Verder nog een lijstje:quote:Gays should be hanged, says Iranian minister
Homosexuals deserve to be executed or tortured and possibly both, an Iranian leader told British MPs during a private meeting at a peace conference, The Times has learnt. Mohsen Yahyavi is the highest-ranked politician to admit that Iran believes in the death penalty for homosexuality after a spate of reports that gay youths were being hanged.
President Ahmadinejad, questioned by students in New York two months ago about the executions, dodged the issue by suggesting that there were no gays in his country. Britain regularly challenges Iran about its gay hangings, stonings and executions of adulterers and perceived moral criminals, Foreign and Commonwealth Office (FCO) papers show.
The latest row involves a woman hanged this June in the town of Gorgan after becoming pregnant by her brother. He was absolved after expressing his remorse. Britain said that this demonstrated the unequal treatment of men and women in law and breached Iran’s pledge to restrict the death penalty to the most serious crimes. A series of reported executions of gays, including two underage boys whose public hanging was posted on the internet, has alarmed human rights campaigners.
The Pet Shop Boys dedicated Fundamental, their Grammy-nominated album, to Mahmoud Asqari and Ayad Marhouni, who were hanged in Justice Square in Mashhad in 2005. Graphic photographs of the execution of the youths, who were under 18 when arrested, were released by the Iranian Students News Agency. Gay rights groups in Britain, such as Outrage!, accuse Iran of cloaking executions for homosexuality with bogus charges for more serious crimes.
Under the Freedom of Information Act, the FCO released papers to The Times about the death penalty being used in Iran for homosexuality, adultery and sex outside marriage.
Minutes taken by an official describe a meeting between British and Iranian MPs at the Inter-Parliamentary Union, a peace body, in May. When the Britons raised the hangings of Asqari and Marhouni, the leader of the Iranian delegation, Mr Yahyavi, a member of his parliament’s energy committee, was unflinching. He “explained that according to Islam gays and lesbianism were not permitted”, the record states. “He said that if homosexual activity is in private there is no problem, but those in overt activity should be executed [he initially said tortured but changed it to executed]. He argued that homosexuality is against human nature and that humans are here to reproduce. Homosexuals do not reproduce.”
Nicole Pichet, a researcher who also took notes of the gathering, told The Times that the discussion began with British MPs discussing the underage gay hangings. Mr Yahyavi responded by saying homosexuality was to blame for a lot of diseases such as Aids. Ann Clwyd, the Labour MP and head of Britain’s delegation, said yesterday: “It is of great concern that these attitudes persist and we made it clear what we felt.” Iran, Mauritania, Saudi Arabia, Sudan, the United Arab Emirates, Yemen and Nigeria apply the death penalty for homosexuality, according to the International Lesbian and Gay Association.
Bron: http://www.timesonline.co(...)t/article2859606.ecequote:Sharia’s victims
2005
— Homosexuals Farbod Mostaar and Ahmad Chooka sentenced to death. Iran said Chooka had kidnapped, knifed and raped a student
— A woman called Soghra was sentenced to stoning for adultery and being an accomplice to her husband’s murder
— Two men executed in public after being found guilty of a homosexual relationship. A newspaper said they were convicted of sodomy, rape and kidnapping
— Zhila Izadi, 13, sentenced to stoning after becoming pregnant with her brother’s child
2006
— Malek Ghorbany sentenced to stoning for adultery
— Leila Qomi sentenced to stoning for adultery and assisting a man who killed her husband. He received 100 lashes.
2007
— Jafar Kiana stoned for adultery. His female lover Mokarrameh Ebrahimi sentenced to the same fate
Source: Foreign and Commonwealth Office documents released under Freedom of Information Act
Wow, jij hebt echt geen idee waarover je praat he?quote:
quote:Op woensdag 14 november 2007 15:07 schreef Thieske het volgende:
Terecht, had ze haar broer maar niet moeten verleiden.
Stelletje domme lu****, als ze verkracht was geweest dan was ze alsnog opgehangen.......quote:Op woensdag 14 november 2007 15:07 schreef Thieske het volgende:
Terecht, had ze haar broer maar niet moeten verleiden.
wollah geef mij maar een hezbollah?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:15 schreef devvertje het volgende:
Ik weet heel goed waar ik over praat, jij mag ook wel een gratiz fattah hoor
als je jaloers bent
nee maar menseneters moeten ze sowieso niet behandelen als mensen...quote:Op woensdag 14 november 2007 15:17 schreef cultheld het volgende:
Treurig, maar in Afrika heb je nog menseneters. Die landen ook maar ff binnenvallen?
Heb ik "platbombarderen" geschreven?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:08 schreef ShaoliN het volgende:
Een land platbombarderen omdat we andere normen en waarden hebben is niet primitief en barbaars?
God wat een stel stomme ezels lopen er toch rond op deze aardkloot.
En het huidige regime omver werpen zal zonder slag of stoot gaan, ofniet? Kijk maar naar Irak. Dat gaat ook allemaal vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb ik "platbombarderen" geschreven?Ik meen toch echt dat ik "binnenvallen" had neergezet. En ik heb die stelling geponeerd om de discussie op gang te helpen. Wat ik ermee bedoel is dat de huidige machthebbers moeten worden ontzet. Het land is feitelijk een dictatuur waarbinnen mensen op grove wijze worden onderdrukt. Aan die situatie een einde maken is ALTIJD beter dan de huidige situatie laten voortbestaan.
Wollah, ik ruil tegen 2 jihads.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef speknek het volgende:
[..]
wollah geef mij maar een hezbollah?
Je zusje bezwangeren is wel menselijk?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
nee maar menseneters moeten ze sowieso niet behandelen als mensen...
Nee, hij is gewoon blessuregevoeligquote:Op woensdag 14 november 2007 15:20 schreef Double-Helix het volgende:
De islam heeft Persie echt verneukt,
Ja, het binnenvallen heeft ook zo goed gewerkt in Irak en Afghanistan. Daar is het nu lekker rustig.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb ik "platbombarderen" geschreven?Ik meen toch echt dat ik "binnenvallen" had neergezet. En ik heb die stelling geponeerd om de discussie op gang te helpen. Wat ik ermee bedoel is dat de huidige machthebbers moeten worden ontzet. Het land is feitelijk een dictatuur waarbinnen mensen op grove wijze worden onderdrukt. Aan die situatie een einde maken is ALTIJD beter dan de huidige situatie laten voortbestaan.
Tenzij het alternatief erger is dan de oorspronkelijke problemen natuurlijk. Het klinkt cru, maar als ik moet kiezen tussen enkele tientallen doden door achterlijkheid aan de ene kant, en tienduizenden doden aan de andere kant, dan weet ik het wel hoor..quote:Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee sowieso niet,maar ophangen gaat sowieso te ver,het is niet alsof ze iemand vermoord hebben,abortus en een fikse boete was genoeg geweest,quote:Op woensdag 14 november 2007 15:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je zusje bezwangeren is wel menselijk?
En terecht. Dan zal ze 't wel uitgelokt hebben.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:16 schreef devvertje het volgende:
[..]
Stelletje domme lu****, als ze verkracht was geweest dan was ze alsnog opgehangen.......
zo primitief zijn die stakkers
No shit. Maar het is gewoon een interne aangelegenheid. Ik wilde met mijn post aangeven dat er teveel schurkenstaten zijn om aan te pakken. Zo lang ze zich niet met andere landen bemoeien, moeten ze lekker doorgaan. Ooit zal het volk wel opstaanquote:Op woensdag 14 november 2007 15:23 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Nee sowieso niet,maar ophangen gaat sowieso te ver,het is niet alsof ze iemand vermoord hebben,abortus en een fikse boete was genoeg geweest,
Abortus mag natuurlijk niet. Je mag geen onschuldige wezens doden van Allah.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:23 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Nee sowieso niet,maar ophangen gaat sowieso te ver,het is niet alsof ze iemand vermoord hebben,abortus en een fikse boete was genoeg geweest,
Zei George W Bush ook, toen hij besloot Irak aantevallenquote:Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Raak niet te gefrustreerd. Het is maar Fok!.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:26 schreef devvertje het volgende:
Thieske omdat jouw moeder zo is, zijn niet alle vrouwen zo.
en k***straal nu maar op met je getrol.
quote:Op woensdag 14 november 2007 15:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, hij is gewoon blessuregevoelig
Was een eitje! Ik zie die minister van informatie nog staan voor de tv-camera's. Die man is er wereldberoemd mee geworden. Het huidige probleem in Irak ligt heel anders: groepen moslims die ELKAAR naar het leven staan en aanslagen plegen. Ik heb trouwens nergens beweerd dat het aanpakken van de situatie in Iran een makkelijke klus zal worden ofzo...quote:Op woensdag 14 november 2007 15:20 schreef ShaoliN het volgende:
En het huidige regime omver werpen zal zonder slag of stoot gaan, ofniet? Kijk maar naar Irak. Dat gaat ook allemaal vanzelfsprekend.
Twee compleet verschillende situaties. Irak: zie boven. Afghanistan: Taliban-strijders zijn helaas nog niet verslagen. De mensenrechtensituatie is, ondanks dat, al aanzienlijk verbeterd.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:23 schreef Wombcat het volgende:
Ja, het binnenvallen heeft ook zo goed gewerkt in Irak en Afghanistan. Daar is het nu lekker rustig.
Punt is dat zoiets alleen kans van slagen heeft als je echt een breed draagvlak onder de bevolking hebt. Ik ben geen Iran-expert, maar ik heb niet het idee dat dat draagvlak op dit moment bestaat. Mede omdat de gemiddelde burger er minder last van heeft dan wij denken. Ons beeld van Iran wordt voornamelijk bepaald door de berichten over de excessen.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Was een eitje! Ik zie die minister van informatie nog staan voor de tv-camera's. Die man is er wereldberoemd mee geworden. Het huidige probleem in Irak ligt heel anders: groepen moslims die ELKAAR naar het leven staan en aanslagen plegen. Ik heb trouwens nergens beweerd dat het aanpakken van de situatie in Iran een makkelijke klus zal worden ofzo...
[..]
Twee compleet verschillende situaties. Irak: zie boven. Afghanistan: Taliban-strijders zijn helaas nog niet verslagen. De mensenrechtensituatie is, ondanks dat, al aanzienlijk verbeterd.
Irak is binnengevallen vanwege vermeende 'wapons of mass destruction', niet vanwege de mensenrechtensituatie. Het is wel een goede bijkomstigheid dat er een wrede dictator is afgezet die duizenden tegenstanders de dood heeft ingejaagd en 35 jaar de bevolking onderdrukte. Hoeveel de beïndiging van laatstgenoemde situatie precies waard is, valt niet echt in cijfers uit te drukken.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:27 schreef CANARIS het volgende:
Zei George W Bush ook, toen hij besloot Irak aantevallen. En precies dat was de grote criminele daad in zijn loopbaan als bovenste USA-Henkie.
Het gaat hier echt wel om wat meer dan 'iets dat mij niet aanstaat'. Het gaat hier om grove mensenrechtenschendingen; iets dat je objectief kunt vaststellen. Gelukkig dachten de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog over de bezette landen iets anders dan "ik vind het verschrikkelijk wat er in Nederland gebeurd, maar het is niet ons land."...quote:Op woensdag 14 november 2007 15:27 schreef CANARIS het volgende:
Je kunt een land niet binnenvallen omdat jou niet aanstaat wat daar gebeurd of 'wie er hoe regeert'. Er zijn voor zover ik weet volksrechtelijke uitzonderingen , maar die spelen alleen bij een echt genociede (Voorbeeld Viertnam wat ttt Cambodja binnenviel). Ik vind het verschrikklelijk wat er in Iran gebeurd, maar het is niet mijn land. Het is toch echt iets wat de iraniers met zichzelf moeten uitmaken.
Nee, natuurlijk krijg je die indruk niet. Het land is formeel een democratie, maar effectief een dictatuur. Mensen kijken wel tien keer uit voordat ze hun mening over het gezag geven. Om een goede indruk van de ernst te krijgen, kun je dan ook beter kijken naar Iraniërs die naar het buitenland gevlucht zijn, waaronder oppositieleiders.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Punt is dat zoiets alleen kans van slagen heeft als je echt een breed draagvlak onder de bevolking hebt. Ik ben geen Iran-expert, maar ik heb niet het idee dat dat draagvlak op dit moment bestaat. Mede omdat de gemiddelde burger er minder last van heeft dan wij denken. Ons beeld van Iran wordt voornamelijk bepaald door de berichten over de excessen. Wat dat betreft was er onder de Iraakse bevolking waarschijnlijk nog meer draagvlak voor een buitenlandse inval dan in Iran.
Oppositieleiders hebben natuurlijk een compleet eigen agenda wat dat betreft. Hoe eerder er een invasie komt, hoe beter. Die parallellen met Irak kan je dan nog wel trekken.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk krijg je die indruk niet. Het land is formeel een democratie, maar effectief een dictatuur. Mensen kijken wel tien keer uit voordat ze hun mening over het gezag geven. Om een goede indruk van de ernst te krijgen, kun je dan ook beter kijken naar Iraniërs die naar het buitenland gevlucht zijn, waaronder oppositieleiders.
Bij mijn weten wonen mensen als Mark Rutte, Jan Marijnissen, Geert Wilders en Femke Halsema gewoon in Nederland en staat de Nederlandse regering in voor hun veiligheid. Het zou je op z'n minst te denken moeten geven dat Iraanse oppositieleiders niet in Iran vertoeven.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Oppositieleiders hebben natuurlijk een compleet eigen agenda wat dat betreft. Hoe eerder er een invasie komt, hoe beter. Die parallellen met Irak kan je dan nog wel trekken.
Mensenrechtenschendingen en barbaarse executies zijn een feit. En de cijfers die officieel naar buiten komen, zijn hoogstwaarschijnlijk maar het topje van de ijsberg. De soep wordt dus wel degelijk heet gegeten. Misschien moet je draagvlak ook niet VOORAF willen meten, maar moet je 10 jaar na de invasie eens aan de bevolking vragen: had het zin?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Verder is het duidelijk dat mensenrechten constant geschonden worden. Maar de meeste mensen die een tijd in Iran hebben gewoond (correspondenten en dergelijke) zeggen dat er een grote kloof zit tussen de officiele regels en het leven van alledag voor de mensen daar. En als in de praktijk de soep niet zo heet gegeten wordt als wij hier denken betekent dat dat er te weinig draagvlak is voor een Amerikaanse invasie. En daarmee wordt zo'n invasie bij voorbaat kansloos.
Mja, als het aan mij ligt wordt overal ter wereld een echte democratie ingevoerd, met uitgebreide bescherming van de mensenrechten, vrije verkiezingen etcetera. Maar het is een illusie om te denken dat je dat van boven op kan leggen aan een land. Niet als er geen breed draagvlak voor is in ieder geval.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij mijn weten wonen mensen als Mark Rutte, Jan Marijnissen, Geert Wilders en Femke Halsema gewoon in Nederland en staat de Nederlandse regering in voor hun veiligheid. Het zou je op z'n minst te denken moeten geven dat Iraanse oppositieleiders niet in Iran vertoeven.
Dat is wel een flinke gok die je neemt dan hoor. Ogen dicht en hopen dat het over 10 jaar goed heeft uitgepakt. Dat draagvlak vooraf is naar mijn mening nu juist een van de voorwaarden voor succes. Dus als het er nu niet is, zal over 10 jaar de situatie niet veel beter zijn vrees ik.quote:Mensenrechtenschendingen en barbaarse executies zijn een feit. En de cijfers die officieel naar buiten komen, zijn hoogstwaarschijnlijk maar het topje van de ijsberg. De soep wordt dus wel degelijk heet gegeten. Misschien moet je draagvlak ook niet VOORAF willen meten, maar moet je 10 jaar na de invasie eens aan de bevolking vragen: had het zin?
Een soort CANARIS-houding, dus. Valt me van je tegen.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik voel mij eerlijk gezegd helemaal niet geroepen om dit soort misstanden elders op te willen lossen.
's lands wijs 's lands eer. ik verwacht dat de mensheid steeds meer evolueert om in te zien dat dit soort praktijken verre van humaan zijn. als dat niet gebeurd zegt dat meer over de mensen/religie dan het regime.
ik ben zelfs tégenstander van bemoeienissen vanuit een eigen gedachtengoed, omdat ik vrees dat bemoeienis juist niet het toverwoord is om mensen te veranderen of humaner te maken. dit gezegd hebbende ben ik ook geen groot voorstander van geld naar afrika.
ik voel mij niet verantwoordelijk voor de mensheid als ik zie hoe mensen het er van afbrengen. ik doe zelf wat ik kan op kleine schaal, maar meer ook niet.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een soort CANARIS-houding, dus. Valt me van je tegen.
De mensheid evolueert vast wel, maar als je zit met een terreurbewind dat elke vorm van hervorming tegenhoudt, schiet dat geen centimeter op.
helaas gaat het in het eggie anders dan bij life of brian. denk dat je maag omkeert.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:01 schreef Yestuuur het volgende:
stenigendat lijkt me best grappig om een keer bij te zijn. zie life of brian
35 jaar onderdrukking door Saddam, waarbij het vrije westen hem maar wat graag hielp. In de Iran Irak oorlog stonden de amerikanen klaar met materieel en adviseurs. Dus zelf hebben we ook geen schone handen.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Irak is binnengevallen vanwege vermeende 'wapons of mass destruction', niet vanwege de mensenrechtensituatie. Het is wel een goede bijkomstigheid dat er een wrede dictator is afgezet die duizenden tegenstanders de dood heeft ingejaagd en 35 jaar de bevolking onderdrukte. Hoeveel de beïndiging van laatstgenoemde situatie precies waard is, valt niet echt in cijfers uit te drukken.
De tweede wereldoorlog vergelijken met de situatie in Iran is appels en peren vergelijken. Totaal andere situatie.quote:Het gaat hier echt wel om wat meer dan 'iets dat mij niet aanstaat'. Het gaat hier om grove mensenrechtenschendingen; iets dat je objectief kunt vaststellen. Gelukkig dachten de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog over de bezette landen iets anders dan "ik vind het verschrikkelijk wat er in Nederland gebeurd, maar het is niet ons land."...
Ik stel voor dat je jezelf aanbied als onderwerp van een Fok!-steniging.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:01 schreef Yestuuur het volgende:
stenigendat lijkt me best grappig om een keer bij te zijn. zie life of brian
LOLquote:Op woensdag 14 november 2007 17:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
De tweede wereldoorlog vergelijken met de situatie in Iran is appels en peren vergelijken. Totaal andere situatie. Iran moet je niet binnenvallen. Dan krijg je een tweede Irak waarschijnlijk nog stukken erger als Irak. Je moet die mensen gewoon met rust laten en zichzelf laten ontwikkelen. Bij ons heeft het ook ongeveer 1500 jaar geduurd, waarom denk jij dat het daar in een jaar kan?
Het echte nieuws, tevens kop van het oorspronkelijke artikel, was dat die minister in een besloten bijeenkomst met Britse politici heeft gezegd dat homo's moeten hangen. Ik heb het 'broer-zus' verhaal eruit gelicht om aan te geven hoe primitief het land is. Dit met de bedoeling om te discussiëren over de vraag: hoe lang moeten we de huidige situatie in Iran nog tolereren? Moeten we niet eens ingrijpen?quote:Op woensdag 14 november 2007 18:52 schreef Dagonet het volgende:
Is er nou al een bron anders dan de Times? Volgens news.google iig niet, sinds 12 november...
Ik geloof werkelijk geen ene fuck van dit verhaal, gewoon weer een stukje propaganda zoals we vaker tegenkomen waar het Iran betreft.
Als het wel waar zou zijn dan was het namelijk wel meer verbreid in het nieuws gekomen, nu is het niets meer dan dat bericht van een paar jaar geleden dat christenen en joden aparte kleding zouden moeten dragen, dat bleek ook van een orthodox joods krantje te komen.
Vandaar dat zijn naam op google alleen maar verwijst naar het Times verhaal? Hoofd van de delegatie?quote:Op woensdag 14 november 2007 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het echte nieuws, tevens kop van het oorspronkelijke artikel, was dat die minister in een besloten bijeenkomst met Britse politici heeft gezegd dat homo's moeten hangen.
Maar geen enkele andere bron dan het ene dubieze Times verhaal te vinden.quote:Ik heb het 'broer-zus' verhaal eruit gelicht om aan te geven hoe primitief het land is.
Een bom omdat ze neuken ?quote:Op woensdag 14 november 2007 19:28 schreef EggsTC het volgende:
een leven wordt ontnomen alleen omdat er geneukt is. Ik zeg bom erop omdat ze bestaan, dit soort figuren.
quote:Op woensdag 14 november 2007 19:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een bom omdat ze neuken ?
Dat is een rigoreuze aanpak zeg.
Bron, link, url behalve dit times artikel? Moet niet zo moeilijk zijn? Het is al bijna half jaar geleden, érgens moet het toch gemeld zijn? Toch?quote:Op woensdag 14 november 2007 19:31 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, zij wordt gehangen omdat er geneukt is.
Nouja, ik vind bom erop omdat dit soort primitieve dingen nu nog bestaan.
Wat heeft het Iraanse volk hier mee te maken?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:19 schreef rgras het volgende:
-edit-
Ja dat laten activisten jou geloven, zoals Dagonet al schrijft, nergens een bevestiging te vinden.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:31 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, zij wordt gehangen omdat er geneukt is.
Jij bent idd vrij primitief en naief als je afgaat op 1 hoax, onvoorstelbaar in *onze* hedendaagse informatietechnologie maatschappij.quote:dit soort primitieve dingen nu nog bestaan.
Yourtube-filmpje !quote:Op woensdag 14 november 2007 19:38 schreef Dagonet het volgende:
Bron, link, url behalve dit times artikel?
Een fikse boete? Die neanderthaler heeft zijn zusje verkracht en bezwangerd, als ze niet was opgehangen, was ze veroordeeld tot een marginaal bestaan. Een ongetrouwde vrouw die geen maagd meer is, is tenslotte een hoer.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:23 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Waar staat dat?quote:Op woensdag 14 november 2007 20:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Die neanderthaler heeft zijn zusje verkracht
Dus jij gelooft niet dat dit soort dingen gebeuren in deze landen? In die uithoek van de wereld gebeuren dit soort dingen vaker. In Pakistan kunnen ze er ook wat van, vooral op plaatselijk niveau. Zie ook Taliban. Of Nigeria waar laatst die vrouw wegens 'overspel' (volgens mij ook een verkrachtingsslachtoffer) gestenigd zou worden.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ja dat laten activisten jou geloven, zoals Dagonet al schrijft, nergens een bevestiging te vinden.
[..]
Jij bent idd vrij primitief en naief als je afgaat op 1 hoax, onvoorstelbaar in *onze* hedendaagse informatietechnologie maatschappij.
Het is geen kwestie van niet geloven, het is een kwestie van de berichtgeving wantrouwen wanneer het over een land gaat waar het Westen een ruzie heeft, wellicht overgaat tot een gewapend conflict en alvast dmv propaganda de juiste stemming onder de bevolking te creëren.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dus jij gelooft niet dat dit soort dingen gebeuren in deze landen?
Mn 1e gedachte. Komt ook mooi uit natuurlijk in de hele discussie "Moeten we nu wel of niet gaan...."quote:Op woensdag 14 november 2007 19:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar geen enkele andere bron dan het ene dubieze Times verhaal te vinden.
Het hele verhaal stinkt aan alle kanten.
Wat denk je zelf? Dat zo'n grietje er niet bij stil staat wat er zou kunnen gebeuren als ze met haar broer -of wie dan ook- zou neuken? In die cultuur staat voor vrouwen zedigheid voorop en aangezien je daar voor een wip met de buurman wegens overspel al gestenigd kan worden, zou ze zich toch ook beseffen wat er zou gebeuren als dit uit zou komen. De vrouw heeft in die achtergebleven contreien de status van een slaaf en een eigen vrijwillig sexueel leven is een luxe die ze zich daar echt niet kunnen permitteren.quote:
Ik ben blij dat je zo goed geïnformeerd bent over het reilen en zeilen van de vrouw in Iran. Wat ik zo her en der lees is dat vrouwen steeds meer het heft in eigen handen neemt. En de status van een slaaf hebben ze echt niet hoor. Ja, het is nog lang niet op het niveau dat wij hier hebben maar zo slecht als jij het stelt, nee. Dat is niet wat ik lees op sites van internationale organisaties.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Dat zo'n grietje er niet bij stil staat wat er zou kunnen gebeuren als ze met haar broer -of wie dan ook- zou neuken? In die cultuur staat voor vrouwen zedigheid voorop en aangezien je daar voor een wip met de buurman wegens overspel al gestenigd kan worden, zou ze zich toch ook beseffen wat er zou gebeuren als dit uit zou komen. De vrouw heeft in die achtergebleven contreien de status van een slaaf en een eigen vrijwillig sexueel leven is een luxe die ze zich daar echt niet kunnen permitteren.
Ik denk dat je je daar behoorlijk in kan vergissen.quote:Bovendien, in hoeveel van de gevallen van sexueel contact tussen broer en zus is er sprake van vrijwillighied aan de kant van de zus?
De dictatuur van Saddam was ook zo'n situatie die alleen maar beter kon. Kijk nu eens naar Irak?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
(..) Aan die situatie een einde maken is ALTIJD beter dan de huidige situatie laten voortbestaan.
Jammer dat dat volk zo gehersenspoeld dat het toch geen nut heeft.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb ik "platbombarderen" geschreven?Ik meen toch echt dat ik "binnenvallen" had neergezet. En ik heb die stelling geponeerd om de discussie op gang te helpen. Wat ik ermee bedoel is dat de huidige machthebbers moeten worden ontzet. Het land is feitelijk een dictatuur waarbinnen mensen op grove wijze worden onderdrukt.
Volk zo gehersenspoeld? Wat heb ik een hekel aan mensen die denken dat ze altijd alles beter weten. Ga terug naar school kleuter. 16 jaar, en denkt nu al dat hij overal verstand van heeft.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:58 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Jammer dat dat volk zo gehersenspoeld dat het toch geen nut heeft.
Iran ontwikkelt een eigen nucleaire industrie, electronica industrie en auto-industrie, en heeft zelfs een eigen vliegtuigindustrie (onderhoud, ontwikkeling en bouw). Niet echt middeleeuws, zal ik maar zeggen.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
(...) Het land ontwikkelt zich niet, het holt alleen maar verder achteruit.
De ontwikkeling van de Islam heeft de ontwikkeling geen goed gedaan, dat ben ik met je eens. Maar terugdraaien naar de middeleeuwen door fundamentalisten is nou weer een beetje over the top. De ontwikkelingen in het Midden Oosten haperen door de fundamentalistische handrem die van tijd tot tijd wordt aangetrokken. Maar gemiddeld gaan ze goed vooruit.quote:Dat terwijl in Perzië zo ongeveer de bakermat van onze beschaving ligt, dus op zich zouden ze juist mijlenver op ons moeten voorlopen. Moslimfundamentalisten hebben de klok echter teruggedraaid tot in de Middeleeuwen.
Je haalt me de woorden uit m'n mond.......!quote:Op woensdag 14 november 2007 21:07 schreef Dagonet het volgende:
In de Middeleeuwen was Perzië het meest geavanceerde rijk ter wereld zo ongeveer, waarom zeggen mensen toch alsof ze toen in berenhuiden met stenen tegen elkaar slaand vuur probeerden te ontdekken?
Oftewel je gaat me vertellen dat ze het allemaal compleet oneens zijn met dit soort dingen?quote:Op woensdag 14 november 2007 21:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Volk zo gehersenspoeld? Wat heb ik een hekel aan mensen die denken dat ze altijd alles beter weten. Ga terug naar school kleuter. 16 jaar, en denkt nu al dat hij overal verstand van heeft.
Ja, en ik kan het weten aangezien ik zelf Iranier ben. Dus een 16 jarige brookie hoeft mij niet te vertellen wat er allemaal speelt in mijn land van herkomst.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Oftewel je gaat me vertellen dat ze het allemaal compleet oneens zijn met dit soort dingen?
Wat heb ik een hekel aan mensen die meteen de profiel/fobo gaan bezoeken om de poster zelf aan te vallen ipv wat er in zijn/haar bericht staat.
Oke dus jij zou het fijn vinden als bijv amerika lekker binnen zou vallen ? net als in irak .. gezellig johquote:Op woensdag 14 november 2007 21:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, en ik kan het weten aangezien ik zelf Iranier ben. Dus een 16 jarige brookie hoeft mij niet te vertellen wat er allemaal speelt in mijn land van herkomst.
Ja, ik zou er geen enkel probleem mee hebben als Amerika Iran binnenvalt.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:43 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Oke dus jij zou het fijn vinden als bijv amerika lekker binnen zou vallen ? net als in irak .. gezellig joh![]()
![]()
Die conclusie vind ik wat kort door de bocht. Het ging om een "private" meeting, dus wellicht is er heel weinig publiciteit aan gegeven. Er worden MP's (dus zeg maar tweede-kamerleden) geciteerd en lijkt me stug dat die maar zo wat uit hun duim zuigen. Verder twijfel ik ook niet aan de Times als bron. Had er "The Mirror" of "The Sun" gestaan dan was het misschien dubieus, maar The Times is een gerenommeerde en gerespecteerde krant. Ik had dus geen redenen om aan de authenticiteit van het nieuwsbericht te twijfelen. Verder zijn de verkondigde standpunten niet nieuw; eerder is soortgelijke taal gebezigd. Verder staan onderaan enkele officiële gegevens over executies.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:19 schreef Dagonet het volgende:
Vandaar dat zijn naam op google alleen maar verwijst naar het Times verhaal? Hoofd van de delegatie? Ik vind ook geen melding van een meeting tussen de IPU delegaties van Iran en UK en de website van de FCO heeft in mei alleen een melding van een delegatie NAAR Mexico en geen enkele melding van Iran. Da's best raar vind je niet? Als beide delegaties elkaar ontmoet hebben? Maar geen enkele andere bron dan het ene dubieze Times verhaal te vinden.
Het hele verhaal stinkt aan alle kanten.
Alsof we (de westerse wereld) ooit een land zijn binnengevallen uit medelijden met de bevolking.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
Steniging, zweepslagen en de galg. Wanneer gaat de wereld eens stelling nemen tegen dit barbaarse, middeleeuwse land Stelling: Het wordt hoog tijd dat we Iran binnenvallen....
Ho ho ! Dat er (kennelijk) tot nu toe nog maar één bron is van dit bericht, wil niet zeggen dat het "aantoonbaar niet klopt". Als je zo prat gaat op zorgvuldige berichtgeving, moet je je eigen opvattingen en interpretaties ook zorgvuldig brengen. Of je moet inderdaad aannemelijk weten te maken dat het aantoonbaar onzin is.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:32 schreef Dagonet het volgende:
Dit is niet de eerste keer dat zo'n bericht aantoonbaar niet klopt over Iran.
Je bent nog zieker in je hoofd dan ik dacht.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:21 schreef Super7fighter het volgende:
Je hebt twee mensen nodig om een kind te maken. De seks tussen broer en zus was misschien wel wederzijds op vrijwillige basis, niettemin blijft het ziek en pervers. Alleen heeft de broer spijt betuigd en de zus misschien volhard in haar immoraliteit. Ondanks de spijtbetuiging van de ziekelijke broer, blijf ik van mening dat beide de doodstraf hadden moeten krijgen. Het liefst gekruisigd.
Eigenlijk spreek je jezelf al tegen. "Propaganda van de Iraanse oppositie in het buitenland"... - Waarom zit die oppositie daar? Zou dat een reden hebben, denk je? Zie je in het artikel IETS staan dat naar Amerika verwijst? Het bericht komt uit een Engelse krant, verwijst naar een ontmoeting waaraan Britse en Iraanse parlementariërs deelnamen en citeert kamerleden uit die beide landen.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:18 schreef schatje het volgende:
Het kan propaganda van Iraanse oppositie in het buitenland zijn. Of het werk van Amerikaanse spindoctors om een oorlog tegen Iran te rechtvaardigen. Of het is werkelijkheid. Ik neig meer om de eerste opties te geloven.
Maakt HRW of Amnesty melding van dit nieuwsbericht zoals vermeldt in de OP?quote:Op donderdag 15 november 2007 11:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of is het dan toch werkelijkheid? Ik neig er meer naar om dat laatste te geloven. Een keur aan organisaties, waaronder Human Rights Watch en Amnesty stellen al jaren de mensenrechtensituatie in Iran aan de kaak.
Zeer slecht dat dit soort dingen gebeuren, maar lees je eerst eens in voordat je dit soort dingen roept.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
Er is weer nieuws vanuit het meest primitieve land ter wereld: Iran
Humquote:Op woensdag 14 november 2007 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Irak is binnengevallen vanwege vermeende 'wapons of mass destruction', niet vanwege de mensenrechtensituatie. Het is wel een goede bijkomstigheid dat er een wrede dictator is afgezet die duizenden tegenstanders de dood heeft ingejaagd en 35 jaar de bevolking onderdrukte. Hoeveel de beïndiging van laatstgenoemde situatie precies waard is, valt niet echt in cijfers uit te drukken.
[..]
Het gaat hier echt wel om wat meer dan 'iets dat mij niet aanstaat'. Het gaat hier om grove mensenrechtenschendingen; iets dat je objectief kunt vaststellen. Gelukkig dachten de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog over de bezette landen iets anders dan "ik vind het verschrikkelijk wat er in Nederland gebeurd, maar het is niet ons land."...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |