abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60453310
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 03:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sole, Marigny, Robertson, Griffen, Vosowai zijn inderdaad echte Italianen
Wat indien alle Surinamers nu eens lekker voor Suriname gaan voetballen ipv voor Nederland ?
Er zijn matchen geweest waar er ih NL elftal meer gekleurde spelers op het veld stonden dan blanken.
pi_60454907
Italie heeft amper kolonien gehad, dus je relatie slaat echt nergens op
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60455049
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Italie heeft amper kolonien gehad
Maar jij weet ook hoeveel Italianen er geemigreerd zijn wijsneus, en als familieleden verderop in de stamboom van hen nu voor Italie willen spelen moeten ze dat lekker zelf weten.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_60455104
Dat is niet het geval bij die spelers, briljante daddy
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60455415
Ga je je na als rente deskundige (koop vooral Duitse staatsobligaaties) ook als stamboom deskundige manifesteren, op basis van hoe de achternamen klinken?
Dan ga je bij m'n kids namelijk al de fout in.

Dus ga eens iets zinnigs doen i.p.v. hier zo debiel lopen ageren tegen het Italiaanse voetbal.
pi_60455474
-reageer eens normaal-

[ Bericht 72% gewijzigd door sjimz op 30-07-2008 23:13:54 ]
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 02:20:04 #157
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60458619
Ach hij moet maar bedenken dat zijn coke snuivende macdonalds artiest nergens was zonder italia!
pi_60459936
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
-reageer eens normaal-

Leer eens lezen en kijk wie als eerste het woord debiel gebruikt
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:07:18 #159
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60461320
DIGGER zegt dat je debiel reageert en daar heeft hij gelijk in, dat ga je toch niet ontkennen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60461721
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Leer eens lezen en kijk wie als eerste het woord debiel gebruikt
Hij zei dat je reageert als een debiel, niet dat je een debiel bent.
Jij scheldt hem vervolgens uit, en dat is niet normaal.
Verder ga jij nu weer ontopic doen.
De rest van je geneuzel zal ik gewoon verwijderen.
pi_60479179
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:07 schreef M0NTANA het volgende:
DIGGER zegt dat je debiel reageert en daar heeft hij gelijk in, dat ga je toch niet ontkennen?
Digger reageert als een debiel, heb je goed gezien
pi_60479230
Valt wel mee, hij discussieert gewoon op jouw niveau.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:11:28 #163
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_62303365
quote:
Italiaanse voetbal stemt me droef
telegraaf.nl

AMSTERDAM - Het Italiaanse voetbal stemt me droef. Jammer, maar het gevoel bekroop me sterk bij AC Milan-Internazionale. Het swingt niet meer, het is niet meer vernieuwend, ze lopen in Italië op vele fronten achter de feiten aan. Ik zie weinig toekomst. Het voetbal valt tegen, het geld is minder dan in Engeland en Spanje, de toeschouwersaantallen lopen terug, de schandalen zijn groter, de stadions verouderd en nieuwe jonge topspelers laten de Serie A links liggen. Als ze tenminste niet uit Italië komen.

Neem AC Milan. In de tijd van Gullit, Rijkaard en Van Basten was de club een trendsetter, nationaal en internationaal. Het team had het typische praktische van Italiaanse ploegen, maar combineerde dit met dynamiek, mooi voetbal en offensief spel en met uitzonderlijk goede buitenlandse spelers en de beste Italiaanse voetballers. Die buitenlanders kiezen tegenwoordig voor Spanje en Engeland terwijl Italië blijft zitten met dezelfde, voornamelijk oudere spelers. Zo haalde AC Milan oude vertrouwde namen zoals Shevchenko, Zambrotta en Ronaldinho. Spelers, die allemaal overlopen van extra kwaliteiten, maar ze kunnen het nog maar incidenteel laten zien.

Ronaldinho speelt voornamelijk uit stand, de versnelling is er niet meer. Hij is wel zo slim om dit te maskeren. Ik vraag me alleen af of hij ooit het niveau van FC Barcelona van twee, drie jaar geleden nog haalt. Misschien kan hij het nog wel, maar is de bereidheid er nog? Kan hij het opbrengen, ook gezien de levensstijl, die hij erop heeft nagehouden afgelopen jaren?

Sportief geldt hetzelfde verhaal voor jongens als Gattuso, Ambrosini en Pirlo. Fantastische spelers, maar ze lopen al zolang mee, dat bijna alles op routine gaat. Hoewel ze qua leeftijd pas rond de dertig zijn. Incidenteel lukt het ze nog wel in bijvoorbeeld de Milanese derby, of in Europees verband. Voor de rest wordt ook bij AC Milan niets nieuws gebracht en is het vooral een kwestie van heelhouden met zulke spelers. Waarschijnlijk ook omdat het financieel allemaal minder is geworden.

Bij Internazionale is het eenzelfde verhaal met ook veel dezelfde namen. Zo stonden tegen AC Milan jongens als Zanetti, Vieira, Cambiasso, louter oudgedienden, op het middenveld. Goede spelers hoor, maar niet de jongens die kunnen verrassen. Met José Mourinho hebben ze ook geen coach, die vernieuwing in gang zet. Hij is bij Internazionale precies op z'n plek als behoudende coach, wat bleek met al die controlerende middenvelders tegen AC Milan in plaats van sensationele lopers of goede individualisten. Het gevolg is dat de voorhoedespelers volledig geïsoleerd staan. Komt bij dat Mourinho met zijn aanwezigheid en manifestatiedrang altijd veel druk op een elftal legt. Al die verbale oorlogjes van hem zijn leuk voor de Gazetta dello Sport, de Italiaanse sportkrant, maar z'n elftal schiet er niets mee op. Het vreet energie.

Neemt niet weg dat Internazionale de Champions League kan winnen en AC Milan de UEFA Cup want beide clubs bezitten zoveel individuele kwaliteiten dat ze incidenteel van iedereen kunnen winnen. Doen ze dit op het juiste moment dan is er op korte termijn zeker nog succes te boeken. Maar swingen doet het allemaal niet. Zoals het hele clubvoetbal in Italië niet swingt. Voor het voetbal in Italië op de lange termijn stemt me dat heel droef.
Gelukkig dat het zo beroerd gaat met het Italiaanse voetbal. Ik heb altijd het idee gehad dat het slecht is voor het voetbal als een Italiaanse ploeg wint.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:15:14 #164
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62329045
Wat een vreemd stuk zeg, wie heeft het geschreven eigenlijk?

Het Italiaanse voetbal heeft toch nooit geswingd? Catenaccio, altijd 1-0, 0-0 zijn al zolang als ik me kan herinneren veel gehoorde kreten.

En hoezo is Milan geen trendsetter? Milanello wordt al jaren geroemd om haar innovatieve benadering van het topsporterslichaam.

En dan die rare suggestieve teksten als "Gattuso, Ambrosini en Pirlo. Fantastische spelers, maar ze lopen al zolang mee, dat bijna alles op routine gaat." Nou en? Wat houdt dat concreet in? Uit de lucht gegrepen gebakken lucht, dat is het wat hij typt.

En hoezo komen er geen jonge goede voetballers uit het buitenland naar Italië? Pato, Flamini, Zlatan, Chivu, Mexes enzo zijn niet goed genoeg? Dat de Serie A niet met de Permiership kan concurreren is logisch. Die kutcompetitie blaast zichzelf hopelijk nog wel een keer op.
pi_62329155
Het is de altijd hoogst kwalitatieve collumn van Wim Kieft.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:29:09 #166
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62329323
Heeft hij tegenwoordig ook al een mening? Doen ze lekker bij de Telegraaf, zowel Kieft als Cruijff een column geven...
pi_62330801
Als ie zulke colums schrijft, moet je als Sport1 ook het lef hebben hem nooit meer een Italiaanse match van commentaar te laten voorzien (hoewel z'n stuk, gebaseerd op 1 match eigenlijk, al aangeeft dat ie er veel te weinig inzit zodat ie met een zooi non-argumenten komt).
  Moderator zondag 12 oktober 2008 @ 17:54:30 #168
138438 crew  Pizzakoppo
pi_62331012
Rosina, Montolivo, Giovinco, Pato, Aquilani, Ballotelli, Pazzini etc, wereld voetballers. Overigens was het italiaans voetbal vroeger juist saai en nu spectaculair met het fantastische spel van bijv. Udi en Fiore de laatste jaren.
pi_62331111
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:15 schreef pfaf het volgende:
Wat een vreemd stuk zeg, wie heeft het geschreven eigenlijk?

Het Italiaanse voetbal heeft toch nooit geswingd? Catenaccio, altijd 1-0, 0-0 zijn al zolang als ik me kan herinneren veel gehoorde kreten.

En hoezo is Milan geen trendsetter? Milanello wordt al jaren geroemd om haar innovatieve benadering van het topsporterslichaam.

En dan die rare suggestieve teksten als "Gattuso, Ambrosini en Pirlo. Fantastische spelers, maar ze lopen al zolang mee, dat bijna alles op routine gaat." Nou en? Wat houdt dat concreet in? Uit de lucht gegrepen gebakken lucht, dat is het wat hij typt.

En hoezo komen er geen jonge goede voetballers uit het buitenland naar Italië? Pato, Flamini, Zlatan, Chivu, Mexes enzo zijn niet goed genoeg? Dat de Serie A niet met de Permiership kan concurreren is logisch. Die kutcompetitie blaast zichzelf hopelijk nog wel een keer op.
Precies, in Engeland zijn ze ook lekker bezig financieel momenteel Wat een baggercolumn, ik heb me prima vermaakt met Milan - Inter. Mourinho is toch ook juist van plan aanvallender te spelen met Inter?
  maandag 17 november 2008 @ 20:36:43 #170
226255 ES57
pi_63298774
quote:
Mourinho: 'Serie A buiten Italië oninteressant'
Gepubliceerd op 17-11

José Mourinho wil meewerken om de Italiaanse Serie A op de kaart te zetten. De flamboyante trainer van Internationale heeft dat op de wekelijkse bijeenkomst van de trainers uit Italië verteld. Hij vindt dat de Italiaanse competitie zichzelf niet verkoopt.

"Buiten Italië vinden mensen de Serie A niet zo leuk", weet Mourinho. "Daar moeten we in de toekomst beter over nadenken." De Portugese oefenmeester klaagde eerder dit seizoen al over het feit dat de stadions vaak niet vol zitten en de negatieve sfeer in de media.

"Het is belangrijk om te winnen, zelfs in de 89e minuut zonder iets te laten zien. Italiaans voetbal is moeilijk", aldus de 45-jarige oud-trainer van Chelsea en FC Porto.
Eerljik gezegd kijk ik ook niet graag naar de Italiaanse competitie: veel te saai en lelijk voetbal.
pi_63299551
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:36 schreef ES57 het volgende:

[..]

Eerljik gezegd kijk ik ook niet graag naar de Italiaanse competitie: veel te saai en lelijk voetbal.
Beetje een geval van pot verwijt de ketel dit, Mourinho stond bij Chelsea nu ook niet bepaald bekend om zijn spectaculaire, aanvallende voetbal. Al heeft ie wel gelijk, ten opzichte van tien jaar geleden heeft de Serie A internationaal veel terrein verloren.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_63300164
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:00 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Beetje een geval van pot verwijt de ketel dit, Mourinho stond bij Chelsea nu ook niet bepaald bekend om zijn spectaculaire, aanvallende voetbal. Al heeft ie wel gelijk, ten opzichte van tien jaar geleden heeft de Serie A internationaal veel terrein verloren.
Beetje een vooroordeel over Mourinho, aangezien het lang niet zo saai was als sommige mensen ervan maken. Maar het belangrijkste waar het Italiaanse voetbal onder lijdt lijkt me de minder sportieve resultaten de laatste jaren(op Milan na), en uiteraard die imagodeuk met calciopoli.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_63300667
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:21 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Beetje een vooroordeel over Mourinho, aangezien het lang niet zo saai was als sommige mensen ervan maken.
Het was niet zo extreem als bijvoorbeeld Glasgow Rangers in de UEFA Cup vorig jaar, maar het was toch op zijn minst behoudend. En je zult toch met me eens zijn dat Chelsea dit seizoen veel leuker voetbal speelt dan in voorgaande jaren?
quote:
Maar het belangrijkste waar het Italiaanse voetbal onder lijdt lijkt me de minder sportieve resultaten de laatste jaren(op Milan na), en uiteraard die imagodeuk met calciopoli.
Dat denk ik ook wel ja. Merk bij mezelf dat de vaak halflege tribunes ook niet helpen, vandaar dat ik in de Engelse competitie ook niks heb met clubs als Blackburn, Middlesbrough, Bolton en Wigan.
  dinsdag 18 november 2008 @ 07:29:53 #174
226255 ES57
pi_63307563
De Serie A heeft de aansluiting verloren met de Premier League en ook met de Primera Division. Het is een B-competitie geworden en zal niet meer herstellen. De Italianen hebben het gewoon verkloot met hun manier van voetballen, de corruptie, de verouderde/ halflege stadions en het supportersgeweld.

[ Bericht 3% gewijzigd door ES57 op 18-11-2008 09:16:02 ]
pi_63311123
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 07:29 schreef ES57 het volgende:
De Serie A heeft de aansluiting verloren met de Premier League en ook met de Primera Division. Het is een B-competitie geworden en zal niet meer herstellen. De Italianen hebben het gewoon verkloot met hun manier van voetballen, de corruptie, de verouderde/ halflege stadions en het supportersgeweld.
Ik denk dat dat wel meevalt. Het blijft een voetbalgek land. De Engelse competitie stond er een jaar of 20 geleden ook niet zo geweldig voor maar domineert nu. Prijzen voor seizoenskaarten worden daar echter zo verschrikkelijk hoog dat het de vraag is hoe lang supporters nog massaal blijven komen. Wie weet is de Serie A over 10, 15 jaar weer de grootste competitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')