abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54629226
Ervaringen gezocht!

Anna en ik zijn nog nooit samen met het ov ergens heen geweest. Ik wil dat nu toch eens gaan proberen, want het is wel handig als we dat kunnen. In een kwartiertje lopen zijn we op het station en kunnen we met de bus of trein.

Hoe doen jullie het als je met de bus of trein gaat? Buggy mee of juist in een doek? Hoe doe je het als je kind totaal niet stil wil zitten? Hoeveel tassen speeltjes gaan er mee? Hoe verschrikkelijk is overstappen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54629424
Zorg in elk geval dat je zelf in en uit kan stappen, niet zo schaapachtig om je heen staan kijken bij in het uitstappen tot iemand je komt helpen met je buggy.

Tassen met speeltjes? Hoelang wil je wegblijven?

Als je aan je medereizigers denkt ga je natuurlijk gewoon met de auto.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54629537
Als ik geen auto heb, kan ik moeilijk met de auto gaan natuurlijk. Hoe doe jij dat dan michiel als je met je kind op stap gaat? Blijkbaar heb je ervaring.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54629546
Ik erger me vaak dood aan van die onbeholpen tokkies met kinderwagen. Vooral als ze er maar bij voorbaat van uit gaan dat je ze wel helpt. Ik zou dus zeker voor een doek gaan. (Niet dat jij dan meteen zo'n tokkie-met-kinderwagen bent hoor, maar vooral trams zitten er vol mee.)
pi_54629569
Ik ben tot nu toe alleen met de bus geweest en dat gaat altijd heel erg goed! Maar ik heb het geluk dat ik een kind heb wat autorijden fantastisch vind, en de bus is natuurlijk nog indrukwekkender!
Ik vind het voordeel van de bus, dat je er met de wandelwagen/buggy heel makkelijk in kan. (ik heb geen draagdoek of zak dus die gaat sowieso altijd mee) Er is vaak genoeg plek voor de wandelwagen want tegenwoordig zit er in vrijwel alle bussen een rolstoelgedeelte en daardoor ook wat bredere stukken, waar je ook met de wandelwagen kan staan. Overstappen is ook heel makkelijk doordat je zo de bus uit kan 'rijden' met de buggy. Je hebt geen hulp nodig.

De trein heb ik wel over nagedacht maar je moet ook rekening houden met de stations waar je op uitstapt. Het komt nog best vaak voor dat er helemaal geen lift is en als je dan met een kinderwagen bent is dat toch een stuk lastiger. De roltrap zou kunnen maar ik vind dat toch wat gevaarlijk.
En daarbij, de trein in en uit met een wandelwagen lijkt me heel erg rot, met zo'n trapje. En het is echt een stuk hoger ook dan bij de bus. MIj zou het in mijn eentje dus echt niet lukken.

Als Damian niet stil wil zitten is dat zijn probleem. Ik laat hem uit veiligheid altijd in de wandelwagen zitten en mocht hij lastig zijn dan zal ik hem proberen af te leiden met speeltjes. En gaan dan ook altijd een stuk of 5 speeltjes mee! En qua tassen. 1 tas voor mezelf die ik om mijn schouder kan hebben, maar het moet niet storend zijn met instappen of uitstappen. En 1 tas die aan of onder de wandelwagen kan! Als je teveel mee neemt wordt in en uitstappen helemaal lastig.

Ik raad zeker voor de eerste keer de bus aan!
pi_54629572
kinderen in OV.
Van die blairmonsters die alleen maar lopen te vervelen!!
Vrouwen die met buggy's alles blokkeren.

ik ze gindd vrouwen, want mannen zijn zo slim om gewoon niet met kids OV te gebruiken.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
*OUD heilige*
pi_54629625
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:59 schreef het.ismij het volgende:
kinderen in OV.
Van die blairmonsters die alleen maar lopen te vervelen!!
Vrouwen die met buggy's alles blokkeren.

ik ze gindd vrouwen, want mannen zijn zo slim om gewoon niet met kids OV te gebruiken.
Wat een onzin, In de bus zie ik ook vaak genoeg mannen met buggy's!!
pi_54629757
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:03 schreef appelsap het volgende:

[..]

Wat een onzin, In de bus zie ik ook vaak genoeg mannen met buggy's!!
oke,.. ik niet..
  donderdag 15 november 2007 @ 17:11:44 #10
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_54629802
Ik zou sowieso een beetje vooraan op het perron gaan staan, want daar is het niet zo druk (anders heb zo'n last van de menigte die probeert voor te dringen) en dat scheelt ook weer in de trein zelf: je kunt in een 'vierzitter' gaan zitten zodat je alle ruimte hebt, ook voor de buggy. Maar een draagdoek is op zo'n moment wel erg handig; het is soms erg druk in de trein zodat het kan gebeuren dat je moet staan of gewoon maar voor 1 persoon ruimte hebt. Dan is een buggy natuurlijk niet zo praktisch.
Verder zou ik niet in een stiltecoupe gaan zitten, als Anna het dan ineens wat minder naar haar zin heeft, dan kunnen sommige medepassagiers zwaar geirriteerd raken. Maar ik heb altijd de indruk dat kinderen het erg interessant vinden; ik weet niet precies hoe oud je dochter is, maar heel veel kinderen kijken hun ogen uit en vragen vanalles aan hun ouders en ook aan medepassagiers, echt heel leuk vaak (althans, dat vind ik dan).
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  donderdag 15 november 2007 @ 17:20:02 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54630004
Als ik met de trein ga neem ik wel de wandelwagen mee , simpelweg omdat ik anders niet de voeidng e.d. mee kan nemen, een dagje uit is hier gelijk aan een hutkoffertje aan medicatie/voeding e.d. da past niet in een buggy.

Ik plaats me netjes in zo;n hokje waar je instapt zodat beide kanten de doorgangen open zijn, tenzij anderen mij daar niet toelaten omdat ze zelf te lui zijn om even door te lopen naar zitplaatsen waar ZIJ wel kunnen zitten.

Zie persoonlijk niet het evrshcil tussen bijv., studenten die emt complete hutkoffers de weg versprerren als ze de was naar mams/paps brengen of met een kinderwagen in zon hokje zitten.

Bij de nieuwe treinen kan ik zelf in en uitstappen. en anders vraag ik iemand of die wil meehelpen of de conducteur ofzo.
Maar meestal is dat niet nodig omdat mensen uit zichzelf al aanbieden ik help je wel eruit.
Ja er bestaan ook nog fatsoenlijke behulpzame mensen Het is een kleine moeite hoor je krijgt er heus geen nare ziektes van

Wat betreft blerende kinderen. Arwen heb ikzelf nog nooit huilend meegemaakt in de tgrein, die dag zal vast wel eens komen.
Maar weet niet wat er meer overlast is een kindje wat misschien ff jankt, ( uitzonderingen heb je altijd) of het gros wat al telefonerend of kletsen of met knoeiharde mp3speler op zit zodat de halve coupe mee kan genieten.

Appelsap, ik weet natuurlijk niet hoe dat het overal zit
Maar op elk station is er wel een manier om zonder roltrap naar beneden te komen , heb daar nog nooit slechte ervaring mee gehad. Geloof dat het zelfs verplicht is ivm rolstoelen maar goed dat weet ik dus niet zeker
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54630081
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:20 schreef _evenstar_ het volgende:

Ja er bestaan ook nog fatsoenlijke behulpzame mensen Het is een kleine moeite hoor je krijgt er heus geen nare ziektes van
Het is jou keuze om met die vleesbak een trein in te gaan.

het hangt af van het soort bussen appelsap, niet alle bussen in NL hebben nog zo'n mooie lage instap.

maar ik heb juist de ervaring dat er altijd wel iemand bereid is om te helpen bij het in/uitstappen. en daar hoef je helemaal niet hulpeloos voor rond te kijken, dat kun je ook gewoon vragen!

op roltrappen vind ik wel wat eng met de buggy (ben wel es een beetje blijven steken), maar er zijn meestal ook liften (die vaak helaas naar pies stinken, op stations, maar allez).

soms is het inderdaad handiger om je kind in de buggy te laten zitten, voor langere stukken zou ik haar eruit halen. dan kun je op een fijnere plek gaan zitten en kun je samen uit 't raam kijken. dat biedt al veel afleiding. en verder volstaan hier meestal een paar boekjes, en een paar popjes/knuffeltje oid.

maar als ze nog goed in de draagdoek kan is dat misschien wel het allermakkelijkst! dat heb ik met piet wel es gedaan, met de bus, maar toen spuugde hij alles onder van de zenuwen/de drukte. toen was ie nog geen half jaar overigens.
  donderdag 15 november 2007 @ 17:27:16 #14
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_54630156
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:20 schreef _evenstar_ het volgende:

Maar meestal is dat niet nodig omdat mensen uit zichzelf al aanbieden ik help je wel eruit.
Ik doe het ook weleens, maar dat is dan meer omdat je gewoon ontieglijk in de weg staat en iedereen ophoudt met zo'n ding (erg lastig als je een andere trein moet halen) en ik er dan sneller uit ben dan wanneer ik niet meehelp en me overal langs moet wurmen
To infinity…and beyond!
pi_54630214
hoe blij ik ook ben met mijn draagdoek, ik vind het juist in het ov verschrikkelijk met de doek! Maar dat komt omdat ik het niet prettig vind om Ronja uit de doek te halen en bij aankomst weer in te moeten knopen. Toen ze nog tevreden was met een half uurtje stil zitten in de trein was het anders maar inmiddels wil ze van alles en nog wat doen en dan gaat ze gillen als ze in de doek zou moeten blijven zitten.
Ik ga eigenlijk altijd met de buggy, die kan ik makkelijk in en uit de trein tillen en als het nodig is kan hij makkelijk ingeklapt. Bijvoorbeeld bij die vervelende stadsbussen die dus nog steeds hoge en smalle instapgedeeltes hebben of bij chauffeurs die zich keurig aan de regels houden en geen uitgeklapte kinderwagens toestaan.

Ik neem meestal een drinkbeker met water en een appeltje mee. Dat in combinatie met naar buiten kijken is meestal wel voldoende.
pi_54630286
Ik vind het geen probleem met de draagdoek. Buggy zou ik niet zien zitten. Dat gebruiken wij eigenlijk nooit.
  donderdag 15 november 2007 @ 17:33:51 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54630303
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:23 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Het is jou keuze om met die vleesbak een trein in te gaan.
vleesbak
  donderdag 15 november 2007 @ 17:35:47 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54630351
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:27 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik doe het ook weleens, maar dat is dan meer omdat je gewoon ontieglijk in de weg staat en iedereen ophoudt met zo'n ding (erg lastig als je een andere trein moet halen) en ik er dan sneller uit ben dan wanneer ik niet meehelp en me overal langs moet wurmen
Ik wcaht dan ook tot de anderen eruit zijn
  donderdag 15 november 2007 @ 17:41:04 #19
3542 Gia
User under construction
pi_54630444
Sommige reacties hier zijn echt

YPPY, je hoeft je helemaal niet bezwaard te voelen als iemand je helpt. En gelukkig zijn er altijd wel behulpzame mensen. De bus zit niet vol met van die asociale Fokkers, zoals sommige in dit topic.
Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, omdat ik wel altijd een auto ter beschikking had. Ben dus pas eens met de kids in het OV gegaan, toen de jongste al een jaar of 4 was.
Maar ik vind het onzin om niet met het OV te gaan uit oogpunt dat je kind misschien eens huilt, of je niet zonder hulp uit kunt stappen. Desnoods helpt de chauffeur wel een handje. Gewoon lekker doen, dus. Ook jij hebt recht om eens ergens naartoe te gaan, kom op zeg.

Misschien wel handig om dan buiten de spits te reizen. Sowieso is er dan plaats zat en zitten die asociale tokkies allang op school of op de sociale werkplaats.

Succes en geniet ervan.
pi_54630529
Hier nog geen dreumes, maar wel veel in het OV.

De voorkeur voor de draagdoek in het OV.
De helft van de trams kan ik met kinderwagen niet eens in... dan moet ik eerst een wiel eraf halen .
En in de trein kun je met de kinderwagen in zo'n tochtig tussenstuk gaan zittenomdat je de coupe niet in kan.
Nee doe dan maar de draagdoek. In de tram is Pepijn nog wel een kwartiertje tevreden te houden als ik zijn armen uit de doek haal. En in de trein vind ik het opnieuw knopen van de doek ook niet echt een probleem.

Kinderwagen gaat eigenlijk alleen me als we ergens heen gaan waar Pepijn moet slapen en geen kinderbedje is. Of wanneer we of alleen hij ergens gaan logeren waar het wel handig is als opa/oma ofzo met hem in de wagen kan wandelen.
pi_54630625
Ow ik reis (ivm brengen en halen naar het kdv) dus wel veel met de tram in de spits.
En ik moet zeggen dat er altijd minstens 5 mensen opstaan zodat we kunnen zitten (dat was toen ik hoog zwanger was wel anders, toen moest ik vragen om een plekje).
Ook krijg ik zelden scheve gezichten als hij huilt. De meeste mensen vinden het erg leuk en Pepijn heeft altijd een hoop aandacht in de tram.
  donderdag 15 november 2007 @ 18:40:18 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54631618
In de hoop dat ik nu niet ook zo'n FOK!-aso ben.

Ik vind het op zich prima dat mensen kinderen meenemen het OV in, ik zou alleen zelf zo veel mogelijk de spits vermijden omdat het dan gewoon stikstervensdruk is en er al nauwelijks plek is voor alle passagiers, laat staan voor nog een kinderwagen erbij. Ik kom ze soms namelijk wel tegen en dan die hele buggy vol met tassen van het shoppen etc. Leuk hoor, een dagje weg, maar denk daar gewoon even over na. Voor je kind is het namelijk ook echt geen pretje om in zo'n overvolle trein gepropt te worden.

En... ik vind het wel heel asociaal als je met je kar en al de coupe in komt en die dan pontificaal in zo'n vier-zitje zet. Laat die kar dan op het balkon en ga zelf met je kind binnen zitten, of blijf gewoon lekker met je kind op het balkon. Die smalle paadjes zijn daar niet voor gemaakt, en ook die vierzitjes zijn daar niet voor gemaakt.
Overigens vind ik dat net zo irritant van mensen met enorme koffers of honden. Zeker als het druk is in de trein.

Ik ben zelf 1 keer met m'n zus met de kinderwagen met de trein gegaan en toen zijn we idd gewoon op het balkon blijven zitten. Is volgens mij voor iedereen het prettigst.

Van wel of niet hulp bij het instappen zou ik het iig niet af laten hangen. Er is echt altijd wel iemand die even wil helpen. Wel is het handig als je niet per sé als eerste naar buiten wil. Beter kun je de overstappers er eerst uit laten. Ook dan is het wel zo prettig voor iedereen.

Oh, en als ze zouden huilen is dat pech gehad hoor... dat kan nou eenmaal gebeuren.
En het hoeft niet eens vervelender te zijn dan msn-achtige telefoongesprekken van tienermeisjes.
Oeh... of huisvrouwen op een dagje uit. Daar ga ik soms wel eens een coupé verderop voor zitten. Tuttuttut, bladiebla, de zus van de tante van de buurvrouw van de slager...
pi_54632472
Ons station heeft een perron waar je niet met een rolstoel/wandelwagen kunt komen. Of je moet een sleutel hebben van een hek, erg onhandig. Heen kan ik dus wel gewoon instappen, terug wordt het lastiger.

Anna zit erg graag in de doek, maar stilzitten is geen succes. Door de trein lopen kan dus wel, maar door een bus lopen ziet er wat gekker uit. Ze gaat er dan dus toch uit als we binnen zijn. Misschien dat ik het maar gewoon eens moet proberen, kunnen we wat verder weg dan op de fiets.
*OUD heilige*
pi_54632973
Gewoon een keer proberen YPPY! Met de bus richting het noorden en dan uitstappen bij Vianen ofzo
pi_54633248
En dan gaan eten bij De Valk? Neuh, niet zo'n goed plan.
*OUD heilige*
pi_54634208
IK ga met Amber regelmatig met de bus en af en toe met de tram. Ik neem de buggy dan wel mee want zonder is geen doen. Ik heb een Quinny Zapp en die neemt niet zo ontzettend veel ruimte in.
De bussen bij ons hebben een hele lage instap en dan heb ik dus geen hulp nodig. Als ik met de tram ga vraag ik meestal of iemand me kan helpen, maar als er niemand is dan til ik de wagen gewoon zelf op.
In de tram en de bus ga ik altijd staan op de speciale buggy plekken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 november 2007 @ 20:54:49 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54634743
Zowel met als zonder buggy is het prima te doen in het OV. In de trein bleef ik meestal in het halletje. Of ik zette de buggy (zo'n paraplumodel) als ik die meehad in het halletje en ging zelf met kind gewoon in de coupe zitten.
Mijn kinderen zijn best druk, maar in de trein, bus of tram gedragen ze zich altijd keurig.
Gewoon doen. Ik verbaas me overigens (wederom) over de onverdraagzaamheid op Fok! Zulke lui kom ik in het normale leven gelukkig nooit tegen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 15 november 2007 @ 20:56:05 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54634784
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:54 schreef Tinkepink het volgende:
Ik verbaas me overigens (wederom) over de onverdraagzaamheid op Fok! Zulke lui kom ik in het normale leven gelukkig nooit tegen.
Volgens mij zijn dat puur grote bekken hier en zijn dat juist degenen die stamelend vragen of ze je kunnen helpen irl.
  donderdag 15 november 2007 @ 21:03:08 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54634958
BE met dat spits rijden ben ik met je eens hoor.
dus nee je bent niet aso nog
pi_54635435
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat puur grote bekken hier en zijn dat juist degenen die stamelend vragen of ze je kunnen helpen irl.
idd ja. Mijn ervaring is ook dat er altijd iemand is die uit zichzelf aanbied je te helpen met tillen. Als je kindje nog niet zo zwaar is lukt het ook makkelijk om de buggy met kind en al in de trein te tillen.
Ik blijf meestal wel op het balkon zitten en dat gaat prima.

Hier in Amsterdam zijn speciale plekken in de tram voor kinderwagens dus dat is helemaal ideaal.

Ik ben 1 x per ongeluk in een hele drukke trein terecht gekomen met Bugaboo en Morris en heb er toen per ongeluk voor gezorgd dat iemand zijn aansluiting miste omdat ik voor de ingang stond en geen kant op kon(toen kwam ik bij M@x vandaan. Was nog best een end en ik moest geloof ik 2x overstappen). En weet je wat, die man kon er nog om lachen ook!

Gewoon proberen dus
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54635603
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het op zich prima dat mensen kinderen meenemen het OV in, ik zou alleen zelf zo veel mogelijk de spits vermijden omdat het dan gewoon stikstervensdruk is en er al nauwelijks plek is voor alle passagiers, laat staan voor nog een kinderwagen erbij. Ik kom ze soms namelijk wel tegen en dan die hele buggy vol met tassen van het shoppen etc. Leuk hoor, een dagje weg, maar denk daar gewoon even over na.

Dat heb ik ook met "bejaarden" die in de spits met het OV reizen. Tassen van het shoppen bij zich en dan nog verwachten dat je voor ze gaat staan ook na een dag hard werken. Rot op, shoppen doe je maar buiten de spitsuren
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 15 november 2007 @ 21:37:02 #32
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54635932
quote:
Gewoon doen.
Dat is echt de waarheid. Het is echt heel makkelijk.

Hier is geen lift op het station en dan ben ik met Maria en Storm. De roltrap dus met de buggy en Maria verplichten de buggy vast te houden. Zelfs dat lukt.

En ik til een buggy ook zelf erin als het zo uitkomt, maar ik krijg altijd hulp aangeboden. No problemo.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 15 november 2007 @ 21:39:42 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54636017
sugar jij woont toch in EHV?
pi_54636207
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:53 schreef YPPY het volgende:
En dan gaan eten bij De Valk? Neuh, niet zo'n goed plan.
Neuh, dan staat er daar wel iemand voor je klaar gok ik
pi_54636443
ik vind het vreselijk met het OV.
moet altijd iemand vragen of ze willen helpen, en idd bij ons station is die tunnel echt de hell! want ook al willen ze dan helpen, is het nóg heel zwaar (ok verschil anna en max is natuurlijk groot ) al die trappen!
met de bus vind ik wel ok, daar hebben ze een speciaal buggy-gedeelte met gordel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54636554
Die tunnel lijkt me echt verschrikkelijk en je moet er echt voorbij op de heen- of terugweg. En die trap is nog smal ook (geen roltrap). Ik zou echt bang zijn te vallen. Dan doe ik Anna wel in de doek en de buggy los. De bus naar Utrecht, heeft die ook zo'n buggy gedeelte?
*OUD heilige*
pi_54636731
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:58 schreef YPPY het volgende:
Die tunnel lijkt me echt verschrikkelijk en je moet er echt voorbij op de heen- of terugweg. En die trap is nog smal ook (geen roltrap). Ik zou echt bang zijn te vallen. Dan doe ik Anna wel in de doek en de buggy los. De bus naar Utrecht, heeft die ook zo'n buggy gedeelte?
Da's een interliner, maar volgens mij wel met een lage instap!
pi_54640175
ja die heeft een buggy dinges en achterin instappen, dan komt alles goed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2007 @ 12:23:48 #39
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54647695
Yppy, hier gaat Lucie mee in de Ergo drager (daar kan ik een tas op ritsen), of in een draagdoek en dan een paraplu buggy mee. Wat ik kies hangt af van hoeveel ik ga lopen en hoe fit ik me voel.
In regio Den Haag kun je een buggy huren bij veel Biesieklette fietsstallingen, handig als aansluiting op een OV reis. Misschien dat er door het land meer van dat soort initiatieven zijn?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:38:47 #40
3542 Gia
User under construction
pi_54648009
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:40 schreef Brighteyes het volgende:
In de hoop dat ik nu niet ook zo'n FOK!-aso ben.
Waarom? Je zegt toch niets verkeerds, geeft gewoon advies. Ik had het over mensen die een wandelwagen met kind een vleesbak noemen. Mensen die gaan schelden op moeders met kinderen.

Wel vind ik dat iemand met een kinderwagen gewoon met het OV moet kunnen reizen en dat andere mensen babygehuil maar voor lief moeten nemen. Mensen die zich daaraan irriteren (en dan heb ik het niet over jou, hoor) schijnen niet te beseffen dat ze zelf ook ooit baby zijn geweest en misschien ook weleens gehuild hebben op plekken waar anderen dat konden horen. Dat doen baby´s nu eenmaal.
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:41:35 #41
3542 Gia
User under construction
pi_54648070
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:39 schreef _evenstar_ het volgende:
sugar jij woont toch in EHV?
In EHV is wel een lift op het perron. Moet je alleen even aan een perronchef vragen. Maar het is er wel.
pi_54648091
Ik ga met Mikael vaak met het openbaar vervoer. Zowel met de bus als met de trein en ik heb altijd gewoon de kinderwagen mee. De bus kom ik alleen wel in en uit omdat die wel laag bij de stoep zitten. De trein kan niet alleen. Maar er zijn altijd wel mensen die even de kinderwagen oppakken en naar buiten tillen. 9 van de 10 keer hoef je niet eens te vragen of iemand even wil helpen. Enige nadeel is dat niet alle stations goed toegangelijk zijn met de kinderwagen. Maar ja die stations sla ik dan maar over
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:54:01 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54648338
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

In EHV is wel een lift op het perron. Moet je alleen even aan een perronchef vragen. Maar het is er wel.
ja vandaar dat ik vroeg ik durf nl ehct niet de roltrap op met dat gevaarte haha gewoon idd van beneden naar boven bij de loketten vragen, en boven bij peronchef
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:55:50 #44
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54648377
Ja, weet ik, sorry voor de verwarring. Maar ik doe dat nooit, dat ergens gaan vragen. Dus het voelt alsof er geen lift is. Dát vind ik gedoe, zo'n vent met rode pet gaan zoeken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:02:46 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54648508
Moet zeggen dat ik uitstap in EHV en ik gewoon de lift pak en weet waar ik naar buiten moet
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 november 2007 @ 13:03:42 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54648518
Ik ben jaren met de trein heen en weer gereisd met Christan naar Roosendaal En Roosendaal was pas zo vriendelijk om een lift te installeren toen Christan de buggy allang ontgroeid was

Ik heb gemerkt dat er vrijwel altijd iemand is die even helpt om de buggy in of uit de trein te tillen. Of zelfs trappen op en af

Ik ging met de buggy altijd op zo'n tussenstuk zitten met van die klapstoelen op een rij (fietsenplek in intercity's). Daar is plek genoeg om de buggy voor of naast je te zetten zodat je kind je kan zien. Eten mee, drinken mee, speeltjes mee, boekje mee en dat ging altijd prima.

Nu heb ik nooit met een draagdoek gewerkt, dus ik weet niet of dat handig is. Voor het kind is het misschien wel prettig, maar of je zelf lekker kunt zitten weet ik niet. Je hebt natuurlijk wel meer keuze in waar je gaat zitten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54649036
quote:
Ik verbaas me overigens (wederom) over de onverdraagzaamheid op Fok! Zulke lui kom ik in het normale leven gelukkig nooit tegen.
Inderdaad

Tomas heb ik een hele lange tijd altijd met een draagdoek meegenomen in het OV. Vond ik ideaal omdat ik niet met die buggy hoefde te sleuren of me zorgen hoefde te maken over roltrappen, liften en in/en uitstappen. Maar zoals eerder ook al gezegd...op een gegeven moment willen ze niet meer stil in de draagdoek blijven zitten in de bus/trein en dan wordt het lastiger
Dus nu gaat de buggy ook mee als ik met het OV ga, al doe ik dat niet zo vaak. Bussen zijn vaak geen probleem met die lage instap en rolstoelplaatsen. Met de trein vond ik het af en toe toch wel een gedoe omdat sommige opstappen zo hoog zijn. Ik bleef wel altijd bij een groot balkon omdat ik het zelf niet zag zitten om met zo'n buggy door de coupe's te gaan. Vaak keek ik gewoon even waar dat balkon was waar je ook vouwfietsen/gewone fietsen mag plaatsen. Meestal is daar ruimte zat.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:34:03 #48
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54649315
Toen ik nog alleenstaand was met twee kinderen, sleepte ik ze overal mee naar toe in de trein. De toen oudste was twee en kon goed lopen. De ander was 9 maanden en had ik in een rugdrager. Op mijn buik droeg ik een rugzak met pakjes drinken, bolletjes en luiers+doekjes. Meer nam ik niet mee, en dat was ook niet nodig, je kunt genoeg verzinnen in de trein. Koeien tellen, huizen tellen, tuintjes waar wasgoed hangt, dingen die je onderweg ziet die groen zijn, dat soort dingen.
Ik nam ze zo zelfs mee naar Artis, dan nam ik een dagretour incl. rondvaartboot en toegangskaartjes van de dierentuin. Was hardstikke leuk, zolang je geen haast hebt.

Nu zijn ze allemaal ouder, heb ik meer kinderen én een partner maar in de elf jaar dat ik ze meeneem in de trein, alleen of met zijn zessen, heb ik nooit problemen ondervonden, ook niet met overstappen. Gewoon duidelijke afspraken maken voor je vertrekt.
Buggy in de trein vind ik niet zo'n succes, die moet je meestal op het tussendeel laten staan, past niet door de deurtjes heen . Als je dan net met een slapend kind zit, dan zit je de hele reis op zo'n uitklapstoeltje.
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:35:28 #49
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54649350
Wij gaan ook gewoon met het openbaar vervoer. Inmiddels hebben we geen buggy meer maar die namen we wel mee. Ik tilde het ding gewoon zelf in en uit de bus of trein. Wij reizen overigens ook in de spits. Ik neem niet echt veel spullen mee ofzo maar wat dat betreft hou ik echt geen rekening met andere mensen. Jolie is meestal best lief en braaf onderweg. Soms loopt ze even heen en weer maar dat is het ook wel.

Wij hebben wel twee keer een klein ongelukje gehad overigens. Jolie is één keer met wagen en al achterover gevallen. En toevallig is ze van de week heel naar gevallen in de bus. Ze zat op een stoel voor het buggy gedeelte maar er zat geen glas ofzo voor. Ze ging net anders zitten toen de bus plotseling stopte. Toen is ze onder de reling door gevallen en rolde ze zo door naar voor in de bus Gelukkig geen schade en was ze vooral geschrokken. Niks aan de hand dus maar ja ik voelde me wel heel schuldig omdat ik niet bij d'r was gaan zitten, ze zat naast d'r vriendinnetje dus ik kon d'r niet pakken. Niks ergs verder maar ja, toch blijven uitkijken!
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2007 @ 13:37:51 #50
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54649404
Draagdoek vind ik erg handig in het OV, iig als je het kind tegen je buik aan draagt. Het is makkelijker manoeuvreren als er veel reizigers zijn en/of je moet staan. Als je zit heb je je kind dicht bij je, en als je kind slaperig is kan het lekker in de doek slapen, ook als je staat te wachten. Bij instappen of overstappen slaapt het gewoon door. En als je een kopje koffie wil drinken in een stationsrestauratie kun je met de draagdoek je kind veilig vastzetten op een stoel.
Wat tassen betreft neem ik alleen een luiertas mee met de nodige luiers, flesjes, doekje en twee kleine speeltjes. Meer speelgoed is niet nodig want Lucie is nogal een observeerdertje en in het OV is genoeg te zien .
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:38:02 #51
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54649407
Pas op dat je kind niet tussen het mechaniek van de deuren blijft vastzitten met z'n beentje, dat gebeurde bij mij in de bus een keer. Niet leuk voor je medereizigers. Blijf dus goed op je kind letten
pi_54652693
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:38 schreef dubidub het volgende:
Pas op dat je kind niet tussen het mechaniek van de deuren blijft vastzitten met z'n beentje, dat gebeurde bij mij in de bus een keer. Niet leuk voor je medereizigers. Blijf dus goed op je kind letten
Lijkt me ook voor het kind niet wenselijk hoor
pi_54655661
ipv op het tochtige balkon kun je in de trein ook met de buggy op een rolstoelplaats zitten (zolang er natuurlijk geen rolstoelers instappen) op die plaats kan de zitting van de bank omhoog geklapt worden waardoor de buggy er prima kan staan (zelfs incl een rolstoel)
pi_54655811
knorretje, helaas heeft maar een heeeeeeeeeeel klein gedeelte van de treinen dat je met een rolstoel de coupe in kan, meestal sta je met een rolstoel ook op het balkon.
Bijna alleen de treinen die op het stuk Den Haag/Rotterdam - Leeuwarden/Groningen ingezet worden hebben zo'n rolstoeltoegankelijke coupe.

* p_iglet reist iets te vaak op andere stukken, en dan sta je dus te koukleumen op het balkon.
pi_54658349
Hier heel veel ervaring qua reizen met het ov. Ik ben al met Linde in de bus, tram, trein en metro geweest.

Aangezien wij geen auto hebben gaan we hier zeer regelmatig met het openbaar vervoer. We wonen zelf bij het beginpunt (of eindpunt het is maar hoe je het bekijkt ) van de tram. Daar kan je dus met de kinderwagen op je gemakkie instappen/uitstappen. Voordeel is ook dat er daar zo goed als altijd plek is voor de kinderwagen op de speciaal daarvoor bedoelde 2 plaatsen.

Soms hebben we pech en dan is het geen combino-tram maar zo'n oud geval en daar kom ik met de Bugaboo dus niet in. Gelukkig is er ook een bushalte in de buurt en dan nemen we vaak de bus. Dat gaat ook prima. Je kunt dan alleen niet voorin bij de chauffeur instappen, maar wel bij de deuren waar je normaal uistapt. Ook in de bus is er een speciale plek voor de kinderwagen. Helaas is hier maar 1 plek dus als die bezet is, is het wachten op de volgende. Tot nu toe is me dit gelukkig nog niet overkomen.

De trein is iets moeilijker omdat je daar de wagen in en uit moet tillen, maar dat is ook niet zo'n probleem aangezien de Bugaboo vrij licht en compact is. Ik blijf dan ook op het balkon staan. Volgens mij sta je daar het minste in de weg, in ieder geval niet meer dan alle neergekwakte vouwfietsen en koffers van toeristen (ik reis vaak met de trein langs Schiphol) Het enige nadeel is wanneer al die verschrikkelijke ik-ben-alleen-op-de-wereld-mensen allemaal al in willen stappen terwijl ik er nog uit wil En nee ik reis nooit met de kinderwagen in de spits omdat zowel voor mij als voor anderen niet echt plezierig is.

Mochten we ergens heen moeten waarbij een auto toch wel heel plezierig is, dan hebben we hier een abonnement op GreenWheels, een deelauto die je deelt met anderen en alleen betaalt als je 'm gebruikt.
pi_54660847
ik stem nog steeds voor,.. ga lopen of met de taxi met de vleeswagen
Op vrijdag 16 november 2007 17:59 schreef p_iglet het volgende:
knorretje, helaas heeft maar een heeeeeeeeeeel klein gedeelte van de treinen dat je met een rolstoel de coupe in kan, meestal sta je met een rolstoel ook op het balkon.
Bijna alleen de treinen die op het stuk Den Haag/Rotterdam - Leeuwarden/Groningen ingezet worden hebben zo'n rolstoeltoegankelijke coupe.

* p_iglet reist iets te vaak op andere stukken, en dan sta je dus te koukleumen op het balkon.
ah nooit geweten dat het op zo weinig trajecten is, ik reis(de) inderdaad voornamelijk r'dam - zwolle en daar zit dus inderdaad zo'n mooi plekkie waar je met alles in kan en past, regelmatig met dochter in de wandelwagen en zelf in de rolstoel zo'n plekkie compleet volgestouwd.

Overigens past mijn buggy gewoon tussen de twee banken in uitgeklapt waar jayden dan in ligt/zit, alicia zit dan op de ene bank lekker bij het raam tegenwoordig en ik op de andere bank (weliswaar iets met de benen krom, maar ach het past. en ik ga dus echt niet op balkon zitten met het kroost, ik betaal meestal net zoveel voor een kaartje als een ander, dus ga niet op een of ander tochtig hok zitten op een houten klapstoeltje (overigens het balkon direct achter de kop/staart van de trein, dus achter de machinist is de belangrijkste kreukelzone van de trein)

edit: overigens reis ik wel altijd buiten de spits omdat ik graag wil kunnen zitten, staan is gewoon niet te doen voor me, en is een trein te overvol wacht ik met alle liefde op de volgende (ik reis zelden met haast, haast is sowieso uit den boze als je met kinderen reist volgens mij) en sjouw ik alles zelf desnoods in tig keer naar binnen

overigens gingen wij vroeger best vaak met de trein (pa werkt bij de ns) en kan me ook eigenlijk niet herinneren dat mijn ma ons met zijn allen op balkon dumpte of daar met ons plaats nam om anderen te ontzien

[ Bericht 8% gewijzigd door knorretje op 16-11-2007 21:48:56 ]
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:41:01 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54661012
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:35 schreef het.ismij het volgende:
ik stem nog steeds voor,.. ga lopen of met de taxi met de vleeswagen
Nou, heel boeiend dat jij daar voor stemt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54663258
Ik zit net te denken dat het nog te bizar voor woorden is dat ik niet in de spits zou mogen reizen met mijn kind in een buggy. Nee, het liefst zou ik dat ook niet doen omdat ik liever niet heb dat mensen over mijn kind heen hangen of tegen de wagen aan botsen. Maar hee, misschien moeten de mensen die last hebben van kinderen, bejaarden en ander volk tijdens de spits zich maar eens gaan beklagen bij de NS
pi_54663340
*eens is met *
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:04:49 #61
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_54663348
Snoop, kan je je dat tripje nog herinneren wat Kai en ik ooit een keer hebben gemaakt jouw kant op. Krijsen op de heen- en de terugweg
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_54663387
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:04 schreef m@x het volgende:
Snoop, kan je je dat tripje nog herinneren wat Kai en ik ooit een keer hebben gemaakt jouw kant op. Krijsen op de heen- en de terugweg

En ach, al die klagende gastjes hier hebben toch een iPod op, die hebben er niks van gehoord
pi_54664446
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:00 schreef snoopy het volgende:
Ik zit net te denken dat het nog te bizar voor woorden is dat ik niet in de spits zou mogen reizen met mijn kind in een buggy. Nee, het liefst zou ik dat ook niet doen omdat ik liever niet heb dat mensen over mijn kind heen hangen of tegen de wagen aan botsen. Maar hee, misschien moeten de mensen die last hebben van kinderen, bejaarden en ander volk tijdens de spits zich maar eens gaan beklagen bij de NS
Ik vind het persoonlijk ronduit asociaal als mensen in een grote stad in de spits in een tram gaan rondbanjeren met zo'n 4WD-kinderwagen (jeweetwel, zo'n vreselijk hip offroad-geval). Een fiets in de tram mag ook niet, waarom zo'n onding dan wel? Vroeger had je van die kleine buggy's, die kun je makkelijk onder één arm optillen en daarvoor heb je niet vier man nodig om je in en uit een voertuig te helpen. Als je die gebruikt, prima, maar 90% van de moeders die ik hier in de tram zie, hebben zo'n enorm ding dat de weg totaal verspert in de toch al veel te drukke tram.

Ik begrijp de bezwaren tegen (zeer jonge) kinderen in trams en treinen e.d. Ik heb me ook al vaak genoeg helemaal de pleuris geërgerd aan een krijsend kind in een volle treincoupé. Het lullige is namelijk dat je niet echt uit kunt stappen ofzo als je geen behoefte hebt aan het gejengel van andermans kind.

En helaas ja, de kwaden verpesten het ook hier weer eens voor de goeden. Hoeveel ouders zijn er wel niet die hun kind gewoon 'los' door de trein heen laten lopen, die van anderen verwachten dat zij het genjengel, geren, gegil en gespring van hun koter ook maar vreselijk schattig moeten vinden.

Anyway, conclusie: kleine kinderen horen wmb niet in het OV tenzij fatsoenlijk onder controle en enigszins compact verpakt.
pi_54664476
ik heb laatst best een lange treinreis gemaakt met Anna (2¾) inclusief overstappen, heen en terug op dezelfde dag. ze was ongelooflijk zoet, heeft de hele weg met een paar popjes en een doekje zitten spelen, ik kon me geen braver kind wensen. wel vroeg ze af en toe dingen en sprak ze soms met gekke stemmetjes omdat die popjes nou eenmaal bepaalde rollen kregen toebedeeld. er zat op de terugweg toch een chagrijn van een vrouw tegenover ons, niet te geloven. geen enkele glimlach kon er zelfs vanaf, alleen maar geirriteerde blikken die paar keer dat anna wat zei. ze zal heus haar redenen gehad hebben maar ik kon er echt met de pet niet bij. ze had 't vele malen erger kunnen treffen. we namen wel iets meer ruimte in door de buggy, die opgeklapt tegen 't prullebakje bij het raam aan stond, en de luiertas die ook een plaats in beslag nam. maar er was heel veel ruimte in de trein, dus ik voelde niet zo de noodzaak om die op m'n schoot te proppen.

yppy, succes!!!
pi_54665346
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:42 schreef Isegrim het volgende:

Anyway, conclusie: kleine kinderen horen wmb niet in het OV tenzij fatsoenlijk onder controle en enigszins compact verpakt.
Als je zelf kinderen hebt, valt je dat waarschijnlijk óf niet eens meer op óf je snapt het helemaal.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_54669129
quote:
Ik heb me ook al vaak genoeg helemaal de pleuris geërgerd aan een krijsend kind in een volle treincoupé.
Tja, als niemand meer met het OV zou mogen gaan als iemand zich eraan irriteert kunnen het OV meteen wel sluiten. Ik erger me namelijk altijd dood aan mensen met hun muziek te hard aan, mensen die constant zitten te bellen, mensen die hun seksleven zo hard bespreken dat ik moeite moet doen om niet te lachen, mensen die niet opstaan voor oudere mensen of gehandicapte mensen of zwangere mensen, mensen die hun schoenen op de bank zetten zonder er een krantje onder te doen, mensen die het OV vernielen.

Anyway, conclusie: kinderen worden vaak beter onder controle gehouden dan bovenstaande mensen.
pi_54669185
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 09:55 schreef Pruk het volgende:

[..]

Tja, als niemand meer met het OV zou mogen gaan als iemand zich eraan irriteert kunnen het OV meteen wel sluiten. Ik erger me namelijk altijd dood aan mensen met hun muziek te hard aan, mensen die constant zitten te bellen, mensen die hun seksleven zo hard bespreken dat ik moeite moet doen om niet te lachen, mensen die niet opstaan voor oudere mensen of gehandicapte mensen of zwangere mensen, mensen die hun schoenen op de bank zetten zonder er een krantje onder te doen, mensen die het OV vernielen.

Anyway, conclusie: kinderen worden vaak beter onder controle gehouden dan bovenstaande mensen.
Al die dingen hebben te maken met fatsoen. En daar ontbreekt het nogal eens aan in het OV. Ik ben het met je eens dus (op die laatste zin na dan, want ik vind al die dingen even asociaal).
pi_54669198
Er is trouwens een erg simpele oplossing voor een krijsend kind in een volle treincoupé: ga gewoon even op het balkon staan zodat niet iedereen mee hoeft te genieten. Maar nog beter is het om je koter gewoon netjes op te voeden.
pi_54669298
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:05 schreef Isegrim het volgende:
Er is trouwens een erg simpele oplossing voor een krijsend kind in een volle treincoupé: ga gewoon even op het balkon staan zodat niet iedereen mee hoeft te genieten. Maar nog beter is het om je koter gewoon netjes op te voeden.
Een krijsend kind kan ook keurig opgevoed zijn
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:01:10 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54669832
quote:

[..]

Ik vind het persoonlijk ronduit asociaal als mensen in een grote stad in de spits in een tram gaan rondbanjeren met zo'n 4WD-kinderwagen (jeweetwel, zo'n vreselijk hip offroad-geval). Een fiets in de tram mag ook niet, waarom zo'n onding dan wel? Vroeger had je van die kleine buggy's, die kun je makkelijk onder één arm optillen en daarvoor heb je niet vier man nodig om je in en uit een voertuig te helpen. Als je die gebruikt, prima, maar 90% van de moeders die ik hier in de tram zie, hebben zo'n enorm ding dat de weg totaal verspert in de toch al veel te drukke tram.

Ik begrijp de bezwaren tegen (zeer jonge) kinderen in trams en treinen e.d. Ik heb me ook al vaak genoeg helemaal de pleuris geërgerd aan een krijsend kind in een volle treincoupé. Het lullige is namelijk dat je niet echt uit kunt stappen ofzo als je geen behoefte hebt aan het gejengel van andermans kind.

En helaas ja, de kwaden verpesten het ook hier weer eens voor de goeden. Hoeveel ouders zijn er wel niet die hun kind gewoon 'los' door de trein heen laten lopen, die van anderen verwachten dat zij het genjengel, geren, gegil en gespring van hun koter ook maar vreselijk schattig moeten vinden.

Tja, het is niet aan de orde geweest, maar was dat wel zo geweest dan had ik toch echt schijt gehad aan het feit dat JIJ het asociaal vindt hoor ! Als ik ergens heen zou moeten en ik had alleen maar een grote kinderwagen, pech dan, ik ga toch echt niet voor een ander een extra kinderwagen aanschaffen. En kinderen zijn geen machines, ze huilen idd soms, moet je niet met het openbaar vervoer gaan als je daar niet mee geconfronteert wil worden denk ik dan. Ik erger me soms ook rot aan luidruchtige Ipods, telefoongesprekken, zweetgeur of hoestende mensen met pukkels. Niks aan te doen in het OV lijkt me. Over dat los rondrennen heb je wel gelijk.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54670365
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:01 schreef Vivi het volgende:

[..]
Ik erger me soms ook rot aan luidruchtige Ipods, telefoongesprekken, zweetgeur of hoestende mensen met pukkels. Niks aan te doen in het OV lijkt me.
Inderdaad! Of mensen die het nodig vinden om vlak voor je neus een compleet Macmenu naar binnen te schrokken waardoor de hele treincoupe naar etenslucht ruikt.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_54672542
Hierbij een reactie van een treinreiziger zonder kinderen:

Mensen die zich in een drukke trein zitplaatsen toeëigenen voor hun spullen zijn vervelend. Of het dan om een rugzak, koffer, buggy of een groot pakket gaat, maakt niet uit. En als ik daardoor geen zitplek heb, is het jammer maar helaas voor die spullen.

Maar eerlijk gezegd ben ik nog nooit iemand tegengekomen die met kindergerelateerde spullen zitplaatsen bezet hield. Het betreft meestal koffers of grote dozen. Overigens kom ik in de spits weinig een ouder+klein kind tegen, dus ik snap de ophef allemaal niet zo.

Het enige wat wel storend is, zijn mensen die met hun praatgrage kinderen in de stiltecoupé gaan zitten. Aan de andere kant houdt niemand zich aan die stiltebordjes, dus tja...
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:16:03 #73
3142 m@x
pi_54673887
Ik denk dat ik binnenkort weer een keertje met mijn krijsende peuter op pad moet
  zondag 18 november 2007 @ 12:03:51 #74
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_54690657
Ik snap zelf alleen niet waarom ouders zich uberhaupt in die spits wagen met een kind (tenzij dit om logistieke redenen natuurlijk niet anders kan, maar getuige de kinderwagens afgeladen met kind en tassen van V&D kan dat heel vaak wel). Chaos op het station, op het perron, in de trein. Overal drukte, veel vertragingen. Daar doe je zo'n kind en jezelf toch geen plezier mee? Daar wordt het toch ook vervelend van? Gelukkig zie je dit inderdaad niet veel, maar het komt wel voor, met name tijdens herfst of voorjaarsvakantie. Bij lange na niet alle werkenden (en studenten) hebben dan ook vakantie, itt. wat vooral opa's en oma's denken.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_54691451
Ik doe het zo: ik heb een kleine, inklapbare buggy gekocht, die gebruik ik in het OV. Die kan ook mee op de fiets. Met 1 hand klap ik hem in en uit, weegt amper wat en vouwt op tot een klein pakketje. In de trein/bus zit ze op schoot.
Variety is the spice of life
pi_54692838
nebelung, hoe klein is die dan en waar heb je 'm vandaan? ik heb zo'n heel simpel paraplubuggy-tje, ook licht genoeg voor aan de fiets, maar ik blijf het een beetje een onding vinden om mee te slepen.
pi_54693243
Wanneer je geen auto hebt, kun je vaak niet anders BettyR. Dan ben je toch van het ov afhankelijk en ik kan me voorstellen dat je op tijd vertrekt wanneer je ver weg gaat. En in de spits is het toch al druk.

Wij hebben ook een buggy die aan de fiets kan, maar die vind ik toch best wel groot.

Volgende week ga ik het proberen, in de bus en overstappen. Als het niet te verschrikkelijk was, volgt een verslag na afloop.
*OUD heilige*
  zondag 18 november 2007 @ 17:19:15 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54697368
Ik denk dat BettyR de mensen bedoelt die ik ook bedoelde, de mensen die overduidelijk een dagje zijn gaan winkelen en dan uitgerekend de trein van (pak 'm beet) half 6 nemen. Met dus een buggy die bijna achterover kiept van de tassen etc.

Dan vraag ik me bij mezelf af waarom je dat doet. Het is echt stervensdruk dan. Er zijn sowieso al geen zitplaatsen voor iedereen. Vaak staan ze dan weliswaar op het balkon omdat het sowieso overvol is, maar dat is voor zo'n kindje ook echt niet tof, zo laag met al die mensen eromheen.

Ik word er zelf altijd al helemaal naar en kriegelig van als het zo druk is en ik zou dat met mijn kindje denk ik nooit doen, dan maar een uurtje minder lang shoppen (of langer voor de echte shopaholics ).
pi_54705274
bix, ik heb goede verhalen gehoord over *dit* buggietje. Niet om wandeltochten mee te maken maar wel om bijvoorbeeld mee te nemen in de fietskar, op de fiets of in het OV.
pi_54705476
ah, ziet er interessant uit. zeker voor die prijs! alleen is het maximum gewicht van 15 kg wel een probleempje hier. ik geloof dat anna daar al bovenuit komt. maar ze gaat ook nog regelmatig in het bobike voorzitje op de fiets, terwijl dat ook een max. van 15 kg heeft... tot nu toe gaat dat goed. *afklopt* .
pi_54705694
BE, ik zou er maar vanuit gaan dat mensen die met een kind in de spits met 't OV reizen daar meestal niet vrijwillig voor kiezen. ten eerste is 't voor henzelf ook geen pretje inderdaad, dus waarom zouden ze. ten tweede: juist met een kind heb je vaak niet zoveel keus in tijden, omdat je vaak rekening moet houden met de slaaptijden van de koter in kwestie en/of schooltijden van de andere kinderen bijvoorbeeld. kun je eindelijk een keer even winkelen (al is 't dan met baby, daar zou ik al geen fan van zijn maar ok), dan is heen of terug in de spits niet altijd ook nog eens te vermijden.
pi_54705767
Voor 15 euro wil ik dat wel proberen. Kan Anna nog jaren mee vooruit.

Winkelen met Anna doe ik alleen hier in de buurt als ze in de doek kan. Vind het zo onhandig, met een wagen de winkels door. Als je al binnen kunt.
*OUD heilige*
pi_54710464
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:43 schreef YPPY het volgende:

Winkelen met Anna doe ik alleen hier in de buurt als ze in de doek kan. Vind het zo onhandig, met een wagen de winkels door. Als je al binnen kunt.
Idem hier, ik vind buggy's echt ondingen en zou het niet zien zitten om daarmee een middagje in de stad te gaan lopen.
En Fons kan je daar ook geen plezier mee doen.
pi_54710559
Ik reis zelfs nooit in de spits, dat lijkt me zo onhandig. Voor mezelf lijkt het me niet fijn, maar ook zeker voor de mensen om me heen niet.
Ik ben zelf 1 keer om half 6 met de bus geweest, maar dat is dan in een bus waarvan ik weet dat het nooit echt druk is. Dan heeft niemand er last van en moet het gewoon kunnen.

Met de wandelwagen of buggy in de stad vind ik juist helemaal geen probleem. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik een winkel niet inkon en in de winkels is over het algemeen genoeg ruimte om zelfs met een grote wagen erlangs te kunnen.
  maandag 19 november 2007 @ 09:43:58 #85
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54710926
1 tip voor de mensen die met kind in buikdrager willen gaan OV-en.. ga achteruit zitten! In geval van een noodstop wordt je zelf in de zitting van de bank geperst en kan je dus niet met een bloedgang voorover schieten terwijlk indlief klem komt te zitten tussen weet ik veel wat.

Als ik met Suus met het OV rijd, zitten we ook altijd achteruit. Moet er niet aan denken dat ze als een ongeleid projectiel door bus/trein/tram wordt geschoten. Toen we nog met buggy gingen zat ze overigens óók altijd achteruit. Om dezelfde reden dus. Verder ging ik nooit in de spits, niet om al die andere reizigers niet te plagen, maar omdat het ook voor Suus niet fijn was om attachekoffers of dikke billen in haar gezicht gepropt te krijgen.

Bij het verlaten van OV zorgde ik dat ik al klaarstond zodat ik er direct uit kon racen, of wachte ik zodat ik er als laatste uit ging. Verder eigenlijk nog nooit tegen problemen aangelopen, veel mensen die aanboden of ze moesten helpen, maar je wordt er zo handig in op den duur dat je dat ding nog wel de spaceshuttle in had kunnen krijgen indien nodig. Mocht er een driepuntsgordeltje aanwezig zijn in je buggy, doe die dan altijd vast, voorkomt een heen en weer slingerend hoofdje richting metalen buizen enzo.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  maandag 19 november 2007 @ 10:39:29 #86
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54711798
Ik ga geregeld met Hanne en Wilyan in de bus en de trein naar mijn schoonmoeder. (1 uur ov)

Ik heb zowel met wandelwagen, buggy en draagdoek gereisd.
Mijn voorkeur is nog steeds Hanne op mijn buik dragen in de doek (MeiTai) en Wilyan zelf lopend. Vaak nemen we ons hondje zo ook nog mee!

Mazzel is niet groot maar ook zeker niet klein (Parson/hoogbenige Russel terrier) In de bus zit hij vaak tussen mijn benen, Hanne (in doek) op schoot en Wilyan naast me. In de trein Hanne in de doek op schoot waarbij dan weer ruimte op mijn benen overblijft waar Mazzel zit. Dit moet namelijk van de NS-mevrouw bij het loket, hij mag niet tussen mijn benen. Als ik 'm niet op schoot neem moet ik namelijk een extra kaartje voor hem kopen. Op schoot is gratis.
Bij de mededeling dat ik dan mijn zoon in het vervolg ook wel op schoot neem werd ze een beetje link.

Hier trouwens veel 'hoge' bussen maar dan wel weer 'lage' treinen (sprinter) Met de buggy of wagen in de bus heb ik geprobeerd maar vind ik toch niet zo fijn als met de doek. Oja, en ook geen trappen enzo op het station gelukkig.

Trouwens soms vind ik het wel fijn om op het balkon te moeten zitten. Het is soms zo verschrikkelijk heet in die treinen! Ik stap er bijna altijd met een knalrooie plofkop en heftig zwetend uit

* Noli. nu weer op de bank kruipt..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 19 november 2007 @ 10:50:42 #87
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54711994
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:39 schreef Noli. het volgende:
Bij de mededeling dat ik dan mijn zoon in het vervolg ook wel op schoot neem werd ze een beetje link.
  maandag 19 november 2007 @ 11:26:45 #88
3542 Gia
User under construction
pi_54712634
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:39 schreef Noli. het volgende:
Als ik 'm niet op schoot neem moet ik namelijk een extra kaartje voor hem kopen. Op schoot is gratis.
Kaartje voor hem kopen en tegenover je op een stoel laten zitten.
  maandag 19 november 2007 @ 11:43:39 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54713034
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:41 schreef bixister het volgende:
BE, ik zou er maar vanuit gaan dat mensen die met een kind in de spits met 't OV reizen daar meestal niet vrijwillig voor kiezen. ten eerste is 't voor henzelf ook geen pretje inderdaad, dus waarom zouden ze. ten tweede: juist met een kind heb je vaak niet zoveel keus in tijden, omdat je vaak rekening moet houden met de slaaptijden van de koter in kwestie en/of schooltijden van de andere kinderen bijvoorbeeld. kun je eindelijk een keer even winkelen (al is 't dan met baby, daar zou ik al geen fan van zijn maar ok), dan is heen of terug in de spits niet altijd ook nog eens te vermijden.
Tsja, mss is het omdat ik zelf winkelen (en dan dus zo'n 'dagje Utrecht/Amsterdam/Rotterdam/Den Haag/Groningen/etc.' ) echt verschrikkelijk vindt, maar ik zie dat dus wel als vrijwillige bezigheid en als ik het dan dus al zou doen, dan zou ik zorgen dat ik niet in die drukke spitstreinen zat.

Hetzelfde heb ik met de bejaarden die op Prinsjesdag een 'dagje Den Haag' eraan vast knopen. 'Gut, wattissetdrukhe?' Joh! Had nog even een moorkop extra gegeten en een treintje later gepakt...

Tuurlijk, wat niet te vermijden is, is niet te vermijden, maar een dagje winkelen valt daar voor mij niet onder...
pi_54714458
Bix, het is wel een paraplubuggietje, maar je kan er verder helemaal niks mee, alleen in en uitklappen. Er zit niks bij, geen netje, geen kap. Er zitten geen standen op, alleen een rem. Ik heb hem van een buurvrouw gekocht en er staat geen merk of zo op. Ik geloof dat ie 4,5 kilo weegt. Ik gebruik hem echt voor dingen als perrons, of stukken die net iets te ver lopen zijn. Of een enkele keer boodschappen of het dorp in.
Variety is the spice of life
pi_54795191
Extra vraag: hoe pakken jullie het paraplutechnisch aan met een buggy?

Gisteren de hele kleine buggy van de anwb getest, maar die gaat niet mee. Is toch een flinke tas en ik heb al genoeg om mee te nemen. Anna gaat gewoon in de doek dus.
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 november 2007 @ 11:38:18 #92
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54798315
Ik hing gewoon de hele buggy vol en dan nog een rugzak op mijn rug. Zolang het kind in de buggy zit kiept ie meestal niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54824124
We zijn weer thuis! Vrijdag al, maar toen moest ik werken en kon ik niet meer posten. En gisteren was er geen fok!.

Het ging erg goed. Anna heeft zowel heen- als terugreis in de doek gezeten. Alleen het laatste kwartiertje terug was net te lang, toen werd ze moe. Ik had koekjes meegenomen en een krentenbol voor onderweg. Samen met knuffels en boekjes ging dat erg goed. Naar buiten kijken heeft ze niet echt gedaan, wel naar andere mensen in de bus.
De eerste bus was wel erg lastig met een buggy denk ik. Je moest dan al achterin stappen en het pad was zo smal, daar kon geen buggy door denk ik. Achteruit zitten kon niet. Dan is zo'n doek toch wel handig, ze kon zo tenminste niet vallen.
*OUD heilige*
pi_54824877
Doe maar niet. Op gejank in de tram/trein/metro etc zit ik niet te wachten.
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 15:12:32 #95
45833 crew  Fogel
pi_54825052
Ik ga vrijdag voor het eerst een treinreis maken met mijn dochter van 2.5. Enige wat me een beetje onhandig lijkt is overstappen in Utrecht middenin de spits, terwijl ik ook een koffer bij me heb (kom met het vliegtuig). Naar huis kerende studenten (en zeikerds als Diederik_Duck) probeer ik te ontkomen door 1e klas te reizen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_54825087
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
Doe maar niet. Op gejank in de tram/trein/metro etc zit ik niet te wachten.
Als ik moest kiezen tussen het gewauwel dat ik tegenwoordig hoor (elke dag twee uur in trein/metro heen en weer twee uur terug) in het OV en een toevallig aanwezig kindje, dan kies ik toch echt voor het laatste
pi_54825131
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 11:38 schreef Rewimo het volgende:
Ik hing gewoon de hele buggy vol en dan nog een rugzak op mijn rug. Zolang het kind in de buggy zit kiept ie meestal niet

Oh ja.... dat ken ik: Kian keurig in de kinderwagen met daaraan tassen met zeer breekbare spullen....handig! Totdat 'ie besluit om toch maar naast me te komen zitten
pi_54825200
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:12 schreef Fogel het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst een treinreis maken met mijn dochter van 2.5. Enige wat me een beetje onhandig lijkt is overstappen in Utrecht middenin de spits, terwijl ik ook een koffer bij me heb (kom met het vliegtuig). Naar huis kerende studenten (en zeikerds als Diederik_Duck) probeer ik te ontkomen door 1e klas te reizen.
Ik denk dat mensen in de eerste klas nóg pissiger worden om een jankend kind, want dan krijgen ze geen waar voor hun geld.
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 15:40:44 #99
45833 crew  Fogel
pi_54825719
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen in de eerste klas nóg pissiger worden om een jankend kind, want dan krijgen ze geen waar voor hun geld.
Als ze perse stilte willen, gaan ze maar in de stiltecoupe zitten (de stiltecoupe is wat mij betreft het beste alternatief voor een kind-vrije reis) of lekker met de auto in de file staan.
De eerste klas is er voor mensen die kunnen en willen betalen om niet als sardientjes vervoerd te worden, ik ben een van die mensen en ik wil het mijn dochter ook niet aan doen. En nee, ik hou niet van openbaar vervoer
Normaal gesproken zou ik een auto huren, maar ik zit liever in een trein in de spits dan in een auto (vorig jaar een vlucht gemist wegens file, zelfs al had ik ruim extra tijd ingecalculeerd).

Dat iedereen er standaard vanuit gaat dat kinderen altijd janken vind ik eigenlijk wel grappig... Ik zeg niet dat de mijne zich altijd gedraagd, maar constant krijsen en huilen doet ze gelukkig niet .
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_54826054
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:12 schreef Fogel het volgende:
Ik zal eens een uur in jouw oor komen toeteren, kijken of je me dan nog een zeikerd vindt.
pi_54826478
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:13 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als ik moest kiezen tussen het gewauwel dat ik tegenwoordig hoor (elke dag twee uur in trein/metro heen en weer twee uur terug) in het OV en een toevallig aanwezig kindje, dan kies ik toch echt voor het laatste
Als de huisvrouwenbeurs oid is zorg ik inderdaad ook dat ik even tijdelijk niet in het ov zit. Maar daar kun je vooraf rekening mee houden, dat is met jankende kinderen wat moeilijk.
pi_54826579
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als de huisvrouwenbeurs oid is zorg ik inderdaad ook dat ik even tijdelijk niet in het ov zit. Maar daar kun je vooraf rekening mee houden, dat is met jankende kinderen wat moeilijk.
Ik heb nooit moeite met jankende kinderen. Dat is telkens hetzelfde en kun je prima negeren. Met mensen die op luide toon allerlei (achterlijke) onderwerpen aansnijden wordt dat een stuk lastiger....
pi_54826965
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik heb nooit moeite met jankende kinderen. Dat is telkens hetzelfde en kun je prima negeren. Met mensen die op luide toon allerlei (achterlijke) onderwerpen aansnijden wordt dat een stuk lastiger....
Ik heb er wel moeite mee, omwille van het volume, en omwille van de irritatie die de kop opsteekt als die mensen er blijk van geven hun kinderen niet te kunnen opvoeden (lees± het janken belonen). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat luid pratende oninteressante mensen niet vervelend zijn
pi_54827019
  zondag 25 november 2007 @ 17:04:40 #105
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54828083
Wel grappig..
Wilyan praat altijd vrij zacht als hij in de bus of de trein zit.

Behalve als hij net van huis de bus in stapt.. Dan moet ik hem er wel eens aan herinneren dat er meer mensen in de bus zitten als hij dan in zijn ethoussiasme ineens tettert "KIJK MAMMA! NOG EEN BUS!"
Als ik dan zeg dat hij iets zachter moet praten omdat mensen in de bus dat misschien niet leuk vinden dan snapt hij dat wel en gaat ook zachter praten.

Laatst twee oudere dametjes die al moesten lachen toen hij tetterde dat hij een bus zag..
Ik: * 'm een beetje temperen *
Hij "Oja, sorry mamma "
Dametjes: "Oooooooooch... "
Maxi, Midi & Mini
  zondag 25 november 2007 @ 17:10:18 #106
3142 m@x
pi_54828208
Ik heb net weer een hele bus mogen entertainen met mijn jengelende peuter. Erg irritant, ook voor mezelf. IHet jengelen wordt hier niet beloond, eerder genegeerd. En vergis je niet, het is niet alleen voor mijn medepassagiers irritant. Ik sta me ook te verbijten. Wat ik echter nog veel irritanter vond was het oude dametje dat zich er tegenaan gaat bemoeien. "Och ventje, ben je moe, poelepoelepoele" en peuter vervolgens doodleuk in zijn wangetje knijpen Peuterlief beet nog net niet in haar vinger.
pi_54828344
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:40 schreef Fogel het volgende:
[..]

Als ze perse stilte willen, gaan ze maar in de stiltecoupe zitten (de stiltecoupe is wat mij betreft het beste alternatief voor een kind-vrije reis)
De eerste klas is er voor mensen die kunnen en willen betalen om niet als sardientjes vervoerd te worden,
Stilte coupe in de spits.. Werkt echt niet hoor
Zelfde geldt voor 1e klas in de spits.. Zal ik voor de grap morgenochtend om half 8 even een foto maken in de 1e klas?
Kinderen in het OV vind ik vaak geen probleem, word het pas als men met een buggy/kinderwagen 4 plaatsen gaan innemen midden in de spits. Dat werkt gewoon serieus niet als elk balkon al vol staat, elke trap al volzit en de gangpaden in de coupes volstaan met mensen.
Dit geldt trouwens ook voor die ooooooo zo leuke toeristen die midden in de spits MET fiets (en nee geen vouwfiets) even een compleet balkon bezetten.

Gewoon de trein niet proberen in te gaan tussen 6 uur en uurtje of 9.
Genoeg ervaring met 4 dagen per week midden in de spits met het OV.
pi_54828505
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:10 schreef m@x het volgende:
Ik heb net weer een hele bus mogen entertainen met mijn jengelende peuter. Erg irritant, ook voor mezelf. IHet jengelen wordt hier niet beloond, eerder genegeerd. En vergis je niet, het is niet alleen voor mijn medepassagiers irritant. Ik sta me ook te verbijten. Wat ik echter nog veel irritanter vond was het oude dametje dat zich er tegenaan gaat bemoeien. "Och ventje, ben je moe, poelepoelepoele" en peuter vervolgens doodleuk in zijn wangetje knijpen Peuterlief beet nog net niet in haar vinger.
Jou kennende zat jij daar ook niet ver vandaan
pi_54828604
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb er wel moeite mee, omwille van het volume, en omwille van de irritatie die de kop opsteekt als die mensen er blijk van geven hun kinderen niet te kunnen opvoeden (lees± het janken belonen). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat luid pratende oninteressante mensen niet vervelend zijn
Toch vraag ik me wel eens af wat dan wél de bedoeling is in het OV, in de supermarkt of waar dan ook in het openbaar.
Want als ik mijn dochter negeer als ze jengelt krijgt ik geïrriteerde blikken, als ik haar een krentenbol geef omdat ik weet dat ze eigenlijk moe en hongerig is dan reageert men alsof ik mijn kind beloon voor haar verkeerde gedrag en als ik haar streng toespreek dan is er wel weer ergens iemand die medelijden met haar heeft omdat ze zo moe is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 november 2007 @ 17:37:18 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54829039
Ik vind t totaal geen probleem als mensen kinderen meenemen in t OV. Waar mogelijk help ik ze ook met in fo uitstappen. In de winkel vind ik t ook totaal geen probleem als t bij de rij wat langer duurt omdat een kind helpt de spullen opd e band te zetten of iets in die geest. Wat ik alleen niet begrijp is als mensen kinderen al eten uit een verpakking geven als men nog in de winkel is.
Maar goed dat heeft hier niets mee te maken.

Ikzelf ben vaker met de bus en de kinderwagen Maastricht ingeweest. Geen probleem. Behalve als de buschauffeur lastig doet. Dat valt me hier in Utrecht ook vaak op, dat men mensen met kinderwagens of zelfs veel tassen weigert in de spits mee te nemen ook al vertrekt om de 15 min een bus. Net of die mensen geen recht op vervoer hebben

Daarnaast ben ik niet van mening dat men moet oordelen op de manier van opvoeden van een ouder. Echter als een kind dingen doet die in mijn ogen echt niet kunnen. Met schoenen over de bank rennen, trappen tegen banken etc en de ouder zegt er totaal niets van, hebik wel eens de neiging om er iets van te zeggen. Omgekeerd vraag ik ook wel eens aan kinderen of ze op t knopje willen drukken voor me.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_54829211
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:23 schreef owlet het volgende:

[..]

Toch vraag ik me wel eens af wat dan wél de bedoeling is in het OV, in de supermarkt of waar dan ook in het openbaar.
Want als ik mijn dochter negeer als ze jengelt krijgt ik geïrriteerde blikken, als ik haar een krentenbol geef omdat ik weet dat ze eigenlijk moe en hongerig is dan reageert men alsof ik mijn kind beloon voor haar verkeerde gedrag en als ik haar streng toespreek dan is er wel weer ergens iemand die medelijden met haar heeft omdat ze zo moe is.
Belonen is meegaan in het jankgedrag, waar dat niet gewenst is. Je kind eten geven als het hongerig is valt daar uiteraard niet onder.
  zondag 25 november 2007 @ 18:38:09 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54830635
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:04 schreef Noli. het volgende:

Laatst twee oudere dametjes die al moesten lachen toen hij tetterde dat hij een bus zag..
Ik: * 'm een beetje temperen *
Hij "Oja, sorry mamma "
Dametjes: "Oooooooooch... "
En vervolgens Hanne: "Ja sukkel, praat eens zachter!"

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 25 november 2007 @ 18:45:48 #113
3542 Gia
User under construction
pi_54830811
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:37 schreef Ynske het volgende:
Wat ik alleen niet begrijp is als mensen kinderen al eten uit een verpakking geven als men nog in de winkel is.
Maar goed dat heeft hier niets mee te maken.
Inderdaad offtopic, maar ik heb mijn kinderen (nu 13 en 15) ook weleens een banaan gegeven in de winkel, terwijl ik het etiketje op mijn arm had zitten. So what? Zijn ze wel rustig, en ik betaal toch gewoon!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 november 2007 @ 18:50:44 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54830941
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad offtopic, maar ik heb mijn kinderen (nu 13 en 15) ook weleens een banaan gegeven in de winkel, terwijl ik het etiketje op mijn arm had zitten. So what? Zijn ze wel rustig, en ik betaal toch gewoon!!
ik reageer hier ff verder op in het [OUD SC] Speeltuinbankje met hele lekkere koffie
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 25 november 2007 @ 19:29:15 #115
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54831867
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

En vervolgens Hanne: "Ja sukkel, praat eens zachter!"

In de bus is ze vaak nog wakker maar wel stil. In de trein daarentegen.. Ze kan boven het geluid van de trein uitsnurken!
Gelukkig ben ik dan degene die het dichtstbij zit en het waarschijnlijk het hardst hoort. (ik heb nog nooit iemand (geërgerd) zien kijken waar het vandaan kwam)
Maxi, Midi & Mini
pi_54833053
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hebt geen geldige titel, en dus is het opeten van de banaan onrechtmatig...
  zondag 25 november 2007 @ 20:15:13 #117
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54833072
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:37 schreef Ynske het volgende:Daarnaast ben ik niet van mening dat men moet oordelen op de manier van opvoeden van een ouder. Echter als een kind dingen doet die in mijn ogen echt niet kunnen. Met schoenen over de bank rennen, trappen tegen banken etc en de ouder zegt er totaal niets van, hebik wel eens de neiging om er iets van te zeggen. Omgekeerd vraag ik ook wel eens aan kinderen of ze op t knopje willen drukken voor me.

Als ik met Suus in de bus/trein zit ben ik de gehele rit aan het roepen "hou je voetjes stil!!!". Die wiebelkont zit altijd met haar benen/voeten te bungelen en dreigt daarmee half reizend Utrecht van blauwe schenen te voorzien
pi_54833866
Anna heeft helemaal niet gehuild in de bus. Wel even erg hard gelachen, dat was best erg. En ze ging kijken naar een student schuin voor haar. Ze zat te eten en Anna keek het eten bijna uit haar mond.
*OUD heilige*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 november 2007 @ 20:46:53 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54833947
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:15 schreef Ireth het volgende:

[..]

Als ik met Suus in de bus/trein zit ben ik de gehele rit aan het roepen "hou je voetjes stil!!!". Die wiebelkont zit altijd met haar benen/voeten te bungelen en dreigt daarmee half reizend Utrecht van blauwe schenen te voorzien
ja maar je zegt er wel wat van, dus bent bezig met de opvoeding
er zijn ook mensen die laten hun kinderne maar geworden, en dat stoort me dan weer wel. Spullen van een ander hoeven niet kapot.
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 21:15:28 #120
45833 crew  Fogel
pi_54834697
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:14 schreef lynda het volgende:

[..]

Stilte coupe in de spits.. Werkt echt niet hoor
Zelfde geldt voor 1e klas in de spits.. Zal ik voor de grap morgenochtend om half 8 even een foto maken in de 1e klas?
Kinderen in het OV vind ik vaak geen probleem, word het pas als men met een buggy/kinderwagen 4 plaatsen gaan innemen midden in de spits. Dat werkt gewoon serieus niet als elk balkon al vol staat, elke trap al volzit en de gangpaden in de coupes volstaan met mensen.
Dit geldt trouwens ook voor die ooooooo zo leuke toeristen die midden in de spits MET fiets (en nee geen vouwfiets) even een compleet balkon bezetten.

Gewoon de trein niet proberen in te gaan tussen 6 uur en uurtje of 9.
Genoeg ervaring met 4 dagen per week midden in de spits met het OV.
Dat is dan een probleem van de NS (en ook van de reizigers) dat ze de stilte niet handhaven... in een niet-roken coupe ga je ook niet roken en er word tegen opgetreden.

Ik snap dat het in de spits ook in de 1e klas druk zal zijn, maar het lijkt me dat het er minder vol is dan in de 2e klas (was 'vroeger' wel zo). Heb alleen een dochter en 1, misschien 2 koffers bij me, geen buggy ofzo.

Ik zie wel hoe het gaat, heb in ieder geval geen haast, dat scheelt.
  Moderator donderdag 29 november 2007 @ 22:05:02 #121
45833 crew  Fogel
pi_54931382
Morgen is het zover, eerst met de auto, dan 2 uur vliegen en dan de trein in...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')