quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dice..zielig hoor!
Ik wil leuke meisjesnamen van jullie horen, in de zelfde stijl als Emma, Laura, Julia (die worden het niet dus)
Gewoon hollands, geen vergezochte dingen..niet beginnend en/of eindigend met S en A
Ik weet het namelijk echt niet meer
quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
Lotte, Kelly, Suzanne, Nina, Noortje
quote:
quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:32 schreef Ynske het volgende:
Elsje, Ellie, Esther, Maud, Mirjam, Linde, Carin, indy
quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:38 schreef Ireth het volgende:
[..]
Floor(tje)
Fleur(tje)
Marith
Myrthe
Lisa/Liza/Lize/Lis
Lotte
Lieke
Eve
Anne
Iris
Ilse
Anouk
Femke
Maud
Britt
Kim
Esther
Chantal
Maaike
Meike
Joyce
Marieke
Die wilde ik ook voorstellenquote:Op dinsdag 13 november 2007 11:43 schreef Ynske het volgende:
Elle
Was hier eigenlijk ook zo.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:07 schreef Fuente het volgende:
Ik vind Hanna ook een supernaam! Hanne ook, maar daar is manlief weer niet zo kapot van.
Sofia vinden we allebei mooi op dit moment.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:11 schreef 1DIOOT het volgende:
ik vind kirsten een mooie naam (maar die staat al in de lijst)
doet me ook denken aan me ex met dr groote tieten
Jikke verrek, die zat bij mij in de klasquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:14 schreef Sjeen het volgende:
J, T en Anne
J, T en Inge
J, T en Marit
J, T en Marieke
J, T en Laurien
J, T en Marjolein
J, T en Jikke
J, T en Elvi
J, T en Gitte
J, T en Eva
Nee, want Isa is een hele mooie naam natuurlijkquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:13 schreef Ynske het volgende:
Zijn jullie nooit bang dat je achteraf de naam van je kindje toch niet meer je van het vind? Of dat je kind graag anders genoemd wil worden.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, want Isa is een hele mooie naam natuurlijk
Overigens is haar oficiële naam 'Isabel' (wist je al) en als ze zou willen, kan ze die gewoon gebruiken later of en afgeleide daarvan...
Of ze krijgt gewoon een vriendje die een koosnaampje voor haar bedenkt, wat vervolgens de vriendenkring en de rest van de wereld overneemt
Nee het enige wat ik jammer vind is dat we Tijmen nu niet meer voor een volgend kind kunnen gebruikenquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:13 schreef Ynske het volgende:
Zijn jullie nooit bang dat je achteraf de naam van je kindje toch niet meer je van het vind? Of dat je kind graag anders genoemd wil worden.
Nee, want de naam gaat bij het kind passen. Je went er aan dat het zo heet.Ik vind namen geven verrekte moeilijk, en heel onwennig in het begin om je verse nageslacht bij zijn/haar naam te noemen, ook al vind ik die naam nog zo mooi. Je went ook vrij snel aan 'rare' namen van andere kinderen vind ik (mijn zoons hebben ooit met kinderen met namen als Tsjuk, Tender, Lief op school/psz/etc gezeten, dat hoort nu ook gewoon bij die kinders).quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:13 schreef Ynske het volgende:
quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:28 schreef KD-fotografie het volgende:
pfff, gelukkig hebben we nog ongeveer 7 maanden de tijd, een naam vinden wordt deze keer stukken moeilijker, mijn man vindt niks leuk.
Wij mopperen soms wel eens dat we Wilyan misschien toch wel gewoon Willem hadden moeten noemen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:13 schreef Ynske het volgende:
je spreekt t toch gewoon als wil-jan uit toch?quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:29 schreef Noli. het volgende:
[..]
Wij mopperen soms wel eens dat we Wilyan misschien toch wel gewoon Willem hadden moeten noemen.
In dik vier jaar is het pas één keer voorgekomen dat iemand in één keer uit zich zelf zijn naam goed uitsprak..![]()
Toen ik zwanger van Wilyan was vond ik Willem écht niet mooi, dat is nu wel aardig bij gedraaid. Maar ik weet dan weer niet precies of het wel echt bij hem zou passen.
Marin staat bij mij heel hoog, voor een jongen...quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:27 schreef anneja het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat we onze meisjesnaam, Marin, nu nooit zullen gebruiken
quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
je spreekt t toch gewoon als wil-jan uit toch?
quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:35 schreef Noli. het volgende:
[..]![]()
![]()
Alleen spreekt iedereen het uit als Willie..jjjan of zelfs Williejam (William)
Die laatste is dan wel weer toepasselijkquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:36 schreef Ynske het volgende:
[..]waar ken ik t van
hoevaak er niet van Serena, Seereena, Sirena, Sarena, Sirene gemaakt werd
Oooooo zeg dat nou NIET! Ik zei nog bij zoon drie 'nou en, we noemen hem lekker toch gewoon Marin, dat kan best voor een jongen' maar dat hebben we uiteindelijk toch niet gedurfd omdat we dachten dat het geen onzijdige naam was. Het schaap heet nu Midas, vinden we ook wel mooi, maar Marin is mooierder.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:34 schreef Principessa het volgende:
[..]
Marin staat bij mij heel hoog, voor een jongen...![]()
quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die laatste is dan wel weer toepasselijk
euhm dat heeft uitleg nodigquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:43 schreef Noli. het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Van je familie moet je 't hebben zeggen ze toch?
Oe, gaaf!!quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:42 schreef anneja het volgende:
Het schaap heet nu Midas
quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
euhm dat heeft uitleg nodig
mijn paps werkt bij de brandweer---> sirene
Ons kind krijgt een 2e naam waar nog weer 3 namen van te maken zijn, dus als hij zijn roepnaam niet mooi vindt heeft hij nog keuze zat.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:13 schreef Ynske het volgende:
Dat denk ik ook inderdaadquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:21 schreef p_iglet het volgende:
Toch volgens mij als je je kind eenmaal zo genoemd hebt dan hoort de naam ook bij dat kind.
Misschien dat je later niet meer voor dezelfde naam zou kiezen, maar nog steeds hoort die naam wel bij dat kind.
(was Tan geloof ik die een keer zei dat ze de namen van haar 2 oudste dochters later nooit meer gekozen zou hebben).
Van de Pies toevallig?quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
Lies is ook een lieve naam, maar wordt een beetje raar met de achternaam
Nora(h) is ook erg mooi, of Noortje
Ik heb weer ff iets om over te denken
Iets wat er voor zorgt dat het een beetje als 'pizza' klinkt iigquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:06 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Van de Pies toevallig?.
sorry, ik zit te lang op mijn werk vandaag.
Wel, mijn lief is beschaamd om zijn gentse R, ik vind het nochtans schattig.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:05 schreef Brighteyes het volgende:
En dat is niet goed omdat?
Als je nou nog F had gezegd, dan had ik het wel kunnen volgen.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Maneki, aangezien we in de jongensnamen aardig in dezelfde hoek zaten..![]()
Noor
Roos
Yfke
Philine
Isabel
Julianne
Evelien
Zelf heb ik een absolute zwak voor Sophie en Julia, maar ja.....![]()
Kareljangert?quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ons kind krijgt een 2e naam waar nog weer 3 namen van te maken zijn, dus als hij zijn roepnaam niet mooi vindt heeft hij nog keuze zat.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:06 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Van de Pies toevallig?.
sorry, ik zit te lang op mijn werk vandaag.
Bijna.quote:
Ik ken een Kitty Kutquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:11 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind korte meisjesnamen heel leuk, zoals Fien of Pien. En toevallig bedacht ik me vandaag dat Kitty (klinkt wat ouderwets, maar kan wel weer heel goed nu) eigenlijk ook wel heel leuk is. Ik ken trouwens ook alleen maar leuke Kitty's, dat scheelt ook wel
.
Dat is wel heel cute. Wat zonde dat je hem niet meer wilt/kunt gebruiken nu.quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:56 schreef Bass-Miss het volgende:
Ow, moesten we die naam gebruiken mag je hem ook weten hoor. We zijn niet zo van de geheimen...'Marie(ke)'
Ik ook, maar het arme kind komt zo ellendig om in Eline Verequote:Op dinsdag 13 november 2007 16:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind Eline ook een hele mooie naam.
Alleen voor ons zou die te keurig/netjes zijn geweest. Ik zou zelf meer gezocht hebben in de Pien en Fien hoek.
Wat is er met Fons en jetske gebeurd?quote:Op woensdag 14 november 2007 08:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Ach ja, we hebben nog een tijdje.
Maar toch:
Fons en Marieke
Fons en Pol
Ik ken dat alleen als Noud met een d.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:14 schreef Jepali het volgende:
Ik zag vandaag een meisje met de naam Angle-Eye
En ook hoorde ik dat er een jongetje geboren was met de naam Nout, ik vind het een leuke naam, maar het blijkt dat er in GTST iemand zit die zo heet, dat is dan weer een beetje jammer.
In GTST is het toch Arnout ofzo wat afgekort wordt?quote:Op woensdag 14 november 2007 20:14 schreef Jepali het volgende:
Ik zag vandaag een meisje met de naam Angle-Eye
En ook hoorde ik dat er een jongetje geboren was met de naam Nout, ik vind het een leuke naam, maar het blijkt dat er in GTST iemand zit die zo heet, dat is dan weer een beetje jammer.
Tuurlijk!quote:Op woensdag 14 november 2007 21:34 schreef snoopy het volgende:
Er schijnt ook een Morris in GTST te zitten. Vinden jullie het nu een stomme naam?![]()
http://www.nieuws.nl/486457quote:Op woensdag 14 november 2007 21:49 schreef Jore het volgende:
Wat vinden jullie van de naam Livia? Ik vind 'm mooi, maar misschien zie ik iets over het hoofd (een soappersonage ofzo)
Jetje werd meteen afgekeurd.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:30 schreef sjak het volgende:
[..]
Wat is er met Fons en jetske gebeurd?
ik ook!quote:Op woensdag 14 november 2007 22:14 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Olivia vind ik wel ergLivia niet zo...
moest ik ook gelijk aan denken. Ik vind Livia klinken alsof je de O vergeten bent., En idd zuster Klivia ook nogquote:
Nu willen we wel weten welke namen dat waren dan hequote:Op donderdag 15 november 2007 09:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
We kwamen gisteren bij het opruimen een namenboekje tegen dat ik ooit eens lang geleden heb gekocht en daar had ik een aantal kruisjes achter namen gezet. Ik schrok wel dat ik die namen toen leuk vond zeg. Zou mijn kind nu echt niet meer zo willen noemen.
quote:Op donderdag 22 november 2007 00:24 schreef bixister het volgende:
ieuw. vind je die echt in dezelfde categorie passen?
ik heb zelf net nog een lijstje 'chique meisjesnamen' opgespoord via een van de sites die in de OP genoemd worden. daar zit misschien ook wel 't een en ander bij voor 'm.
Livia is ook de (erg lelijke en ontzettende valse) moeder van Tony Soprano van The Sopranos....quote:Op woensdag 14 november 2007 21:49 schreef Jore het volgende:
Wat vinden jullie van de naam Livia? Ik vind 'm mooi, maar misschien zie ik iets over het hoofd (een soappersonage ofzo)
Allemaal namen die op -que eindigen?quote:Op donderdag 22 november 2007 00:24 schreef bixister het volgende:
ieuw. vind je die echt in dezelfde categorie passen?
ik heb zelf net nog een lijstje 'chique meisjesnamen' opgespoord via een van de sites die in de OP genoemd worden. daar zit misschien ook wel 't een en ander bij voor 'm.
Ah ok. Ik associeer het dus juist met Koningin en niet met boerendochters.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:31 schreef Noli. het volgende:
Ik meen dat Reina een fries/germaanse naam is. Hier komt ie ook redelijk vaak voor.
En waarschijnlijk komt het ook door mijn associatie ermee. De Reina die ik ken is een echte boerendochter.
Ze heeft wel eenbroer, Rommert.
![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 november 2007 10:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken een Eline-Sophie. Haar zus heet Anne-Fleur. Beide wel passend in de rij.![]()
ken ook een Fleur-Ann, wat ik persoonlijk erg leuk vind. (zag in het lijstje Liedewij, vind ik ook mooi!)
Nee die staat hierquote:Op donderdag 22 november 2007 10:51 schreef Noli. het volgende:
Amaaaaaaaaaaaliaaaaaaaaaaaaaa staat niet eens in dat lijstje.![]()
quote:Op donderdag 22 november 2007 11:06 schreef jellyrose het volgende:
Ik vind Vivienne ook wel deftig heur..![]()
quote:Op donderdag 22 november 2007 11:06 schreef jellyrose het volgende:
Ik vind Vivienne ook wel deftig heur..![]()
Afgekort wordt dat al gauw Muus, Maar en, ehh.. Mintje?quote:Op donderdag 22 november 2007 11:45 schreef Vivi het volgende:
Ik zag trouwens een interview in een of ander blad voor ouders met een moeder, haar dochters heetten "Muze", "Mare" en "Mint"
Hey bedankt he!quote:Op donderdag 22 november 2007 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat schoot mij ook net te binnen.
Hoewel... sommige mensen trekken het dan natuurlijk ook wel weer een beetje in het ordinaire...![]()
Ehh, wel als je het op z'n Engels uitspreekt, maar mijn naam is op z'n Frans, zeg maarquote:Op donderdag 22 november 2007 13:30 schreef Moonah het volgende:
Ik zeg altijd 'Vivviejun'. Is dat niet goed?
Zoals een van mijn all time film favorieten!quote:Op donderdag 22 november 2007 13:30 schreef Moonah het volgende:
Ik zeg altijd 'Vivviejun'. Is dat niet goed?
Jah, of uit:quote:Op donderdag 22 november 2007 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zoals een van mijn all time film favorieten!
Pretty Woman!![]()
Viev
Zo kan je Frédérique prima uitspreken als Frederiekequote:Op donderdag 22 november 2007 13:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ehh, wel als je het op z'n Engels uitspreekt, maar mijn naam is op z'n Frans, zeg maar
quote:Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef Vivi het volgende:
Ik ben genoemd naar de straat waar ik ben verwekt.. "Rue de Vivienne" in Parijs![]()
![]()
Ach, je kan het slechter treffen dan toch?quote:Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jah, of uit:
[ afbeelding ]
Moonah, nee, ik ben geen Francaise, maar half Italiaans.
Ik ben genoemd naar de straat waar ik ben verwekt.. "Rue de Vivienne" in Parijs![]()
![]()
Ja, ik weet. Kon de accent circonflexe niet vinden. En de C-cedille ook niet.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:34 schreef bixister het volgende:
êtes smakelijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |