Financieel is de PL inderdaad uit het oog verloren, maar de PD zeker niet. Verder staat Italië momenteel eerste op de jaarlijst van het Europese voetbal. Udinese veegt Spurs weg, Juventus wint 2 keer van Madrid, Roma verslaat Chelsea ( en verliest een keer ). Ik zie niet in waar Italië de aansluiting verloren zou hebben...quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:29 schreef ES57 het volgende:
De Serie A heeft de aansluiting verloren met de Premier League en ook met de Primera Division. Het is een B-competitie geworden en zal niet meer herstellen. De Italianen hebben het gewoon verkloot met hun manier van voetballen, de corruptie, de verouderde/ halflege stadions en het supportersgeweld.
Ik begrijp dat de Serie A niet de boeiendste is voor iedereen en eerlijk gezegd kan me dat niet eens veel boeien, maar die laatste zin snap ik dan weer niet goed. Hoezo loopt de Serie A achter de andere twee aan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:50 schreef mcyodogg het volgende:
Het is misschien dan wel persoonlijk, maar er valt natuurlijk wel een bepaalde trend te zien. Mourinho zei ook al dat zijn familie in Portugal tot middernacht moet wachten om een wedstrijd van Inter te zien, omdat het TV-kanaal eerst Getafe-Valladolid of iets dergelijks wil uitzenden. Er zullen maar een handjevol landen in Europa zijn waar de Italiaanse competitie de populairste is. Wereldwijd zullen ze ook niet veel winnen.
Sportief gezien hebben ze gewoon nog goede ploegen, hoewel ze flink ingeleverd hebben de afgelopen 15 jaar. Maar dat is niet eens de grootste zaak, ze hebben vooralk een imagoprobleem. Voor Italianen en andere gepassioneerden van het Italiaanse voetbal blijft het een ongevenaarde competitie, maar ze weten dat gevoel niet te verkopen naar buiten toe. En dat is ook hetgene wat Mourinho bedoelde. En zolang dat niet verbeterd zul je altijd achter die andere twee competities aanwandelen.
Precies.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:50 schreef mcyodogg het volgende:
Het is misschien dan wel persoonlijk, maar er valt natuurlijk wel een bepaalde trend te zien. Mourinho zei ook al dat zijn familie in Portugal tot middernacht moet wachten om een wedstrijd van Inter te zien, omdat het TV-kanaal eerst Getafe-Valladolid of iets dergelijks wil uitzenden. Er zullen maar een handjevol landen in Europa zijn waar de Italiaanse competitie de populairste is. Wereldwijd zullen ze ook niet veel winnen.
Sportief gezien hebben ze gewoon nog goede ploegen, hoewel ze flink ingeleverd hebben de afgelopen 15 jaar. Maar dat is niet eens de grootste zaak, ze hebben vooralk een imagoprobleem. Voor Italianen en andere gepassioneerden van het Italiaanse voetbal blijft het een ongevenaarde competitie, maar ze weten dat gevoel niet te verkopen naar buiten toe. En dat is ook hetgene wat Mourinho bedoelde. En zolang dat niet verbeterd zul je altijd achter die andere twee competities aanwandelen.
In populariteit, het was de conclusie van de tekst ervoor. Ik snap ook wel dat het voor de Italiaanse fans nou niet zoveel uitmaakt hoe populair de competitie buiten het land is, maar voor de clubs, of voor de vertegenwoordigers van de Serie A lijkt het me wel van enorm belang. Met clubs als Juventus, Inter en AC Milan hebben ze nog altijd namen die overal in Europa enorm herkenbaar zijn, daar zit het probleem ook niet echt. Alleen je moet mensen zien te enthousiasmeren dat ze wekelijks ook de behoefte hebben om die wedsteijden te zien. Dan verschuift zo'n Getafe-Valladolid vanzelf naar achteren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de Serie A niet de boeiendste is voor iedereen en eerlijk gezegd kan me dat niet eens veel boeien, maar die laatste zin snap ik dan weer niet goed. Hoezo loopt de Serie A achter de andere twee aan?
Minder interesse vanuit het buitenland betekent minder tv inkomsten en dus minder geld voor de ploegen om interessante spelers te halen waardoor de interesse van buitenaf nog meer daalt. Een vicieuze cirkel. Ik heb zelf vrijwel geen interesse in de PL en ben enorm Serie A fan, maar ik ben wel bang dat ze verder achterop raken bij de PD en PL.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de Serie A niet de boeiendste is voor iedereen en eerlijk gezegd kan me dat niet eens veel boeien, maar die laatste zin snap ik dan weer niet goed. Hoezo loopt de Serie A achter de andere twee aan?
De ware voetballiefhebberquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:05 schreef ES57 het volgende:
[..]
Precies.
De ware voetballiefhebber vindt het nu eenmaal geen goede zaak voor het voetbal in het algemeen als een Italiaanse ploeg wint.
Tsja, ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel de interesse voor de Serie A in het buitenland is. Dat de PL niet meer bij te houden is weet ik ook wel. Dát is zo'n sterk merk geworden, bovendien versterkt zich zoiets alleen maar verder. Maar tijdens m'n tijd in Australië kon ik de Serie A op tv makkelijker volgen dan de Primera Division. Ook merk ik op internet dat er veel Chinezen interesse hebben in het Italiaanse voetbal. Toen Parma deze zomer China aandeed was het een groot succes -en dat voor een Serie B club.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Minder interesse vanuit het buitenland betekent minder tv inkomsten en dus minder geld voor de ploegen om interessante spelers te halen waardoor de interesse van buitenaf nog meer daalt. Een vicieuze cirkel. Ik heb zelf vrijwel geen interesse in de PL en ben enorm Serie A fan, maar ik ben wel bang dat ze verder achterop raken bij de PD en PL.
Heb een hekel aan Juventus, maar toch was ik blij dat Real Madrid tweemaal verloor. Verschrikkelijk hoe de NOS ineens bloedgeil wordt van heel Real, zoals voorheen van Barcelona.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:30 schreef pfaf het volgende:
De PD heeft in Nederland de Serie A ook wel ingehaald ja. Maar ook mede door Barca en nu de laatste jaren Real Madrid. De NOSlaat de beste Champions League-krakers schieten om voor de twintigste keer dat seizoen Real maar weer te mogen laten zien.
Momenteel staan ze dan wel eerste, als de prijzen verdeeld worden gaat de PL daar sowieso wel weer voorbij en de PD waarschijnlijk ook. De afgelopen jaren lopen Italiaanse clubs in Europees verband toch wel wat achter op Spanje en vooral Engeland.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Financieel is de PL inderdaad uit het oog verloren, maar de PD zeker niet. Verder staat Italië momenteel eerste op de jaarlijst van het Europese voetbal. Udinese veegt Spurs weg, Juventus wint 2 keer van Madrid, Roma verslaat Chelsea ( en verliest een keer ). Ik zie niet in waar Italië de aansluiting verloren zou hebben...
Milan deed het tot vorig jaar inderdaad erg goed, maar was toch wel een uitzondering de laatste jaren wat betreft Italiaanse clubs in Europa. De Engelse teams haalden volgens mij de vorige twee edities allemaal de kwartfinale, en ik denk dat de kans heel groot is dat dat ook dit jaar gaat lukken. Het schommelde tot nu toe inderdaad wel wat tussen die drie landen, maar de financiële voorsprong van de PL is enorm geworden. Denk dat we daarom nog wel vaker 3 Engelse ploegen in de halve finale en dergelijke dingen gaan zien.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:36 schreef pfaf het volgende:
Nounou, iets meer dan een jaar terug won Milan de Champions League, twee jaar daarvoor verloren ze de finale en dat jaar ervoor stonden twee Italiaanse teams in de finale en waren zelfs drie van de vier halve finalisten Italiaans.
Vorig jaar hadden de Engelse teams een geweldig jaar, een paar jaar daarvoor de Italiaanse en rond de eeuwwisseling de Spaanse...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |