Beste speler van het WK, zegt dat dan ook genoeg over alle voetballers ter wereld? Of alleen over de Serie A?quote:Op woensdag 14 november 2007 08:47 schreef tong80 het volgende:
Ach als een ordinaire voorstopper als Cannavaro de beste speler is zegt dat genoeg.
Is dus niet echt on topic, lijkt me?quote:
Wat een slappe zak zeg. Sla die kleine groep raddraaiers gewoon het stadion uit en ga met de overige 1800 toeschouwers lekker voetballen in de Serie C.quote:Italiaanse club denkt aan stoppen vanwege fans
www.voetbalonline.nl, 14 november 2007 02:32 - De leiding van de voetbalclub Taranto heeft aangekondigd om zich terug te trekken uit de competitie als gevolg van herhaaldelijk vandalisme van de eigen fans. Van deze club uit de grootste stad in Italie, die nog nooit in de Serie A heeft gespeeld, werd zondag de wedstrijd in de derde klasse tegen Massese gestaakt als gevolg van de ongeregeldheden van de eigen fans als reactie op de dood van een Lazio-supporter. Voorzitter Luigi Blasi, die de club een paar jaar geleden een nieuw leven inblies, voelt zich gedwongen om de club uit de competitie nemen. 'Ik snap de consequentie want dan is het voetbal in Taranto dood, maar in feite hebben we geen andere keuze. Buiten ons om hebben vandalen de kleedkamer van de scheidsrechter bezocht met als eis om de wedstrijd niet door te laten gaan. Toen daar geen gehoor aan werd gegeven, hebben ze voor zoveel geweld gezorgd dat de veiligheid van de spelers in het geding was. Op ons niveau moet helemaal nooit sprake zijn van een Mobiele Eenheid rondom het veld. Bij onze wedstrijden komen nauwelijks 2000 mensen. Dit is complete waanzin. De club wordt gechanteerd of geterroriseerd door een kleine groep. Deze week moeten we een beslissing nemen over de toekomst, maar als het aan mij ligt houden we er nu maar mee op,' aldus de voorzitter. Taranto staat in de middenmoot van de derde klasse.
Ik dacht dat The Championship ook meer mensen trok dan de Serie A?quote:Op woensdag 14 november 2007 08:44 schreef pfaf het volgende:Het aantal toeschouwers in de Serie A is stijgende en na de Bundesliga, EPL en de LFP de 4e competitie van Europa.
quote:Kaká: "Grote sterren dreigen Italië te mijden"
14 november 2007
Spelmaker Kaká van AC Milan vreest dat de supportersrellen in Italië een afschrikwekkend effect hebben op topvoetballers. Afgelopen weekeinde werd bij ongeregeldheden een supporter van Lazio doodgeschoten.
"Als dit blijft doorgaan, dreigen de grote sterren Italië de rug toe te keren", laat Kaká weten. "Spelers van wereldklasse willen voor grote ploegen uitkomen, maar ze zijn ook op zoek naar vreugde en enthousiasme. Italië verliest momenteel zijn geloofwaardigheid."
"De lijst van incidenten wordt te lang. Eerst was er het omkoopschandaal en vervolgens de agent die omkwam in Catania. Nu is er een nieuwe tragedie, met de fan die is doodgeschoten terwijl hij op weg was naar een wedstrijd."
De Braziliaanse international maakte zelf angstige momenten door in de kleedkamer van AC Milan. Het duel bij Atalanta Bergamo werd zondag na enkele minuten gestaakt. Supporters probeerden de glazen wand te slopen die hen van het veld scheidde.
"In het stadion vloog er van alles door de lucht. Zondag hing een ijzige stilte in onze kleedkamer. Iedereen dacht na. Ik vrees dat het geweld 's werelds beste spelers afschrikt om naar Italië te verhuizen", besluit Kaká.
Bij lange na niet.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:00 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik dacht dat The Championship ook meer mensen trok dan de Serie A?
Na ongeveer 15% van het seizoen is het inderdaad erg betouwbaar.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:23 schreef pfaf het volgende:
Van dit seizoen zijn wel cijfers:
http://www.european-footb(...)n/current/aveita.htm
gemiddeld 23.000 dus.
Moet je nagaan dat bij vele wedstrijden (bijvoorbeeld bij die van Napoli) geen uitsupporters worden toegestaan.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:23 schreef pfaf het volgende:
Van dit seizoen zijn wel cijfers:
http://www.european-footb(...)n/current/aveita.htm
gemiddeld 23.000 dus.
quote:Agent die fan doodschoot vervolgd voor moord
De Italiaanse agent die afgelopen weekeinde Lazio-supporter Gabriele Sandri neerschoot wordt vervolgd voor moord. Dat maakte de advocaat van de politieman donderdag bekend.
De 28-jarige Sandri werd van het leven beroofd tijdens een confrontatie tussen hooligans van Lazio en Juventus. Supporters van beide clubs hadden met elkaar afgesproken bij een wegrestaurant, alwaar de ontmoeting uitliep op een vechtpartij. De agent, die aan de andere kant van de snelweg stond, loste twee schoten met zijn dienstwapen. Één van de kogels trof Sandri in de nek.
Maandag sprak het gerecht na de reconstructie van de feiten in eerste instantie nog van dood door schuld. Vandaag besliste de rechter van Arezzo echter om de agent te vervolgen voor moord.
Zeg, durfde je het niet aan de winnaar van de gouden schoen in de OP te zetten?quote:Op donderdag 15 november 2007 12:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat bij vele wedstrijden (bijvoorbeeld bij die van Napoli) geen uitsupporters worden toegestaan.
Net als in 2006?quote:Op zondag 18 november 2007 03:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Inderdaad. Maar met kut voetballers zoals Zambrotta, Pannucci, Ambrosini is het toch wel snel afgelopen
quote:Op woensdag 14 november 2007 09:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe ga je die het stadion uit slaan?
quote:Hooligans eruit, kinderen erin!
Hooligans eruit en kinderen erin, dat is het motto van de voorzitter van Atalanta Bergamo Ivan Ruggeri. Hij reageert hiermee op de incidenten van afgelopen weekend in Italië. "Ik zal vrijkaarten uitdelen aan de kinderen zodat zij in onze spionkop kunnen gaan staan, en zo kunnen we de ultra's buiten houden," aldus Ruggeri.
Ook de spelers van Atalanta Bergamo hebben al van zich laten horen. Ze steunen het initiatief van hun voorzitter en laten in een open brief weten dat ze geen criminelen meer als hun supporters willen.
Andere voorzitters hebben al laten weten dat het een goed voorbeeld is dat ze gaan volgen! Adriano Galliano van AC Milan riep ook de politici op om te helpen.
Wist ik niet eens, maar moet genoeg zeggen lijkt me.quote:Op woensdag 14 november 2007 08:35 schreef M0NTANA het volgende:
Daarbij is het nationale elftal van Italië de regerend wereldkampioen, de selectie van Italië tijdens het WK 2006 bestond louter uit spelers die in de Serie A speelden.
Klopt trouwens niet, zaten ook wat Serie B-spelers (Juventus) bij.quote:Op woensdag 19 december 2007 16:38 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Wist ik niet eens, maar moet genoeg zeggen lijkt me.
Noem eens één land op die dat niet doet dan?quote:Op woensdag 19 december 2007 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom hebben die Italianen zo´n minderwaardigheidscomplex dat ze spelers nodig hebben voor het nationale team die niet in Italie geboren, getogen en opgeleid zijn?
Hoe lang duurt het nog voordat Jonathan De Guzman genaturaliseerd is? En wilde men niet dolgraag Salomon Kalou naar het WK? En wat te denken van al die voetballers, die van de voormalige kolonies afkomstig zijn?quote:Op donderdag 20 december 2007 14:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Noem eens één land op die dat niet doet dan?
Klopt, maar in Europa doet iedereen het.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie en Brazilie
Nederland doet het nietquote:Op donderdag 20 december 2007 15:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar in Europa doet iedereen het.
Maar wil het wel: Salomon Kalou.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederland doet het niet
Claudo Taffarel is een Duitser.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie en Brazilie
Mauro Camoranesi en Rodrigo Taddei (neem aan dat je daar op doelt) Italiaanser dan een Salomon Kalou.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zijn Nederlanders en DeGuzman heeft nog niet voor Nederland gespeeld.
En dat moet je ook niet willen, anders wordt je dadelijk net zo´n kutland als Italie
Zlatan Ibrahimovic groeide op in Malmo, maar is nu niet bepaald van Zweedse komaf.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denemarken en Zweden ook niet volgens mij
Je begrijpt het niet helemaal dusquote:Op donderdag 20 december 2007 15:25 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Zlatan Ibrahimovic groeide op in Malmo, maar is nu niet bepaald van Zweedse komaf.
Osvaldo, Francia, Foresteri, Lauritoquote:Op donderdag 20 december 2007 15:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mauro Camoranesi en Rodrigo Taddei (neem aan dat je daar op doelt) Italiaanser dan een Salomon Kalou.
Spanje doet het, Frankrijk doet het, Portugal doet het, Duitsland doet het, Kroatië doet het, Polen doet het, België doet het en Nederland wil het doen, wat is dan de reden dat je het Italië zo zwaar aanrekent?quote:Op donderdag 20 december 2007 15:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig nog niet gebeurd en diegene die dat wil moeten ze opsluiten in een gesticht.
Nederland leidt spelers op die goed genoeg zijn. Ik wil niet zo´n loser land worden zoals Italie
Neem jij jezelf wel serieus? Kom op, zeg! Het vaakst? Echt niet dus.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat zij het vaakst doen en ze naar eigen zeggen het beste voetballand ter wereld zijn maar spelers nodig hebben uit de eerste divisie in Argentinie om het nationale team op niveau te houden
Italie heeft er een stuk of 20 als je alleen naar de A-internationals kijkt en nog veel meer in de jeugd.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:53 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Senna, Pernia, Deco.
Noem die twintig dan eens?quote:Op donderdag 20 december 2007 16:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Italie heeft er een stuk of 20 als je alleen naar de A-internationals kijkt en nog veel meer in de jeugd.
Toch maar effe verder gaan zoeken
Ach, vier jaar daarvoor werd Italie genaaid. Ook in de achtste finale, dus om dat nu als argument te gebruikenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:24 schreef Ziggenmufter het volgende:
De wedstrijd gisteren tegen Olanda toonde duidelijk aan dat Italië geen terechte wereldkampioen is. Die ploeg had 2 jaar geleden op het WK-tournooi alle geluk opgesoupeerd (de wedstrijd tegen Australië was echt een scheidsrechterlijk schandaal, weet je nog?) zodat zij geen greintje geluk meer over hadden tegen de Olandesi.
Het is zo veel nonsens dat het niet eens de moeite waard is om inhoudelijk op te reageren.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:24 schreef Ziggenmufter het volgende:
Het zijn harde woorden maar ze moeten gezegd worden.
Heb je de wedstrijden van Italie 2 jaar terug wel eens gezien, of mocht je nog niet zo lang opblijven?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:24 schreef Ziggenmufter het volgende:
De wedstrijd gisteren tegen Olanda toonde duidelijk aan dat Italië geen terechte wereldkampioen is. Die ploeg had 2 jaar geleden op het WK-tournooi alle geluk opgesoupeerd (de wedstrijd tegen Australië was echt een scheidsrechterlijk schandaal, weet je nog?) zodat zij geen greintje geluk meer over hadden tegen de Olandesi.
Telkens als een Italiaanse ploeg wint, heb ik het idee dat dat niet goed is voor het voetbal. Hun laffe instelling is vaak misselijkmakend, te meer omdat Italiaanse voetballers fantastische spelers zijn, werkelijk absoluut geweldig. Maar hun mentaliteit van 'niet willen verliezen' is een grote schande voor de voetbalsport.
Gelukkig heeft de Hollandse voetbalschool aangetoond dat het typische Italiaans voetbal geen bestaansrecht meer heeft. De ware voetbalfan kan alleen maar tevreden zijn.
Na 100% van het seizoen staat het gemiddelde op 23.200, een stijging van 25%. Heb je weer eens ongelijk gekregen.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Na ongeveer 15% van het seizoen is het inderdaad erg betouwbaar.
Verder gaat het gemiddelde wel weer vet omlaag
Verrek! Nu snap ik ook waarom die Ziggenmufter me zo vaak irriteerde met z'n posts!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:46 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb nu pas in de gaten dat Ziggenmufter een kloon van Ippon is.![]()
Daarom heeft Italie 4 sterren op het shirt staan en Nederland geen 1quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:24 schreef Ziggenmufter het volgende:
Telkens als een Italiaanse ploeg wint, heb ik het idee dat dat niet goed is voor het voetbal. Hun laffe instelling is vaak misselijkmakend, te meer omdat Italiaanse voetballers fantastische spelers zijn, werkelijk absoluut geweldig. Maar hun mentaliteit van 'niet willen verliezen' is een grote schande voor de voetbalsport.
Gelukkig heeft de Hollandse voetbalschool aangetoond dat het typische Italiaans voetbal geen bestaansrecht meer heeft. De ware voetbalfan kan alleen maar tevreden zijn.
Italië valt niet meer serieus te nemen als voetballand. Ik zou er niet rouwig om zijn als het voetballen daar naar de klote gaat (is het eigenlijk al).quote:Omkoopschandaal houdt Italië wederom bezig
Het is weer raak in Italië. Opnieuw is de Italiaanse-voetbalwereld opgeschikt door een omkoopschandaal. Een vijftal spelers worden ervan beschuldigd om voorafgaand aan het duel Atalanta Bergamo-Livorno afspraken te hebben gemaakt, over de uitslag.
Het gaat om het uit en thuis duel, welke beide teams tegen elkaar speelden. Om welke spelers het gaat is niet bekend.
Mocht er ooit een straf uit de zaak komen, dan zal dat voor Livorno minder ernstig zijn dan voor Atalanta. De Amaranto degradeerde het afgelopen seizoen vanuit de Serie A naar de Serie B.
Het is al niet de eerste keer dat er in Italië een omkoopschandaal plaats vindt. In 2006 werden de clubs Juventus, AC Milan, Fiorentina en Lazio Roma beschuldigd van omkoping. Juventus, Fiorentina en Lazio Roma werden destijds verbannen naar de Serie B.
Lekker boeiend, de stadions ziijn nog steeds even leeg en het voetbal is nog steeds net zo saaiquote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Na 100% van het seizoen staat het gemiddelde op 23.200, een stijging van 25%. Heb je weer eens ongelijk gekregen.
Ik vind 3/4 van de Engelse wedstrijden en 99% van de Nederlandse saaier dan de wedstrijden in de Serie A die ik zie.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 04:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lekker boeiend, de stadions ziijn nog steeds even leeg en het voetbal is nog steeds net zo saai
Waarom nu weer een ad hominem dan?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkt maar weer dat je er kijkt op hebt
Ik las je post en ik dacht die heeft er kijk op. Dat heb ik eigenlijk altijd met je postingsquote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom nu weer een ad hominem dan?
Ik weet niet of je terug komt van een ban, maar volgens mij kun je je beter even gedeisd houden, zeker nu er een echte agent de baas is hier.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik las je post en ik dacht die heeft er kijk op. Dat heb ik eigenlijk altijd met je postings
Daarmee geeft Bergkamp aan dat de Serie A en het Italiaans voetbal 3x niks is voor echte voetballers. Italiaans voetbal is het meest afschuwelijke wat het 150-jaar oude voetbal heeft opgeleverd.quote:Dennis Bergkamp heeft tegenover Sunday Mirror aangegeven dat hij het bij Internazionale totaal niet naar zijn zin had.
De voormalig prof, die onder meer schitterde bij Arsenal en het Nederlands elftal, vond dat zijn periode bij Inter de slechtste periode uit zijn carričre was. Ondanks het grote geld en de levensgrote villa, die hij kreeg voorgeschoteld, wist Bergkamp het niet naar zijn zin te krijgen in Italië.
Met deze uitlatingen zou de Nederlander Frank Lampard, die naar Inter kan verkassen, waarschuwen. "Als je eenmaal in de Premier League hebt gespeeld, weet je dat er niks beters is. Het is moeilijk om de schoonheid van de Italiaanse Serie A te ontdekken."
"Hetgeen dat je wanhopig maakt, is dat je nauwelijks aanvallend voetbal zal kunnen spelen," aldus Bergkamp, die zijn eigen spel niet kon spelen in Italië. "Het probleem voor een aanvallende speler is, dat je in Italië nooit je eigen spel kan spelen. Het gaat de fans allemaal om het resultaat."
"Ik geef ook om het resultaat, maar grote spelers geven ook om de manier van spelen," besloot Bergkamp.
Dikke lul ...quote:Op zondag 13 juli 2008 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is maar Bergkamp
Inter.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:07 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Daarmee geeft Bergkamp aan dat de Serie A en het Italiaans voetbal 3x niks is voor echte voetballers. Italiaans voetbal is het meest afschuwelijke wat het 150-jaar oude voetbal heeft opgeleverd.
Er is een beperking voor wat betreft het halen van spelers van buiten de EU, Ronaldinho heeft een Spaans paspoort.quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ie nog ooit aan het voetballen komt
Milan had van dat geld 3 versterkingen kunnen halen uit Zuid Amerika, lijkt me dat je daar meer aan hebt
quote:Op zondag 20 juli 2008 18:48 schreef BonJovi het volgende:
Logisch dat hij eerst gaat wachten wat Brazilie doet
quote:Op zondag 13 juli 2008 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is maar Bergkamp
Heb je dat artikel uberhaupt gelezen?quote:Op zondag 20 juli 2008 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die kon niet tegen de boze blik van de boze Italiaanse verdedigers. Hij deed het niet voor niks een stuk beter in Europa
quote:Op zondag 20 juli 2008 19:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja
Het is maar Bergkamp. Tegen een slechte ervaring staan er 10 positieve
Miljoenen voetballiefhebbers in de wereld zijn het hier mee eens. Italiaans voetbal is het meest afschuwelijke wat er met een bal gedaan kan worden.quote:Bergkamp zei:
'Het is moeilijk om de schoonheid van de Italiaanse Serie A te ontdekken."
Dat zeg je altijd, maar kijk je wel eens wedstrijden uit de Serie A?quote:Op zondag 20 juli 2008 21:25 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
[..]
Miljoenen voetballiefhebbers in de wereld zijn het hier mee eens. Italiaans voetbal is het meest afschuwelijke wat er met een bal gedaan kan worden.
Volgens mij scoren ze er zelfs meer dan in de PL?quote:Op zondag 20 juli 2008 21:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat zeg je altijd, maar kijk je wel eens wedstrijden uit de Serie A?
2006/07 wel, weet niet of dat in 2007/08 weer zo was.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:50 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Volgens mij scoren ze er zelfs meer dan in de PL?
Dat zeker ja. Nu zegt dat niet alles over de aantrekkelijkheid, maar de 0-0, 1-0 mythe is nergens meer op gebaseerd. Er zijn in ieder geval genoeg teams in de Serie A die aanvallend en attractief voetballen. Net als dat wedstrijden van Chelsea, Fulham en PSV negen van de tien keer niet om aan te zien zijn, zijn er uiteraard genoeg wedstrijden in de Serie A niets aan, maar ik kijk er over het algemeen graag naar.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:50 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Volgens mij scoren ze er zelfs meer dan in de PL?
Toen het een jaar of 10 geleden op de NOS werd uitgezonden (met Bierhoff en Weah nog en Milan die 13de eindigde ofzo) vond ik het altijd cool kijkenquote:Op zondag 20 juli 2008 22:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat zeker ja. Nu zegt dat niet alles over de aantrekkelijkheid, maar de 0-0, 1-0 mythe is nergens meer op gebaseerd. Er zijn in ieder geval genoeg teams in de Serie A die aanvallend en attractief voetballen. Net als dat wedstrijden van Chelsea, Fulham en PSV negen van de tien keer niet om aan te zien zijn, zijn er uiteraard genoeg wedstrijden in de Serie A niets aan, maar ik kijk er over het algemeen graag naar.
Ik ga het niet weer uitrekenen, omdat die muppet dan tien posts later toch weer zegt dat alle wedstrijden in Italië in 0-0 eindigen..quote:Op zondag 20 juli 2008 21:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
2006/07 wel, weet niet of dat in 2007/08 weer zo was.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:31 schreef pfaf het volgende:
Doelpunten in 2006/2007
Duitsland 837 -> 2.73 per duel
Italie: 969 -> 2.55 per duel
Spanje: 942 -> 2.48 per duel
Engeland: 931-> 2.45 per duel
Frankrijk 855 -> 2.25! per duel!!!
Engeland overschat vind ik niet. De bakermat van het voetbalquote:Op zondag 20 juli 2008 22:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Engeland is overschat en Italie onderschat. Alhoewel heel de Italiaanse voetbalcultuur helemaal naar de tyfus is.
In de helft van de gevallen is het geen zak aan.quote:Op zondag 20 juli 2008 22:11 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Engeland overschat vind ik niet. De bakermat van het voetbal
Hmm, welke club van welke league is dat dan?quote:Op zondag 20 juli 2008 22:15 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Tevens kan ik een league niet serieus nemen waar men 100 miljoen voor een speler biedt
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-naar-Chelsea.dhtml nu weer ontopicquote:Op zondag 20 juli 2008 22:44 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Hmm, welke club van welke league is dat dan?
Ja, welterusten he.quote:Op zondag 20 juli 2008 22:46 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-naar-Chelsea.dhtml nu weer ontopic
http://www.news.com.au/he(...)4049642-2883,00.htmlquote:
Ga je dezelfde zin iedere keer herhalen? We weten het nu wel.quote:Op zondag 20 juli 2008 10:29 schreef Ziggenmufter het volgende:
Ik mag hopen dat het Italiaanse voetbal langzaam kapot gaat. God, wat haat ik dat voetbal. Begrijp me goed, de spelers zijn iha geweldig maar de clubs maken het voetbal kapot.
Wat indien alle Surinamers nu eens lekker voor Suriname gaan voetballen ipv voor Nederland ?quote:Op woensdag 30 juli 2008 03:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sole, Marigny, Robertson, Griffen, Vosowai zijn inderdaad echte Italianen
Maar jij weet ook hoeveel Italianen er geemigreerd zijn wijsneus, en als familieleden verderop in de stamboom van hen nu voor Italie willen spelen moeten ze dat lekker zelf weten.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Italie heeft amper kolonien gehad
Leer eens lezen en kijk wie als eerste het woord debiel gebruiktquote:
Hij zei dat je reageert als een debiel, niet dat je een debiel bent.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Leer eens lezen en kijk wie als eerste het woord debiel gebruikt
Digger reageert als een debiel, heb je goed gezienquote:Op donderdag 31 juli 2008 10:07 schreef M0NTANA het volgende:
DIGGER zegt dat je debiel reageert en daar heeft hij gelijk in, dat ga je toch niet ontkennen?
Gelukkig dat het zo beroerd gaat met het Italiaanse voetbal. Ik heb altijd het idee gehad dat het slecht is voor het voetbal als een Italiaanse ploeg wint.quote:Italiaanse voetbal stemt me droef
telegraaf.nl
AMSTERDAM - Het Italiaanse voetbal stemt me droef. Jammer, maar het gevoel bekroop me sterk bij AC Milan-Internazionale. Het swingt niet meer, het is niet meer vernieuwend, ze lopen in Italië op vele fronten achter de feiten aan. Ik zie weinig toekomst. Het voetbal valt tegen, het geld is minder dan in Engeland en Spanje, de toeschouwersaantallen lopen terug, de schandalen zijn groter, de stadions verouderd en nieuwe jonge topspelers laten de Serie A links liggen. Als ze tenminste niet uit Italië komen.
Neem AC Milan. In de tijd van Gullit, Rijkaard en Van Basten was de club een trendsetter, nationaal en internationaal. Het team had het typische praktische van Italiaanse ploegen, maar combineerde dit met dynamiek, mooi voetbal en offensief spel en met uitzonderlijk goede buitenlandse spelers en de beste Italiaanse voetballers. Die buitenlanders kiezen tegenwoordig voor Spanje en Engeland terwijl Italië blijft zitten met dezelfde, voornamelijk oudere spelers. Zo haalde AC Milan oude vertrouwde namen zoals Shevchenko, Zambrotta en Ronaldinho. Spelers, die allemaal overlopen van extra kwaliteiten, maar ze kunnen het nog maar incidenteel laten zien.
Ronaldinho speelt voornamelijk uit stand, de versnelling is er niet meer. Hij is wel zo slim om dit te maskeren. Ik vraag me alleen af of hij ooit het niveau van FC Barcelona van twee, drie jaar geleden nog haalt. Misschien kan hij het nog wel, maar is de bereidheid er nog? Kan hij het opbrengen, ook gezien de levensstijl, die hij erop heeft nagehouden afgelopen jaren?
Sportief geldt hetzelfde verhaal voor jongens als Gattuso, Ambrosini en Pirlo. Fantastische spelers, maar ze lopen al zolang mee, dat bijna alles op routine gaat. Hoewel ze qua leeftijd pas rond de dertig zijn. Incidenteel lukt het ze nog wel in bijvoorbeeld de Milanese derby, of in Europees verband. Voor de rest wordt ook bij AC Milan niets nieuws gebracht en is het vooral een kwestie van heelhouden met zulke spelers. Waarschijnlijk ook omdat het financieel allemaal minder is geworden.
Bij Internazionale is het eenzelfde verhaal met ook veel dezelfde namen. Zo stonden tegen AC Milan jongens als Zanetti, Vieira, Cambiasso, louter oudgedienden, op het middenveld. Goede spelers hoor, maar niet de jongens die kunnen verrassen. Met José Mourinho hebben ze ook geen coach, die vernieuwing in gang zet. Hij is bij Internazionale precies op z'n plek als behoudende coach, wat bleek met al die controlerende middenvelders tegen AC Milan in plaats van sensationele lopers of goede individualisten. Het gevolg is dat de voorhoedespelers volledig geďsoleerd staan. Komt bij dat Mourinho met zijn aanwezigheid en manifestatiedrang altijd veel druk op een elftal legt. Al die verbale oorlogjes van hem zijn leuk voor de Gazetta dello Sport, de Italiaanse sportkrant, maar z'n elftal schiet er niets mee op. Het vreet energie.
Neemt niet weg dat Internazionale de Champions League kan winnen en AC Milan de UEFA Cup want beide clubs bezitten zoveel individuele kwaliteiten dat ze incidenteel van iedereen kunnen winnen. Doen ze dit op het juiste moment dan is er op korte termijn zeker nog succes te boeken. Maar swingen doet het allemaal niet. Zoals het hele clubvoetbal in Italië niet swingt. Voor het voetbal in Italië op de lange termijn stemt me dat heel droef.
Precies, in Engeland zijn ze ook lekker bezig financieel momenteelquote:Op zondag 12 oktober 2008 16:15 schreef pfaf het volgende:
Wat een vreemd stuk zeg, wie heeft het geschreven eigenlijk?
Het Italiaanse voetbal heeft toch nooit geswingd? Catenaccio, altijd 1-0, 0-0 zijn al zolang als ik me kan herinneren veel gehoorde kreten.
En hoezo is Milan geen trendsetter? Milanello wordt al jaren geroemd om haar innovatieve benadering van het topsporterslichaam.
En dan die rare suggestieve teksten als "Gattuso, Ambrosini en Pirlo. Fantastische spelers, maar ze lopen al zolang mee, dat bijna alles op routine gaat." Nou en? Wat houdt dat concreet in? Uit de lucht gegrepen gebakken lucht, dat is het wat hij typt.
En hoezo komen er geen jonge goede voetballers uit het buitenland naar Italië? Pato, Flamini, Zlatan, Chivu, Mexes enzo zijn niet goed genoeg? Dat de Serie A niet met de Permiership kan concurreren is logisch. Die kutcompetitie blaast zichzelf hopelijk nog wel een keer op.
Eerljik gezegd kijk ik ook niet graag naar de Italiaanse competitie: veel te saai en lelijk voetbal.quote:Mourinho: 'Serie A buiten Italië oninteressant'
Gepubliceerd op 17-11
José Mourinho wil meewerken om de Italiaanse Serie A op de kaart te zetten. De flamboyante trainer van Internationale heeft dat op de wekelijkse bijeenkomst van de trainers uit Italië verteld. Hij vindt dat de Italiaanse competitie zichzelf niet verkoopt.
"Buiten Italië vinden mensen de Serie A niet zo leuk", weet Mourinho. "Daar moeten we in de toekomst beter over nadenken." De Portugese oefenmeester klaagde eerder dit seizoen al over het feit dat de stadions vaak niet vol zitten en de negatieve sfeer in de media.
"Het is belangrijk om te winnen, zelfs in de 89e minuut zonder iets te laten zien. Italiaans voetbal is moeilijk", aldus de 45-jarige oud-trainer van Chelsea en FC Porto.
Beetje een geval van pot verwijt de ketel dit, Mourinho stond bij Chelsea nu ook niet bepaald bekend om zijn spectaculaire, aanvallende voetbal. Al heeft ie wel gelijk, ten opzichte van tien jaar geleden heeft de Serie A internationaal veel terrein verloren.quote:Op maandag 17 november 2008 20:36 schreef ES57 het volgende:
[..]
Eerljik gezegd kijk ik ook niet graag naar de Italiaanse competitie: veel te saai en lelijk voetbal.
Beetje een vooroordeel over Mourinho, aangezien het lang niet zo saai was als sommige mensen ervan maken. Maar het belangrijkste waar het Italiaanse voetbal onder lijdt lijkt me de minder sportieve resultaten de laatste jaren(op Milan na), en uiteraard die imagodeuk met calciopoli.quote:Op maandag 17 november 2008 21:00 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Beetje een geval van pot verwijt de ketel dit, Mourinho stond bij Chelsea nu ook niet bepaald bekend om zijn spectaculaire, aanvallende voetbal. Al heeft ie wel gelijk, ten opzichte van tien jaar geleden heeft de Serie A internationaal veel terrein verloren.
Het was niet zo extreem als bijvoorbeeld Glasgow Rangers in de UEFA Cup vorig jaar, maar het was toch op zijn minst behoudend. En je zult toch met me eens zijn dat Chelsea dit seizoen veel leuker voetbal speelt dan in voorgaande jaren?quote:Op maandag 17 november 2008 21:21 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Beetje een vooroordeel over Mourinho, aangezien het lang niet zo saai was als sommige mensen ervan maken.
Dat denk ik ook wel ja. Merk bij mezelf dat de vaak halflege tribunes ook niet helpen, vandaar dat ik in de Engelse competitie ook niks heb met clubs als Blackburn, Middlesbrough, Bolton en Wigan.quote:Maar het belangrijkste waar het Italiaanse voetbal onder lijdt lijkt me de minder sportieve resultaten de laatste jaren(op Milan na), en uiteraard die imagodeuk met calciopoli.
Ik denk dat dat wel meevalt. Het blijft een voetbalgek land. De Engelse competitie stond er een jaar of 20 geleden ook niet zo geweldig voor maar domineert nu. Prijzen voor seizoenskaarten worden daar echter zo verschrikkelijk hoog dat het de vraag is hoe lang supporters nog massaal blijven komen. Wie weet is de Serie A over 10, 15 jaar weer de grootste competitie.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:29 schreef ES57 het volgende:
De Serie A heeft de aansluiting verloren met de Premier League en ook met de Primera Division. Het is een B-competitie geworden en zal niet meer herstellen. De Italianen hebben het gewoon verkloot met hun manier van voetballen, de corruptie, de verouderde/ halflege stadions en het supportersgeweld.
Financieel is de PL inderdaad uit het oog verloren, maar de PD zeker niet. Verder staat Italië momenteel eerste op de jaarlijst van het Europese voetbal. Udinese veegt Spurs weg, Juventus wint 2 keer van Madrid, Roma verslaat Chelsea ( en verliest een keer ). Ik zie niet in waar Italië de aansluiting verloren zou hebben...quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:29 schreef ES57 het volgende:
De Serie A heeft de aansluiting verloren met de Premier League en ook met de Primera Division. Het is een B-competitie geworden en zal niet meer herstellen. De Italianen hebben het gewoon verkloot met hun manier van voetballen, de corruptie, de verouderde/ halflege stadions en het supportersgeweld.
Ik begrijp dat de Serie A niet de boeiendste is voor iedereen en eerlijk gezegd kan me dat niet eens veel boeien, maar die laatste zin snap ik dan weer niet goed. Hoezo loopt de Serie A achter de andere twee aan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:50 schreef mcyodogg het volgende:
Het is misschien dan wel persoonlijk, maar er valt natuurlijk wel een bepaalde trend te zien. Mourinho zei ook al dat zijn familie in Portugal tot middernacht moet wachten om een wedstrijd van Inter te zien, omdat het TV-kanaal eerst Getafe-Valladolid of iets dergelijks wil uitzenden. Er zullen maar een handjevol landen in Europa zijn waar de Italiaanse competitie de populairste is. Wereldwijd zullen ze ook niet veel winnen.
Sportief gezien hebben ze gewoon nog goede ploegen, hoewel ze flink ingeleverd hebben de afgelopen 15 jaar. Maar dat is niet eens de grootste zaak, ze hebben vooralk een imagoprobleem. Voor Italianen en andere gepassioneerden van het Italiaanse voetbal blijft het een ongevenaarde competitie, maar ze weten dat gevoel niet te verkopen naar buiten toe. En dat is ook hetgene wat Mourinho bedoelde. En zolang dat niet verbeterd zul je altijd achter die andere twee competities aanwandelen.
Precies.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:50 schreef mcyodogg het volgende:
Het is misschien dan wel persoonlijk, maar er valt natuurlijk wel een bepaalde trend te zien. Mourinho zei ook al dat zijn familie in Portugal tot middernacht moet wachten om een wedstrijd van Inter te zien, omdat het TV-kanaal eerst Getafe-Valladolid of iets dergelijks wil uitzenden. Er zullen maar een handjevol landen in Europa zijn waar de Italiaanse competitie de populairste is. Wereldwijd zullen ze ook niet veel winnen.
Sportief gezien hebben ze gewoon nog goede ploegen, hoewel ze flink ingeleverd hebben de afgelopen 15 jaar. Maar dat is niet eens de grootste zaak, ze hebben vooralk een imagoprobleem. Voor Italianen en andere gepassioneerden van het Italiaanse voetbal blijft het een ongevenaarde competitie, maar ze weten dat gevoel niet te verkopen naar buiten toe. En dat is ook hetgene wat Mourinho bedoelde. En zolang dat niet verbeterd zul je altijd achter die andere twee competities aanwandelen.
In populariteit, het was de conclusie van de tekst ervoor. Ik snap ook wel dat het voor de Italiaanse fans nou niet zoveel uitmaakt hoe populair de competitie buiten het land is, maar voor de clubs, of voor de vertegenwoordigers van de Serie A lijkt het me wel van enorm belang. Met clubs als Juventus, Inter en AC Milan hebben ze nog altijd namen die overal in Europa enorm herkenbaar zijn, daar zit het probleem ook niet echt. Alleen je moet mensen zien te enthousiasmeren dat ze wekelijks ook de behoefte hebben om die wedsteijden te zien. Dan verschuift zo'n Getafe-Valladolid vanzelf naar achteren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de Serie A niet de boeiendste is voor iedereen en eerlijk gezegd kan me dat niet eens veel boeien, maar die laatste zin snap ik dan weer niet goed. Hoezo loopt de Serie A achter de andere twee aan?
Minder interesse vanuit het buitenland betekent minder tv inkomsten en dus minder geld voor de ploegen om interessante spelers te halen waardoor de interesse van buitenaf nog meer daalt. Een vicieuze cirkel. Ik heb zelf vrijwel geen interesse in de PL en ben enorm Serie A fan, maar ik ben wel bang dat ze verder achterop raken bij de PD en PL.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de Serie A niet de boeiendste is voor iedereen en eerlijk gezegd kan me dat niet eens veel boeien, maar die laatste zin snap ik dan weer niet goed. Hoezo loopt de Serie A achter de andere twee aan?
De ware voetballiefhebberquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:05 schreef ES57 het volgende:
[..]
Precies.
De ware voetballiefhebber vindt het nu eenmaal geen goede zaak voor het voetbal in het algemeen als een Italiaanse ploeg wint.
Tsja, ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel de interesse voor de Serie A in het buitenland is. Dat de PL niet meer bij te houden is weet ik ook wel. Dát is zo'n sterk merk geworden, bovendien versterkt zich zoiets alleen maar verder. Maar tijdens m'n tijd in Australië kon ik de Serie A op tv makkelijker volgen dan de Primera Division. Ook merk ik op internet dat er veel Chinezen interesse hebben in het Italiaanse voetbal. Toen Parma deze zomer China aandeed was het een groot succes -en dat voor een Serie B club.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Minder interesse vanuit het buitenland betekent minder tv inkomsten en dus minder geld voor de ploegen om interessante spelers te halen waardoor de interesse van buitenaf nog meer daalt. Een vicieuze cirkel. Ik heb zelf vrijwel geen interesse in de PL en ben enorm Serie A fan, maar ik ben wel bang dat ze verder achterop raken bij de PD en PL.
Heb een hekel aan Juventus, maar toch was ik blij dat Real Madrid tweemaal verloor. Verschrikkelijk hoe de NOS ineens bloedgeil wordt van heel Real, zoals voorheen van Barcelona.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:30 schreef pfaf het volgende:
De PD heeft in Nederland de Serie A ook wel ingehaald ja. Maar ook mede door Barca en nu de laatste jaren Real Madrid. De NOSlaat de beste Champions League-krakers schieten om voor de twintigste keer dat seizoen Real maar weer te mogen laten zien.
Momenteel staan ze dan wel eerste, als de prijzen verdeeld worden gaat de PL daar sowieso wel weer voorbij en de PD waarschijnlijk ook. De afgelopen jaren lopen Italiaanse clubs in Europees verband toch wel wat achter op Spanje en vooral Engeland.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Financieel is de PL inderdaad uit het oog verloren, maar de PD zeker niet. Verder staat Italië momenteel eerste op de jaarlijst van het Europese voetbal. Udinese veegt Spurs weg, Juventus wint 2 keer van Madrid, Roma verslaat Chelsea ( en verliest een keer ). Ik zie niet in waar Italië de aansluiting verloren zou hebben...
Milan deed het tot vorig jaar inderdaad erg goed, maar was toch wel een uitzondering de laatste jaren wat betreft Italiaanse clubs in Europa. De Engelse teams haalden volgens mij de vorige twee edities allemaal de kwartfinale, en ik denk dat de kans heel groot is dat dat ook dit jaar gaat lukken. Het schommelde tot nu toe inderdaad wel wat tussen die drie landen, maar de financiële voorsprong van de PL is enorm geworden. Denk dat we daarom nog wel vaker 3 Engelse ploegen in de halve finale en dergelijke dingen gaan zien.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:36 schreef pfaf het volgende:
Nounou, iets meer dan een jaar terug won Milan de Champions League, twee jaar daarvoor verloren ze de finale en dat jaar ervoor stonden twee Italiaanse teams in de finale en waren zelfs drie van de vier halve finalisten Italiaans.
Vorig jaar hadden de Engelse teams een geweldig jaar, een paar jaar daarvoor de Italiaanse en rond de eeuwwisseling de Spaanse...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |