Die beginnen volgende week alquote:Op donderdag 3 januari 2008 09:31 schreef vingerplant het volgende:
Het zou mij eerlijk gezegd worst wezen wie in die rammelbak gaat rijden. Het zou wel leuk zijn als er iemand komt die Sutil eraf rijdt en dan het liefst een rookie. Adriaan zonder Bassie krijgt me een beetje teveel praatjes.
Nog een paar weekjes en dan gaan de teampresentaties weer beginnen. Ik heb hernieuwde hoop op een leuk seizoen, dankzij het afschaffen van TC. De F1 mag het nooit meer laten gebeuren mij na 75% van de races te laten afhaken
thnxquote:
quote:Hieronder een agenda op chronologische volgorde:
06 januari 2008
Scuderia Ferrari Marlboro
07 januari 2008
Vodafone McLaren-Mercedes
10 januari 2008
Panasonic Toyota Racing
14 januari 2008
BMW Sauber F1
16 januari 2008
Red Bull Racing
29 januari 2008
Honda Racing F1
31 januari 2008
ING Renault F1-team
De data van de andere teams volgens zsm.
quote:Ferrari. Todt on the way out?
Wednesday, 02 January 2008
With Ferrari presenting its 2008 car today in Fiorano, rumours that President Luca di Montezemolo and CEO Jean Todt are increasingly at odds with each other appear to be gaining momentum. As the Scuderia's sporting management has now been entrusted to Stefano Domenicali, one must wonder what role - if any - Todt will assume this season at the races... But the French manager's CEO status and overall implication with Ferrari may also be called into question in the near future.
With Ferrari presenting its 2008 car today in Fiorano, rumours that President Luca di Montezemolo and CEO Jean Todt are increasingly at odds with each other appear to be gaining momentum. As the Scuderia's sporting management has now been entrusted to Stefano Domenicali, one must wonder what role - if any - Todt will assume this season at the races... But the French manager's CEO status and overall implication with Ferrari may also be called into question in the near future.
Apparently, the Montezemolo-Todt relationship recently took a turn for the worse when several severe conflicts of interest involving the Todt family, and relating to Ferrari brand management, were recently brought to the Ferrari President's attention.
In the Middle-East, it is rumoured that Jean Todt is associated with an offshore company set up by businessman Luciano Secchi and linked to the Abu Dhabi Ferrari theme park currently under construction for an estimated $ 900 million !
On a second front, according to an article just published in the reputed french monthly F1 Magazine, a subsidiary of ART Grand Prix (the GP2 team partly owned by Ferrari CEO's son Nicolas Todt) tried to position itself as a de facto intermediary to co-ordinate the recently signed partnership between Ferrari and A1 GP, but without Luca di Montezemolo's consent...
No comments have yet emerged out of Maranello, but difficult times may lie ahead for Jean Todt in the coming months, or indeed the coming weeks...
Dat heeft Ferrari natuurlijk speciaal gedaan. Weten ze bij McLaren wat ze er snel af moeten halen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:01 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
thnx
Elmar het is dus omgedraaid we zien eerst dat rooie ding en weten hoe de dag erna die zilvere bak eruit ziet!!
Naar Toyota ben ik op zich ook wel benieuwd. Kunnen we zien hoe weinig dat ding veranderd is ten op zichtte van de TF107.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:04 schreef TJDoornbos het volgende:
14 en 29 kijk ik naar uit
Thnx Sang
Weet niet of je het al wist, maar Williams houdt geen presentatie.quote:
Wist ik inderdaad alquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:37 schreef ElmarO het volgende:
Weet niet of je het al wist, maar Williams houdt geen presentatie.![]()
quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:04 schreef TJDoornbos het volgende:
14 en 29 kijk ik naar uit
Thnx Sang
Als ze de stijgende lijn doorzetten wel iigquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:08 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Denk dat die van de 14de een winnende wagen kan zijn,
Met slicks wordt er weer minder gedrift... Laat die banden maar lekker zo, ik heb er geen probleem meequote:Op donderdag 3 januari 2008 13:52 schreef Bernard0s het volgende:
Nu nog slicks eronder en het feest is compleet. .
weten we gelijk hoe de McLaren eruit komt te zienquote:
het kan erger, lang leve Rocardo Rosset; Spa 1998 http://www.youtube.com/watch?v=ayhiqdA_mf0quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef Atreidez het volgende:
Met Massa in de F1 was de sport zoiezo gevaarlijk![]()
En dan zullen we het maar niet over 2007 gaan hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als ze de stijgende lijn doorzetten wel iig
Alleen in de F1 stijgen de lijnen meestal niet in een rechte lijn helaas. Denk nog maar eens aan de geweldige Honda van 2004, en dan wat er in 2005 uit de fabriek kwam rollen
Wat een ongelooflijke kneus inderdaad.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het kan erger, lang leve Rocardo Rosset; Spa 1998 http://www.youtube.com/watch?v=ayhiqdA_mf0
he een massale crash laat ik het gas niet loslaten
Slechter kan niet, dus het zal allicht beter gaan, maar of ze behalve Super Aguri ook andere teams achter zich zullen laten, bewijfel ik, in ieder geval niet in 2008quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:26 schreef Bernard0s het volgende:
Het zal mij wel een worst wezen wie er bij Force India gaan rijden. Ik denk dat Force India met de financiele injectie van Mallya wel gaat presteren volgend jaar.
Dit is toch wel het nieuwtje van de dag, wat een ratje die Todt.quote:
Wat een pussie-verhaal. Veiligheidsnormen, sinds wanneer is dat echt belangrijk voor een coureur. "Nee, ik wil niets anders, want dat durf ik niet." Ik zal het een en ander wel romantiseren in mijn hoofd, maar een F1-coureur moet toch niet bang zijn om een keer gewond te raken. Ik denk dat meerdere F1-coureurs zo in een Dakar-wagen zou stappen. Meerdere F1-coureurs zijn Ralf ook voor gegaan. Ralf is kennelijk echt een van de mensen voor wie de snelheid en het racegevoel niet belangrijk is, maar puur het F1-spelletje en de secundaire voordelen van de F1. Jammer om dit soort zaken te zien. In een iets ander verband hebben we ook bericht gehad over racen in regen zonder electronische hulpmiddelen, en hoe gevaarlijk het allemaal wel niet wordt zonder die middelen. Ik heb zo het idee dat mensen die graag met hulpmiddelen rijden (om wat voor reden dan ook) graag naar het veiligheids-argument reiken. Ik vind dat jammer, want niets is zo mooi om een coureur puur op het hart een risico te zien nemen. Dan maar een paar keer een race uitstellen. Of misschien dat voor een regenrace TC ingeschakeld kan worden? Ik zie ze echter het liefst zonder allerlei hulpmiddelen rijden, en een race puur op eigen capaciteiten winnen. Daarbij komt dat in een regenrace, de coureurs in een mindere auto, zich echt kunnen laten zien. Al is dat mèt TC ook wel zo, al wel in mindere mate.quote:Ralf: "Ik heb nog geen concrete plannen"
03 januari 2008
Voormalig Toyota-coureur Ralf Schumacher stevent definitief af op een rustjaar. De 32-jarige Duitser is niet meer in de running voor een Formule 1-stoeltje en heeft ook nog geen plannen om in een andere raceklasse uit te gaan komen.
"Autosport is altijd een deel van mijn leven geweest en dat zal ook altijd zo blijven", zei Schumacher in een interview met Motorsport-Total.com. "In welke vorm dat zal zijn, dat is nog even afwachten. Ik heb nog geen aanbiedingen gekregen en ik heb nog geen concrete plannen, behalve dan dat ik het dit jaar rustig aan wil doen."
In het vraaggesprek met de Duitse website gaf Schumacher aan geen interesse te hebben in evenementen als de Dakar-rally, de 24 uur van Le Mans of de Indy 500. "Ik heb een geweldige tijd in de F1 gehad, maar ik heb ook veel ongelukken beleefd, of overleefd, hoe je het maar wil noemen. Als ik verder ga in de autosport, dan zal dat in de F1 zijn, of in een klasse waarin veiligsheidsnormen gehanteerd worden die vergelijkbaar zijn met die in de F1. Al het andere is voor mij onbespreekbaar."
Ben je nou helemaal besodemietert?! Natuurlijk niet!quote:Of misschien dat voor een regenrace TC ingeschakeld kan worden?
vroeger gebeurden erg toch ook geen vreselijke ongelukken in de regen?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:34 schreef NED het volgende:
[..]
Ben je nou helemaal besodemietert?! Natuurlijk niet!
Juist zonder die TC en zeer zeker in de regenraces gaat het echt interessant worden.
Als we een aantal flinke regenbuien krijgen, dan geloof mij nu maar alvast dat we verrassende podiums gaan zien in 2008
ps: en die lul van een Massa zal daar dan wel niet op staan dunkt me zo
Vroeger gebeurde er ook vreselijke ongelukken zonder regenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:39 schreef kepler het volgende:
[..]
vroeger gebeurden erg toch ook geen vreselijke ongelukken in de regen?
ik kan niet dansen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 07:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Kunnen we niet massaal een regendans doen eind februari, begin maart!!
jaja die Ricardo Rossetquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het kan erger, lang leve Rocardo Rosset; Spa 1998 http://www.youtube.com/watch?v=ayhiqdA_mf0
he een massale crash laat ik het gas niet loslaten
quote:
Inderdaad. Het meest grote ongeluk gebeurde afgelopen seizoen toch echt op een droge baan. Dus voor Coulthard en co heb ik een tip:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vroeger gebeurde er ook vreselijke ongelukken zonder regen
* Danst ook mee.quote:
Ik bedoelde meer in de zin van indien het veiligheidsargument van de tegenstanders als legitiem wordt beschouwd. Voor hetzelfde geld gebeurt er een flinke crash tijdens een regenrace, en wordt dat aangehaald om TC terug te krijgen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:34 schreef NED het volgende:
[..]
Ben je nou helemaal besodemietert?! Natuurlijk niet!
Juist zonder die TC en zeer zeker in de regenraces gaat het echt interessant worden.
Als we een aantal flinke regenbuien krijgen, dan geloof mij nu maar alvast dat we verrassende podiums gaan zien in 2008
ps: en die lul van een Massa zal daar dan wel niet op staan dunkt me zo
Geen TC, geen stuurbekrachtiging. Sterker nog, werkelijk alles moet op eigen capaciteit gebeuren, inclusief voortstuwing; kansloos dus......Ok, remmen zijn dan wel weer bekrachtigende hulpmiddelen voor....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. Het meest grote ongeluk gebeurde afgelopen seizoen toch echt op een droge baan. Dus voor Coulthard en co heb ik een tip:
[ afbeelding ]
En dan nog een stuk of 21 en ze kunnen er races mee gaan houden.
[..]
* Danst ook mee.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. Het meest grote ongeluk gebeurde afgelopen seizoen toch echt op een droge baan. Dus voor Coulthard en co heb ik een tip:
[ afbeelding ]
En dan nog een stuk of 21 en ze kunnen er races mee gaan houden.
[..]
* Danst ook mee.
De nachtrace gaat door ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef FU80 het volgende:
Geen TC lijkt me op zich niet slecht. Mocht er een zelfde situatie als Japan '07 zich voordoen kan ik me voorstellen dat er niet zo heel veel zullen finishen. Ik pleit voor TC tijdens regenraces.
Vast niet haalbaar maar wel uitdagend, een coureur de keuze laten maken voor een race voor een auto zonder TC met bijv. +50PK of met TC en het normale aantal PK's.
Gaat de nachtrace eigenlijk nog door?
Senna in de regen zonder TC nog mooier!!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:32 schreef NED het volgende:
Ik wil Jos terug in de F1 in de regen en zonder TC!![]()
Joah okej daar heb je een punt, maar Jos kan je nu ook niet meer in F1 wagen zetten vrees ik!!quote:
Niet echt de mentaliteit die je zou moeten zoeken in een coureur, lijkt me. Fisichella geeft hiermee aan dat hij dus racet (hoe spel je dat?) om geld te verdienen, en als hij geld had, niet zou racen. Ook lijkt het me niet echt een handige uitspraak naar je fans toe, evenals potentiële teams die hem zouden willen, aangezien je toch liever iemand hebt die het vooral voor het werk doet, en daarmee bereid is tot het zetten van een extra stap en onderdeel uit te maken van het team. De kwaliteiten van de betreffende rijder moeten dan ook wel erg hoog liggen, wil je ondanks deze negatieve zaken hem toch tekenen. En wat Fisico betreft heb ik in deze daar geen vertrouwen in. Ik hoop niet dat hij het ook echt voelt zoals het over komt.quote:Fisichella wil niet betalen voor stoeltje
Giancarlo Fisichella heeft laten weten dat hij niet bereid is om te betalen voor een stoeltje in de Formule 1. De voormalig Renault-coureur lijkt onderweg naar een stoeltje bij Force India, het oude Spyker F1-team. Berichten dat hij 10 miljoen euro aan sponsoring mee zou moeten nemen, doet de Italiaan af als onzin.
"Ik betaal niet om te racen, ik word betaald om te racen", liet Fisichella in een korte verklaring op zijn eigen website weten. "Ik neem geen sponsors mee naar een team, een team neemt sponsors mee naar mij. Als ik tien miljoen euro op mijn bankrekening had gehad, dan zou ik wel thuis blijven en de Formule 1 op televisie volgen."
Fisichella maakte in 1996 zijn Formule 1-debuut, bij het team van Minardi.
quote:FIA reveals 2008 entry list
By Pablo Elizalde Friday, January 4th 2008, 14:38 GMT
Formula One's ruling body, the FIA, has made public the entry list for the 2008 Grand Prix season.
The list includes no surprises and confirms Kimi Raikkonen will drive the number one car next year after taking the drivers' title in 2007 with Ferrari. McLaren, who were disqualified from last year's constructors' championship, will use numbers 22 and 23. The entry list confirms Anthony Davidson will be retained by Super Aguri for 2008, while the second seat at Force India is the only spot left to be filled.
Scuderia Ferrari Marlboro
1. Kimi Raikkonen
2. Felipe Massa
BMW Sauber F1 Team
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica
ING Renault F1 Team
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet
AT&T Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima
Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber
Panasonic Toyota Racing
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock
Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel
Honda Racing F1 Team
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello
Super Aguri F1 Team
18. Takuma Sato
19. Anthony Davidson
Force India Formula One Team
20. Adrian Sutil
21. TBA
Vodafone McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |