Wat een onzin, In de bus zie ik ook vaak genoeg mannen met buggy's!!quote:Op donderdag 15 november 2007 16:59 schreef het.ismij het volgende:
kinderen in OV.![]()
Van die blairmonsters die alleen maar lopen te vervelen!!![]()
Vrouwen die met buggy's alles blokkeren.![]()
![]()
ik ze gindd vrouwen, want mannen zijn zo slim om gewoon niet met kids OV te gebruiken.![]()
oke,.. ik niet..quote:Op donderdag 15 november 2007 17:03 schreef appelsap het volgende:
[..]
Wat een onzin, In de bus zie ik ook vaak genoeg mannen met buggy's!!
Het is jou keuze om met die vleesbak een trein in te gaan.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja er bestaan ook nog fatsoenlijke behulpzame mensenHet is een kleine moeite hoor je krijgt er heus geen nare ziektes van
![]()
Ik doe het ook weleens, maar dat is dan meer omdat je gewoon ontieglijk in de weg staat en iedereen ophoudt met zo'n ding (erg lastig als je een andere trein moet halen) en ik er dan sneller uit ben dan wanneer ik niet meehelp en me overal langs moet wurmenquote:Op donderdag 15 november 2007 17:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar meestal is dat niet nodig omdat mensen uit zichzelf al aanbieden ik help je wel eruit.
Ja er bestaan ook nog fatsoenlijke behulpzame mensenHet is een kleine moeite hoor je krijgt er heus geen nare ziektes van
![]()
vleesbakquote:Op donderdag 15 november 2007 17:23 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Het is jou keuze om met die vleesbak een trein in te gaan.
Ik wcaht dan ook tot de anderen eruit zijnquote:Op donderdag 15 november 2007 17:27 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik doe het ook weleens, maar dat is dan meer omdat je gewoon ontieglijk in de weg staat en iedereen ophoudt met zo'n ding (erg lastig als je een andere trein moet halen) en ik er dan sneller uit ben dan wanneer ik niet meehelp en me overal langs moet wurmen
Volgens mij zijn dat puur grote bekken hier en zijn dat juist degenen die stamelend vragen of ze je kunnen helpen irl.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:54 schreef Tinkepink het volgende:
Ik verbaas me overigens (wederom) over de onverdraagzaamheid op Fok! Zulke lui kom ik in het normale leven gelukkig nooit tegen.
quote:Op donderdag 15 november 2007 20:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat puur grote bekken hier en zijn dat juist degenen die stamelend vragen of ze je kunnen helpen irl.![]()
quote:Op donderdag 15 november 2007 18:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het op zich prima dat mensen kinderen meenemen het OV in, ik zou alleen zelf zo veel mogelijk de spits vermijden omdat het dan gewoon stikstervensdruk is en er al nauwelijks plek is voor alle passagiers, laat staan voor nog een kinderwagen erbij. Ik kom ze soms namelijk wel tegen en dan die hele buggy vol met tassen van het shoppen etc. Leuk hoor, een dagje weg, maar denk daar gewoon even over na.
Dat is echt de waarheid. Het is echt heel makkelijk.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:54 schreef Tinkepink het volgende:
Gewoon doen.
Neuh, dan staat er daar wel iemand voor je klaar gok ikquote:Op donderdag 15 november 2007 19:53 schreef YPPY het volgende:
En dan gaan eten bij De Valk? Neuh, niet zo'n goed plan.
Da's een interliner, maar volgens mij wel met een lage instap!quote:Op donderdag 15 november 2007 21:58 schreef YPPY het volgende:
Die tunnel lijkt me echt verschrikkelijk en je moet er echt voorbij op de heen- of terugweg. En die trap is nog smal ook (geen roltrap). Ik zou echt bang zijn te vallen. Dan doe ik Anna wel in de doek en de buggy los. De bus naar Utrecht, heeft die ook zo'n buggy gedeelte?
Waarom? Je zegt toch niets verkeerds, geeft gewoon advies. Ik had het over mensen die een wandelwagen met kind een vleesbak noemen. Mensen die gaan schelden op moeders met kinderen.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:40 schreef Brighteyes het volgende:
In de hoop dat ik nu niet ook zo'n FOK!-aso ben.
In EHV is wel een lift op het perron. Moet je alleen even aan een perronchef vragen. Maar het is er wel.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:39 schreef _evenstar_ het volgende:
sugar jij woont toch in EHV?
ja vandaar dat ik vroegquote:Op vrijdag 16 november 2007 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
In EHV is wel een lift op het perron. Moet je alleen even aan een perronchef vragen. Maar het is er wel.
Inderdaadquote:Op donderdag 15 november 2007 20:54 schreef Tinkepink het volgende:
Ik verbaas me overigens (wederom) over de onverdraagzaamheid op Fok! Zulke lui kom ik in het normale leven gelukkig nooit tegen.
Lijkt me ook voor het kind niet wenselijk hoorquote:Op vrijdag 16 november 2007 13:38 schreef dubidub het volgende:
Pas op dat je kind niet tussen het mechaniek van de deuren blijft vastzitten met z'n beentje, dat gebeurde bij mij in de bus een keer. Niet leuk voor je medereizigers. Blijf dus goed op je kind letten
ah nooit geweten dat het op zo weinig trajecten is, ik reis(de) inderdaad voornamelijk r'dam - zwolle en daar zit dus inderdaad zo'n mooi plekkie waar je met alles in kan en past, regelmatig met dochter in de wandelwagen en zelf in de rolstoel zo'n plekkie compleet volgestouwd.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:59 schreef p_iglet het volgende:
knorretje, helaas heeft maar een heeeeeeeeeeel klein gedeelte van de treinen dat je met een rolstoel de coupe in kan, meestal sta je met een rolstoel ook op het balkon.
Bijna alleen de treinen die op het stuk Den Haag/Rotterdam - Leeuwarden/Groningen ingezet worden hebben zo'n rolstoeltoegankelijke coupe.
* p_iglet reist iets te vaak op andere stukken, en dan sta je dus te koukleumen op het balkon.
Nou, heel boeiend dat jij daar voor stemt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:35 schreef het.ismij het volgende:
ik stem nog steeds voor,.. ga lopen of met de taxi met de vleeswagen
quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:04 schreef m@x het volgende:
Snoop, kan je je dat tripje nog herinneren wat Kai en ik ooit een keer hebben gemaakt jouw kant op. Krijsen op de heen- en de terugweg
Ik vind het persoonlijk ronduit asociaal als mensen in een grote stad in de spits in een tram gaan rondbanjeren met zo'n 4WD-kinderwagen (jeweetwel, zo'n vreselijk hip offroad-geval). Een fiets in de tram mag ook niet, waarom zo'n onding dan wel? Vroeger had je van die kleine buggy's, die kun je makkelijk onder één arm optillen en daarvoor heb je niet vier man nodig om je in en uit een voertuig te helpen. Als je die gebruikt, prima, maar 90% van de moeders die ik hier in de tram zie, hebben zo'n enorm ding dat de weg totaal verspert in de toch al veel te drukke tram.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:00 schreef snoopy het volgende:
Ik zit net te denken dat het nog te bizar voor woorden is dat ik niet in de spits zou mogen reizen met mijn kind in een buggy. Nee, het liefst zou ik dat ook niet doen omdat ik liever niet heb dat mensen over mijn kind heen hangen of tegen de wagen aan botsen. Maar hee, misschien moeten de mensen die last hebben van kinderen, bejaarden en ander volk tijdens de spits zich maar eens gaan beklagen bij de NS![]()
Als je zelf kinderen hebt, valt je dat waarschijnlijk óf niet eens meer op óf je snapt het helemaal.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:42 schreef Isegrim het volgende:
Anyway, conclusie: kleine kinderen horen wmb niet in het OV tenzij fatsoenlijk onder controle en enigszins compact verpakt.
Tja, als niemand meer met het OV zou mogen gaan als iemand zich eraan irriteert kunnen het OV meteen wel sluiten. Ik erger me namelijk altijd dood aan mensen met hun muziek te hard aan, mensen die constant zitten te bellen, mensen die hun seksleven zo hard bespreken dat ik moeite moet doen om niet te lachen, mensen die niet opstaan voor oudere mensen of gehandicapte mensen of zwangere mensen, mensen die hun schoenen op de bank zetten zonder er een krantje onder te doen, mensen die het OV vernielen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb me ook al vaak genoeg helemaal de pleuris geërgerd aan een krijsend kind in een volle treincoupé.
Al die dingen hebben te maken met fatsoen. En daar ontbreekt het nogal eens aan in het OV. Ik ben het met je eens dus (op die laatste zin na dan, want ik vind al die dingen even asociaal).quote:Op zaterdag 17 november 2007 09:55 schreef Pruk het volgende:
[..]
Tja, als niemand meer met het OV zou mogen gaan als iemand zich eraan irriteert kunnen het OV meteen wel sluiten. Ik erger me namelijk altijd dood aan mensen met hun muziek te hard aan, mensen die constant zitten te bellen, mensen die hun seksleven zo hard bespreken dat ik moeite moet doen om niet te lachen, mensen die niet opstaan voor oudere mensen of gehandicapte mensen of zwangere mensen, mensen die hun schoenen op de bank zetten zonder er een krantje onder te doen, mensen die het OV vernielen.
Anyway, conclusie: kinderen worden vaak beter onder controle gehouden dan bovenstaande mensen.
Een krijsend kind kan ook keurig opgevoed zijnquote:Op zaterdag 17 november 2007 10:05 schreef Isegrim het volgende:
Er is trouwens een erg simpele oplossing voor een krijsend kind in een volle treincoupé: ga gewoon even op het balkon staan zodat niet iedereen mee hoeft te genieten.Maar nog beter is het om je koter gewoon netjes op te voeden.
Tja, het is niet aan de orde geweest, maar was dat wel zo geweest dan had ik toch echt schijt gehad aan het feit dat JIJ het asociaal vindt hoorquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk ronduit asociaal als mensen in een grote stad in de spits in een tram gaan rondbanjeren met zo'n 4WD-kinderwagen (jeweetwel, zo'n vreselijk hip offroad-geval). Een fiets in de tram mag ook niet, waarom zo'n onding dan wel? Vroeger had je van die kleine buggy's, die kun je makkelijk onder één arm optillen en daarvoor heb je niet vier man nodig om je in en uit een voertuig te helpen. Als je die gebruikt, prima, maar 90% van de moeders die ik hier in de tram zie, hebben zo'n enorm ding dat de weg totaal verspert in de toch al veel te drukke tram.
Ik begrijp de bezwaren tegen (zeer jonge) kinderen in trams en treinen e.d. Ik heb me ook al vaak genoeg helemaal de pleuris geërgerd aan een krijsend kind in een volle treincoupé. Het lullige is namelijk dat je niet echt uit kunt stappen ofzo als je geen behoefte hebt aan het gejengel van andermans kind.
En helaas ja, de kwaden verpesten het ook hier weer eens voor de goeden. Hoeveel ouders zijn er wel niet die hun kind gewoon 'los' door de trein heen laten lopen, die van anderen verwachten dat zij het genjengel, geren, gegil en gespring van hun koter ook maar vreselijk schattig moeten vinden.
Anyway, conclusie: kleine kinderen horen wmb niet in het OV tenzij fatsoenlijk onder controle en enigszins compact verpakt.
Inderdaad! Of mensen die het nodig vinden om vlak voor je neus een compleet Macmenu naar binnen te schrokken waardoor de hele treincoupe naar etenslucht ruikt.quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik erger me soms ook rot aan luidruchtige Ipods, telefoongesprekken, zweetgeur of hoestende mensen met pukkels. Niks aan te doen in het OV lijkt me.
Idem hier, ik vind buggy's echt ondingen en zou het niet zien zitten om daarmee een middagje in de stad te gaan lopen.quote:Op zondag 18 november 2007 22:43 schreef YPPY het volgende:
Winkelen met Anna doe ik alleen hier in de buurt als ze in de doek kan. Vind het zo onhandig, met een wagen de winkels door. Als je al binnen kunt.
quote:Op maandag 19 november 2007 10:39 schreef Noli. het volgende:
Bij de mededeling dat ik dan mijn zoon in het vervolg ook wel op schoot neem werd ze een beetje link.
Kaartje voor hem kopen en tegenover je op een stoel laten zitten.quote:Op maandag 19 november 2007 10:39 schreef Noli. het volgende:
Als ik 'm niet op schoot neem moet ik namelijk een extra kaartje voor hem kopen. Op schoot is gratis.
Tsja, mss is het omdat ik zelf winkelen (en dan dus zo'n 'dagje Utrecht/Amsterdam/Rotterdam/Den Haag/Groningen/etc.'quote:Op zondag 18 november 2007 22:41 schreef bixister het volgende:
BE, ik zou er maar vanuit gaan dat mensen die met een kind in de spits met 't OV reizen daar meestal niet vrijwillig voor kiezen. ten eerste is 't voor henzelf ook geen pretje inderdaad, dus waarom zouden ze. ten tweede: juist met een kind heb je vaak niet zoveel keus in tijden, omdat je vaak rekening moet houden met de slaaptijden van de koter in kwestie en/of schooltijden van de andere kinderen bijvoorbeeld. kun je eindelijk een keer even winkelen (al is 't dan met baby, daar zou ik al geen fan van zijn maar ok), dan is heen of terug in de spits niet altijd ook nog eens te vermijden.
Als ik moest kiezen tussen het gewauwel dat ik tegenwoordig hoor (elke dag twee uur in trein/metro heen en weer twee uur terug) in het OV en een toevallig aanwezig kindje, dan kies ik toch echt voor het laatstequote:Op zondag 25 november 2007 15:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
Doe maar niet. Op gejank in de tram/trein/metro etc zit ik niet te wachten.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:38 schreef Rewimo het volgende:
Ik hing gewoon de hele buggy vol en dan nog een rugzak op mijn rug. Zolang het kind in de buggy zit kiept ie meestal niet
Ik denk dat mensen in de eerste klas nóg pissiger worden om een jankend kind, want dan krijgen ze geen waar voor hun geld.quote:Op zondag 25 november 2007 15:12 schreef Fogel het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst een treinreis maken met mijn dochter van 2.5. Enige wat me een beetje onhandig lijkt is overstappen in Utrecht middenin de spits, terwijl ik ook een koffer bij me heb (kom met het vliegtuig). Naar huis kerende studenten (en zeikerds als Diederik_Duck) probeer ik te ontkomen door 1e klas te reizen.
Als ze perse stilte willen, gaan ze maar in de stiltecoupe zitten (de stiltecoupe is wat mij betreft het beste alternatief voor een kind-vrije reis) of lekker met de auto in de file staan.quote:Op zondag 25 november 2007 15:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen in de eerste klas nóg pissiger worden om een jankend kind, want dan krijgen ze geen waar voor hun geld.
Ik zal eens een uur in jouw oor komen toeteren, kijken of je me dan nog een zeikerd vindt.quote:Op zondag 25 november 2007 15:12 schreef Fogel het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst een treinreis maken met mijn dochter van 2.5. Enige wat me een beetje onhandig lijkt is overstappen in Utrecht middenin de spits, terwijl ik ook een koffer bij me heb (kom met het vliegtuig). Naar huis kerende studenten (en zeikerds als Diederik_Duck) probeer ik te ontkomen door 1e klas te reizen.
Als de huisvrouwenbeurs oid is zorg ik inderdaad ook dat ik even tijdelijk niet in het ov zit. Maar daar kun je vooraf rekening mee houden, dat is met jankende kinderen wat moeilijk.quote:Op zondag 25 november 2007 15:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen het gewauwel dat ik tegenwoordig hoor (elke dag twee uur in trein/metro heen en weer twee uur terug) in het OV en een toevallig aanwezig kindje, dan kies ik toch echt voor het laatste
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |