abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54601804
Er is weer nieuws vanuit het meest primitieve land ter wereld: Iran

In een artikel "gays should be hanged" (dat geneuzel kennen we inmiddels wel, helaas), wordt melding gemaakt van een vrouw die zwanger is gemaakt door haar broer. De vrouw is opgehangen, haar broer ging vrijuit.
quote:
Gays should be hanged, says Iranian minister
Homosexuals deserve to be executed or tortured and possibly both, an Iranian leader told British MPs during a private meeting at a peace conference, The Times has learnt. Mohsen Yahyavi is the highest-ranked politician to admit that Iran believes in the death penalty for homosexuality after a spate of reports that gay youths were being hanged.

President Ahmadinejad, questioned by students in New York two months ago about the executions, dodged the issue by suggesting that there were no gays in his country. Britain regularly challenges Iran about its gay hangings, stonings and executions of adulterers and perceived moral criminals, Foreign and Commonwealth Office (FCO) papers show.

The latest row involves a woman hanged this June in the town of Gorgan after becoming pregnant by her brother. He was absolved after expressing his remorse. Britain said that this demonstrated the unequal treatment of men and women in law and breached Iran’s pledge to restrict the death penalty to the most serious crimes. A series of reported executions of gays, including two underage boys whose public hanging was posted on the internet, has alarmed human rights campaigners.

The Pet Shop Boys dedicated Fundamental, their Grammy-nominated album, to Mahmoud Asqari and Ayad Marhouni, who were hanged in Justice Square in Mashhad in 2005. Graphic photographs of the execution of the youths, who were under 18 when arrested, were released by the Iranian Students News Agency. Gay rights groups in Britain, such as Outrage!, accuse Iran of cloaking executions for homosexuality with bogus charges for more serious crimes.

Under the Freedom of Information Act, the FCO released papers to The Times about the death penalty being used in Iran for homosexuality, adultery and sex outside marriage.

Minutes taken by an official describe a meeting between British and Iranian MPs at the Inter-Parliamentary Union, a peace body, in May. When the Britons raised the hangings of Asqari and Marhouni, the leader of the Iranian delegation, Mr Yahyavi, a member of his parliament’s energy committee, was unflinching. He “explained that according to Islam gays and lesbianism were not permitted”, the record states. “He said that if homosexual activity is in private there is no problem, but those in overt activity should be executed [he initially said tortured but changed it to executed]. He argued that homosexuality is against human nature and that humans are here to reproduce. Homosexuals do not reproduce.”

Nicole Pichet, a researcher who also took notes of the gathering, told The Times that the discussion began with British MPs discussing the underage gay hangings. Mr Yahyavi responded by saying homosexuality was to blame for a lot of diseases such as Aids. Ann Clwyd, the Labour MP and head of Britain’s delegation, said yesterday: “It is of great concern that these attitudes persist and we made it clear what we felt.” Iran, Mauritania, Saudi Arabia, Sudan, the United Arab Emirates, Yemen and Nigeria apply the death penalty for homosexuality, according to the International Lesbian and Gay Association.
Verder nog een lijstje:
quote:
Sharia’s victims
2005
— Homosexuals Farbod Mostaar and Ahmad Chooka sentenced to death. Iran said Chooka had kidnapped, knifed and raped a student
— A woman called Soghra was sentenced to stoning for adultery and being an accomplice to her husband’s murder
— Two men executed in public after being found guilty of a homosexual relationship. A newspaper said they were convicted of sodomy, rape and kidnapping
— Zhila Izadi, 13, sentenced to stoning after becoming pregnant with her brother’s child

2006
— Malek Ghorbany sentenced to stoning for adultery
— Leila Qomi sentenced to stoning for adultery and assisting a man who killed her husband. He received 100 lashes.

2007
— Jafar Kiana stoned for adultery. His female lover Mokarrameh Ebrahimi sentenced to the same fate
Source: Foreign and Commonwealth Office documents released under Freedom of Information Act
Bron: http://www.timesonline.co(...)t/article2859606.ece

Steniging, zweepslagen en de galg. Wanneer gaat de wereld eens stelling nemen tegen dit barbaarse, middeleeuwse land? Stelling: Het wordt hoog tijd dat we Iran binnenvallen....
pi_54601836
Zielige primitievelingen, als je ziet hoe ver die lui op alle fronten achter lopen
echt.. om je dood te lachen

Stelling: Het wordt hoog tijd dat we Iran binnenvallen....

Eensch, na Afghanistan / Irak kan Iran er ook nog wel bij.
pi_54601866
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_54601890
sick fucks,
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_54601924
Terecht, had ze haar broer maar niet moeten verleiden.
pi_54601938
Een land platbombarderen omdat we andere normen en waarden hebben is niet primitief en barbaars?
God wat een stel stomme ezels lopen er toch rond op deze aardkloot.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:10:22 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_54602006
pwnd .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54602013
Alhoewel dit uiteraard walgelijk is van Iran, vind ik niet dat dit alleen genoeg reden is tot het binnenvallen van Iran. Als dat namelijk wel zo zou zijn moeten we consequent zijn en alle landen met dit soort praktijken aanvallen, zoals pakistan , SA, waarschijnlijk de hele moslimwereld. Daar hebben we simpelweg niet de resources en manschappen voor (en met we bedoel ik niet alleen nederland)
Wat ze wel zouden moeten doen, maar dat gebeurt ook niet vanwege de olievoorraden in voorgenoemde landen, is deze landen boycotten.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_54602024
==

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 22:54:57 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 15:11:34 #10
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54602039
Wat gaat binnenvallen oplossen dan?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 14 november 2007 @ 15:12:41 #11
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54602072
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:11 schreef devvertje het volgende:

--
Wow, jij hebt echt geen idee waarover je praat he?

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 22:55:36 ]
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 14 november 2007 @ 15:13:17 #12
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54602086
===

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 22:58:55 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 15:13:41 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54602095
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:07 schreef Thieske het volgende:
pi_54602132
==

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 23:00:04 ]
pi_54602156
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:07 schreef Thieske het volgende:
Stelletje domme lu****, als ze verkracht was geweest dan was ze alsnog opgehangen.......
zo primitief zijn die stakkers
pi_54602184
Treurig, maar in Afrika heb je nog menseneters. Die landen ook maar ff binnenvallen ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:18:10 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_54602218
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:15 schreef devvertje het volgende:
Ik weet heel goed waar ik over praat, jij mag ook wel een gratiz fattah hoor
als je jaloers bent
wollah geef mij maar een hezbollah?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54602230
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:17 schreef cultheld het volgende:
Treurig, maar in Afrika heb je nog menseneters. Die landen ook maar ff binnenvallen ?
nee maar menseneters moeten ze sowieso niet behandelen als mensen...
pi_54602237
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:08 schreef ShaoliN het volgende:
Een land platbombarderen omdat we andere normen en waarden hebben is niet primitief en barbaars?
God wat een stel stomme ezels lopen er toch rond op deze aardkloot.
Heb ik "platbombarderen" geschreven? Ik meen toch echt dat ik "binnenvallen" had neergezet. En ik heb die stelling geponeerd om de discussie op gang te helpen. Wat ik ermee bedoel is dat de huidige machthebbers moeten worden ontzet. Het land is feitelijk een dictatuur waarbinnen mensen op grove wijze worden onderdrukt. Aan die situatie een einde maken is ALTIJD beter dan de huidige situatie laten voortbestaan.
pi_54602260
Maak er een parkeerplaats van..
Forum admin jump: webicon maximum 100 kB, geen 500kB
pi_54602265
-edit-

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 22:51:17 ]
pi_54602268
De islam heeft Persie echt verneukt,
  woensdag 14 november 2007 @ 15:20:13 #23
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54602274
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Heb ik "platbombarderen" geschreven? Ik meen toch echt dat ik "binnenvallen" had neergezet. En ik heb die stelling geponeerd om de discussie op gang te helpen. Wat ik ermee bedoel is dat de huidige machthebbers moeten worden ontzet. Het land is feitelijk een dictatuur waarbinnen mensen op grove wijze worden onderdrukt. Aan die situatie een einde maken is ALTIJD beter dan de huidige situatie laten voortbestaan.
En het huidige regime omver werpen zal zonder slag of stoot gaan, ofniet? Kijk maar naar Irak. Dat gaat ook allemaal vanzelfsprekend.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:20:59 #24
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54602297
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef speknek het volgende:

[..]

wollah geef mij maar een hezbollah?
Wollah, ik ruil tegen 2 jihads.
pi_54602333
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

nee maar menseneters moeten ze sowieso niet behandelen als mensen...
Je zusje bezwangeren is wel menselijk?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 november 2007 @ 15:22:36 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_54602343
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:20 schreef Double-Helix het volgende:
De islam heeft Persie echt verneukt,
Nee, hij is gewoon blessuregevoelig

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54602360

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 23:08:17 ]
Het leven is veel te kort
pi_54602362
quote:

[..]

Ja, het binnenvallen heeft ook zo goed gewerkt in Irak en Afghanistan. Daar is het nu lekker rustig.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:23:29 #29
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54602369
quote:

[..]

Tenzij het alternatief erger is dan de oorspronkelijke problemen natuurlijk. Het klinkt cru, maar als ik moet kiezen tussen enkele tientallen doden door achterlijkheid aan de ene kant, en tienduizenden doden aan de andere kant, dan weet ik het wel hoor..
  woensdag 14 november 2007 @ 15:23:41 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_54602372
Binnenvallen vanwege grove mensenrechten schendingen is na Irak wel passé. Geef zo'n land een grondwet, democratie en schaf de doodstraf af, en wat krijg je, complete anarchie waarbij iedereen elkaar overhoop knalt. Als je 25 jaar lang niets anders kent dan repressieve religieuze dictatuur en meer dan gestoorde geestelijke wetten, dan kunnen de inwoners ook niet meer leven in een ander systeem. Het enige dat werkt is oppositiegroepen steunen, zo nu en dan een paar leiders ombrengen en een gerichte bomcampagne hier en daar.
pi_54602377
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je zusje bezwangeren is wel menselijk?
Nee sowieso niet,maar ophangen gaat sowieso te ver,het is niet alsof ze iemand vermoord hebben,abortus en een fikse boete was genoeg geweest,
pi_54602382
Gisteren zag ik nog een bericht dat homo's daar idd werden vermoord
pi_54602403
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:16 schreef devvertje het volgende:

[..]

Stelletje domme lu****, als ze verkracht was geweest dan was ze alsnog opgehangen.......
zo primitief zijn die stakkers
En terecht. Dan zal ze 't wel uitgelokt hebben.
pi_54602425
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:23 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Nee sowieso niet,maar ophangen gaat sowieso te ver,het is niet alsof ze iemand vermoord hebben,abortus en een fikse boete was genoeg geweest,
No shit. Maar het is gewoon een interne aangelegenheid. Ik wilde met mijn post aangeven dat er teveel schurkenstaten zijn om aan te pakken. Zo lang ze zich niet met andere landen bemoeien, moeten ze lekker doorgaan. Ooit zal het volk wel opstaan .
pi_54602432
quote:

[..]

Abortus mag natuurlijk niet. Je mag geen onschuldige wezens doden van Allah.
pi_54602440
Thieske omdat jouw moeder zo is, zijn niet alle vrouwen zo.

en k***straal nu maar op met je getrol.
pi_54602480
quote:

[..]

Zei George W Bush ook, toen hij besloot Irak aantevallen

En precies dat was de grote criminele daad in zijn loopbaan als bovenste USA-Henkie

Je kunt een land niet binnenvallen omdat jou niet aanstaat wat daar gebeurd of "wie" er "hoe" regeert.
Er zijn voor zover ik weet volksrechtelijke uitzonderingen , maar die spelen alleen bij een echt genociede (Voorbeeld Viertnam wat ttt Cambodja binnenviel)

Ik vind het verschrikklelijk wat er in Iran gebeurd, maar het is niet mijn land. Het is toch echt iets wat de iraniers met zichzelf moeten uitmaken.
pi_54602491
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:26 schreef devvertje het volgende:
Thieske omdat jouw moeder zo is, zijn niet alle vrouwen zo.

en k***straal nu maar op met je getrol.
Raak niet te gefrustreerd. Het is maar Fok!.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:29:44 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54602532
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nee, hij is gewoon blessuregevoelig

pi_54602561
Wat een diep triest land is het toch ook eigenlijk
pi_54602641
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:20 schreef ShaoliN het volgende:
En het huidige regime omver werpen zal zonder slag of stoot gaan, ofniet? Kijk maar naar Irak. Dat gaat ook allemaal vanzelfsprekend.
Was een eitje! Ik zie die minister van informatie nog staan voor de tv-camera's. Die man is er wereldberoemd mee geworden. Het huidige probleem in Irak ligt heel anders: groepen moslims die ELKAAR naar het leven staan en aanslagen plegen. Ik heb trouwens nergens beweerd dat het aanpakken van de situatie in Iran een makkelijke klus zal worden ofzo...
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:23 schreef Wombcat het volgende:
Ja, het binnenvallen heeft ook zo goed gewerkt in Irak en Afghanistan. Daar is het nu lekker rustig.
Twee compleet verschillende situaties. Irak: zie boven. Afghanistan: Taliban-strijders zijn helaas nog niet verslagen. De mensenrechtensituatie is, ondanks dat, al aanzienlijk verbeterd.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:37:20 #42
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54602733
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Was een eitje! Ik zie die minister van informatie nog staan voor de tv-camera's. Die man is er wereldberoemd mee geworden. Het huidige probleem in Irak ligt heel anders: groepen moslims die ELKAAR naar het leven staan en aanslagen plegen. Ik heb trouwens nergens beweerd dat het aanpakken van de situatie in Iran een makkelijke klus zal worden ofzo...
[..]

Twee compleet verschillende situaties. Irak: zie boven. Afghanistan: Taliban-strijders zijn helaas nog niet verslagen. De mensenrechtensituatie is, ondanks dat, al aanzienlijk verbeterd.
Punt is dat zoiets alleen kans van slagen heeft als je echt een breed draagvlak onder de bevolking hebt. Ik ben geen Iran-expert, maar ik heb niet het idee dat dat draagvlak op dit moment bestaat. Mede omdat de gemiddelde burger er minder last van heeft dan wij denken. Ons beeld van Iran wordt voornamelijk bepaald door de berichten over de excessen.

Wat dat betreft was er onder de Iraakse bevolking waarschijnlijk nog meer draagvlak voor een buitenlandse inval dan in Iran.
pi_54602786
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:27 schreef CANARIS het volgende:
Zei George W Bush ook, toen hij besloot Irak aantevallen. En precies dat was de grote criminele daad in zijn loopbaan als bovenste USA-Henkie.
Irak is binnengevallen vanwege vermeende 'wapons of mass destruction', niet vanwege de mensenrechtensituatie. Het is wel een goede bijkomstigheid dat er een wrede dictator is afgezet die duizenden tegenstanders de dood heeft ingejaagd en 35 jaar de bevolking onderdrukte. Hoeveel de beïndiging van laatstgenoemde situatie precies waard is, valt niet echt in cijfers uit te drukken.
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:27 schreef CANARIS het volgende:
Je kunt een land niet binnenvallen omdat jou niet aanstaat wat daar gebeurd of 'wie er hoe regeert'. Er zijn voor zover ik weet volksrechtelijke uitzonderingen , maar die spelen alleen bij een echt genociede (Voorbeeld Viertnam wat ttt Cambodja binnenviel). Ik vind het verschrikklelijk wat er in Iran gebeurd, maar het is niet mijn land. Het is toch echt iets wat de iraniers met zichzelf moeten uitmaken.
Het gaat hier echt wel om wat meer dan 'iets dat mij niet aanstaat'. Het gaat hier om grove mensenrechtenschendingen; iets dat je objectief kunt vaststellen. Gelukkig dachten de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog over de bezette landen iets anders dan "ik vind het verschrikkelijk wat er in Nederland gebeurd, maar het is niet ons land."...
pi_54602834
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Punt is dat zoiets alleen kans van slagen heeft als je echt een breed draagvlak onder de bevolking hebt. Ik ben geen Iran-expert, maar ik heb niet het idee dat dat draagvlak op dit moment bestaat. Mede omdat de gemiddelde burger er minder last van heeft dan wij denken. Ons beeld van Iran wordt voornamelijk bepaald door de berichten over de excessen. Wat dat betreft was er onder de Iraakse bevolking waarschijnlijk nog meer draagvlak voor een buitenlandse inval dan in Iran.
Nee, natuurlijk krijg je die indruk niet. Het land is formeel een democratie, maar effectief een dictatuur. Mensen kijken wel tien keer uit voordat ze hun mening over het gezag geven. Om een goede indruk van de ernst te krijgen, kun je dan ook beter kijken naar Iraniërs die naar het buitenland gevlucht zijn, waaronder oppositieleiders.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:46:13 #45
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54602962
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk krijg je die indruk niet. Het land is formeel een democratie, maar effectief een dictatuur. Mensen kijken wel tien keer uit voordat ze hun mening over het gezag geven. Om een goede indruk van de ernst te krijgen, kun je dan ook beter kijken naar Iraniërs die naar het buitenland gevlucht zijn, waaronder oppositieleiders.
Oppositieleiders hebben natuurlijk een compleet eigen agenda wat dat betreft. Hoe eerder er een invasie komt, hoe beter. Die parallellen met Irak kan je dan nog wel trekken.

Verder is het duidelijk dat mensenrechten constant geschonden worden. Maar de meeste mensen die een tijd in Iran hebben gewoond (correspondenten en dergelijke) zeggen dat er een grote kloof zit tussen de officiele regels en het leven van alledag voor de mensen daar. En als in de praktijk de soep niet zo heet gegeten wordt als wij hier denken betekent dat dat er te weinig draagvlak is voor een Amerikaanse invasie. En daarmee wordt zo'n invasie bij voorbaat kansloos.
pi_54603104
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Oppositieleiders hebben natuurlijk een compleet eigen agenda wat dat betreft. Hoe eerder er een invasie komt, hoe beter. Die parallellen met Irak kan je dan nog wel trekken.
Bij mijn weten wonen mensen als Mark Rutte, Jan Marijnissen, Geert Wilders en Femke Halsema gewoon in Nederland en staat de Nederlandse regering in voor hun veiligheid. Het zou je op z'n minst te denken moeten geven dat Iraanse oppositieleiders niet in Iran vertoeven.
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Verder is het duidelijk dat mensenrechten constant geschonden worden. Maar de meeste mensen die een tijd in Iran hebben gewoond (correspondenten en dergelijke) zeggen dat er een grote kloof zit tussen de officiele regels en het leven van alledag voor de mensen daar. En als in de praktijk de soep niet zo heet gegeten wordt als wij hier denken betekent dat dat er te weinig draagvlak is voor een Amerikaanse invasie. En daarmee wordt zo'n invasie bij voorbaat kansloos.
Mensenrechtenschendingen en barbaarse executies zijn een feit. En de cijfers die officieel naar buiten komen, zijn hoogstwaarschijnlijk maar het topje van de ijsberg. De soep wordt dus wel degelijk heet gegeten. Misschien moet je draagvlak ook niet VOORAF willen meten, maar moet je 10 jaar na de invasie eens aan de bevolking vragen: had het zin?
  woensdag 14 november 2007 @ 15:53:04 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54603164
ik voel mij eerlijk gezegd helemaal niet geroepen om dit soort misstanden elders op te willen lossen.
's lands wijs 's lands eer.

ik verwacht dat de mensheid steeds meer evolueert om in te zien dat dit soort praktijken verre van humaan zijn. als dat niet gebeurd zegt dat meer over de mensen/religie dan het regime.

ik ben zelfs tégenstander van bemoeienissen vanuit een eigen gedachtengoed, omdat ik vrees dat bemoeienis juist niet het toverwoord is om mensen te veranderen of humaner te maken.

dit gezegd hebbende ben ik ook geen groot voorstander van geld naar afrika.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 14 november 2007 @ 15:55:31 #48
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54603233
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij mijn weten wonen mensen als Mark Rutte, Jan Marijnissen, Geert Wilders en Femke Halsema gewoon in Nederland en staat de Nederlandse regering in voor hun veiligheid. Het zou je op z'n minst te denken moeten geven dat Iraanse oppositieleiders niet in Iran vertoeven.
Mja, als het aan mij ligt wordt overal ter wereld een echte democratie ingevoerd, met uitgebreide bescherming van de mensenrechten, vrije verkiezingen etcetera. Maar het is een illusie om te denken dat je dat van boven op kan leggen aan een land. Niet als er geen breed draagvlak voor is in ieder geval.
quote:
Mensenrechtenschendingen en barbaarse executies zijn een feit. En de cijfers die officieel naar buiten komen, zijn hoogstwaarschijnlijk maar het topje van de ijsberg. De soep wordt dus wel degelijk heet gegeten. Misschien moet je draagvlak ook niet VOORAF willen meten, maar moet je 10 jaar na de invasie eens aan de bevolking vragen: had het zin?
Dat is wel een flinke gok die je neemt dan hoor. Ogen dicht en hopen dat het over 10 jaar goed heeft uitgepakt. Dat draagvlak vooraf is naar mijn mening nu juist een van de voorwaarden voor succes. Dus als het er nu niet is, zal over 10 jaar de situatie niet veel beter zijn vrees ik.
pi_54603399
stenigen dat lijkt me best grappig om een keer bij te zijn. zie life of brian
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_54603479
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik voel mij eerlijk gezegd helemaal niet geroepen om dit soort misstanden elders op te willen lossen.
's lands wijs 's lands eer. ik verwacht dat de mensheid steeds meer evolueert om in te zien dat dit soort praktijken verre van humaan zijn. als dat niet gebeurd zegt dat meer over de mensen/religie dan het regime.

ik ben zelfs tégenstander van bemoeienissen vanuit een eigen gedachtengoed, omdat ik vrees dat bemoeienis juist niet het toverwoord is om mensen te veranderen of humaner te maken. dit gezegd hebbende ben ik ook geen groot voorstander van geld naar afrika.
Een soort CANARIS-houding, dus. Valt me van je tegen.

De mensheid evolueert vast wel, maar als je zit met een terreurbewind dat elke vorm van hervorming tegenhoudt, schiet dat geen centimeter op.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:08:32 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54603537
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een soort CANARIS-houding, dus. Valt me van je tegen.

De mensheid evolueert vast wel, maar als je zit met een terreurbewind dat elke vorm van hervorming tegenhoudt, schiet dat geen centimeter op.
ik voel mij niet verantwoordelijk voor de mensheid als ik zie hoe mensen het er van afbrengen. ik doe zelf wat ik kan op kleine schaal, maar meer ook niet.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:10:05 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54603578
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:01 schreef Yestuuur het volgende:
helaas gaat het in het eggie anders dan bij life of brian. denk dat je maag omkeert.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:50:07 #53
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54604681
Ik ben blij dat die sharia-aanhangers in Iran wonen en niet in Nederland.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54605200
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Irak is binnengevallen vanwege vermeende 'wapons of mass destruction', niet vanwege de mensenrechtensituatie. Het is wel een goede bijkomstigheid dat er een wrede dictator is afgezet die duizenden tegenstanders de dood heeft ingejaagd en 35 jaar de bevolking onderdrukte. Hoeveel de beïndiging van laatstgenoemde situatie precies waard is, valt niet echt in cijfers uit te drukken.
35 jaar onderdrukking door Saddam, waarbij het vrije westen hem maar wat graag hielp. In de Iran Irak oorlog stonden de amerikanen klaar met materieel en adviseurs. Dus zelf hebben we ook geen schone handen.
quote:
Het gaat hier echt wel om wat meer dan 'iets dat mij niet aanstaat'. Het gaat hier om grove mensenrechtenschendingen; iets dat je objectief kunt vaststellen. Gelukkig dachten de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog over de bezette landen iets anders dan "ik vind het verschrikkelijk wat er in Nederland gebeurd, maar het is niet ons land."...
De tweede wereldoorlog vergelijken met de situatie in Iran is appels en peren vergelijken. Totaal andere situatie.
Iran moet je niet binnenvallen. Dan krijg je een tweede Irak waarschijnlijk nog stukken erger als Irak. Je moet die mensen gewoon met rust laten en zichzelf laten ontwikkelen. Bij ons heeft het ook ongeveer 1500 jaar geduurd, waarom denk jij dat het daar in een jaar kan?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 14 november 2007 @ 18:39:53 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54607108
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:01 schreef Yestuuur het volgende:
Ik stel voor dat je jezelf aanbied als onderwerp van een Fok!-steniging.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 14 november 2007 @ 18:52:02 #56
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54607405
Ja, nog een Afghanistan. Daar zaten we wel op te wachten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 14 november 2007 @ 18:52:30 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54607419
Is er nou al een bron anders dan de Times? Volgens news.google iig niet, sinds 12 november...

Ik geloof werkelijk geen ene fuck van dit verhaal, gewoon weer een stukje propaganda zoals we vaker tegenkomen waar het Iran betreft.

Als het wel waar zou zijn dan was het namelijk wel meer verbreid in het nieuws gekomen, nu is het niets meer dan dat bericht van een paar jaar geleden dat christenen en joden aparte kleding zouden moeten dragen, dat bleek ook van een orthodox joods krantje te komen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_54607518
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
De tweede wereldoorlog vergelijken met de situatie in Iran is appels en peren vergelijken. Totaal andere situatie. Iran moet je niet binnenvallen. Dan krijg je een tweede Irak waarschijnlijk nog stukken erger als Irak. Je moet die mensen gewoon met rust laten en zichzelf laten ontwikkelen. Bij ons heeft het ook ongeveer 1500 jaar geduurd, waarom denk jij dat het daar in een jaar kan?
LOL Eerst mij verwijten dat ik een vergelijking met de tweede wereldoorlog maak ("een totaal andere situatie") en dan zelf doodleuk Irak en Iran gaan vergelijken. Het met rust laten van Iran werkt al bijna 30 jaar niet. Het land ontwikkelt zich niet, het holt alleen maar verder achteruit. Dat terwijl in Perzië zo ongeveer de bakermat van onze beschaving ligt, dus op zich zouden ze juist mijlenver op ons moeten voorlopen. Moslimfundamentalisten hebben de klok echter teruggedraaid tot in de Middeleeuwen.
pi_54607610
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:52 schreef Dagonet het volgende:
Is er nou al een bron anders dan de Times? Volgens news.google iig niet, sinds 12 november...

Ik geloof werkelijk geen ene fuck van dit verhaal, gewoon weer een stukje propaganda zoals we vaker tegenkomen waar het Iran betreft.

Als het wel waar zou zijn dan was het namelijk wel meer verbreid in het nieuws gekomen, nu is het niets meer dan dat bericht van een paar jaar geleden dat christenen en joden aparte kleding zouden moeten dragen, dat bleek ook van een orthodox joods krantje te komen.
Het echte nieuws, tevens kop van het oorspronkelijke artikel, was dat die minister in een besloten bijeenkomst met Britse politici heeft gezegd dat homo's moeten hangen. Ik heb het 'broer-zus' verhaal eruit gelicht om aan te geven hoe primitief het land is. Dit met de bedoeling om te discussiëren over de vraag: hoe lang moeten we de huidige situatie in Iran nog tolereren? Moeten we niet eens ingrijpen?

Ik ken FOK langer dan vandaag. Ik heb bewust voor deze kop gekozen, want anders krijg je weer de voorspelbare FOK-reacties en gaat het halve topic over de vunzigheid van de Gay Parade, in plaats van over de mensenrechtensituatie in Iran.
  woensdag 14 november 2007 @ 19:19:54 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54608083
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het echte nieuws, tevens kop van het oorspronkelijke artikel, was dat die minister in een besloten bijeenkomst met Britse politici heeft gezegd dat homo's moeten hangen.
Vandaar dat zijn naam op google alleen maar verwijst naar het Times verhaal? Hoofd van de delegatie?
En dan geen enkele andere vermelding van zijn naam? In dit artikel van februari worden veel leden van de energy committee genoemd maar hij niet. Niet als lid, niet als head, niet als deputy. Iran is veelvuldig in het nieuws vanwege nucleaire ontwikkeling die zij claimen voor energie nodig te hebben. Je zou toch denken dat zijn naam dan wel vaker zou vallen, niet?

Ik vind ook geen melding van een meeting tussen de IPU delegaties van Iran en UK en de website van de FCO heeft in mei alleen een melding van een delegatie NAAR Mexico en geen enkele melding van Iran.
(hier) Da's best raar vind je niet? Als beide delegaties elkaar ontmoet hebben?
quote:
Ik heb het 'broer-zus' verhaal eruit gelicht om aan te geven hoe primitief het land is.
Maar geen enkele andere bron dan het ene dubieze Times verhaal te vinden.

Het hele verhaal stinkt aan alle kanten.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_54608334
Ja bom erop, wat is dat nou voor onzin... een leven wordt ontnomen alleen omdat er geneukt is. Ik zeg bom erop omdat ze bestaan, dit soort figuren.
Lambo of Rekt
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 19:29:58 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54608370
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:28 schreef EggsTC het volgende:
een leven wordt ontnomen alleen omdat er geneukt is. Ik zeg bom erop omdat ze bestaan, dit soort figuren.
Een bom omdat ze neuken ?
Dat is een rigoreuze aanpak zeg.
pi_54608422
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Een bom omdat ze neuken ?
Dat is een rigoreuze aanpak zeg.

Nee, zij wordt gehangen omdat er geneukt is.
Nouja, ik vind bom erop omdat dit soort primitieve dingen nu nog bestaan.
Lambo of Rekt
  woensdag 14 november 2007 @ 19:38:04 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54608602
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:31 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nouja, ik vind bom erop omdat dit soort primitieve dingen nu nog bestaan.
Bron, link, url behalve dit times artikel? Moet niet zo moeilijk zijn? Het is al bijna half jaar geleden, érgens moet het toch gemeld zijn? Toch?
  woensdag 14 november 2007 @ 19:39:23 #65
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_54608633
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:19 schreef rgras het volgende:
-edit-
Wat heeft het Iraanse volk hier mee te maken?

De Iraniers worden al tientallen jaren gegijzeld door de ayatollahs die niks meer dan ellende hebben gebracht in het voormalige Perzie. De Iraniers valt niets te verwijten.

Achterlijke volk? Het huidige Iran wordt niet voor niets beschouwd als een van de bakermatten van de Westerse beschaving. De ''Iraniers'' hadden al een beschaving toen liepen de Nederlanders nog rond in berenhuiden. Ken je geschiedenis.

De Iraniers zijn niet voor niets de meest succesvolste van alle vluchtelingengroepen in Nederland en Amerika. Ze zijn zelfs nog beter opgeleid dan de autochtone Nederlanders.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 22:52:40 ]
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 19:48:54 #66
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54608869
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:31 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja dat laten activisten jou geloven, zoals Dagonet al schrijft, nergens een bevestiging te vinden.
quote:
dit soort primitieve dingen nu nog bestaan.
Jij bent idd vrij primitief en naief als je afgaat op 1 hoax, onvoorstelbaar in *onze* hedendaagse informatietechnologie maatschappij.
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 19:50:04 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54608894
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:38 schreef Dagonet het volgende:

Bron, link, url behalve dit times artikel?
Yourtube-filmpje !
  woensdag 14 november 2007 @ 20:20:17 #68
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54609792
quote:

[..]

Een fikse boete? Die neanderthaler heeft zijn zusje verkracht en bezwangerd, als ze niet was opgehangen, was ze veroordeeld tot een marginaal bestaan. Een ongetrouwde vrouw die geen maagd meer is, is tenslotte een hoer.

OT: arme Iranërs, veroordeeld tot de achterlijkheid van de ayatollahs en hun aanhang. Dit is een potentieel erg ontwikkelbaar land!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 14 november 2007 @ 20:23:02 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54609887
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Die neanderthaler heeft zijn zusje verkracht
Waar staat dat?
  woensdag 14 november 2007 @ 20:23:52 #70
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54609910
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ja dat laten activisten jou geloven, zoals Dagonet al schrijft, nergens een bevestiging te vinden.
[..]

Jij bent idd vrij primitief en naief als je afgaat op 1 hoax, onvoorstelbaar in *onze* hedendaagse informatietechnologie maatschappij.
Dus jij gelooft niet dat dit soort dingen gebeuren in deze landen? In die uithoek van de wereld gebeuren dit soort dingen vaker. In Pakistan kunnen ze er ook wat van, vooral op plaatselijk niveau. Zie ook Taliban. Of Nigeria waar laatst die vrouw wegens 'overspel' (volgens mij ook een verkrachtingsslachtoffer) gestenigd zou worden.
  woensdag 14 november 2007 @ 20:32:30 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54610145
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dus jij gelooft niet dat dit soort dingen gebeuren in deze landen?
Het is geen kwestie van niet geloven, het is een kwestie van de berichtgeving wantrouwen wanneer het over een land gaat waar het Westen een ruzie heeft, wellicht overgaat tot een gewapend conflict en alvast dmv propaganda de juiste stemming onder de bevolking te creëren.
Dit is niet de eerste keer dat zo'n bericht aantoonbaar niet klopt over Iran.

Dezelfde soort gevallen zijn ook bekend over bijv. Irak, herinner je je nog het ziekenhuis in Koeweit waar de babies uit de couveuses werden gerukt en tegen de muur doodgeslagen? Je weet wel, dat verhaal dat werd verteld door een vrouw die nooit in dat ziekenhuis geweest was, niet in koeweit was ten tijde van de inval en over babies die nu een jaartje of 18 zijn. Nooit gebeurd, wél een stemmingmaker om de bevolking achter de oorlog te scharen.
pi_54610190
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar geen enkele andere bron dan het ene dubieze Times verhaal te vinden.

Mn 1e gedachte. Komt ook mooi uit natuurlijk in de hele discussie "Moeten we nu wel of niet gaan...."
pi_54610325
Islam is vrede!
  woensdag 14 november 2007 @ 20:39:38 #74
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54610328
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Wat denk je zelf? Dat zo'n grietje er niet bij stil staat wat er zou kunnen gebeuren als ze met haar broer -of wie dan ook- zou neuken? In die cultuur staat voor vrouwen zedigheid voorop en aangezien je daar voor een wip met de buurman wegens overspel al gestenigd kan worden, zou ze zich toch ook beseffen wat er zou gebeuren als dit uit zou komen. De vrouw heeft in die achtergebleven contreien de status van een slaaf en een eigen vrijwillig sexueel leven is een luxe die ze zich daar echt niet kunnen permitteren.

Bovendien, in hoeveel van de gevallen van sexueel contact tussen broer en zus is er sprake van vrijwillighied aan de kant van de zus?
  woensdag 14 november 2007 @ 20:47:41 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54610569
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Dat zo'n grietje er niet bij stil staat wat er zou kunnen gebeuren als ze met haar broer -of wie dan ook- zou neuken? In die cultuur staat voor vrouwen zedigheid voorop en aangezien je daar voor een wip met de buurman wegens overspel al gestenigd kan worden, zou ze zich toch ook beseffen wat er zou gebeuren als dit uit zou komen. De vrouw heeft in die achtergebleven contreien de status van een slaaf en een eigen vrijwillig sexueel leven is een luxe die ze zich daar echt niet kunnen permitteren.
Ik ben blij dat je zo goed geïnformeerd bent over het reilen en zeilen van de vrouw in Iran. Wat ik zo her en der lees is dat vrouwen steeds meer het heft in eigen handen neemt. En de status van een slaaf hebben ze echt niet hoor. Ja, het is nog lang niet op het niveau dat wij hier hebben maar zo slecht als jij het stelt, nee. Dat is niet wat ik lees op sites van internationale organisaties.

Ik reageerde op die manier trouwens omdat het bericht al tendentieus genoeg is van zichzelf. Het hoeft niet nog erger opgeklopt te worden door ervan te maken dat Iran verkrachters laat gaan en de slachtoffers ophangt.
quote:
Bovendien, in hoeveel van de gevallen van sexueel contact tussen broer en zus is er sprake van vrijwillighied aan de kant van de zus?
Ik denk dat je je daar behoorlijk in kan vergissen.
  woensdag 14 november 2007 @ 20:57:10 #76
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54610865
quote:

[..]

(..) Aan die situatie een einde maken is ALTIJD beter dan de huidige situatie laten voortbestaan.
De dictatuur van Saddam was ook zo'n situatie die alleen maar beter kon. Kijk nu eens naar Irak?

Edit: spuit 11
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_54610898
Beetje een omgekeerde wereld!
xD
pi_54610914
quote:

[..]

Heb ik "platbombarderen" geschreven? Ik meen toch echt dat ik "binnenvallen" had neergezet. En ik heb die stelling geponeerd om de discussie op gang te helpen. Wat ik ermee bedoel is dat de huidige machthebbers moeten worden ontzet. Het land is feitelijk een dictatuur waarbinnen mensen op grove wijze worden onderdrukt.
Jammer dat dat volk zo gehersenspoeld dat het toch geen nut heeft.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 14 november 2007 @ 21:05:51 #79
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_54611083
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:58 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Jammer dat dat volk zo gehersenspoeld dat het toch geen nut heeft.
Volk zo gehersenspoeld? Wat heb ik een hekel aan mensen die denken dat ze altijd alles beter weten. Ga terug naar school kleuter. 16 jaar, en denkt nu al dat hij overal verstand van heeft.
  woensdag 14 november 2007 @ 21:06:04 #80
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54611088
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

(...) Het land ontwikkelt zich niet, het holt alleen maar verder achteruit.
Iran ontwikkelt een eigen nucleaire industrie, electronica industrie en auto-industrie, en heeft zelfs een eigen vliegtuigindustrie (onderhoud, ontwikkeling en bouw). Niet echt middeleeuws, zal ik maar zeggen.
quote:
Dat terwijl in Perzië zo ongeveer de bakermat van onze beschaving ligt, dus op zich zouden ze juist mijlenver op ons moeten voorlopen. Moslimfundamentalisten hebben de klok echter teruggedraaid tot in de Middeleeuwen.
De ontwikkeling van de Islam heeft de ontwikkeling geen goed gedaan, dat ben ik met je eens. Maar terugdraaien naar de middeleeuwen door fundamentalisten is nou weer een beetje over the top. De ontwikkelingen in het Midden Oosten haperen door de fundamentalistische handrem die van tijd tot tijd wordt aangetrokken. Maar gemiddeld gaan ze goed vooruit.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 14 november 2007 @ 21:07:57 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54611137
In de Middeleeuwen was Perzië het meest geavanceerde rijk ter wereld zo ongeveer, waarom zeggen mensen toch dat ze terug naar de middeleeuwen zijn gegaan alsof ze toen in berenhuiden met stenen tegen elkaar slaand vuur probeerden te ontdekken?

[ Bericht 10% gewijzigd door Dagonet op 14-11-2007 21:15:43 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 21:09:38 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54611172
Of bedoelen ze onze Middeleeuwen, toen er grote technologische vorderingen werden geboekt die de fundering waren voor onze huidige welvaart en vrijheid?

Je vraagt het je toch af, hebben ze nou de klok teruggedraaid naar hun gouden eeuw of hebben ze zichzelf op een plek neergezet van waaruit over een paar eeuwen de wereld wordt beheerst?
  woensdag 14 november 2007 @ 21:09:47 #83
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_54611175
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:07 schreef Dagonet het volgende:
In de Middeleeuwen was Perzië het meest geavanceerde rijk ter wereld zo ongeveer, waarom zeggen mensen toch alsof ze toen in berenhuiden met stenen tegen elkaar slaand vuur probeerden te ontdekken?
Je haalt me de woorden uit m'n mond.......!
  woensdag 14 november 2007 @ 21:21:29 #84
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_54611524
Je hebt twee mensen nodig om een kind te maken. De seks tussen broer en zus was misschien wel wederzijds op vrijwillige basis, niettemin blijft het ziek en pervers. Alleen heeft de broer spijt betuigd en de zus misschien volhard in haar immoraliteit. Ondanks de spijtbetuiging van de ziekelijke broer, blijf ik van mening dat beide de doodstraf hadden moeten krijgen. Het liefst gekruisigd.

Maar wat heeft deze decadentie met het binnenvallen van een land te maken? Als topicstarter van mening is dat verwerpelijke incidenten een reden zijn om een land binnen te vallen, waarom hoor ik de topicstarter geen plannen maken voor een invasie van bijv. Congo? Waar dagelijks honderden vrouwen worden verkracht, vaak zelfs door regeringssoldaten.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_54611703
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Volk zo gehersenspoeld? Wat heb ik een hekel aan mensen die denken dat ze altijd alles beter weten. Ga terug naar school kleuter. 16 jaar, en denkt nu al dat hij overal verstand van heeft.
Oftewel je gaat me vertellen dat ze het allemaal compleet oneens zijn met dit soort dingen?

Wat heb ik een hekel aan mensen die meteen de profiel/fobo gaan bezoeken om de poster zelf aan te vallen ipv wat er in zijn/haar bericht staat.
  woensdag 14 november 2007 @ 21:37:40 #86
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_54612074
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Oftewel je gaat me vertellen dat ze het allemaal compleet oneens zijn met dit soort dingen?

Wat heb ik een hekel aan mensen die meteen de profiel/fobo gaan bezoeken om de poster zelf aan te vallen ipv wat er in zijn/haar bericht staat.
Ja, en ik kan het weten aangezien ik zelf Iranier ben. Dus een 16 jarige brookie hoeft mij niet te vertellen wat er allemaal speelt in mijn land van herkomst.
pi_54612277
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:37 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja, en ik kan het weten aangezien ik zelf Iranier ben. Dus een 16 jarige brookie hoeft mij niet te vertellen wat er allemaal speelt in mijn land van herkomst.
Oke dus jij zou het fijn vinden als bijv amerika lekker binnen zou vallen ? net als in irak .. gezellig joh
  woensdag 14 november 2007 @ 22:00:43 #88
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_54612807
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:43 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Oke dus jij zou het fijn vinden als bijv amerika lekker binnen zou vallen ? net als in irak .. gezellig joh
Ja, ik zou er geen enkel probleem mee hebben als Amerika Iran binnenvalt.
pi_54619167
Moet straks in NL ook kunnen aangezien een knettergek bewindsvrouw vindt dat we de islam moeten omarmen en dit een deel van onze cultuur moet worden.

Wen er maar vast aan.
pi_54619543
Dit is een interne kwestie van een soeverein land. Het heeft geen zin om westerse moralen toe te passen op dit incident aangezien het daar al eeuwen zo gaat.

Ik ben alleen voor actie als westerse belangen in gevaar komen, zoals het geval is met de ontwikkeling van kernwapens door het regime.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_54619642
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:19 schreef Dagonet het volgende:
Vandaar dat zijn naam op google alleen maar verwijst naar het Times verhaal? Hoofd van de delegatie? Ik vind ook geen melding van een meeting tussen de IPU delegaties van Iran en UK en de website van de FCO heeft in mei alleen een melding van een delegatie NAAR Mexico en geen enkele melding van Iran. Da's best raar vind je niet? Als beide delegaties elkaar ontmoet hebben? Maar geen enkele andere bron dan het ene dubieze Times verhaal te vinden.
Die conclusie vind ik wat kort door de bocht. Het ging om een "private" meeting, dus wellicht is er heel weinig publiciteit aan gegeven. Er worden MP's (dus zeg maar tweede-kamerleden) geciteerd en lijkt me stug dat die maar zo wat uit hun duim zuigen. Verder twijfel ik ook niet aan de Times als bron. Had er "The Mirror" of "The Sun" gestaan dan was het misschien dubieus, maar The Times is een gerenommeerde en gerespecteerde krant. Ik had dus geen redenen om aan de authenticiteit van het nieuwsbericht te twijfelen. Verder zijn de verkondigde standpunten niet nieuw; eerder is soortgelijke taal gebezigd. Verder staan onderaan enkele officiële gegevens over executies.
pi_54619820
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:02 schreef Elfletterig het volgende:

Steniging, zweepslagen en de galg. Wanneer gaat de wereld eens stelling nemen tegen dit barbaarse, middeleeuwse land Stelling: Het wordt hoog tijd dat we Iran binnenvallen....
Alsof we (de westerse wereld) ooit een land zijn binnengevallen uit medelijden met de bevolking.
Bovendien is het niet echt verstandig om je als wereldpolitie te gedragen. Doe maar niet dus.

Maargoed, Bush en co zullen daar vast anders over denken..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54620292
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:32 schreef Dagonet het volgende:
Dit is niet de eerste keer dat zo'n bericht aantoonbaar niet klopt over Iran.
Ho ho ! Dat er (kennelijk) tot nu toe nog maar één bron is van dit bericht, wil niet zeggen dat het "aantoonbaar niet klopt". Als je zo prat gaat op zorgvuldige berichtgeving, moet je je eigen opvattingen en interpretaties ook zorgvuldig brengen. Of je moet inderdaad aannemelijk weten te maken dat het aantoonbaar onzin is.

Ik heb verschillende varianten van het artikel gevonden, op andere websites. In deze wordt de "minister" een "official" genoemd; misschien zit daar de fout: http://www.buzzle.com/art(...)ranian-official.html

Een andere bron wijst uit dat Mohsen Yahyavi een MP (member of parliament) is, dus een kamerlid:
http://gatewaypundit.blog(...)ranian-official.html (inclusief foto)
Het LIJKT dus te gaan om een ontmoeting van politici die zich met het onderwerp 'vrede' bezighouden.
Dat het verder niet breeduit in allerlei andere media opduikt, wil niet zeggen dat het onwaar is.

Oja:
Een pagina vol met (voorgenomen) executies van minderjarigen in Iran:
http://www.stopchildexecutions.com/the_row.aspx

Een pagina met uitgebreide informatie over systematische vervolging van homo's in Iran:
http://andrejkoymasky.com/mem/iran/iran2.html
pi_54620443
Ik was ook wel wat sceptisch, maar echt ongewoon zou het niet zijn voor Iran, waar dergelijke barbaarse ideeën maar al te vaak in de praktijk worden gebracht, ongeacht de mooi verlichte wolkenkrabbers van Teheran. Het is logisch dat The Times de enige bron is, als alleen met The Times gepraat werd.
  donderdag 15 november 2007 @ 11:08:45 #95
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54621050
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:21 schreef Super7fighter het volgende:
Je hebt twee mensen nodig om een kind te maken. De seks tussen broer en zus was misschien wel wederzijds op vrijwillige basis, niettemin blijft het ziek en pervers. Alleen heeft de broer spijt betuigd en de zus misschien volhard in haar immoraliteit. Ondanks de spijtbetuiging van de ziekelijke broer, blijf ik van mening dat beide de doodstraf hadden moeten krijgen. Het liefst gekruisigd.
Je bent nog zieker in je hoofd dan ik dacht.
pi_54621305
Het kan propaganda van Iraanse oppositie in het buitenland zijn. Of het werk van Amerikaanse spindoctors om een oorlog tegen Iran te rechtvaardigen. Of het is werkelijkheid. Ik neig meer om de eerste opties te geloven.
pi_54621489
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:18 schreef schatje het volgende:
Het kan propaganda van Iraanse oppositie in het buitenland zijn. Of het werk van Amerikaanse spindoctors om een oorlog tegen Iran te rechtvaardigen. Of het is werkelijkheid. Ik neig meer om de eerste opties te geloven.
Eigenlijk spreek je jezelf al tegen. "Propaganda van de Iraanse oppositie in het buitenland"... - Waarom zit die oppositie daar? Zou dat een reden hebben, denk je? Zie je in het artikel IETS staan dat naar Amerika verwijst? Het bericht komt uit een Engelse krant, verwijst naar een ontmoeting waaraan Britse en Iraanse parlementariërs deelnamen en citeert kamerleden uit die beide landen.

Of is het dan toch werkelijkheid? Ik neig er meer naar om dat laatste te geloven. Een keur aan organisaties, waaronder Human Rights Watch en Amnesty stellen al jaren de mensenrechtensituatie in Iran aan de kaak. Uit officiële gegevens komen legio executies duidelijk naar voren, waaronder ook executies van minderjarigen. We kunnen verder ook objectief vaststellen dat Iran wordt geregeerd door ultraconservatieve geestelijken. En dat hervormingsgezinde kandidaten stelselmatig van kieslijsten worden geschrapt bij verkiezingen. Simpele feiten.
pi_54621581
Vond dago al tof, fijn dat hij er wat objectief nuance in brengt. Al is hij misschien wel de enige, dan wel een van de weinigen helaas. Wat ik zo grappig vind - helaas - is dat iedere fokker van VMBO tot WO iedereen een expertise schijnt te hebben op het gebied van Iran en de Islam, 'deskundige' analyse komt als paddestoelen van de grond, terwijl niemand echt aan het onderbouwen is vanuit een objectief perspectief.

Mag ik de mensen herinneren dat zoals Dago al aan heeft gekaard, Iran een land is waarmee het Westen (lees: VS) ruzie mee heeft en dat het nieuws over Iran van een Amerikaanse bron toch wel minimaal met minimaal 1 korrel zout genomen mag worden, gezien tig procent van het nieuws over Irak ook niet klopte, vallen mensen nu werkelijk weer in een zelfde val?

Natuurlijk diskwalificeert een ruzie met het Westen niet een kans dat het wel echt is gebeurt, maar als er geen massamedia berichtgeving van doet ga ik toch wel vraagtekens zetten bij het gebeuren
pi_54621768
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Of is het dan toch werkelijkheid? Ik neig er meer naar om dat laatste te geloven. Een keur aan organisaties, waaronder Human Rights Watch en Amnesty stellen al jaren de mensenrechtensituatie in Iran aan de kaak.
Maakt HRW of Amnesty melding van dit nieuwsbericht zoals vermeldt in de OP?
pi_54621906
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
Er is weer nieuws vanuit het meest primitieve land ter wereld: Iran
Zeer slecht dat dit soort dingen gebeuren, maar lees je eerst eens in voordat je dit soort dingen roept.
pi_54622173
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Hum
eerst lezen , dan schrijven.
Ik heb geschreven dat daar waar het om een echt genociede gaat ( vooorbeeld aangegeven ) zelfs het volkerenrecht mogenlijkheden voor ingrijpen heeft.

Iran is een zelfstandig land , met een oudere cultuur als Nederland.
Een religieus Land met een beperkte , maar toch enigsinds funktionerende demokratie.

Dat hebben jij en ik te accepteren.

Wanneer jij denkt het recht te hebben om daar integrijpen, wat denk je dan van China ? Mogen we daar ook ingrijpen? Soedan ? NIgeria ?

Mag een Land als Iran dan bij ons ingrijpen omdat onze omgang met abortus en Euthanasie tegen hun "Moraal" ingaat ?

Je gooit er Pandors Doos mee open.
Dat was ook mij enige reden waarom ik tegen de inval van de USA in Irak was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')