat rooie ding en weten hoe de dag erna die zilvere bak eruit ziet!!
  donderdag 3 januari 2008 @ 11:02:42 #256
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55741210
De mij bekende data:
quote:
Hieronder een agenda op chronologische volgorde:

06 januari 2008
Scuderia Ferrari Marlboro

07 januari 2008
Vodafone McLaren-Mercedes

10 januari 2008
Panasonic Toyota Racing

14 januari 2008
BMW Sauber F1

16 januari 2008
Red Bull Racing

29 januari 2008
Honda Racing F1

31 januari 2008
ING Renault F1-team

De data van de andere teams volgens zsm.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55741232
14 en 29 kijk ik naar uit

Thnx Sang
pi_55741460
quote:
Ferrari. Todt on the way out?
Wednesday, 02 January 2008

With Ferrari presenting its 2008 car today in Fiorano, rumours that President Luca di Montezemolo and CEO Jean Todt are increasingly at odds with each other appear to be gaining momentum. As the Scuderia's sporting management has now been entrusted to Stefano Domenicali, one must wonder what role - if any - Todt will assume this season at the races... But the French manager's CEO status and overall implication with Ferrari may also be called into question in the near future.

With Ferrari presenting its 2008 car today in Fiorano, rumours that President Luca di Montezemolo and CEO Jean Todt are increasingly at odds with each other appear to be gaining momentum. As the Scuderia's sporting management has now been entrusted to Stefano Domenicali, one must wonder what role - if any - Todt will assume this season at the races... But the French manager's CEO status and overall implication with Ferrari may also be called into question in the near future.

Apparently, the Montezemolo-Todt relationship recently took a turn for the worse when several severe conflicts of interest involving the Todt family, and relating to Ferrari brand management, were recently brought to the Ferrari President's attention.

In the Middle-East, it is rumoured that Jean Todt is associated with an offshore company set up by businessman Luciano Secchi and linked to the Abu Dhabi Ferrari theme park currently under construction for an estimated $ 900 million !

On a second front, according to an article just published in the reputed french monthly F1 Magazine, a subsidiary of ART Grand Prix (the GP2 team partly owned by Ferrari CEO's son Nicolas Todt) tried to position itself as a de facto intermediary to co-ordinate the recently signed partnership between Ferrari and A1 GP, but without Luca di Montezemolo's consent...

No comments have yet emerged out of Maranello, but difficult times may lie ahead for Jean Todt in the coming months, or indeed the coming weeks...
Calm down, please!
pi_55741892
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:01 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

thnx

Elmar het is dus omgedraaid we zien eerst dat rooie ding en weten hoe de dag erna die zilvere bak eruit ziet!!
Dat heeft Ferrari natuurlijk speciaal gedaan. Weten ze bij McLaren wat ze er snel af moeten halen.
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:04 schreef TJDoornbos het volgende:
14 en 29 kijk ik naar uit

Thnx Sang
Naar Toyota ben ik op zich ook wel benieuwd. Kunnen we zien hoe weinig dat ding veranderd is ten op zichtte van de TF107.
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:02 schreef sanger het volgende:
De mij bekende data:
[..]
Weet niet of je het al wist, maar Williams houdt geen presentatie.
  donderdag 3 januari 2008 @ 11:59:55 #260
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55742357
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:37 schreef ElmarO het volgende:
Weet niet of je het al wist, maar Williams houdt geen presentatie.
Wist ik inderdaad al

Jammer maar helaas.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:02:46 #261
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55742415
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:04 schreef TJDoornbos het volgende:
14 en 29 kijk ik naar uit

Thnx Sang
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55742520
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:02 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Denk dat die van de 14de een winnende wagen kan zijn, en van die op de 29ste hoop ik het!!!
pi_55742644
Dat van die 14de denkt/hoopt Mario zelf ook een beetje (en ik ook!).

Ik verwacht niet dat McLaren net zo sterk gaat zijn als in 2007. Met al die perikelen en dergelijke, en dan iemand als Heiki in die 2de auto. Ik weet het niet, maar ik denk zomaar dat BMW komend jaar flink wat punten kan gaan pakken
pi_55742665
Geeft maar weer eens aan dat ik het te matig gevolgd heb

Da's dus lekker snel die presentaties, daarna weer lekker speculeren met de tests
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:28:38 #265
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55742925
De tests beginnen dacht ik de 14de weer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55743027
14e in Jerez ja. Ik krijg er zowaar zin in en ga even wat jaaroverzicht videobanden van de 90's tevoorschijn toveren. Lig tenslotte toch ziek in bed
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55743167
beterschap vingerplant
pi_55743415
bedankt
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:26:30 #269
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55744188
Het zal mij wel een worst wezen wie er bij Force India gaan rijden. Ik denk dat Force India met de financiele injectie van Mallya wel gaat presteren volgend jaar.

De afschaffing van TC is de beste ontwikkeling van de afgelopen jaren in de F1. Alleen jammer dat er nu weer rukkers als Massa lopen te zeiken dat de sport dan te gevaarlijk wordt, ik zou zeggen, ga dan lekker golfen of dammen.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55744617
Met Massa in de F1 was de sport zoiezo gevaarlijk

Laat de echte coureurs maar weer opstaan. Zonder TC is de coureur weer een belangrijke input, en ik denk dat de rookies die net uit klasses komen als de gp2, waar TC een taboe is, daar toch wel van kunnen profiteren.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:52:35 #271
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_55744758
Dat denk/hoop ik ook. Het is toch prachtig om f1bolides driftend uit een bocht te zien komen, laat staan de start. Nu nog slicks eronder en het feest is compleet. Oh ja, Max Mosley moet nog even oprotten met zijn 'bevries'plannen zodat de F1 dynamisch en vernieuwend blijft.
Nulla Tenaci Invia Est Via
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:10:40 #272
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55745129
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:08 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Denk dat die van de 14de een winnende wagen kan zijn,
Als ze de stijgende lijn doorzetten wel iig
Alleen in de F1 stijgen de lijnen meestal niet in een rechte lijn helaas. Denk nog maar eens aan de geweldige Honda van 2004, en dan wat er in 2005 uit de fabriek kwam rollen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:11:40 #273
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55745146
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:52 schreef Bernard0s het volgende:
Nu nog slicks eronder en het feest is compleet. .
Met slicks wordt er weer minder gedrift... Laat die banden maar lekker zo, ik heb er geen probleem mee
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 januari 2008 @ 14:37:31 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55745740
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:56 schreef sanger het volgende:
En de 6de trapt Ferrari af
weten we gelijk hoe de McLaren eruit komt te zien
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 januari 2008 @ 14:46:13 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55745949
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef Atreidez het volgende:
Met Massa in de F1 was de sport zoiezo gevaarlijk
het kan erger, lang leve Rocardo Rosset; Spa 1998 http://www.youtube.com/watch?v=ayhiqdA_mf0

he een massale crash laat ik het gas niet loslaten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55747981
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:10 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Als ze de stijgende lijn doorzetten wel iig
Alleen in de F1 stijgen de lijnen meestal niet in een rechte lijn helaas. Denk nog maar eens aan de geweldige Honda van 2004, en dan wat er in 2005 uit de fabriek kwam rollen
En dan zullen we het maar niet over 2007 gaan hebben.
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het kan erger, lang leve Rocardo Rosset; Spa 1998 http://www.youtube.com/watch?v=ayhiqdA_mf0

he een massale crash laat ik het gas niet loslaten
Wat een ongelooflijke kneus inderdaad.
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:09:58 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_55752210
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:26 schreef Bernard0s het volgende:
Het zal mij wel een worst wezen wie er bij Force India gaan rijden. Ik denk dat Force India met de financiele injectie van Mallya wel gaat presteren volgend jaar.
Slechter kan niet, dus het zal allicht beter gaan, maar of ze behalve Super Aguri ook andere teams achter zich zullen laten, bewijfel ik, in ieder geval niet in 2008
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:23:20 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_55752545
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:15 schreef Googolplexian het volgende:

Ferrari. Todt on the way out?
Dit is toch wel het nieuwtje van de dag, wat een ratje die Todt.


De exit van Todt zal niet zo lang op zich laten wachten denk ik, Di Montezemelo was er al niet zo blij mee dat Massa's contract werd verlengd zonder zijn medeweten.
pi_55758420
quote:
Ralf: "Ik heb nog geen concrete plannen"
03 januari 2008


Voormalig Toyota-coureur Ralf Schumacher stevent definitief af op een rustjaar. De 32-jarige Duitser is niet meer in de running voor een Formule 1-stoeltje en heeft ook nog geen plannen om in een andere raceklasse uit te gaan komen.


"Autosport is altijd een deel van mijn leven geweest en dat zal ook altijd zo blijven", zei Schumacher in een interview met Motorsport-Total.com. "In welke vorm dat zal zijn, dat is nog even afwachten. Ik heb nog geen aanbiedingen gekregen en ik heb nog geen concrete plannen, behalve dan dat ik het dit jaar rustig aan wil doen."

In het vraaggesprek met de Duitse website gaf Schumacher aan geen interesse te hebben in evenementen als de Dakar-rally, de 24 uur van Le Mans of de Indy 500. "Ik heb een geweldige tijd in de F1 gehad, maar ik heb ook veel ongelukken beleefd, of overleefd, hoe je het maar wil noemen. Als ik verder ga in de autosport, dan zal dat in de F1 zijn, of in een klasse waarin veiligsheidsnormen gehanteerd worden die vergelijkbaar zijn met die in de F1. Al het andere is voor mij onbespreekbaar."
Wat een pussie-verhaal. Veiligheidsnormen, sinds wanneer is dat echt belangrijk voor een coureur. "Nee, ik wil niets anders, want dat durf ik niet." Ik zal het een en ander wel romantiseren in mijn hoofd, maar een F1-coureur moet toch niet bang zijn om een keer gewond te raken. Ik denk dat meerdere F1-coureurs zo in een Dakar-wagen zou stappen. Meerdere F1-coureurs zijn Ralf ook voor gegaan. Ralf is kennelijk echt een van de mensen voor wie de snelheid en het racegevoel niet belangrijk is, maar puur het F1-spelletje en de secundaire voordelen van de F1. Jammer om dit soort zaken te zien. In een iets ander verband hebben we ook bericht gehad over racen in regen zonder electronische hulpmiddelen, en hoe gevaarlijk het allemaal wel niet wordt zonder die middelen. Ik heb zo het idee dat mensen die graag met hulpmiddelen rijden (om wat voor reden dan ook) graag naar het veiligheids-argument reiken. Ik vind dat jammer, want niets is zo mooi om een coureur puur op het hart een risico te zien nemen. Dan maar een paar keer een race uitstellen. Of misschien dat voor een regenrace TC ingeschakeld kan worden? Ik zie ze echter het liefst zonder allerlei hulpmiddelen rijden, en een race puur op eigen capaciteiten winnen. Daarbij komt dat in een regenrace, de coureurs in een mindere auto, zich echt kunnen laten zien. Al is dat mèt TC ook wel zo, al wel in mindere mate.
pi_55760832
quote:
Of misschien dat voor een regenrace TC ingeschakeld kan worden?
Ben je nou helemaal besodemietert?! Natuurlijk niet!
Juist zonder die TC en zeer zeker in de regenraces gaat het echt interessant worden.

Als we een aantal flinke regenbuien krijgen, dan geloof mij nu maar alvast dat we verrassende podiums gaan zien in 2008

ps: en die lul van een Massa zal daar dan wel niet op staan dunkt me zo
  vrijdag 4 januari 2008 @ 00:39:22 #281
34586 kepler
No bounce, no play
pi_55760942
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 00:34 schreef NED het volgende:

[..]

Ben je nou helemaal besodemietert?! Natuurlijk niet!
Juist zonder die TC en zeer zeker in de regenraces gaat het echt interessant worden.

Als we een aantal flinke regenbuien krijgen, dan geloof mij nu maar alvast dat we verrassende podiums gaan zien in 2008

ps: en die lul van een Massa zal daar dan wel niet op staan dunkt me zo
vroeger gebeurden erg toch ook geen vreselijke ongelukken in de regen?
The line is a dot to you!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 04:17:44 #282
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55763210
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 00:39 schreef kepler het volgende:

[..]

vroeger gebeurden erg toch ook geen vreselijke ongelukken in de regen?
Vroeger gebeurde er ook vreselijke ongelukken zonder regen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 07:25:16 #283
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55763645
Kunnen we niet massaal een regendans doen eind februari, begin maart!!
pi_55763821
Ik doe mee
  vrijdag 4 januari 2008 @ 08:35:18 #285
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55763999
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 07:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Kunnen we niet massaal een regendans doen eind februari, begin maart!!
ik kan niet dansen...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 08:40:39 #286
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55764045
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het kan erger, lang leve Rocardo Rosset; Spa 1998 http://www.youtube.com/watch?v=ayhiqdA_mf0

he een massale crash laat ik het gas niet loslaten
jaja die Ricardo Rosset
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 4 januari 2008 @ 08:43:09 #287
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55764070
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 08:35 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

ik kan niet dansen...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55766168
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 04:17 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Vroeger gebeurde er ook vreselijke ongelukken zonder regen
Inderdaad. Het meest grote ongeluk gebeurde afgelopen seizoen toch echt op een droge baan. Dus voor Coulthard en co heb ik een tip:



En dan nog een stuk of 21 en ze kunnen er races mee gaan houden.
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 08:05 schreef NED het volgende:
Ik doe mee
* Danst ook mee.
pi_55766195
Geen TC lijkt me op zich niet slecht. Mocht er een zelfde situatie als Japan '07 zich voordoen kan ik me voorstellen dat er niet zo heel veel zullen finishen. Ik pleit voor TC tijdens regenraces.

Vast niet haalbaar maar wel uitdagend, een coureur de keuze laten maken voor een race voor een auto zonder TC met bijv. +50PK of met TC en het normale aantal PK's.

Gaat de nachtrace eigenlijk nog door?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:01:24 #290
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_55771034
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 00:34 schreef NED het volgende:

[..]

Ben je nou helemaal besodemietert?! Natuurlijk niet!
Juist zonder die TC en zeer zeker in de regenraces gaat het echt interessant worden.

Als we een aantal flinke regenbuien krijgen, dan geloof mij nu maar alvast dat we verrassende podiums gaan zien in 2008

ps: en die lul van een Massa zal daar dan wel niet op staan dunkt me zo
Ik bedoelde meer in de zin van indien het veiligheidsargument van de tegenstanders als legitiem wordt beschouwd. Voor hetzelfde geld gebeurt er een flinke crash tijdens een regenrace, en wordt dat aangehaald om TC terug te krijgen.
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:52 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Inderdaad. Het meest grote ongeluk gebeurde afgelopen seizoen toch echt op een droge baan. Dus voor Coulthard en co heb ik een tip:

[ afbeelding ]

En dan nog een stuk of 21 en ze kunnen er races mee gaan houden.
[..]

* Danst ook mee.
Geen TC, geen stuurbekrachtiging. Sterker nog, werkelijk alles moet op eigen capaciteit gebeuren, inclusief voortstuwing; kansloos dus......Ok, remmen zijn dan wel weer bekrachtigende hulpmiddelen voor....

[ Bericht 32% gewijzigd door Xaobotnik op 04-01-2008 16:35:56 ]
pi_55771365
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:52 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Inderdaad. Het meest grote ongeluk gebeurde afgelopen seizoen toch echt op een droge baan. Dus voor Coulthard en co heb ik een tip:

[ afbeelding ]

En dan nog een stuk of 21 en ze kunnen er races mee gaan houden.
[..]

* Danst ook mee.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55771415
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef FU80 het volgende:
Geen TC lijkt me op zich niet slecht. Mocht er een zelfde situatie als Japan '07 zich voordoen kan ik me voorstellen dat er niet zo heel veel zullen finishen. Ik pleit voor TC tijdens regenraces.

Vast niet haalbaar maar wel uitdagend, een coureur de keuze laten maken voor een race voor een auto zonder TC met bijv. +50PK of met TC en het normale aantal PK's.

Gaat de nachtrace eigenlijk nog door?
De nachtrace gaat door ja.

Maar goed, regenrijden is ook een kunst die je zonder TC moet kunnen verstaan. Japan was gewoon extreem. In de regen en zonder TC komen helemáál de beste coureurs naar voren.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55771722
Ik wil Jos terug in de F1 in de regen en zonder TC!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:52:48 #294
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55772247
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:32 schreef NED het volgende:
Ik wil Jos terug in de F1 in de regen en zonder TC!
Senna in de regen zonder TC nog mooier!!
pi_55772502
Jamaar Senna is dood en Jos (nog) niet
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:11:48 #296
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55772660
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:04 schreef NED het volgende:
Jamaar Senna is dood en Jos (nog) niet
Joah okej daar heb je een punt, maar Jos kan je nu ook niet meer in F1 wagen zetten vrees ik!!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:13:02 #297
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55772701
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 08:43 schreef sanger het volgende:

[..]
stel je niet zo aan joh!!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:43:14 #298
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_55773369
Van GPUpdate:
quote:
Fisichella wil niet betalen voor stoeltje

Giancarlo Fisichella heeft laten weten dat hij niet bereid is om te betalen voor een stoeltje in de Formule 1. De voormalig Renault-coureur lijkt onderweg naar een stoeltje bij Force India, het oude Spyker F1-team. Berichten dat hij 10 miljoen euro aan sponsoring mee zou moeten nemen, doet de Italiaan af als onzin.

"Ik betaal niet om te racen, ik word betaald om te racen", liet Fisichella in een korte verklaring op zijn eigen website weten. "Ik neem geen sponsors mee naar een team, een team neemt sponsors mee naar mij. Als ik tien miljoen euro op mijn bankrekening had gehad, dan zou ik wel thuis blijven en de Formule 1 op televisie volgen."

Fisichella maakte in 1996 zijn Formule 1-debuut, bij het team van Minardi.
Niet echt de mentaliteit die je zou moeten zoeken in een coureur, lijkt me. Fisichella geeft hiermee aan dat hij dus racet (hoe spel je dat?) om geld te verdienen, en als hij geld had, niet zou racen. Ook lijkt het me niet echt een handige uitspraak naar je fans toe, evenals potentiële teams die hem zouden willen, aangezien je toch liever iemand hebt die het vooral voor het werk doet, en daarmee bereid is tot het zetten van een extra stap en onderdeel uit te maken van het team. De kwaliteiten van de betreffende rijder moeten dan ook wel erg hoog liggen, wil je ondanks deze negatieve zaken hem toch tekenen. En wat Fisico betreft heb ik in deze daar geen vertrouwen in. Ik hoop niet dat hij het ook echt voelt zoals het over komt.
pi_55773768
quote:
FIA reveals 2008 entry list
By Pablo Elizalde Friday, January 4th 2008, 14:38 GMT

Formula One's ruling body, the FIA, has made public the entry list for the 2008 Grand Prix season.
The list includes no surprises and confirms Kimi Raikkonen will drive the number one car next year after taking the drivers' title in 2007 with Ferrari. McLaren, who were disqualified from last year's constructors' championship, will use numbers 22 and 23. The entry list confirms Anthony Davidson will be retained by Super Aguri for 2008, while the second seat at Force India is the only spot left to be filled.

Scuderia Ferrari Marlboro
1. Kimi Raikkonen
2. Felipe Massa

BMW Sauber F1 Team
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

ING Renault F1 Team
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

AT&T Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima

Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Panasonic Toyota Racing
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda Racing F1 Team
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri F1 Team
18. Takuma Sato
19. Anthony Davidson

Force India Formula One Team
20. Adrian Sutil
21. TBA

Vodafone McLaren Mercedes

22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen
Calm down, please!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:13:35 #300
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_55774009
Goeie zaak dat SA Davidson behoudt. De man voldeed gewoon, en de kansen dat er een betere aangetrokken kon worden, waren niet groot. Tevens geeft het ook enigszins wel aan hoe de financiële positie van SA is: niet dermate belabberd dat er een pay-driver moet worden aangetrokken. Aan de andere kant weet je het natuurlijk maar nooit in de topsport. Als men van een rijder af wil, vindt men altijd wel wat. Of het is gewoon in zijn contract vastgelegd dat 'indien...dan mogen we afscheid van je nemen'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')