Ja? Een brood kocht ik in guldens voor fl. 2,49, nu hetzelfde brood voo 0,99. Datzelfde brood is nooit duurder geweest dan ¤1,15.quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:08 schreef zhe-devilll het volgende:
dus gehalveerd zeg maar, maar de prijzen veranderden in euro's, waar eerst een guldenprijs stond.
Europa heeft een heel slechte groenteoogst dit jaar, dus in een beetje eerlijke winkel is een paprika nu ook heel duur. 'Vroeger' lagen er ook wel 'ns paprika's van meer dan 3 gulden in de schappen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ooit er wel eens aan gedacht dat die cijfers niet kloppen, c.q. gemanipuleerd zijn?
Ik haalde vanmiddag een paprika. E1,49 per stuK!!Dat is fl 3,15. In het guldentijdperk had je daar een heel net vol paprika's voor.
Mag ik meedoen?quote:Op woensdag 14 november 2007 10:59 schreef TNA het volgende:
Dit topicIk steek gauw mijn kop weer in het zand!
Nee hoor ik doe altijd mijn boodschappen bij de ah!quote:Op woensdag 14 november 2007 02:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen iemand die besloot in januari 2002 van de Aldi naar de Appie over te lopen zal tot die conclusie kunnen komen..
Onzin natuurlijk, wrs dat men in de horeca wél prijzen naar hun eigen voordeel hebben omgerekend, maar in de supermarkt uiteraard niet.
Overstappen naar de ALDI is ook gunstig voor je koopkrachtquote:Op woensdag 14 november 2007 12:51 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nee hoor ik doe altijd mijn boodschappen bij de ah!
Er staan 2 pps downloads in dit topic lees die dan maar eens door...quote:Op woensdag 14 november 2007 05:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja? Een brood kocht ik in guldens voor fl. 2,49, nu hetzelfde brood voo 0,99. Datzelfde brood is nooit duurder geweest dan ¤1,15.
Een pak (Smiths) chips was iets van fl. 1,55, nu iets van 0,69 (hier weet ik de prijs niet precies van).
Vanaf ergens in 1992 tot een paar jaar na de invoering hield ik ook precies bij wat ik waaraan uitgaf. Eerst in guldens, later in euro's. Op het moment dat de euro ingevoerd wed, halveerden alle bedragen gewoon ruim.
Pas in 2004/2005 begint het te stijgen, maar dat komt voor een niet onbelangrijk deel omdat ik dan steeds minder ga letten op wat ik uitgeef, omdat mijn inkomen inmiddels flink is gestegen.
En als ik nu mijn vaste lasten ga vergelijken met voor de euro, is dat niet helemaal terecht. Sinds een paar maanden woon ik in een koophuis, waarmee mijn vaste lasten verdubbeld zijn. Maar dat heeft niets met de euro te maken. Daarvoor lopen mijn vaste lasten gewoon in de pas met de inflatie, niets verdubbeling opeens met de euro.
Als je vast lasten dat doen, dan doe je echt iets verkeerd, want de huur is gewoon omgerekend naar de gulden toe. Telefonie en internet is de afgelopen jaren juist goedkoper geworden, maar energie juist duurder (en die twee moeten elkaar wel zo'n beetje opheffen).
Mijn internet-abbo in guldens was fl. 90. Is toen ¤47 geworden. Later heb ik het omgezet naar een goedkoper abonnement. Telefoon had ik een KPN lijn, nu bel ik via de kabel. En da's echt wel flink goedkoper.
En dan mij verwijten dat ik mijn kop in het zand steekquote:Op woensdag 14 november 2007 12:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Er staan 2 pps downloads in dit topic lees die dan maar eens door...
Wat een kort geheugen hebben jullie zeg, ongelooflijk!
![]()
Vaste lasten waren toen 800 gulden zijn nu 1000 euro per maand!
Dat vind ik een fikse verhoging..
maar goed wees lekker blij met de euro, i rest my casa..
, hahaha mensen die blij zijn dat ze minder geld hebben..
nou toedeloe
![]()
Zet maar een slotje op dit topic, want ik erger me kapot aan die gelukkige mensen die blij zijn met minder geld..![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 november 2007 12:56 schreef zhe-devilll het volgende:
Zet maar een slotje op dit topic, want ik erger me kapot aan die gelukkige mensen die blij zijn met minder geld..![]()
![]()
![]()
Andere baan gekregen zekers?quote:Op woensdag 14 november 2007 13:14 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb lekker meer geld sinds de euro.
Ik (wij) had(den) de helft meer kunnen hebben, maar dat snap jij nietquote:Op woensdag 14 november 2007 13:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als jij minder geld hebt ligt dat niet aan de Euro maar aan je eigen onvermogen.
Lezen kun je al niet dat was al duidelijk, ik heb het zelfs nog uitgelegd aan een mod, maar dat snap je ook al niet..quote:Op woensdag 14 november 2007 13:00 schreef TNA het volgende:
[..]
En dan mij verwijten dat ik mijn kop in het zand steek![]()
Dat heeft weinig met de Euro te maken, alles met onze grijpgrage overheidquote:Op woensdag 14 november 2007 13:23 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik (wij) had(den) de helft meer kunnen hebben, maar dat snap jij niet
aan je foto te zien heb jij de gulden niet eens bewust meegemaakt!quote:Op woensdag 14 november 2007 13:00 schreef TNA het volgende:
[..]
En dan mij verwijten dat ik mijn kop in het zand steek![]()
En jij bent (veel) groter gaan wonen en hebt een (veel) duurdere auto oid, zwembad in de tuin gelegd, vakantiehuis in Zuid-Frankrijk? Vaste lasten in 5 jaar van fl 800,= naar ¤ 1.000,= (wat overeenkomt met fl 2.200,=).quote:Op woensdag 14 november 2007 13:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Andere baan gekregen zekers?
Dat zeg ik toch ook de hele tijd?quote:Op woensdag 14 november 2007 13:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met de Euro te maken, alles met onze grijpgrage overheid
Nee hoor zelfde huis!quote:Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En jij bent (veel) groter gaan wonen en hebt een (veel) duurdere auto oid, zwembad in de tuin gelegd, vakantiehuis in Zuid-Frankrijk? Vaste lasten in 5 jaar van fl 800,= naar ¤ 1.000,= (wat overeenkomt met fl 2.200,=).
ja dat klopt!quote:Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En jij bent (veel) groter gaan wonen en hebt een (veel) duurdere auto oid, zwembad in de tuin gelegd, vakantiehuis in Zuid-Frankrijk? Vaste lasten in 5 jaar van fl 800,= naar ¤ 1.000,= (wat overeenkomt met fl 2.200,=).
Jij ook niet, anders zou je je huilieverhaaltje wel beter kunnen onderbouwen.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
aan je foto te zien heb jij de gulden niet eens bewust meegemaakt!
![]()
Jij begrijpt mij niet volgens mij.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:26 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook de hele tijd?
Ik heb niks tegen de euro, maar ik mis een half inkomen en met mij heel nederland! En dan beweren ze hier dat dat niet erg is, vinden ze fijn zelfs!
sorry hoor maar eh...![]()
Is dit een bash topic geworden, nee ok dan vat ik hem.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:28 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Jij ook niet, anders zou je je huilieverhaaltje wel beter kunnen onderbouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |