Amaranta... wat maak jij het spannend zeg!

Heb met je te doen, zulk heftig voorwerk.

Ik duim voor je dat het nu snel door gaat zetten en dat het dan alsnog een vlotte bevalling mag worden.
Filet American.... zucht...

Dat is echt het enige wat ik echt mis.

Mijn vlees heb ik toch liever doorbakken, ook mijn biefstuk, en franse kaas vind ik smerig. Af en toe een broodje met leverpastei mag, hoewel ik daar weinig gebruik van maak. Andere dingen mijdt ik niet (soft-ijs en milkshakes zitten overigens bijna altijd in machines die zichzelf pasteuriseren!) of mis ik niet. Maar filet american... mag ik al bevallen???
Ik ben zenuwachtig voor morgen.

Moet om 15.00 naar de vlos voor een nekplooimeting. En nu roep ik al een paar weken dat het eigenlijk toch niet uitmaakt omdat we alleen de bijkomende lichamelijke afwijkingen een probleem zouden vinden i.v.m. de overige kinders en dat we daar pas zekerheid over hebben met de 20weken-echo, dat het downsyndroom op zich ons er niet toe doet, blablabla... Natuurllijk doet het ertoe! Natuurlijk willen we graag een kindje dat net zo gezond en 'perfect' is als onze andere kinderen. Wat niet wil zeggen dat we het weg laten halen als het niet perfect is, maar het zal natuurlijk wel even flink slikken zijn als we wel een verhoogde kans op een kindje met downsyndroom maken. En ondanks dat mijn gevoel goed is, maak ik me er toch zenuwachtig over, bahbahbah.
Ik heb trouwens 2 weken geleden al bloed laten prikken. De 1e verloskundige zei dat je dan waarschijnlijk direct de uitslag van de combinatietest zou krijgen, maar de dame van de termijnecho (die ook de nekplooimeting morgen doet) had het er volgens mij over dat ook de uitslag van de nekplooimeting eerst naar het VU gaat en dat die de berekening maken. Beetje vreemd, want als de uitslag van het bloed er is, ze weten mijn leeftijd, met de uitslag van de nekplooi, dan is het toch niet zo moeilijk om die berekening direct te maken???

(Anders gaat er ook nog weer een weekend over heen...

) Mijn man gaat namelijk waarschijnlijk niet mee omdat de kids dan nog slapen en vind het zo zielig om ze uit bed te moeten trekken, dat is al een beetje te vaak gebeurd deze week. Maar als ik de uitslag meteen krijg, heb ik hem er liever bij. Iemand met ervaring hier? Hoe ging dat bij jou/jullie?