abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54563195
Enkele vragen inzake de euro, vaste lasten en inkomsten/' uitgaven na invoering van de euro.

Hoe hoog zijn jouw vaste lasten nadat de euro is ingevoerd.

Poll: Vaste lasten na de euro
100 tot 200 euro
200 tot 300 euro
300 tot 400 euro
400 tot 500 euro
500 tot 600 euro
600 tot 700 euro
700 tot 800 euro
800 tot 900 euro
900 euro en hoger

Tussenstand:

Ook een poll maken? klik dan hier

Hoe hoog waren jouw vaste lasten voordat de euro werd ingevoerd

Poll: Vaste lasten voor de euro
200 tot 300 gulden
300 tot 400 gulden
400 tot 500 gulden
500 tot 600 gulden
700 tot 800 gulden
800 tot 900 gulden
900 tot 1000 gulden
1000 tot 1100 gulden
1100 gulden en hoger

Tussenstand:

Hoeveel hou jij over , per maand, om van te leven, na aftrek vaste lasten?

Poll: Na aftrek vaste lasten
Minder dan 50 euro
50 tot 100 euro
100 tot 200 euro
200 tot 300 euro
300 tot 400 euro
400 tot 500 euro
500 tot 600 euro
600 tot 700 euro
800 tot 1000 euro
1000 euro of meer

Tussenstand:

(ik was er nog een vergeten!)

Hoeveel gulden hield je over na aftrek vaste lasten per maand

Poll: Hoeveel hield je over
Minder dan 100 gulden
100 tot 200 gulden
200 tot 300 gulden
300 tot 400 gulden
400 tot 500 gulden
500 tot 600 gulden
600 tot 700 gulden
700 tot 800 gulden
800 tot 900 gulden
900 en meer

Tussenstand:

[ Bericht 8% gewijzigd door zhe-devilll op 12-11-2007 23:55:00 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54563356
Hoeveel betaal jij omgerekend per dag aan boodschappen

Poll: Boodschappen per dag euro
5 tot 10 euro
10 tot 20 euro
20 tot 30 euro
30 tot 40 euro
40 euro en meer

Tussenstand:

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 12 november 2007 @ 23:17:26 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54563400
Kun je hier iets winnen?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54563435
Hoeveel betaalde je, omgerekend in guldens, in de gulden tijd, aan boodschappen per dag

Poll: Hoeveel betaalde je
5 tot 10 gulden
10 tot 20 gulden
20 tot 30 gulden
30 tot 40 gulden
50 tot 60 gulden

Tussenstand:

maandag 12 november 2007 @ 23:20:17 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54563504
Ik snap hem niet
pi_54563608
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik snap hem niet
Kind, wat snap je niet?
pi_54563852
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:17 schreef Aoristus het volgende:
Kun je hier iets winnen?
Jaazeker bij uw hypotheker!
http://www.prijsvragenwinnen.nl/?via=prijsvragenwinnen&g=s
  † In Memoriam † maandag 12 november 2007 @ 23:33:33 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54564005
Ik had voor de euro geen huis en een half jaar daarna kocht ik er eentje.

(mijn stemmen zijn wellicht extra waar je op gehoopt heb)
Carpe Libertatem
  maandag 12 november 2007 @ 23:42:50 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54564290
Mag je ook als je betaalt met kronen het omrekenen naar euros en toch meedoen met de pol ?
  maandag 12 november 2007 @ 23:43:10 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54564304
De euro heeft het leven nauwelijks duurder gemaakt. Als je kijkt naar de inflatiecijfers over de jaren heen kan je niet anders concluderen. Voor mijn part is je koopkracht daadwerkelijk achteruit gegaan, maar dat heeft niets te maken met de euro.
pi_54564318
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:42 schreef Buschetta het volgende:
Mag je ook als je betaalt met kronen het omrekenen naar euros en toch meedoen met de pol ?
ZUCHT nee dat mag niet!
Hou die tanden maar in je mond hoor! :
pi_54564394
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:43 schreef TNA het volgende:
De euro heeft het leven nauwelijks duurder gemaakt. Als je kijkt naar de inflatiecijfers over de jaren heen kan je niet anders concluderen. Voor mijn part is je koopkracht daadwerkelijk achteruit gegaan, maar dat heeft niets te maken met de euro.
Ik hoop dat velen willen stemmen op de poll's ,
misschien dat men dan snapt dat inflatie cijfers etc en het CBS bv niets zeggen over wat er werkelijk speelt.
Jij trekt je nu al terug,..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kun je nagaan!
Heb je al gestemd?
pi_54564425
En uiteraard ga ik ervan uit dat men eerlijk stemt!
  maandag 12 november 2007 @ 23:55:55 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54564662
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik hoop dat velen willen stemmen op de poll's ,
misschien dat men dan snapt dat inflatie cijfers etc en het CBS bv niets zeggen over wat er werkelijk speelt.
Jij trekt je nu al terug,..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kun je nagaan!
Heb je al gestemd?
Op het moment dat jij inflatiecijfers bij voorbaat al bestempelt als "niets zeggend over wat er werkelijk speelt" ben ik gauw uitgepraat. Het is de enige betrouwbare maat voor gemiddelde prijsstijgingen, alles zit erin verwerkt, van kleding tot huizen. Je moet wel een bizar uitgavepatroon hebben wil je veel hoger uitkomen in je persoonlijke situatie. Kortom: inflatiecijfers zeggen alles. En meer dan de mensen die alleen maar schreeuwen dat alles duurder is geworden op basis van een paar losse ervaringen.

Nee, ik heb niet gestemd, ik heb mijn buik vol van mensen die tegen alle statistieken in tóch blijven beweren dat de euro de schuld is van hun vermeende gedaalde koopkracht.
pi_54564922
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:55 schreef TNA het volgende:

[..]

Op het moment dat jij inflatiecijfers bij voorbaat al bestempelt als "niets zeggend over wat er werkelijk speelt" ben ik gauw uitgepraat. Het is de enige betrouwbare maat voor gemiddelde prijsstijgingen, alles zit erin verwerkt, van kleding tot huizen. Je moet wel een bizar uitgavepatroon hebben wil je veel hoger uitkomen in je persoonlijke situatie. Kortom: inflatiecijfers zeggen alles. En meer dan de mensen die alleen maar schreeuwen dat alles duurder is geworden op basis van een paar losse ervaringen.

Nee, ik heb niet gestemd, ik heb mijn buik vol van mensen die tegen alle statistieken in tóch blijven beweren dat de euro de schuld is van hun vermeende gedaalde koopkracht.
De kop-in-het-zand-steek-mentaliteit!
Je wilt er gewoon niet aan!
Wat is dit nu voor een dooddoener?
Jij gelooft liever cijfers van enkele bureau's, waar men achter een bureautje op hun luie kont, wat cijfers publiceren in de hoop hun baan te behouden, maar dat iedereen klaagt, behalve jij o.a
dat wil je niet horen of zien?
Voor mensen zoals jij heb ik dit topic geopend.
Maar je wilt het niet geloven!
Dat noem ik apart.
pi_54564981
Overigens is de euro niet de schuld van de dalende koopkracht.
Maar het feit dat de inkomens wel verrekend werden in euro's,
dus gehalveerd zeg maar, maar de prijzen veranderden in euro's, waar eerst een guldenprijs stond.
Het enige dat niet abnormaal verhoogd waren de huren.
Deze bleven gelijk aan de guldenprijzen, dus die zijn netjes omgerekend.
Had men dat niet gedaan, had niemand nog te vreten gehad!
Althans 70 % van de bevolking niet meer.
Think about that!
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:13:34 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54565125
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:13 schreef pfaf het volgende:
De boodschappen zijn tegenwoordig goedkoper dan voor de euro...
Ik hoop dat je nog hetzelfde kan kopen als voor de euro.
En dat dit ook kan in de winkel voor de euro!
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:18:49 #19
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_54565223
heel goed vergelijk dit

vooral omdat de meeste fokkers in de afgelopen paar jaar waarschijnlijk van een opleiding naar een vaste baan zijn gegaan. Dus echt representatief is het niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_54565261
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:18 schreef Catch22- het volgende:
heel goed vergelijk dit

vooral omdat de meeste fokkers in de afgelopen paar jaar waarschijnlijk van een opleiding naar een vaste baan zijn gegaan. Dus echt representatief is het niet.
De poll loopt ook op die site dus ach..
Lezen we wel even overheen
pi_54565519
[..]
Seneca reageerde op een ander topic, en het was het laatste wat daar geschreven kon worden.

Je gaat de euro van nu vergelijken met de gulden van toen?

Alsof de gulden niet aan inflatie onderhevig zou zijn geweest als deze nu nog zou bestaan

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uiteraard zou deze aan inflatie onderhevig zijn, maar als je goed had gelezen dan zou je begrijpen, dat de prijzen toentertijd niet eerlijk omhoog zijn gegaan!

Als wij ons inkomen van gulden naar euro eerlijker verdeeld hadden gekregen,
dus bv ipv 3000 gulden, geen 1500 euro,
maar ook 3000 euro dan was het eerlijker geweest.

Dat wil ik duidelijk maken met o.a dit topic.
pi_54565597
Ik mag hopen dat je geen generaliseerbare conclusies wil gaan trekken uit deze polls?
pi_54565628
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:39 schreef Fides het volgende:
Ik mag hopen dat je geen generaliseerbare conclusies wil gaan trekken uit deze polls?
Ik heb deze polls al jaren gehouden dus maak je geen zorgen, ok niet hier maar ergens anders.
Ik weet al wat eruit komt..
mits men..
pi_54565763
Trouwens met die ene die meer overhoudt dan 1100 euro per maand (na aftrek vaste lasten)
Die wil ik wel eens ontmoeten
  dinsdag 13 november 2007 @ 01:38:56 #25
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54566412
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:06 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je wilt er gewoon niet aan!
Wat is dit nu voor een dooddoener?
Jij gelooft liever cijfers van enkele bureau's, waar men achter een bureautje op hun luie kont, wat cijfers publiceren in de hoop hun baan te behouden, maar dat iedereen klaagt, behalve jij o.a
Dat noem ik apart.
Ik weiger nog steeds te geloven dat je niet een bizarre kloon van iemand bent...
  dinsdag 13 november 2007 @ 02:03:18 #26
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54566626
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik heb deze polls al jaren gehouden dus maak je geen zorgen, ok niet hier maar ergens anders.
Ik weet al wat eruit komt..
mits men..
Whahahahahahaha!
Dat is nog eens met een open mind een 'onderzoek' houden!
pi_54566659
Je snapt toch zelf ook wel dat dit geen goed onderzoek is?

- Je trekt je conclusie al voordat je met het onderzoek begint.
- Situaties van mensen veranderen, meestal klim je gedurende je leven omhoog kwa inkomen...
- Gezinsamenstelling kan veranderen in de periode van je onderzoek
- Je gebruikt bij de euro-polls andere grenswaarden dan bij de gulden-polls.

etc etc
  dinsdag 13 november 2007 @ 02:50:29 #28
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_54566814
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 02:10 schreef _dirkjan_ het volgende:
Je snapt toch zelf ook wel dat dit geen goed onderzoek is?

- Je trekt je conclusie al voordat je met het onderzoek begint.
- Situaties van mensen veranderen, meestal klim je gedurende je leven omhoog kwa inkomen...
- Gezinsamenstelling kan veranderen in de periode van je onderzoek
- Je gebruikt bij de euro-polls andere grenswaarden dan bij de gulden-polls.

etc etc
- steekproef is niet representatief voor de bevoling.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_54570256
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:43 schreef TNA het volgende:
www.wisselverlies.nl
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:25:39 #30
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54571164
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

www.wisselverlies.nl
Is denk ik niet toevallig dat ze zich daar baseren op het onderzoek van HP/De Tijd, die inderdaad enorme inflatiepercentages vonden. Maar het onderzoek zelf is bagger vergeleken met die van het CBS
quote:
HP/De Tijd heeft onderzocht wat volgens hun het reële CPI moet zijn, dit is heel iets anders dan dat het CBS heeft berekend! Hier zijn enkele redenen voor:
- De CPI-artikelgroepen waarin de goederen en diensten uit het HP/De Tijd onderzoek kunnen worden ingedeeld beslaan slechts 27,8 procent van de totale dekking van de CPI, belangrijke uitgavencategorieën zijn niet zijn opgenomen in het HP/ De Tijd onderzoek.
- HP/De Tijd berekent een gemiddelde prijsstijging van goederen en diensten zonder rekening te houden met het bestedingsaandeel van de goederen en diensten in het totale consumptiepakket van een huishouden.
- Het onderzoek van HP/De Tijd is niet representatief voor wat betreft de regionale spreiding van de waarnemingen, het aantal en de keuze van de goederen en diensten waarvoor prijsveranderingen zijn gemeten, en de gekozen aankoopkanalen.
- Ook het CBS heeft de afgelopen 5 jaar forse prijsstijgingen gemeten voor bepaalde artikelgroepen. Daar staat tegenover dat het CBS voor andere artikelgroepen juist prijsdalingen heeft genoteerd.
- In de CPI worden alleen zuivere prijsveranderingen gemeten. Dit betekent dat wanneer een goed of een dienst in kwaliteit verandert, hiervoor wordt gecorrigeerd.
Voor de goederen en diensten in het onderzoek van HP/De Tijd spelen
kwaliteitswijzigingen slechts een beperkte rol.
quote:
Toch denk ik niet dat ze bij het CBS slapeloze nachten hebben van het onderzoek van HP/De Tijd. In de eerste plaats zijn de artikelen nogal willekeurig gekozen. Zo komen we tussen de honderd geselecteerde artikelen de tarieven tegen van de illegale Poolse klusjesman, de prijs van een seizoenskaart voor de (net aan degradatie ontsnapte) voetbalclub Vitesse, de aanschaf van een tweedehands fiets bij een junk en een aalmoes aan een zwerver. En in de tweede plaats is er geen rekening mee gehouden hoe zwaar de verschillende uitgavenposten drukken op de portemonnee van de consument. Dat een veldkaart voor een concert van de Rolling Stones in de Amsterdam Arena 111% duurder is geworden zal het overgrote deel van de consumenten volstrekt koud laten. Net als het feit dat het Kinderkookcafé zijn prijzen met maar liefst 120% heeft opgekrikt.

Van een dergelijke willekeur is bij het CBS geen sprake. Om een betrouwbaar beeld te krijgen van het uitgavenpatroon van de Nederlandse consument, laat het CBS drieduizend huishoudens een gedetailleerd overzicht bijhouden van hun uitgaven. Zo blijft het CBS steeds op de hoogte van de laatste veranderingen De resultaten van deze budgetonderzoeken gebruikt men bij het vaststellen van de zogeheten consumentenprijsindex. Daarnaast zijn zo'n 300 CBS-medewerkers dagelijks onderweg om de prijzen van producten te verzamelen.
pi_54571305
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:25 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Is denk ik niet toevallig dat ze zich daar baseren op het onderzoek van HP/De Tijd, die inderdaad enorme inflatiepercentages vonden. Maar het onderzoek zelf is bagger vergeleken met die van het CBS
[..]

[..]
De producten of diensten in dat wekelijkse stukje in HP/De tijd werden dan ook aangeleverd door de lezers, het was dan ook geen onderzoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2007 11:52:14 ]
pi_54572360
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Zoals jij de vragen stelt krijg je antwoorden die nietszeggend zijn.

Immers, er zijn tig variabelen die de uitslagen kunnen beïnvloeden. Die schuif je voor het gemak aan de kant. Maar is dat terecht?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54572433
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
Trouwens met die ene die meer overhoudt dan 1100 euro per maand (na aftrek vaste lasten)
Het zijn er inmiddels 2, ik heb mijzelf toegevoegd... Wat verwacht je van de ontmoeting?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54572471
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals jij de vragen stelt krijg je antwoorden die nietszeggend zijn.

Immers, er zijn tig variabelen die de uitslagen kunnen beïnvloeden. Die schuif je voor het gemak aan de kant. Maar is dat terecht?
dat plus ik mis de optie 0 tot ¤100 bijvoorbeeld
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54573425
quote:
golddigger

Op het moment hou ik dit bedrag ook ruimschoots over, zal denk ik snel veranderen als mijn nieuwbouwappartement klaar is.
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:29:28 #36
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54575434
De euro , het beste wat Europa is overkomen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54575568
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat plus ik mis de optie 0 tot ¤100 bijvoorbeeld
lb...
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:41:38 #38
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54575735
Kop-in-t-zand mentaliteit? De man is het met je oneens, en jij noemt dat kop-in-t-zand mentaliteit? Geniaal! Dit moet ik volgen.

TVP zonder te stemmen.
pi_54579148
Leuke poll heb zelf ook even aan de poll meegedaan en idd, iets dat ik al wist.. qua koopkracht ben ik er op achteruit gegaan

Maar goed dat wist ik al en daar leef ik nu ook naar!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:40:01 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54583303
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:55 schreef TNA het volgende:

[..]

Ooit er wel eens aan gedacht dat die cijfers niet kloppen, c.q. gemanipuleerd zijn?

Ik haalde vanmiddag een paprika. E1,49 per stuK!! Dat is fl 3,15. In het guldentijdperk had je daar een heel net vol paprika's voor.
The End Times are wild
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:41:08 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54583336
quote:
Meldt!
The End Times are wild
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:41:52 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54583359
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:29 schreef Falco het volgende:
De euro , het beste wat Europa is overkomen
Europa ja. Itt haar inwoners.
The End Times are wild
pi_54583469
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ooit er wel eens aan gedacht dat die cijfers niet kloppen, c.q. gemanipuleerd zijn?

Ik haalde vanmiddag een paprika. E1,49 per stuK!! Dat is fl 3,15. In het guldentijdperk had je daar een heel net vol paprika's voor.
Bij de Lidl koop ik nog steeds een netje van 3 paprika's voor 1,49.
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:54:22 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54583694
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij de Lidl koop ik nog steeds een netje van 3 paprika's voor 1,49.
Daar waren ze in het guldentijdperk nog geheel en al gratis.
The End Times are wild
pi_54589410
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar waren ze in het guldentijdperk nog geheel en al gratis.
Bijna wel!
pi_54589450
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:41 schreef Slarioux het volgende:
Kop-in-t-zand mentaliteit? De man is het met je oneens, en jij noemt dat kop-in-t-zand mentaliteit? Geniaal! Dit moet ik volgen.

TVP zonder te stemmen.
Dat sloeg op hetgeen hij schreef!

Dit nml:

Waarop ik antwoorde:
pi_54589557
Dat er wisselverlies was is denk ik inmiddels wel aangetoond, maar de koopkrachtdaling wordt enorm gedramatiseerd door tegenstanders van de euro en van globalisering/europa in het algemeen.

Ik was ook niet blij met dat muntje en ik vind er nog steeds weinig aan, maar zo ingrijpend is mijn leven er niet door veranderd.
pi_54589631
quote:

[..]

bij welke loeidure zaak haalde je die dan?
Bij AH betaal je volgens mij E3.99 per kilo

Bij aldi betaal je de helft van jouw prijs voor zo'n ding. Je bent dus gewoon genaaid en je had beter moeten opletten toen je dat ding kocht of gewoon een prei uit de aanbieding moeten nemen.
pi_54591640
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Stop jij nu maar lekker watjes in je oren en blijf jezelf maar voorliegen. De euro heeft het leven NIET duurder gemaakt.
quote:
Dat noem ik apart.
Ja, ik geloof liever cijfers van clubs die al jaren die cijfers publiceren. En er valt best wat af te dingen op de inflatiecijfers die ze publiceren, maar ze zijn een factor duizend betrouwbaarder en beter onderbouwd dan jouw onzinpoll.
pi_54591675
Wij houden ook wel veel over, hoewel dat ook nog steeds redelijk 'verdampt'.
I´m back.
pi_54591687
quote:

[..]

Die kloppen inderdaad niet. Ik kocht in 2000 een appel voor 8 gulden. Één appel! Zo'n zelfde appel kostte me vorige week nog maar 25 cent.
QED!
pi_54591694
Wat voor appel was dát?
I´m back.
pi_54591698
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Europa ja. Itt haar inwoners.
De euro heeft de kloof tussen intelligent en dom vergoot.
pi_54591719
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:35 schreef Ryan3 het volgende:
Wat voor appel was dát?
Die appel was één uit duizenden. Alleen was de verkoper dezelfde oplichter als die van die paprika van ¤ 1,50.
En zo te lezen heeft de euro ook al geen noemenswaardige invloed gehad op het gedrag van de vlegel.
pi_54591744
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:38 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die appel was één uit duizenden. Alleen was de verkoper dezelfde oplichter als die van die paprika van ¤ 1,50.
En zo te lezen heeft de euro ook al geen noemenswaardige invloed gehad op het gedrag van de vlegel.
Ja, ik zal proberen een neo-klassieker van Fok! te parafraseren nu.
Het is natuurlijk een gotspe dat de Zeeduizend adverteert met paprika's van ¤ 0,99 en als je daarop afkomt dat dan alleen de paprika's van ¤ 1,49 er nog zijn.
I´m back.
pi_54591754
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:27 schreef sneakypete het volgende:
Dat er wisselverlies was is denk ik inmiddels wel aangetoond, maar de koopkrachtdaling wordt enorm gedramatiseerd door tegenstanders van de euro en van globalisering/europa in het algemeen.

Ik was ook niet blij met dat muntje en ik vind er nog steeds weinig aan, maar zo ingrijpend is mijn leven er niet door veranderd.
Nou gedramatiseerd?
Ik denk niet dat je weet waar je het over hebt hoor, sjonge jonge..
zoveel nederlanders die erover klagen behalve op fok want dat durft men schijnbaar niet?

Ok jij hebt het niet zo slecht, wat zou je zeggen van nog eens jouw inkomen extra erbij?
Nou?
Sla jij dat af? Dan ben je echt niet 'goe wies'!

Je halve inkomen is weg! Pleitos, is hem gepeerd...wow wat fijn! hoera leve de euro!
Wat zijn we blij!
Hoihoi! Jippie
Sorry hoor maar dat zoveel mensen dat niet inzien gaat er niet in bij mij!

En diegenen die nu ineens bij de aldi kopen, sorry maar deed je dat vroeger ook of was je toen nog bij je ouders in huis?
En ik klaag niet over de euro!
Ik klaag , of klaag, nee dat niet eens, ik baal gewoon van het feit dat alles zo duur is geworden en dat was meteen al in het begin van de euro.
Men plaatste gewoonweg een euroteken voor de guldentekens er werd niets omgerekend nml.
En iedereen slikte dit, wel toevallig dat juist de grootste groepering slecht met hoofdrekenen was je zou bijna geloven in een conspiracy theorie, alsof men dit al jaren geleden bedacht zou moeten hebben!

Wat ik wil zeggen met dit topic is o.a
dat het fijn zou zijn, als we met zijn allen weer konden leven, zoals in de gulden tijd, zonder naar aldi's te moeten rennen voor half vergane paprika's of almost verrotte tomaten op de markt..
Nee gewoon lekker leven en eten en drinken zoals je gewend was.
Gewoon een biertje kunnen pakken op een terras voor 1,50 oid..
ja euro..
Of een broodje file american of stokbrood te eten voor 3 euro ipv 5...
jaja...;)
Kijk de prijzen mogen zo hoog blijven als nu, maar dan mogen we met zijn allen die helft inkomsten weer erbij krijgen!
Dan pas is het eerlijk!
Nu niet!
pi_54591804
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou gedramatiseerd?
Ik denk niet dat je weet waar je het over hebt hoor, sjonge jonge..
zoveel nederlanders die erover klagen behalve op fok want dat durft men schijnbaar niet?

Ok jij hebt het niet zo slecht, wat zou je zeggen van nog eens jouw inkomen extra erbij?
Nou?
Sla jij dat af? Dan ben je echt niet 'goe wies'!

Je halve inkomen is weg! Pleitos, is hem gepeerd...wow wat fijn! hoera leve de euro!
Wat zijn we blij!
Hoihoi! Jippie
Sorry hoor maar dat zoveel mensen dat niet inzien gaat er niet in bij mij!

En diegenen die nu ineens bij de aldi kopen, sorry maar deed je dat vroeger ook of was je toen nog bij je ouders in huis?
En ik klaag niet over de euro!
Ik klaag , of klaag, nee dat niet eens, ik baal gewoon van het feit dat alles zo duur is geworden en dat was meteen al in het begin van de euro.
Men plaatste gewoonweg een euroteken voor de guldentekens er werd niets omgerekend nml.
En iedereen slikte dit, wel toevallig dat juist de grootste groepering slecht met hoofdrekenen was je zou bijna geloven in een conspiracy theorie, alsof men dit al jaren geleden bedacht zou moeten hebben!

Wat ik wil zeggen met dit topic is o.a
dat het fijn zou zijn, als we met zijn allen weer konden leven, zoals in de gulden tijd, zonder naar aldi's te moeten rennen voor half vergane paprika's of almost verrotte tomaten op de markt..
Nee gewoon lekker leven en eten en drinken zoals je gewend was.
Gewoon een biertje kunnen pakken op een terras voor 1,50 oid..
ja euro..
Of een broodje file american of stokbrood te eten voor 3 euro ipv 5...
jaja...;)
Kijk de prijzen mogen zo hoog blijven als nu, maar dan mogen we met zijn allen die helft inkomsten weer erbij krijgen!
Dan pas is het eerlijk!
Nu niet!
Ga je zelf wel eens naar de Aldi? Je doet er nogal schamper over, maar dat is tenonrechte volgens mij. Alleen iemand die er nooit komt doet dat. Aldi producten zijn (over het algemeen) veel beter dan de euroshopperproducten van de Appie.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 01:56:45 #58
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54591861
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:

Wat een ongelooflijke kolder. Ik heb persoonlijk nog op een paar vrije middagen de schapkaartjes in een supermarkt vervangen en ik kan je vertellen dat alles gewoon verrekend was. In de periode daarna zijn de prijzen inderdaad flink gestegen, maar ondertussen zijn de prijzen op een lager niveau dan voor de Euro...
pi_54591884
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:56 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat een ongelovelijke kolder. Ik heb persoonlijk nog op een paar vrije middagen de schapkaartjes in een supermarkt vervangen en ik kan je vertellen dat alles gewoon verrekend was. In de periode daarna zijn de prijzen inderdaad flink gestegen, maar ondertussen zijn de prijzen op een lager niveau dan voor de Euro...
Ja, klopt, het eerste zeker, het tweede wrs wel, er is nl. een enorme prijzenslag geweest tussen supermarktconcerns, die is overigens nu weer ten einde gekomen, laatste tijd merk ik wel dat prijzen, bijv. van zuivel weer redelijk omhoog gaan.
I´m back.
pi_54591930
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:56 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijke kolder. Ik heb persoonlijk nog op een paar vrije middagen de schapkaartjes in een supermarkt vervangen en ik kan je vertellen dat alles gewoon verrekend was. In de periode daarna zijn de prijzen inderdaad flink gestegen, maar ondertussen zijn de prijzen op een lager niveau dan voor de Euro...
Kolder?
Ik weet niet waar jij woont maar ik doe al jarennnnnnn boodschappen hoor!
Ik weet heus wel wat men ervoor en erna moest betalen.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:06:12 #61
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54591950
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:04 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kolder?
Ik doe ook al jarennnnnn boodschappen hoor en zoals gezegd heb ik persoonlijk de prijzen vervangen.
Ik weet heus wel wat met ervoor en erna moest betalen.
pi_54591957
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:04 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kolder?
Alleen iemand die besloot in januari 2002 van de Aldi naar de Appie over te lopen zal tot die conclusie kunnen komen. .
Onzin natuurlijk, wrs dat men in de horeca wél prijzen naar hun eigen voordeel hebben omgerekend, maar in de supermarkt uiteraard niet.
I´m back.
pi_54591969
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:06 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik doe ook al jarennnnnn boodschappen hoor en zoals gezegd heb ik persoonlijk de prijzen vervangen.
Ik weet heus wel wat met ervoor en erna moest betalen.
Het werd ineens lekker goedkoop en mensen rekenden zich ook ten onrechte rijk, denk ik.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:08:51 #64
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54591978
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het werd ineens lekker goedkoop en mensen rekenden zich ook ten onrechte rijk, denk ik.
Zulke psychologische effecten hebben zeker mee gespeeld ja.
pi_54591984
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

pi_54591994
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zulke psychologische effecten hebben zeker mee gespeeld ja.
Ja, misschien een tic, maar daarom reken ik nog steeds prijzen terug. .
I´m back.
pi_54592014
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Een bekend fenomeen geweest, devillltje. Je moet je de vraagprijzen van huizen ook altijd omrekenen, ik ken jonge mensen die voor bijna fl 1.000.000, met droge ogen een hypotheek geven op hun huis.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:14:16 #68
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54592027
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, misschien een tic, maar daarom reken ik nog steeds prijzen terug. .
Hehe, dat klinkt als een ouderdomskwaaltje.
Overigens leeef ik sinds kort een tijdje in Australie en merk ik het omgekeerde. Dat ik erg genijgd ben de hand op de knip te houden vanwege de 'hoge' prijzen, terwijl het omgerekend (~65% van de euro) niet veel zal schelen.
pi_54592028
En wat wij overhouden in guldens is trouwens fenomenaal. Ik mag het van mijn ega dan ook niet doen.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:17:40 #70
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54592050
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
En wat wij overhouden in guldens is trouwens fenomenaal. Ik mag het van mijn ega dan ook niet doen.
Wat je overhoudt gaat als guldens de boeken in en wat daar vervolgens van gekocht wordt weer als euro's?
  woensdag 14 november 2007 @ 02:18:47 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54592055
Ik zie door de bomen het bos niet meer door al die vragen in de OP.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54592056
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:14 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hehe, dat klinkt als een ouderdomskwaaltje.
Ja, dat zegt mijn ega ook idd. Toch is dat altijd weer even een realiteitscheck wmb.
quote:
Overigens leeef ik sinds kort een tijdje in Australie en merk ik het omgekeerde. Dat ik erg genijgd ben de hand op de knip te houden vanwege de 'hoge' prijzen, terwijl het omgerekend (~65% van de euro) niet veel zal schelen.
¤ 1,- = fl 2,20 = 1 Aus $ = 2,20 x 35% = fl 0,77???
I´m back.
pi_54592063
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat je overhoudt gaat als guldens de boeken in en wat daar vervolgens van gekocht wordt weer als euro's?
. Zoiets, maar leefden we nog maar in het gulden tijdperk zeg, geld als water hadden we, we moesten het op stapeltjes leggen in de vensterbank, zeg maar.
I´m back.
pi_54592127
Wat we tegenwoordig aan belasting betalen, iedere frigging maand, is ook fenomenaal. En dan kijk je naar zo'n rechts NOS-journaal, waar je aan mee betaalt. En dan lees je dat die landverraderige rechtse studenten van jouw centen afstuderen en hier op Fok! aankondigen stante pede na afstuderen naar het buitenland te vertrekken. Daar word je ook niet goed van hoor. Nederland lijkt zo langzamerhand het Suriname van 1975 wel.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 05:21:37 #75
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_54592642
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:30 schreef Ryan3 het volgende:
Wat we tegenwoordig aan belasting betalen, iedere frigging maand, is ook fenomenaal. En dan kijk je naar zo'n rechts NOS-journaal, waar je aan mee betaalt. En dan lees je dat die landverraderige rechtse studenten van jouw centen afstuderen en hier op Fok! aankondigen stante pede na afstuderen naar het buitenland te vertrekken. Daar word je ook niet goed van hoor. Nederland lijkt zo langzamerhand het Suriname van 1975 wel.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_54592716
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:08 schreef zhe-devilll het volgende:
dus gehalveerd zeg maar, maar de prijzen veranderden in euro's, waar eerst een guldenprijs stond.
Ja? Een brood kocht ik in guldens voor fl. 2,49, nu hetzelfde brood voo 0,99. Datzelfde brood is nooit duurder geweest dan ¤1,15.
Een pak (Smiths) chips was iets van fl. 1,55, nu iets van 0,69 (hier weet ik de prijs niet precies van).

Vanaf ergens in 1992 tot een paar jaar na de invoering hield ik ook precies bij wat ik waaraan uitgaf. Eerst in guldens, later in euro's. Op het moment dat de euro ingevoerd wed, halveerden alle bedragen gewoon ruim.
Pas in 2004/2005 begint het te stijgen, maar dat komt voor een niet onbelangrijk deel omdat ik dan steeds minder ga letten op wat ik uitgeef, omdat mijn inkomen inmiddels flink is gestegen.

En als ik nu mijn vaste lasten ga vergelijken met voor de euro, is dat niet helemaal terecht. Sinds een paar maanden woon ik in een koophuis, waarmee mijn vaste lasten verdubbeld zijn. Maar dat heeft niets met de euro te maken. Daarvoor lopen mijn vaste lasten gewoon in de pas met de inflatie, niets verdubbeling opeens met de euro.

Als je vast lasten dat doen, dan doe je echt iets verkeerd, want de huur is gewoon omgerekend naar de gulden toe. Telefonie en internet is de afgelopen jaren juist goedkoper geworden, maar energie juist duurder (en die twee moeten elkaar wel zo'n beetje opheffen).

Mijn internet-abbo in guldens was fl. 90. Is toen ¤47 geworden. Later heb ik het omgezet naar een goedkoper abonnement. Telefoon had ik een KPN lijn, nu bel ik via de kabel. En da's echt wel flink goedkoper.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2007 05:51:29 ]
pi_54594736
quote:

[..]

Europa heeft een heel slechte groenteoogst dit jaar, dus in een beetje eerlijke winkel is een paprika nu ook heel duur. 'Vroeger' lagen er ook wel 'ns paprika's van meer dan 3 gulden in de schappen.

Om te reageren op de OP: in het guldentijdperk woonde ik nog niet op mezelf, en had ik dus geen vergelijkbare lasten. Nu woon ik in een tweepersoonshuishouden in een rijtjehuis. Zou scheef zijn om dat te vergelijken. Overigens verdien ik nu ook 4 keer zoveel als in het guldentijdperk, dus ik ben er ondanks m'n vaste lasten heel wat op vooruit gegaan!

Wat een slecht topic.
  woensdag 14 november 2007 @ 10:18:08 #78
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54595122
Ik krijg 1657,18 gulden studiefinanciering. Kwam daar maar eens om toen de gulden er nog was.
  woensdag 14 november 2007 @ 10:59:10 #79
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54595931
Dit topic Ik steek gauw mijn kop weer in het zand!
pi_54595985
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:59 schreef TNA het volgende:
Dit topic Ik steek gauw mijn kop weer in het zand!
Mag ik meedoen?
  woensdag 14 november 2007 @ 11:19:39 #81
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54598550
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen iemand die besloot in januari 2002 van de Aldi naar de Appie over te lopen zal tot die conclusie kunnen komen. .
Onzin natuurlijk, wrs dat men in de horeca wél prijzen naar hun eigen voordeel hebben omgerekend, maar in de supermarkt uiteraard niet.
Nee hoor ik doe altijd mijn boodschappen bij de ah!
  woensdag 14 november 2007 @ 12:54:40 #83
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54598617
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:51 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nee hoor ik doe altijd mijn boodschappen bij de ah!
Overstappen naar de ALDI is ook gunstig voor je koopkracht
pi_54598664
quote:
Op woensdag 14 november 2007 05:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja? Een brood kocht ik in guldens voor fl. 2,49, nu hetzelfde brood voo 0,99. Datzelfde brood is nooit duurder geweest dan ¤1,15.
Een pak (Smiths) chips was iets van fl. 1,55, nu iets van 0,69 (hier weet ik de prijs niet precies van).

Vanaf ergens in 1992 tot een paar jaar na de invoering hield ik ook precies bij wat ik waaraan uitgaf. Eerst in guldens, later in euro's. Op het moment dat de euro ingevoerd wed, halveerden alle bedragen gewoon ruim.
Pas in 2004/2005 begint het te stijgen, maar dat komt voor een niet onbelangrijk deel omdat ik dan steeds minder ga letten op wat ik uitgeef, omdat mijn inkomen inmiddels flink is gestegen.

En als ik nu mijn vaste lasten ga vergelijken met voor de euro, is dat niet helemaal terecht. Sinds een paar maanden woon ik in een koophuis, waarmee mijn vaste lasten verdubbeld zijn. Maar dat heeft niets met de euro te maken. Daarvoor lopen mijn vaste lasten gewoon in de pas met de inflatie, niets verdubbeling opeens met de euro.

Als je vast lasten dat doen, dan doe je echt iets verkeerd, want de huur is gewoon omgerekend naar de gulden toe. Telefonie en internet is de afgelopen jaren juist goedkoper geworden, maar energie juist duurder (en die twee moeten elkaar wel zo'n beetje opheffen).

Mijn internet-abbo in guldens was fl. 90. Is toen ¤47 geworden. Later heb ik het omgezet naar een goedkoper abonnement. Telefoon had ik een KPN lijn, nu bel ik via de kabel. En da's echt wel flink goedkoper.
Er staan 2 pps downloads in dit topic lees die dan maar eens door...
Wat een kort geheugen hebben jullie zeg, ongelooflijk!

Vaste lasten waren toen 800 gulden zijn nu 1000 euro per maand!
Dat vind ik een fikse verhoging..
maar goed wees lekker blij met de euro, i rest my casa..
, hahaha mensen die blij zijn dat ze minder geld hebben..
nou toedeloe
Zet maar een slotje op dit topic, want ik erger me kapot aan die gelukkige mensen die blij zijn met minder geld..

woensdag 14 november 2007 @ 13:00:02 #85
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54598756
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:56 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Er staan 2 pps downloads in dit topic lees die dan maar eens door...
Wat een kort geheugen hebben jullie zeg, ongelooflijk!

Vaste lasten waren toen 800 gulden zijn nu 1000 euro per maand!
Dat vind ik een fikse verhoging..
maar goed wees lekker blij met de euro, i rest my casa..
, hahaha mensen die blij zijn dat ze minder geld hebben..
nou toedeloe
Zet maar een slotje op dit topic, want ik erger me kapot aan die gelukkige mensen die blij zijn met minder geld..

En dan mij verwijten dat ik mijn kop in het zand steek
  woensdag 14 november 2007 @ 13:10:30 #86
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54598991
Dat dus.
pi_54599048
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:56 schreef zhe-devilll het volgende:

Als jij minder geld hebt ligt dat niet aan de Euro maar aan je eigen onvermogen.
  woensdag 14 november 2007 @ 13:14:21 #88
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54599084
Ik heb lekker meer geld sinds de euro.
pi_54599268
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:14 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb lekker meer geld sinds de euro.
Andere baan gekregen zekers?
pi_54599283
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als jij minder geld hebt ligt dat niet aan de Euro maar aan je eigen onvermogen.
Ik (wij) had(den) de helft meer kunnen hebben, maar dat snap jij niet
pi_54599305
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:00 schreef TNA het volgende:

[..]

Lezen kun je al niet dat was al duidelijk, ik heb het zelfs nog uitgelegd aan een mod, maar dat snap je ook al niet..
kneus
pi_54599322
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik (wij) had(den) de helft meer kunnen hebben, maar dat snap jij niet
Dat heeft weinig met de Euro te maken, alles met onze grijpgrage overheid
pi_54599347
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:00 schreef TNA het volgende:

[..]

aan je foto te zien heb jij de gulden niet eens bewust meegemaakt!
pi_54599361
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:22 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Andere baan gekregen zekers?
En jij bent (veel) groter gaan wonen en hebt een (veel) duurdere auto oid, zwembad in de tuin gelegd, vakantiehuis in Zuid-Frankrijk? Vaste lasten in 5 jaar van fl 800,= naar ¤ 1.000,= (wat overeenkomt met fl 2.200,=).
I´m back.
pi_54599371
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met de Euro te maken, alles met onze grijpgrage overheid
Dat zeg ik toch ook de hele tijd?
Ik heb niks tegen de euro, maar ik mis een half inkomen en met mij heel nederland! En dan beweren ze hier dat dat niet erg is, vinden ze fijn zelfs!
sorry hoor maar eh...
pi_54599384
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En jij bent (veel) groter gaan wonen en hebt een (veel) duurdere auto oid, zwembad in de tuin gelegd, vakantiehuis in Zuid-Frankrijk? Vaste lasten in 5 jaar van fl 800,= naar ¤ 1.000,= (wat overeenkomt met fl 2.200,=).
Nee hoor zelfde huis!
Zelfde manier van leven!
pi_54599404
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ja dat klopt!
2200 gulden per maand!
Meteen toen de euro werd ingevoerd was het al mega verhoogd.
Gas en licht was 200 gulden, werd al snel 210 euro!
per maand ja!
pi_54599434
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Jij ook niet, anders zou je je huilieverhaaltje wel beter kunnen onderbouwen.
pi_54599498
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:26 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen de euro, maar ik mis een half inkomen en met mij heel nederland! En dan beweren ze hier dat dat niet erg is, vinden ze fijn zelfs!
sorry hoor maar eh...
Jij begrijpt mij niet volgens mij.

Wat ik kwijt ben aan de overheid is procentueel ongeveer gelijk als in de gulden tijd, de Euro heeft daar geen verandering in gebracht. Wel ben ik meer gaan verdienen.
pi_54599545
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:28 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Jij ook niet, anders zou je je huilieverhaaltje wel beter kunnen onderbouwen.
Is dit een bash topic geworden, nee ok dan vat ik hem.

Vertel mij eens wat jouw antwoorden waren in de polls?
Doe aub niet zo stupide , voor je wat zegt denk dan ook na.
Volgens mij waren velen nog maar net uit de luiers toen de euro kwam.
Of deed mamsje de boodschapjes..
pi_54599562
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jij begrijpt mij niet volgens mij.

Wat ik kwijt ben aan de overheid is procentueel ongeveer gelijk als in de gulden tijd, de Euro heeft daar geen verandering in gebracht. Wel ben ik meer gaan verdienen.
Ok hoeveel verdiende je toen en wat verdien je nu?
Natuurlijk je wordt ouder en dus verdien je meer, misschien heb je wel een andere baan gekregen!
pi_54599665
Prijs Pond drop Volkskrant
Oude prijs in guldens f 5,90 f 3,75
oude prijs in ¤ ¤ 2,68 ¤ 1,70
nieuwe prijs in ¤ ¤ 2,90 ¤ 1,80
prijsstijging 8% 6 %
In de loop van de week krijg ik het vermoeden dat de Nederlandse middenstand z'n kans gegrepen heeft om de prijzen flink te verhogen. Alle boodschappen zijn duurder. De lokale afhaalchinees heeft z'n prijzen ook soepel naar boven afgerond. M'n wekelijkse boodschappen op de zaterdagse markt bevestigen die indruk. Alle nieuwe euro prijzen zijn flink hoger dan de oude gulden prijzen, de boefjes.
http://www.sum-it.nl/no200204.php3

http://forums.hababam.nl/archive/index.php/t-20608.html

http://www.gamecore.nl/report.php?id=128
http://terugnaardegulden.web-log.nl/
pi_54599870
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:38 schreef zhe-devilll het volgende:
Prijs Pond drop Volkskrant
Oude prijs in guldens f 5,90 f 3,75
oude prijs in ¤ ¤ 2,68 ¤ 1,70
nieuwe prijs in ¤ ¤ 2,90 ¤ 1,80
prijsstijging 8% 6 %
In de loop van de week krijg ik het vermoeden dat de Nederlandse middenstand z'n kans gegrepen heeft om de prijzen flink te verhogen. Alle boodschappen zijn duurder. De lokale afhaalchinees heeft z'n prijzen ook soepel naar boven afgerond. M'n wekelijkse boodschappen op de zaterdagse markt bevestigen die indruk. Alle nieuwe euro prijzen zijn flink hoger dan de oude gulden prijzen, de boefjes.
http://www.sum-it.nl/no200204.php3

http://forums.hababam.nl/archive/index.php/t-20608.html

http://www.gamecore.nl/report.php?id=128
http://terugnaardegulden.web-log.nl/
Okee, punt gemaakt, sorry.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 13:57:51 #104
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54600095
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Lezen kun je al niet dat was al duidelijk, ik heb het zelfs nog uitgelegd aan een mod, maar dat snap je ook al niet..
kneus
quote:

[..]

Wat een gebash, mamma, help!
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:26 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

sorry hoor maar eh...
Je hebt nu plotseling niets meer tegen de euro?
pi_54600157
Zo erg hoef je haar niet aan te vallen, energieprijzen, prijzen voor zorgverzekering (dankzij stelselwijziging) voor veel mensen, prijzen in de supermarkt ook, prijzen in het horecawezen zijn flink gestegen idd.
I´m back.
pi_54600178
Alleen heeft dat dus niets met de invoering van de euro te maken denk ik.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:03:05 #107
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54600188
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
Alleen heeft dat dus niets met de invoering van de euro te maken denk ik.
Dat is wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken...
pi_54600284
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:00 schreef Ryan3 het volgende:
Zo erg hoef je haar niet aan te vallen, energieprijzen, prijzen voor zorgverzekering (dankzij stelselwijziging) voor veel mensen, prijzen in de supermarkt ook, prijzen in het horecawezen zijn flink gestegen idd.
Maar niet door de euro. Prijzen in de supermarkt waren net na de supermarktoorlog zelfs lager dan het laatste jaar van de gulden en dat de prijzen van o.a. verse groenten en fruit stegen (al begon dat al in het laatste halfjaar van de gulden) lag aan slechte oogsten, energie heeft ook een duidelijke oorzaak en zo kunnen we doorgaan.

Horeca heeft zich inderdaad van hun slechte kant laten zien maar daarbij moet ik wel zeggen dat de prijzen de laatste jaren niet verder omhoog zijn gegaan zodat je nu kunt zeggen dat de prijsverhoging een vrij normaal beeld laten zien.
pi_54600288
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:03 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat is wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken...
Nee, okee, duidelijk.
Zo'n verhaaltje wordt wel altijd opgehangen, want dan kun je de elite weer de schuld geven. Je moet nl. een schuldige hebben voor de ellende die je ervaart. In dit geval kunnen de moslims niet verantwoordelijk zijn en dus zal het wel de linkse elite zijn, die ook de EU door onze strot heen hebben gehaald, zonder wat te vragen, en uiteindelijk ook verantwoordelijk zijn voor de weg-met-ons-mentaliteit waardoor moslims met hun straatterreur onze steden hebben overgenomen... .
Tsjop tsjop, weer een topic uit POl dat in BNW hoort.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:10:01 #110
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54600362
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar niet door de euro. Prijzen in de supermarkt waren net na de supermarktoorlog zelfs lager dan het laatste jaar van de gulden en dat de prijzen van o.a. verse groenten en fruit stegen (al begon dat al in het laatste halfjaar van de gulden) lag aan slechte oogsten, energie heeft ook een duidelijke oorzaak en zo kunnen we doorgaan.

Horeca heeft zich inderdaad van hun slechte kant laten zien maar daarbij moet ik wel zeggen dat de prijzen de laatste jaren niet verder omhoog zijn gegaan zodat je nu kunt zeggen dat de prijsverhoging een vrij normaal beeld laten zien.
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, okee, duidelijk.
Zo'n verhaaltje wordt wel altijd opgehangen, want dan kun je de elite weer de schuld geven. Je moet nl. een schuldige hebben voor de ellende die je ervaart. In dit geval kunnen de moslims niet verantwoordelijk zijn en dus zal het wel de linkse elite zijn, die ook de EU door onze strot heen hebben gehaald, zonder wat te vragen, en uiteindelijk ook verantwoordelijk zijn voor de weg-met-ons-mentaliteit waardoor moslims met hun straatterreur onze steden hebben overgenopmen... .
Precies. Beide verstandige reacties. Door allerlei factoren zijn de prijzen gestegen in een aantal sectoren, maar voor het gemak geven we de euro overal de schuld van. Dat is makkelijk, maar ook kortzichtig.
pi_54600416
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja, klopt, het heeft ook niets met de invoering van de euro te maken. Bovendien is het een stelling die per definitie niet gefalsificeerd kan worden, en dus ook niet bewezen kan worden. Het is eigenlijk zoeken naar een zondebok voor je ellende, denk ik. Met voorbijgaan aan eigen verantwoordelijkheid, het terugkerende riedeltje op dit forum.
I´m back.
pi_54600615
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Is dit een bash topic geworden, nee ok dan vat ik hem.
Dat is niet mijn bedoeling, maar het komt me na 5 jaar zeiken door mensen die niet kunnen rekenen een beetje mijn keel uit.
quote:
Vertel mij eens wat jouw antwoorden waren in de polls?
Ik kon niet meedoen, omdat die poll aangeeft dat hij afgelopen is. Onzin volgens mij, het ding wil w.s. cookies bij me dumpen en dat lukt niet. Zeg dat dan...
Maar ik ben veel minder gaan verdienen en mijn vaste lasten zijn omhoog gegaan. Dat komt omdat ik op kamers zat en nu samenwoon. En ik een bijbaan had en nu, geheel vrijwillig niet. Over een paar maandjes zal ik w.s. veel meer verdienen dan voor de euro. Zoals je ziet: allemaal dingen die je in je insinuerende flutpoll niet meeneemt en die volledig los staan van de euro.
quote:
Doe aub niet zo stupide , voor je wat zegt denk dan ook na.
Nee, JIJ doet dom. Door feiten te negeren en je eigen lulverhaal voor waar aan te zien. Als je kletspraat werkelijk waar zou zijn, dan zou de economie in elkaar moeten zijn gedonderd en zouden wetten over vraag en aanbod ineens niet meer geldig zijn. Het tegendeel is het geval geweest: de conjuctuurdip was niet diep en de economische wetten gelden ook vandaag de dag nog steeds.
quote:
Volgens mij waren velen nog maar net uit de luiers toen de euro kwam.
Of deed mamsje de boodschapjes..
Och, oma spreekt. Velen zijn sinds de invoering van de euro ook dood gegaan. Ook de schuld van Zalm zeker.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:22:20 #113
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54600679
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ja dat klopt!
2200 gulden per maand!
Meteen toen de euro werd ingevoerd was het al mega verhoogd.
Gas en licht was 200 gulden, werd al snel 210 euro!
per maand ja!
Ja sure .
  woensdag 14 november 2007 @ 14:22:30 #114
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54600685
quote:

[..]

Sterk argument.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:30:07 #115
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54600890
In 1999 was de stufi basisbeurs (uitwonend) 435,24 gulden, oftewel 197 euro. Nu (2008) is de beurs 255,64 euro (uitwonend, basisbeurs). Een stijging van 29% (!) ten opzichte van toen.

Bron 1999
Bron 2008

Maargoed, jij betaalt nu 210 euro voor je gas water en licht, 8 keer zoveel als ik. En 3 maanden na de overgang van de gulden naar de euro, kreeg je een verhoging van 110%. Tis goed met je
pi_54600980
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:19 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat is niet mijn bedoeling, maar het komt me na 5 jaar zeiken door mensen die niet kunnen rekenen een beetje mijn keel uit.
[..]

Ik kon niet meedoen, omdat die poll aangeeft dat hij afgelopen is. Onzin volgens mij, het ding wil w.s. cookies bij me dumpen en dat lukt niet. Zeg dat dan...
Maar ik ben veel minder gaan verdienen en mijn vaste lasten zijn omhoog gegaan. Dat komt omdat ik op kamers zat en nu samenwoon. En ik een bijbaan had en nu, geheel vrijwillig niet. Over een paar maandjes zal ik w.s. veel meer verdienen dan voor de euro. Zoals je ziet: allemaal dingen die je in je insinuerende flutpoll niet meeneemt en die volledig los staan van de euro.
[..]

Nee, JIJ doet dom. Door feiten te negeren en je eigen lulverhaal voor waar aan te zien. Als je kletspraat werkelijk waar zou zijn, dan zou de economie in elkaar moeten zijn gedonderd en zouden wetten over vraag en aanbod ineens niet meer geldig zijn. Het tegendeel is het geval geweest: de conjuctuurdip was niet diep en de economische wetten gelden ook vandaag de dag nog steeds.
[..]

Och, oma spreekt. Velen zijn sinds de invoering van de euro ook dood gegaan. Ook de schuld van Zalm zeker.
Mijn lulverhaal?
kletspraat?

Jullie verdienen niet beter dan dat jullie een half inkomen mislopen inderdaad!
Ik kon meer doen met 3000 gulden dan nu met 1800 euro..
  woensdag 14 november 2007 @ 14:36:10 #117
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54601080
Zhe-Devill, je wil toch niet serieus volhouden dat je vaste lasten binnen vijf jaar met 275% (!!!) gestegen zijn, en dat dat allemaal aan de Euro te wijten is?
pi_54601565
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Zhe-Devill, je wil toch niet serieus volhouden dat je vaste lasten binnen vijf jaar met 275% (!!!) gestegen zijn, en dat dat allemaal aan de Euro te wijten is?
Binnen 5 jaar?
Tijdens die invoering al hoor en de hele straat zelfde verhaal en ook mijn hele familie..
dus ik snap niet waar jullie wonen maar goed..
  woensdag 14 november 2007 @ 14:55:47 #119
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54601630
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Binnen 5 jaar?
Tijdens die invoering al hoor en de hele straat zelfde verhaal en ook mijn hele familie..
dus ik snap niet waar jullie wonen maar goed..
Jij beweert dat je vaste lasten in 5 jaar met 275% gestegen zijn. Denk je nou echt dat dat aan de Euro te wijten is?
pi_54601657
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:55 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jij beweert dat je vaste lasten in 5 jaar met 275% gestegen zijn. Denk je nou echt dat dat aan de Euro te wijten is?
Niet in 5 jaar!
Dat was meteen al zo!
  woensdag 14 november 2007 @ 14:58:53 #121
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54601705
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:57 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Niet in 5 jaar!
Dat was meteen al zo!
Onmiddelijk met 275% gestegen?
  woensdag 14 november 2007 @ 15:06:07 #122
139330 TNA