quote:Flavio Briatore's girlfriend has confirmed that she is due to marry the Renault team boss in 2008.
It was reported early this year that Briatore, who previously dated supermodel Naomi Campbell and has a daughter with Heidi Klum, had become engaged to 27-year-old Italian former 'Wonderbra' model Elisabetta Gregoraci.
She has now told the German celebrity magazine Bunte that they will become Mr and Mrs Briatore in May 2008.
"We are going now for a winter vacation, and after that we will begin preparations for our wedding," Gregoraci said.
Briatore, who is 57, revealed in August of last year that he had survived a brush with cancer.
"His long illness brought us together closely," Gregoraci explained. "Day and night, I was there for him."
Denk dat het bijtanken vooral zal afhangen van hoeveel ronden er tijdens de kwalificatie gereden worden. Iemand die meer ronden rijdt, zal dus meer mogen bijtanken.quote:Op donderdag 20 december 2007 10:05 schreef kepler het volgende:
[..]
Beetje vreemde regel? Lijkt me moeilijk om dan nog een tactiek te bepalen als je niet weet hoeveel je mag bijtanken
[..]
Zal het dan juist niet saaier worden? Want mensen zullen minder op de limiet rijden en voorzichter gaan rijden... Voor de punten is het misschien een leuke regel, maar voor het racen zelf niet echt denk ik
Careful what you wish for, matequote:Op donderdag 20 december 2007 10:23 schreef NED het volgende:
OMG!!! Ik wou dat ik een dikke pens en grijs haar had en voor Renault werkte!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:"His long illness brought us together closely," Gregoraci explained. "Day and night, I was there for him I was after his money!!!."
dus gewoon iedereen begint met dezelfde hoeveelheid benzine aan de race? Dat is wel interessanter, kan je gelijk zien wie er sneller isquote:Op donderdag 20 december 2007 10:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Denk dat het bijtanken vooral zal afhangen van hoeveel ronden er tijdens de kwalificatie gereden worden. Iemand die meer ronden rijdt, zal dus meer mogen bijtanken.
Of zoals nu van te voren aangeven met hoeveel benzine er gereden wordt en na afloop tot aan deze hoeveelheid bijvullen.
quote:Op donderdag 20 december 2007 10:47 schreef kepler het volgende:
dus gewoon iedereen begint met dezelfde hoeveelheid benzine aan de race? Dat is wel interessanter, kan je gelijk zien wie er sneller is
Bronquote:Honda announce launch date of 2008 car
Honda Racing will launch their 2008 car on January 29, the team announced on Thursday.
After the disappointment of 2007, the Japanese manufacturer have high hopes that the RA108 will allow them to return to fighting near the front of the field next season.
The launch, which will be attended by CEO Nick Fry, team boss Ross Brawn, plus drivers Jenson Button and Rubens Barrichello, will take place at Honda Racing's Brackley headquarters.
Bronquote:Red Bull Racing confirm '08 car launch date
Red Bull Racing have announced they will launch their car at Jerez in Spain on January 16.
The RB4 will be unveiled at the open Formula One test, where Ferrari are also expected to run their 2008 car for the first time.
Red Bull Racing revealed the details of their launch with a time-lapse video of their factory on Youtube, which ended with the words: "Red Bull Racing have been working day and night to bring you the RB4."
Bronquote:'T-Mobile gaat BMW-Sauber sponsoren'
Volgens de Zwitserse media wordt er momenteel een overeenkomst tussen BMW-Sauber en het Duitse telecombedrijf T-Mobile voorbereid. Deze sponsoring zou ervoor moeten zorgen dat het bedrijf weer een betere naam krijgt, nadat het wegens meerdere dopingschandalen uit het wielrennen is gestapt.
Op 14 januari 2008 vindt in München de presentatie van de F1.08, de nieuwe bolide van het team, plaats. De verwachting is dat T-Mobile dan zal worden gepresenteerd als een van de nieuwe grote sponsoren, naast Petronas en Credit Suisse.
Ik denk persoonlijk dat Button nogal overrated is, geen idee of ik hier een hoop mensen mee tegen de schenen schop, maar dat is wat ik persoonlijk denk.quote:Fry: “Dankzij Brawn gelooft Button weer in een titel”
Honda-coureur Jenson Button heeft weer de hoop dat hij ooit wereldkampioen Formule 1 kan worden. Dat alles is te danken aan de komst van Ross Brawn als nieuwe teambaas. De Engelsman was jarenlang het meesterbrein achter de wereldtitels van Michael Schumacher en moet nu bij Honda hetzelfde bereiken als in zijn tijd bij Benetton en Ferrari.
Volgens Honda-directeur Nick Fry zorgt de aanwezigheid van Brawn in ieder geval voor geloof bij Button. “De loyaliteit van Jenson richting Honda is altijd bewonderenswaardig geweest. Hij is vanaf het begin één met het team en hij heeft altijd geloofd dat wij een winnende auto kunnen produceren. Maar tussen geloven en weten zit een wereld van verschil.”
“Voor de komst van Ross geloofden we erin, nu weten we dat we een auto kunnen maken die het kampioenschap kan winnen. De faciliteiten zijn geweldig, de infrastructuur is van topniveau en we hebben de beste mensen. Het is ook heel mooi dat Ross, iemand die weet hoe een goed team eruit ziet, ons een compliment gaf over de invulling van het team.”
bron: www.f1today.nl
de meest overrated coureur bij Honda is nog altijd Barrichello, laat hij eerst maar met pensioen gaan, verder ben ik met je eens dat Honda het komende jaar geen potten zal gaan breken. Button hoort wat mij betreft niet in het rijtje Raikonen, Alonso, Massa en Hamilton, hoewel ik bij die laatste nog mijn twijfels heb, hij heeft natuurlijk een schitterend seizoen achter de rug maar "cracked under pressure", eerst maar zien hoe hij er dit keer uit komt. Gunnen doe ik het Button ook, maar het mooiste zou zijn als Nelsinho Piquet de titel paktquote:Op maandag 24 december 2007 12:16 schreef NED het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat Button nogal overrated is, geen idee of ik hier een hoop mensen mee tegen de schenen schop, maar dat is wat ik persoonlijk denk.
Ik geloof niet dat een Ferrari of McLaren ooit een keer serieus met hem gepraat heeft over een overstap. Loyaliteit my ass, hij kon nergens anders terecht![]()
Overigens geloof ik ook niet dat Honda komend jaar al met een winnende auto op de proppen weet te komen. En het jaar erna moet Button eerst nog maar eens zien of hij dan nog altijd voor Honda rijdt.
Overigens zou ik het hem wel gunnen hoor, die wereldtitel, al is het alleen maar om Hamilton een hak te zetten!!
quote:]FIA confirm qualifying change
24 December, 2007
The FIA has confirmed a tweak to qualifying for 2008, which will see a lengthened Q1, balanced with a shortened Q3. The changes will also see teams unable to refuel their cars to Q3 levels, meaning drivers will begin races with the same amount of fuel as at the end of qualifying. Those who fail to make it into Q3 will continue to choose their fuel load at will, as usual.
Q3 has been shortened to 10 minutes, halving its original length of 20 when the knock-out format was introduced at the beginning of 2006. From round 11 of that season, Q3 was reduced to 15 minutes, with the fuel-burn phase of the session now being totally abolished, in an attempt to further improve the sport's environmental image. This will likely mean drivers will complete no more than six laps, during the course of the ten minutes, with longer circuits like Spa likely to see only one run by each driver. This compares to a total of 10 laps or more completed during the 2007 format.
The alterations were confirmed in the latest version of the 2008 Sporting Regulations, released on December 20th. Q1 was confirmed to run from 14.00 to 14.20 local time, increasing from its original length of 15 minutes. Then, from 14.27 to 14.42, Q2 will take place. Q3 will then commence at 14.50 for 10 minutes, with the usual knocking-out of six drivers from Q1 and six drivers from Q2.
Ik ben Button-fan, maar wat mij betreft hoort hij idd niet in dat rijtje thuis. Maaruh, wat doet Massa in dat rijtje??quote:Op maandag 24 december 2007 13:34 schreef Tarado het volgende:
Button hoort wat mij betreft niet in het rijtje Raikonen, Alonso, Massa en Hamilton, hoewel ik bij die laatste nog mijn twijfels heb, hij heeft natuurlijk een schitterend seizoen achter de rug maar "cracked under pressure", eerst maar zien hoe hij er dit keer uit komt.
Massa hoort wat mij betreft ook niet in dat rijtje thuis wat Tarado noemde. Hoort naar mijn idee eerder een Rosberg en/of Vettel in thuis.quote:Op maandag 24 december 2007 20:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ben Button-fan, maar wat mij betreft hoort hij idd niet in dat rijtje thuis. Maaruh, wat doet Massa in dat rijtje??
Want Massa, Button, Heidfeld enzo zou ik weer wel in hetzelfde rijtje zetten
Bronquote:Sponsor to rejoin Alonso at Renault
Spanish sponsor Mutua Madrilena will reunite with Fernando Alonso at Renault in 2008, according to reports on Sunday.
In the footsteps of the 26-year-old double World Champion, the Madrid-based insurance company recently negotiated an end to its multi-season McLaren contract, but in a statement last week insisted that its decision to leave the team was not linked with Alonso's exit.
Mutua Madrilena had entered Formula One with Renault in early 2005, and opted to move with the Spaniard to McLaren at the end of last year.
Reports in Spain now indicate that the company has signed a new contract to be represented on the livery of the 2008-specification Renault R28.
Spain is represented twice on the 2008 F1 calendar; the usual Spanish Grand Prix in Barcelona, and for the first time in the eastern port city Valencia, where the European Grand Prix will be held in late August.
Mutua Madrilena's sponsorship value was earlier this year estimated at $5m per season, and in 2007 included branding on the MP4-22's front wing endplates, drivers' sleeves and helmets.
Grandprix.com.auquote:“Instead, we have decided to run the F1 race later on Sunday, moving the start time from 2pm to 3.30pm. We need to ensure all of our partners are comfortable with this and we’re working through that process now.
“Going later will benefit fans at Albert Park who will enjoy an even bigger day of entertainment and people watching the race live in other parts of the world…especially Europe where fans will be able to get up closer to breakfast time.”
Ik vind het eik wel prima hoor. Wat heb jij er dan op tegen WEST?quote:especially Europe where fans will be able to get up closer to breakfast time.”
juist, wat moet ik nu doen tussen pakweg 2:30 en 5:30quote:Op woensdag 26 december 2007 13:59 schreef rubbereend het volgende:
voor West sluit het nu beter aan op de kroegsluittijd denk ik
quote:Verstappen stapt over op Le Mans Series
27 december 2007
Jos Verstappen zal komend seizoen weer te zien zijn op diverse racecircuits. De voormalig Formule 1- en A1GP-coureur heeft voor komend seizoen een contract getekend om met een Porsche RS Spyder in actie te komen in de Le Mans Series, alsmede de 24 uur van Le Mans, mits Verstappens team wordt uitgenodigd.
Van Merkesteijn en Verstappen
Van Merkesteijn en Verstappen
Verstappen zal rijden voor Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur en zal Jeroen Bleekemolen en Peter van Merkesteijn als teamgenoten krijgen. "Ik verheug me erop om komend seizoen weer te kunnen racen, en dan natuurlijk vooral in de 24 uur van Le Mans. Dat is voor iedere coureur een hoogtepunt", zei Verstappen. "Het rijden van lange-afstandsraces met pitstops en rijderswissels is helemaal nieuw voor mij en ik zal dan ook nog veel moeten leren, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken. Porsche is natuurlijk een fantastisch merk met jarenlange ervaring en enorme successen in de autosport en ook het team bestaat uit mensen die weten hoe het op dit niveau werkt, dus wat dat betreft zijn alle factoren aanwezig."
Het is volgend jaar voor het eerst dat de Porsche RS Spyder in Europa aan de start verschijnt. Dit jaar won deze prototype nog acht van de twaalf races in de American Le Mans Series. Van Merksteijn Motorsport is een van de drie teams die van Porsche de kans hebben gekregen om deze auto in de Le Mans Series in te zetten.
De voorlopige kalender van de Le Mans Series omvat vijf races van elk 1000 kilometer, waarvan de eerste op 6 april plaatsvindt op het circuit van Barcelona. De 24 uur van Le Mans staan op het programma voor het weekend van 14 en 15 juni.
Voorafgaand aan het seizoen werkt Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur nog een uitgebreid testprogramma met de Porsche RS Spyder af, inclusief de officiële testdagen van de Le Mans Series op 2 en 3 maart op Paul Ricard.
Dit jaar reden verschillende voormalig Formule 1-coureurs in de Le Mans Series mee, waaronder Jan Lammers, Stephane Sarrazin, Pedro Lamy, Stefan Johansson en Jean-Christophe Boullion. In 2008 rijdt onder meer ook Olivier Panis mee.
Lekker belangrijk wat jij vind. Ik vind het een prima plan en denk dat ook mijn mening als zijnde alleen de mijne er niet toe doet maar dat jij of ik me bij de meerderheid moet aansluiten!!quote:Op woensdag 26 december 2007 17:45 schreef WEST het volgende:
[..]
juist, wat moet ik nu doen tussen pakweg 2:30 en 5:30
jou mening doet er niet toequote:Op donderdag 27 december 2007 11:30 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat jij vind. Ik vind het een prima plan en denk dat ook mijn mening als zijnde alleen de mijne er niet toe doet maar dat jij of ik me bij de meerderheid moet aansluiten!!
Jij ook.quote:Op maandag 31 december 2007 11:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
Iedereen hier ook alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst![]()
Bronquote:Toyota en Kingfisher Airlines uit elkaar
Toyota en sponsor Kingfisher Airlines, de luchtvaartmaatschappij van de Indiase zakenman Vijay Mallya, hebben hun samenwerking voortijdig beëindigd. Zo heeft Toyota maandag bekendgemaakt. Mallya kan zich nu volledig gaan richten op Force India, het oude Spyker F1-team, waarvan hij mede-eigenaar is geworden.
Kingfisher Airlines sloot begin dit jaar een tweejarige sponsorovereenkomst met Toyota, maar beide partijen hebben in goed overleg besloten om na één jaar alweer uit elkaar te gaan. "Ik wil Kingfisher Airlines enorm bedanken voor de steun in het afgelopen jaar en wens Mallya veel succes met zijn nieuwe Formule 1-avontuur. Ik kijk ernaar uit om hem volgend seizoen weer tegen te komen, ook al is hij dan verbonden aan een rivaliserend team", liet Toyota-baas Tadashi Yamashina weten.
Op FTD is op 17-12 de officiele FIA DVD van seizoen 2007 gepost.quote:Op maandag 31 december 2007 12:12 schreef leroytje het volgende:
gisteren was op rtl7 het seizoensoverzicht op tv.
Heeft iemand deze toevallig ergens op de pc opgenomen?
Of misschien ergens op internet al gezien? hoor et graag.
volgens mij komt die vast nog wel op internet..., anders zet ik hem volgend jaar wel op internetquote:Op maandag 31 december 2007 12:12 schreef leroytje het volgende:
gisteren was op rtl7 het seizoensoverzicht op tv.
Heeft iemand deze toevallig ergens op de pc opgenomen?
Of misschien ergens op internet al gezien? hoor et graag.
nee, dat is het officiele jaaroverzicht van de FIA (is ook de moeite waard trouwensquote:Op maandag 31 december 2007 12:58 schreef NED het volgende:
[..]
Op FTD is op 17-12 de officiele FIA DVD van seizoen 2007 gepost.
Geen idee of dat hetzelfde is wat gister op TV was, maar die is iig erg goed
quote:Op donderdag 27 december 2007 15:08 schreef WEST het volgende:
[..]
jou mening doet er niet toe![]()
Moppelt iets over naakt bij het glazen huis staan
Bronquote:Toyota boss given 2010 deadline
Toyota team principal Tadashi Yamashina says he has until 2010 to turn the fortunes of the Japanese manufacturer around.
On the back of a disappointing 2007 campaign, where Jarno Trulli and Ralf Schumacher failed to score even a podium finish, Yamashina has admitted that the team cannot continue operating at their current level.
He is eyeing structural changes at Toyota to get the most out of their current staff as key to making improvements.
Although it is not clear what happens if the team do not make steps forward by the 2010 deadline, the pressure is obviously mounting on Toyota to start delivering results.
"To become stronger it is more important to improve the level of organization in general rather than to rely on the power of one person," said Yamashina in Toyota's annual Motorsport report.
"And my job is to mobilize the resources to achieve that. I have been given two more years. So, we will work and fight to make sure we prove ourselves in the 2008 season."
Yamashina blamed aerodynamics and the failure of the team to adapt well enough to Bridgestone's 2007 rubber as key factors in their problems.
"I think the biggest factor was aerodynamics, as it can be developed even further. Although we were able to achieve more than we targeted at the beginning of the year, 2008 will be the year to capitalize on what we have achieved this year for more improvement.
"Another important factor this year was that we failed to adapt to the change of tyres efficiently. Looking back over the season, we can see that our car was not hard enough on the tyres. It is better to be tough on the tyres and be faster. We can think of some reasons for this situation.
"Perhaps our car was too unstable because of the big change in downforce under braking, or we were too focused on aerodynamics and suspension design was compromised, and so on.
"By using tyres with very different characteristics this year, our sixth in Formula One, we were able to learn a great deal to help make a step forward toward the future. We will analyze the data during the winter and try not to make the same mistakes next season."
Yamashina said, however, that he was optimistic Toyota had learned where they had gone wrong this year.
"This year's experience brought home to me the fact that we have lot of work to do," he said. "We need to continue to push hard to arrive at the top. Our goal at the beginning of the year was to lead the second group and gradually reduce the gap between us and the two top teams, but in the end it was proved that we had been too optimistic.
"We studied our performances in 2007 and we believe we have found areas where we have to improve. We expect more from the aerodynamic side and also from an operational side but I am optimistic that the team knows what needs to be done to improve our performance."
Is die met commentaar van Olav?quote:Op maandag 31 december 2007 16:39 schreef WEST het volgende:
RTL jaaroverzicht staat ook op FTD
a.b.boneless daar zoeken
ja dat is met Mol. Volgens mij zit de drank nog steeds in je bloed Vosss NEDquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:21 schreef NED het volgende:
[..]
Is die met commentaar van Olav?
Die heb ik namelijk gemist omdat ik ergens aan het zuipen was.
Die van de FIA is iig zeker de moeite waard
ik heb Atreidez soms weinig zinnigs uit zijn mond cq. toetsenbord gezien maar in dit geval sluit ik mij volledig aan bij deze wijze woorden.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:57 schreef Atreidez het volgende:
Beste wensen allemaal, dat t maar een mooi f1 jaar mag worden
quote:BMW Sauber mikt in 2008 op eerste overwinning
Team blikt vooruit op komend seizoen
[02-01] Van oudsher is BMW Sauber terughoudend met het doen van voorspellingen, maar voor 2008 durft sportief directeur Mario Theissen het wel aan: komend seizoen moet BMW Sauber voor het eerst een Grand Prix winnen.
Op de website van het team blikt Theissen alvast vooruit op het komende jaar. Doorgaans levert dat geen verrassende inzichten op en ook nu begint Theissen voorzichtig.
,,Het gat met de topteams moet worden gedicht”, begint de Duitser. Maar Theissen heeft ook een concretere wens: ,,We moeten we dit jaar onze eerste overwinning scoren.”
Ook Nick Heidfeld waagt een gokje. De coureur uit Mönchengladbach denkt dat het uitputtende gevecht dat Ferrari en McLaren in 2007 leverden, in het voordeel van BMW Sauber is geweest. ,,Zij moesten tot het laatst alles geven, terwijl wij ons al maanden bezighielden met de auto voor 2008."
,,Bovendien denk ik dat het verbod op traction control en launch control (een starthulpsysteem, red.) veel invloed krijgt. Er wordt meer gedrift, het is makkelijker om fouten te maken en er wordt meer ingehaald. Als je onder druk staat is het lastig rijden zonder deze hulpmiddelen. Ik denk dat het een heel interessant seizoen gaat worden.”
Zie je, ik ben niet de enige uit die mooie stad met wijze woorden.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:42 schreef WEST het volgende:
[..]
ik heb Atreidez soms weinig zinnigs uit zijn mond cq. toetsenbord gezien maar in dit geval sluit ik mij volledig aan bij deze wijze woorden.
nee, jij behoort niet tot dat volkquote:Op woensdag 2 januari 2008 19:46 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zie je, ik ben niet de enige uit die mooie stad met wijze woorden.![]()
Die beginnen volgende week alquote:Op donderdag 3 januari 2008 09:31 schreef vingerplant het volgende:
Het zou mij eerlijk gezegd worst wezen wie in die rammelbak gaat rijden. Het zou wel leuk zijn als er iemand komt die Sutil eraf rijdt en dan het liefst een rookie. Adriaan zonder Bassie krijgt me een beetje teveel praatjes.
Nog een paar weekjes en dan gaan de teampresentaties weer beginnen. Ik heb hernieuwde hoop op een leuk seizoen, dankzij het afschaffen van TC. De F1 mag het nooit meer laten gebeuren mij na 75% van de races te laten afhaken
thnxquote:
quote:Hieronder een agenda op chronologische volgorde:
06 januari 2008
Scuderia Ferrari Marlboro
07 januari 2008
Vodafone McLaren-Mercedes
10 januari 2008
Panasonic Toyota Racing
14 januari 2008
BMW Sauber F1
16 januari 2008
Red Bull Racing
29 januari 2008
Honda Racing F1
31 januari 2008
ING Renault F1-team
De data van de andere teams volgens zsm.
quote:Ferrari. Todt on the way out?
Wednesday, 02 January 2008
With Ferrari presenting its 2008 car today in Fiorano, rumours that President Luca di Montezemolo and CEO Jean Todt are increasingly at odds with each other appear to be gaining momentum. As the Scuderia's sporting management has now been entrusted to Stefano Domenicali, one must wonder what role - if any - Todt will assume this season at the races... But the French manager's CEO status and overall implication with Ferrari may also be called into question in the near future.
With Ferrari presenting its 2008 car today in Fiorano, rumours that President Luca di Montezemolo and CEO Jean Todt are increasingly at odds with each other appear to be gaining momentum. As the Scuderia's sporting management has now been entrusted to Stefano Domenicali, one must wonder what role - if any - Todt will assume this season at the races... But the French manager's CEO status and overall implication with Ferrari may also be called into question in the near future.
Apparently, the Montezemolo-Todt relationship recently took a turn for the worse when several severe conflicts of interest involving the Todt family, and relating to Ferrari brand management, were recently brought to the Ferrari President's attention.
In the Middle-East, it is rumoured that Jean Todt is associated with an offshore company set up by businessman Luciano Secchi and linked to the Abu Dhabi Ferrari theme park currently under construction for an estimated $ 900 million !
On a second front, according to an article just published in the reputed french monthly F1 Magazine, a subsidiary of ART Grand Prix (the GP2 team partly owned by Ferrari CEO's son Nicolas Todt) tried to position itself as a de facto intermediary to co-ordinate the recently signed partnership between Ferrari and A1 GP, but without Luca di Montezemolo's consent...
No comments have yet emerged out of Maranello, but difficult times may lie ahead for Jean Todt in the coming months, or indeed the coming weeks...
Dat heeft Ferrari natuurlijk speciaal gedaan. Weten ze bij McLaren wat ze er snel af moeten halen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:01 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
thnx
Elmar het is dus omgedraaid we zien eerst dat rooie ding en weten hoe de dag erna die zilvere bak eruit ziet!!
Naar Toyota ben ik op zich ook wel benieuwd. Kunnen we zien hoe weinig dat ding veranderd is ten op zichtte van de TF107.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:04 schreef TJDoornbos het volgende:
14 en 29 kijk ik naar uit
Thnx Sang
Weet niet of je het al wist, maar Williams houdt geen presentatie.quote:
Wist ik inderdaad alquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:37 schreef ElmarO het volgende:
Weet niet of je het al wist, maar Williams houdt geen presentatie.![]()
quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:04 schreef TJDoornbos het volgende:
14 en 29 kijk ik naar uit
Thnx Sang
Als ze de stijgende lijn doorzetten wel iigquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:08 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Denk dat die van de 14de een winnende wagen kan zijn,
Met slicks wordt er weer minder gedrift... Laat die banden maar lekker zo, ik heb er geen probleem meequote:Op donderdag 3 januari 2008 13:52 schreef Bernard0s het volgende:
Nu nog slicks eronder en het feest is compleet. .
weten we gelijk hoe de McLaren eruit komt te zienquote:
het kan erger, lang leve Rocardo Rosset; Spa 1998 http://www.youtube.com/watch?v=ayhiqdA_mf0quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef Atreidez het volgende:
Met Massa in de F1 was de sport zoiezo gevaarlijk![]()
En dan zullen we het maar niet over 2007 gaan hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als ze de stijgende lijn doorzetten wel iig
Alleen in de F1 stijgen de lijnen meestal niet in een rechte lijn helaas. Denk nog maar eens aan de geweldige Honda van 2004, en dan wat er in 2005 uit de fabriek kwam rollen
Wat een ongelooflijke kneus inderdaad.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het kan erger, lang leve Rocardo Rosset; Spa 1998 http://www.youtube.com/watch?v=ayhiqdA_mf0
he een massale crash laat ik het gas niet loslaten
Slechter kan niet, dus het zal allicht beter gaan, maar of ze behalve Super Aguri ook andere teams achter zich zullen laten, bewijfel ik, in ieder geval niet in 2008quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:26 schreef Bernard0s het volgende:
Het zal mij wel een worst wezen wie er bij Force India gaan rijden. Ik denk dat Force India met de financiele injectie van Mallya wel gaat presteren volgend jaar.
Dit is toch wel het nieuwtje van de dag, wat een ratje die Todt.quote:
Wat een pussie-verhaal. Veiligheidsnormen, sinds wanneer is dat echt belangrijk voor een coureur. "Nee, ik wil niets anders, want dat durf ik niet." Ik zal het een en ander wel romantiseren in mijn hoofd, maar een F1-coureur moet toch niet bang zijn om een keer gewond te raken. Ik denk dat meerdere F1-coureurs zo in een Dakar-wagen zou stappen. Meerdere F1-coureurs zijn Ralf ook voor gegaan. Ralf is kennelijk echt een van de mensen voor wie de snelheid en het racegevoel niet belangrijk is, maar puur het F1-spelletje en de secundaire voordelen van de F1. Jammer om dit soort zaken te zien. In een iets ander verband hebben we ook bericht gehad over racen in regen zonder electronische hulpmiddelen, en hoe gevaarlijk het allemaal wel niet wordt zonder die middelen. Ik heb zo het idee dat mensen die graag met hulpmiddelen rijden (om wat voor reden dan ook) graag naar het veiligheids-argument reiken. Ik vind dat jammer, want niets is zo mooi om een coureur puur op het hart een risico te zien nemen. Dan maar een paar keer een race uitstellen. Of misschien dat voor een regenrace TC ingeschakeld kan worden? Ik zie ze echter het liefst zonder allerlei hulpmiddelen rijden, en een race puur op eigen capaciteiten winnen. Daarbij komt dat in een regenrace, de coureurs in een mindere auto, zich echt kunnen laten zien. Al is dat mèt TC ook wel zo, al wel in mindere mate.quote:Ralf: "Ik heb nog geen concrete plannen"
03 januari 2008
Voormalig Toyota-coureur Ralf Schumacher stevent definitief af op een rustjaar. De 32-jarige Duitser is niet meer in de running voor een Formule 1-stoeltje en heeft ook nog geen plannen om in een andere raceklasse uit te gaan komen.
"Autosport is altijd een deel van mijn leven geweest en dat zal ook altijd zo blijven", zei Schumacher in een interview met Motorsport-Total.com. "In welke vorm dat zal zijn, dat is nog even afwachten. Ik heb nog geen aanbiedingen gekregen en ik heb nog geen concrete plannen, behalve dan dat ik het dit jaar rustig aan wil doen."
In het vraaggesprek met de Duitse website gaf Schumacher aan geen interesse te hebben in evenementen als de Dakar-rally, de 24 uur van Le Mans of de Indy 500. "Ik heb een geweldige tijd in de F1 gehad, maar ik heb ook veel ongelukken beleefd, of overleefd, hoe je het maar wil noemen. Als ik verder ga in de autosport, dan zal dat in de F1 zijn, of in een klasse waarin veiligsheidsnormen gehanteerd worden die vergelijkbaar zijn met die in de F1. Al het andere is voor mij onbespreekbaar."
Ben je nou helemaal besodemietert?! Natuurlijk niet!quote:Of misschien dat voor een regenrace TC ingeschakeld kan worden?
vroeger gebeurden erg toch ook geen vreselijke ongelukken in de regen?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:34 schreef NED het volgende:
[..]
Ben je nou helemaal besodemietert?! Natuurlijk niet!
Juist zonder die TC en zeer zeker in de regenraces gaat het echt interessant worden.
Als we een aantal flinke regenbuien krijgen, dan geloof mij nu maar alvast dat we verrassende podiums gaan zien in 2008
ps: en die lul van een Massa zal daar dan wel niet op staan dunkt me zo
Vroeger gebeurde er ook vreselijke ongelukken zonder regenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:39 schreef kepler het volgende:
[..]
vroeger gebeurden erg toch ook geen vreselijke ongelukken in de regen?
ik kan niet dansen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 07:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Kunnen we niet massaal een regendans doen eind februari, begin maart!!
jaja die Ricardo Rossetquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het kan erger, lang leve Rocardo Rosset; Spa 1998 http://www.youtube.com/watch?v=ayhiqdA_mf0
he een massale crash laat ik het gas niet loslaten
quote:
Inderdaad. Het meest grote ongeluk gebeurde afgelopen seizoen toch echt op een droge baan. Dus voor Coulthard en co heb ik een tip:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vroeger gebeurde er ook vreselijke ongelukken zonder regen
* Danst ook mee.quote:
Ik bedoelde meer in de zin van indien het veiligheidsargument van de tegenstanders als legitiem wordt beschouwd. Voor hetzelfde geld gebeurt er een flinke crash tijdens een regenrace, en wordt dat aangehaald om TC terug te krijgen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:34 schreef NED het volgende:
[..]
Ben je nou helemaal besodemietert?! Natuurlijk niet!
Juist zonder die TC en zeer zeker in de regenraces gaat het echt interessant worden.
Als we een aantal flinke regenbuien krijgen, dan geloof mij nu maar alvast dat we verrassende podiums gaan zien in 2008
ps: en die lul van een Massa zal daar dan wel niet op staan dunkt me zo
Geen TC, geen stuurbekrachtiging. Sterker nog, werkelijk alles moet op eigen capaciteit gebeuren, inclusief voortstuwing; kansloos dus......Ok, remmen zijn dan wel weer bekrachtigende hulpmiddelen voor....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. Het meest grote ongeluk gebeurde afgelopen seizoen toch echt op een droge baan. Dus voor Coulthard en co heb ik een tip:
[ afbeelding ]
En dan nog een stuk of 21 en ze kunnen er races mee gaan houden.
[..]
* Danst ook mee.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. Het meest grote ongeluk gebeurde afgelopen seizoen toch echt op een droge baan. Dus voor Coulthard en co heb ik een tip:
[ afbeelding ]
En dan nog een stuk of 21 en ze kunnen er races mee gaan houden.
[..]
* Danst ook mee.
De nachtrace gaat door ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef FU80 het volgende:
Geen TC lijkt me op zich niet slecht. Mocht er een zelfde situatie als Japan '07 zich voordoen kan ik me voorstellen dat er niet zo heel veel zullen finishen. Ik pleit voor TC tijdens regenraces.
Vast niet haalbaar maar wel uitdagend, een coureur de keuze laten maken voor een race voor een auto zonder TC met bijv. +50PK of met TC en het normale aantal PK's.
Gaat de nachtrace eigenlijk nog door?
Senna in de regen zonder TC nog mooier!!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:32 schreef NED het volgende:
Ik wil Jos terug in de F1 in de regen en zonder TC!![]()
Joah okej daar heb je een punt, maar Jos kan je nu ook niet meer in F1 wagen zetten vrees ik!!quote:
Niet echt de mentaliteit die je zou moeten zoeken in een coureur, lijkt me. Fisichella geeft hiermee aan dat hij dus racet (hoe spel je dat?) om geld te verdienen, en als hij geld had, niet zou racen. Ook lijkt het me niet echt een handige uitspraak naar je fans toe, evenals potentiële teams die hem zouden willen, aangezien je toch liever iemand hebt die het vooral voor het werk doet, en daarmee bereid is tot het zetten van een extra stap en onderdeel uit te maken van het team. De kwaliteiten van de betreffende rijder moeten dan ook wel erg hoog liggen, wil je ondanks deze negatieve zaken hem toch tekenen. En wat Fisico betreft heb ik in deze daar geen vertrouwen in. Ik hoop niet dat hij het ook echt voelt zoals het over komt.quote:Fisichella wil niet betalen voor stoeltje
Giancarlo Fisichella heeft laten weten dat hij niet bereid is om te betalen voor een stoeltje in de Formule 1. De voormalig Renault-coureur lijkt onderweg naar een stoeltje bij Force India, het oude Spyker F1-team. Berichten dat hij 10 miljoen euro aan sponsoring mee zou moeten nemen, doet de Italiaan af als onzin.
"Ik betaal niet om te racen, ik word betaald om te racen", liet Fisichella in een korte verklaring op zijn eigen website weten. "Ik neem geen sponsors mee naar een team, een team neemt sponsors mee naar mij. Als ik tien miljoen euro op mijn bankrekening had gehad, dan zou ik wel thuis blijven en de Formule 1 op televisie volgen."
Fisichella maakte in 1996 zijn Formule 1-debuut, bij het team van Minardi.
quote:FIA reveals 2008 entry list
By Pablo Elizalde Friday, January 4th 2008, 14:38 GMT
Formula One's ruling body, the FIA, has made public the entry list for the 2008 Grand Prix season.
The list includes no surprises and confirms Kimi Raikkonen will drive the number one car next year after taking the drivers' title in 2007 with Ferrari. McLaren, who were disqualified from last year's constructors' championship, will use numbers 22 and 23. The entry list confirms Anthony Davidson will be retained by Super Aguri for 2008, while the second seat at Force India is the only spot left to be filled.
Scuderia Ferrari Marlboro
1. Kimi Raikkonen
2. Felipe Massa
BMW Sauber F1 Team
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica
ING Renault F1 Team
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet
AT&T Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima