abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2007 @ 08:35:34 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54593646
De opvolger van: Italiaans voetbal, wat moeten we ermee?

De meest onderschatte competitie van Europa, zou (minstens) in één naam genoemd moeten worden met de Premier League en Primera División. Vele randzaken en het feit dat de Nederlandse media geen hoge pet op heeft van het Italiaanse voetbal, zorgen er echter voor dat er érg negatief wordt gedaan over de Serie A.

In mijn optiek zwaar onterecht, de Serie A is een zeer sterke competitie en er wordt aantrekkelijk gespeeld, door wereldtoppers als Zlatan Ibrahimović, Ricardo Izecson dos Santos Leite (Kaká) en Alessandro Del Piero. Daarbij is het nationale elftal van Italië de regerend wereldkampioen, de selectie van Italië tijdens het WK 2006 bestond louter uit spelers die in de Serie A speelden.

Kortom, de Serie A moet beoordeeld worden op het voetbal, niet op de randzaken.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 14 november 2007 @ 08:39:56 #2
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 14 november 2007 @ 08:44:47 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54593723
En om alvast even wat vooroordelen weg te werken voor ze weer verschijnen:
  • In de Serie A wordt meer gescoord dan in de meeste competities.
  • Het aantal toeschouwers in de Serie A is stijgende en na de Bundesliga, EPL en de LFP de 4e competitie van Europa.
  • Tv-inkomsten zijn nog steeds gigantisch, zodat de clubs nog steeds na de Engelse tot de rijkste ter Wereld behoren.
  •   Trouwste user 2022 woensdag 14 november 2007 @ 08:47:06 #4
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_54593750
    Ach als een ordinaire voorstopper als Cannavaro de beste speler is zegt dat genoeg.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      woensdag 14 november 2007 @ 08:51:54 #5
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54593796
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:47 schreef tong80 het volgende:
    Ach als een ordinaire voorstopper als Cannavaro de beste speler is zegt dat genoeg.

Beste speler van het WK, zegt dat dan ook genoeg over alle voetballers ter wereld? Of alleen over de Serie A?
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
      Trouwste user 2022 woensdag 14 november 2007 @ 08:54:32 #6
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_54593821
    Zegt iets over de zogenaamde kenners

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      woensdag 14 november 2007 @ 08:55:24 #7
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54593834
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:54 schreef tong80 het volgende:
    Zegt iets over de zogenaamde kenners

Is dus niet echt on topic, lijkt me?
      Trouwste user 2022 woensdag 14 november 2007 @ 09:00:05 #8
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_54593890
    Ok wis mijn posts maar."

pi_54593981
    quote:
    Italiaanse club denkt aan stoppen vanwege fans

www.voetbalonline.nl, 14 november 2007 02:32 - De leiding van de voetbalclub Taranto heeft aangekondigd om zich terug te trekken uit de competitie als gevolg van herhaaldelijk vandalisme van de eigen fans. Van deze club uit de grootste stad in Italie, die nog nooit in de Serie A heeft gespeeld, werd zondag de wedstrijd in de derde klasse tegen Massese gestaakt als gevolg van de ongeregeldheden van de eigen fans als reactie op de dood van een Lazio-supporter. Voorzitter Luigi Blasi, die de club een paar jaar geleden een nieuw leven inblies, voelt zich gedwongen om de club uit de competitie nemen. 'Ik snap de consequentie want dan is het voetbal in Taranto dood, maar in feite hebben we geen andere keuze. Buiten ons om hebben vandalen de kleedkamer van de scheidsrechter bezocht met als eis om de wedstrijd niet door te laten gaan. Toen daar geen gehoor aan werd gegeven, hebben ze voor zoveel geweld gezorgd dat de veiligheid van de spelers in het geding was. Op ons niveau moet helemaal nooit sprake zijn van een Mobiele Eenheid rondom het veld. Bij onze wedstrijden komen nauwelijks 2000 mensen. Dit is complete waanzin. De club wordt gechanteerd of geterroriseerd door een kleine groep. Deze week moeten we een beslissing nemen over de toekomst, maar als het aan mij ligt houden we er nu maar mee op,' aldus de voorzitter. Taranto staat in de middenmoot van de derde klasse.
    Wat een slappe zak zeg. Sla die kleine groep raddraaiers gewoon het stadion uit en ga met de overige 1800 toeschouwers lekker voetballen in de Serie C.
    pi_54594262
    En hoe ga je die het stadion uit slaan?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_54594334
    Dat lukt hier toch ook? Stadionverbod en meldingsplicht.

Ik snap wel dat het bij de grotere clubs in Italie wat lastiger is, maar als je wekelijks 2000 toeschouwers hebt ken je ze allemaal bij naam.
    pi_54594413
    Daarvoor moet je de medewerking van de politie hebben en die gaan niet een kleedkamer van een amateurclub beschermen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_54597304
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:44 schreef pfaf het volgende:
  • Het aantal toeschouwers in de Serie A is stijgende en na de Bundesliga, EPL en de LFP de 4e competitie van Europa.
  • Ik dacht dat The Championship ook meer mensen trok dan de Serie A?

Voor de rest is het natuurlijk erg goed dat er dit seizoen weer grote namen terug zijn gekomen in de Serie A. Napoli, Juventus en Genoa zijn natuurlijk stuk voor stuk publiektrekkers en zorgen voor een grotere uitstraling naar buiten uit.
    pi_54597684
    quote:
    Kaká: "Grote sterren dreigen Italië te mijden"
    14 november 2007

Spelmaker Kaká van AC Milan vreest dat de supportersrellen in Italië een afschrikwekkend effect hebben op topvoetballers. Afgelopen weekeinde werd bij ongeregeldheden een supporter van Lazio doodgeschoten.

"Als dit blijft doorgaan, dreigen de grote sterren Italië de rug toe te keren", laat Kaká weten. "Spelers van wereldklasse willen voor grote ploegen uitkomen, maar ze zijn ook op zoek naar vreugde en enthousiasme. Italië verliest momenteel zijn geloofwaardigheid."

"De lijst van incidenten wordt te lang. Eerst was er het omkoopschandaal en vervolgens de agent die omkwam in Catania. Nu is er een nieuwe tragedie, met de fan die is doodgeschoten terwijl hij op weg was naar een wedstrijd."

De Braziliaanse international maakte zelf angstige momenten door in de kleedkamer van AC Milan. Het duel bij Atalanta Bergamo werd zondag na enkele minuten gestaakt. Supporters probeerden de glazen wand te slopen die hen van het veld scheidde.

"In het stadion vloog er van alles door de lucht. Zondag hing een ijzige stilte in onze kleedkamer. Iedereen dacht na. Ik vrees dat het geweld 's werelds beste spelers afschrikt om naar Italië te verhuizen", besluit Kaká.
    I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
      woensdag 14 november 2007 @ 23:23:25 #15
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54615280
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 12:00 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Ik dacht dat The Championship ook meer mensen trok dan de Serie A?
    Bij lange na niet.
    Vorig jaar misschien, maar dat geeft nogal een vertekend beeld.
    pi_54617744
    Bullshit natuurlijk want Juve zat gewoon terecht in de Serie B en Napoli was er al een jaar of 7 uit
      donderdag 15 november 2007 @ 03:46:44 #17
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617751
    Geen idee, wat dat was, maar dat zal vast niet de schuld zijn van de Engelsen
      donderdag 15 november 2007 @ 03:50:25 #19
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617756
    Het ging over de vergelijking met de Championship.

Dat de Italianen een kut competitie hebben ligt gewoon voor 100% aan de Italianen. Ze kunnen niks maken, niks fatsoenlijk organiseren en het blijft altijd een veredeld maffia land.

Het is dat ze in Europa liggen anders waren ze nu net zo ver geweest als Argentinie
      donderdag 15 november 2007 @ 03:57:21 #21
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617759
    Ik volg je even niet meer. Het ging over supportersaantallen in de Serie A, waarna jij zei dat mijn argument dat vorig jaar geen goede vergelijking is bullshit is. Ik parreer dat en vervolgens ga jij het over Engelsen hebben?

Als je zo vriendelijk zou willen zijn om het nog 1 keer je gedachtensprongetje uit te leggen: graag...
      donderdag 15 november 2007 @ 04:02:01 #22
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617764
    Ik zie de relatie met de toeschouwersaantallen van vorig jaar nog niet helemaal.
    Ik durf het haast niet te vragen, maar nog 1 keer? Wat hebben Engelsen en mongolen te maken met het lage toeschouwersaantal van de Serie A vorig jaar?
    pi_54617778
    Dat heb ik al gezegd
      donderdag 15 november 2007 @ 04:13:10 #24
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617779
    Nee hoor, ik nog in geen enkele post van jou gezien waarom je de Engelsen er in eens bij haalt...
    pi_54617785
    Dan heb je niet goed gelezen. Je hebt overigens zelf op de link gereageerd

Het zal volgens jou wel aan de lucht liggen of aan het water of zo maar de Italianen hebben het aan zichzelf te danken dat het voetbal daar naar de klote gaat
      donderdag 15 november 2007 @ 04:22:06 #26
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617789
    Volgens mij ben je een beetje in de war. Ik weet niet of je van wat alcohol gesnoept hebt, of dat het te laat wordt voor je, maar je begint onzin uit te kramen.

Omdat ik in een goede bui ben:
    -> Barnet Bee: toeschouwers Championship > Serie A
    -> pfaf: niet waar, behalve vorig jaar, maar dat telt niet
    -> DAM: Juve was terecht terug en Napoli ontbreekt al jaren
    -> pfaf: dat was niet de enige reden dat de Serie A vorig jaar geen toeschouwers trok
    -> DAM: Daar kunnen Engelsen niets aan doen

pi_54617790
    Dus ligt het aan de Italianen en aan niemand anders dat er geen hond komt
      donderdag 15 november 2007 @ 04:30:35 #28
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617794
    Geen hond? Na de Budesliga, EPL en LFP is het de grootste compeitie ter Wereld qua toeschouwers. Dus hoezo, er komt geen hond?
    pi_54617797
    Stadions zitten lekker vol toch?
      donderdag 15 november 2007 @ 04:45:12 #30
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617802
    De meeste grote WK '90 stadions verkopen niet uit voor een gemiddelde wedstrijd nee. Maar dat hebben ze nooit gedaan, dus dat punt is ook niet valide. Alleen AC Milan is echt flink gedaald in toeschouwersaantallen sinds van Basten, Gullit, Rijkaard. De rest van de stadions zitten net zo vol als in bijv 1990
    pi_54617810
    Ze zijn net zo leeg
      donderdag 15 november 2007 @ 04:56:39 #32
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617814
    Dat is het punt niet. Het ging over leeglopende stadions, niet leeg zijnde...
    pi_54617824
    Zeg maar op het niveau van de MLS, Eredivisie, J league, 2. bundesliga en Championship

http://en.wikipedia.org/w(...)ional_sports_leagues
      donderdag 15 november 2007 @ 05:09:33 #34
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617827
    Nu haal je weer de cijfers van vorig jaar erbij pannenkoek! Dat station waren we toch al gepasseerd.

Of gaan we nu weer over Engelsen beginnen..
    pi_54618273
    Van dit seizoen zijn er geen cijfers, dus moet je wel die van vorig seizoen pakken
      donderdag 15 november 2007 @ 09:23:27 #36
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
      donderdag 15 november 2007 @ 09:44:49 #37
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54619499
    Een discussie is met DAM niet mogelijk, alsof hij ooit zijn ongelijk zal toegeven.
    pi_54622756
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 09:23 schreef pfaf het volgende:
    Van dit seizoen zijn wel cijfers:
    http://www.european-footb(...)n/current/aveita.htm
    gemiddeld 23.000 dus.
    Na ongeveer 15% van het seizoen is het inderdaad erg betouwbaar.

Verder gaat het gemiddelde wel weer vet omlaag
      donderdag 15 november 2007 @ 12:17:46 #39
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54622777
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 09:23 schreef pfaf het volgende:
    Van dit seizoen zijn wel cijfers:
    http://www.european-footb(...)n/current/aveita.htm
    gemiddeld 23.000 dus.
    Moet je nagaan dat bij vele wedstrijden (bijvoorbeeld bij die van Napoli) geen uitsupporters worden toegestaan.
    pi_54622801
    En dadelijk eerst een tijd helemaal niet meer bij geen club
    pi_54631094
    quote:
    Agent die fan doodschoot vervolgd voor moord

De Italiaanse agent die afgelopen weekeinde Lazio-supporter Gabriele Sandri neerschoot wordt vervolgd voor moord. Dat maakte de advocaat van de politieman donderdag bekend.

De 28-jarige Sandri werd van het leven beroofd tijdens een confrontatie tussen hooligans van Lazio en Juventus. Supporters van beide clubs hadden met elkaar afgesproken bij een wegrestaurant, alwaar de ontmoeting uitliep op een vechtpartij. De agent, die aan de andere kant van de snelweg stond, loste twee schoten met zijn dienstwapen. Één van de kogels trof Sandri in de nek.

Maandag sprak het gerecht na de reconstructie van de feiten in eerste instantie nog van dood door schuld. Vandaag besliste de rechter van Arezzo echter om de agent te vervolgen voor moord.
    pi_54679730
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 12:17 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Moet je nagaan dat bij vele wedstrijden (bijvoorbeeld bij die van Napoli) geen uitsupporters worden toegestaan.
    Zeg, durfde je het niet aan de winnaar van de gouden schoen in de OP te zetten?

[ Bericht 1% gewijzigd door LudoSanders op 17-11-2007 20:15:30 ]
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_54687921
    Inderdaad. Maar met kut voetballers zoals Zambrotta, Pannucci, Ambrosini is het toch wel snel afgelopen
      zondag 18 november 2007 @ 03:07:07 #44
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54687970
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 03:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Inderdaad. Maar met kut voetballers zoals Zambrotta, Pannucci, Ambrosini is het toch wel snel afgelopen
    Net als in 2006?
    pi_54688121
    We zitten dadelijk in 2008
      zondag 18 november 2007 @ 03:46:33 #46
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54688291
    Ja en?
    Alsof ik jouw mening cq voorspellingen serieus neem... Een paar uur terug postte je nog dat Italie uitgeschakeld zou zijn. Het feit dat jij Italie geen kans geeft op de EK zou juist een teken aan de wand moeten zijn dat Italie er wel eens met de beker van door zou kunnen gaan..
    pi_54690817
    Dat poste ik niet.

Maar geef eens voorspelling van mij die fout was?
    pi_54696150
    Als zelfs Seedorf het met mij eens is moet ik wel gelijk hebben
    pi_54700876
    Withete McLeish: 'Italië was een lucky team'
    18/11/2007 17:09

Alex McLeish was witheet na de 2-1 nederlaag van Schotland tegen Italië, waardoor de Schotten werden uitgeschakeld voor deelname aan het EK van 2008. Scheidsrechter Enrique Mejuto Gonzalez moest het ontgelden.

In blessuretijd kopte Christian Panucci de winnende treffer binnen na een vrije trap van Andrea Pirlo. Maar die vrije trap had nooit gegeven mogen woorden, oordeelde McLeish. 'Het was een ongelooflijke beslissing', mopperde de bondscoach.

'Alan Hutton controleerde de bal en hun speler (Giorgio Chiellini, red.) torpedeerde hem. Hoe kan Italië dan een vrije trap krijgen', vroeg McLeish zich terecht af.

'We hebben het niet verdiend deze wedstrijd te verliezen. We beukten hun murw in de tweede helft en in de slotfase wankelden ze over het veld. Maar alle fifty-fifty beslissingen vielen in hun voordeel uit. Dat hadden we ook verwacht', bendrukte McLeish het voordeel dat de wereldkampioen genoot ten faveure van underdog Schotland.

'Ik ben zo trots op deze spelers. We creëerden kansen, toonden creativiteit, maar helaas viel het niet goed voor ons. De Italianen weten dat zij een lucky team waren dat ze Hampden Park met een zege verlieten.'

Een Anti Scotland topic
    pi_54700949
    Het was ook geen overtreding, maar een gelijkspel had Schotland ook niet veel uitgehaald voor de schotten.
    pi_54701717
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 09:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    En hoe ga je die het stadion uit slaan?
    quote:
    Hooligans eruit, kinderen erin!
    Hooligans eruit en kinderen erin, dat is het motto van de voorzitter van Atalanta Bergamo Ivan Ruggeri. Hij reageert hiermee op de incidenten van afgelopen weekend in Italië. "Ik zal vrijkaarten uitdelen aan de kinderen zodat zij in onze spionkop kunnen gaan staan, en zo kunnen we de ultra's buiten houden," aldus Ruggeri.

Ook de spelers van Atalanta Bergamo hebben al van zich laten horen. Ze steunen het initiatief van hun voorzitter en laten in een open brief weten dat ze geen criminelen meer als hun supporters willen.

Andere voorzitters hebben al laten weten dat het een goed voorbeeld is dat ze gaan volgen! Adriano Galliano van AC Milan riep ook de politici op om te helpen.

pi_54701824
    Dan komt het goed. Er zullen vast veel ouders zijn die hun kinderen graag naar de spionkop sturen
    pi_54704620
    Hoort bij de opvoeding, is een bepaalde fase.
    That's all folks!
    pi_54704810
    Om ze Ultra´s te laten worden?
    pi_54704868
    Die oude ultra's takelen toch een keer af, dus een beetje doorstroming is nodig.
    That's all folks!
    pi_54746112
    Vermakelijk topic zeg, met die DAM
    ><(({°>
    pi_55389205
    Waarom hebben die Italianen zo´n minderwaardigheidscomplex dat ze spelers nodig hebben voor het nationale team die niet in Italie geboren, getogen en opgeleid zijn?
    pi_55390974
    Als je de competities met elkaar verglijkt, vind ik dat de Italiaanse competitie(s) het meest een weerspiegeling zijn van het leven. Groot tegen klein, techniek tegen grote kracht, vals spelers, grote machtige bedrijven tegen kleine bescheiden innovatieve bedrijven. Dat trekt mij eerlijk gezegd wel...

(Erg filosofisch gezien)
    pi_55391086
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:35 schreef M0NTANA het volgende:
    Daarbij is het nationale elftal van Italië de regerend wereldkampioen, de selectie van Italië tijdens het WK 2006 bestond louter uit spelers die in de Serie A speelden.
    Wist ik niet eens, maar moet genoeg zeggen lijkt me.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
      donderdag 20 december 2007 @ 14:10:27 #60
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55416007
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 16:38 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Wist ik niet eens, maar moet genoeg zeggen lijkt me.
    Klopt trouwens niet, zaten ook wat Serie B-spelers (Juventus) bij.
      donderdag 20 december 2007 @ 14:11:11 #61
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55416021
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Waarom hebben die Italianen zo´n minderwaardigheidscomplex dat ze spelers nodig hebben voor het nationale team die niet in Italie geboren, getogen en opgeleid zijn?
    Noem eens één land op die dat niet doet dan?
    pi_55417500
    Nederland
    pi_55417513
    Argentinie en Brazilie
      donderdag 20 december 2007 @ 15:17:25 #64
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55417543
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 14:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Noem eens één land op die dat niet doet dan?
    Hoe lang duurt het nog voordat Jonathan De Guzman genaturaliseerd is? En wilde men niet dolgraag Salomon Kalou naar het WK? En wat te denken van al die voetballers, die van de voormalige kolonies afkomstig zijn?
      donderdag 20 december 2007 @ 15:18:26 #65
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55417574
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Argentinie en Brazilie
    Klopt, maar in Europa doet iedereen het.
    pi_55417596
    Dat zijn Nederlanders en DeGuzman heeft nog niet voor Nederland gespeeld.

En dat moet je ook niet willen, anders wordt je dadelijk net zo´n kutland als Italie
    pi_55417624
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:18 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, maar in Europa doet iedereen het.
    Nederland doet het niet
    pi_55417648
    Denemarken en Zweden ook niet volgens mij
    pi_55417724
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nederland doet het niet
    Maar wil het wel: Salomon Kalou.
    Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
    pi_55417737
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Argentinie en Brazilie
    Claudo Taffarel is een Duitser.
      donderdag 20 december 2007 @ 15:24:09 #71
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55417740
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Dat zijn Nederlanders en DeGuzman heeft nog niet voor Nederland gespeeld.

En dat moet je ook niet willen, anders wordt je dadelijk net zo´n kutland als Italie
    Mauro Camoranesi en Rodrigo Taddei (neem aan dat je daar op doelt) Italiaanser dan een Salomon Kalou.
    pi_55417758
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Denemarken en Zweden ook niet volgens mij
    Zlatan Ibrahimovic groeide op in Malmo, maar is nu niet bepaald van Zweedse komaf.
    pi_55417760
    Gelukkig nog niet gebeurd en diegene die dat wil moeten ze opsluiten in een gesticht.

Nederland leidt spelers op die goed genoeg zijn. Ik wil niet zo´n loser land worden zoals Italie
    pi_55417772
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:25 schreef JanVanHalst het volgende:

[..]

Zlatan Ibrahimovic groeide op in Malmo, maar is nu niet bepaald van Zweedse komaf.
    Je begrijpt het niet helemaal dus
    pi_55417777
    Welke spelers uit de Italiaanse selectie zijn geneutraliseerde Italianen dan?
    pi_55417789
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Mauro Camoranesi en Rodrigo Taddei (neem aan dat je daar op doelt) Italiaanser dan een Salomon Kalou.
    Osvaldo, Francia, Foresteri, Laurito
    pi_55417805
    Sivori
      donderdag 20 december 2007 @ 15:27:25 #78
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55417807
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Gelukkig nog niet gebeurd en diegene die dat wil moeten ze opsluiten in een gesticht.

Nederland leidt spelers op die goed genoeg zijn. Ik wil niet zo´n loser land worden zoals Italie
    Spanje doet het, Frankrijk doet het, Portugal doet het, Duitsland doet het, Kroatië doet het, Polen doet het, België doet het en Nederland wil het doen, wat is dan de reden dat je het Italië zo zwaar aanrekent?
    pi_55417848
    Omdat zij het vaakst doen en ze naar eigen zeggen het beste voetballand ter wereld zijn maar spelers nodig hebben uit de eerste divisie in Argentinie om het nationale team op niveau te houden
      donderdag 20 december 2007 @ 15:33:47 #80
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55417967
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Omdat zij het vaakst doen en ze naar eigen zeggen het beste voetballand ter wereld zijn maar spelers nodig hebben uit de eerste divisie in Argentinie om het nationale team op niveau te houden
    Neem jij jezelf wel serieus? Kom op, zeg! Het vaakst? Echt niet dus.
    pi_55418653
    Ferrari

Verder klopt je lijstje van geen kant, het gaat om waar spelers zijn opgeleid. Vrijwel alle Fransen zijn gewoon opgeleid in Frankrijk
    pi_55418710
    Daar kan je toch wel onderscheid in maken? Vind het wel wat anders of je hier via het voetbal toevallig terecht komt of dat je ouders gastarbeiders waren of je land een kolonie was van het betreffende land.

Daarom schijt ik op op 'internationals' als Deco en Senna maar kan ik vrede hebben met de moccro's in het Nederlands elftal. Dat 1e zegt toch meer over de kwaliteit van voetballers van je eigen land aangezien ze bij hun land niet in beeld waren.
    pi_55418731
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:53 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Senna, Pernia, Deco.
    Italie heeft er een stuk of 20 als je alleen naar de A-internationals kijkt en nog veel meer in de jeugd.

Toch maar effe verder gaan zoeken
      donderdag 20 december 2007 @ 16:07:47 #84
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55418808
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 16:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Italie heeft er een stuk of 20 als je alleen naar de A-internationals kijkt en nog veel meer in de jeugd.

Toch maar effe verder gaan zoeken
    Noem die twintig dan eens?

Maar goed, is allemaal off topic. Je kan toch moeilijk het Italië van dit moment afkraken, omdat ze één genaturaliseerde speler (Mauro Camoranesi) hebben spelen en er misschien binnenkort één (Rodrigo Taddei) gaan naturaliseren?
    pi_55418862
    En heel veel in de jeugdselecties

Pablo Daniel Osvaldo
    From Wikipedia, the free encyclopedia
    Jump to: navigation, search
    Pablo Daniel Osvaldo

Personal information
    Full name Pablo Daniel Osvaldo
    Date of birth January 12, 1986 (1986-01-12) (age 21)
    Place of birth Capital Federal, Argentina
    Height 1.82 m (5 ft 11+1⁄2 in)
    Playing position Striker
    Club information
    Current club Fiorentina
    Number 9
    Youth clubs
    1995-1999
    1999-2000
    2000-2005 Lanús
    Banfield
    Huracán
    Senior clubs1
    Years Club App (Gls)*
    2005
    2006
    2006-2007
    2007- Huracán
    Atalanta
    Lecce
    Fiorentina 33 (11)
    3 (1)
    31 (8)
    3 (2)
    1 Senior club appearances and goals
    counted for the domestic league only and
    correct as of 2007-11-04.
    * Appearances (Goals)

Pablo Daniel Osvaldo (born January 12, 1986 in Capital Federal, Buenos Aires) is an Italo-Argentine footballer, currently playing for ACF Fiorentina.

[edit] Career
    Osvaldo made his competitive football debut in the Argentine 2nd Division for Club Atlético Huracán in 2005. After less than a year he was signed by Italian side Atalanta, where he played only three matches with a single goal in the Serie B 2005–06. In 2006 Atalanta agreed a co-ownership deal which sent the player to Lecce, another Serie B team, where Osvaldo had the opportunity to play regularly, scoring eight matches in 31 appearances with the giallorossi. Following such a fairly impressive season, Atalanta regained the full player's property and sold him to Fiorentina. He played his first Serie A match on September 29, 2007, scoring two goals in a 3–0 away win to Livorno.

On November 9, 2007 Osvaldo, a dual Italian and Argentine citizen, accepted to be called-up by Pierluigi Casiraghi to become part of the Italian under-21 national team, therefore opting to play for the azzurri despite being born in Argentina.[1]

Als je bij Hurucan moet gaan kijken om je jeugdselectie op peil te houden moet je echt uit zelfbescherming stoppen
    pi_55418907
    Ja, ze kunnen beter Pelle opstellen .
    pi_55419133
    Current players
    Players born in 1986 or later are eligible for the 2007-09 UEFA European U-21 Championship. Full list of players selected for 2007-09 UEFA European U-21 Championship qualifying matches in November 2007 are available here.

1985-born
    (eligible to 2008 Summer Olympics)

Michele Canini
    Andrea Coda
    Gianluca Curci
    Hernán Paolo Dellafiore
    Daniele Galloppa
    Graziano Pellč
    Emiliano Viviano
    1986-born
    (eligible to 2009 UEFA U21 Champ)

Ignazio Abate
    Marco Andreolli
    Salvatore Bocchetti
    Luca Cigarini
    Domenico Criscito
    Paolo De Ceglie
    Raffaele De Martino
    Claudio Marchisio
    Lino Marzoratti
    Piermario Morosini
    Marco Motta
    Pablo Daniel Osvaldo
    Michele Paolucci
    Francesco Pisano
    Nicola Pozzi
    Fabiano Santacroce

1987-born
    (eligible to 2009 UEFA U21 Champ)

Robert Acquafresca
    Alessandro Bastrini
    Nicola Belmonte
    Antonio Candreva
    Alessio Cerci
    Andrea Consigli
    Daniele Dessena
    Sebastian Giovinco
    Arturo Lupoli
    Gabriele Paonessa
    Giuseppe Rossi
    Marco Rossi
    Matteo Rubin
    Salvatore Sirigu
    1988-born
    (eligible to 2011 UEFA U21 Champ)

Enrico Alfonso
    Lorenzo De Silvestri
    Davide Di Gennaro
    Andrea Ranocchia
    Andrea Russotto
    1989-born
    (eligible to 2011 UEFA U21 Champ)

Francesco Bolzoni

Hier staan er al 4 en dan staan Foresteri en Laurito nog niet eens op
      donderdag 20 december 2007 @ 23:12:59 #88
    185695 PhifeDawg
    a-biento, saucy bitch!
    pi_55429844
    Miscela d'Oro
    Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
      vrijdag 21 december 2007 @ 18:01:21 #89
    185695 PhifeDawg
    a-biento, saucy bitch!
    pi_55446180
    Laten we even on-topic blijven.

Fiorentina heeft Rosenborg geloot voor de UEFA Cup. Lastige tegenstander maar ik denk dat we ze thuis zeker wel kunnen pakken.
    Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
    pi_55449528
    ff een opruimslotje, dit gaat nergens meer over.

Straks weer open.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_55449876
    Ok, hoop zooi weg.

Vanaf nu gaan we het weer over het Italiaanse voetbal hebben!!!
    Geen gelul over produkten die toevallig uit dat land komen etc!!
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 10 juni 2008 @ 14:24:29 #92
    208984 Ziggenmufter
    In permanente staat
    pi_59277252
    De wedstrijd gisteren tegen Olanda toonde duidelijk aan dat Italië geen terechte wereldkampioen is. Die ploeg had 2 jaar geleden op het WK-tournooi alle geluk opgesoupeerd (de wedstrijd tegen Australië was echt een scheidsrechterlijk schandaal, weet je nog?) zodat zij geen greintje geluk meer over hadden tegen de Olandesi.

Telkens als een Italiaanse ploeg wint, heb ik het idee dat dat niet goed is voor het voetbal. Hun laffe instelling is vaak misselijkmakend, te meer omdat Italiaanse voetballers fantastische spelers zijn, werkelijk absoluut geweldig. Maar hun mentaliteit van 'niet willen verliezen' is een grote schande voor de voetbalsport.

Gelukkig heeft de Hollandse voetbalschool aangetoond dat het typische Italiaans voetbal geen bestaansrecht meer heeft. De ware voetbalfan kan alleen maar tevreden zijn.

Het zijn harde woorden maar ze moeten gezegd worden.
    pi_59277380
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 14:24 schreef Ziggenmufter het volgende:
    De wedstrijd gisteren tegen Olanda toonde duidelijk aan dat Italië geen terechte wereldkampioen is. Die ploeg had 2 jaar geleden op het WK-tournooi alle geluk opgesoupeerd (de wedstrijd tegen Australië was echt een scheidsrechterlijk schandaal, weet je nog?) zodat zij geen greintje geluk meer over hadden tegen de Olandesi.
    Ach, vier jaar daarvoor werd Italie genaaid. Ook in de achtste finale, dus om dat nu als argument te gebruiken
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_59277492
    Ja whatever......... HA-HA........... LOSERS!!! !!
    pi_59287223
    quote:

Het is zo veel nonsens dat het niet eens de moeite waard is om inhoudelijk op te reageren.
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
      dinsdag 10 juni 2008 @ 20:45:16 #96
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_59287457
    quote:

Telkens als een Italiaanse ploeg wint, heb ik het idee dat dat niet goed is voor het voetbal. Hun laffe instelling is vaak misselijkmakend, te meer omdat Italiaanse voetballers fantastische spelers zijn, werkelijk absoluut geweldig. Maar hun mentaliteit van 'niet willen verliezen' is een grote schande voor de voetbalsport.

Gelukkig heeft de Hollandse voetbalschool aangetoond dat het typische Italiaans voetbal geen bestaansrecht meer heeft. De ware voetbalfan kan alleen maar tevreden zijn.

Heb je de wedstrijden van Italie 2 jaar terug wel eens gezien, of mocht je nog niet zo lang opblijven?
      dinsdag 10 juni 2008 @ 20:46:27 #97
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_59287502
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Na ongeveer 15% van het seizoen is het inderdaad erg betouwbaar.

Verder gaat het gemiddelde wel weer vet omlaag
    Na 100% van het seizoen staat het gemiddelde op 23.200, een stijging van 25%. Heb je weer eens ongelijk gekregen.
    pi_59287511
    Ik heb nu pas in de gaten dat Ziggenmufter een kloon van Ippon is.
      dinsdag 10 juni 2008 @ 20:49:21 #99
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_59287600
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 20:46 schreef MaxPower het volgende:
    Ik heb nu pas in de gaten dat Ziggenmufter een kloon van Ippon is.
    Verrek! Nu snap ik ook waarom die Ziggenmufter me zo vaak irriteerde met z'n posts!
    pi_59293146
    quote:

Daarom heeft Italie 4 sterren op het shirt staan en Nederland geen 1
      zaterdag 5 juli 2008 @ 04:00:47 #101
    208984 Ziggenmufter
    In permanente staat
    pi_59904112
    quote:
    Omkoopschandaal houdt Italië wederom bezig
    Het is weer raak in Italië. Opnieuw is de Italiaanse-voetbalwereld opgeschikt door een omkoopschandaal. Een vijftal spelers worden ervan beschuldigd om voorafgaand aan het duel Atalanta Bergamo-Livorno afspraken te hebben gemaakt, over de uitslag.

Het gaat om het uit en thuis duel, welke beide teams tegen elkaar speelden. Om welke spelers het gaat is niet bekend.

Mocht er ooit een straf uit de zaak komen, dan zal dat voor Livorno minder ernstig zijn dan voor Atalanta. De Amaranto degradeerde het afgelopen seizoen vanuit de Serie A naar de Serie B.

Het is al niet de eerste keer dat er in Italië een omkoopschandaal plaats vindt. In 2006 werden de clubs Juventus, AC Milan, Fiorentina en Lazio Roma beschuldigd van omkoping. Juventus, Fiorentina en Lazio Roma werden destijds verbannen naar de Serie B.
    Italië valt niet meer serieus te nemen als voetballand. Ik zou er niet rouwig om zijn als het voetballen daar naar de klote gaat (is het eigenlijk al).
    pi_59904120
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 20:46 schreef pfaf het volgende:

[..]

Na 100% van het seizoen staat het gemiddelde op 23.200, een stijging van 25%. Heb je weer eens ongelijk gekregen.
    Lekker boeiend, de stadions ziijn nog steeds even leeg en het voetbal is nog steeds net zo saai
      zaterdag 5 juli 2008 @ 09:47:24 #103
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_59904773
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 04:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lekker boeiend, de stadions ziijn nog steeds even leeg en het voetbal is nog steeds net zo saai
    Ik vind 3/4 van de Engelse wedstrijden en 99% van de Nederlandse saaier dan de wedstrijden in de Serie A die ik zie.
    pi_59904955
    Blijkt maar weer dat je er kijkt op hebt
      zaterdag 5 juli 2008 @ 10:24:42 #105
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_59905004
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 10:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Blijkt maar weer dat je er kijkt op hebt
    Waarom nu weer een ad hominem dan?
    Ik weet niet of je terug komt van een ban, maar volgens mij kun je je beter even gedeisd houden, zeker nu er een echte agent de baas is hier.
    pi_59905014
    Probeer eens wat minder met oneliners te komen DAM.
    Misschien ontstaat er dan nog een echte discussie.
    pi_59905056
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 10:24 schreef pfaf het volgende:

[..]

Waarom nu weer een ad hominem dan?
    Ik weet niet of je terug komt van een ban, maar volgens mij kun je je beter even gedeisd houden, zeker nu er een echte agent de baas is hier.
    Ik las je post en ik dacht die heeft er kijk op. Dat heb ik eigenlijk altijd met je postings
      zaterdag 5 juli 2008 @ 10:30:47 #108
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_59905064
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 10:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik las je post en ik dacht die heeft er kijk op. Dat heb ik eigenlijk altijd met je postings
    Dank je.
    pi_59957492
    Amauri zal wel met Ledesma opgeroepen worden, de nood is hoog bij de losers
      dinsdag 8 juli 2008 @ 08:58:10 #110
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_59965109
    Daar was in 2006 al sprake van ja. Zou een kwalijke en jammerlijke ontwikkeling zijn inderdaad.
      zondag 13 juli 2008 @ 16:07:34 #111
    208984 Ziggenmufter
    In permanente staat
    pi_60076896
    quote:
    Dennis Bergkamp heeft tegenover Sunday Mirror aangegeven dat hij het bij Internazionale totaal niet naar zijn zin had.

De voormalig prof, die onder meer schitterde bij Arsenal en het Nederlands elftal, vond dat zijn periode bij Inter de slechtste periode uit zijn carričre was. Ondanks het grote geld en de levensgrote villa, die hij kreeg voorgeschoteld, wist Bergkamp het niet naar zijn zin te krijgen in Italië.

Met deze uitlatingen zou de Nederlander Frank Lampard, die naar Inter kan verkassen, waarschuwen. "Als je eenmaal in de Premier League hebt gespeeld, weet je dat er niks beters is. Het is moeilijk om de schoonheid van de Italiaanse Serie A te ontdekken."

"Hetgeen dat je wanhopig maakt, is dat je nauwelijks aanvallend voetbal zal kunnen spelen," aldus Bergkamp, die zijn eigen spel niet kon spelen in Italië. "Het probleem voor een aanvallende speler is, dat je in Italië nooit je eigen spel kan spelen. Het gaat de fans allemaal om het resultaat."

"Ik geef ook om het resultaat, maar grote spelers geven ook om de manier van spelen," besloot Bergkamp.
    Daarmee geeft Bergkamp aan dat de Serie A en het Italiaans voetbal 3x niks is voor echte voetballers. Italiaans voetbal is het meest afschuwelijke wat het 150-jaar oude voetbal heeft opgeleverd.
    pi_60077081
    Het is maar Bergkamp
      zondag 13 juli 2008 @ 16:28:41 #113
    208984 Ziggenmufter
    In permanente staat
    pi_60077314
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Het is maar Bergkamp
    Dikke lul ...
    pi_60077370
    Vraag eens hetzelfde aan Van Basten, Klinsmann, Lothar, Crespo, Sheva of Veron

Het is Bergkamp, een speler die al bijna begint te huilen als je hem boos aankijkt
      zondag 13 juli 2008 @ 17:53:05 #115
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_60078805
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:07 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Daarmee geeft Bergkamp aan dat de Serie A en het Italiaans voetbal 3x niks is voor echte voetballers. Italiaans voetbal is het meest afschuwelijke wat het 150-jaar oude voetbal heeft opgeleverd.
    Inter. !
    pi_60078880
    Zouden Ledesma, Amauri, Camo, Rossi, Osvaldo, Forestieri een rechtsgeldig paspoort hebben? :´)
      zondag 13 juli 2008 @ 18:03:51 #117
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
      woensdag 16 juli 2008 @ 08:11:00 #118
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_60137151
    Goed voor de Serie A dat Ronaldinho er komt voetballen en niet naar Chelsea of Manchester City vertrekt.
    pi_60137177
    Als ie nog ooit aan het voetballen komt

Milan had van dat geld 3 versterkingen kunnen halen uit Zuid Amerika, lijkt me dat je daar meer aan hebt
      woensdag 16 juli 2008 @ 08:37:04 #120
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_60137322
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 08:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Als ie nog ooit aan het voetballen komt

Milan had van dat geld 3 versterkingen kunnen halen uit Zuid Amerika, lijkt me dat je daar meer aan hebt
    Er is een beperking voor wat betreft het halen van spelers van buiten de EU, Ronaldinho heeft een Spaans paspoort.
    pi_60137331
    Zat goede spelers met een EU pas in Zuid Amerika.

Milan heeft behoefte aan nieuw bloed en dat zal er niet komen met Zambrotta en Rony
      zondag 20 juli 2008 @ 10:29:34 #122
    208984 Ziggenmufter
    In permanente staat
    pi_60221059
    Ik mag hopen dat het Italiaanse voetbal langzaam kapot gaat. God, wat haat ik dat voetbal. Begrijp me goed, de spelers zijn iha geweldig maar de clubs maken het voetbal kapot.
    pi_60229544
    Lippi eist van Amauri dat Italië geen tweede keus wordt
    20/07/2008 16:26

Met het verkrijgen van een Italiaans pasoort leek de Braziliaan Amauri zijn opwachting te gaan maken in de Squadra Azzurra. Nu hij van Palermo is overgestapt naar Juventus hoopt de aanvaller echter ook op een oproep uit zijn vaderland. Marcello Lippi denkt er het zijne van.

'Als hij nu wacht met een beslissing en uiteindelijk voor Italië kiest, zal het lijken als een tweede keuze', aldus de teruggekeerde bondscoach in La Gazzetta dello Sport. 'En Italië mag in mijn ogen voor niemand tweede keus zijn. Alles wat ik vraag is dat Amauri nu een definitieve beslissing neemt. Als hij voor ons kiest zal ik dat zeker niet betreuren.'

Amauri speelt als sinds het seizoen 2000/01 in Italië. Bij Chievo en Palermo groeide de 28-jarige Braziliaan uit tot een van de betere aanvallers in de Serie A. Het afgelopen jaar kwam in Italië een lobby op gang om Amauri speelgerechtigd te krijgen voor de Squadra Azzurra, een toekomst die de aanvaller aanvankelijk zelf ook wel zag zitten.

Wereldvreemd die gozer
    pi_60229685
    Logisch dat hij eerst gaat wachten wat Brazilie doet
    AFC AJAX
      zondag 20 juli 2008 @ 18:50:25 #125
    206804 _Mike_
    A.F.C.A.
    pi_60229717
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 18:48 schreef BonJovi het volgende:
    Logisch dat hij eerst gaat wachten wat Brazilie doet
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
    pi_60229735
    Net alsof Amauri goed genoeg is voor Brazilie, daarom wil Italie hem ook, daar kan hij makkelijk mee
    pi_60230222
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Het is maar Bergkamp
    _!
    A king in the making, and the throne is for the taking
    So I climb the mountain top and put my stake in
    Got the weight of the world on my shoulder
    Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
    pi_60230253
    Die kon niet tegen de boze blik van de boze Italiaanse verdedigers. Hij deed het niet voor niks een stuk beter in Europa
    pi_60230269
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Die kon niet tegen de boze blik van de boze Italiaanse verdedigers. Hij deed het niet voor niks een stuk beter in Europa
    Heb je dat artikel uberhaupt gelezen?
    pi_60230283
    Ja

Het is maar Bergkamp. Tegen een slechte ervaring staan er 10 positieve
      zondag 20 juli 2008 @ 21:25:33 #131
    208984 Ziggenmufter
    In permanente staat
    pi_60232665
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 19:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Ja

Het is maar Bergkamp. Tegen een slechte ervaring staan er 10 positieve
    quote:
    Bergkamp zei:
    'Het is moeilijk om de schoonheid van de Italiaanse Serie A te ontdekken."
    Miljoenen voetballiefhebbers in de wereld zijn het hier mee eens. Italiaans voetbal is het meest afschuwelijke wat er met een bal gedaan kan worden.
    pi_60232988
    Bassie, Gullit, Rijkaard, Seedorf, Davids, Klinsmann, Matheus, Kaka, Zlatan denken er wat anders over
      zondag 20 juli 2008 @ 21:43:19 #133
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_60233091
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 21:25 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

[..]

Miljoenen voetballiefhebbers in de wereld zijn het hier mee eens. Italiaans voetbal is het meest afschuwelijke wat er met een bal gedaan kan worden.
    Dat zeg je altijd, maar kijk je wel eens wedstrijden uit de Serie A?
      zondag 20 juli 2008 @ 21:50:39 #134
    43763 DutchGooner
    naar het andere forum!
    pi_60233261
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 21:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat zeg je altijd, maar kijk je wel eens wedstrijden uit de Serie A?
    Volgens mij scoren ze er zelfs meer dan in de PL?
    NAAR HET ANDERE FORUM!
      zondag 20 juli 2008 @ 21:56:41 #135
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_60233377
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 21:50 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

2006/07 wel, weet niet of dat in 2007/08 weer zo was.
      zondag 20 juli 2008 @ 22:00:35 #136
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_60233458
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 21:50 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Dat zeker ja. Nu zegt dat niet alles over de aantrekkelijkheid, maar de 0-0, 1-0 mythe is nergens meer op gebaseerd. Er zijn in ieder geval genoeg teams in de Serie A die aanvallend en attractief voetballen. Net als dat wedstrijden van Chelsea, Fulham en PSV negen van de tien keer niet om aan te zien zijn, zijn er uiteraard genoeg wedstrijden in de Serie A niets aan, maar ik kijk er over het algemeen graag naar.
    pi_60233601
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 22:00 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat zeker ja. Nu zegt dat niet alles over de aantrekkelijkheid, maar de 0-0, 1-0 mythe is nergens meer op gebaseerd. Er zijn in ieder geval genoeg teams in de Serie A die aanvallend en attractief voetballen. Net als dat wedstrijden van Chelsea, Fulham en PSV negen van de tien keer niet om aan te zien zijn, zijn er uiteraard genoeg wedstrijden in de Serie A niets aan, maar ik kijk er over het algemeen graag naar.
    Toen het een jaar of 10 geleden op de NOS werd uitgezonden (met Bierhoff en Weah nog en Milan die 13de eindigde ofzo) vond ik het altijd cool kijken

Engeland is overschat en Italie onderschat. Alhoewel heel de Italiaanse voetbalcultuur helemaal naar de tyfus is.
      zondag 20 juli 2008 @ 22:09:01 #138
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_60233629
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 21:56 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

2006/07 wel, weet niet of dat in 2007/08 weer zo was.
    Ik ga het niet weer uitrekenen, omdat die muppet dan tien posts later toch weer zegt dat alle wedstrijden in Italië in 0-0 eindigen..
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 10:31 schreef pfaf het volgende:
    Doelpunten in 2006/2007
    Duitsland 837 -> 2.73 per duel

Italie: 969 -> 2.55 per duel

Spanje: 942 -> 2.48 per duel

Engeland: 931-> 2.45 per duel

Frankrijk 855 -> 2.25! per duel!!!
    pi_60233677
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 22:07 schreef De_Ananas het volgende:

[..]
    Engeland is overschat en Italie onderschat. Alhoewel heel de Italiaanse voetbalcultuur helemaal naar de tyfus is.
    Engeland overschat vind ik niet. De bakermat van het voetbal
    pi_60233765
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 22:11 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Engeland overschat vind ik niet. De bakermat van het voetbal
    In de helft van de gevallen is het geen zak aan.

Tevens kan ik een league niet serieus nemen waar men 100 miljoen voor een speler biedt

OT: Dat vind ik bij Italie ook kut, een competitie waar de voorzitter van de grootste club tevens president was en dan ook nog eens belastingvoordelen gaat geven Valt niet serieus te nemen.
    pi_60234420
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 22:15 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Tevens kan ik een league niet serieus nemen waar men 100 miljoen voor een speler biedt
    Hmm, welke club van welke league is dat dan?

Dat PSV's wedstrijden vaak weinig enerverend zijn, wil ik best inkomen, maar bij Chelsea lijkt me dat een stereotype. Genoeg thrillers meegemaakt afgelopen seizoen, waarop je op je punt van je stoel zat. 90% saaie wedstrijden is misschien iets van een paar jaar terug.
    PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
    pi_60234456
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 22:44 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Hmm, welke club van welke league is dat dan?
    http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-naar-Chelsea.dhtml nu weer ontopic
    pi_60234572
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 22:46 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-naar-Chelsea.dhtml nu weer ontopic
    Ja, welterusten he.

Denk dat het gewoon een kwestie van smaak is. Persoonlijk zou ik de Serie A niet afdoen als saai, maar er zijn andere competities die ik prefereer.

Italiaans voetbal komt natuurlijk terug van een klap, en het is eigenlijk alleen Milan geweest die de laatste jaren potten kon breken buiten de grenzen. Maar denk dat bijvoorbeeld Inter snel net zo competatief kan worden.
      maandag 21 juli 2008 @ 10:07:28 #144
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_60239592
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 22:51 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ja, welterusten he.
    http://www.news.com.au/he(...)4049642-2883,00.html

165 miljoen zelfs, (Australische) dollar wel, maar goed.
    pi_60411454
    Het voetbalelftal zal er over een tijdje wel net zo uit zien als het rugby team want zonder die buitenlanders zuigen ze gewoon
    pi_60411490
    WK 2007:

Matias Aguero, San Nicolas, Argentinie
    Martin Castrogiovanni, Parana, Argentinie
    Carlo del Fava, Umato, Zuid Afrika
    Santiago Dellape, La Plata, Argentinie
    Robert Barberi, Toronto, Canada
    Manoa Vosawai, Suva, Fiji
    Paul Griffen, Dunedin, Nieuw Zeeland
    Sergio Parise, La Plata, Argentinie
    Josh Sole, Hamilton, Nieuw Zeeland
    Ramiro Pez, Cordoba, Argentinie
    Gonzalo Canale, Cordoba, Argentinie
    Pablo Canavosio, Cordoba, Argentinie
    Kaine Robertson, Auckland, Nieuw Zeeland
    Marko Stanojevic, Bristoll, Engeland
    Roland de Marigny, Durban, Zuid Afrika

Leuk nationaal team lijkt me
      Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 02:50:13 #147
    138438 crew  Pizzakoppo
    pi_60434979
    Argentijnen zijn doorgaans italiaans genoeg om te worden genaturaliseerd, behalve de vele inteelt jongens als tevez
    pi_60435061
    Sole, Marigny, Robertson, Griffen, Vosowai zijn inderdaad echte Italianen
    pi_60436926
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 10:29 schreef Ziggenmufter het volgende:
    Ik mag hopen dat het Italiaanse voetbal langzaam kapot gaat. God, wat haat ik dat voetbal. Begrijp me goed, de spelers zijn iha geweldig maar de clubs maken het voetbal kapot.
    Ga je dezelfde zin iedere keer herhalen? We weten het nu wel.
    What we do in life echoes in eternity
    Just relax - It's what Jesus would do
    Wat een vrouw!
    spits!
      Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 13:15:18 #150
    138438 crew  Pizzakoppo
    pi_60441990
    Als jij denkt dat dat argentijnen zijn dan be my guest einstein
    pi_60453310
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 03:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Sole, Marigny, Robertson, Griffen, Vosowai zijn inderdaad echte Italianen
    Wat indien alle Surinamers nu eens lekker voor Suriname gaan voetballen ipv voor Nederland ?
    Er zijn matchen geweest waar er ih NL elftal meer gekleurde spelers op het veld stonden dan blanken.
    pi_60454907
    Italie heeft amper kolonien gehad, dus je relatie slaat echt nergens op
    pi_60455049
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 22:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Italie heeft amper kolonien gehad
    Maar jij weet ook hoeveel Italianen er geemigreerd zijn wijsneus, en als familieleden verderop in de stamboom van hen nu voor Italie willen spelen moeten ze dat lekker zelf weten.
    pi_60455104
    Dat is niet het geval bij die spelers, briljante daddy
    pi_60455415
    Ga je je na als rente deskundige (koop vooral Duitse staatsobligaaties) ook als stamboom deskundige manifesteren, op basis van hoe de achternamen klinken?
    Dan ga je bij m'n kids namelijk al de fout in.

Dus ga eens iets zinnigs doen i.p.v. hier zo debiel lopen ageren tegen het Italiaanse voetbal.
    pi_60455474
    -reageer eens normaal-

[ Bericht 72% gewijzigd door sjimz op 30-07-2008 23:13:54 ]
      Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 02:20:04 #157
    138438 crew  Pizzakoppo
    pi_60458619
    Ach hij moet maar bedenken dat zijn coke snuivende macdonalds artiest nergens was zonder italia!
    pi_60459936
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    -reageer eens normaal-

Leer eens lezen en kijk wie als eerste het woord debiel gebruikt
      donderdag 31 juli 2008 @ 10:07:18 #159
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_60461320
    DIGGER zegt dat je debiel reageert en daar heeft hij gelijk in, dat ga je toch niet ontkennen?
    pi_60461721
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 08:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Leer eens lezen en kijk wie als eerste het woord debiel gebruikt
    Hij zei dat je reageert als een debiel, niet dat je een debiel bent.
    Jij scheldt hem vervolgens uit, en dat is niet normaal.
    Verder ga jij nu weer ontopic doen.
    De rest van je geneuzel zal ik gewoon verwijderen.
    pi_60479179
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 10:07 schreef M0NTANA het volgende:
    DIGGER zegt dat je debiel reageert en daar heeft hij gelijk in, dat ga je toch niet ontkennen?
    Digger reageert als een debiel, heb je goed gezien
    pi_60479230
    Valt wel mee, hij discussieert gewoon op jouw niveau.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:11:28 #163
    226255 ES57
    Live from Van Aartsen City
    pi_62303365
    quote:
    Italiaanse voetbal stemt me droef
    telegraaf.nl

AMSTERDAM - Het Italiaanse voetbal stemt me droef. Jammer, maar het gevoel bekroop me sterk bij AC Milan-Internazionale. Het swingt niet meer, het is niet meer vernieuwend, ze lopen in Italië op vele fronten achter de feiten aan. Ik zie weinig toekomst. Het voetbal valt tegen, het geld is minder dan in Engeland en Spanje, de toeschouwersaantallen lopen terug, de schandalen zijn groter, de stadions verouderd en nieuwe jonge topspelers laten de Serie A links liggen. Als ze tenminste niet uit Italië komen.

Neem AC Milan. In de tijd van Gullit, Rijkaard en Van Basten was de club een trendsetter, nationaal en internationaal. Het team had het typische praktische van Italiaanse ploegen, maar combineerde dit met dynamiek, mooi voetbal en offensief spel en met uitzonderlijk goede buitenlandse spelers en de beste Italiaanse voetballers. Die buitenlanders kiezen tegenwoordig voor Spanje en Engeland terwijl Italië blijft zitten met dezelfde, voornamelijk oudere spelers. Zo haalde AC Milan oude vertrouwde namen zoals Shevchenko, Zambrotta en Ronaldinho. Spelers, die allemaal overlopen van extra kwaliteiten, maar ze kunnen het nog maar incidenteel laten zien.

Ronaldinho speelt voornamelijk uit stand, de versnelling is er niet meer. Hij is wel zo slim om dit te maskeren. Ik vraag me alleen af of hij ooit het niveau van FC Barcelona van twee, drie jaar geleden nog haalt. Misschien kan hij het nog wel, maar is de bereidheid er nog? Kan hij het opbrengen, ook gezien de levensstijl, die hij erop heeft nagehouden afgelopen jaren?

Sportief geldt hetzelfde verhaal voor jongens als Gattuso, Ambrosini en Pirlo. Fantastische spelers, maar ze lopen al zolang mee, dat bijna alles op routine gaat. Hoewel ze qua leeftijd pas rond de dertig zijn. Incidenteel lukt het ze nog wel in bijvoorbeeld de Milanese derby, of in Europees verband. Voor de rest wordt ook bij AC Milan niets nieuws gebracht en is het vooral een kwestie van heelhouden met zulke spelers. Waarschijnlijk ook omdat het financieel allemaal minder is geworden.

Bij Internazionale is het eenzelfde verhaal met ook veel dezelfde namen. Zo stonden tegen AC Milan jongens als Zanetti, Vieira, Cambiasso, louter oudgedienden, op het middenveld. Goede spelers hoor, maar niet de jongens die kunnen verrassen. Met José Mourinho hebben ze ook geen coach, die vernieuwing in gang zet. Hij is bij Internazionale precies op z'n plek als behoudende coach, wat bleek met al die controlerende middenvelders tegen AC Milan in plaats van sensationele lopers of goede individualisten. Het gevolg is dat de voorhoedespelers volledig geďsoleerd staan. Komt bij dat Mourinho met zijn aanwezigheid en manifestatiedrang altijd veel druk op een elftal legt. Al die verbale oorlogjes van hem zijn leuk voor de Gazetta dello Sport, de Italiaanse sportkrant, maar z'n elftal schiet er niets mee op. Het vreet energie.

Neemt niet weg dat Internazionale de Champions League kan winnen en AC Milan de UEFA Cup want beide clubs bezitten zoveel individuele kwaliteiten dat ze incidenteel van iedereen kunnen winnen. Doen ze dit op het juiste moment dan is er op korte termijn zeker nog succes te boeken. Maar swingen doet het allemaal niet. Zoals het hele clubvoetbal in Italië niet swingt. Voor het voetbal in Italië op de lange termijn stemt me dat heel droef.
    Gelukkig dat het zo beroerd gaat met het Italiaanse voetbal. Ik heb altijd het idee gehad dat het slecht is voor het voetbal als een Italiaanse ploeg wint.
    "Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
      zondag 12 oktober 2008 @ 16:15:14 #164
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_62329045
    Wat een vreemd stuk zeg, wie heeft het geschreven eigenlijk?

Het Italiaanse voetbal heeft toch nooit geswingd? Catenaccio, altijd 1-0, 0-0 zijn al zolang als ik me kan herinneren veel gehoorde kreten.

En hoezo is Milan geen trendsetter? Milanello wordt al jaren geroemd om haar innovatieve benadering van het topsporterslichaam.

En dan die rare suggestieve teksten als "Gattuso, Ambrosini en Pirlo. Fantastische spelers, maar ze lopen al zolang mee, dat bijna alles op routine gaat." Nou en? Wat houdt dat concreet in? Uit de lucht gegrepen gebakken lucht, dat is het wat hij typt.

En hoezo komen er geen jonge goede voetballers uit het buitenland naar Italië? Pato, Flamini, Zlatan, Chivu, Mexes enzo zijn niet goed genoeg? Dat de Serie A niet met de Permiership kan concurreren is logisch. Die kutcompetitie blaast zichzelf hopelijk nog wel een keer op.
    pi_62329155
    Het is de altijd hoogst kwalitatieve collumn van Wim Kieft.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      zondag 12 oktober 2008 @ 16:29:09 #166
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_62329323
    Heeft hij tegenwoordig ook al een mening? Doen ze lekker bij de Telegraaf, zowel Kieft als Cruijff een column geven...
    pi_62330801
    Als ie zulke colums schrijft, moet je als Sport1 ook het lef hebben hem nooit meer een Italiaanse match van commentaar te laten voorzien (hoewel z'n stuk, gebaseerd op 1 match eigenlijk, al aangeeft dat ie er veel te weinig inzit zodat ie met een zooi non-argumenten komt).
      Moderator zondag 12 oktober 2008 @ 17:54:30 #168
    138438 crew  Pizzakoppo
    pi_62331012
    Rosina, Montolivo, Giovinco, Pato, Aquilani, Ballotelli, Pazzini etc, wereld voetballers. Overigens was het italiaans voetbal vroeger juist saai en nu spectaculair met het fantastische spel van bijv. Udi en Fiore de laatste jaren.
    pi_62331111
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 16:15 schreef pfaf het volgende:
    Wat een vreemd stuk zeg, wie heeft het geschreven eigenlijk?

Het Italiaanse voetbal heeft toch nooit geswingd? Catenaccio, altijd 1-0, 0-0 zijn al zolang als ik me kan herinneren veel gehoorde kreten.

En hoezo is Milan geen trendsetter? Milanello wordt al jaren geroemd om haar innovatieve benadering van het topsporterslichaam.

En dan die rare suggestieve teksten als "Gattuso, Ambrosini en Pirlo. Fantastische spelers, maar ze lopen al zolang mee, dat bijna alles op routine gaat." Nou en? Wat houdt dat concreet in? Uit de lucht gegrepen gebakken lucht, dat is het wat hij typt.

En hoezo komen er geen jonge goede voetballers uit het buitenland naar Italië? Pato, Flamini, Zlatan, Chivu, Mexes enzo zijn niet goed genoeg? Dat de Serie A niet met de Permiership kan concurreren is logisch. Die kutcompetitie blaast zichzelf hopelijk nog wel een keer op.
    Precies, in Engeland zijn ze ook lekker bezig financieel momenteel Wat een baggercolumn, ik heb me prima vermaakt met Milan - Inter. Mourinho is toch ook juist van plan aanvallender te spelen met Inter?
      maandag 17 november 2008 @ 20:36:43 #170
    226255 ES57
    pi_63298774
    quote:
    Mourinho: 'Serie A buiten Italië oninteressant'
    Gepubliceerd op 17-11

José Mourinho wil meewerken om de Italiaanse Serie A op de kaart te zetten. De flamboyante trainer van Internationale heeft dat op de wekelijkse bijeenkomst van de trainers uit Italië verteld. Hij vindt dat de Italiaanse competitie zichzelf niet verkoopt.

"Buiten Italië vinden mensen de Serie A niet zo leuk", weet Mourinho. "Daar moeten we in de toekomst beter over nadenken." De Portugese oefenmeester klaagde eerder dit seizoen al over het feit dat de stadions vaak niet vol zitten en de negatieve sfeer in de media.

"Het is belangrijk om te winnen, zelfs in de 89e minuut zonder iets te laten zien. Italiaans voetbal is moeilijk", aldus de 45-jarige oud-trainer van Chelsea en FC Porto.
    Eerljik gezegd kijk ik ook niet graag naar de Italiaanse competitie: veel te saai en lelijk voetbal.
    pi_63299551
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:36 schreef ES57 het volgende:

[..]

Eerljik gezegd kijk ik ook niet graag naar de Italiaanse competitie: veel te saai en lelijk voetbal.
    Beetje een geval van pot verwijt de ketel dit, Mourinho stond bij Chelsea nu ook niet bepaald bekend om zijn spectaculaire, aanvallende voetbal. Al heeft ie wel gelijk, ten opzichte van tien jaar geleden heeft de Serie A internationaal veel terrein verloren.
    AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
    pi_63300164
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 21:00 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Beetje een geval van pot verwijt de ketel dit, Mourinho stond bij Chelsea nu ook niet bepaald bekend om zijn spectaculaire, aanvallende voetbal. Al heeft ie wel gelijk, ten opzichte van tien jaar geleden heeft de Serie A internationaal veel terrein verloren.
    Beetje een vooroordeel over Mourinho, aangezien het lang niet zo saai was als sommige mensen ervan maken. Maar het belangrijkste waar het Italiaanse voetbal onder lijdt lijkt me de minder sportieve resultaten de laatste jaren(op Milan na), en uiteraard die imagodeuk met calciopoli.
    pi_63300667
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 21:21 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Beetje een vooroordeel over Mourinho, aangezien het lang niet zo saai was als sommige mensen ervan maken.
    Het was niet zo extreem als bijvoorbeeld Glasgow Rangers in de UEFA Cup vorig jaar, maar het was toch op zijn minst behoudend. En je zult toch met me eens zijn dat Chelsea dit seizoen veel leuker voetbal speelt dan in voorgaande jaren?
    quote:
    Maar het belangrijkste waar het Italiaanse voetbal onder lijdt lijkt me de minder sportieve resultaten de laatste jaren(op Milan na), en uiteraard die imagodeuk met calciopoli.
    Dat denk ik ook wel ja. Merk bij mezelf dat de vaak halflege tribunes ook niet helpen, vandaar dat ik in de Engelse competitie ook niks heb met clubs als Blackburn, Middlesbrough, Bolton en Wigan.
      dinsdag 18 november 2008 @ 07:29:53 #174
    226255 ES57
    pi_63307563
    De Serie A heeft de aansluiting verloren met de Premier League en ook met de Primera Division. Het is een B-competitie geworden en zal niet meer herstellen. De Italianen hebben het gewoon verkloot met hun manier van voetballen, de corruptie, de verouderde/ halflege stadions en het supportersgeweld.

[ Bericht 3% gewijzigd door ES57 op 18-11-2008 09:16:02 ]
    pi_63311123
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 07:29 schreef ES57 het volgende:
    De Serie A heeft de aansluiting verloren met de Premier League en ook met de Primera Division. Het is een B-competitie geworden en zal niet meer herstellen. De Italianen hebben het gewoon verkloot met hun manier van voetballen, de corruptie, de verouderde/ halflege stadions en het supportersgeweld.
    Ik denk dat dat wel meevalt. Het blijft een voetbalgek land. De Engelse competitie stond er een jaar of 20 geleden ook niet zo geweldig voor maar domineert nu. Prijzen voor seizoenskaarten worden daar echter zo verschrikkelijk hoog dat het de vraag is hoe lang supporters nog massaal blijven komen. Wie weet is de Serie A over 10, 15 jaar weer de grootste competitie.
      dinsdag 18 november 2008 @ 11:22:30 #176
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_63311497
    Ach, het is allemaal maar persoonlijk. Het is als Nederlander veel makkelijker om de PL en PD te volgen, zeker ook met al die Nederlandse inbreng. Er wordt maar weinig aandacht besteed aan de Serie A, dus is het makkelijk napraten. Zelf vind ik de Serie A een geweldige competitie, die ik liever bekijk dan de Engelse of Spaanse.

Maar goed, dat moet iedereen zelf weten. Het is alleen kansloos om de Serie A af te branden, als je er nooit iets van ziet. Zoals al gezegd blijven de Italianen voetbalmaf, dus het zal vast wel goedkomen!
      dinsdag 18 november 2008 @ 11:27:53 #177
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_63311649
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 07:29 schreef ES57 het volgende:
    Financieel is de PL inderdaad uit het oog verloren, maar de PD zeker niet. Verder staat Italië momenteel eerste op de jaarlijst van het Europese voetbal. Udinese veegt Spurs weg, Juventus wint 2 keer van Madrid, Roma verslaat Chelsea ( en verliest een keer ). Ik zie niet in waar Italië de aansluiting verloren zou hebben...
    pi_63312358
    Het is misschien dan wel persoonlijk, maar er valt natuurlijk wel een bepaalde trend te zien. Mourinho zei ook al dat zijn familie in Portugal tot middernacht moet wachten om een wedstrijd van Inter te zien, omdat het TV-kanaal eerst Getafe-Valladolid of iets dergelijks wil uitzenden. Er zullen maar een handjevol landen in Europa zijn waar de Italiaanse competitie de populairste is. Wereldwijd zullen ze ook niet veel winnen.

Sportief gezien hebben ze gewoon nog goede ploegen, hoewel ze flink ingeleverd hebben de afgelopen 15 jaar. Maar dat is niet eens de grootste zaak, ze hebben vooralk een imagoprobleem. Voor Italianen en andere gepassioneerden van het Italiaanse voetbal blijft het een ongevenaarde competitie, maar ze weten dat gevoel niet te verkopen naar buiten toe. En dat is ook hetgene wat Mourinho bedoelde. En zolang dat niet verbeterd zul je altijd achter die andere twee competities aanwandelen.
      dinsdag 18 november 2008 @ 11:53:52 #179
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_63312448
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 11:50 schreef mcyodogg het volgende:
    Het is misschien dan wel persoonlijk, maar er valt natuurlijk wel een bepaalde trend te zien. Mourinho zei ook al dat zijn familie in Portugal tot middernacht moet wachten om een wedstrijd van Inter te zien, omdat het TV-kanaal eerst Getafe-Valladolid of iets dergelijks wil uitzenden. Er zullen maar een handjevol landen in Europa zijn waar de Italiaanse competitie de populairste is. Wereldwijd zullen ze ook niet veel winnen.

Sportief gezien hebben ze gewoon nog goede ploegen, hoewel ze flink ingeleverd hebben de afgelopen 15 jaar. Maar dat is niet eens de grootste zaak, ze hebben vooralk een imagoprobleem. Voor Italianen en andere gepassioneerden van het Italiaanse voetbal blijft het een ongevenaarde competitie, maar ze weten dat gevoel niet te verkopen naar buiten toe. En dat is ook hetgene wat Mourinho bedoelde. En zolang dat niet verbeterd zul je altijd achter die andere twee competities aanwandelen.
    Ik begrijp dat de Serie A niet de boeiendste is voor iedereen en eerlijk gezegd kan me dat niet eens veel boeien, maar die laatste zin snap ik dan weer niet goed. Hoezo loopt de Serie A achter de andere twee aan?
      dinsdag 18 november 2008 @ 12:05:52 #180
    226255 ES57
    pi_63312832
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 11:50 schreef mcyodogg het volgende:

Precies.

De ware voetballiefhebber vindt het nu eenmaal geen goede zaak voor het voetbal in het algemeen als een Italiaanse ploeg wint. Het imago van het Italiaanse voetbal is bar slecht en ik zie niet gauw in hoe de Italianen dat kunnen veranderen. De plannen lijken mij achterhoedegevechten.
    pi_63312867
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 11:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de Serie A niet de boeiendste is voor iedereen en eerlijk gezegd kan me dat niet eens veel boeien, maar die laatste zin snap ik dan weer niet goed. Hoezo loopt de Serie A achter de andere twee aan?
    In populariteit, het was de conclusie van de tekst ervoor. Ik snap ook wel dat het voor de Italiaanse fans nou niet zoveel uitmaakt hoe populair de competitie buiten het land is, maar voor de clubs, of voor de vertegenwoordigers van de Serie A lijkt het me wel van enorm belang. Met clubs als Juventus, Inter en AC Milan hebben ze nog altijd namen die overal in Europa enorm herkenbaar zijn, daar zit het probleem ook niet echt. Alleen je moet mensen zien te enthousiasmeren dat ze wekelijks ook de behoefte hebben om die wedsteijden te zien. Dan verschuift zo'n Getafe-Valladolid vanzelf naar achteren.
    pi_63313099
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 11:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Minder interesse vanuit het buitenland betekent minder tv inkomsten en dus minder geld voor de ploegen om interessante spelers te halen waardoor de interesse van buitenaf nog meer daalt. Een vicieuze cirkel. Ik heb zelf vrijwel geen interesse in de PL en ben enorm Serie A fan, maar ik ben wel bang dat ze verder achterop raken bij de PD en PL.
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 12:05 schreef ES57 het volgende:

[..]

Precies.

De ware voetballiefhebber vindt het nu eenmaal geen goede zaak voor het voetbal in het algemeen als een Italiaanse ploeg wint.
    De ware voetballiefhebber Waarom meteen dat elitaire toontje?
      dinsdag 18 november 2008 @ 12:22:49 #183
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_63313361
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 12:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Minder interesse vanuit het buitenland betekent minder tv inkomsten en dus minder geld voor de ploegen om interessante spelers te halen waardoor de interesse van buitenaf nog meer daalt. Een vicieuze cirkel. Ik heb zelf vrijwel geen interesse in de PL en ben enorm Serie A fan, maar ik ben wel bang dat ze verder achterop raken bij de PD en PL.
    Tsja, ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel de interesse voor de Serie A in het buitenland is. Dat de PL niet meer bij te houden is weet ik ook wel. Dát is zo'n sterk merk geworden, bovendien versterkt zich zoiets alleen maar verder. Maar tijdens m'n tijd in Australië kon ik de Serie A op tv makkelijker volgen dan de Primera Division. Ook merk ik op internet dat er veel Chinezen interesse hebben in het Italiaanse voetbal. Toen Parma deze zomer China aandeed was het een groot succes -en dat voor een Serie B club.
    De merken Juventus, Milan en Inter staan volgens mij nog redelijk sterk en met Ronaldinho, Kaka en Zlatan zijn er nog steeds buitenlandse wereldvoetballers, die de clubs een groot imago geven.
    Maar nogmaals, ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot de Serie A overal is.
    pi_63313514
    Ik vind het ook moeilijk in te schatten hoor. Ik heb in Nederland en Portugal gewoond en in beide landen lijkt de laatste jaren de interesse voor de PL en PD een stuk groter, maar dat de PD interessanter is in Portugal als buurland zijnde is wel logisch natuurlijk.
      dinsdag 18 november 2008 @ 12:30:00 #185
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_63313589
    De PD heeft in Nederland de Serie A ook wel ingehaald ja. Maar ook mede door Barca en nu de laatste jaren Real Madrid. De NOS laat de beste Champions League-krakers schieten om voor de twintigste keer dat seizoen Real maar weer te mogen laten zien.
      dinsdag 18 november 2008 @ 12:52:31 #186
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_63314228
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 12:30 schreef pfaf het volgende:
    De PD heeft in Nederland de Serie A ook wel ingehaald ja. Maar ook mede door Barca en nu de laatste jaren Real Madrid. De NOS laat de beste Champions League-krakers schieten om voor de twintigste keer dat seizoen Real maar weer te mogen laten zien.
    Heb een hekel aan Juventus, maar toch was ik blij dat Real Madrid tweemaal verloor. Verschrikkelijk hoe de NOS ineens bloedgeil wordt van heel Real, zoals voorheen van Barcelona.
    pi_63314947
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 11:27 schreef pfaf het volgende:

[..]

Financieel is de PL inderdaad uit het oog verloren, maar de PD zeker niet. Verder staat Italië momenteel eerste op de jaarlijst van het Europese voetbal. Udinese veegt Spurs weg, Juventus wint 2 keer van Madrid, Roma verslaat Chelsea ( en verliest een keer ). Ik zie niet in waar Italië de aansluiting verloren zou hebben...
    Momenteel staan ze dan wel eerste, als de prijzen verdeeld worden gaat de PL daar sowieso wel weer voorbij en de PD waarschijnlijk ook. De afgelopen jaren lopen Italiaanse clubs in Europees verband toch wel wat achter op Spanje en vooral Engeland.

Neemt natuurlijk niet weg dat mensen de Italiaanse competitie geweldig kunnen vinden. Tien jaar geleden had ik er ook meer mee dan met de PL.
      dinsdag 18 november 2008 @ 14:36:37 #188
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_63316847
    Nounou, iets meer dan een jaar terug won Milan de Champions League, twee jaar daarvoor verloren ze de finale en dat jaar ervoor stonden twee Italiaanse teams in de finale en waren zelfs drie van de vier halve finalisten Italiaans.
    Vorig jaar hadden de Engelse teams een geweldig jaar, een paar jaar daarvoor de Italiaanse en rond de eeuwwisseling de Spaanse...
    pi_63320232
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 14:36 schreef pfaf het volgende:
    Nounou, iets meer dan een jaar terug won Milan de Champions League, twee jaar daarvoor verloren ze de finale en dat jaar ervoor stonden twee Italiaanse teams in de finale en waren zelfs drie van de vier halve finalisten Italiaans.
    Vorig jaar hadden de Engelse teams een geweldig jaar, een paar jaar daarvoor de Italiaanse en rond de eeuwwisseling de Spaanse...
    Milan deed het tot vorig jaar inderdaad erg goed, maar was toch wel een uitzondering de laatste jaren wat betreft Italiaanse clubs in Europa. De Engelse teams haalden volgens mij de vorige twee edities allemaal de kwartfinale, en ik denk dat de kans heel groot is dat dat ook dit jaar gaat lukken. Het schommelde tot nu toe inderdaad wel wat tussen die drie landen, maar de financiële voorsprong van de PL is enorm geworden. Denk dat we daarom nog wel vaker 3 Engelse ploegen in de halve finale en dergelijke dingen gaan zien.

Maargoed, zoals al eerder aangegeven is dat denk ik niet echt het probleem van de Serie A. Sterren voetballen er ook nog steeds, alleen zijn het vaak de wat oudere spelers. Het zal vooral aan het imago van omkoping, defensief voetbal en halflege stadions liggen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')