abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54591687
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ooit er wel eens aan gedacht dat die cijfers niet kloppen, c.q. gemanipuleerd zijn?

Ik haalde vanmiddag een paprika. E1,49 per stuK!! Dat is fl 3,15. In het guldentijdperk had je daar een heel net vol paprika's voor.
Die kloppen inderdaad niet. Ik kocht in 2000 een appel voor 8 gulden. Één appel! Zo'n zelfde appel kostte me vorige week nog maar 25 cent.
QED!
pi_54591694
Wat voor appel was dát?
I´m back.
pi_54591698
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Europa ja. Itt haar inwoners.
De euro heeft de kloof tussen intelligent en dom vergoot.
pi_54591719
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:35 schreef Ryan3 het volgende:
Wat voor appel was dát?
Die appel was één uit duizenden. Alleen was de verkoper dezelfde oplichter als die van die paprika van ¤ 1,50.
En zo te lezen heeft de euro ook al geen noemenswaardige invloed gehad op het gedrag van de vlegel.
pi_54591744
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:38 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die appel was één uit duizenden. Alleen was de verkoper dezelfde oplichter als die van die paprika van ¤ 1,50.
En zo te lezen heeft de euro ook al geen noemenswaardige invloed gehad op het gedrag van de vlegel.
Ja, ik zal proberen een neo-klassieker van Fok! te parafraseren nu.
Het is natuurlijk een gotspe dat de Zeeduizend adverteert met paprika's van ¤ 0,99 en als je daarop afkomt dat dan alleen de paprika's van ¤ 1,49 er nog zijn.
I´m back.
pi_54591754
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:27 schreef sneakypete het volgende:
Dat er wisselverlies was is denk ik inmiddels wel aangetoond, maar de koopkrachtdaling wordt enorm gedramatiseerd door tegenstanders van de euro en van globalisering/europa in het algemeen.

Ik was ook niet blij met dat muntje en ik vind er nog steeds weinig aan, maar zo ingrijpend is mijn leven er niet door veranderd.
Nou gedramatiseerd?
Ik denk niet dat je weet waar je het over hebt hoor, sjonge jonge..
zoveel nederlanders die erover klagen behalve op fok want dat durft men schijnbaar niet?

Ok jij hebt het niet zo slecht, wat zou je zeggen van nog eens jouw inkomen extra erbij?
Nou?
Sla jij dat af? Dan ben je echt niet 'goe wies'!

Je halve inkomen is weg! Pleitos, is hem gepeerd...wow wat fijn! hoera leve de euro!
Wat zijn we blij!
Hoihoi! Jippie
Sorry hoor maar dat zoveel mensen dat niet inzien gaat er niet in bij mij!

En diegenen die nu ineens bij de aldi kopen, sorry maar deed je dat vroeger ook of was je toen nog bij je ouders in huis?
En ik klaag niet over de euro!
Ik klaag , of klaag, nee dat niet eens, ik baal gewoon van het feit dat alles zo duur is geworden en dat was meteen al in het begin van de euro.
Men plaatste gewoonweg een euroteken voor de guldentekens er werd niets omgerekend nml.
En iedereen slikte dit, wel toevallig dat juist de grootste groepering slecht met hoofdrekenen was je zou bijna geloven in een conspiracy theorie, alsof men dit al jaren geleden bedacht zou moeten hebben!

Wat ik wil zeggen met dit topic is o.a
dat het fijn zou zijn, als we met zijn allen weer konden leven, zoals in de gulden tijd, zonder naar aldi's te moeten rennen voor half vergane paprika's of almost verrotte tomaten op de markt..
Nee gewoon lekker leven en eten en drinken zoals je gewend was.
Gewoon een biertje kunnen pakken op een terras voor 1,50 oid..
ja euro..
Of een broodje file american of stokbrood te eten voor 3 euro ipv 5...
jaja...;)
Kijk de prijzen mogen zo hoog blijven als nu, maar dan mogen we met zijn allen die helft inkomsten weer erbij krijgen!
Dan pas is het eerlijk!
Nu niet!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54591804
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou gedramatiseerd?
Ik denk niet dat je weet waar je het over hebt hoor, sjonge jonge..
zoveel nederlanders die erover klagen behalve op fok want dat durft men schijnbaar niet?

Ok jij hebt het niet zo slecht, wat zou je zeggen van nog eens jouw inkomen extra erbij?
Nou?
Sla jij dat af? Dan ben je echt niet 'goe wies'!

Je halve inkomen is weg! Pleitos, is hem gepeerd...wow wat fijn! hoera leve de euro!
Wat zijn we blij!
Hoihoi! Jippie
Sorry hoor maar dat zoveel mensen dat niet inzien gaat er niet in bij mij!

En diegenen die nu ineens bij de aldi kopen, sorry maar deed je dat vroeger ook of was je toen nog bij je ouders in huis?
En ik klaag niet over de euro!
Ik klaag , of klaag, nee dat niet eens, ik baal gewoon van het feit dat alles zo duur is geworden en dat was meteen al in het begin van de euro.
Men plaatste gewoonweg een euroteken voor de guldentekens er werd niets omgerekend nml.
En iedereen slikte dit, wel toevallig dat juist de grootste groepering slecht met hoofdrekenen was je zou bijna geloven in een conspiracy theorie, alsof men dit al jaren geleden bedacht zou moeten hebben!

Wat ik wil zeggen met dit topic is o.a
dat het fijn zou zijn, als we met zijn allen weer konden leven, zoals in de gulden tijd, zonder naar aldi's te moeten rennen voor half vergane paprika's of almost verrotte tomaten op de markt..
Nee gewoon lekker leven en eten en drinken zoals je gewend was.
Gewoon een biertje kunnen pakken op een terras voor 1,50 oid..
ja euro..
Of een broodje file american of stokbrood te eten voor 3 euro ipv 5...
jaja...;)
Kijk de prijzen mogen zo hoog blijven als nu, maar dan mogen we met zijn allen die helft inkomsten weer erbij krijgen!
Dan pas is het eerlijk!
Nu niet!
Ga je zelf wel eens naar de Aldi? Je doet er nogal schamper over, maar dat is tenonrechte volgens mij. Alleen iemand die er nooit komt doet dat. Aldi producten zijn (over het algemeen) veel beter dan de euroshopperproducten van de Appie.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 01:56:45 #58
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54591861
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:

Wat een ongelooflijke kolder. Ik heb persoonlijk nog op een paar vrije middagen de schapkaartjes in een supermarkt vervangen en ik kan je vertellen dat alles gewoon verrekend was. In de periode daarna zijn de prijzen inderdaad flink gestegen, maar ondertussen zijn de prijzen op een lager niveau dan voor de Euro...
pi_54591884
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:56 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat een ongelovelijke kolder. Ik heb persoonlijk nog op een paar vrije middagen de schapkaartjes in een supermarkt vervangen en ik kan je vertellen dat alles gewoon verrekend was. In de periode daarna zijn de prijzen inderdaad flink gestegen, maar ondertussen zijn de prijzen op een lager niveau dan voor de Euro...
Ja, klopt, het eerste zeker, het tweede wrs wel, er is nl. een enorme prijzenslag geweest tussen supermarktconcerns, die is overigens nu weer ten einde gekomen, laatste tijd merk ik wel dat prijzen, bijv. van zuivel weer redelijk omhoog gaan.
I´m back.
pi_54591930
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:56 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijke kolder. Ik heb persoonlijk nog op een paar vrije middagen de schapkaartjes in een supermarkt vervangen en ik kan je vertellen dat alles gewoon verrekend was. In de periode daarna zijn de prijzen inderdaad flink gestegen, maar ondertussen zijn de prijzen op een lager niveau dan voor de Euro...
Kolder?
Ik weet niet waar jij woont maar ik doe al jarennnnnnn boodschappen hoor!
Ik weet heus wel wat men ervoor en erna moest betalen.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 14 november 2007 @ 02:06:12 #61
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54591950
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:04 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kolder?
Ik doe ook al jarennnnnn boodschappen hoor en zoals gezegd heb ik persoonlijk de prijzen vervangen.
Ik weet heus wel wat met ervoor en erna moest betalen.
pi_54591957
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:04 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kolder?
Alleen iemand die besloot in januari 2002 van de Aldi naar de Appie over te lopen zal tot die conclusie kunnen komen. .
Onzin natuurlijk, wrs dat men in de horeca wél prijzen naar hun eigen voordeel hebben omgerekend, maar in de supermarkt uiteraard niet.
I´m back.
pi_54591969
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:06 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik doe ook al jarennnnnn boodschappen hoor en zoals gezegd heb ik persoonlijk de prijzen vervangen.
Ik weet heus wel wat met ervoor en erna moest betalen.
Het werd ineens lekker goedkoop en mensen rekenden zich ook ten onrechte rijk, denk ik.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:08:51 #64
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54591978
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het werd ineens lekker goedkoop en mensen rekenden zich ook ten onrechte rijk, denk ik.
Zulke psychologische effecten hebben zeker mee gespeeld ja.
pi_54591984
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

pi_54591994
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zulke psychologische effecten hebben zeker mee gespeeld ja.
Ja, misschien een tic, maar daarom reken ik nog steeds prijzen terug. .
I´m back.
pi_54592014
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Een bekend fenomeen geweest, devillltje. Je moet je de vraagprijzen van huizen ook altijd omrekenen, ik ken jonge mensen die voor bijna fl 1.000.000, met droge ogen een hypotheek geven op hun huis.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:14:16 #68
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54592027
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, misschien een tic, maar daarom reken ik nog steeds prijzen terug. .
Hehe, dat klinkt als een ouderdomskwaaltje.
Overigens leeef ik sinds kort een tijdje in Australie en merk ik het omgekeerde. Dat ik erg genijgd ben de hand op de knip te houden vanwege de 'hoge' prijzen, terwijl het omgerekend (~65% van de euro) niet veel zal schelen.
pi_54592028
En wat wij overhouden in guldens is trouwens fenomenaal. Ik mag het van mijn ega dan ook niet doen.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:17:40 #70
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54592050
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
En wat wij overhouden in guldens is trouwens fenomenaal. Ik mag het van mijn ega dan ook niet doen.
Wat je overhoudt gaat als guldens de boeken in en wat daar vervolgens van gekocht wordt weer als euro's?
  woensdag 14 november 2007 @ 02:18:47 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54592055
Ik zie door de bomen het bos niet meer door al die vragen in de OP.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54592056
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:14 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hehe, dat klinkt als een ouderdomskwaaltje.
Ja, dat zegt mijn ega ook idd. Toch is dat altijd weer even een realiteitscheck wmb.
quote:
Overigens leeef ik sinds kort een tijdje in Australie en merk ik het omgekeerde. Dat ik erg genijgd ben de hand op de knip te houden vanwege de 'hoge' prijzen, terwijl het omgerekend (~65% van de euro) niet veel zal schelen.
¤ 1,- = fl 2,20 = 1 Aus $ = 2,20 x 35% = fl 0,77???
I´m back.
pi_54592063
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat je overhoudt gaat als guldens de boeken in en wat daar vervolgens van gekocht wordt weer als euro's?
. Zoiets, maar leefden we nog maar in het gulden tijdperk zeg, geld als water hadden we, we moesten het op stapeltjes leggen in de vensterbank, zeg maar.
I´m back.
pi_54592127
Wat we tegenwoordig aan belasting betalen, iedere frigging maand, is ook fenomenaal. En dan kijk je naar zo'n rechts NOS-journaal, waar je aan mee betaalt. En dan lees je dat die landverraderige rechtse studenten van jouw centen afstuderen en hier op Fok! aankondigen stante pede na afstuderen naar het buitenland te vertrekken. Daar word je ook niet goed van hoor. Nederland lijkt zo langzamerhand het Suriname van 1975 wel.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 05:21:37 #75
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_54592642
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:30 schreef Ryan3 het volgende:
Wat we tegenwoordig aan belasting betalen, iedere frigging maand, is ook fenomenaal. En dan kijk je naar zo'n rechts NOS-journaal, waar je aan mee betaalt. En dan lees je dat die landverraderige rechtse studenten van jouw centen afstuderen en hier op Fok! aankondigen stante pede na afstuderen naar het buitenland te vertrekken. Daar word je ook niet goed van hoor. Nederland lijkt zo langzamerhand het Suriname van 1975 wel.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_54592716
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:08 schreef zhe-devilll het volgende:
dus gehalveerd zeg maar, maar de prijzen veranderden in euro's, waar eerst een guldenprijs stond.
Ja? Een brood kocht ik in guldens voor fl. 2,49, nu hetzelfde brood voo 0,99. Datzelfde brood is nooit duurder geweest dan ¤1,15.
Een pak (Smiths) chips was iets van fl. 1,55, nu iets van 0,69 (hier weet ik de prijs niet precies van).

Vanaf ergens in 1992 tot een paar jaar na de invoering hield ik ook precies bij wat ik waaraan uitgaf. Eerst in guldens, later in euro's. Op het moment dat de euro ingevoerd wed, halveerden alle bedragen gewoon ruim.
Pas in 2004/2005 begint het te stijgen, maar dat komt voor een niet onbelangrijk deel omdat ik dan steeds minder ga letten op wat ik uitgeef, omdat mijn inkomen inmiddels flink is gestegen.

En als ik nu mijn vaste lasten ga vergelijken met voor de euro, is dat niet helemaal terecht. Sinds een paar maanden woon ik in een koophuis, waarmee mijn vaste lasten verdubbeld zijn. Maar dat heeft niets met de euro te maken. Daarvoor lopen mijn vaste lasten gewoon in de pas met de inflatie, niets verdubbeling opeens met de euro.

Als je vast lasten dat doen, dan doe je echt iets verkeerd, want de huur is gewoon omgerekend naar de gulden toe. Telefonie en internet is de afgelopen jaren juist goedkoper geworden, maar energie juist duurder (en die twee moeten elkaar wel zo'n beetje opheffen).

Mijn internet-abbo in guldens was fl. 90. Is toen ¤47 geworden. Later heb ik het omgezet naar een goedkoper abonnement. Telefoon had ik een KPN lijn, nu bel ik via de kabel. En da's echt wel flink goedkoper.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2007 05:51:29 ]
pi_54594736
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ooit er wel eens aan gedacht dat die cijfers niet kloppen, c.q. gemanipuleerd zijn?

Ik haalde vanmiddag een paprika. E1,49 per stuK!! Dat is fl 3,15. In het guldentijdperk had je daar een heel net vol paprika's voor.
Europa heeft een heel slechte groenteoogst dit jaar, dus in een beetje eerlijke winkel is een paprika nu ook heel duur. 'Vroeger' lagen er ook wel 'ns paprika's van meer dan 3 gulden in de schappen.

Om te reageren op de OP: in het guldentijdperk woonde ik nog niet op mezelf, en had ik dus geen vergelijkbare lasten. Nu woon ik in een tweepersoonshuishouden in een rijtjehuis. Zou scheef zijn om dat te vergelijken. Overigens verdien ik nu ook 4 keer zoveel als in het guldentijdperk, dus ik ben er ondanks m'n vaste lasten heel wat op vooruit gegaan!

Wat een slecht topic.
  woensdag 14 november 2007 @ 10:18:08 #78
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54595122
Ik krijg 1657,18 gulden studiefinanciering. Kwam daar maar eens om toen de gulden er nog was.
  woensdag 14 november 2007 @ 10:59:10 #79
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54595931
Dit topic Ik steek gauw mijn kop weer in het zand!
pi_54595985
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:59 schreef TNA het volgende:
Dit topic Ik steek gauw mijn kop weer in het zand!
Mag ik meedoen?
  woensdag 14 november 2007 @ 11:19:39 #81
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54598550
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen iemand die besloot in januari 2002 van de Aldi naar de Appie over te lopen zal tot die conclusie kunnen komen. .
Onzin natuurlijk, wrs dat men in de horeca wél prijzen naar hun eigen voordeel hebben omgerekend, maar in de supermarkt uiteraard niet.
Nee hoor ik doe altijd mijn boodschappen bij de ah!
  woensdag 14 november 2007 @ 12:54:40 #83
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54598617
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:51 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nee hoor ik doe altijd mijn boodschappen bij de ah!
Overstappen naar de ALDI is ook gunstig voor je koopkracht
pi_54598664
quote:
Op woensdag 14 november 2007 05:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja? Een brood kocht ik in guldens voor fl. 2,49, nu hetzelfde brood voo 0,99. Datzelfde brood is nooit duurder geweest dan ¤1,15.
Een pak (Smiths) chips was iets van fl. 1,55, nu iets van 0,69 (hier weet ik de prijs niet precies van).

Vanaf ergens in 1992 tot een paar jaar na de invoering hield ik ook precies bij wat ik waaraan uitgaf. Eerst in guldens, later in euro's. Op het moment dat de euro ingevoerd wed, halveerden alle bedragen gewoon ruim.
Pas in 2004/2005 begint het te stijgen, maar dat komt voor een niet onbelangrijk deel omdat ik dan steeds minder ga letten op wat ik uitgeef, omdat mijn inkomen inmiddels flink is gestegen.

En als ik nu mijn vaste lasten ga vergelijken met voor de euro, is dat niet helemaal terecht. Sinds een paar maanden woon ik in een koophuis, waarmee mijn vaste lasten verdubbeld zijn. Maar dat heeft niets met de euro te maken. Daarvoor lopen mijn vaste lasten gewoon in de pas met de inflatie, niets verdubbeling opeens met de euro.

Als je vast lasten dat doen, dan doe je echt iets verkeerd, want de huur is gewoon omgerekend naar de gulden toe. Telefonie en internet is de afgelopen jaren juist goedkoper geworden, maar energie juist duurder (en die twee moeten elkaar wel zo'n beetje opheffen).

Mijn internet-abbo in guldens was fl. 90. Is toen ¤47 geworden. Later heb ik het omgezet naar een goedkoper abonnement. Telefoon had ik een KPN lijn, nu bel ik via de kabel. En da's echt wel flink goedkoper.
Er staan 2 pps downloads in dit topic lees die dan maar eens door...
Wat een kort geheugen hebben jullie zeg, ongelooflijk!

Vaste lasten waren toen 800 gulden zijn nu 1000 euro per maand!
Dat vind ik een fikse verhoging..
maar goed wees lekker blij met de euro, i rest my casa..
, hahaha mensen die blij zijn dat ze minder geld hebben..
nou toedeloe
Zet maar een slotje op dit topic, want ik erger me kapot aan die gelukkige mensen die blij zijn met minder geld..

woensdag 14 november 2007 @ 13:00:02 #85
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54598756
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:56 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Er staan 2 pps downloads in dit topic lees die dan maar eens door...
Wat een kort geheugen hebben jullie zeg, ongelooflijk!

Vaste lasten waren toen 800 gulden zijn nu 1000 euro per maand!
Dat vind ik een fikse verhoging..
maar goed wees lekker blij met de euro, i rest my casa..
, hahaha mensen die blij zijn dat ze minder geld hebben..
nou toedeloe
Zet maar een slotje op dit topic, want ik erger me kapot aan die gelukkige mensen die blij zijn met minder geld..

En dan mij verwijten dat ik mijn kop in het zand steek
  woensdag 14 november 2007 @ 13:10:30 #86
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54598991
Dat dus.
pi_54599048
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:56 schreef zhe-devilll het volgende:

Als jij minder geld hebt ligt dat niet aan de Euro maar aan je eigen onvermogen.
  woensdag 14 november 2007 @ 13:14:21 #88
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54599084
Ik heb lekker meer geld sinds de euro.
pi_54599268
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:14 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb lekker meer geld sinds de euro.
Andere baan gekregen zekers?
pi_54599283
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als jij minder geld hebt ligt dat niet aan de Euro maar aan je eigen onvermogen.
Ik (wij) had(den) de helft meer kunnen hebben, maar dat snap jij niet
pi_54599305
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:00 schreef TNA het volgende:

[..]

Lezen kun je al niet dat was al duidelijk, ik heb het zelfs nog uitgelegd aan een mod, maar dat snap je ook al niet..
kneus
pi_54599322
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik (wij) had(den) de helft meer kunnen hebben, maar dat snap jij niet
Dat heeft weinig met de Euro te maken, alles met onze grijpgrage overheid
pi_54599347
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:00 schreef TNA het volgende:

[..]

aan je foto te zien heb jij de gulden niet eens bewust meegemaakt!
pi_54599361
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:22 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Andere baan gekregen zekers?
En jij bent (veel) groter gaan wonen en hebt een (veel) duurdere auto oid, zwembad in de tuin gelegd, vakantiehuis in Zuid-Frankrijk? Vaste lasten in 5 jaar van fl 800,= naar ¤ 1.000,= (wat overeenkomt met fl 2.200,=).
I´m back.
pi_54599371
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met de Euro te maken, alles met onze grijpgrage overheid
Dat zeg ik toch ook de hele tijd?
Ik heb niks tegen de euro, maar ik mis een half inkomen en met mij heel nederland! En dan beweren ze hier dat dat niet erg is, vinden ze fijn zelfs!
sorry hoor maar eh...
pi_54599384
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En jij bent (veel) groter gaan wonen en hebt een (veel) duurdere auto oid, zwembad in de tuin gelegd, vakantiehuis in Zuid-Frankrijk? Vaste lasten in 5 jaar van fl 800,= naar ¤ 1.000,= (wat overeenkomt met fl 2.200,=).
Nee hoor zelfde huis!
Zelfde manier van leven!
pi_54599404
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ja dat klopt!
2200 gulden per maand!
Meteen toen de euro werd ingevoerd was het al mega verhoogd.
Gas en licht was 200 gulden, werd al snel 210 euro!
per maand ja!
pi_54599434
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

aan je foto te zien heb jij de gulden niet eens bewust meegemaakt!
Jij ook niet, anders zou je je huilieverhaaltje wel beter kunnen onderbouwen.
pi_54599498
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:26 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook de hele tijd?
Ik heb niks tegen de euro, maar ik mis een half inkomen en met mij heel nederland! En dan beweren ze hier dat dat niet erg is, vinden ze fijn zelfs!
sorry hoor maar eh...
Jij begrijpt mij niet volgens mij.

Wat ik kwijt ben aan de overheid is procentueel ongeveer gelijk als in de gulden tijd, de Euro heeft daar geen verandering in gebracht. Wel ben ik meer gaan verdienen.
pi_54599545
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:28 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Jij ook niet, anders zou je je huilieverhaaltje wel beter kunnen onderbouwen.
Is dit een bash topic geworden, nee ok dan vat ik hem.

Vertel mij eens wat jouw antwoorden waren in de polls?
Doe aub niet zo stupide , voor je wat zegt denk dan ook na.
Volgens mij waren velen nog maar net uit de luiers toen de euro kwam.
Of deed mamsje de boodschapjes..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')