abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54599562
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jij begrijpt mij niet volgens mij.

Wat ik kwijt ben aan de overheid is procentueel ongeveer gelijk als in de gulden tijd, de Euro heeft daar geen verandering in gebracht. Wel ben ik meer gaan verdienen.
Ok hoeveel verdiende je toen en wat verdien je nu?
Natuurlijk je wordt ouder en dus verdien je meer, misschien heb je wel een andere baan gekregen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54599665
Prijs Pond drop Volkskrant
Oude prijs in guldens f 5,90 f 3,75
oude prijs in ¤ ¤ 2,68 ¤ 1,70
nieuwe prijs in ¤ ¤ 2,90 ¤ 1,80
prijsstijging 8% 6 %
In de loop van de week krijg ik het vermoeden dat de Nederlandse middenstand z'n kans gegrepen heeft om de prijzen flink te verhogen. Alle boodschappen zijn duurder. De lokale afhaalchinees heeft z'n prijzen ook soepel naar boven afgerond. M'n wekelijkse boodschappen op de zaterdagse markt bevestigen die indruk. Alle nieuwe euro prijzen zijn flink hoger dan de oude gulden prijzen, de boefjes.
http://www.sum-it.nl/no200204.php3

http://forums.hababam.nl/archive/index.php/t-20608.html

http://www.gamecore.nl/report.php?id=128
http://terugnaardegulden.web-log.nl/
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54599870
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:38 schreef zhe-devilll het volgende:
Prijs Pond drop Volkskrant
Oude prijs in guldens f 5,90 f 3,75
oude prijs in ¤ ¤ 2,68 ¤ 1,70
nieuwe prijs in ¤ ¤ 2,90 ¤ 1,80
prijsstijging 8% 6 %
In de loop van de week krijg ik het vermoeden dat de Nederlandse middenstand z'n kans gegrepen heeft om de prijzen flink te verhogen. Alle boodschappen zijn duurder. De lokale afhaalchinees heeft z'n prijzen ook soepel naar boven afgerond. M'n wekelijkse boodschappen op de zaterdagse markt bevestigen die indruk. Alle nieuwe euro prijzen zijn flink hoger dan de oude gulden prijzen, de boefjes.
http://www.sum-it.nl/no200204.php3

http://forums.hababam.nl/archive/index.php/t-20608.html

http://www.gamecore.nl/report.php?id=128
http://terugnaardegulden.web-log.nl/
Okee, punt gemaakt, sorry.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 13:57:51 #104
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54600095
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Lezen kun je al niet dat was al duidelijk, ik heb het zelfs nog uitgelegd aan een mod, maar dat snap je ook al niet..
kneus
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

aan je foto te zien heb jij de gulden niet eens bewust meegemaakt!
Wat een gebash, mamma, help!
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:26 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook de hele tijd?
Ik heb niks tegen de euro, maar ik mis een half inkomen en met mij heel nederland! En dan beweren ze hier dat dat niet erg is, vinden ze fijn zelfs!
sorry hoor maar eh...
Je hebt nu plotseling niets meer tegen de euro?
pi_54600157
Zo erg hoef je haar niet aan te vallen, energieprijzen, prijzen voor zorgverzekering (dankzij stelselwijziging) voor veel mensen, prijzen in de supermarkt ook, prijzen in het horecawezen zijn flink gestegen idd.
I´m back.
pi_54600178
Alleen heeft dat dus niets met de invoering van de euro te maken denk ik.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:03:05 #107
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54600188
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
Alleen heeft dat dus niets met de invoering van de euro te maken denk ik.
Dat is wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken...
pi_54600284
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:00 schreef Ryan3 het volgende:
Zo erg hoef je haar niet aan te vallen, energieprijzen, prijzen voor zorgverzekering (dankzij stelselwijziging) voor veel mensen, prijzen in de supermarkt ook, prijzen in het horecawezen zijn flink gestegen idd.
Maar niet door de euro. Prijzen in de supermarkt waren net na de supermarktoorlog zelfs lager dan het laatste jaar van de gulden en dat de prijzen van o.a. verse groenten en fruit stegen (al begon dat al in het laatste halfjaar van de gulden) lag aan slechte oogsten, energie heeft ook een duidelijke oorzaak en zo kunnen we doorgaan.

Horeca heeft zich inderdaad van hun slechte kant laten zien maar daarbij moet ik wel zeggen dat de prijzen de laatste jaren niet verder omhoog zijn gegaan zodat je nu kunt zeggen dat de prijsverhoging een vrij normaal beeld laten zien.
pi_54600288
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:03 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat is wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken...
Nee, okee, duidelijk.
Zo'n verhaaltje wordt wel altijd opgehangen, want dan kun je de elite weer de schuld geven. Je moet nl. een schuldige hebben voor de ellende die je ervaart. In dit geval kunnen de moslims niet verantwoordelijk zijn en dus zal het wel de linkse elite zijn, die ook de EU door onze strot heen hebben gehaald, zonder wat te vragen, en uiteindelijk ook verantwoordelijk zijn voor de weg-met-ons-mentaliteit waardoor moslims met hun straatterreur onze steden hebben overgenomen... .
Tsjop tsjop, weer een topic uit POl dat in BNW hoort.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:10:01 #110
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54600362
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar niet door de euro. Prijzen in de supermarkt waren net na de supermarktoorlog zelfs lager dan het laatste jaar van de gulden en dat de prijzen van o.a. verse groenten en fruit stegen (al begon dat al in het laatste halfjaar van de gulden) lag aan slechte oogsten, energie heeft ook een duidelijke oorzaak en zo kunnen we doorgaan.

Horeca heeft zich inderdaad van hun slechte kant laten zien maar daarbij moet ik wel zeggen dat de prijzen de laatste jaren niet verder omhoog zijn gegaan zodat je nu kunt zeggen dat de prijsverhoging een vrij normaal beeld laten zien.
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, okee, duidelijk.
Zo'n verhaaltje wordt wel altijd opgehangen, want dan kun je de elite weer de schuld geven. Je moet nl. een schuldige hebben voor de ellende die je ervaart. In dit geval kunnen de moslims niet verantwoordelijk zijn en dus zal het wel de linkse elite zijn, die ook de EU door onze strot heen hebben gehaald, zonder wat te vragen, en uiteindelijk ook verantwoordelijk zijn voor de weg-met-ons-mentaliteit waardoor moslims met hun straatterreur onze steden hebben overgenopmen... .
Precies. Beide verstandige reacties. Door allerlei factoren zijn de prijzen gestegen in een aantal sectoren, maar voor het gemak geven we de euro overal de schuld van. Dat is makkelijk, maar ook kortzichtig.
pi_54600416
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja, klopt, het heeft ook niets met de invoering van de euro te maken. Bovendien is het een stelling die per definitie niet gefalsificeerd kan worden, en dus ook niet bewezen kan worden. Het is eigenlijk zoeken naar een zondebok voor je ellende, denk ik. Met voorbijgaan aan eigen verantwoordelijkheid, het terugkerende riedeltje op dit forum.
I´m back.
pi_54600615
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Is dit een bash topic geworden, nee ok dan vat ik hem.
Dat is niet mijn bedoeling, maar het komt me na 5 jaar zeiken door mensen die niet kunnen rekenen een beetje mijn keel uit.
quote:
Vertel mij eens wat jouw antwoorden waren in de polls?
Ik kon niet meedoen, omdat die poll aangeeft dat hij afgelopen is. Onzin volgens mij, het ding wil w.s. cookies bij me dumpen en dat lukt niet. Zeg dat dan...
Maar ik ben veel minder gaan verdienen en mijn vaste lasten zijn omhoog gegaan. Dat komt omdat ik op kamers zat en nu samenwoon. En ik een bijbaan had en nu, geheel vrijwillig niet. Over een paar maandjes zal ik w.s. veel meer verdienen dan voor de euro. Zoals je ziet: allemaal dingen die je in je insinuerende flutpoll niet meeneemt en die volledig los staan van de euro.
quote:
Doe aub niet zo stupide , voor je wat zegt denk dan ook na.
Nee, JIJ doet dom. Door feiten te negeren en je eigen lulverhaal voor waar aan te zien. Als je kletspraat werkelijk waar zou zijn, dan zou de economie in elkaar moeten zijn gedonderd en zouden wetten over vraag en aanbod ineens niet meer geldig zijn. Het tegendeel is het geval geweest: de conjuctuurdip was niet diep en de economische wetten gelden ook vandaag de dag nog steeds.
quote:
Volgens mij waren velen nog maar net uit de luiers toen de euro kwam.
Of deed mamsje de boodschapjes..
Och, oma spreekt. Velen zijn sinds de invoering van de euro ook dood gegaan. Ook de schuld van Zalm zeker.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:22:20 #113
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54600679
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ja dat klopt!
2200 gulden per maand!
Meteen toen de euro werd ingevoerd was het al mega verhoogd.
Gas en licht was 200 gulden, werd al snel 210 euro!
per maand ja!
Ja sure .
  woensdag 14 november 2007 @ 14:22:30 #114
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54600685
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

aan je foto te zien heb jij de gulden niet eens bewust meegemaakt!
Sterk argument.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:30:07 #115
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54600890
In 1999 was de stufi basisbeurs (uitwonend) 435,24 gulden, oftewel 197 euro. Nu (2008) is de beurs 255,64 euro (uitwonend, basisbeurs). Een stijging van 29% (!) ten opzichte van toen.

Bron 1999
Bron 2008

Maargoed, jij betaalt nu 210 euro voor je gas water en licht, 8 keer zoveel als ik. En 3 maanden na de overgang van de gulden naar de euro, kreeg je een verhoging van 110%. Tis goed met je
pi_54600980
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:19 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat is niet mijn bedoeling, maar het komt me na 5 jaar zeiken door mensen die niet kunnen rekenen een beetje mijn keel uit.
[..]

Ik kon niet meedoen, omdat die poll aangeeft dat hij afgelopen is. Onzin volgens mij, het ding wil w.s. cookies bij me dumpen en dat lukt niet. Zeg dat dan...
Maar ik ben veel minder gaan verdienen en mijn vaste lasten zijn omhoog gegaan. Dat komt omdat ik op kamers zat en nu samenwoon. En ik een bijbaan had en nu, geheel vrijwillig niet. Over een paar maandjes zal ik w.s. veel meer verdienen dan voor de euro. Zoals je ziet: allemaal dingen die je in je insinuerende flutpoll niet meeneemt en die volledig los staan van de euro.
[..]

Nee, JIJ doet dom. Door feiten te negeren en je eigen lulverhaal voor waar aan te zien. Als je kletspraat werkelijk waar zou zijn, dan zou de economie in elkaar moeten zijn gedonderd en zouden wetten over vraag en aanbod ineens niet meer geldig zijn. Het tegendeel is het geval geweest: de conjuctuurdip was niet diep en de economische wetten gelden ook vandaag de dag nog steeds.
[..]

Och, oma spreekt. Velen zijn sinds de invoering van de euro ook dood gegaan. Ook de schuld van Zalm zeker.
Mijn lulverhaal?
kletspraat?

Jullie verdienen niet beter dan dat jullie een half inkomen mislopen inderdaad!
Ik kon meer doen met 3000 gulden dan nu met 1800 euro..
  woensdag 14 november 2007 @ 14:36:10 #117
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54601080
Zhe-Devill, je wil toch niet serieus volhouden dat je vaste lasten binnen vijf jaar met 275% (!!!) gestegen zijn, en dat dat allemaal aan de Euro te wijten is?
pi_54601565
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Zhe-Devill, je wil toch niet serieus volhouden dat je vaste lasten binnen vijf jaar met 275% (!!!) gestegen zijn, en dat dat allemaal aan de Euro te wijten is?
Binnen 5 jaar?
Tijdens die invoering al hoor en de hele straat zelfde verhaal en ook mijn hele familie..
dus ik snap niet waar jullie wonen maar goed..
  woensdag 14 november 2007 @ 14:55:47 #119
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54601630
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Binnen 5 jaar?
Tijdens die invoering al hoor en de hele straat zelfde verhaal en ook mijn hele familie..
dus ik snap niet waar jullie wonen maar goed..
Jij beweert dat je vaste lasten in 5 jaar met 275% gestegen zijn. Denk je nou echt dat dat aan de Euro te wijten is?
pi_54601657
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:55 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jij beweert dat je vaste lasten in 5 jaar met 275% gestegen zijn. Denk je nou echt dat dat aan de Euro te wijten is?
Niet in 5 jaar!
Dat was meteen al zo!
  woensdag 14 november 2007 @ 14:58:53 #121
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54601705
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:57 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Niet in 5 jaar!
Dat was meteen al zo!
Onmiddelijk met 275% gestegen?
  woensdag 14 november 2007 @ 15:06:07 #122
139330 TNA