abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54601804
Er is weer nieuws vanuit het meest primitieve land ter wereld: Iran

In een artikel "gays should be hanged" (dat geneuzel kennen we inmiddels wel, helaas), wordt melding gemaakt van een vrouw die zwanger is gemaakt door haar broer. De vrouw is opgehangen, haar broer ging vrijuit.
quote:
Gays should be hanged, says Iranian minister
Homosexuals deserve to be executed or tortured and possibly both, an Iranian leader told British MPs during a private meeting at a peace conference, The Times has learnt. Mohsen Yahyavi is the highest-ranked politician to admit that Iran believes in the death penalty for homosexuality after a spate of reports that gay youths were being hanged.

President Ahmadinejad, questioned by students in New York two months ago about the executions, dodged the issue by suggesting that there were no gays in his country. Britain regularly challenges Iran about its gay hangings, stonings and executions of adulterers and perceived moral criminals, Foreign and Commonwealth Office (FCO) papers show.

The latest row involves a woman hanged this June in the town of Gorgan after becoming pregnant by her brother. He was absolved after expressing his remorse. Britain said that this demonstrated the unequal treatment of men and women in law and breached Iran’s pledge to restrict the death penalty to the most serious crimes. A series of reported executions of gays, including two underage boys whose public hanging was posted on the internet, has alarmed human rights campaigners.

The Pet Shop Boys dedicated Fundamental, their Grammy-nominated album, to Mahmoud Asqari and Ayad Marhouni, who were hanged in Justice Square in Mashhad in 2005. Graphic photographs of the execution of the youths, who were under 18 when arrested, were released by the Iranian Students News Agency. Gay rights groups in Britain, such as Outrage!, accuse Iran of cloaking executions for homosexuality with bogus charges for more serious crimes.

Under the Freedom of Information Act, the FCO released papers to The Times about the death penalty being used in Iran for homosexuality, adultery and sex outside marriage.

Minutes taken by an official describe a meeting between British and Iranian MPs at the Inter-Parliamentary Union, a peace body, in May. When the Britons raised the hangings of Asqari and Marhouni, the leader of the Iranian delegation, Mr Yahyavi, a member of his parliament’s energy committee, was unflinching. He “explained that according to Islam gays and lesbianism were not permitted”, the record states. “He said that if homosexual activity is in private there is no problem, but those in overt activity should be executed [he initially said tortured but changed it to executed]. He argued that homosexuality is against human nature and that humans are here to reproduce. Homosexuals do not reproduce.”

Nicole Pichet, a researcher who also took notes of the gathering, told The Times that the discussion began with British MPs discussing the underage gay hangings. Mr Yahyavi responded by saying homosexuality was to blame for a lot of diseases such as Aids. Ann Clwyd, the Labour MP and head of Britain’s delegation, said yesterday: “It is of great concern that these attitudes persist and we made it clear what we felt.” Iran, Mauritania, Saudi Arabia, Sudan, the United Arab Emirates, Yemen and Nigeria apply the death penalty for homosexuality, according to the International Lesbian and Gay Association.
Verder nog een lijstje:
quote:
Sharia’s victims
2005
— Homosexuals Farbod Mostaar and Ahmad Chooka sentenced to death. Iran said Chooka had kidnapped, knifed and raped a student
— A woman called Soghra was sentenced to stoning for adultery and being an accomplice to her husband’s murder
— Two men executed in public after being found guilty of a homosexual relationship. A newspaper said they were convicted of sodomy, rape and kidnapping
— Zhila Izadi, 13, sentenced to stoning after becoming pregnant with her brother’s child

2006
— Malek Ghorbany sentenced to stoning for adultery
— Leila Qomi sentenced to stoning for adultery and assisting a man who killed her husband. He received 100 lashes.

2007
— Jafar Kiana stoned for adultery. His female lover Mokarrameh Ebrahimi sentenced to the same fate
Source: Foreign and Commonwealth Office documents released under Freedom of Information Act
Bron: http://www.timesonline.co(...)t/article2859606.ece

Steniging, zweepslagen en de galg. Wanneer gaat de wereld eens stelling nemen tegen dit barbaarse, middeleeuwse land? Stelling: Het wordt hoog tijd dat we Iran binnenvallen....
pi_54601836
Zielige primitievelingen, als je ziet hoe ver die lui op alle fronten achter lopen
echt.. om je dood te lachen

Stelling: Het wordt hoog tijd dat we Iran binnenvallen....

Eensch, na Afghanistan / Irak kan Iran er ook nog wel bij.
pi_54601866
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_54601890
sick fucks,
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_54601924
Terecht, had ze haar broer maar niet moeten verleiden.
pi_54601938
Een land platbombarderen omdat we andere normen en waarden hebben is niet primitief en barbaars?
God wat een stel stomme ezels lopen er toch rond op deze aardkloot.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:10:22 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_54602006
pwnd .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54602013
Alhoewel dit uiteraard walgelijk is van Iran, vind ik niet dat dit alleen genoeg reden is tot het binnenvallen van Iran. Als dat namelijk wel zo zou zijn moeten we consequent zijn en alle landen met dit soort praktijken aanvallen, zoals pakistan , SA, waarschijnlijk de hele moslimwereld. Daar hebben we simpelweg niet de resources en manschappen voor (en met we bedoel ik niet alleen nederland)
Wat ze wel zouden moeten doen, maar dat gebeurt ook niet vanwege de olievoorraden in voorgenoemde landen, is deze landen boycotten.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_54602024
==

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 22:54:57 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 15:11:34 #10
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54602039
Wat gaat binnenvallen oplossen dan?
"Dat is echt ontzettend zielig" İ
  woensdag 14 november 2007 @ 15:12:41 #11
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54602072
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:11 schreef devvertje het volgende:

--
Wow, jij hebt echt geen idee waarover je praat he?

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 22:55:36 ]
"Dat is echt ontzettend zielig" İ
  woensdag 14 november 2007 @ 15:13:17 #12
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54602086
===

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 22:58:55 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 15:13:41 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54602095
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:07 schreef Thieske het volgende:
pi_54602132
==

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 23:00:04 ]
pi_54602156
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:07 schreef Thieske het volgende:
Stelletje domme lu****, als ze verkracht was geweest dan was ze alsnog opgehangen.......
zo primitief zijn die stakkers
pi_54602184
Treurig, maar in Afrika heb je nog menseneters. Die landen ook maar ff binnenvallen ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:18:10 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_54602218
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:15 schreef devvertje het volgende:
Ik weet heel goed waar ik over praat, jij mag ook wel een gratiz fattah hoor
als je jaloers bent
wollah geef mij maar een hezbollah?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54602230
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:17 schreef cultheld het volgende:
Treurig, maar in Afrika heb je nog menseneters. Die landen ook maar ff binnenvallen ?
nee maar menseneters moeten ze sowieso niet behandelen als mensen...
pi_54602237
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:08 schreef ShaoliN het volgende:
Een land platbombarderen omdat we andere normen en waarden hebben is niet primitief en barbaars?
God wat een stel stomme ezels lopen er toch rond op deze aardkloot.
Heb ik "platbombarderen" geschreven? Ik meen toch echt dat ik "binnenvallen" had neergezet. En ik heb die stelling geponeerd om de discussie op gang te helpen. Wat ik ermee bedoel is dat de huidige machthebbers moeten worden ontzet. Het land is feitelijk een dictatuur waarbinnen mensen op grove wijze worden onderdrukt. Aan die situatie een einde maken is ALTIJD beter dan de huidige situatie laten voortbestaan.
pi_54602260
Maak er een parkeerplaats van..
Forum admin jump: webicon maximum 100 kB, geen 500kB
pi_54602265
-edit-

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 22:51:17 ]
pi_54602268
De islam heeft Persie echt verneukt,
  woensdag 14 november 2007 @ 15:20:13 #23
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54602274
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Heb ik "platbombarderen" geschreven? Ik meen toch echt dat ik "binnenvallen" had neergezet. En ik heb die stelling geponeerd om de discussie op gang te helpen. Wat ik ermee bedoel is dat de huidige machthebbers moeten worden ontzet. Het land is feitelijk een dictatuur waarbinnen mensen op grove wijze worden onderdrukt. Aan die situatie een einde maken is ALTIJD beter dan de huidige situatie laten voortbestaan.
En het huidige regime omver werpen zal zonder slag of stoot gaan, ofniet? Kijk maar naar Irak. Dat gaat ook allemaal vanzelfsprekend.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:20:59 #24
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54602297
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef speknek het volgende:

[..]

wollah geef mij maar een hezbollah?
Wollah, ik ruil tegen 2 jihads.
pi_54602333
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:18 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

nee maar menseneters moeten ze sowieso niet behandelen als mensen...
Je zusje bezwangeren is wel menselijk?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 november 2007 @ 15:22:36 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_54602343
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:20 schreef Double-Helix het volgende:
De islam heeft Persie echt verneukt,
Nee, hij is gewoon blessuregevoelig

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54602360

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 14-11-2007 23:08:17 ]
Het leven is veel te kort
pi_54602362
quote:

[..]

Ja, het binnenvallen heeft ook zo goed gewerkt in Irak en Afghanistan. Daar is het nu lekker rustig.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:23:29 #29
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54602369
quote:

[..]

Tenzij het alternatief erger is dan de oorspronkelijke problemen natuurlijk. Het klinkt cru, maar als ik moet kiezen tussen enkele tientallen doden door achterlijkheid aan de ene kant, en tienduizenden doden aan de andere kant, dan weet ik het wel hoor..
  woensdag 14 november 2007 @ 15:23:41 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_54602372
Binnenvallen vanwege grove mensenrechten schendingen is na Irak wel passé. Geef zo'n land een grondwet, democratie en schaf de doodstraf af, en wat krijg je, complete anarchie waarbij iedereen elkaar overhoop knalt. Als je 25 jaar lang niets anders kent dan repressieve religieuze dictatuur en meer dan gestoorde geestelijke wetten, dan kunnen de inwoners ook niet meer leven in een ander systeem. Het enige dat werkt is oppositiegroepen steunen, zo nu en dan een paar leiders ombrengen en een gerichte bomcampagne hier en daar.
pi_54602377
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je zusje bezwangeren is wel menselijk?
Nee sowieso niet,maar ophangen gaat sowieso te ver,het is niet alsof ze iemand vermoord hebben,abortus en een fikse boete was genoeg geweest,
pi_54602382
Gisteren zag ik nog een bericht dat homo's daar idd werden vermoord
pi_54602403
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:16 schreef devvertje het volgende:

[..]

Stelletje domme lu****, als ze verkracht was geweest dan was ze alsnog opgehangen.......
zo primitief zijn die stakkers
En terecht. Dan zal ze 't wel uitgelokt hebben.
pi_54602425
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:23 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Nee sowieso niet,maar ophangen gaat sowieso te ver,het is niet alsof ze iemand vermoord hebben,abortus en een fikse boete was genoeg geweest,
No shit. Maar het is gewoon een interne aangelegenheid. Ik wilde met mijn post aangeven dat er teveel schurkenstaten zijn om aan te pakken. Zo lang ze zich niet met andere landen bemoeien, moeten ze lekker doorgaan. Ooit zal het volk wel opstaan .
pi_54602432
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:23 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Abortus mag natuurlijk niet. Je mag geen onschuldige wezens doden van Allah.
pi_54602440
Thieske omdat jouw moeder zo is, zijn niet alle vrouwen zo.

en k***straal nu maar op met je getrol.
pi_54602480
quote:

[..]

Zei George W Bush ook, toen hij besloot Irak aantevallen

En precies dat was de grote criminele daad in zijn loopbaan als bovenste USA-Henkie

Je kunt een land niet binnenvallen omdat jou niet aanstaat wat daar gebeurd of "wie" er "hoe" regeert.
Er zijn voor zover ik weet volksrechtelijke uitzonderingen , maar die spelen alleen bij een echt genociede (Voorbeeld Viertnam wat ttt Cambodja binnenviel)

Ik vind het verschrikklelijk wat er in Iran gebeurd, maar het is niet mijn land. Het is toch echt iets wat de iraniers met zichzelf moeten uitmaken.
pi_54602491
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:26 schreef devvertje het volgende:
Thieske omdat jouw moeder zo is, zijn niet alle vrouwen zo.

en k***straal nu maar op met je getrol.
Raak niet te gefrustreerd. Het is maar Fok!.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:29:44 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54602532
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nee, hij is gewoon blessuregevoelig

pi_54602561
Wat een diep triest land is het toch ook eigenlijk
pi_54602641
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:20 schreef ShaoliN het volgende:
En het huidige regime omver werpen zal zonder slag of stoot gaan, ofniet? Kijk maar naar Irak. Dat gaat ook allemaal vanzelfsprekend.
Was een eitje! Ik zie die minister van informatie nog staan voor de tv-camera's. Die man is er wereldberoemd mee geworden. Het huidige probleem in Irak ligt heel anders: groepen moslims die ELKAAR naar het leven staan en aanslagen plegen. Ik heb trouwens nergens beweerd dat het aanpakken van de situatie in Iran een makkelijke klus zal worden ofzo...
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:23 schreef Wombcat het volgende:
Ja, het binnenvallen heeft ook zo goed gewerkt in Irak en Afghanistan. Daar is het nu lekker rustig.
Twee compleet verschillende situaties. Irak: zie boven. Afghanistan: Taliban-strijders zijn helaas nog niet verslagen. De mensenrechtensituatie is, ondanks dat, al aanzienlijk verbeterd.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:37:20 #42
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54602733
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Was een eitje! Ik zie die minister van informatie nog staan voor de tv-camera's. Die man is er wereldberoemd mee geworden. Het huidige probleem in Irak ligt heel anders: groepen moslims die ELKAAR naar het leven staan en aanslagen plegen. Ik heb trouwens nergens beweerd dat het aanpakken van de situatie in Iran een makkelijke klus zal worden ofzo...
[..]

Twee compleet verschillende situaties. Irak: zie boven. Afghanistan: Taliban-strijders zijn helaas nog niet verslagen. De mensenrechtensituatie is, ondanks dat, al aanzienlijk verbeterd.
Punt is dat zoiets alleen kans van slagen heeft als je echt een breed draagvlak onder de bevolking hebt. Ik ben geen Iran-expert, maar ik heb niet het idee dat dat draagvlak op dit moment bestaat. Mede omdat de gemiddelde burger er minder last van heeft dan wij denken. Ons beeld van Iran wordt voornamelijk bepaald door de berichten over de excessen.

Wat dat betreft was er onder de Iraakse bevolking waarschijnlijk nog meer draagvlak voor een buitenlandse inval dan in Iran.
pi_54602786
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:27 schreef CANARIS het volgende:
Zei George W Bush ook, toen hij besloot Irak aantevallen. En precies dat was de grote criminele daad in zijn loopbaan als bovenste USA-Henkie.
Irak is binnengevallen vanwege vermeende 'wapons of mass destruction', niet vanwege de mensenrechtensituatie. Het is wel een goede bijkomstigheid dat er een wrede dictator is afgezet die duizenden tegenstanders de dood heeft ingejaagd en 35 jaar de bevolking onderdrukte. Hoeveel de beïndiging van laatstgenoemde situatie precies waard is, valt niet echt in cijfers uit te drukken.
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:27 schreef CANARIS het volgende:
Je kunt een land niet binnenvallen omdat jou niet aanstaat wat daar gebeurd of 'wie er hoe regeert'. Er zijn voor zover ik weet volksrechtelijke uitzonderingen , maar die spelen alleen bij een echt genociede (Voorbeeld Viertnam wat ttt Cambodja binnenviel). Ik vind het verschrikklelijk wat er in Iran gebeurd, maar het is niet mijn land. Het is toch echt iets wat de iraniers met zichzelf moeten uitmaken.
Het gaat hier echt wel om wat meer dan 'iets dat mij niet aanstaat'. Het gaat hier om grove mensenrechtenschendingen; iets dat je objectief kunt vaststellen. Gelukkig dachten de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog over de bezette landen iets anders dan "ik vind het verschrikkelijk wat er in Nederland gebeurd, maar het is niet ons land."...
pi_54602834
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Punt is dat zoiets alleen kans van slagen heeft als je echt een breed draagvlak onder de bevolking hebt. Ik ben geen Iran-expert, maar ik heb niet het idee dat dat draagvlak op dit moment bestaat. Mede omdat de gemiddelde burger er minder last van heeft dan wij denken. Ons beeld van Iran wordt voornamelijk bepaald door de berichten over de excessen. Wat dat betreft was er onder de Iraakse bevolking waarschijnlijk nog meer draagvlak voor een buitenlandse inval dan in Iran.
Nee, natuurlijk krijg je die indruk niet. Het land is formeel een democratie, maar effectief een dictatuur. Mensen kijken wel tien keer uit voordat ze hun mening over het gezag geven. Om een goede indruk van de ernst te krijgen, kun je dan ook beter kijken naar Iraniërs die naar het buitenland gevlucht zijn, waaronder oppositieleiders.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:46:13 #45
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54602962
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk krijg je die indruk niet. Het land is formeel een democratie, maar effectief een dictatuur. Mensen kijken wel tien keer uit voordat ze hun mening over het gezag geven. Om een goede indruk van de ernst te krijgen, kun je dan ook beter kijken naar Iraniërs die naar het buitenland gevlucht zijn, waaronder oppositieleiders.
Oppositieleiders hebben natuurlijk een compleet eigen agenda wat dat betreft. Hoe eerder er een invasie komt, hoe beter. Die parallellen met Irak kan je dan nog wel trekken.

Verder is het duidelijk dat mensenrechten constant geschonden worden. Maar de meeste mensen die een tijd in Iran hebben gewoond (correspondenten en dergelijke) zeggen dat er een grote kloof zit tussen de officiele regels en het leven van alledag voor de mensen daar. En als in de praktijk de soep niet zo heet gegeten wordt als wij hier denken betekent dat dat er te weinig draagvlak is voor een Amerikaanse invasie. En daarmee wordt zo'n invasie bij voorbaat kansloos.
pi_54603104
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Oppositieleiders hebben natuurlijk een compleet eigen agenda wat dat betreft. Hoe eerder er een invasie komt, hoe beter. Die parallellen met Irak kan je dan nog wel trekken.
Bij mijn weten wonen mensen als Mark Rutte, Jan Marijnissen, Geert Wilders en Femke Halsema gewoon in Nederland en staat de Nederlandse regering in voor hun veiligheid. Het zou je op z'n minst te denken moeten geven dat Iraanse oppositieleiders niet in Iran vertoeven.
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Verder is het duidelijk dat mensenrechten constant geschonden worden. Maar de meeste mensen die een tijd in Iran hebben gewoond (correspondenten en dergelijke) zeggen dat er een grote kloof zit tussen de officiele regels en het leven van alledag voor de mensen daar. En als in de praktijk de soep niet zo heet gegeten wordt als wij hier denken betekent dat dat er te weinig draagvlak is voor een Amerikaanse invasie. En daarmee wordt zo'n invasie bij voorbaat kansloos.
Mensenrechtenschendingen en barbaarse executies zijn een feit. En de cijfers die officieel naar buiten komen, zijn hoogstwaarschijnlijk maar het topje van de ijsberg. De soep wordt dus wel degelijk heet gegeten. Misschien moet je draagvlak ook niet VOORAF willen meten, maar moet je 10 jaar na de invasie eens aan de bevolking vragen: had het zin?
  woensdag 14 november 2007 @ 15:53:04 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54603164
ik voel mij eerlijk gezegd helemaal niet geroepen om dit soort misstanden elders op te willen lossen.
's lands wijs 's lands eer.

ik verwacht dat de mensheid steeds meer evolueert om in te zien dat dit soort praktijken verre van humaan zijn. als dat niet gebeurd zegt dat meer over de mensen/religie dan het regime.

ik ben zelfs tégenstander van bemoeienissen vanuit een eigen gedachtengoed, omdat ik vrees dat bemoeienis juist niet het toverwoord is om mensen te veranderen of humaner te maken.

dit gezegd hebbende ben ik ook geen groot voorstander van geld naar afrika.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 14 november 2007 @ 15:55:31 #48
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54603233
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij mijn weten wonen mensen als Mark Rutte, Jan Marijnissen, Geert Wilders en Femke Halsema gewoon in Nederland en staat de Nederlandse regering in voor hun veiligheid. Het zou je op z'n minst te denken moeten geven dat Iraanse oppositieleiders niet in Iran vertoeven.
Mja, als het aan mij ligt wordt overal ter wereld een echte democratie ingevoerd, met uitgebreide bescherming van de mensenrechten, vrije verkiezingen etcetera. Maar het is een illusie om te denken dat je dat van boven op kan leggen aan een land. Niet als er geen breed draagvlak voor is in ieder geval.
quote:
Mensenrechtenschendingen en barbaarse executies zijn een feit. En de cijfers die officieel naar buiten komen, zijn hoogstwaarschijnlijk maar het topje van de ijsberg. De soep wordt dus wel degelijk heet gegeten. Misschien moet je draagvlak ook niet VOORAF willen meten, maar moet je 10 jaar na de invasie eens aan de bevolking vragen: had het zin?
Dat is wel een flinke gok die je neemt dan hoor. Ogen dicht en hopen dat het over 10 jaar goed heeft uitgepakt. Dat draagvlak vooraf is naar mijn mening nu juist een van de voorwaarden voor succes. Dus als het er nu niet is, zal over 10 jaar de situatie niet veel beter zijn vrees ik.
pi_54603399
stenigen dat lijkt me best grappig om een keer bij te zijn. zie life of brian
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_54603479
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik voel mij eerlijk gezegd helemaal niet geroepen om dit soort misstanden elders op te willen lossen.
's lands wijs 's lands eer. ik verwacht dat de mensheid steeds meer evolueert om in te zien dat dit soort praktijken verre van humaan zijn. als dat niet gebeurd zegt dat meer over de mensen/religie dan het regime.

ik ben zelfs tégenstander van bemoeienissen vanuit een eigen gedachtengoed, omdat ik vrees dat bemoeienis juist niet het toverwoord is om mensen te veranderen of humaner te maken. dit gezegd hebbende ben ik ook geen groot voorstander van geld naar afrika.
Een soort CANARIS-houding, dus. Valt me van je tegen.

De mensheid evolueert vast wel, maar als je zit met een terreurbewind dat elke vorm van hervorming tegenhoudt, schiet dat geen centimeter op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')